מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דופק לב חזקשלמה31/12/2015
שלום ד"ר
סובל אני מדופק חזק מאור,הדופק נשמע חזק בעיקר בלילות ולא יכול להרדם.
מקבל אני תורופת valsartan 160 m"g ו-קרדילוק 2.5 מ"ג שהוא ממשפחת
חוסמי הבטא , כל תרופות ממשפחת חוסמי הבטא מביאות לי לכאבים בגפיים
התחתונות זה שנים רבות. האם קיימות תרופות ממשפחה אחרת שיכולות
לעזור לי ?
אני בן 78 בעל כושר פיזי טוב לגילי ורק השפעת התרופה מפריעה לי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק לב חזק - תגובה
ד``ר רוברט הפנר01/01/2016אתה יכול לנסות ממשפחת חוסמי הסידן דוגמת איקקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבישראל29/12/2015
שלום
בת 65
מטופלת בתרופות ליתר לחץ דם, ובסוכרת.
רופאת המשפחה הפנתה אותי לבצע בדיקת אקו לב (כנראה בגלל יתר לחץ דם וקוצר נשימה קל במאמצים)
מצ"ב התוצאות.
אם אפשר בבקשה לקבל הסבר על הממצאים
והאם יש צורך בטיפול? במעקב? בבדיקת קרדיולוג? או שכל זה מתאים לאישה בגילי?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר29/12/2015הבדיקה בסדר אבל אם יש קוצר נשימה את צריכה לפנות לקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם התוצאות שונות מהאקו הקודם?
ישראל01/01/2016נעשה לפני חצי שנה (לראשונה בחיים)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקו קודם
ישראל01/01/2016תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימה חזקהלירן28/12/2015
שלום ד"ר, בן 36 בריא עוסק בספורט. מזה מס שבועות חש מידי פעם במהלך היום מעין פעימת לב בודדת חזקה. חצי שניה קודם לכן מרגיש כאילו נעתקת נשמתי ומיד אחכ בעצם מגיעה הפעימה החזקה. ללא כאב או דברים נוספים נלווים.
אשמח אם תוכל להעריך במה מדובר וכיצד עליי לפעול.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימה חזקה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר28/12/2015לא צריך לעשות עם זה כלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לב ספקט תליום - מיביdani25/12/2015
שלום
בן 41, לא מעשן, כולסטרול גבולי מעט גבוה, עודף משקל, לא סוכרתי.
לח"ד אצל הרופא 125/85 (בבית בחלק מהמדידות גבוה יותר).
נשלחתי ע"י קרדיולוג למיפוי לב ספקט תליום.
שאלות לבדיקה:
RISK FACTORS SHORTNESS OF BREATH EKG QS IN ANTERIOR WALL RULE OUT CORONARY ARTERY DISEASE
1. ידוע לי על היפוך גלי T אצלי (לא משהו חדש), האם הכוונה לזה או שיש עוד ממצא?
2. מה ההבדל בין מיפוי לב לצנתור וירטואלי?
3. האם מיפוי לב כולל גם בדיקת מאמץ ((אק"ג במאמץ) כמו בדיקות המאמץ הרגילות?
4. מבחינת קרינה, מה יותר בעייתי? מיפוי או צנתור וירטואלי?
5. בבדיקת אקו אחרונה יש עיבוי מחיצה ודופן אחורית של חדר שמאל. האם יש לזה קשר או שזה עניין אחר?
תודה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר25/12/2015שלחו אותך למיפוי כי התלוננת שקשה לך לנשום ולפי האקג עברת מתי שהוא אוטם קדמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - מיבי
dani27/12/2015שלום
בדיקת אקו במאמץ יכולה לספק את האינפורמציה שמספק מיפוי לב?
האם אקו במאמץ זו בדיקה מקובלת לחשד למחלה כלילית?
אם מזהים במיפוי בעיה כלשהי, השלב הזה זה צנתור? א"כ מדוע לא מפנים מראש לצנתור וירטואלי כדי לראות את מצב העורקים?
תיאורטית יכול להיות שחוויתי אוטם מתישהו במשך שנות חיי ולא ידעתי על כך, ומבלי שהיו לזה סימנים בבדיקות הא.ק.ג. שעשיתי במשך השנים?
ושאלה אחרונה, במידה ובמיפוי לב רואים אזור בלב שלא מקבל אספקת דם טובה, האם אפשר לדעת בבירור אם מדובר באוטם ישן שממילא לא ניתן לטפל בו או שזה אוטם שניתן לטפל בו באמצעות צנתור וכדו'.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - מיבי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר27/12/2015אין הבדל בין אקו במאץ, מיפוי או צנתור וירטואלי. לא לכל אחד כל הבדיקות הללו מתאימות.
האקו (מנוחה / מאמץ) והמיפוי מגלים אוטם חדש / ישן.
אוטם זהו שריר לב שמת ואיננו מטפלים בו
בצנתור מטפלים בעורקים שמספקים דם לשריר לב חי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום
dani27/12/2015ערב טוב
אני מעריך מאוד את הסבלנות וההתייחסות לשאלות.
המחשבה שבגילי הצעיר יחסית עברתי אוטם ועוד מבלי שהייתי מודע לכך די מטרידה.
אם אקו במאמץ נותן תמונה דומה למיפוי, מדוע מראש לא שולחים לאקו במאמץ שאין בו קרינה כלל במקום למיפוי שכרוך בקרינה?
בהפניה למיפוי הרופא רשם:
SHORTNESS OF BREATH EKG QS
מה המשמעות של זה?
והאם זה מצביע בוודאות על אוטם?
זה אומר שהלב שלי לא תקין?
והאם יש לזה קשר לגלי T הפוכים שיש לי מזה שנים?
המיפוי יכול לתת מידע גם לגבי מתי היה האוטם? או שלא ניתן כלל לדעת האם זה בשנים האחרונות או אפילו הרבה זמן קודם?
ושאלה לסיום. האם ובמידה ואכן היה לי אוטם, זה בוודאות קרה כתוצאה מטרשת בעורקים או שיכול לקרות גם מסיבות אחרות שלא קשורות לרמות שומנים ולחץ דם?
שוב, מעריך מאוד.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיפוי לב ספקט תליום - תגובה
ד``ר רוברט הפנר27/12/2015אני מבין שבסה״כ עשית אקג. אז מה? אף אחד עוד לא קבע שקרה לך משהו בלב.
לגבי שאלתך למה מיפוי ולא אקו אתה צודק. תשאל את מי שהפנה אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה פליזזירדן24/12/2015
שלום רב,
שמי מורן בת 30 בריאה בדרך כלל ללא מחלות רקע. יש לי כבר מזה 10 שנים מאין קפיצה עמוקה במרכז החזה נאמר לי שזה פעימה מוקדמת.סובלת מחרדות הרבה שנים ומהפרעת אישיות גבולית (מה שמסביר כל מיני מצביים ריגשיים עמוקים) עשיתי אין ספור בדיקות א.ק.ג אקו לב א.ק.ג במאמץ בדיקות דם הכל נמצא תקין ברוך השם.בהולטר לב של 24 שעות נצפה פעימה מוקדמת מסוג חדרית פעם 1 בלבד.אני מרגישה את הקפיצה הזאת כמה פעמים ביום ולפעמים נעלם גם לכמה ימים ואז חוזר.בשבוע האחרון יש לי את זה בתדירות יותר גבוהה אפילו 20 פעם ביום.ויש מקרים שזה בא גם 7-8 פעמים ברצף אני אומר שאני בשינוי גדול בחיים.אחריי פרידה של 11 שנה,שינוי מגורים,עבודה חדשה,זוגיות חדשה הרבה לחץ שאלות וטעיות לגביי העתיד.לפעמים זה קורה שאני נושמת לפעמים שאני אוכלת לפעמים שאני מקיאה (מאולץ ולא טבעי) ושאני מתכופפת. השאלות שלי הם כאלה:
1. האם קיים סיכוי שהקפיצה הזאת היא קפיצה עמוקה של שריר כלשהו בוושת או בעצמות בעקבות הרבה שנים שהייתי דוחפת אצבע להקיא?
2.האם פעימה מוקדמת זה מסוכן?בהתחשב שלפעמים יש שזה קורה ברצף הקפיצות
3.לפעמיים יש לי 5 ברצף וזה מפחיד מאוד האם זה מעיד על משהו? 4.האם תקין שכל יום יש 20 כאלה בערך ולפעמיים נעלם גם לשבוע שבועיים?
5.האם יכול להיות סיכוי שזה מגביר את התופעה של פעימה מוקדמת בעקבות כל השינויים שאני עוברת כמצב שנקרא פסיכוסומטי?
תודה רבה אשמח לקבל מענה דוקטור אין לי כבר כוח לרוץ לרופאים הייתי המון וגם אצל קרדיולוג שקבע שהכל תקין. כתבתי באיזה פורום והרופא שענה לי הלחיץ אותי מאוד יאמר לבדוק מיד.אני מבינה שדרך המסך אי אפשר לדעת אבל לאור הנתונים שמסרתי אשמח אם יהיה אפשר לתת מענה.
בברכה, מורן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר תשובה דוק?
ירדן25/12/2015* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תשובה דוק? - תגובה
ד``ר רוברט הפנר25/12/2015מה זה משנה מה התשובה. יותר מ 10 שנים שואלת אותן שאלות ומקבלת אותן תשובות וכלום לא עוזר לך.
תסדרי לעצמך את החיים ואז אני מקווה שתרגישי טוב יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקושני23/12/2015
שלום,
בת 40,
עקב כאבים בחזה ואקג לא תקין (קצוץ R ב V2 V3) הופניתי לבדיקת אקו .
תוצאות בדיקת אקו MR MILD TR MILD וכן יתר לחץ ריאתי 26+ראפ
ןכן הודגם תפליט פריקרדיאלי בכמות פיזיולוגית מה המשמעות תוצאה זו איזה כמות זו פיזיולוגית (מזערית ,בינונית או גדולה )
הקרדיולוג עדיין לא ראה את תוצאות האקו.
ומה משמעות תוצאות האקג ?
ואילו בדיקות /מעקב צריכות להעשות על מנת למנוע החמרה במצב.?
ולאור תוצאות אלו האם מותר לבצע פעילות גופנית ללא הגבלה?
הופניתי לאקו במאמץ
לתשובתך המהירה
תודה מראש
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אקו - תגובה
ד``ר רוברט הפנר23/12/2015הנתונים שרשמת תקינים ואם התכווצות הלב תקינה אין משמעות לקיצוץ גלי ה R
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדידת לחץ דםשי23/12/2015
שלום
ישנן הנחיות למדידת לח"ד. כמו, יד בגובה הלב, לאחר מנוחה, שהיד תהיה מונחת על משהו ולא באוויר. כל פרמטר מהדברים הללו משנה את התוצאות של המדידה.
מאחר ושמתי לב שגם בקרב הרופאים וגם אצל האחיות (לא רק בקופ"ח) לא מקפידים על ההנחיות הללו, ויש שמבצעים מדידות כשהיד תלויה באוויר, או לא בגובה הנכון וכדו'.
שאלתי היא, האם אפשר לסמוך על המדידות הללו? הרי לפי המדידות הללו קובעים אם אנשים חולים או בריאים, אם הם צריכים טיפול תרופתי או שלא.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מדידת לחץ דם - תגובה
ד``ר רוברט הפנר23/12/2015מה שאתה כותב נכון. ובכל מקרה כנראה שההבדלים לא גדולים כל כך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממברנה מתחת למסתם האאורטלירינת20/12/2015
שלום רב, אני בת 36. בילדותי אמרו להוריי כי נולדתי עם מום כלשהו בלב, אך יש סיכוי כי הבעיה תיפתר עם השנים. הייתי במעקב בשנים הראשונות לחיי וזהו. מאז התגייסתי לצבא וילדתי פעמיים ללא בעיות מיוחדות. הילדים שלי בני 5 ו-3. בעת שהייתי בהריון עם הילד השני הלכתי לבדוק את העניין ביוזמתי כשהייתי בתחילת החודש השישי. הקרדיולוג אמר לי כי יש לי ממברנה מתחת למסתם האאורטלי עם מפל לחצים של 28 וצפוי שהמצב מחמיר בעת הריון וצריך לבדוק גם כשאני לא בהריון. אמר לבוא אליו אחרי שנתיים +. סיימתי את ההריון בלי בעיות וילדתי בלידה רגילה וקלה. לא התעסקתי בזה יותר מדי וחייתי חיים רגילים ללא סימפטומים כלשהם. אני מעוניינת עכשיו בילד נוסף וברור לי שאצטרך בדיקת רופא אבל רציתי לברר - האם מדובר במום חמור? האם אבחנה כזו של מום בלב מצריכה טיפול תרופתי/ניתוחי? האם היא מחמירה עם השנים? באיזה מפל לחצים מנתחים? האם בעיה כזו גורמת ללחץ דם גבוה? דופק מהיר? האם ישנם מצבים שבהם אסור להיכנס להריון עם בעיה זו? אודה לכל תשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממברנה מתחת למסתם האאורטלי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר20/12/2015אני מציע שבמקום להתעסק בתאוריה, תחזרי על האקו עכשיו שאת לא בהריון ותפני לקרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר התקף לבאלכס16/12/2015
שלום רב
רציתי בבקשה לשאול,
אני כחודשיים לאחר התקף לב,עברתי 2 צינטורים השתילו לי 6 סטנטים ואני מקבל תרופות בהתאם.
מאחר ויש לי כאבים בכתף וביד ניתנה לי התרופה "ארקוקסיה 90 מ"ג"
בעלון רפואי של תרופה זו מצוין שם שהיא עלולה לגרום להתקפי לב ואסור ליטול אותה יחד עם התרופות שאני לוקח עקב ההתקף לב.
הכירורג אמר שזה בסדר אך אני מעוניין לוודא שנית שאכן אין בעיה ליטול את התרופה הנ"ל יחד עם התרופות הקבועות.
תודה מראש
אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר התקף לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר16/12/2015אכן יש בעיה רצינית עם ארקוקסיה ובמיוחד אצלך. תתיעץ עם הקרדיולוג שלך ובינתיים תפסיק אותו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות -אנא עזרתכםתאו15/12/2015
בן 40
בריא בדרך כלל, בעל מבנה גוף גדול (משקל 141, גובה 187)
בעבקות תלונה על כאבים בחזה, יצויין ללא תופעות אחרות וללא קוצר נשימה, עיקר התלונות מרגיש בעצמות הזה ולא תמיד במקום קבוע
בעקבות כך הפנו אותי לבצע מבספר בדיקות, להלן התוצאות אודה לך מאוד אם תוכל להתייחס במיוחד לבדיקות אקו לב שמאוד מדאיגה אותי במיוחד משפט מספר 2. אנא בדיקתך כי מדאיג אותי
א.ק.ג - תקין
מאמץ - תקין
בדיקת אקו לב:
AORTIC ROOT 35 -NORMAL < 37
LIFT ATRIUM DIAM 46-NORMAL < 40
I.V SEPTUM THICKNESS 16-NORMAL < 11
LV DIASTOLIC DIAM 47-NORMAL < 53
LV SYSTOLIC DIAM 29-NORMAL < 40
LV .POST WALL 11-NORMAL < 11
L .A AREA 19-NORMAL < 20
RIGHT ATRIAL AREA 13-NORMAL < 19
ASCENDING AORTA 37 NORMAL < 34
RIGHT VENTRICCLEDIAST mm<40
INF VENA CAVA mm<23
EF 55-75%
PERICARDIAL EFUSION NO
איכות טכנית : תקינה[/li]
1. חדר שמאלי בגודל תקין , התכווצותו טובה גלובלית ואזורית , EF מוערך כ 55%-60%
2. דפנות חדר שמאל מעובים במידה קלה, פרט לספטום בבסיסו שמעובה במידה בנונית
3. שורש האאורטה והאאורטה העולה ברוחב תקין, קשת האורטה ברוחב תקין
4. חדר ימין אינו מורחב- התכווצותו טובה של הדופן החופשית שלו
5. עלייה שמאלית ועלייה ימנית ברוחב תקין
6. IVC אינו מורחב עם תמט רספירטורי תקין
7. פתיחה טובה של מסתם אאורטאלי, מסתם תלת עלילי , עליו עדינים
8. פתיחה טובה של מסתם מטרלי , לא נצפה MVP
בדופלר:
1. מהירות זרימה אאורטלית תקינה
2. אי ספיקה מיטרלית טריוויאלית
3. לא הודגם TR , ולכן לא ניץת ןלהעריך לחץ ריאתי
4. תפקוד דיאסטולי תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח תוצאות -אנא עזרתכם - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/12/2015לא מדאיג אבל תפגש עם קרדיולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותשירז15/12/2015
שלום,
אני בת 26, הריון ראשון שבוע 20.
מגיל 17, אני סובלת מדופק מהיר ופעימות מוקדמות שהובחנו בהפרעות חרדה לאחר בדיקות של אקו לב, הולטר, לופ רקורדר וא.ק.ג.
עברתי טיפול פסיכולוגי וכיום הנני נוטלת 5 מ"ג ציפרלקס.
מתחילת ההריון הפעימות המוקדמות רק מתגברות לפעם ביום, אך אתמול חשתי לפחות 12 פעם בפעימות המוקדמות.
הולטר לפני שנה הראה VPC אחד בודד. עם התייעצות עם קריולוג הכל תקין.
אך זה מוציא אותי זה מהשלווה ואני מפחדת שזה יפגע בעובר.
אשמח להמלצה נוספת.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/12/2015זה לא פוגע לא בך ולא בעובר ובנוסף הקרדיולוג קבע שהכל בסדר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לב וספורטנתן15/12/2015
בן 57 ,בריא ,עושה ספורט. בצעתי ארגומטריה לפני כחודש, יצא תוצאה תקינה בושר גופני טוב.
השאלה, במסגרת ספורט, 3 פעמים בשבוע עושה עם אופנים "נגד שעון". מסלול של 5 ק"מ במקסימום מאמץ, לוקח כ 9 דקות. הרופא המשפחתי אומר לי לא לעשות זאת כי זה מאמץ את הלב בצורה לא בריאה. מה דעתכם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לב וספורט - תגובה
ד``ר רוברט הפנר15/12/2015שהוא מדבר שטויות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי ספיקת לב - כדורים תופעות לוואינורית12/12/2015
שלום
אימי בת 74 חלתה בסרטן השד 3 פעמים והיום, עקב כל תופעות הלוואי של הטיפולים, היא חולה ב- אי ספיקת לב.
מצב הלב שלה החמיר לאחרונה, מעבר לטיפול באלקוויס, פרוקור, וקרדיוליק הרופא המליץ לה על אוקסאאר מעבר מ0.25 כדור ליום, לכדור שלם ביום - 50 מג.
ובנוסף חצי כדור של ספירונולקטון
בשל ה ספירונולקטון היא מחויבת לשמור על דיאטת אשלגן,
היא גם סובלת מכולסטרול ונוטלת ליפיטור 10 מג, 3 פעמים בשבוע עקב תופעות לוואי של הכדור.
מאז שהיא העלתה מינון לאוקסאאר ל3.4 כדור, היא סובלת מכאבים באזור בכליות.
שאלותיי:
האם היא יכולה לעבור למשתן אחר במקום ספירונולקטון , שלא תצטרך בגללו דיאטה מיוחדת.
האם יש כדור תחליפי לאוקסאאר שיכול לשפר את תפקוד הלב , (התכווצות החדר השמאלי) מבלי שתסבול, מכאבי כליות ותופעות לוואי עם הכדורים האחרים שלה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי ספיקת לב - כדורים תופעות לוואי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר12/12/2015ישנן תרופות מגוונות ומינונים שונים. את צריכה לפנות לרופא שמכיר אותה ולא לאינטרנט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינתור לב וירטואלימוטי10/12/2015
שלום , אני בן 50 הסובל משומנים בדם ( לא מעשן ולא סובל מעודף משקל ) ומאוזן ע"י כדורים כבר 15 שנה. לאחרונה עשיתי צינתור וירטולי שהתוצאה הייתה תקינה (עורקים כליליים תקינים פרט לפלאק מסויד ב- PROX LAD . גורם להיצרות של עד 25% ) לפי הקרדיולוג והרדיולוג התוצאה תקינה לחלוטין. אך אני בכל זאת מרגיש לפעמים מין כאב בחזה / דקירות קטנות . הכאב יכול להופיע סתם כך ללא שום מאמץ ולהיעלם אפילו אחרי כמה שעות . למה זה קורה והאם צריך לעשות בדיקות נוספות ? יכול להיות שזה מאוכל מסויים שמשפיע ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צינתור לב וירטואלי - תגובה
ד``ר רוברט הפנר11/12/2015תקין לגמרי? כנראה לא הבנת מה שאמרו לך. ה 25% לגמרי לא תקין ויחד עם זאת זה לא גורם לכאבים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה
מוטי12/12/2015מה אני צריך לעשות עם ה -25% ומה גורם לכאבים האלה ? ( האם אני צריך לעשות עוד בדיקות ? )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלה - תגובה
ד``ר רוברט הפנר12/12/2015מה שאתה צריך זה טיפול מניעתי מאוד אגרסיבי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לבשמחה10/12/2015
שלום, אני אישה בת 67 מטופלת באלטרוקסין ובכדורים להסדרת קצב הלב. לאחרונה עשיתי בדיקת אקו לב ורציתי לדעת מהי ההבחנה עד שהתור לקרדיולוג יגיע ואיזה שאלות עליי לשאול( אם יש צורך). אפרט קצת ממצאי הבדיקה ואשמח לקבל הסבר למה הכוונה:
א. איכות הבדיקה: בינוני.
ב. מסתם מיטרלי-אי ספיקה קלה
ג. מסתם אאורטלי-מסתם תלת עלי
ד. מסתם טריקוספידלי: אי ספיקה קלה-בינונית. הלחץ הסיסטולי הריאתי לפי מהירות ה-TR הינו 35+ RAP
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב - תגובה
ד``ר רוברט הפנר11/12/2015אינך כותבת למה עשית את האקו. ולכן מציע שתמתיני לתור לקרדיולוג. בסה״כ ממצאים שמצריכים מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)



