מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דופק מהיר למרות חוסמי בטארעות אמסלם27/02/2017
שלום, בת 28 בהריון אוטוטו חודש רביעי. עוד מלפני ההיריון טופלתי בקרדילוק 5 עקב דופק מהיר במנוחה. בשבועות האחרונים הדופק סביב ה90-100 עדיין והגברתי את מינון הקרדילוק ל10 מג ועדיין אין הרבה שיפור. הדופק ממש מפריע לי. גם אם יש איזושהי הפרעת קצב למרות שאצלי הוא בדכ גבוה תמיד הכדור לא אמור לאזן את הדופק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק
ד``ר רוברט הפנר27/02/201790 לדקה זה לא גבוה שמצריך טיפול תרופתי בהריון.
תעשי הולטר תראי את הדופק האמיתי בלילה ולחפש סיבות לדופק מהיר מעבר להריון, כמו אנמיה, ב. תריס ועוד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות strain echocardiography בארץבן27/02/2017
שלום ברצוני לברר על בדיקת
Strain ecocardiography
מעוניין לדעת האם מבצעים בדיקה כזאת בארץ, אם כן היכן? תודה. מראד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בכל מעבדת אקו
ד``ר רוברט הפנר27/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני צריך לבקש מהרופא שירשום זאת בהפניה או שזה הליך שגרתי?
בן27/02/2017פשוט עד היום לא בדקו את זה לדעתי. יש לי בעיה שקשה לראות את הלב שלי בגלל מגבלה פיזית קשה . האם זה יכול לפתור את הבעיה הזאת? כי לא יודעים מה התפקוד שלי. אין אפשרות לבצע muga או ct בגלל שמאוד קשה לי עד בלתי אפשרי לשכב במיטות האלו.
ותודה על התגובה המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו
ד``ר רוברט הפנר27/02/2017הרופא בהפנייה צריך לכתוב באיזה שאלה אתה מופנה לבדיקה. זה הכל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח אקג- מצב צילוםלין23/02/2017
שלום רב,
עשיתי היום את אקג .כי קיבלתי הפניה עקב שימוש קבוע בטרמדקס ודפיקות לב החזקות לאחרונה .
אין תור פנוי בחודש הקרוב לרופא המומחה (רופא במרפאת האב ) שהפנה אותי . אשמח לקבל פענוח .קובץ מצב.תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תקין
ד``ר רוברט הפנר23/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי Early repolarisationאסי21/02/2017
שלום רב,
אני בן 33 בריא בד"כ.
שמתי לב באקג שבערוץ III ודומיו, בפעימה, כשזה עולה ויורד, אז לקראת סוף הירידה יש שבירה קלה כלפי ימין, או לחילופין מין גל קטן מאוד שעולה מילימטר ואז יורד לקו הבסיס.
קרדיולוג באינטרנט אמר לי שזה יכול להיות בעל משמעות שנקראת Early repolarisation. כמו כן, יש לי תבנית
high take off , רציתי לדעת האם זה אותו דבר. והאם יש לזה משמעויות? האם זה מסוכן או משהו כזה?
תודה מראש. מצרף קובץ תמונה של אקג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אותו דבר. חסר משמעות
ד``ר רוברט הפנר21/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אסי21/02/2017אשמח אם יש באפשרותך למחוק את הפוסט הזה, היות ובלי שימת לב צירפתי את התרשים אקג עם השם שלי מבלי למחוק אותם.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אסי21/02/2017קראתי באינטרנט שהמוטציה הגנטית הזו מעלה את הסיכון ל sudden cardiac death חלילה.
האם זה נכון? והאם רלוונטי לפי התרשים שהעלתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עישון אחרי החלפת מסתםיפית20/02/2017
כמה זמן אחרי ניתוח מסתמים ולא מעקפים מותר לחזור לעשן? (יודעת שזה מסרטן ולא בריא)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מכיר הנחייה רפואית בנושא
ד``ר רוברט הפנר21/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיגריה אחת ביום. סכנות לבביותירון19/02/2017
שלום. אני בן 26 מעשן סיגריה אחת ליום. כבר במשך מספר חודשים. סיגריה אחת ולא יותר מכך.
אני בטוח שקיים נזק כלשהו גם מאחת, השאלה שלי עד כמה זה מסוכן? האם ההשפעה מאחת היא הרסנית ובלתי הפיכה גם אם אפסיק לעשן ??(אני מתכנן להפסיק).
אשמח לתשובה כנה, כדי באמת לדעת על הנזקים של עישון סיגריה אחת. באינטרנט התשובות חלוקות לגבי מידת הנזק והסכנה, חלק כותבים שהנזק מועט אך הסכנה היא בהגברת העישון, ולאורך זמן הנזק גדל. וחלקם אומרים שהנזק גדול ובלתי הפיך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיגריה
ד``ר רוברט הפנר20/02/2017בנושא הלב כנראה שעד 3 סיגריות ליום אין עליה בסיכון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בחזה כבר מספר שניםאבי12/02/2017
שלום רב,
אשמח לקבל עצה ? עזרה כי אני כבר די לא יודע מה לעשות.
אני בן 30 . לפני 11 שנה היה לי דלקת בשריר הלב..(מיוקרדיטיס) הייתי מאושפז והחלמתי מהמחלה באופן עצמאי ללא כל תרופות.
את המיוקרדיטיס ראו כאשר עשו לי בדיקת אקו לב.
מאז אני חייב כרגיל..עושה בדיקות כל שנה פלוס מינוס של הולטר 24 שעות , אקו לב וארגומטריה.
כל הבדיקות הנ"ל תקינות.פרט לוונקבך בלילה (רואים בהולטר)
ואף גם עברתי לפני שנה וחצי בדיקת MRI על מנת את מצב הלב ושם ראו שיש לי צלקת בלב.
הייתי אצל מספר רופאים וכולם אומרים שמצבי תקין.
משום מה לעיתים את מרגיש במאמץ וגם לא במאמץ כאבי בחזה בצד שמאל לפעמים כאילו נתפס לי השריר בחזה.
לפעמים אני מרגיש כמו מחט שחודרת לי ללב.
והיום הרגשתי סחרחורת לאחר מאמץ וכאבים ולכם החלטתי לרשום פה בפורום על מנת שאולי מישהו ליעץ לי מה לעשות.
חשוב לי להזכיר שעשיתי הרבה בדיקות (עשיתי גם הולטר לחודשיים ושם ראו רק וונקבך).
תודה מראש,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים
ד``ר רוברט הפנר13/02/2017אתה מתאר כאבים לא ספציפיים ומציע לך להסתמך על הקרדיולוגים שבדקו ומכירים אותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרבים
אבי13/02/2017בעיקרון הכאבים הם לחץ בחזה כאבי גב אחורי וגם כאבים בשרירי החזה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדה או תעוקת לב?ענבל12/02/2017
שלום,
אני בת 29.ללא בעיות לב,לא נוטלת תרופות, כן סובלת מעודף משקל אבל כרגע בתהליך של ירידה.אני סובלת כבר שנים מחרדה והתקפי חרדה/פאניקה.התסמינים הלכו והחמירו,ובאופן מדאיג דומים מאוד לתסמינים של תעוקת חזה מה שממש מדאיג אותי.ניגשתי לרופא המשפחה והוא טוען שבדיקות הדם תקינות,ועלי רק להוריד במשקל ולטפל בחרדה.נשלחתי לבצע בדיקת אקו והולטר אך אני בינתיים מפחדת שאכן ומדובר בתעוקת לב.האם לגשת בהקדם למיון לביצוע בדיקות נוספות או להקשיב לרופא?....בבקשה עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בגילך יותר סביר שזאת חרדה
ד``ר רוברט הפנר13/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה,רק
ענבל13/02/2017בזמן שקראתי קצת על תעוקת חזה,כתוב שגם עודף משקל ומתח נפשי יכולים לגרום לזה להתפתח. אני בעלת עודף משקל,ובמתח נפשי קשה בתקופה האחרונה,מה הסיכויים שאני סובלת מזה?האם ניתן לאבחן את זה גם באמצעות בדיקות דם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה אין מענה..?
ענבל14/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולת לב ומוזמנת לארוחהיעלי11/02/2017
מצורף מסמך בו כתוב ממה אני סובלת .
מוזמנת לארוחת שישי אצל אנשים שכמובן מבשלים עם מלח כי יש לפחות 20 מוזמנים . האם מותר לי באופן חד פעמי כזה ( וחגים ) לאכול אצלם ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הם גרים בקרבת בית חולים ?
ד``ר רוברט הפנר11/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה כזה נורא ?
יעלי11/02/2017אני מבינה שאפילו כחד פעמי זה נורא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפני החזרת עוברים מדבקות אורוולסימה09/02/2017
שלום ד"ר,
אני בטיפולי פריון , לפני החזרה של עוברים מוקפאים. מקבלת מדבקות אוורל- שזה אסטרוגן 100 כל יומיים. ברקע PFO עם דלף דו צדדי קטן. בגיל 48. לא שמנה . לא מעשנת.
אין לי קרישיות יתר ברוך השם. בבדיקת דם לקרישיות יתר שהפנה אותי רופא משפחה עקב ההורמונים מלפני שבוע - יצא תקין ברוך השם. הבנתי שזו לא בדיקה מלאה. בדיקה בעבר שהפנה המטולוג , יצאה תקינה למעט פקטור 8 שהיה גבולי. הבעיה היא שהיום הרגשתי למשך 5 דקות כמו אורות מרצדים בזווית העין, נראה לי בשתי העיניים, וזה חלף. לפני שנים גם היה לי טשטוש קל למספר שניות בעין שמאל והיה מקרה גם לפני שנים של חולשה ביד שמאל קלה וחלף.
אני בדילמה קשה מאוד. האם להמשיך עם האוורל-אסטרוגן או שלוותר על הנסיון להרות. אם אני יוריד את המינון של האסטרוגן למדבקה אחת כל יומיים של 50 במקום 100. האם יעזור?
רופא משפחה נתן לי לעשות בדיקות אקו לב ועורקי צוואר. אם יצאו תקינות בע"ה אפשר להמשיך כרגיל? אשמח אם תוכל לעזור לי ולייעץ לי מה לעשות? תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
סימה09/02/2017יש לציין שלקחתי את ההורמונים אחרי הפסקה של שנים ולקחתי רק לשבועיים והיום הרגשתי את האורות המרצדים בצורת חצי עיגול בזווית העין ואחרי 5 דקות זה חלף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת לא בפורום הנכון
ד``ר רוברט הפנר11/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת א.ק.ג לאחר צוםמירב07/02/2017
שלום רב, הבוקר ביצעתי בדיקת א.ק.ג כשהייתי בצום בגלל בדיקות דם
אני סובלת לאחרונה מחרדות ועוברת קשיים רגשיים במשפחה
בת 43 בד"כ בריאה הבדיקה נעשתה ב8 שעה לאחר שהתעוררתי והייתי בצום
מאתמולך בצהריים , יצא שינוי מבדיקה קודמת שינויי רפולריזציה בלתי ספציפיים
sinus bradycardia יש לציין שתמיד בבוקר כבר 14 שנה אני יודעת שאני קמה שהדופק נמוך מתחת ל 60 עד בהיסטריה עכשיו ..אפילו שאמרו שכנראה אין לזה משמעות אני מבצעת הליכות פעמיים בשבוע.
אשמח לתשובה האם לצרף תרשים???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין קשר לצום
ד``ר רוברט הפנר11/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע באאורטה הראשית בגלל קפיצת לחץ דםאליה07/02/2017
ד"ר שלום, המשך להודעה זו, אתמול נקבע שמדובר בקרע באאורטה הראשית ( dissection)... התקף היה קשור לקפיצת לחץ דם שגרם לקרע והקרע בהמשך גרם להצטברות הנוזלים בריאות וסביב הלב. כעת נקבע ניתוח דחוף. האם מדובר במקרה נדיר ואם מדובר בניתוח מסובך ומסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקף מוזר
אליה07/02/2017הודעה זו בהמשך להודעה שהתפרסמה לגבי גבר בן 58 שעבר התקף מוזר של קפיצצ לחץ דם ושאלה בנושא צילום חזה - לב מוגדל ואאורטה מפותלת. סליחה לא הצלחתי להגיב על ההודעה מקורית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהצלחה
ד``ר רוברט הפנר11/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בצד שמאל שמקרינים לכתףמני06/02/2017
אני גבר בן 67 לא סבלתי מעולם מבעיות לב. בימים האחרונים אני מרגיש כאבים ביד שמאל שמקרינים לכתף. כשאני הולך הליכה מאומצת אין שינוי בכאב. האם זה אומר שלא מדובר בבעיית לב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא בהכרח
ד``ר רוברט הפנר11/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באי ספיקת לבשיר31/01/2017
שלום, בעבר אובחן אצלי אוושה בלב, היום לאחר הרבה שנים ביצעתי אקו לב ויש אי ספיקה קלה וקושי ניכר בביצוע הבדיקה עקב שתלי סיליקון בשדיים.
2. אני בת 28 לא מעשנת ומצב בריאותי תקין, האם אי ספיקה קלה זהו דבר חמור דורש טיפול? (למרות שאגש לרופא אני שואלת)
2. מה עושים כשיש קושי בבדיקה עקב שתלים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא משמעותי
ד``ר רוברט הפנר01/02/2017* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח הולטר עקב דופק מהירליאת26/01/2017
שלום
עשיתי בדיקת הולטר עקב דופק מהיר.
אשמח בעזרה בפיענוח.
sinus rhythm, rate 73-158 bpm avg 96 bpm
(apb's (<1%
patient events: palpitations- during sinus rhythm, rate 84-125 bpm.
חשוב לציין שיש מחלות לב במשפחה (דום לב)
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר
ד``ר רוברט הפנר27/01/2017בהנחה שהסינוס הוא הקצב התקין מה לא הבנת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



