פורום חרדה, דיכאון - טיפול לא תרופתי - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ויפאקס נגד חרדןת ופניקה?
    אנה
    20/03/2011

    רציתי לשאול אני נותלת חודש ויפאקס75מ"ג ולא מרגישה הקלה יש לי חרדות ופניקות עכשיו יתחלתי בויפאקס 150מ"ג. בשביל להרגיש טוב אני גם צריכה לחקות 4 שבועות? או אם 75צ"ג לא עזר אז 150מ"ג גם לא יעזור?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויפאקס נגד חרדןת ופניקה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויפאקס נגד חרדןת ופניקה? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/03/2011

    אנה שלום,

    ההשפעה המלאה מורגשת כעבור כ 4 שבועות על המינון הטיפולי. כלומר, כדאי לעזר בסבלנות ולבדוק בעוד מספר שבועות. במידה ומצבך לא ישתפר יתכן וכדאי לשקול החלפת התרופה. את לא מציינת מי מטפל בך האם מדובר בפסיכיאטר או רופא משפחה? בכול אופן, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם החרדות היא שילוב של טיפול תרופתי אצל פסיכיאטר ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות וקשיי נשימה
    אנונימית
    20/03/2011

    שלום

    אני בת 23 וסובלת בחודשים האחרונים מקשיי נשימה וחרדות - בלילות לפני השינה.

    השינה עצמה היא מצויינת ברגע שאני כבר מאוד עייפה ,העיניים פשוט נעצמות, אני יושנת מספיק שעות(7-8) ואין שום הפרעות באמצע.
    פשוט לפני השינה מהרגע שכיביתי את האור ונכנסתי למיטה ועד הרגע שאני נרדמת אני נכנסת לחרדות וקשה לי לנשום.

    החרדות מגיעות מכיוון שיש לי המון מחשבות לאחרונה על האסונות והמלחמות שיש בעולם.בגלל שקרו הרבה דברים לאחרונה ואני שומעת כל הזמן אנשים מסביבי מדברים על זה. אני נורא חרדה כי מדובר בדברים שאין לי שליטה עליהם ואני מפחדת שיכול לקרות משהו גם לי או לסובבים אותי.

    במשך כל היום אין לי את החרדות האלה, לא משנה אם אני לבד או עם אנשים...יכול להיות שהמחשבות האלה יעברו בראשי אבל אני פשוט לא אתייחס אליהן ולא אקח אותן קשה ואחשוב ש"יהיה בסדר".
    רק בלילה ,כשאני לבד בחושך פתאום המחשבות הקשות האלו מציפות אותי.
    וזה קורה רק כשאני לבד,פעם שמתי לב שבמקרה ישנה אצלי חברה והמחשבות האלו לא הטרידו אותי כל כך ,הייתי רגועה מאוד ונרדמתי....אז לפעמים אני נרדמת עם טלוויזיה כי מרגיע אותי לשמוע קולות ולהרגיש שאני לא לבד. אבל ברור לי שזה לא מהווה פיתרון.

    ניסיתי לקחת תמצית שנועדה להרגעה של פרחי באך אך לא הרגשתי שום הקלה

    חשוב לי לציין שבראש אני מאוד רציונלית - אני מבינה שלצערינו דברים יכולים לקרות ואין טעם להריץ תסריטים בראש - ובנוגע לדברים שאין לנו שליטה בהם פשוט צריך אמונה שיהיה בסדר. אבל עדיין עם כל ההבנה הזאת ההרגשות האלו מאוד מקשות עליי.

    מה אני יכולה לעשות כדי להרגע ולא לחוות את החרדות האלו לפני השינה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדות וקשיי נשימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדות וקשיי נשימה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    20/03/2011

    שלום לך,

    במשך היום התמודדותך עם המחשבות מאוד נכונה, מצויינת ומוצלחת מאוד. בלילה את לא מצליחה להשיח את דעתך והמחשבות השלילות מצליחות להשפיע עליך. בלילה את נתקעת במעגל הקסמים של הדאגה שבו המחשבות השליליות מעוררות דאגה, היא מקשה על היכולת להירדם (על מנת להירדם אנחו צריכים להיות במצב של הרפיה של שרירים ורגיעה ואילו דאגה גורמת לעוררות, דריכות של שרירים), כתוצאה מכך, הגוף מפריש הורמונים מעוררים (לדוגמה אדרנלין) שגורמים בין היתר לקוצר נשימה, מצב זה של מחשבות טורדניות ודאגה לגבי סימפטומים גופניים רק מגבירה את ההתרגשות ואת הסימפטומים ופוגעת עוד יותר ביכולת להירדם. כך, את נמצאת בתוך הלופים של דאגה, סימפטומים גופניים, הגברת הדאגה וחוסר יכולת להרדם כתוצאה כול זה.

    על נמת לעזור לעצמך להירדם נסי:
    א. לא להתרגש מקוצר הנשימה וסימפטומים גופניים אחרים.
    ב. לא להתייחס למחשבות טורדניות. לא לענות להן ולא לפתח איתן "שיחות".
    ג. עני לעצמך פעם אחד שאין טעם להתיחס למחשבות כי אין לנו שליטה בדברים המפחידים של החיים.
    ד.צפי במחשבות מבלי לענות להם.
    ה. אין צורך בטלוויזיה פתוחה. עשי תרגילי הרפייה של שרירים, נשימות (תתמקדי בנשינות, באוויר שנכנס ויוצא מגופך), דמיון מודרך, מדיטציה.
    ו. תחשבי על דברים חיוביים או ניטרליים.

    כלים להתמודדות יעילה במחשבות ושיפור של יכולת להירדם ניתן ללמוד בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). טיפול זה הינו קצר וממוקד, מאוד יעיל ומאפשר שליטה בהווה ובעתיד.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיוך עושה קסמים
    סמיילי
    19/03/2011

    מי חושב כמוני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חיוך עושה קסמים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיוך עושה קסמים - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    מסכימה איתך לחלוטין!!!!

    :)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן בצד ימין
    דניאל
    17/03/2011

    היי,
    אני בחורה בריאה באופן כללי, בת 26.
    בחודשיים האחרונים החלו לי כאבים באזור מותן ימין שמקרינים לאזור הצלעות ולאזור הגב, לעיתים גם עוברים לצד שמאל. הכאב לרוב הוא עמום ולא מדובר בהתכווצויות,כאב שנמשך לאורך זמן.
    ביצעתי בדיקות דם הכוללות גם תפקודי כבד, ספירת דם והן יצאו תקינות, כמו כן אולטראסאונד בטן עליונה ותחתונה יצא תקין פרט לעובדה שכיס המרה היה מכווץ ככל הנראה בשל שתייה מרובה (שנדרשה על מנת לבצע את האולטרא סאונד בטן תחתונה קודם לכן), אולטראסאונד וגינלי יצא אף הוא תקין. הכאב מתחזק בעיקר במצב שכיבה/ישיבה ומופיע לסירוגין, נחלש מעט לאחר ארוחה, מלווה בבחילות חזקות וגזים. לטענת רופאת המשפחה אין רגישויות במערכת העיכול (נבדק על ידי לחיצות באזורים שונים בבטן) ולכן לא מניחה שמדובר בבעיה במערכת העיכול, לטענתה מדובר במצב נפשי המלווה בלחץ וגורם לכאבים.
    אשמח לשמוע את חוות דעתך, האם ייתכנו כאבים כאלה בגלל לחצים וחרדות?
    תודה מראש על העזרה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים בבטן בצד ימין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים בבטן בצד ימין - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    דניאל שלום,

    אכן כן. אם לא נמצאו סיבות גופניות לכאב סביר להניח שמדובר בכאב על רקע נפשי. לחצים, מתחים, חרדה, דיכאון לעיתים קרובות באים לידי ביטוי בכאבים גופניים. טיפול להכחדת החלץ, מתח, חרדה יכחיד גם את הכאב. ניתן לעזר בתרופות מהסוג של SNRI, בפסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) או בשניהם יחד.

    תרגישי טוב,
    תודה על פנייתך לפורום,
    אשמח לענות על שאלות נוספות,
    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מדיכאון וחרדה 4 שנים ונמאס לי
    קובי
    17/03/2011

    שלום אני בן 24 סובל מדיכאון כבר 4 שנים בערך הולך וחוזר יש תקופות טובות ויש תקופות רעות אבל רוב הזמן הדיכאון מלווה אותי. היו לי כמה התקפי חרדה שבהם לא יצאתי מהחדר שבועות..בזמן האחרון אין לי כוח לעשות כלום כמעט דברים שפעם ממש אהבתי ואני עדיין אוהב כבר כמעט ולא מהווים לי שמחה. כל הדיכאון והתחושות הללו החלו אחרי שחליתי בלוקמיה..החלמתי מהלוקמיה תודה לאל אבל הדיכאון והחרדות עדיין מלווים אותי כל יום.בזמן האחרון זה מתבטא בתחושות אי נוחות כזו שאני נמצא מחוץ לבית לא פחד או משהו כזה אבל אני לא רגוע ושלו..או בקיצור אני לא עצמי. אני יכול להגיד על עצמי שאני בן אדם חברותי מאוד יש לי הרבה חברים והייתי מגדיר את עצמי כבן אדם שאוהב לחיות ולהנות מהחיים. אך בגלל הדיכאון קשה לי לעשות ולחיות. הייתי מטופל בציפרלקס וכיוון שהתחושות הללו לא עזרו אז הופנתי לפסיכיאטר שרשם לי פקסט. אני כבר לוקח פקסט 2 כדורים כל יום בערך 8 חודשים וזה לא עוזר כלכך.. נקוה חשובה לציין היא שבשנתיים האחרונות אני מעשן חשיש בזמן האחרון הפסקתי עם זה כי הבנתי שזה לא בריא מיוחד לאנשים במצב כמו שלי..התחלתי לפני חודש טיפול פסיכולוגי המטפלת נחמדה מאוד והיא אמרה לי שהכדורים אמורים לעזור ואם עדיין יש לי את התחושות האלה אז כנראה צריך להחליף כדור.רציתי לדעת אם יש איזו המלצה..לפני המחלה התחושות שאני מציין לא היו קיימות אצלי.עוד שאלה שרציתי לשאול היא איך למצוא פסיכיאטר טוב יש הרבה מי יודע מי טוב ולמי באמת אכפת ממני כי אני חושב שאם עד עכשיו הבעיה לא נתפרה אז אולי המטפלים שלי לא באמת שמים לי את תשומת הלב המלאה שאני צריך לקבל מהם...
    אשמח לקבל מענה לתהליך מפורט מה עליי לעשות ובאיזו תדירות המלצות אני כבר רוצה להפטר מהתחושות האלו ולחזור ליהיות הבן אדם שהייתי פעם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מדיכאון וחרדה - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    תחושתך מובנת מאוד. אתה מיואש ומתוסכל ממצבך ומנסה למצוא פתרונות כדי לשפר את המצב. הדרך הטיבה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי אצל פסיכיאטר ופסיכותרפיה שבמהלכה תלמד מיומנויות של שליטה במצב. לעיתים קרובות נדרש זמן עד שמוצאים את התרופה המתאימה. תעזר בסבלנות. נסה בינתיים לעסוק בדברים שיגרמו לך הנאה ויתנו תחושת סיפוק. פעילות חברתית, ספוטר או עניין כול שהוא בחיים יכולים לעזור. אין דרך מדוייקת לבחור פסיכיאטר פשוט מנסים ובודקים אם יש קשר טוב, אם הרופא מספיק מנוסה בתחום וכו'.

    תרגיש טוב,
    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגביי תרופות
    serj
    16/03/2011

    שלום רב
    אני מטופל כחצי שנה בתרופה ציפלקס במינון 20 MG היה שיפור ניכר במצבי אך לאחרונה יש הדרדרות ומרגיש שתרופה הפסיקה להשפיע.
    יש שני פסיכיאטרים איתם אני מיתייעץ - מולי לנדר ופדיקה פררו.
    שניהם קיבלתי עליהם המלצות.
    הבעייה שלי שאחד מהם בטוח שהבעייות שלי מובעות בגלל הפרעות אישיות ותגובות שלי למתרחש מסביב והוא זה שרשם לי את סיפרלקס וכעת הוא אומר לי שאני לא צריך לעשות שינוי בטיפול תרופתי אלא להתמקד בטיפול פסיכולוגי(עשיתי רק כמה פגישות)
    והרופא השניה בטוחה שאני בדיכאון קליני והיא מאמינה דווקא בתרופה אחרת - ציטרופלם ולהחליף בה את סיפקלקס ולהעלות את המינון בהדרגה וכשמצבי יתייצב אז להתמקד בטיפול של שיחות.
    הרופה הראשון גם אומר שלפי מחקרים סיפרלקס הוכיחה את עצמה כתרופה יותר יעילה מציטרופלם. אז למה רופא השניה שהיא עם ניסיון של 35 שנה בפסיכיאטריה רוצה שאני בכל זאת אעבור לתרופה זאת ?
    אני כרגע במצב מאד קשה וחייב לבחור את הכיוון הנכון כי אחרת אני אתרסק, עבודה, חברים , הכל נוזל לי מין הידיים..
    נא עצתכם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגביי תרופות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגביי תרופות - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    הדרך הטובה ביותר היא לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). עד שפסיכיאטר שלך ימצא לך את התרופה המתאימה תוכל לעזור לעצמך בכוחותיך על ידי לימוד של מיומנויות של שליטה במצבך. במהלך הטיפול תלמד דרכי התמודדות יעילות שישפרו גם את מצב הרוח שלך.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי
    אני
    16/03/2011

    אני עובדת בעבודה שנשבר לי ממנה
    אני סטודנטית כך שבקושי יש עבודות וזה ממש מעיק
    אני יושבת 6 שעות פעמיים בשבוע באווירה של אנשים מעוסים
    וזה לא כסף גם ...
    אני פעם בשבוע בשיעורים פרטיים שזה מאוד כיף ובייביסיטר כשיוצא
    אני מתחרטת שלא עברתי לעבודה של בייביסיטר שהיה נותן לי פחות כסף אל הרגשה
    יותר טובה

    זה גורם לזה שאין לי כח להשקיע בכלום בעצמי .. ורק מתוסכלת
    ולא בטוחה מה לעשות...

    יש לי כסף בצד אבל מוזר לי להיות בלי עבודה..לא יודעת מה לעשות
    מתוסכלת חיפשתי בכל מקום וכל מקןום הם רוצים 3-4 פעמים בשבוע
    מה הם חושבים שאנשים לא לומדים?! אין עבודות לסטןדנטים ...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נמאס לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נמאס לי - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    אל תתיאשי. תמשיכי חלפש. סטודנטים רבים מוצאים עבודה גם את תמצאי בסופו של דבר.

    חזקי ואמצי!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחלתי לקחת רסיטל ושוקל להפסיק
    שגדכפ
    15/03/2011

    לפני בדיוק חודש נפגשתי עם פסיכיאטר צבאי שנתן לי רסיטל. לא לקחתי את התרופה באופן מיידי אלא רק שבוע לאחר מכן שראיתי שאני נכנס לדיכאון חריף. לקחתי את התרופה במשך כשלושה שבועות. בהתחלה היו כאבי ראש קשים שעברו בשבוע הראשון, כמו כן הבחילות עברו יחסית מהר. כרגע אין כל כך תופעות לוואי חוץ מעייפות מאוד מאוד מוגזמת וחלומות מוזרים וציוריים (מספר חלומות רב על מלחמות, ועל יכולות על טבעיות כמו טלקינזיס). מחר אני נפגש איתו שוב והיום יצאתי הביתה לאפטר. היום זה יהיה היום הראשון מאז שהתחלתי לקחת את התרופה שאני לא אקח אותה בגלל ששכחתי את הכדורים בבסיס. אז השאלה הראשונה שלי היא: מה עלול לקרות אם אני יום אחד לא יקח את הכדורים? בינתיים אני כמעט ולא מרגיש שום הבדל רגשי. אני הולך לדון איתו מחר לגבי התרופה ולגבי השירות הצבאי שלי ואני שואל אותכם קודם כל מה אתם חושבים במצב שלאחר כמעט חודש תרופה לא עשתה כלום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסיטל - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    ההשפעה החיובית מורגשת במלואה כעבור כחודש על המינון הטיפולי. יתכן ועוד מוקדם להסיק מסקנות. תתיעץ עם הרופא המטפל. בדרך כלל אם יש שיפור אך לא מספיק נוטים קודם כול לעלות את המינון. בכול אופן, לא מומלץ להפסיק תרופה על דעת עצמך.

    תרגיש טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון?
    שר
    15/03/2011

    שלום, אבי מזה כשבועיים אינו מתפקד, רוב הזמן ישן, אינו מדבר, אינו אוכל-ירד מאוד במשקל, הליכתו נעשתה כבדה ואיטית. האם מדובר בדכאון?האם אני יכולה לגשת איתו לרופא משפחה אול ללכת ישר לפסיכיאטר?האם רופא המשפחה יכול לתת כדוריפ נגד דכאון? ובמידה ועלי לגשת ישר לפסיכיאטר איזה סוג של פיסיכיאטר זה-באיזה התמחות?תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דכאון?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דכאון? - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    יכולות להיות סיבות שונות לסימפטומים המתוארים. אני ממליצה קודם כול לגשת לרופאה משפחה להתיעצות ראשונית. רופא משפחה כבר ידע להפנות אותכם למקום המתאים.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה לפני שחברה מתחתנת.
    רייצ'ל
    15/03/2011

    שלום לכולם אני בת 21 וסובלת מחרדה כבר המון זמן אני בטיפולים פסיכולגים שעוזרים לי ונוטלת כדורים כדי להקל על הפחד שאני חווה.
    מחר חברה שלי מתחתנת וככל הנראה אני בהתקף חרדה אני מהבוקר עם שלשולים למרות שהבטן לא כואבת לי יש לי בחילה וחום הגוף הפנימי שלי עולה אני חסרת תאבון ויש לי בחילה נוראית.
    אני נוראה חוששת ל"הרוס" לה את היום מפני שאני המלווה שלה.
    לקחתי כדור קלונקס 0.5 מ"ג שאותו אני נוהגת לשתות במקרים של התקפים אבל הוא לא ממש עוזר לי אני מרגישה שאני זקוקה לעוד כדור לפני שאני "משתגעת"
    אבל אני לא יודעת אם זה וירוס או התקף חרדה אני מבולבלת לגמרי וחוששת עוד יותר..
    מה לעשות???????????????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חרדה לפני שחברה מתחתנת.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדה לפני שחברה מתחתנת. - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    נועה שלום,

    הדרך הקצרה והפשוטה היא לקחת כדור הרגעה. הדרך הארוכה אך יותר בריאה היא ללמוד מיומנויות של וויסות ושליטה ברגשות. ניתן ללמוד זאת בטיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT). ניתן לשלב גם ביופידבק.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע טוב
    קספר
    12/03/2011

    אני סובלת מאוד , וכבר המון זמן מדיכאון.
    אני לוקחת כדורים נוגדי דיכאון, ומאזני מצב רוח.
    יש ירידה מאוד גדולה במצבי, כך לפחות אני מרגישה .
    אם ההיתי חושבת על המוות ומתעסקת בזה הרבה, בז\ן האחרון אני היגעתי להחלטה שאיני רוצה יותר לחיות.
    כאילו הגעתי להחלטה, אבל עדיין יש בי את הרצון הקטקטן לחיות..
    יש בי באבק גדול , וסבל ענק בין הרצון לחיות לרצון למות .
    לפעמים אני מתכננת את המעשה , חושבת מה יהיה בהלוויה שלי , וואין בי כול חשש.
    הרגשתי היא שאין לי מה להפסיד יותר, שמיציתי את החיים האלו , בזמן הנתון הזה.
    לפעמים אני אומרתלעצמי שזה מעשה אנוכי ,ואין דרך חזרה ממנו .
    לרוב הצד של המוות יותר חזק .
    אני גם פחדת , כי לרוב שאני מחליטה דברים אני מבצעת אותם, והיאוש התיסכול והכאב הנפשי ממש חזקים .
    בדרך כלל אני מתקשרת לערן , או פונה לפסיכיאטרית שלי ,אבל תשובתה של הפסיכיאטרית היתה שאני אפסיק לחשוב על זה , וזו לא תשובה מספקת בעיניי .
    לא יודעת מה לעשות .
    אני עייפה ומותשת .
    לא אפגע בעצמי בנתיים, אבל אשמח לעזרה ממכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבוע טוב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    קספר
    12/03/2011

    אדם שקרוב לי התאבד ליפני זמן לא קצר , וזה מחזק את הרגשתי, כמה החיים האלו חסריי טעם ומיאשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבוע טוב - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    במכתבך לא ברור לי האם את מספיק עסוקה, האם הימים שלך מלאים בפעילות, עבודה וכו? במידה ולא, יתכן ואת זקוקה למסגרת תומכת כגון אשפוז יום או קבוצות תמיכה. הדרך הטובה ביותר לשפר את מצבך הינה לשלב טיפול פסיכיאטרי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). טיפול CBT מאפשר ללמוד מיומנויות של שליטה במצב ומונע התדרדרות בעתיד.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה .

    קספר
    21/03/2011

    אכן כן. אני די עסוקה , בעבודה ולימודים.
    ההיתי הרבה זמן מובטלת , וחשבתי שכאשר אמצא עבודה , איהיה יותר בסדר,
    אך תיקוותי נגוזה .
    במיוחד קשים לי החגים ,שבהם יש הפרעה בשיגרה, והאנשים שמטפלים בי לא עובדים , ואין לי מסגרת. לא טיפולית ולא עבודה או לימודים.
    אני לוקחת לוסראל ודפלפט .
    זה הגיוני שזה לא משפיע עליי ? שלושה דפלפט , ולוסטראל אחד .
    ועועוד שאלה לי, לאחר אישפוז אנשים שאני אעבוד אצלם יוכלו לדעת שההיתי באישפוז?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה . - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    22/03/2011

    יתכן ורק התרופות בלבד לא מספיקות כדי לשפר את מצבך. יתכן ואת צריכה להשקיע יותר בעבודה עצמית. כדאי לחזק יותר שליטה עצמית בחייך. מציאת מסגרות יכולה מאוד לעזור. אני מאוד ממליצה לשלב פסיכותרפיה שבמהלכה תלמדי לשלוט בחייך, במצב רוחך ותנווטי את חייך לכיוונים שחשובים לך. טיפול התנהגותי - קוגניטיבי (CBT) יכול מאוד לעזור לך.
    בנוסף, חשוב לציין שישנם טיפולים לא תרופתיים כגון, גרייה מגנטית למוח (TMS) בנוסף לתרופות ו CBT.

    תרגישי טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה מלווה בכאבים
    אלדד
    12/03/2011

    שלום
    שמי אלדד אני בן 48 ואני מזה 3 חודשים חווה דיכאון וחרדה מלווה בכאבים פיזיים אני חייב לציין שלפני 3 שנים לקיתי בדיכאון וחרדה טופלתי עיי ציפרמיל 20 מ"ג ולאחר מכן 40מ"ג וזה אכן עזר לאחר טיפול טרופתי והעלעת המינון חלפה החרדה והדיכאון וחזרתי לשגורה ללא כאבים חיים יצירתיים ללא בעיות
    בחודש נובמסר האחרון לאחר פטירתה של חברה טובה ממחלת הסרטן החלו שוב כאבים באותו אזור בעיקר באזור השמאלי של הבטן התחתונה נפגשתי עם הרופא הגסטרולוג המטפל שלי אשר הפנה אותי שוב לפסכיאטרית אשר טיפלה בי בעבר ולטענתה מאחר והפסקתי את הטיפול בציפרמיל לתקופה של חודשיים לפני המקרה הגוף פיתח עמידות לתרופה ולכן שינתה את הטיפול לוויפאקס 150 מ"ג אני מזה 3 שבועות עם הוויפאקס ואני לא רואה שינוי אני חרד מאוד בוכה כמו ילד קטן דיכאון וכאבים משונים משבשים את חיי לחלוטין מטבעי אני אדם מאוד פעיל ואני מרגיש שאין לי אנרגיות לעשות דבר חושש להיות לבד ופוחד מהגרוע מכל בשיחה עם הפסכיאטרית היא טוענת שצריך לאפשר לוויפאקס ולתת לו את מרחב הזמן לעשות את העבודה
    אני מרגיש רע כואב מדוכא וחסר אונים אנא התיחסותכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיכאון וחרדה מלווה בכאבים - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    אלעד שלום,

    לא ברור לי מה קורה כיום מבחינה התרופתית. האם אתה נוטל תרופות היום? האם למרות התרופות הינך מרגיש החמרה במצבך? בכול אופן, אני ממליצה לפנות להתיעצות אצל רופא פסיכיאטר. יתכן ובמוסף לתרופות הינך זקוק לתמיכה נפשית. הדרך הטובה ביותר להתמודד הינה שילוב של תרופות נוגדות חרדה / דיכאון ופסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT).

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אני לוקח solian
    בן 30
    12/03/2011

    200 מ"ג רציתי לדעת מה הכדור הזה עושה והעם החשק הכדור הזה מוריד תחשק המיני?! תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הי אני לוקח solian

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הי אני לוקח solian - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    solian היא תרופה אנטי פסיכוטית. אומנם מדובר בתרופה נוגדת פסיכוזה היא גם בעלת השפעה נוגדת דיכאון ויש מחקרים המצביעים על שימוש בה כתוספת לטיפול בהפרעה אובססיבית-כפייתית (OCD). לצערי, הכדור אכן פוגע בתפקוד המיני.

    בברכה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לך רציתי לשאול

    בן 30
    20/03/2011

    העם הכדור הזה פותח תתיאבון? וזה גם לחרדות הכדור? תודה רבה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ דיכאון חורף
    חנה מירב
    12/03/2011

    הי שאלתי מ טופלת בפלוטין 20מג כ4 5 שנים נראה לי ש זה לא עוזר ב שיפור ההרגשה איך מחדשים דיאגנוזה ומתאימים תרופות חדשניות למי פונים באופן מסודר נראה לי גם שזה הגבירלי את כושר קשב וריכוז תודה שראש אני ממש סובלת חנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יעוץ דיכאון חורף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יעוץ דיכאון חורף - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    אני ממליצה על התיעצות עם רופא פסיכיאטר.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בהתמודדות עם לחץ
    חסויה
    11/03/2011

    שלום רב!
    יש לי בעיה שאני פשוט לא יודעת כיצד להתגבר עליה.
    אני לומדת נהיגה (אני בת 18) ועשיתי מספר טסטים ,לא הרבה, שלא עברתי הבעיה היא שאני לא עוברת בגלל הלחץ המחריד שאני נמצאת בו והמורה שלי לנהיגה תמיד אומר לי שהבעיה אצלי היא רק פסיכולוגית כי אני נוהגת טוב וזה חבל שאני לא עוברת.
    בשיעורים אני נוהגת טוב ובטסט משהו משתבש בגלל הלחץ הנוראי. אני משלשלת בבוקר הטסט, יש לי סחרחורת ובחילות ואפילו כאב ראש, אני מטילה שתן בתכיפות ובלילה קמה הרבה פעמים ,הלחץ מערער אותי ואני פשוט מרגישה התמוטטות נפשית.
    יש לי עוד טסט בקרוב ואני לא יודעת מה אוכל לעשות על מנת להרגיע את עצמי ולעבור את זה סוף סוף כמו שצריך כי באמת מגיע לי לעבור וזה לא פייר שהלחץ הזה יכשיל אותי.
    יש לציין שאני ילדה חרדתית מאוד ,כולם יודעים עליי את זה, אני נלחצת מכול מצב בחיים אפילו כשאין שום דבר שאמור להלחיץ אותי אני לחוצה, ואני חשה את זה לא רק מבחינה נפשית אלא גם פיזית ממש כיוון שנוצרות לי בעיות בגוף למשל לא מזמן הגעתי למיון בגלל כאבים בקיבה חזקים ביותר לא יכולתי לנשום והיו לי בחילות ההשערה שלי שזה היה לחץ או תוצאה מלחץ קודם.
    אני מתרגשת במובן הרע של המילה מכול דבר שטותי שקורה לי ופשוט לא יודעת להיכנס לפרופורציה אני לחוצה כל יום רוב היום.
    בבקשה ,האם יש לכם עצה שתעזור לי להירגע ? אולי תרופה שתפחית את הלחץ לפחות בטסט על מנת שאעבור אותו?
    תודה רבה מראש!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    עזרה בהתמודדות עם לחץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה בהתמודדות עם לחץ - תגובה

    ד''ר אירנה נתנאל
    19/03/2011

    שלום לך,

    מספר דברים יכולים לעזור לך:

    1. ללמוד תרגילי הרפיה של שרירים, נשימות, דיבור עצמי מרגיע ומעודד.
    2. פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) שבמהלכה תלמדי להתמודד עם נטייה פרפקציוניסתית, תלמדי לווסת רגשות ולשלוט בהם, תלמדי מיומנויות של שליטה עצמית.
    3. תרופות לטיפול נקודתי כגון, DERALIN שניטלים כחצי שעה לפני הטסט.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום