מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רגורגיטציה קלה מאוד במסתם המיטרלירחלי13/06/2016
שלום,
בני בן ה21 עומד לטוס הלילה לטיול תרמילאים של שבועיים באירופה.לפני כשלושה שבועות חזר מפרו שם חלה בדלקת במעיים ווטופל באנטיביוטיקה.
כיוון שחש פלפיטציות בזמן מנוחה (תופעה שהוא חווה כבר מגיל 13 ושבגינה היינו במעקב אצל קרדיולוג)פנינו לקרדיולוג.
הפעם אמר שבנוסף לפעימות הלב נצפתה רגורגיטציה קלה מאוד במסתם המיטרלי עם סילון צר אחורי 1/4.בשל כך ובשל העובדה שחלה במחלת חום בפרו המליץ על בדיקת דם CRP וCBC תפקודי כבד וכליות. הוא לא יכול להספיק לבצע את הבדיקות כיוון שהיום בלילה הוא טס.
הוא אינו מוכן לבטל את הטיול ומשאיר אותי מודאגת. האם זה מסוכן שיטייל כך?
אודה לתגובה
רחלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגורגיטציה קלה מאוד במסתם המיטרלי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר14/06/2016ממצא לא משמעותי מצריך מעקב. ימשיך בדיקות במידת הצורך עם חזרתו לארץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה לך על תגובתך
רחלי15/06/2016* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריקרדיטיס בעקבות טמפונדה לבביתגל גל12/06/2016
בן 40. לפני חצי שנה עברתי אבלציה בשל הפרעות קצב (33%) והסתבך לטמפונדה לבבית שנוקזה. כעת סובל מפריקרדיטיס כבר 10 ימים, מטופל בכולחיצין ואיבופן 600.
אקו לב וא.ק.ג תקינים עם נוזל מינימלי אולם ערכי crp גבוהים.
שאלתי: מנסיונך, כמה זמן אני עשוי לסבול מתסמיני הדלקת? אני סובל מכאבים וחום לסרוגין וכבר ממש מיואש.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריקרדיטיס בעקבות טמפונדה לבבית - תגובה
ד``ר רוברט הפנר14/06/2016אתה לא צריך לסבול מכאבים. תפנה לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקיחת תרופות פלביקס ואליקוויס ביחדרדה11/06/2016
שלום,
אבי בן 77 עבר בעבר ניתוח מעקפים (לפני 20 שנה), כמה צנטורים. מ 2012 קיבל תרופות
פרוקור וקומדין עקב 2 אירועי פירפור עליות (היה מאושפז ,חלף עצמוני) מאז מקבל קומדין ופרוקור בנוסף לתרופות הקבועות שלו ובינהם פלביקס. מאז לא הרגיש יותר פירפור או
דפיקות לב. בזמן אחרון הוחלט להפסיק את הפרוקור (עקב ירידה מתמדת בראיה).
קומדין הוחלף באליקוויס 5 מ"ג. מרגיש בסדר , השאלה שלנו האם להמשיך לקחת גם פלביקס וגם אליקוויס ? לאחר כמה ימים לקיחת אליקוויס הופיע דימום בחניכיים (קראנו שזה אחד מתופעות לווי של התרופה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לקיחת תרופות פלביקס ואליקוויס ביחד - תגובה
ד``ר רוברט הפנר11/06/2016למה עם קומדין קבל פלויקס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלקיחת תרופות פלביקס ואליקוויס ביחד - תגובה
ד``ר רוברט הפנר14/06/2016כנראה שאפשר להסתפק באליקויס אם מבחינת העורקים שקט בשנה אחרונה לפחות.
אבל יהיה לא אחראי לשנות לו טיפול תרופתי ע״ס המלצה באינטרנט מקרדיולוג שאינו מכיר אותו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הודגם קורונרי סינוס מורחב קרוב לוודאי plsvישראל אקציפר10/06/2016
הודגם קורונרי סינוס מורחב קרוב לוודאי plsv רציתי לברר מזה אומר אם זה דורש טיפול השמח לתושבתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הודגם קורונרי סינוס מורחב קרוב לוודאי plsv - תגובה
ד``ר רוברט הפנר10/06/2016כל מקרה לגופו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות ופיענוח הולטר 24ניקול09/06/2016
קרדיולוג שלח אותי לעשות הולטר מכיוון שהרגשתי ריבוי של פעימות מוקדמות. אשמח לחוות דעתך על הפיענוח סינוס 50-120 (ממוצא79) pac's -10 , pvc's-138 ללא ברדיאריתמיה משמעותית תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות ופיענוח הולטר 24 - תגובה
ד``ר רוברט הפנר09/06/2016שכיח מאוד. לא בהכרח מצביע על בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק גבוה במנוחה - בדיקת הולטר לביעל09/06/2016
שלום,
אני בת 46. עקב דופק גבוה בזמן מנוחה (90, במשך כחצי שנה) עשיתי בדיקת הולטר לב.
בתוצאות נכתב
קצב בסיסי: סינוס
קצב לב מינימלי: 62
קצב לב מקסימלי:149
ממוצע: 90
וכל השאר תקין.
האם קצב הלב המינימלי והמקסימלי כאן הם תקינים (לגבי הולטר לב שנמשך כמעט יממה)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק גבוה במנוחה - בדיקת הולטר לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר09/06/2016לפי ההולטר אין לך בעית דופק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקה טריקוספידלית קלהפרופ` דוד רוט07/06/2016
שורש האאוטרה ( 32 מ"מ)והאאוטרה (36 מ"מ) ברוחב תקין. חדר שמאלי לא מורחב. ספטום בזלי מעט מעובה 12 ממ"כ. מקטע פליטה 60%, לא נצפתה הפרעה בולטת בתפקוד האזורי.עליה שמאלית מעט מורחבת (רוחב 41 מ"מ). מסתם אאורטלי מעט מעובה. אי ספיקה טריקוספידלית קלה,אי ספיקה מיטרלית מינימלית.ספטום בזלי מעט מעובה 12 ממ"כ הלחץ הסיסטולי בעורק כ30 ממ"כ. הפרעה ברלקסציה. באקו מיד עם סיום המאמץ תתפקוד הכללי של החדר השמאלי השתפר. המבחן אקו במאמץ קלינית שלילי. ללא עדות לאיסכמיה.
אני בן 62 . אודה לפירוש התוצאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אקו במאמץ - תגובה
ד``ר רוברט הפנר07/06/2016מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינתור בזמן התקף לבמיקי02/06/2016
שלום רב,
האם בזמן התקף לב משך זמן של 3 שעות עד לצינתור יכול להסב נזק ללב?
האם יש זמן מקובל להכניס מטופל הסובל מהתקף לב לצנתור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינתור בזמן התקף לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר04/06/2016בכל התקף לב יש נזק קבוע לשריר הלב. זה קורה החל מ 15-20 דקות של חסימת העורק. לכן חשוב לצנתר כמה שיותר מהר. 3 שעות זהו פרק זמן דיי ארוך, ואם העורק החסום גדול כך גם הנזק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תעוקת חזה אצל אדם חולה ונסיעה באוטוסטודנט01/06/2016
שלום.
מדובר באדם זקן עם אי ספיקת לב, תעוקת חזה, כמה התקפי לב, צנתורים וקוצב לב. הוא מתלונן על זה, שבזמן נסיעה(לפני כמה ימים היה צורך להסיעו לבדיקת קוצב הלב) הוא מקבל תעוקת חזה, במיוחד בזמן שהאוטו מאט. האם ייתכן, כי לנסיעה של 50 דקות, בכביש לא ישר(עד ירושלים) תהיה השפעה כל כך חזקה על הלב? רופא המשפחה טען שאין קשר בין הדברים ושהכאב בא ממקור אחר. מה דעתך?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תעוקת חזה אצל אדם חולה ונסיעה באוטו - תגובה
ד``ר רוברט הפנר02/06/2016לפי מה שכתבת ישנה כותרת של תעוקת חזה באופן כללי.
אז יש בנסיעה ולא בנסיעה. אבל הכל אפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתעוקת חזה בזמן נסיעה ברכב
סטודנט02/06/2016תודה.
כמובן, שאצל אדם זקן, עם אי ספיקת לב(וכליות) ביותר מ 10 שנים אחרונות, כמה התקפי לב וצנתורים, אפשר לצפות לתעוקת חזה אחרי פעילות פיזית או שינויי מזג האוויר, או לחץ נפשי.
השאלה היא, האם נסיעה עצמה באוטו(בתור נוסע) יכולה לגרום לתעוקה, או כמו שהוא עצמו מתאר את זה: היצרות של העורקים ברגעים אלה.
רופא משפחה אמר שאין דבר כזה, ובכל אופן, התרופה שהוא לוקח ברגעים אלה להקלת הסמפטומים, בכלל נועדה להורדת לחץ דם ולא נגד אנגינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בקיו 10 במקביל לנטילת אספיריןגליה30/05/2016
שלום רב,
אבי בן 75 אינו סובל מבעיה לבבית אך נוטל תרופות להורדת כולסטרול ולחץ דם, וכן אספירין כטיפול מונע.
היות והסטטינים עלולים לגרום לכאבי שרירים, הוא נוטל במקביל תוסף מזון קיו 10. לאחרונה שמעתי שקיו 10 עושה את הפעולה ההפוכה מדילול דם לכן עלול להפריע לפעילות תרופות מדללי דם. האם זה נכון? האם עליו להפסיק את השימוש בתוסף?
הייתי מעוניינת לשמוע חוות דעתך בנושא, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש בקיו 10 במקביל לנטילת אספירין - תגובה
ד``ר רוברט הפנר30/05/2016הקיו 10 חסר כל תועלת וזה הוכח כבר לפני שנים. ולמרות זאת הוא ממשיך להמכר על בסיס ״ כולם צריכם להתפרנס״. הוא לא מומלץ לנוטלי סטטינים וגם הוכח במס׳ מחקרים שהוא גם לא מונע כאבי שרירים מטיפול בסטטינים.
לכן אני לא נותן אותו למטופליי וממליץ להפסיקו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבחן מאמץ בעקבות תלונה על כאבי חזהגל28/05/2016
שלום,
בן 25 ללא עבר קרדיולוגי.
סובל מזה תקופה של כמה חודשים מכאבים בחזה ,ככל הנראה בעקבות מתח.
הקרדיולוג הפנה לבדיקת מאמץ (ללא אקו):
במנוחה: קצב סינוס
במאמץ: ST DEPRESSION : צניחות ST הוריזונטליות 1.0 מ"מ בחיבורים L3 AVF
התאוששות: שינויים בלתי ספיציפים ב- ST/T
הגעתי לדופק של 157 , הבדיקה הייתה תחת חוסמי בטא (בהנחיית הרופא- סובל מיל"ד).
סיכום: ללא תגובה איסכמית.
המבחן הופסק אחרי 7 דקות בעקבות כאבי רגליים. עומס מירבי METS 7.2
תגובה אלקטרוקרדיוגרפית : לא החלטית.
האם הבדיקה תקינה? האם יש לבצע בדיקה אחרת?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבחן מאמץ בעקבות תלונה על כאבי חזה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר29/05/2016מי שראה את תרשימי האקג רשם בדיקה לא החלטית. זה אומר שהבדיקה מבחינתו לא אבחנתית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בהבנת תוצאות אקו לבסאמי25/05/2016
שלום
אין לי יתר לחץ דם הגובה שלי:173
והמשקל : 74
אני בן 21
בתוצאת האקו רשום כך
פרוזדור שמאלי (D-2)
הערך הנורמלי 19-40 ואני כתוב בתוצאות הבדיקה 40
ושטח הפרוזדור השמאלי: 21 וערך נורמלי הוא בין 16-18
אני רוכב אופניים מזה 4-5 שנים מתאמן 3-4 פעמים בשבוע כל אימון במשך שעתיים לפעמים יותר
יש לציין שיש לי דליפה מינימלית במסתם ריאתי אלחץ הדם הריאתי תקין וחכל תקין חוץ מההגדלה הקלה של העליות .....
האם ההגדלה הקלה בעליות קשורה לפעילות גופנית ?????
אם יש משהוא לא בסדר מבחינת התוצאות האלה אני ארגיש סימפטומים מסוימים ?
תודה !! זה מסוכן ? תודה
אם מתאמן יותר בצורה קלה או למשל אם מפסיק לפרק זמן מאימונים העליות חוזרות לגודל הנורמלי איך שהיו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אקו לב אפשר עזרה ......... - תגובה
ד``ר רוברט הפנר26/05/2016זאת התוצאה ואינך יכול להשפיע עליה. תחזור על האקו אולי המדידה לא הייתה נכונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אקודופלר של הלב ואקו לב זה אותו דבר?אלמוג25/05/2016
שלום
רציתי לדעת אם בדיקת אקודופלר של הלב ואקו לב זו אותו דבר.
תודה רבה ,
אלמוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אקודופלר של הלב ואקו לב זה אותו דבר? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר26/05/2016אותו דבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרשים א.ק.ג מבקשת את דעתך על התרשיםלימי25/05/2016
שלום דוקטור,
אני בת 65 מטופלת בתרופות ליתר לחץ דם כבר כ-20 שנה.
לפעמים יש לי קפיצות בלחץ הדם.
עשיתי בדיקת א.ק.ג בגלל מיחושים מידי פעם בבית החזה.
רופא המשפחה אומר שתרשים הא.ק.ג. שלי, אופייני לאנשים עם יתר לחץ דם ממושך.
אני מאוד מודאגת מתרשים זה.
ברשותך, אני מצרפת סריקה של התרשים.
אם אפשר, תכתוב לי, בבקשה, את התרשמותך.
אני מאוד מודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרשים א.ק.ג מבקשת את דעתך על התרשים - תגובה
ד``ר רוברט הפנר26/05/2016האקג אופיני לאנשים בריאים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ בחזה שנמשך שבוע וחצי לאחר של הבדיקות הקרדיולוגיות יצאו תקינותרן24/05/2016
שלום,
אני בן 37 וכבר שבוע וחצי סובל מלחצים בחזה מלווים לעיתים בסחרחורות וחולשה. הייתי במיון וכל הבדיקות של אקג, אקו לב וצילום רנטגן יצאו תקינות. הלחצים לא עוברים והתחושה של חולשה וסחרחורות רק מתגברת.
איזה עוד בדיקות יש לעשות והאם למרות שכל הבדיקות הקרדיולוגיות יצאו תקינות עדיין יכולה להיות סיבה שקשורה בלב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ בחזה שנמשך שבוע וחצי לאחר של הבדיקות הקרדיולוגיות יצאו תקינות - תגובה
ד``ר רוברט הפנר26/05/2016לא עשית חלקיק מ״כל הבדיקות הקרדיולוגיות״.
תפנה לקרדיולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



