מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מוכר וידועח23/04/2011
אני "חגגתי" 30 לפני חודשיים. אני לא יודע אם זה קשור לגיל או למה שקרה לי בחיים (יותר נכון, למה שגרמתי לעצמי) - או אולי אני סתם דיכאוני. לפני שנתיים החלטתי לעזוב משרה מכניסה בארץ, את המשפחה והחברים ולעבור לארה"ב. סתם כך, באמצע החיים. כנראה שגם שם לא הייתי שמח, אבל היום, לאחר שאיבדתי את העבודה האחרונה שלי פה, נשוי בעל-כרחי למישהי שאני לא מסתדר איתה, ומעל הכל אוכל בכל פה את החסכונות שהצלחתי איכשהו לאסוף בתקופה הטובה שלי, אני נמצא במצב מייאש שאני לא רואה מוצא ממנו. למרות הכל, השורה התחתונה היא שח י י ב י ם להמשיך לנסות ולחיות, להאבק בשניים ובציפורניים בשביל להיות 5% מהיום שמחים, אחר כך 10%, אחר כך יותר. אין דרך אחרת. שמרו על עצמכם חבר'ה, לא לאבד לרגע אמון בעצמכם והכי הרבה - להעזר בתמיכה מהמשפחה והחברים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוכר וידוע - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011שלום,
צר לי מאוד על החוויות שאתה עובר. אני מאוד ממליצה לפנות לאיש מקצוע: פסיכולוג, פסיכותרפיסט / ית, ניתן גם להתיעץ עם רופא פסיכיאטר. אתה יכול לפנות דרך קופת חולים, מרפאה פסיכיאטרית ששיכת לאזור מגוריך או באופן פרטי.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב קריטי - מתקשה להשיג עזרה..רמי23/04/2011
ברכות.
עד כה מאז פיטורי מבזק עברתי שנתיים קשות מהבחינה האישית. גם במהלך עבודתי שם, לא היה פשוט בגלל התקפי חרדה ולחץ עד - להערכתי - תופעה דיסוציאטיבית שבשנת 2011 תורגמה למין של אפילפסיה ואני לוקח כיום פנתואין 300mg (יש אישור מEEG). בגלל שיכחה ובריחות זיכרון הייתי שוכח לקחת תרופות, גם מתוך הרגשה שאינני נעזר.
נעשו בעבר מבחני BRC ושם דווח על ירידה משמעותית מתחת לנורמה של תפקודי ניהול.
t.o.v.a. תקין. ניסיתי לחזור למעגל העבודה אולם מצבי היה כה קשה ומשתנה גם - ואם יום אחד חשתי ממש טוב ביחס לעבודה למחרת חשתי נורא ואיום ביחס לעצמי וכך ביום למחרת לא מצאתי את הכוחות לעזוב את המיטה ולחזור לעבודה - פספוס איום מצידי שאולי חתם את מצבי לשנים הקרובות (נס טכנולוגיות כתומך טכני). לעיתים מצב הרוח הוא "מאושש" ולעיתים הוא רע ברמה כזו עד כי לוגית - אני מרגיש כי אמצעי מכובד יהיה (נוסח הסמוראים) להבין את המצב - שיחמיר בגיל המבוגר - ולסיים. ישנו מין של שיתוק לעשות דברים עבורי, לנקות הבית, להתפתח רוחנית (תואר במוסיקה) להכיר ולהתערב בחברה - אני חש כי אני מאבד את חברי ויש אפילו רצון לנתק קשרים עמם... ואלו חברים של שנים... ישנו רצון לחזור לעבודה אפילו בתפקיד זוטר מאוד אך ישנם חששות ואי הבנות את מצבי ביחס לתעסוקה המדוברת (ידע במחשבים - פוטושופ - מוסיקה - חומרה - ועוד) למרות שמבין כי לא משנה לעסוק בתפקיד זוטר עד שאתרומם - זה לא קורה ואני לא מתקדם. כמו כן ישנה התמכרות עצומה, אשר במהלכה ישנה התנתקות רגשית ואימה... אני לא יכול לשלוט על זה וקשה לי לא להתחיל עם זה ולהפסיק את זה...
נוצר קשר עם ביה"ח איכילוב נערכו עד כה מבחנים פסיכולוגיים - במהלך מס" חודשים, נאמר לי כי אקבל שיחות אולם נראה כי כלום לא קורה (בעיני זה כבר הופך להיות mal practice) אבל אפשר לומר - לא חיבים לי כלום... אני שוקל להתחיל לקחת תרופות על דעת עצמי (ויאפקס / איקסל / אסטו). אני עוסק לעיתים בספורט וזה מאוד עוזר, אבל התחושה היא שאלו משחקי אגו אל מול חיים הרוסים... אני לא זוכר הרבה דברים... (היה גם אמנזיה רטרוגרדית). ביקשתי קורס מבט"ל - סרבו. למדתי פוטושופ בעצמי ואנשים מאוד מתלהבים מעבודות וזה עוזר לי בתחושה חיובית יותר אל עצמי, אולם יש תחושה קשה ואני פוחד מאנשים - ומרגיש כי גוערים בי כל הזמן מבפנים... החיים סגורים...
=> אשמח לכל הצעה/ הכוונה/ מידע מערכתי וכיו"צ.
בכבבוד רב - רמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוזר... אתם כנראה חושים שאני נטול ה
רמי28/04/2011אתם כנראה חושבים שאני נטול דאגות ומבלה בג'מייקה.
ברור בחברה מנותקת השורד שורד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצב קריטי - מתקשה להשיג עזרה.. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל30/04/2011רמי שלום,
ראשית, אני ממש לא ממליצה לך להתחיל ליטול תרופות על דעת עצמך. עשית צעד טוב ונכון שפנית לעזרה מקצועית. בינתיים נסה למלא את היום שלך בפעילות. ניכר כי אתה מנסה לעזור לעצמך. כול הכבוד שלמדת פוטושוף ועסקת בפעילות ספורטיבית. תמשיך כך. עשה לעצמך סדר יום מובנה וקבוע עד שתתחיל טיפול מסודר באיכלוב.
תרגיש טוב,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בהריוןאירנה22/04/2011
אני נמצאת בשבוע 22 להריון -זהו הריון שני בהריון הקודם לא היה לי שום שינוי במצב רוח אבל היה לי דיכאון קל לאחר לידה.
כרגע אני מרגישה ירידה במצב רוח , רצון לשבת ולבכות ,בדידות מסויימת כמו כן אין לי עם מי לדבר בנושא.
האם זה התחלה של דיכאון שיכול להמשיך ולהיות דכאון לאחר לידה?
איך אני יכולה להקל על עצמי? אני לוקחת אומגה 9 חודשים אבל עכשי נודע לי שיש גם אומגה בריכו ז גבוה שיכול להשפיע על מצבי רוח האם זה יכול לעזור
תודה מראש
אירנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בהריון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011לאירנה שלום. אני מאוד ממליצה לבתך על התייעצות עם הפסיכיאטר.
לגבי טיפול אנטי דיכאוני :לא ניתן לאומר בצורה חד משמאי איזו תרופה בטוחה יותר בזמן הריון. בכל קופת חולים היות קיימת מחלקה לייעוץ תרופתי בזמן ההיריון והנקה .מרכז הארצי לייעוץ טרטולוגי בבית חולים הדסה עין כרם טל:02-6243669,02-6243663
אפשרות נוספת טיפול פסיכולוגי ( תרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT) נמצא יעיל לטיפול בהפרעות דיכאון וחרדה. מידת יעילותו דומה לזו של תרופות, והוא כרוך בפחות תופעות לוואי. במהלכה תרכשי מיומנויות התמודדות עם מצבך הנוכחי וגם עם הגלים החוזרים של דיכאון בעתיד.
תרגישי טוב
בברכה,
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמוטיב או סטביליוםשלהבת בן שלום22/04/2011
שלום,
יש לי 2 שאלות :
1. מה ההבדל בין שתי התרופות הללו - רמוטיב וסטביליום?? (חוץ מההרכב שלהם..)
2. והאם הן יכולות להוות תחליף לכדור "רסיטל"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמוטיב או סטביליום - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011שלום. מתנצלת אך אינני מכירה את סטביליום. לגבי רמוטיב לא תחליף לפקסט. 2 2 תרופות נוגדי דיכאון מקבוצות שונות. אני ממליצה לפנות להתייעצות פסיכיאטרית
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת סימבלטהפיברואית21/04/2011
שלום, עקב פיברומיאלגיה בשילוב דכאון - נטלתי סימבלטה 30 מ"ג למשך שנה ושלושה חודשים. הפסקתי לפני 3 שבועות (אחרי שבועיים יום כן יום לא בעצת הפסיכיאטר). הסחרחורות (המטורפות) עברו לפני שבוע. מה שכן - אני מאוד עצובה ובוכה די הרבה. מתי זה יעבור? הבנתי שהגמילה מסימבלטה ממש קשה. כמה זמן לוקח לגוף להתאזן? האם יכול להיות שאני שוב בדכאון? אני לא רוצה לחזור לתרופה הזו כי שמנתי המון מאז נטילתה. הבנתי שאני בוכה הרבה כי ההורמונים בגוף משתוללים ולא מאוזנים. האם זה נכון? מתי זה צריך לחלוף? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת סימבלטה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011שלום. .הפסקה של סימבלתהיכולה לתת תופעות לוואי לא נעימות כולל הדברים שאת מתארת. בדרך כלל יורדים מאוד מאוד בהדרגה. צריך לקחת בחשבון שלפעמים המצב בקליני שטופל בעזרת התרופה יכול לחזור בשנית . כדי שתתייעצי עם הרופא שלך.
תרגישי טוב
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופ' גרינהאוסאוגי21/04/2011
שלום רב, בעבר המליצו לי על שרותך, כמעט וקבעתי פגישה, בסוף ירדתי מזה..
אשמח לשמוע דעתך היום..
אני בן 33 לפני כ 11 שנה במהלך טיול אחרי צבא כמובן חוויתי משבר גדול כתוצאה משימוש חד פעמי באקסטזי ושימוש רב פעמי בקנבואידים למינייהם.
לקצר את הסיפור, חזרתי בעקבות המשבר, סבלתי מאוד מדיכאון וחרדות, המשבר הגיע "כביכול" משום מקום, יכולת ההבנה הקבלה וההכלה של מה שאני עובר היו מעבר ליכולתי ולכלים שהיו ברשותי בזמן זה ולכן השנים הראשונות היו הקשות ביותר,התפקוד היומי היה בקושי רב, ניסיתי כמעט את כל משפחת ה ssri (כמובן גם טיפול פסיכולוגי)ושילובים אחרים במינונים מאוד נמוכים שנחשבים ברפואה הפסיכיאטרית כלא אפקטיביים ללא הצלחה עם קושי רב בסיבולת תופעות הלוואי.
בסופו של דבר נמצאה הנוסחה שתעזור לי ל"התחיל ללכת" אבל לא יותר מזה עם הקלה קטנה מאוד אבל לא כזאת שנותנת איכות חיים.
התחושה היתה מהשימוש בתרופות (בכמה סיבובי התנסויות)כי זה לא עוזר וכי אני "נגמר" פיזית מכך.בסופו של דבר חזרתי לקנביס לסוגיו בשנים האחרונות שנתן מסתבר את ההקלה הגדולה ביותר. הבעיה היא כזו
א. יש תופעות לואי לקנביס של חרדות, חרדה חברתית בעיקר, אני מרבה לעשן לבד או עם חברים מאוד קרובים ולעולם לא אצא החוצה ל"חברה" לאחר שעישנתי, יכולת התקשורת הסביבתית שלי יורדת לאפס (שכחתי לציין שאני גם מאובחן כ ADHD) אני גם נמנע מקשרים עם בנות זוג. ניסיתי להפסיק מס' רב של פעמים כדי ל"עורר" את עצמי אבל ללא תמיכה אחרת, לא החזקתי מעמד ותמיד חזרתי לעשן, עד שהספקתי להלחם בלהפסיק..
מעולם לא אושפזתי, ובתרופות מנסיון רע אני לא מאמין יותר.
למרות הכל אני אדם מתפקד (אומנם בקושי) חי לבד וממשיך להאבק כל הזמן.
קו הגרף הוא ברור והוא לא מטפס למעלה.
עם השנים המאבק גובה גם מחיר פיזי שאני מרגיש אותו
קראתי קצת על גרייה מגנטית- יש סיכוי לגאולה? ואם כן איך מגיעים לזה?
יש טיפול טבעי שיכול לעזור שאני יכול לנסות?
מסתבר שהרע במיעוטו הוא הטיפול היחידי שעוזר כרגע האם לעזאזל במדינת ישראל
יש אפשרות לקבל טיפול על בסיס תרופות קנאביס גם על בסיס נפשי?
לא יודע אבל יש לי הרגשה שזה גם קשור אז אני סובל גם מדם נשימה בשינה.
תודה פרופ' על כל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולי דר' אחר יענה לי??
אוגי25/04/2011גם תשובה שאין מה לעשות היא תשובה עבורי
בבקשה לא להפנות אותי לנסיון בתרופות קונבנציונאליות, אין סיכוי שזה יקרה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיגעת ומצאת
כל אחד ו26/04/2011אח גיבור תתעודד.., אתה כבר עברת את התחנה הראשונה בדרך להצלחה שלך הבנת שהבעיה נובעת מהתלות, ומאיך שכתבת נשמע שאתה די מפוקס, אני גם מעשן ממשפחת הקנבינואידים בתדירות נמוכה ,כמוני כמוך ,לא אוהב את ההשפעות לטווח הארוך (כמו שתארת.. זה מבלגן את חוט המחשבה, יוצר חרדות כרוניים ללא סיבה מוצקה, ודי מונע ממך הרבה אמונה בעצמך) ומקביל לא יכול להתעלם מהמוזה שזה נותן והדברים שזה פותח בתודעה, כך שאני די במצב, ויכול להבין מה עובר לך בראש.., האמת שאני חושב שהבעיה הכי גדולה פה זה שמצד אחד זה עושה טוב (קצת) אבל דופק גם לא קצת, ותמיד תהיה את התלות בדבר הזה אם זה הדבר היחיד שגורם טוב.., מאידך - אפשר להגיד אותו דבר על כל כדור שניטל במטרה להרגיש טוב,כדאי להבין שזה תבלין וכל תפקידו הוא לתבל ולא להיות העיקר, העיקר זה החיים וההתקדמות שלנו זה המחסומים הטבועים בנו שצריך לפרוץ בשביל הרגשה טובה אמיתית, חלק עצום ממחסומים אלה טמון במחשבה ובידיעה של מצבנו בצורה אובייקטיבית וללא מסכים פילטרים ומערכות הגנה שפיתחנו לעצמנו במשך הזמן, כך שמה שהייתי ממליץ לך בידידות זה להבין את המסר שהגוף והנפש שולחים ולהתחיל לחזק אותם ,לעבוד על השמחה ולדעת שאתה מסוגל לעשות כל מה שחלמת עליו ושפה אתה רק מתחיל לטפס למעלה כל הזמן.. כך שזה צריך להיות קשה, אבל ממלא, ולפעמים לתבל, אבל במינון, בשליטה.., מילים מפוצצות מאחד שדי מבין אותך ויודע שקל לדבר, גם אני עוד לא בדיוק שם..
אבל - יכול לראות כיוון , קיצר.. תהיה חזק- יהיה שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אח יקר
אוגי27/04/2011על החיזוקים הזדהתי עם כל מילה, ענית לי כמו שאולי הייתי עונה לעצמי ברגע טוב.. מסתבר כנראה שפתרונות קלים לא קיימים אלא דרך עבודה קשה והרבה אמונה וקבלה רק טוב שיהיה גם לך. מפריע לי קצת שתשובה מד"ר כלשהו בפורום לא נתקבלה לפעמים יש לי תחושה שהם לא ממש יודעים מה לענות..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היייי חדשה פהנטע21/04/2011
היי כולם!
חג שמח, מצאתי את הפורום הזה, מקווה שאמצא פה מקום מפלט למצבי החדש!
אני סטודנטית בשנות העשרים לחיי,
כבר כמה ימים שממש עצובה, דיכאונית , עצבנית ביותר!!!
צורחת על כול מי שעובר לידי, , ,
לא יודעת מה נסגר איתי!!! נכנס בי רוח של חולי
לא יודעת מה עובר עלי, בא לי להתאבד . לא אכפת לי לאבד מהעולם אני כבר לא מרחמת על הסביבה שלי.
יש לי הסטוריה של הפרעות אכילה , אבל עכשיו אני בשיא מתקפת העצבים, ככה שההפרעה הזו ממש לא משחקת תפקיד, כי הראש שלי במקום אחר.
אני מאד רגישה , תמיד הייתי חזקה ולא נתתי לאנשים לכופף אותי. עכשיו אני נשברת! אני רסוסה לא יכולה לשמוע ביקורת !לא מקבלת שום דבר ,
אני מרגישה שבר כלי, פרח שנבל!
מה אני עושה??? איך אני יכולה לצאת מהבוץ הזה?
תודה
דיכאונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היייי חדשה פה - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011שלום. צר לי על הרגשתך . תפני לאיש מקצוע: פסיכולוג/פסיכיאטר/ רופא משפחה .
טיפול התנהגותי - קוגניטיבי יכול מאוד לעזור לך להתמודד עם מצבך. במהלכו תוכל ללמוד כלים ומיומנויות יעלות מאוד להתמודדות העכשיוית וגם לטווח הארוך.
תודה על פנייתך לפורום,
אשמח לענות על שאלות נוספות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי!
ענת23/04/2011מה עם תרופות כלשהן?
פגישה עם רופא?
שיהיה לך ערב טוב ותחזיקי מעמד.....אפשר להיתאזן ולשוב לחייך ולצחוק ולהיות בחברת אנשים מבלי להיות ביקורתית כפי שכתבת שאת עושה.....קודם לעזור לעצמך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאוןמרב20/04/2011
אני בחורה בת 29 , איכותית ומאוד מצליחה וסה"כ שמחה בחלקי , לפני חצי שנה התחלתי להרגיש דאון ועצבות נוראית פניתי לפסיכיאטר הוא אבחן זאת כדיכאון ונתן לי ציפרקלס 10 מ"ג , הכדור עזר פלאים חזרתי לחיי , שמחת החיים שבה הצלחתי בכל והייתי מאושרת , בשבועיים האחרונים חזרה תחושת עצבות ( לא נוראית כמו אז) איבוד עניין מהכל , לכמה שעות ביום ואז עובר , אני מוצאת את עצמי מתחילה לבכות ללא סיבה , חשה עצבות קלה וחוסר עניין , זה לא משתק אותי לגמרי אבל מפחיד אותי שאחזור לדיכאון שהייתי אז...
פניתי לפסיכאטר שלי אך הוא שוהה בחו"ל ,
ברצוני לדעת האם ייתכן שהדיכאון חזר ? או לא עבר כלל ? הם אצטרך להגדיל את המינון ?
או להחליף כדור , אשמח לעזרה כלשהי כי אני ממש בחששות שזה יחמיר כמו אז ושוב אאבד את שמחת החיים והיכולת לחוש הנאה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון - תגובה
ד''ר אלונה גוברמן23/04/2011שלום. אני ממליצה לפנות לפסיכיאטר אחר ולרופא משפחה לצורך בדיקה ראשונית. יכול להיות שצריך להתאים מינון של תרופה (להעלות או להוסיף )
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התמודדות עם דיכאוןבעילום שם20/04/2011
שלום, אני בת 23 וסובלת מדיכאון ב10 שנים האחרונות לפחות. בדרך כלל מדובר ב3-4 חודשים מתוך השנה (בדר"כ בחורף) שבהם המצב ממש גרוע (חוסר תפקוד ומחשבות אובדניות שלא עוזבות) ובשאר הזמן אני מצליחה לתפקד, אם כי זה עדיין תמיד ברקע. בכל "התפרצות" כזאת אני נמלטת מכל התחייבות שלקחתי על עצמי כמו לימודים עבודה או מערכות יחסים. בכל "סבב" כזה אני בונה משהו ואז ברגע אחד "נזכרת" שהכל שקר ושוב נסוגה למיטה שלי ולא מצליחה לצאת שבוע.
בשנה האחרונה אני כבר גרה לבד , כי למרות הבעיות העצמאות שלי מאד חשובה לי וגם מאד חשוב לי להצליח לעשות דברים נורמלים שאנשים בגילי עושים. לצערי לא הצלחתי להשאר בשום עבודה יותר מ4 חודשים וגם זה בקושי רב. זה לא שאני לא מספיק טובה אלא שאני לא יודעת להתמודד עם הגועל, האכזריות והשעמום שיש בכל פינה בעולם הזה. בסופו של דבר אני שוב מתייאשת מהכל וכשזה מציף אותי אני מסתגרת בבית שבוע-שבועיים ומנסה שוב להתחיל מהתחלה. החוסר תפקוד עצמו בדרך כלל לא נמשך יותר מכמה שבועות (בניגוד למצוקה הרגשית שנמשכת חודשים) אבל זה רק כי אני מכריחה את עצמי בכוח (לפעמים ממש פיזית במכות) לנסות שוב. אבל כמה פעמים אפשר להתחיל מהתחלה? למה לכולם סביבי מצליחים דברים והם מתקדמים ורק אני דורכת במקום בגלל שהמוח שלי מקולקל?
הולכות ונגמרות לי האופציות וגם התקווה שאי פעם אהיה מעט דומה לשאר האנושות נעלמת. אני מרגישה שאין לי שום מקום ושהעולם לא מתאים לאנשים כמוני. אפילו בתחומים "שלי" כמו אמנות ומוזיקה, צריך להיות חרא בן אדם בשביל להצליח. ומה זו בכלל הצלחה? מי בכלל רוצה להצליח? מי בכלל רוצה לחיות בעולם כזה מכוער עם אנשים כ"כ דוחים, תאבי בצע ואנוכיים?
אני מכירה את הבעיה הזאת טוב. מאז שאני זוכרת את עצמי אני מתמודדת עם מחשבות כאלה, טורדניות, שלא עוזבות עד שאתה מרגיש את כל הגוף שלך נקרע מבכי. זה כאב כל כך עמוק ושורט ושחור והוא רק מחמיר עם השנים. הפעם כבר חשבתי שזה עובר, חשבתי שהאביב יביא איתו הרגשה יותר טובה אבל בינתיים המצב שלי רק מתדרדר וכל הקרובים אליי מתרחקים כי כנראה לא נעים להיות בחברתי. זה לא שכולם אינטרסנטים שמדברים איתי רק כשהם צריכים משהו, אני פשוט באמת כל כך נוראית שהם לא רוצים להתקרב אליי יותר. חבר טוב אפילו אמר לי ש"קשה להילחם על מי שלא רוצה שילחמו עליו". ואני לא רוצה שילחמו עליי, אני רק רוצה למות.
אף פעם לא הייתי בשום טיפול, ולמרות שלאחרונה שוכנעתי שזה כנראה יכול לעזור (במן דרך מזויפת של התפשרות) אני לא מצליחה להביא את עצמי לפנות לאף אחד ובאמת להתחיל משהו. וגם אין לי כסף לשום דבר. באמת שאני רק רוצה למות, אבל אמא שלי תשתגע וכואב לי רק לחשוב עליה ככה. זה לא מגיע לה, מספיק הרסתי לה את החיים בזה שנולדתי, היא צריכה גם להתמודד עם לקבור ילדה? ומה זה משנה בעצם? בסוף כולם ימותו וזה לא משנה באיזה סדר זה יקרה. שום דבר לא משנה. עכשיו תגידו לי שזה שטויות ואני רק צריכה ללכת לטיפול, נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי
דיאן לב20/04/2011האמת שאני קצת במצב שלך .. ואני חושבת שאנחנו כן שוות וכל אחד בעולם הזה שווה משהו ואנחנו צריכות לבקש עזרה וטיפול לקום על הרגליים ולהגיד אנחנו כמו כולם אף אחד לא יותר טוב מאיתנו !! ואני מאמינה שטיפול קצר יעזור לנו!! הלוואי אמן בהצלחה לנו!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההי דיאן
בעילום שם20/04/2011הי דיאן, אני ממש מקווה שאת צודקת. לפחות אנחנו מצליחות להגיע למסקנה הזאת לאט לאט. קראתי שכתבת שאת רוצה להתאשפז אבל נראה לי שמאשפזים רק במקרי חירום מהסוג שאנחנו לא רוצות להגיע אליהם... זאת לא בעיה להתחיל טיפול, ברמה הטכנית אפשר להתקשר למטפל פרטי ולקבוע פגישה או דרך הקופת חולים. הבעיה האמיתית היא להביא את עצמנו למצב שאנחנו באמת מתקשרות לבקש עזרה... מבחינתי די בטוח שזה לא יקרה בקרוב. ברגע שהגל הזה יעבור אני שוב אדחה את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעילום שם היקרה
דיאן לב21/04/2011לא התכוונתי לאשפוז מהסוג ההוא התכוונתי לאשפוז יום בבית חולים רגיל רק שיאבחנו אותי.... ומשם אני יתחיל ללכת לפסיכולוג רגיל פרטי... לכך התכוונתי. והגיע הזמן תקבעי ים למשל כמוני אני בראשון מתחילה לעשות משהו לא משנה מה אני חייבת נמאס לי אני רוצה לחיות כמו כולם לטייל בארץ ובחו"ל... כל החיים היו לי טובים ומאוד קשים בדרך אבל לא לא לא הגעתי עד לפה בכדי ליפול! אין מצב יש לי עוד הרבה לתת לעולם והעולם לי ומפה אנחנו צריכות רק לקום למעלה ולהגיד לאנשים שמזלזלים בבריאות ובחיים שהם בורים וטיפשים שאנחנו היינו בגיהינום וחזרנו ואנחנו נהייה יותר חזקות מכולם!! את חייבת להיעזר במישהו אנחנו חייבות לחזור לחיים.!!! חייבות!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא שטויות
חגיתוש20/04/2011אבל אני טיפלתי בעצמי ( הלכתי לטיפול קוגנטיבי התנהגותי) ניסית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא, לא ניסיתי
בעילום שם20/04/2011זה לא פשוט יזייף לי כמה שנים מהחיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל
חגיתוש21/04/2011קודם כל זה לא כמה שנים מהחיים! זה טיפול קצרצר שיכול להסתיים אפילו בחודש חודשיים ולמה שייזייף את החיים האמיתיים? זה שיש לנו חרדות ודכאון זה מאין זיוף שבנינו לעצמנו את לא חושבת ממליצה לך לקרוא על השיטה בגוגל תכתבתי CBT
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בא לי למותאדווה19/04/2011
אבל בשלב ראשון אני אכאיב לעצמי , אולי אשבור רגל יד או את שניהם יחדיו. לא יודעת כיצד לעשות אולי יש לכם אפשרות לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אדווה היכנסי בבקשה למכתב שכתבתי
אלה21/04/2011אני מקווה שיש בידו לעזור לך, אפילו קצת.
את מוזמנת לדבר איתי בכל מקרה.
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיכאון - או משהו כזה..דודסם18/04/2011
שלום אני בן 25 מאז שאני זוכר את עצמי אני לא כזה שמח.., בלשון המעטה.., בתור ילד עברתי סיפור די טראומתי שנמשך כ-11 שנה והסתיים בפיצוץ, וכל כמה זמן (שבועות ימים חודשים) יש לי התקף דכאון שנמשך מספר שעות שבד"כ מתחיל בשעות הבוקר המוקדמות ושתחושת הזמן בו נאבדת לי ומרגיש כאילו עבר הרבה פחות זמן.., אחריו בד"כ יש לי מן הרגשת חמימות כזאת שגורמת לי להרדם וכלהרגיש כאילו שהכל בסדר עד שהמציאות טופחת לי על הפנים ואני מבין שאני חייב לקום ולהתמודד עם העולם שוב.., ואז- אני קם מתאפס - לא כל כך מהר, אוכל משהו בד"כ ואז פתאום מרגיש הרבה יותר טוב וכאילו יש לי הבנות משמימות על המציאות ועל הקוסמוס וכל מיני דברים שמאוד קשה לי להסביר אותם, העיניין הוא שתמיד אח"כ אני מנסה לזכור ולהבין מה היו המחשבות שהובילו אותי ליאוש הזה עד כדי כך שברוב הפעמים ביקשתי את מותי וחלפו לי לא מעט מחשבות אובדניות בראש והתרחש הניתוק מתחושת הזמן שתיארתי קודם (וגם מהמציאות), ואני לא באמת מצליח להבין מה מוביל אותי כל פעם מחדש למחשבות האלה, היו תקופות שההתקפים הנ"ל היו כל כך חזקים בייאושם ובאו בתדירות כל כך גבוהה עד כדי כך שגם לאחר שניגמרו עוד הייתי במין ערפול חושים חזק ולא יכולתי להתרכז, שמתי לב שזה כאילו שיש קול בפנים שמייאש אותי ומדבן אותי לכאוב.., עוד משהו שצריך לציין שתמיד יש תופעה מקדימה של אובדן תאבון (ואני בן אדם מאוד רעב מטבעי- שלא משמין גרם ודי רזה) מה שלא אופייני לי כל כך, ושכל תקופת דיכאון שכזאת לוותה בחלומות מטורפים לחלוטין ומצאותיים ברמות שלא יאמנו.. ובחלק מהפעמים אף בשפיכת זרע תוך כדי שינה,
קיצר.. אמרתי כבר הרבה אך יש עוד הרבה דברים שצריך לציין.., מה שעולה לי בראש בזמן האחרון לגבי זה, זה שאולי זה קשור לזה שאני רעב כל הזמן? אולי הגוף שלי לא מפרק טוב את האוכל וכתוצאה מכך לא מגיע יסוד חיוני למוח שלי?? אולי בכלל זאת מנדיפרסיה?? כרגע אני הולך פעם בשבוע לטיפול פסיכולוגי, אין לי מושג באיזו שיטה אני מטופל וגם אם זה עוזר לי ( יש כל הזמן עליות וירידות) סה"כ (וכן זאת פעם שנייה שאני מנסה לסכם) אני לא יודע אפיולו מאיפה להתחיל לטפל בזה, או להגדיר אם מצבי טוב או רע ממש, אני רק יודע שממש נמאס לי מזה, כאילו אין לי תקוה.. ושהחיים שלי ממש לא יכולים לענות להגדרה תקינים..והייתי רוצה כאלה, (כמובן שיש עוד פנים ונגררות למצב שכזה) האם יש עצה לכבודו\דה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיכאון - או משהו כזה.. - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/04/2011שלום לך,
לצערי, אין פתרונות פלא. נראה שאתה בדרך נכונה כי התחלת טיפול מקצועי. העזר בסבלנות. אני מאחלת שהטיפול יעזור ואתה תלמד לשלוט בחייך ובמצבך.
חזק ואמץ!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבל
דודסם22/04/2011אין לך מה להגיד בנדון חוץ מזה ?? נראה שאני בדרך הנכונה?! זה לא אומר לי הרבה.. מה יש לי? יש בסיס לסברה שלי שאולי זה בגלל האוכל? בחיית.. תני לי קצת יותר מידע..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה קורה לי ?מישהי17/04/2011
אני כבר שלושה חודשים מודאגת משהו מוזר קורה לי בגוף , זה התחיל מסחרחורת שמצאתי את עצמי זזה ימינה ושמאלה כמו שיכורה וזה חלף רק לאחר 4 שעות ומאז כל פעם משהו חדש
היום למשל הלכתי שעה בים פתאום תפסה אותי מן אנרגיה שהקשתה עליי ללכת וישבה לי בתוך הבטן עד הצוואר ופתאום מצאתי את עצמי מתקשה לנשום ושריפה בגרון ובבטן ותחושה של דכאון נוראי עד כדי שבא לי לזעוק מבלי שתבוא שום מחשבה דכאונית כל מה שחשבתי זה איזה צבע ים יפה .
ככה שלושה חודשים ...פעם הגוף משתולל מפחד כל הבטן כואבת בטירוף והכול שורף בבטן באזור בלוטת התריס לעיתים תחושת חנק לעיתים קושי להכניס אויר לעיתים חום באזור הירכיים הזרועות והבטן לעיתים כאילו יש פעימות לב מהירות אך הדופק 70 ועוד המון תופעות מוזרות .
מה זה הדבר הזה ? אני נשבעת שאני לא חושבת על שום מחשבה דכאונית להפך אני רוצה כבר לצאת מזה כי יש לי תוכניות לנסוע לחו"ל, לקנות אוטו וכו'
מה קורה לי אלוהים ?
האם זה בעיה רפואית ??? מה זה ????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה קורה לי ? - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/04/2011שלום לך,
תופעות שאת מתארת יכולות להיות קשורות להתקפי חרדה. אם זה קורה לך פעם ראשונה, מומלץ לעשות בדיקות רפואיות. במידה והבדיקות לא יראו ממצא גופני, ככול הנראה אכן מדובר בסיבות נפשיות למצב ואז מומלץ לפנות להתיעצות עם רופא פסיכיאטר.
תרגישי טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר המלצת רופא של נטילת כדור אסטומישל16/04/2011
10 מיליגרם נטלתי חצי כדור במשך יומיים כל יום חצי כדור והוא עשה לי טעם רע בפה מריר כזה שגורם לי לתיאבון מוגבר על מנת לנטרל את התחושה המוזרה בפה . החלטתי לא להמשיך לקחת את הכדור האם זה אפשרי להפסיק אותו מיידית ללא סיבוכים , כי לקחתי אותו תקופה קצרה רק יומיים? או שצריך להפסיק בהדרגה ויהיו לי תופעות גמילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסטו - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/04/2011אורי שלום,
עדיף לא לעשות שינויים תרופתיים על דעת עצמך. באופן כללי, עדיף לעלות ולהוריד בהדרגה. בכול מקרה פנה לרופא המטפל.
תרגיש טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיכאון בצבאאנונימית16/04/2011
התגייסתי לפני כחמישה חודשים ומאז שהתגייסתי פשוט נעלמה לי שמחת החיים, יש לי תפקיד טוב רק שממש ממש קשה לי עם המשמעת החוקים והתנאים הממש ממש מגעילים, אנשים לא הכי נחמדים, בעיקר קשה לי עם זה שלקחו לי את החופש, אני מתגעגעת לימים שהייתי יכולה פשוט לקבוע עם חברה לסרט או ליסוע לחופש עם המשפחה. בכלל קשה לי בבסיס שכל הזמן אומרים לי מה לעשות ואני אפילו לא יכולה לברוח כי זה סירוב פקודה ואז יהיה יותר גרוע בבית הספר למשל יכלתי לברוח מתי שרציתי ושום דבר לא היה קורה, אני מרגישה כלואה.. נשאר לי כל כך הרבה זמן לסבול אני באמת לא יכולה, אני מרגישה מיואשת מתוסכלת, אפילו כשאני מגיעה הביתה אני רק בוכה כל היום ואני מרחמת כבר על ההורים שלי,הם סובלים ממני ולא מגיע להם הסבל שלי והלוואי שהיה לי טוב, אבל פשוט כל כך קשה לי אני כבר לא נהנית לישון במיטה שלי, לא נהנית לעשות דברים שאהבתי לפני הצבא, אני עצבנית על כל העולם, אין לי כוח לצאת מהבית..בקיצור אני בדיכאון..הלוואי ויכלתי לבקש פסיכולוג, אבל ההורים שלי לא יממנו לי את זה..אני לא רוצה ללכת לקבן כי אז יעבירו אותי תפקיד וזה לא יעזור, אני עדיין אשאר בצבא, ואני לא רוצה לצאת מהצבא כי אני חייבת להפסיק לוותר לעצמי ( וויתרתי בבית הספר) אז אני רוצה להישאר בצבא כדי לסיים ולומר "אני עשיתי שנתיים צבא" אבל קשה לי כל כך אני לא יודעת מה לעשות יותר..זה לא הגיוני שאני מגיעה הביתה לשישי שבת ובוכה על זה שיום ראשון אני חוזרת לבסיס. אני מיואשת, ולחשוב שיש לי עוד שנה ו7 ..אני יודעת שזה עובר ( לאט מאוד) וזה זמני אבל אני מפחדת שהדיכאון יחמיר ולא יהיה טוב...אני לא יודעת מה לעשות....אני מיואשת וצריכה עזרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיכאון בצבא - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/04/2011שלום לך,
תחושות שאת חווה קשורות לקשיים בהסתגלות למסגרת הצבאית. באופן כללי, הסתגלות טובה למצבים המשתנים בחיים היא בעיקר פונקציה של גמישות ושל כלים ויכולות שנלמדים במהלך ניסיון החיים. בהתנסות זו את יכולה לראות אתגר אישי של צמיחה אישית בתחום של הסתגלות לחיים הבוגרים שבהם לעיתים לא יכולים לעשות מה שבא אלא עושים מה שצריך ומה שחשוב. זה יכול להיות אתגר שיחזק אותך וישרת אותך בהמשך חייך. חזקי ואמצי ובעיקר תלמדי כלים להתמודדות יעילה ולהסתגלות טובה יותר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה..
אנונימית21/04/2011זאת בהחלט תגובה שלא ציפיתי לה...אבל תגובה שכן הייתי צריכה לשמוע, עם תקווה, מה שאין לי לבינתיים..אני מקווה שאני אצליח להסתגל כי זה כבר הרבה זמן, אבל בכל זאת..די קשה לי..אבל תודה =)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת לקיחת 'פאקסט'אירית15/04/2011
אמא שלי לקחה את התרופה 'פאקסט' במשך שש שנים, ואז הפסיקה [ניסתה לעבור למשהו טבעי] הרגישה עדיין טוב כמה חודשים, וכשחלה נסיגה לאחר מכן היא החלה לקחת 'רמוטיב' .
כעת יש לה בעיות שינה חמורות והדיכאון חזר, השאלה שלי כמה זמן לוקח לרמוטיב להשפיע והאם זה באמת יכול לעזור ולהוות תחליף ל'פאקסט' כי כרגע היא לוקחת רמוטיב כבר איזה שבועיים ולא מרגישה בהקלה כלל בנוסף לבעיות שינה קשות מאוד.
לחזור ל'פאקסט' עכשיו זה בעייתי כי לוקח לזה המון זמן להשפיע והיא צריכה משהו מיידי ודחוף שישפיע מיד אני ממש מפחדת על מצבה..
תודה מראש,
אירית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת לקיחת 'פאקסט' - תגובה
ד''ר אירנה נתנאל19/04/2011אירית שלום,
רמוטיב לא תחליף לפקסט. העניין הוא שכאשר מפסיקים את הטיפול התרופתי, סימפטומים של ההפרעה נוטים לחזור. על מנת למנוע הישנות של ההפרעה מומלץ לשלב טיפול תרופתי עם פסיכותרפיה התנהגותית - קוגניטיבית (CBT). במהלך CBT ניתן ללמוד כלים של שליטה שמאפשרים למנוע חזרתיות של ההפרעה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)

