מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הורדת מינוןשרון26/02/2011
שלום רב, האם הורדת מינון של כדור קלונקס לחצי וכדור מירו בנוסף אמורה להחזיר את החרדות שוב עד שהגוף מתרגל להיות ללא הכדורים הללו? ואם כן מתי התןפעה חולפת?
האם אפשר לחיות כל החיים אם אותה כמות כדורים שרשמה הפסיכאטרית?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורדת מינון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן08/03/2011שלום. הורדת תרופות נוגדי דיכאון וחרדה וכדורי הרגעה יכול לתת סימטומים שאת מתארת .זה בדרך כלל חולף תוך שבוע -שבועיים.
באופן כללי, ניתן לשקול הורדת המינון כאשר קיימת שליטה מירבית בסימפטומים של דיכאון/החרדה על מנת למנוע הזרתיות של ההפרעה. כלים ומיומנויות של שליטה ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). אני מאוד ממליצה לך לשלב תרופות עם CBT. שילוב זה הוכיח את עצמו כגישה הכי יעילה בטיפול בחרדות. CBT הינו טיפול קצר וממוקד.
אשמח לענות על שאלות נוספות,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף עזרהקרן 3226/02/2011
אני בת 32 מחיפה ילדתי ב- 24/1/11 לידה ראשונה אין לי מצב רוח לכלום עושה דברים בלי חשק ויש לי חרדות קשות להיות לבד .
ברצוני לטפל לפני שזה יחמיר יש לציין שאני סובלת מחרדות להיות לבד לפני ההריון
מה עלי לעשות? אני מעונינת בטיפול דחוף
תתנו לי מס' טל באיזור חיפה
לעזרתכם הודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף עזרה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן27/02/2011לקרן שלום. מזל טוב להולדת הבתך!
אני ממליצה לך לפנות ל איבחון ועזרה פסיכיאטרית בקופת חולים שלך , מרפאה לבריאות הנפש בחיפה או לקליניקה פרטית. את יכולה לפנות לרופא משפחה. הוא יכול לתת לך עזרה ראשונה
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויאפקס XRיאיר23/02/2011
שלום ד"ר.
האם התרופה ויאפקס XR במינונים גבוהים 225-300 מ"ג מתאימה לטיפול בהפרעות חרדה למרות שמשפיעה משמעותית על הגברת נוראדרנלין?
הרי במצבי הפרעת פאניקה יש הפרשה מוגברת של נוראדרנלין ואדרנלין...כך שזה לא כל כך מסתדר הגיונית.
תוך כמה זמן ניתן לבחון את האפקט של התרופה על הפרעת חרדה ולהתרשם מיעילותה?
ושאלה נוספת,האם תוספי מזון בכדורים (כמו חומצות אמיניות/חומצות שומן/ויטמינים/מינרלים) יעילים כתוספת לתרופות במקרים של הפרעות חרדה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויאפקס XR - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן25/02/2011שלום. ונלאפאקסין, תרופה נוגדת חרדה ודיכאון, המעכבת ניצול חוזר של סרוטונין ונוראפינפרין במוח. תרופה זו נמצאה יעילה בטיפול בחולי דיכאון וחרדה,במצבי דאגנות יתר (generalized anxiety). השפעה של הכדור מורגשת תוך מספר שבועות. הטבה מלאה לאחר 6-8 שבועות. באתר של קליניקה שלנו קיים חומר על הפרעות חרדה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם גם במינונים הגבוהים של התרופה?
אור25/02/2011האם גם במינונים הגבוהים של התרופה 225- 300 מ"ג בצורה ה-XR התרופה נוגדת חרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בהריוןdaliaggg22/02/2011
בתי נכנסת לחודש שמיני הריון ראשון. כבר כמה חודשים שהיא בחרדות חזקות ודיכאון. לא לקחה מעולם תרופות לדיכאון. היינו בייעוץ אצל פסיכיאטרית והיא לא המליצה לקחת תרופות בהריון. מאז המצב עוד התדרדר ואני חוששת מאד שאחרי הלידה היא תכנס למצב בלתי הפיך. אין כל אפשרות לקבל טיפול בחודש שמיני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בהריון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן25/02/2011שלום. אני מאוד ממליצה לבתך על התייעצות עם הפסיכיאטר. לגבי טיפול אנטי דיכאוני :לא ניתן לאומר בצורה חד משמאי איזו תרופה בטוחה יותר בזמן הריון. בכל קופת חולים היות קיימת מחלקה לייעוץ תרופתי בזמן ההיריון והנקה .מרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי בבית חולים הדסה עין כרם טל:02-6243669,02-6243663
אפשרות נוספת טיפול פסיכולוגי ( תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) נמצא יעיל לטיפול בהפרעות דיכאון וחרדה. מידת יעילותו דומה לזו של תרופות, והוא כרוך בפחות תופעות לוואי. במהלכה תרכשי מיומנויות התמודדות עם מצבך הנוכחי וגם עם הגלים החוזרים של דיכאון בעתיד.
בברכה,
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנו אותי בבקשהשגדכפ20/02/2011
4 קב"נים ופסיכיאטרית אחת אבחנו אותי סה"כ 5 אבחנות שונות:
בעיות חרדה, בעיות פחדים, קושי הסתגלות, דיכאון קליני, וחשש למאניה דיפרסיה.
אני לא סומך על אף אחד מהגורמים האלה שיגיד לי מה הבעיה שלי, במיוחד כשכל אחד אומר משו אחר ואפילו במצבים מסוימים אותו אחד אומר כמה דברים שונים בהתאם למה שמתאים לו באותו הרגע להגיד.
המצב שלי הוא בעל מכניקה דיי פשוטה. יש לי שני מצבים: או שמחה או דכאון. אני עובר בין השניים כל שבועיים,שלושה. ואין אמצע. המעבר הוא מיידי. מרגע אחד של עצבנות, זה מתפתח במהירות עד לרמה של תחושת ייאוש. ובמשך הימים הולך ומחמיר. אחרי שבועיים הדבר מתהפך, ואני עובר למצב של רוגע ושמחה ושלווה וחיוביות וקלילות. ושום דבר לא מצליח לשבור את ההרגשה הזאת במצב הזה. אני לא באיזה היפר מטורף למיטב הבנתי. הייתי אומר שזה מצב נורמלי.
אין לי כסף לעוד פגישות פרטיות. קב"נים זה בולשיט אחד גדול. ואני יודע שצריך ללכת לפגישה עם בנאדם מוסמך וכל זה ובלה בלה בלה. אבל בינתיים סתם בקטנה לנקודת מחשבה נוספת מה אתם חושבים שיש לי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועוד משהו.
שגדכפ20/02/2011קיבלתי מרשם ל"רסיטל" מהפסיכיאטר הצבאי שראה אותי. לא מכיר בן אדם אחד שלקח תרופות והדבר לא החמיר את מצבו או לפחות לא שיפר. אח שלי באופן קוסמוסי היה היום במיון בגלל פריחה חמורה כתוצאה משימוש בנוגד דיכאון כלשהו.
אבל מה אתם אומרים? לקחת את התרופה? אולי היא תגרום לי להחמרה של הדיכאון ואולי אחרי איזה ניסיון התאבדות הצבא הזה יפסיק לזיין לי את השכל! :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד משהו. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל23/02/2011רסיטל תרופה מצויינת ומאוד עוזרת. אני ממליצה להקשיב להמלצות הרופא. על מנת לצמצם תופעות לוואי שליליות ניתן להתחיל בתרופה באופן מאוד הדרגתי ולעלות בהמינון לאט לאט עד שתעלה למינון הטיפולי שלך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחנו אותי בבקשה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל21/02/2011שלום לך,
על מנת להבין ממה אתה סובל יש צורך באבחון מקצועי ומעמיק. לצערי, לא ניתן לאבחן דרך האינטרנט. באופן כללי, סימפטומים שאתה מתאר יכולים להתאים לאבחונה של ציקלותימיה. מדובר בגרסה קלה של מאניה - דיפרסיה. הסימפטומים דומים להפרעה דו - קוטבית רק בצורה חלשה יותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדהנור19/02/2011
אני אישה חרדתית לפני שנה התחלתי ליטול רוליבן פעמיים בים וציפרלקס 10 מ"ג
אני מצבי השתפא אבלא לגמרי מדי פעם יש התקפי חרדה במיוחד בשעות הבוקר.
ניסיתי להגמל מלוריבן ע"י כך שהורדתי את המינות לחצי כדור אבל לא יכולתי מיד הרגשתי שהתסמינים חוזרים.אני מרגישה עצמי תקועה עם התרופות ואינני מסוגלת לחיות בלעדיהם<<<פניתי לפסכיאטר ואמר שאין מה לעשות אשאר עם התרופות כל החיים.השאלה שלי איך אני יכולה להיגמל מלוריבן ,האם יש תרופה אחרת שיכולה לעזור לי מבלי להמכר אליה כי אני מרגישה שהציפרלקס לא ממש עושה את העבודה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חרדה - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל21/02/2011נור שלום,
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חרדה הינה לשלב טיפול תרופתי ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT הינו קצר וממוקד ומאפשר ללמוד כלים לשליטה בחרדה. כלים אלה עוזרים למנוע התדרדרות של המצב במידה ורוצים להפחית או להפסיק טיפול תרופתי. ציפרלקס, תרופה מצויינת, לא ממכרת והוכיחה את עצמה כיעילה מאוד. יתכן ויש צורך לעלות את המינון. כדאי להתיעץ עם הרופא המטפל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפונקסאיילה18/02/2011
אני חולה בדיכאון עמיד התחלתי טיפול בלפונקס 175 מ"ג מבקשת לדעת תוך כמה זמן
מרגישים השפעה של הכדורים עליי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפונקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/02/2011שלום. ההשפעה היא אינדיבידואלית. חשוב להיות במעקב צמוד
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמילה מלוסטראלמיקי17/02/2011
ערב טוב,
אני בן 33
עקב ארוע טראומתי שעברתי לפני 8 חודשים.- הוצאת גידול שפיר מהמוח התחלתי לצרוך לוסטרל. עם צריכת הלוסטרל בהדרגה התחלתי להרגיש טוב מבחינה פיזית והסחרחורות כמעט ונעלמו. עם הגדלת המינון החלו תופעות לוואי קשות כגון כאבי בטן ובעיות שפיכה. החלטתי בעיצה עם הפסיכיאר להפסיק את התרופה בהדרגה.
סה"כ צרכתי את התרופה כ- 3 חודשים. מאז הפסקת התרופה אני מרגיש זוועה!
סחרורחות, עייפות,מסטוליות .... לא הייתי משוכנע ממה נובעות ההרגשות שלי והיום קיבלתי תשובה חד משמעית שיחסית לניתוח המורכב שעברתי אני מאוזן הורמונלית ולכן לא צריכות להיות בעיות מיוחדות.
אני מחזיק אצלי מרשם לפריזמה אותו נתן לי הפסיכיאטר.
עשיתי שעורי בית ואינני מוכן להמשיך לצרוך את התרופות מהסוג הזה.
1. אני מבין שאני נמצא בתהליך גמילה. כמה זמן הוא עשוי להמשך?
2.מהן הדרכים הטובות ביותר לקידום הגמילה.אמשח לטיפים.
3. האם קיימות תרופות אחרות אולי בתחום האלטרנטיבי שיכולות לעזור לי בתקופה הזו?
* פרט חשוב שלא ציינתי היא העובדה שאני סובל מאו.סי.די. בעקבות הניתוח הסרטים והחרדות גברו. חשוב לי לציין כי הלוסטרל לא עזר לי בכלל בנושא החרדות והסרטים.
סליחה על המייל הארוך,
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מלוסטראל - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/02/2011שלום
הפסקה של לוסטראל יכולה לתת תופעות לוואי לא נעימות כולל הדברים שאתה מתאר. בדרך כלל יורדים לחצי כדור ל 10 ימים ואז אפשר שבוע נוסף של חצי כדור יום כן ויום לא. ואז מפסיקים. צריך לקחת בחשבון שלפעמים המצב בקליני שטופל בעזרת התרופה יכול לחזור בשנית . כדי שתתייעץ עם הרופא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, שאלה נוספת
מיקי20/02/2011ראשית תודה
שנית, האם מחובתי לעדכן את הפסיכיאטר על הפסקת הטיפול עימו? לא משהו אישי נגדו כמובן.
הפסקתי את הלוסטרל בתאום מולו והוא כבר רשם לי מרשם לתרופה הבאה פריזמה.
אשמח לפנות לכיוונים אחרים ולא לצרוך תרופות מהסוג הזה למרות הסבל הרב בו אני נמצא כעת.
אני מאמין שזו ירידה לצורך עליה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי אני לוקח תרופותבן 3017/02/2011
לחרדה ודיכאון ואני רוצה להתחיל לקחת סטרואידים זה מתנגש? או לקחת הורמון גדילה IGF1 זה מתנגש? תודה :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הי אני לוקח תרופות - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/02/2011שלום. לא ציינת איזה תרופות את לוקחת?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי אני בן לא בת
בן 3020/02/2011זה משתנה זה תרופות לחרדה ודיכאון בגדול...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצילו.ים12/02/2011
אני מאוד מזדהה עם מה שאלון כתב. בדיוק רציתי לכתוב לכם וקראתי ורציתי לדעת אם זה באמת דיכאון
גם אני אף פעם לא החשבתי את עצמי בתור בן אדם מאושר, אבל בשלש שנים האחרונות זה החריף.
אפילו שקעתי בהפרעות אכילה בעקבות הדכאון והריקנות התמידית בחיים שלי...
אני לא משדרת יותר מדי דכאון בביהס , ז"א אני כן מחייכת וצוחקת ורוצה לחיות את החיים
ומצד שני אני לא מסוגלת לעשות את זה
אני כל כך רוצה לאהוב את החיים, לרצות לצאת ולבלות עם חברות שלי, וכל מה שיש לי בראש זה שאני לא מספיק טובה
שאני מפגרת, משעממת, ושכולם שונאים אותי . אני מרגישה שאני פשוט הבן אדם הכי בודד בעולם
שלא משנה מה אני אעשה, לעולם אני לא אהיה מאושרת ולעולם אני לא אסתפק במה שיש לי. הדבר היחיד
שאני עושה ואוהבת לעשות זה פעילות גופנית והתעסקות באוכל וגם את זה לקחו ממני...
מותר לי לעשות רק פעם בשבוע ספורט, הדבר היחיד שאני באמת מתגאה בו,
כל שאר הימים אני פשוט בוכה מהרגשה של הלבד הזה. לא יודעת איך נכנסתי לזה, אבל כל כך הרבה פעמים
אני מרגישה שכולם מתקדמים ועושים עם החיים שלהם דברים ורק אני נשארת מאחורה,
כמו ילדה קטנה ומטומטמת שאף אחד לא באמת חושב עלייה... שכולם כבר מתאהבים, ואני רק חושבת על זה שמי ירצה להיות עם מישהי כמוני
יש בי צד שאומר שאני אחלה ילדה, ויש בי צד גדול שאומר שאני הילדה הכי חסרת בטחון ומטומטמת בעולם הזה,
ושמגיע לי למות.
אני בת 17
וכן יש לי מחשבות על מוות... או לפחות ניסיון להתאבד שאנשים יבינו שאני לא בסדר. אני ממש צורחת לעזרה.
ואני מפחדת מכדורים נגד דכאון כי אמרו לי שזה משמין ואני כל כך לא רוצה!
מה לעשות? אני באמת מרגישה שאני רוצה להעלם מהעולם הזה... פשוט רע לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להגיד
ים12/02/2011רציתי לציין
שאני לא רוצה למות. באמת שלא. אני רוצה לחיות ולאהוב את החיים
אבל אם זה לחיות ככה, אז עדיף לא לחיות
אני יודעת שאני לא אנסה להתאבד, הכי רחוק שאני עלולה להגיע אליו זה לחרוט על עצמי(כבר נעשה) כדי להכיר בסבל שלי... וכדי שיראו שרע לי ושאני זקוקה דחוף לעזרה!
שאני לאיכולה יותר!
אני מלווה בפסיכולוגית אבל לא ממש מצליחה להפתח עד הסוף בקטע הזה..
ושוב, חשוב לי לדעת בקשר לכדורים- זה באמת מעורר תאבון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשכחתי להגיד - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל21/02/2011ים שלום,
ללא ספק את זקוקה לעזרה של איש מקצוע. בנוסף, חשוב לציין שלא כול התרופות נוגדות דיכאון משמינות. למשל, ציפרלקס לא רק שלא משמינה, היא אפילו מדכאה תאבון.
חזקי ואמצי!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני יכול לומר לך שסימבלטה לא משמינה
אבי25/02/2011אפילו ירדתי איתה כמה קילוגרמים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי לרסיטל וציפרלקסרונית11/02/2011
שלום רב!
בעלי בן 70 סובל מדיכאון תקופה של חודשיים,שלושה.
בתחילץ הדרך הוא הלך לרופאת המשפחה שרשמה לו 20 מ"ג רסיטל.מיד כשלקח את זה הדיכאון החמיר ובעקבות זאת פנינו לפסיכיאטר ידוע שהציע להחליף את זה ב-10 מ"ג ציפרלקס.כשראינו שזה לא עוזר,התקשרנו אליו והוא הציע להעלות את המינון ל-20 מ"ג.
מכיוון שפחדנו מהשפעות לוואי והתמכרות לציפרלקס,הלכנו להומאופת שנתן לו כדור שרקח
ואמר שבינתיים אין צורך להעלות את המינון של התרופה הקונבנציונאלית-בינתיים 20 מ"ג רסיטל שלטענת הפסיכיאטר משפיע כמו 10 מ"ג ציפרלקס.
הדיכאון אומנם ירד במידת מה,אולם הפתחה אצלו תופעה של רגישות גבוהה מאוד כלפי כל מילה שניה שאני אומרת לו והדבר הכי קטן שאני אומר, שכל אדם רגיל לא היה מתיחס אליו,פוגע בו.בנוסף לכך,המשפטים הללו מטרידים את ראשו וחוזרים עוד ועוד במחשבתו וגורמים לו לדיכאון עד שהוא מחליט לפרוק את זה ולספר לי על זה.
אני לא יודעת מה לעשות,הדיכאון פשוט הרס אותי וכשכבר היה נראה שזה נגמר התחילה התופעה הזאת בה אני מואשמת על כל דבר קטן שאני מוציאה מהפה כאילו רציתי להעליב אותו.אפילו שאלה סתמית כמו האם לקחת את התרופות היום הופכת לעלבון..
האם רסיטל יכול לגרום לתופעה שכזאת?
ציפרלקס נחשב יותר יעיל?ומבחינת תופעות הלוואי?
אני ממש אובדת עצות.מסתבר שדיכאון משפיע לא רק על החולה עצמו..
אשמח לתגובה מהירה.
תודה רבה לכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעות לוואי לרסיטל וציפרלקס - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/02/2011שלום. אין תרופות חזקות או חלשות יותר! אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר לבדיקה מעמיקה ולהחליט על המשך הטיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה לתרופהשרון ד11/02/2011
האם התרופה Wellbutrin במינון mg300 יכולה לגרום לעליית הכולסטרול ה"טוב והרע"?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לתרופה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן19/02/2011שלום. לא ידוע על עליהת כולסטרול .
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חושב שאני בן אדם דיכאוניאלון09/02/2011
שלום לכולם, אף פעם לא הייתי בן אדם מאושר אם מסתכלים על זה ככה אבל אף פעם לא התייחסתי לזה כאל דיכאון ותמיד השארתי את זה בצד, בשנתיים האחרונות הדיכאון התחזק אצלי (אני בן 18 ולומד בתיכון בכיתה י"ב) אני רוצה לציין שהדיכאון אצלי החריף והוא מתבטא בדברים הבאים: חוסר חשק ורצון לדבר עם החברה הסובבת אותי, אני לא צוחק ולא מחייך כמעט אף פעם, אני מרגיש שאני רוצה להיות בודד, אני חוזר הביתה וישר הולך לישון או לשחק במחשב, הפעילות ספורט שזה הדבר היחידי שהייתי אוהב גם אותו אני מרגיש שנעלם ממני, אני כל הזמן חושב מחשבות רעות אין לי כוח לכלום פשוט לכלום ואני מרגיש פשוט חרא, סליחה על התיאור. אני מרגיש שהזמן חולף במהירות ושום דבר לא מתקדם ואני תקוע בבועת דיכאון שלא חולפת לה. אני כל הזמן עצבני ומתעצבן בקלות.
בנוסף לדיכאון אני מרגיש כמו מן תחושבת בילבול כזאת אני לא מפוקס על עצמי ואני מרגיש גם מן סחרחורות כאלה.. החלטתי לשים לזה קץ וקבעתי תור לפסיכיאטר בקופת חולים כללית. אני רוצה להגיד שזה פשוט ביזיון מה שהולך שם חיכיתי לה חצי שעה בטלפון עד שהיא תועיל בטובה להתפנות אלי ושהיא התפנתה היא אמרה לי להשאיר את המספר פלאפון שלי ומתי שהפסיכיאטרית תוכל היא תתקשר וזה היה לפני שבוע כבר ושיחת טלפון אחת לא קיבלתי. ביזיון.. אני מרגיש ששום דבר לא מתקדם והכל פשוט חרא... אני רוצה להעביר ביקורת חריפה על הרפואה שלנו בישראל שלא מטפלת בנושאים שלפי דעתי בין הכי חשובים..
מחשבות אובדניות אין לי כי אני לא בן אדם שמוותר בכל כך קלות אבל אני מרגיש אני לא יכול לחיות ככה ואני בעוד שנה מתגייס לצבא ואם עכשיו זה לא מתפוצץ אז בצבא זה יתפוצץ ואני רוצה למנוע את זה..
הפסיכיאטרית לא חזרה אלי כבר שבועיים ועד שהיא תחזור יהיה עוד זמן מה אתם ממליצים לעשות ? מה דעתכם על מה שאני מרגיש ? אשמח לחוות דעת וביקורת.. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני חושב שאני בן אדם דיכאוני - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/02/2011שלום. צר לי על רגשתך . לצערי, דרך הפורום בלתי אפשרי לאבחן ולהמליץ על טיפול ועזרה. לצורך זה נדרש אבחון מעמיק ומקוצועי של מצבך תוך הכרות איתך. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר או פסיכולוג לצורך איבחון ובחירת הטיפול. אתה יכול לפנות לתחנה לבריאות הנפש (תב"ן) באזור מגוריך (טיפולים חינם) או לקליניקה פרטית (קיימים החזרים כספיים)
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לנער בן 18
נוניים11/02/2011אני לא אשת מקצוע אבל מה שאתה מתאר נשמע בדיוק כמו דכאון. חשוב שתמצא מישהו לדבר איתו מיידית - אולי הורים או אחים או חבר טוב? שהם ילוו אותך לפסיכיאטר אפילו פרטי אם ישנה אפשרות כדי שלא תשאר עם הדבר הזה בלי שום טיפול. לבד זה מאוד קשה לעשות את הצעד ולכן עדיף שיהיה מישהו שיהיה מודע למצבך ולתחושותיך הפנימיות הקשות.
מבינה אותך כל כך מזדהה ומאחלת בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סמאפ- סיום טיפול?סיגל08/02/2011
בן זוגי חווה התקף פסיכוטי לפני 5 שנים ומאז נוטל סמאפ, חודשיים ראשונים 20 מ"ג ואחכ 10 מ"ג... עד היום, בן זוגי אדם שעובד באותו מקום עבודה ועושה תפקיד מאוד חשוב, לדבריו הוא מרגיש טוב וחושב אף להפסיק את הטיפול בתרופה... כמובן בהתייעצות עם פסיכיאטרית מטפלת.... (אחריי ההתקף הפסיכותי שנמשך כמה חודשים הוא שקע בדיכאון למשך שנתיים.)
האם אפשר להפסיק את הטיפול בתרופה? מה יכולות להיות תופעות הלוואי? והאם ההתקף הפסיכותי יכול לחזור?
כל ההתלבטות נובעת גם מהסיפור שהתרופה עומדת לרדת מהמדפים. (חשוב לציין שהוא מתפקד טוב מכל הבחינות עם הסמאפ)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סמאפ- סיום טיפול? - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/02/2011שלום. אני ממליצה לא לעשות שום שינוי בלי להתייעץ עם רופא המטפל שמכיר את בני זוגך. קיימת אפשרות שמצב פסיכוטי יכול לחזור. במידה והתרופה עומדת לרדת מהמדפים אפשר להחליף לתרופה אחרת.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מירומיכל07/02/2011
האם התיאבון המוגבר שאני חשה מאז התחלתי לקחת מירו (מזה שבועיים) יתאזן עם הזמן?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מירו - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן10/02/2011שלום. בדרך כלל מצב צריך להתאזן כעבור חודש -חודשיים. תדבר עם רופא המטפל
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)

