מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ייאוש...26/03/2008
לא יכולה יותר לחיות בשקר.
שונאת את החיים האלה יותר מתמיד.
עייפה מלהיות סביב המשקל וההתמכרות העזה של ההרעבה, הצומות והרצון להגיע לשלמות
רוצה לצעוקקקקקקקקקק ואין לי קול, אין מי שיקשיב.
רוצה למות, להעלם, לא להיות כאן יותר.
סבל שנמשך שנים.
...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיואשת
חיה דורון26/03/2008שלום לך, מה קרה במהלך השנים שאת סובלת. מה היה הנסיון שלך לא להיות לבד עם הבעיה.עם אלו אנשים ניסית להתיעץ?. אינך יכולה לעבור את התהליך הזה, אלא בתמיכה . אני מניחה שאם תבדקי היטב , תמצאי סביבך אנשים שיוכלו לעזור לך לעבור את התהליך. עשי זאת ואם את רוצה לשאול שאלות נוספות , אנא פני שנית. אל תוותרי ואל תשארי לבד. עשי זאת. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםנטע25/03/2008
פסיכולוג ופסיכיאטר זה אותו הדבר?
פסיכיאטר יכול לאשפז ולתת תרופות?
הייתי במרפאה לה"א..הפגישה הבאה היא ביום שני(31.3) ושבוע לאחר מכן בערך יש פגישה עם הפסיכיאטר..
היום התקשרו לאמא שלי וביקשו ממנה שנבוא ביום חמישי לפיסכיאטר..אני ממש מפחדת..זה מלחיץ.
מה אתן חושבות?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לנעם
חיה דורון27/03/2008שלום רב. פסיכיאטר ופסיכולוג הינם בעלי מקצוע העוסקים בטיפול נפשי על הבטיו השונים. פסיכיאטר שהינו רופא בהכשרתו רשאי להמליץ ולתת תרופות פסיכיאטריות. במידת הצורך יכול הפסיכיאטר להמליץ על אישפוז.
כמו בכל מפגש חדש, בו עומדים לדון במצבך יחד איתך, ניתן להניח שאת נמצאת במתח. לרוב, אנשי המקצוע מודעים למתח בו נמצאים מטופלים חדשים, ואולי יקל עליך אם תפתחי את הפגישה באמירה כל שהיא לגבי התרגשותך. בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה בלילהשירי25/03/2008
שלום, אני מתעוררת בלילב מתוך שינה והולכת ישר למקרר ואוכלת מכל הבא ליד, עד שאני מתפרחת ומפסיקה, האם זו הפרעת אכילה כלשהי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשירי
חיה דורון26/03/2008שלום רב, בין כל סוגי הפרעות האכילה והביטויים השונים ,יכולה להתקיים גם אכילה לילית מהסוג שאת מתארת. עם זאת כדי לקבוע בוודאות איזו בעיה קיימת, אם בכלל, עליך לפנות להתיעצות עם גורמים מקצועיים, המתמחים בהפרעות אכילה, אותם תוכלי לפגוש במרפאות באזור מגורייך. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חוששת שלחברה שליחסויה23/03/2008
יש הפרעות אכילה. תמיד כשאנחנו יוצאות היא לא אוכלת שום דבר, היא בת 14 ויותר רזה מכל הכתה. אצלי בבית היא אף פעם לא אכלה כלום וכששאלתי אותה על אוכל היא אמרה לי שהיא רוצה להיות רזה תמיד. מה לעשות עם זה? היא חיה רק עם אבא שלה ואולי לא בראש שלו לטפל בה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אל החברה החסויה
חיה דורון26/03/2008שלום רב, איני יודעת על סמך הנתונים הללו,אם אכן ניתן לקבוע שלחברתך יש בעית אכילה. עם זאת, טוב שאת ערה לכך ויהיה זה נבון לאמר לה לדבר עם אביה כדי לבדוק אם אכן קיימת בעיה. אתן בגיל צעיר , ויש חשיבות לגילוי וטיפול מוקדם במידה וקיימת הפרעת אכילה, או כל בעיה אחרת. אל תניחי שאם אביה אינו ער לבעיה , זה בהכרח אומר ש"זה לא בראש שלו". עודדי אותה לדבר על הבעיה שלה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת משקלשני23/03/2008
שלום,
אני בת 14 גובה 159 משקל 52
אני בתת משקל?
אם כן אני יכולה להוציא שחרור כלשהוא משיעורי ספורט?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 42 ולא 52
שני23/03/2008משקלי 42
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשני- תת משקל
חיה דורון26/03/2008שלום לך, אם הנתונים אכן כאלו, את צודקת, משקלך אינו תקין. מכאן ,שמה שצריך להטרידך אינו האשור להעדר משעורי ספורט, אלא הצורך לטפל בבעיה שכנראה קיימת. אנא גשי אל רופא המשפחה (רצוי כמובן שתשתפי אחד מבני המשפחה הבוגרים), בכדי לבדוק מהיכן נובעת הבעיה של משקלך הנמוך הוא בודאי ידע לבדוק פרמטרים נוספים שיוכלו לעזור לו לפתור את הבעיה או לשלוח אותך אל אנשי מקצוע נוספים. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות שלכם
שני06/04/2008הייתי אצל רופא משפחה והוא אמר שהמשקל שלי תקין לחלוטין!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אל חייה דורון וזוהר שגיא, שלום רב.אושרת .פ.23/03/2008
שמי אושרת לפני במשך שנה סבלתי מסוג של דכאון ואנורקסייה שאפשר שלמזלי נעצרה לפני שהגיעה למקומות נמוכים...
היום אני במשקל די גבולי, רזה אך לא במימדים חריפים..גובה 1.65 משקל 52..
אפשר להגיד שבהחלמה שלי הייתה שותפה רק רופאת המשפחה, לשם מעקב..
אני מואוד מאוד דואגת..
ראשית אני לא קיבלתי את המחזור שלי וזה מאוד מאוד מלחיץ אותי..! זה כבר מלא זמן! (שנה +)
יש לציין ש..
המשקל שלי התייצב לפני 3 חודשים ככה,בעוד שלפני כל הסיפור של ה"Vפרעת אכילה", הייתי גם בסביבות ה50 פלוס..
אניני יודעת מה מקור הבעייה (של המחזור)וככל שעבר אני יותר ויותר לחוצה בעניין..אני מפחדת כבר לאבד אותו לגמרי, כתוצאה מה"טמטום "שהייה לי.. זה משאיר בי מקום רב של דאגה...
אני צריכה לעלות עוד במשקל? ללכת לרופאת נשים לקבל גלולות?
אני לא יודעת אם הדברים הללו משפיעים אבל אני רוצה לציין ש..
אני גם לא ממעיטה מאוד באכילת בשר, אני צריכה לבקש תחליפים?
ןאני בתקופה מאוד לחוצה בחיים שלי, תקופת לימודים שאוטוטו הולכת להסתיים 3-4 שבועות.. ומצב ביתי לא ב"שמים"..הרופאה שלי טוענת שה"לחץ" שלי בעניין לא מוסיף יותר מידי..
אבל מה כבר אני יוכלה לעשות??
בעייה נוספת, זה שיש לי חרדה וסוג של לחץ לחזור אחורה, אני יודעת שזה נשמע מאוד "מטומטם", אבל לפעמיים אני לא סולחת לעצמי על השטויות שעשיתי בעבר. אני חוששת..
לדעתך,יש צורך כן, להיעזר במטפל מקצועי? או לתת לזמן לעשות את שלו?
אשמח אם תעני לו.,
בברכת שבוע טוב, אושרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אושרת
חיה דורון29/03/2008צר לי שהיה עיכוב במתן התשובה.
הדיכאון , הלחץ מהבית, הפסקת המחזור, האנורקסיה והעיסוק הממושך בבעיה, מכוונים לכך שעלייך לפנות לאנשי מקצוע שיעזרו לך להתמודד עם השאלות הרבות שמטרידות אותך. אנא פני למרפאה להפרעות אכילה באזור מגורייך - שם תוכלי לקבל הערכה כוללת- גופנית ונפשית.בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- - שאלה חשובה -מריאנה23/03/2008
הי, אני בת 21 גובה 1,62 משקל 53
בזמן האחרון אני לא מרגישה צורך לאכול רק כשמתחיל
לי כאב ראש ,אז אני מכניסה משהו לפה.....
בעבר לא היו לי הפרעות אכילה חוץ מפעם אחת לפני כמעט שנתיים
שהגעתי למצב שלא בא לי לאכול כמו עכשיו ולא אכלתי שבועיים
וירדתי בשבועיים 7 קילו שזה הרבה לשבועיים שקלתי 46 שזה מעט בשבילי .
אני לא בדיכאון ולא הייתי גם אז, אני די שלמה עם הגוף שלי
ואני לא יודעת למה אני מגיעה למצב כזה שלא בא לי לאכול
אני אוכלת רק כשכאב לי הראש וממש מעט.
כיום אני באותו מצב ואני באמת לא יודעת למה אין סיבה ,כמובן שיש
אבל לא משהו שאני יודעת עליו . מה לעשות ? אשמח לישמוע ממכם ... תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
זהר שגיא23/03/2008מצב שבו לא חשים בכלל רעב הוא לא מצב טבעי, שנוגד את הצרכים הטבעיים של הגוף.
הרבה פעמים גורמים שונים כגון: לחץ, מתח, דכאון וכד' משפיעם על תחושת הרעב. יתכן שזוהי דרך של הגוף שלך לאותת לך שמשהו בכל זאת לא בסדר למרות שאינך מרגישה זאת.
אני ממליצה לפנות להערכה במרכז לטיפול בהפרעות אכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה לעשות ?דנה !22/03/2008
שלום שמי דנה בת 15 ..
שנה שעברה הורדתי כ= 20 ק"ג שקלתי כ = 78 ק"ג אני מטר 1.70 עשיתי זאת בדרך שאכלתי כ= 500 קלוריות ליום ..
וכיום אני שוקלת 63 וגובהי 1.70 ..
העלתי מספר ק"ג ..
ואני רוצה להוריד אותם ..
אבל כאשר אני בבית הספר אני מנסה לא לאכול ושאני באה הבייתה אני זוללת בלי לשים לב ואני מאוד רעבה בלילות , אוכלת ללא הכרה ..
כיצד ניתן למנוע זאת ואת הרעב בלילות ?
תודה ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדנה
זהר שגיא22/03/2008את מתארת אכילה מאוד לא מאוזנת לאורך היום- בבוקר ובצהרים את כמעט לא אוכלת ולכן בערב הגוף דורש פיצוי ואת לא מצליחה לשלוט על האכילה. המחשבה שבעזרת צום או כמעט צום אפשר לרזות היא לא נכונה. הדבר היחיד שצום מבטיח זה את הזלילה שאחריו.
אכילה מאוזנת מתבססת על ארוחה קטנה כל 3-4 שעות. זה לא בהכרח יגרום להשמנה, תלוי בהרכב הארוחות.
אני מציעה לך לפנות לדיאטנית לשם הרכבת תפריט המתאים לצרכים הגופניים שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול מומלץשיר21/03/2008
אני בולימית בעבר, כלומר הפסקתי להקיא לבד לפני שלושה חודשים ולצמיתות!!! אבל הראש עדיין חושב כנראה כבולימית למרות שרזיתי ואני די מרוצה מהגוף, עדיין תחושת החוסר ערך, פרפקציוניזם בקיצור כל התחושות של בולימיה רק ללא הקאות! האם טיפול cbt יכול להועיל? אם לא מה הטיפול הכי מומלץ, אני לא מעונינת בטיפול פסיכולוגי ארוך וגם מצד שני במכון להפרעות אכילה אני לא מתאימה (כך אמרו לי) כי אני לא מקיאה ולא צמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרון
זהר שגיא22/03/2008לא הסברת מדוע אינך מעוניינת בטיפול פסיכולוגי ממושך. את מתארת שהגעת להחלטה חשובה ואמיצה- להפסיק את ההקאות, דבר שבוודאי היה קשה מאוד. את כעת מוכנה להתמודדות עם הגורמים הפנימיים, שזיהית שהם הנמצאים בבסיס הבולימיה שלך.
CBT (טיפול קוגניטיבי התנהגותי) מתאים לטיפול בבולימיה פעילה מאחר שמתמקד בעצירת הבולמוסים וההקאות, הוא עוזר לזהות את הטריגרים הגורמים להם ואת המחשבות המתלוות לפעולות אלה.
לפי מה שכתבת, את מחפשת טיפול שיעשה עיבוד למרכיבים פנימיים רגשיים שלך: הערך העצמי, הפרפקציוניזם וכד'. לדעתי הדבר דורש טיפול מעמיק יותר מ- CBT.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול המשך
שיר22/03/2008האם פסיכולוג דינאמי יכול לעזור? ואם לא אז איזה סוג פסיכולוג? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלשרון
זהר שגיא23/03/2008טיפול דינאמי הוא שם רחב למגוון די גדול של שיטות וסגנונת טיפול. אני חושבת שכל טיפול שעושה עבודה מעמיקה בברור רגשות ותפיסות עצמיות יכול להתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובלת מבולמיהיותם21/03/2008
שלום, בת זוגתי סובלת מבולמיה הבאה וחוזרת כל כמה זמן עכשיו המצב נהיה קיצוני מתמיד, עד כה היא אמרה לי שהמצב ב"שליטתה", הבעיה היא שאנו במחסור כספי, ושאלתי היא האם ניתן לקבל טיפול דיסקרטי איפהשהוא, לאנשים מעוטי אמצעים. האם ישנן עמותות שאפשר לפנות אליהם? אנא עיזרו לי
תודה יותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליותם
זהר שגיא21/03/2008כדאי לברר בקופת החולים בה אתה חבר אילו שירותים הם נותנים בתחום הפרעות האכילה, יתכן שלחלק גדול מהם אתם זכאים במסגרת החברות בקופ"ח. חלק מקופות החולים מפעילות מרפאות להפרעות אכילה, וחלק ממנות טיפול במרפאות שכאלה.
ניתן גם לפנות לתחנה לבריאות הנפש באזור מגוריכם ולקבל שם מידע לגבי אפשרויות הטיפול.
הסתכלו גם בקישור הבא:
http://www.solgar.co.il/aviv/new* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
יותם21/03/2008תודה רבה על ההתייחסות,הבעיה היא שעדיף שזה לא יהיה רשום בתיק הרפואי שלה. מכיוון שהיא נמצאת במקצוע שזו עלולה להיות בעיה עבורה. בכל מקרה הכי חשוב שתבריא,מקווה לטוב
יותם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה ללא ביקורתיוני20/03/2008
שלום, האם אפשר לשלוט על אכיל רגשית, כלומר נעשית ללא ביקורת? פעם אני לא אוכל ופעם אני אוכל המון, פעם בלילה, פעם ביום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ליוני
זהר שגיא20/03/2008אכילה רגשית מוגדרת כפניה לאוכל כדרך התמודדות עם קשיים רגשיים. במצבים כאלה האוכל מספק נחמה. הבעיה היא כשהדבר הופך להרגל ולא מתקיימת למידה של יכולות התמודדות טובות ובריאות יותר לפתרון הבעיות שגורמות למצוקה הרגשית.
מהתאור שלך לא ברור מהו הרקע לאכילה הלא מסודרת. יתכן שמדובר בהרגלי אכילה לא טובים, ויתכן שיש משהו מעבר.
בשלב ראשון אני מציעה שתפנה לדיאטנית דרך קופ"ח על מנת שתתאים לך תפריט ותתן לך כלים שיעזרו לך לווסת את האכילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרו לי בבקשה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!עזרו לי בבקשה17/03/2008
שלום
חברה שלי(בת 17) סובלת כבר כמה שנים מבולמיה
אני יוצא איתה כבר 3 חודשים ומאז אני מנסה לעזור לה ולתמוך בה בעצמי מכיוון שהיא אינה רוצה לפנות לעזרה ולא רוצה יעוץ פסיכולוגי
לאחר שהבנתי שהניסיון שלנו לא הולך הצלחתי בקושי רב לשכנע אותה ללכת ליעוץ פסיכולוגי בתנאי שיהיה הכי דיסקרטי שיש
הבעיה היא שאני לא יודע לאן לפנות...ועוד בעיה לא פחות קטנה היא שאנחנו ילדים וההורים שלנו לא מודעים לבעיה לכן יש לנו גם בעיה במובן הכלכלי לשלם על היעוץ הפסיכולוגי
אני מנסה לחפש באינטרנט איזה אגודה או משהו חיעוץ טלפוני לפחות ותמיכה...
בבקשה הציעו לי מה לעשות....עזרו לי....אני מרגיש שזה מדרדר מהר מאוד!!!!!!!!!!!!!1
הודה לכל עזרה שאקבל!אנא צרו איתי קשר באימייל:[email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעוזר
זהר שגיא17/03/2008טיפול בבולימיה מצריך צוות של מטפלים הכולל- דיאטנית, פסיכולוגית ורופאה. ברחבי הארץ פרושות מספר מרפאות המיועדות לטיפול בהפרעות אכילה. באתר של עמותת "אביב" תוכל מצוא רשימה מפורטת.
כמו כן קיימים מרכזים לטיפול בבני נוער השייכים לקופות החולים ולמשרד הבריאות, שגם אליהם אפשר לפנות ולקבל טיפול בתשלום סמלי או ללא תשלום כלל.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקף זלילהמיכל16/03/2008
כמה ק"ג אפשר לעלות מהתקף זלילה בודד?
קמתי בבוקר וזללתי לא יודעת כמה אבל זה בטח מסתכם בכמה אלפי קלוריות
מרגישה שהקיבה שלי על סף קריעה. כאב. לא נהניתי כמעט ממה שאכלתי אז לא מבינה למה עושה את זה. לאכול מלווה בכל כך הרבה חרדה. אני אוכלת כי חרדה וחרדה כי אכלתי ו"התלכלכתי" \ אני עלולה להשמין
כ"כ הרבה יותר קל לא לאכול בכלל מאשר לאכול מבוקר. כשמנסה לעשות את זה זה פשוט תופס את המחשבות שלי לכל היום. אני לא רוצה לחיות ככה. שכל העולם הנפשי והרגשי שלי יהיה קשור לאוכל, זה כ"כ נמוך ועלוב. לא מצליחה להתרכז בשומדבר אחר.
ואם אני אוכלת ומקיאה... אז זה אחרת. אני מסוגלת להיות עסוקה בדברים אחרים חוץ מאכילה.
אבל נראה שאני כבר לא מצליחה להקיא
בערך שעתיים ביליתי היום בניסיון להקיא. זה היה נורא. בודד וכואב
עד שהתייאשתי, ונשארתי עם הכאב בטן הזה 6 שעות אחרי...
אכלתי דברים כ"כ מגעילים, מרגישה מזוהמת מהם
והייתי רוצה לשכב לנוח אבל האוכל עולה בגרון
בא לי לירות בעצמי, רק שאין רובה בסביבה
בכל מקרה למות. עכשיו. היה ממש נחמד
הקיום שלי עלוב. כל מה שאני עושה זה לצרוך אוכל... אני אסון אקולוגי קטן
בחילה...
אני פוחדת מכ"כ הרבה דברים
"קורסת תחת לחץ מדומיין" היה כתוב עליי באיזה ניתוח אסטרולוגי
בלתי אפשרי לחיות ככה יותר
לא יודעת מה לעשות. ניסיתי טיפול פסיכולוגי, תרופתי... שניהם לא בשבילי
באמת לא רואה פתרון
רק שונאת את עצמי ורוצה לסיים עם הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למיכל
זהר שגיא17/03/2008את מתארת סבל רב ובוודאי את מאוד כואבת גופנית ונפשית. למרות ההתנסויות הלא מוצלחות שלך- טיפול הוא המוצא היחיד מהתחושות הקשות והמיאשות בהן את מתארת שאת לכודה.
טיפול פסיכולוגי הוא כמו זוגיות- צריך למצוא את האדם הנכון שאיתו יהיה לך "קליק".
אל תתיאשי ואל תוותרי על מציאת הטיפול המתאים שיעזור לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוזרהאנונימית16/03/2008
שלום רב !
שלום אני בת 12.5 ולומדת בכיתה ז'.
יש לי הרבה חברות משפחה מקסימה ולכאורה כלפיי חוץ הכל נראה טוב .
אך, לפני 3 שנים הייתי עמוק עמוק בתוך הבוץ של הבולימיה.
הקאתי פעם או פעמיים ביום כל יום במשך כמעט 3 חודשים.
הפסקתי כאשר התחלתי להקיא דם ומאוד נבהלתי.
אף אחד לא ידע על כך עד לפני חודש.
כיום יש לי חברה (חדשה) שיש לה הפרעות אכילה קשות.
היא אנורקסית ובולימית והיא כרגע על סף המוות.
אני מאוד דואגת לה...ואוהבת אותה...
אך כל פעם שאני רואה אותה מתחילים להופיע סימנים חדשים אצלי.
הקאתי כבר כמה פעמים... ואני מוטרדת מאוד מהמון מחשבות על הרעבה עצמית שמתגלות אצלי.
אני כל פעם עומדת מול המראה מסתכלת רואה ילדה כ"כ שמנה ( אני סובלת מעודף משקל של 5 קילו !!!!!!!) ומשתוקקת להקיא אך אני לא רוצתה להתדרדר למצב שהייתי בו והצלחתי לצאת.
האם יש לך עצה כלשהי?
מה לעשות ? כיצד אוכל להיפטר מהמחשבות וההקאות ? קשה לי מאוד כרגע ...
אני גם לא יכולה לשתף אף אחד!
אני רוצה להיות רזה! כ"כ רוצה! איך אני אוכל לעשות זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלמונית
מיכל16/03/2008לא מכירה אותך, ואוהבת אותך...
הזכרת במשפט אחד את הקושי שלך "קשה לי כרגע" כזה מצומצם ומאופק. אני יודעת כמה המשפט הזה כואב וצועק.
קשה וכואב לך מאוד...
את כ"כ חשובה והבריאות והאושר שלך חשובים...
יותר מהקשר עם החברה החולה שמזיק לך
אחרי שהצלחת להתגבר על הבולימיה שזה משהו שאי אפשר לזלזל בו
לעשות דבר כזה לבד... יש בך כוחות עצומים!
מצאת דם בקיא, הושט שלך נפצע או שנוצר לך כיב בקיבה... סימן אזהרה רציני
והיית חכמה וחזקה מספיק להפסיק
אחרי 3 שנים
את לא רוצה לחזור לזה
אז הדבר הנכון יהיה, עם כל האהבה והדאגה לחברה, זה מרחק ממנה
ושלא תרגישי אפילו טיפה כעס ואשמה על זה
התפקיד שלך בעולם זה להיות טובה לעצמך קודם כל. לשים את עצמך ראשון זה הדבר הכי אנושי וטבעי.
את רוצה להיות רזה. לא תגיעי לזה בדרך של הבולימיה - הקאות והרעבה
רק אם תגיעי למצב של יחס של כבוד לגוף שלך, של אהבה. שאת ראויה לה
והתייחסות לאוכל כמשהו שנועד לגרום לך להרגיש טוב
מצב שתאכלי לאט וברוגע ותהני מכל ביס. בלי רגשות אשם
אז תהיי בדרך הנכונה
חוץ מזה ש-5 ק"ג מיותרים זה לא שמנה
הטיפ הכי טוב - שהאכילה לא תהיה כל עולמך כמה שיותר למצוא עיסוקים ותחומי עניין שיעסיקו את המחשבות שלך
לכי לדיאטנית שתבנה לך תפריט, עם הרבה חלופות שלא יהיה תסכול שמונעת מעצמך דברים, להכניס בתוכו גם דברים טעימים שאת אוהבת (שהם לאו דווקא תמיד הדברים המשמינים)
תעשי רשימה של כל המאכלים הטעימים שגורמים לך להרגיש טוב
ותלכי איתם לפגישה עם הדיאטנית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
זהר שגיא17/03/2008המצב שאת מתארת נשמע קשה מאוד. מצד אחד החלטת באומץ רב להפסיק להקיא- כי אם תמשיכי במסלול זה צפויה לך רק התדרדרות. הרצון להחלים הוא חשוב וצריך לחזק אותו. מצד שני- נשמע שהקול שקורא להמשיך ולהקיא ולרזות עוד ועוד לא עזב אותך, והוא מתעורר גם כשאת רואה את חברתך.
אני מבינה את הפחד לשתף אחרים, אך לדעתי אין ברירה אלא לפנות לטיפול, שבו תוכלי לקבל תמיכה, להתחזק וללמוד להרגיש שלמה עם עצמך.
העובדה שאת כל כך צעירה מדאיגה וחשוב שלא תמשיכי להתמודד עם הקשיים הללו לבדך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זאת הפרעת אכילה?מישהי.15/03/2008
שלום.
עד לפני שנה הייתי בגובה של 1.69 ושקלתי 78 קילו.
ואז החלטתי שאני עושה דיאטה והיום אני 1.73 ואני שוקלת 64 (אני בת 15) עכשיו המשקל שלי תקין ביחס לגובה שלי, אבל אני כל הזמן סופרת קלוריות ולא מפסיקה לכעוס על עצמי אם אכלתי משהו משמין.
חוץ מזה, אני לא אוכלת ג'אנק פוד, בורקסים, פיתות, לחם לבן וכ'ו בכלל כי אני מפחדת להשמין.
וכל הזמן יש לי הרגשה שאני שמנה ושאני צריכה להוריד עוד 5קילו.
האם אני מפתחת הפרעת אכילה? כי חברה שלי אמרה לי שהיא חושבת שאני מתחילה להתנהג כמו אנורקסית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למישהי
חיה דורון15/03/2008כל תהליך של ירידה במשקל, בעיקר אם הוא מלווה במחשבות ותחושות שונות הקשורות לאי שביעות רצון, למרות הגעה למשקל הולם, צריך להיות מלווה באנשי מקצוע המתמחים בטיפול בהפרעות אכילה. אל תזניחי, ואל תתמהמהי. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

