מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות קצב בן 26חנניה20/03/2017
שלום וברכה,
בן 26 במשקל תקין וגובה 1.9.
מגיל 14 לאחר נטילת ריטלין LA סובל מהתקפי יתר לחץ דם עד היום (לא מטופל תרופתית) טענה לאחר בירור מקיף שמערכת הסימפתית רגישה אצלי ועקב סטרס/לחץ/חרדה לחץ הדם עולה משמעותית עד 190/100.
בבירורים רפואיים נשללו כל בעיות בכליות, איסוף לקטאכולמינים תקין, בדיקות דם ולבוטת תריס-תקין.
תוצאות מבחן ארגומטריה במאמץ- תקין כושר טוב, תגובת לחץ דם תקינה, ללא תלונות לבביות, אין עדות לאיסכמיה במאמץ שבוצע, הדיקה תקינה הגיע לדופק מאמץ 85%.
הולטר לחץ דם-תקין עליות מזעריות ללא עדות לבעיה קבועה.
הולטר לב-מהירות מינימאלית-49 בלילה.
מקסימלית-116.
ממוצע-66.
נצפה אירוע אחד של סינוס טכידרקדיה בשעה 14:00 עד 116 פעימות.
אקו דופלר לב-תקין לחלוטין.
כל המסתמים תקינין והלב בגודלו תקין.
אין עדות לנוזל פריקרדיאלי.
דפנות עובי תקין.
תפקוד דיאסטטולי חדר שמאל-תקין.
פרוזדורים וחדרים תקין בגודלם.
חדר ימין תקין בגודל ותפקוד.
כלל הבדיקות ברוך ה' תקינות!
למרות זאת מידי פעם הנני מרגיש פעימות מוקדמות.
ולאחרונה חש תחושת של "פרפור" בלב למשך 5-6 שניות עם תחושת מחנק בגרון וקצה הלב חוזר להיות רגיל כמו שהיה בשנייה אחת.
ממש הרגשה של דופק בעוצמה חלשה במהירות של 160 פעימות לפחות למשך כמה שניות וברגע אחד הכל נעלם והדופק חוזר להיות 60.
מה האבחנה לדברים מסוג זה?? בהולטר לא מוצאים כלום.
כל מה שאני מתאר מגיע ללא מאמץ ובעיקר במצב שכיבה וללא כל לחץ או סטרס.
הפעימות המוקדמות הן מידי פעם ופחות מטרידות אותי מאחר והנני יודע כי הן על רקע של לחץ ומתח.
ברצוני להוסיף ולהגיד כי אני באמת בחור לחוץ וחיי חיים מלאי מתח ועצבים לצערי, לומד באוניברסיטה ועובד המון.
האם כל הענין באמת על רקע של לחץ ומתח או שאולי ומדובר בעניין לבבי.
כל הבדיקות לאורך התקופה מגיל 14 תקינות לחלוטין!
ואני מבצע מדידות של לחץ דם בבית לעיתים קרובות וגם במרפאה בקופת החולים והוא תקין כברכ מאחר ולמדתי להתמודד עם עניין החרדה.
אבל בקשר ללב אני קצת מוטרד מבעיות.
אשמח לעזרתכם ועצתכם בעניין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט20/03/2017כדי לאבחן האם הארועים של דופק בקצב 160 נובעים מהפרעת קצב צריך להקליט את קצב לב באותו זמן. לשם כך קיים מכשיר בשם לופ רקורדר שניתן לקבל למשך חודש או יותר ולהקליט רישום אקג בזמן הסמפטומים. יש לפנות לקרדיולוג לשם קבלת הפניה למכשיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הגיוני
חנניה20/03/2017האם הגיוני שלאור כל התוצאות התקינות לאורך השנים מדובר באירועים על רקע לחץ וחרדה בלבד?
או שאולי אכן מקרים כאלו אכן קשורים בבעיות לבביות?
זה מופיע ממש לעיתים רחוקות ובעיקר בזמנים של "אחרי" לחץ אוב בזמן של סטרס.
אני מרגיש היפוכונדר ממש לאור כל זה שהבדיקות תקינות ואני עדיין באמת מרגיש את הקפיצות האלו בדופק למשך מספר שניות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
פרופ` דוד רוט20/03/2017יתכן שנובע מלחץ אבל כדי להיות בטוח צריך לתעד רישום אקג בזמן סמפטומים כפי שהסברתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אטלקטזיס // ניתוח לב להחלפת אאורטה לאחר דיסקציהאליה19/03/2017
היי אבי עבר ניתוח חירום בעקבות דיסקציה של ההאורטה העולה. עכשיו, כ4 שבועות אחרי, מצאו בצילום רנטגן אטלקטזיס בריאה השמאלית. לא יודעת אם אני בפורום הנכון, אך אשמח לדעת אם מדובר במשהו מדאיג ואם טיפול אנטיביוטי מספיק במקרה זה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אטלקטזיס
ד``ר רוברט הפנר20/03/2017זהו ממצא שכיח
לא בטוח שאנטיביוטיקה עוזרת, כן מומלצת פיזיוטרפיה נשימתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי אחרי מיוקרדיטיסשרון17/03/2017
שלום רב, הבן שלי (בן 35) לקה במיוקרדיטיס ויראלי לפני שבועיים. הוא כרגע בחופש מחלה ומקבל תרופות :cardiloc - enaladex . כרגע הוא סובל מכאבים חולפים וחוזרים ביד ימין (שם עשו את הצנתור) וכאבים מפושטים ברגליים. האם זה קשור למחלה והאם יש מקום לדאגה או שזה לא קשור והאם כדאי ללכת לרופא או לחכות שזה יחלוף מעצמו ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיוקרדיטיס
ד``ר רוברט הפנר20/03/2017אתה מתאר תלונות שיכולות להתאים לשפעת. לא קשור למיוקרדיטיס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לוואי אחרי מיוקרדיטיס
שרון20/03/2017או קיי תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסתיידות של מסתם אורטליהילה16/03/2017
בת 55 ברקע PVD בבדיקת אקו במאמץ נמצא: מסתם אורטלי מסוייד, אי ספיקה טריקוספידלית מינמלית. מבקשת לדעת מה המשמעות והאם יש צורך בטיפול או האם יש צורך במעקב של רופא קרדיולוג.
בתודה מראש
הילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
פרופ` דוד רוט16/03/2017מסתם מסוייד ללא הצרות או דליפה אינו גורם לסמפטומים ומצריך מעקב בלבד כפעם בשנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 14 התעלף בבית ספר פעמיים אחד ביום רביעי והשני ביום שני הפרש של4 ימיםסיגלית 3716/03/2017
שלום רב,
יש לי בן הוא בגיל 14,הוא בריא לא לוקח תרופות קבועות,
אחרי כמה ימים מסיום המבחנים שלו בבית הספר,באמצע השיעור הרגיש חולשה בידיים ורגליים והפך לצבע אדום אדום בגוף ובפנים לפי דברי המורה,הוא לא איבד את ההכרה ,ולפי מה שאומר לי הוא ראה צבעים של ירוק אדום בעיניים ומטושטש,נלקח לבית חולים ,אין חום,לחץ דם תקין ,דפוקות לב תקין ועשו akg ויצא תקין,בכל זאת הופנו אותי לקרדיולוג ילדים
אבחונות:
Recurrent, suspected syncope.1
2.M.p vasovovagal phenomenon
אשמח לדעת מה זה אומר בדיוק?
ואשמח להתייעצות שלך למקרה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינקופה וגאלי
פרופ` דוד רוט16/03/2017סינקופה היא איבוד הכרה זמני. אחת הסיבות היא רפלקס עצבי (וגאלי) סיבה זו אינה מסוכנת. לפי תאורך בנך לא איבד הכרה ואם כך לא מדובר בסינקופה.
בכל מקרה כדאי לפנות לקרדיולוג ילדים להערכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות מעקב אקו לבסם13/03/2017
היי באקו לב שבוצע לפני מעל שנה יצא תפקוד של 36% כל השאר היה תקין, באקו שבוצע בשבוע שעבר עלה התפקוד ל 55% (לאחר כושר גופני שהומלץ לי) אך רשום: תפקוד סיסטולי גלובלי- התכווצות גלובלית בגבול התחתון של הנורמה. חדר שמאל: אפקס מעט טרבקולארי מסתם מיטרלי: אי ספיקה קלה מסתם טריקוספידלי: אי ספיקה טריויאלית. השאר תקין. מה זה אומר למעשה? אשמח לעזרה (להרגעה עד שיגיע תאריך התור לרופא) תודה רבה סם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו
ד``ר רוברט הפנר13/03/2017מה שכתבת זה מה שזה אומר. הרי את הנבדק אני לא מכיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו לב מעקב ....................................
סם14/03/2017וואו ממש תודה
תשובה ממש סימפטית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר וכאבים בחזה לאחר פרפור פרוזדוריםרועי10/03/2017
שלום,
מתנצל מראש על המלל הרב -
אני בן 28, רזה ובריא בדר"כ. בנובמבר האחרון היה לי פרפור פרוזדורים חד"פ על רקע הרעלת אלכוהול (אחי התחתן והגזמתי). אני שותה פעם בחצי שנה בערך.
בליל החתונה, בחזרתי לביתי, לבי החל לפעול מהר מאד ובאופן לא סדיר. לאחר 16 שעות מתחילת הפרפור פקדתי את מוקד האבחון המהיר של ה"כללית" ושם אובחן הפרפור רשמית ונשלחתי לביה"ח. בביה"ח נבדק הדי-דימר וכמה שעות לאחר מכן קיבלתי עירוי של פרוקור. אושפזתי בפנימית ולקראת הבוקר קיבלתי מנה נוספת של פרוקור (סה"כ 1200 יחידות, אם זכרוני אינו מטעני).
מאחר והפרפור מיאן מלחדול הוחלט לתת שוק חשמלי - ומיד לפני הפרוצדורה הדופק חזר להיות סדיר וחצי שעה לאחר מכן השתחררתי (36 שעות לאחר שהחל הפרפור, כאשר הדופע נע רב הזמן בין 140 ל-200 פעימות לד').
למרות שעבר והדופק כבר היה סדיר, החזה שלי המשיך לכאוב מאד והרגשתי את דפיקות הלב בצורה מאד חזרה.
בימים שלאחר מכן התקשיתי מאד לנשום ופקדתי מס' פעמים את מוקד האבחון המהיר בקופה"ח וכן פעם אחת את המיון - שם הוחלט לתת לי לוסק (דיוויחתי גם על צרבת) מאחר והאק"ג והטרופונין היו תקינים (אם הבנתי נכון).
לצערי התופעה לא חלפה ואני חווה על בסיס יומי דופק גבוה במנוחה (לעתים מעל 100). המקרים הגרועים ביותר הם במהלך או לאחר מקלחת כאשר הדופק שלי נוסק מעלה (לדעתי מעל 140, בקלות), וכן בפעילות גופנית מתונה כמו עלייה במדרגות.
כמובן שבמהלך הברירורים הרופא החל מציע אופציה של "בירור רגשי". בהזדמנות זו אציין שאני רגוע לחלוטין ולא חרד, כמו כן אני לא מוצא כל סיבה שאיזו חרדה מסתורית תקפה אותי מיד לאחר הפרפור...
אני אובד עצות. עברתי אקו לב שהיה תקין. קיבלתי הולטר ובטיפשותי החלטתי שכל זמן שהוא עליי אשתדל שלא להתאמץ כדי שלא יפול. מבחן המאמץ, משום מה, היה תקין. בבדיקה בעזרת ססטוסקופ הריאות נשמעות נקיות, נשימה בועית וכיו"ב. סטורציה תקינה לרוב (מעל 95).
מה זה יכול להיות? זה גומר אותי. בעיון קטן באינטרנט הבנתי שפרפור שכזה יכול לזמן קריש שיהכול לגרום לתסחיף ריאתי, זאת אופציה? מהם הסיבוכים האפשריים? היכן עליי לבדוק? אני לא מסוגל להתקלח או לרוץ 100 מ' מבלי להתנשף אחרי זה ולשבת דקות ארוכות עד שהדופק חוזר לנורמה וכמובן שהרופא כבר חותר לכיוון הרגשי למרות שהדבר בהחלט לא מצוי שם.
אפילו לצחצח שיניים קשה לי מבלי לעצור, כי השרירים מתעייפים וידי מתחילה לכאוב.
התופעה החלה באופן נחרץ בעת או מיד לאחר הפרפור.
אודה על עזרה בנושא,
חג שמח,
רועי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלל
ד``ר רוברט הפנר10/03/2017אכן. לא אקרא את זה. נא לצמצם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרפור
ד``ר רוברט הפנר11/03/2017פרפור לא גורם אף פעם לתסחיף ראתי.
מציע שתחזור על אקו לב, הולטר וארגומטריה ותפנה עם התוצאות לקרדיולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו לב במאמץלילך10/03/2017
שלום ,
אני בת 60, עם קרישיות בדם ולחץ דם גבוה שכרגע מאוזן בעזרת תרופות. הופניתי לבדיקת אקו לב במאמץ .
התרופות שאני לוקחת הן :
* טריטייס
*קרטיה
* ויטמין די.
* בי קארד ( שעזר להורדת ההומיציאסטין)
* ובקרוב אתחיל לקחת ליפיטור 10.
תוצאות בדיקת האקו לב במאמץ הן אלו :
גורמי סיכון:
גורמי הסיכון של הנבדק כוללים כולסטרול גבוה , יתר לחץ דם והסטוריה משפחתית של מחלה כלילית.
הופנה לבדיקת אקו במאמץ (Stress Echo):
ריבוי גורמי סיכון והפרעת קרישתתיות
היסטוריה קרדיווסקולרית:
- No known CAD
אקג במנוחה Rest ECG
קצב סינוס. חסם חלקי בצרור ההולכה הימני.
אקו במנוחה Rest Echo
חדר שמאלי בגודל תקין , עם התכווצות גלובלית תקינה , דפנותיו בעובי תקין , תבנית המילוי תקינה. חדר ימין בגודל ותפקוד
תקין. עליה שמאלית מורחבת . תפקוד המסתמים תקין, לא הודגמה עקומת TR להערכת לחץ דם ראתי .
Left ventricle
End-diastolic diameter: 4.7 cm End-systolic diameter: 2.6 cm
Interventricular septum thickness: 0.8 cm Posterior wall thickness: 0.9 cm
Visually estimated LVEF 60 % Estimated LV mass index: 70 g/m²
Estimated LV mass: 132 g
Left atrium
A-P diameter: 4.2 cm End-systolic area: 20 cm²
Aorta
Aortic root / sinuses: 3.0 cm
Proximal ascending aorta: 3.0 cm
LV filling
Mitral inflow
Peak E-wave: 86 cm/s Peak A-wave: 83 cm/s
E/A ratio: 1.0 Deceleration time: 149 msec
Tissue Doppler
S' velocity (septal): 8 cm/s S' velocity (lateral): 8 cm/s
E' velocity (septal): 7 cm/s E' velocity (lateral): 9 cm/s
E/e' ratio (septal): 12.29 E/e' ratio (lateral): 9.56
מאמץ Stress
Stress type: מאמץ
Max predicted heart rate 160
% of max predicted heart rate 86
Stress protocol: מאמץ - Bruce
Stage Time (min) METs Speed / Slope
(mph/deg)
Heart rate
(bpm)
Blood pressure
(mmHg)
0.0 0.000 71 140/80
1.0 3.000 4.8 1.7/10.0 117 140/80
2.0 5.000 7.0 2.5/12.0 137 160/80
Recovery 5 80 130/80
הבדיקה הופסקה עקב השגת דופק המטרה
ללא כאבים בחזה במהלך הבדיקה.
אקג במאמץ: ללא עדות אלקטרוקרדיוגרפית לאיסכמיה
אקו במאמץ Stress Echo
באקו מיד בסיום מאמץ התפקוד הגלובלי משתפר , ללא עדות לירידה בתפקוד איזורי .
סיכום Summary
מבחן אקו במאמץ ללא עדות לאיסכמיה.
חדר שמאלי בגודל תקין עם תפקוד גלובלי ואיזורי תקין במנוחה ומיד בסיום מאמץ .
אני אפנה עם התוצאות כמובן לרופא של קופ"ח , הרופא ששלח אותי , אך רציתי לשאול אם יש בתוצאות משהו מטריד ? ובעיקר זה :
א. " עליה שמאלית מורחבת".
ב. " קצב סינוס. חסם חלקי בצרור ההולכה הימני."
תודה על הכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו במאמץ
ד``ר רוברט הפנר10/03/2017תוצאת הבדיקה כפי שרשמת בדיקה תקינה אבל אני חייב
לציין שהטיפול בויטמינים להפחתת הומוציסטיין מיותר ואפילו לא נכון.
הומוציסטיין גבוה הוא סמן (marker) בלבד לסיכון לבבי. לכן לא מטפלים בו אלא בגורמי הסיכון ואם הכולסטרול גבוה חבל שלא התחלת ליפיטור הרבה שנים קודם.
האנשים שטופלו בשילוב הויטמינים (Tricardia) סבלו מיתר ממאירויות באופן מוזר ולא מוסבר ולא הייתה להם הפחתה בתחלואה קרדיווסקולרית.
לכן בשנים האחרונות ישנה הבנה שאין לטפל ברמות הומוציסטאין גבוהות אלא במיקרים מאוד בודדים ובאישור המטולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לתשובה
לילך10/03/2017תודה על תגובתך ,
בעניין ההמוציסטאין :
הערכים שלי היו לפני 7 חודשים :
16.40 (4.00-15.00)
לפני כשמונה חודשים התחלתי להשתמש בהוראת המטולוג בטריקרידה ( עכשיו אני משתמשת בבי קרדיה - שהרכבו זהה לטריקדריה . ובבדיקת הדם האחרונה שבעברתי לפני כחודש היתה ירידה משמעותית בערכי ההומוציאסטין :
8.47 ( 4.44-13.56 ) - כנראה שערכי הנורמה שונו במעבדה, כלומר בסך הכל היתה ירידה בערכים .
בעניין הסטטינים:
בתחילה נתנו לי סטטור 5 - אבל לא היתה השפעה לכך השפעה טובה , גם הכולסטרול לא ירד וגם היו לי כאבים ברגליים.
עכשיו עלי לנסות ליפיטור שלא בטוח אם לא יחזרו כאבי הרגליים, ואני מנסה לשנות את התזונה שלי ולראות מה תהיה ההשפעה על מצב הכולסטרול בדם .
כרגע מאוד מטריד אותי מה שכתבת בהקשר ליתר ממאירויות לנוטלי הויטמינים.
שוב אודה לך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות
ד``ר רוברט הפנר10/03/2017ברור שעם טריקרדיה ההומוציסטיין יירד אבל זה חסר כל ערך כפי הסברתי קודם. ברמות שהיו לך ההמטולוג טעה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז האם עדיף
לילך10/03/2017להפסיק עם הטריקרדיה ולהתחיל לקחת את הליפיטור (10) ? האם כך עדיף ?
אני מאוד מודה לך על ההענות למענה לשאלותי , חן חן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות למניעת הריון ודופק מהירשיר07/03/2017
שלום
אני בת 34. יש לי vsd מולד .אני לא לוקחת תרופות קבועות.זה משהו שאני חיה אותו ואני במעקב. לפני 3 שבועות התחלתי לראשונה לקחת גלולות (מינס ) ואני חושבת שמאז יש לי דפיקות לב מהירות כמעט פעם ביום.
האם יש קשר בין הגלולות לזה?
אני מאוד לחוצה. אודה לתשובה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק
ד``ר רוברט הפנר08/03/2017ה vsd לא קשור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלולות למניעת הריון ודופק מהיר
שיר08/03/2017תודה על התגובה המהירה אבל רציתי לדעת אם יכול להיות שזה בגלל הגלולות. ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בירור לגבי נערה בת 18רונית07/03/2017
בתי בת 18 עם הפרעות קצב.
עם סיבובי ראש .התעלפויות ודופק מהיר.לקחה קרדילוק .טמבוקור.וקורונאל
עברה אבלציה שנכנסו לתוך הלב עם הצנתר ומכשיר הצריבה וההפרעות נעלמו.לא הצליחו לבצע את הצריבה.
אך גילו שההפרעות יוצאות מהעליה השמאלית ובנוסף התגלה חור בין המחיצה בין העליות.היא מקבלת כרגע רק לצורך ניסיון איקקור 120 מג.האם יש מצב שהבעייה של ההפרעות קצב מהחור בין העליות ומה צריך לעשות
בתודה האם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בירור
ד``ר רוברט הפנר07/03/2017הבעיה שלה אינה מסתכמת בפניה הכללית שלך ומציע שתתיעצי עם מי שמכיר את מחלתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדקסה ונטילת אומגה 3נטע07/03/2017
בעלי נוטל פרדקסה 150 פעמיים ביום. האם מותר לו לקחת אומגה 3?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אומגה 3
ד``ר רוברט הפנר07/03/2017אומגה 3? מיותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומגה 3 מיותר או אסור?
נטע07/03/2017בעלי לקה בדלקת במעי הגס. הדיאטנית המליצה על אומגה 3. השאלה היא האם זה מזיק בשילוב עם פרדקסה או רק מיותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומגה
ד``ר רוברט הפנר08/03/2017הטענה שאומגה מגביר סיכון לדמם. משמעותי בנוסף לפרדאקסה? מי יודע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוב כאב חמור בחזה עם מועקהאליה04/03/2017
אני בת 23 ובריאה מלבד אסתמה לא מאוזנת.
לפני חודש וללא כל סיבה, כשצפיתי בטלוויזיה, התחלתי להרגיש כאב מעט דוקר ולוחץ בחזה ימין. בהתחלה לא שמתי לב לזה אך אחרי שעה-שעתיים זה הלך התגבר עם תחושת מועקה בכל החזה הימני מהסרעפת ומעלה עד הלוע עם תחושת קוצר נשימה קל, דופק מעט מוגבר (90) וסחרחורת קלה עם מעט צרבת בסוף. התקשרתי לייעוץ רופא בכללית ב2700 (כי זה היה כלכך יוצא דופן ופתאומי) והרופאה אמרה שנשמע לה כמו גסטריטיס.
ניתקתי אך תחושת המועקה המשיכה והתגברה עד שהלכתי לישון ובבוקר נעלמה. עוד השבוע הייתה צואה רכה שלא כרגיל וצרבות מסתוריות לעתים בחודש-חודשיים אחרונים.
יש לציין שלקחתי אז כדורי פרדניזון 20 מ"ג שנתן רופא ריאות בשל אסתמה לא מאוזנת לשבוע ויכלתי אולי לייחס זאת לכדור.
חודש עבר מאז הרגשתי את המועקה ההיא בחזה והיום זה קרה שוב אך גרוע יותר, ללא סטרס או מאמץ, בזמן שיצאנו מהאוטו. התחלתי להרגיש בפתאומיות כאב דוקר במרכז החזה טיפה לכיוון ימין ומועקה חזקה מלווה בצרבת (שלא הייתה קודם) וללא הסחרחורת והדופק המואץ עם קוצר הנשימה כמו בפעם שעברה, אך כאב הרבה יותר, כמו דקירות סכין.
זה הלך והחמיר עד שגרם לי ממש לעסות את האיזור ולצעוק "איי" בקול בכל פעם שחשתי דקירה. אחרי כ10 דקות רצופות זה נעלם בהדרגה תוך רבע שעה (בפעם שעברה נמשך כמה שעות ללא הפסקה).כמובן שאני כבר מזמן לא על פרדניזון ואין שום בעיה נראית לעין שגורמת לזה (לא נבדקתי אצל הרופאה שלי בעניין). כמו מה זה נשמע? לבבי, ריאתי (אולי יתר לחץ דם ריאתי, היה לפני שנתיים חשד בשל כמה תופעות שנשארו עד היום אותו דבר ומבחן מאמץ ירוד יחד עם עורק ריאתי מורחב 28 מ"מ אך הוחלט לא לעשות צנתור בסוף והניחו שאין לי יל"ד גם אחרי שנבדקתי אצל ראש המחלקה ליל"ד ריאתי וקרדיולוג)? כלכך מוזר, וללא בעיית צרבות או רפלוקס בכלל. רק בת 23.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר הכוונה בבקשה?
אליה09/03/2017לא יודעת מה לחשוב על התופעה הזו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההכוונה
ד``ר רוברט הפנר09/03/2017הבעיה שלך לא לבבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלא?
אליה10/03/2017תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדקסה- החלטה לגבי מינוןדניאל02/03/2017
אני בן 50, בריא לרוב, מאובחן בפרפור פרוזדורים התקפי.
לאחרונה התענינתי בהתחלת טיפול בנוגדי הקרישה החדשים. ראוי לציין שערך ה chads שלי הוא 2.
החלטתי לקחת פרדקסה אולם אני מתלבט בין המינון הגבוה - 150 מ"ג למינון הנמוך 110 מ"ג פעמיים ביום.
בגלל שאני צעיר יחסית ועם גורמי סיכון יחסית מעטים, אני נוטה להתחיל במינון הנמוך שלפי כל המחקרים יעיל כמו קומדין אבל מדמם פחות.
אשמח לדעת מה דעתך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 150 מג פעמיים ביום
ד``ר רוברט הפנר02/03/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת לב ראומטית, האם תורשתית?מישהי28/02/2017
שלום,
אמי מאובחנת עם מחלת לב ראומטית,ושאלתי היא האם מחלה זו יכולה לעבור בתורשה?כלומר אלי או לאחותי?זה אפשרי,ומהם הסיכויים לכך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת לב ראומטית
ד``ר רוברט הפנר28/02/2017נגרמת מזיהום חיידקי בילדות ולכן לא קשור לתורשה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה
מישהי28/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדקסה והתגובות בין תרופתיותיעקב27/02/2017
שלום,
אני נוטל פרדקסה 110 מ"ג פעמיים ביום.
לאחרונה קיבלתי מרשם לתרופה אנטי-דכאונית ציפרמיל מקבוצת SSRI חומר פעיל Citalopram במינון 20 מ"ג ליום.
האם אפשר לקחת את שתי התרופות יחד?? בעלון כתוב שרצוי להימנע מכך אך בפועל הבנתי שאין בעיה.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שילוב תרופתי
ד``ר רוברט הפנר28/02/2017רמת הפרדקסה בדם עולה ולכן הגיוני מינון של 110 מג פעמיים ביום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



