מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בבעיה ואשמח לעזרה ממקצועיות כמוכןלאה26/02/2011
אני בת 20, גובהה 169 משקל 69! אני לא עושה שום פעילות ספורט
התחלתי לעשות דיאטה לפני 3 שבועות שבה אני אוכלת המון ירקות כל היום ורק ארוחת צהריים משהו שמכינים בבית אני אוכלת, ללא בוקר או ערב רק סלטים וכו', ירקות זה משהו שלא אכלתי לפני! אך בכל זאת לא ירדתי גרם אחד !
אני חייבת לרזות 10 קילו עד חודשיים
התחלתי השבוע עם דיאטה מבוססת על חילוף חומרים שנראית לי ממש קשה ואשמח להתייעץ בקשר לתפריט לשבועי הזה לפחות אם נראה הגיוני או רק לי לא:
לאורך כל 4 השבועות כל יום ארוחת בוקר ביצה קשה עם תפוז אין הגבלת ירקות וכמות אוכל
יום א'-
צהריים סוג פרי אחד באיזה כמות שרוצים עד ששבעים
ערב בשר טחון באיזה כמות עד לשובע
יום ב'-
צהריים חזה עוף עגבניות ותפוז
ערב 2 ביצים רבע פיתה ותפוז
יום ג'-
צ'- גבינה לבנה טוסט ועגבניה
ע'- בשר וסלט
יום ד'
צ' סוג פרי
ע' בשר טחון וסלט
וממשיך כמעט אותו דבר
תודה על הייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבעיה ואשמח לעזרה ממקצועיות כמוכן - תגובה
עינת לב ארי26/02/2011הי לאה.
אחלק את תשובתי לשניים:
1. בקשר למשקלך, על פי הטבלאות משקלך לא חורג מהנורמלי ( מד מאסת הגוף שלך, BMI , הוא 24.3 ועד 25 זה גבול הנורמלי) ואם תרדי 10 ק"ג תגיעי לגבול הנמוך של הBMIכלומר ל20. זה יכול לפגוע לך בסדירות המחזור ולהיות מסוכן.
צריך לבדוק לך את אחוזי השומן ( עם מכשיר מיוחד) ולראות אותך בעיניים מקצועיות כדי להתרשם ממבנה הגוף שלך (צר, בינוני או רחב) כדי לקבוע מה משקל היעד עבורך.
2. לגבי התפריט. אני שואלת את עצמי למה בדיאטה שבה אכלת רק ירקות לא הורדת במשקל ואם הדיאטה שרשמת פה, שהיא גרועה ביותר!! תעזור לך להוריד משקל?אני לא בטוחה!!.
מה שאני מציעה לך זה לקבוע תור לדיאטנית שתעריך את מצבך ואם צריך תשלח אותך לבדיקות דם החשובות לאבחון מצבך הבריאותי ולאחר מכן תעזור לך לבנות תפריט מתאים להשגת המטרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך..
לאה26/02/2011תודה רבה על העזרה אך..
אני בעלת מבנה גוף רחב מאוד אין לי שומנים ברגליים או בטוסיק אך יש לי בטן קצת גדולה שאני מעדיפה להוריד נראה לי בהגזמה רשמתי 10 קילו נראה לי אפילו 5-6 קילו גם מספיק כדי שהבטן תרד..
אין לי את האמצעים ללכת לדיטאנית ולשלם לה אין לי את הכסף אני בת 20 ואני מפרנסת את האחיות שלי לבד !
אשמח לקצת הסבר לפי הנתונים הנ"ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך.. - תגובה
עינת לב ארי26/02/2011את יכולה להגיע לדיאטנית של קופת חולים או בתשלום מינימלי או ללא תשלום ( אם למשל יש לך בעיה של עכול) ועל פי שכתבת כדאי בהחלט שתתייעצי כי מבנה גוף המאופיין בבטן יחסית גדולה לאגן , וגפיים רזות יכול להיות קשור לבעיות הורמונליות .
ואת אשר היה להגיד לגבי התפריט שלך, כבר אמרתי בתגובתי הקודמת. אני באמת רוצה לעזור יותר אך אין באפשרותי. שיהיה לך בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה עזרת לי הרבה
לאה26/02/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה דחופה בקשר לקלוריותקוראל22/02/2011
היי לפני חודשיים הלכתי קצת רחוק עם עניין הקלוריות וצרכתי בין 600-900 קלוריות
חודש אחרי המקרה הזה התחלתי להעלות את הקלוריות ל1000-1300 קלוריות הבעיה שהחודש לא קיבלתי מחזור ויש לי הרגשה שזה בגלל הקלוריות הנמוכות שצרכתי לפני חודשיים כמו שאמרתי אני עכשיו מעלה את הכמות ל-1300 ועדיין לא קבלתי מחזור אני כבר שבועיים עובדת על להעלות אותן בהדרגה מ-1000-1300 האם אני אראה תוצאות חיובות חודש הבא? זאת אומרת אני אקבל מחזור חודש הבא?
כי לפני כמה חודשים הייתי צורכת בין 1200-1400 וכן הייתי מקבלת.
יש לציין אני בעוד 3 חודשים אהיה בת 16 המשקל שלי הוא 62 אחרי שירדתי מ-65 קילו והגובה שלי הוא 1.72 יש לציין שאני לא אוכל "שטויות" בכול ה1300 האלה אני אוכלת בשר דגים פירות ירקות וכמובן מוצרי חלב ודגנים
ולפי נוסחה שניתנה לי (לשמירה על המשקל) 20 (לכל קילוגרים) כפול 62 ויצא לי 1240 (לשמירה על המשקל) האם זה מספיק? או שבאמת עדיף שאני אצרוך 1300?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מפתחת הפרעת אכילה
עינת לב ארי24/02/2011את צריכה להגיע בדחיפות לייעוץ אצל דיאטנית מומחית להפרעות אכילה שתמדוד לך אחוזי שומן ותעריך באופן מקצועי את התפריט שלך, כמו כן תבדוק איתך מה המשמעות המשקל והאוכל עבורך ומדוע את כה עסוקה במשקל ובמראה ועל מה זה מצביע.
הפסקת מחזור היא מסוכנת ולא קשורה רק בקלוריות שאת אוכלת. המדידות והחישובים שקבלת לא בהכרח נכונים עבורך ולא עבור אף אחד, ותפריט של 1240 ק"ל ידרדר אותך לכיוון אנורקסיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביצה וויטמיניםhhh20/02/2011
שלום רב!
רציתי לדעת איפה נמצאים הויטמינים: בחלבון או בחלמון של הביצה
ואם בשניהם, האם יש יותר בחלבון או בחלמון?
האם זה נכון שיש בחלמון ויטמין B12?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביצה וויטמינים - תגובה
עינת לב ארי20/02/2011אכן חלמון הביצה הוא החלק העשיר בויטמינים שונים משום היותו מקור המזון לאפרוח במידה והביצה תופרה.
וכן, בחלמון ביצה יש בי 12.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הגבלת ירקותקוראל19/02/2011
(בקשר לשאלה על הלחמית אין לי כוונה לרדת במשקל אלא לשמור עליו)
ירקות:
אני מאוד אוהבת לאכול ירקות ואני אוכלת 6 ירקות ביום כי הבנתי שזה המינון המומלץ אבל רציתי לשאול אם אפשר יותר?
כי אני מאוד אוהבת לגוון אותם בארוחות, אני מתכוונת לירקות כמו: גזר,גמבה,מלפפון,עגבנייה,חסה,כרוב וכו'
ולא תפוחי אדמה ותירס בגלל כמות העמילנים שבהם אני מדברת על ירקות יותר נגישים ששוטפים ואוכלים יחד עם הקליפה שלהם כמו שציינתי ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הגבלת ירקות - תגובה
עינת לב ארי20/02/2011בעקרון כן, רק תזהרי מהגזמה שתבוא על חשבון מזונות חשובים אחרים כמו: ביצים, גבינות בשר , קטניות שמן זית טחינה וכ"ו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גם לי יש שאלה בקשר לקרקרים לחמיתקוראל19/02/2011
אני אוכלת לחמית סובין וחיטה ביחידה אחת יש 35 קלוריות שווה לפרוסת לחם קל מבחינת קלוריות. את זה הבנתי.
אבל, אם אני אוכלת פעמיים או 3 בשבוע חבילת קרקרים (360) קלוריות לארוחת ערב זה בסדר?
ואני מגיעה ל-1000-1200 קלוריות ביום
סדר יום:
בבוקר: 2 כוסות ברנפלקס וכוס חלב 3%
ביניים: תפוח גדול (כידוע לי 116 קלוריות)
צהריים: 2 פרוסות לחם 2 כפות גבינת סקי 5% ושלושה סוגי ירקות
ביניים: תפוח
ערב: חבילת קרקרים (360 קלוריות) (פעמיים בשבוע)
יש לציין אני בת 15 וחצי המשקל שלי הוא 62 והגובה שלי הוא 1.72
(אין בעיות בריאותיות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גם לי יש שאלה בקשר לקרקרים לחמית - תגובה
עינת לב ארי20/02/2011כאמור, הפורום לא נועד להרכיב תפריטים. אך באופן כללי, התפריט לא מאוזן ולא מתאים לגילך. פני לדיאטנית במקום מגורייך שתעזור לך לבנות תפריט מאוזן. כמו כן משקלך מתאים לגובהך ואין צורך שתורידי ממנו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה מקצועיתאורית19/02/2011
שלום אני בת 40 גובה 160 משקל 68 התחלתי בדיאטה לפני יומיים רוצה לדעת אם התפריט נכון או לא כי יש לי בעיה בשעות העבודה הארוכות אני מתחילה מ7 בבוקר וחוזרת הביתה בשעה 4 או 5 אחרי צהריים אין לי כוח להכין אוכל בריא אז החלטתי לעשות מתכון שקל להכין אותו הבעיה שלי היא ארוחת צהריים
בוקר נס קפה עם רבע כוס חלב בלי סוכר
אחרי שעתיים שתי פרוסות לחם מקמח מלא ושתי כפות גבינות עד 5% או שתי כפות אבוקדו או ביצה קשה או פסטרמה דלת שומן וירקות וכוס קפה
ביניים פרי
צהריים אחר י חזרה הביתה 2 טבעול לייט תירס ותפוח אדמה אפוי סלט ענק ירקות וכף חומס או קופסה טונה בשמן( המים לא אוהבת) ושתי או 3 פרוסות לחם קל וירקות
פעם בשבוע דג אפוי בתנור ותפוח אדמה אפוי וסלט ירקות
ביניים פרי או חטיף אינרגי עד 99 ק:ק עם כוס נס קפה
ערב כמו בבוקר
יש לציין שאני לא אוהבת לאכול עוף ואת הדגים אפשר רק פעם בשבוע אני לא מתה עליו
מה דעתכם על ארוחות צהריים ומה אפשר להוסיף
ותודה אם תענו לי בהקדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה מקצועית - תגובה
עינת לב ארי20/02/2011הפורום איננו מיועד להרכבת תפריטים , אין לנו מספיק נתונים וגם אם תתני, זה לא המקום לעשות זאת.
הבקורת היחידה שאני יכולה לתת לך לגבי התפריט שהשניצל תירס, גם אם הוא לייט, דומה בהרכבו ללחם הקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה אומר להיות אדם בריאעדי17/02/2011
שלום לכולם,
במהלך מחקר שאני עורך לאחרונה - אני מתמקד בשאלה: מה זה אומר להיות אדם בריא?
אפשר לקחת את השאלה הזו לכל כך הרבה כיוונים אבל אני מאמין (ואני רוצה גם להוכיח לעצמי ולאחרים שזה נכון) שהגוף שלנו תמיד מקדם את עצמו לבריאות (שימו לב מה קורה בגופנו שאנחנו נחתכים ממשהו לדוגמא), חיוניות ושפע מחשבתי. עם התפתחות האדם והטכנולוגיה התחלנו להתרחק יותר ויותר מאותו מנגנון של בריאות ואנחנו נכשלים יותר ויותר בהשגת מטרותינו הבריאותיות.
אני מאמין כי אתו מנגנון מופעל באמצעות כמה תחומים שבעיקרם זה: תזונה, כושר גופני, רוחניות, מטרות. (למה אני מתכוון שאני אומר מטרות? כל דבר שמישהו רוצה להשיג. ברגע שאדם ממוקד על מטרה מסוימת הוא מלא מוטיבציה, הוא הופך למקור אנרגיה עצום, והחיוניות שופעת ממנו).
לרוב, אנשים שמים דגש על אספקט אחד או שניים מאלו שציינתי. יכול להיות שזה טוב? ויכול להיות שלעיתים החיבור לחלק הרוחני שלנו או מטרה מוגרת בחיים היא החלק החסר בפאזל שנקרא - בריאות מלאה.
מה את חושבת?
מה זה אומר מבחינתך להיות אישה בריאה?
יוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה אומר להיות אדם בריא - תגובה
עינת לב ארי20/02/2011ארגון הבריאות העולמי מגדיר בריאות כחופש ממחלות ותחושת well being
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעשות דיאטה ואמצי מניעהורוניקה13/02/2011
אני רוצה לשאול על שימוש בגלולות בזמן דיאטה, אני בחורה מלאה אבל אני עושה דיאטה עכשיו וממש משקיעה, אני צריכה אמצעי מניעה קבוע אבל שגם לא ישמין, מעדיפה גלולות השאלה אם מותר לי ואם זה ישפיע על דיאטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעשות דיאטה ואמצי מניעה - תגובה
עינת לב ארי13/02/2011על פי הידוע לי, אין מניעה להשתמש בגלולות כאמצעי מניעה בזמן דיאטה. בכל מקרה, לתשובה יותר מהימנה, אנא פני לרופא/ת הנשים שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלולות תגובה
מירית14/02/2011עד כמה שאני יודעת לא אמורה להיות מניעה אבל אני יודעת שיש נשים גם עם משקל עודף שלוקחות גלולות כמו פלורט שיש ורוב הנשים לא משמינות כשלוקחות גלולות אלא אם כן הן מתחילות לאכול קצת יותר :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגלולות תגובה - תגובה
עינת לב ארי14/02/2011אכן, מה שגורם להשמנה זה מאזן אנרגיה חיובי: כלומר: אוכלים יותר ממה שמוציאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עמילן עמיד ואורז בסמטיhhh12/02/2011
שלום רב
אתמול שמעתי בתוכנית של דיאטנית ברדיו שיש 3 סוגי פחחממות מורכבות:
1. כל סוגי דגנים מלאים 2. אורז וקמח לבן
והסוג השלישי זה אלה שיש בהם עמילן עמיד שזה קמח דורום ואורז בסמטי לבן שנחשבים לבריאים כמו דגנים מלאים
השאלה שלי היא האם רק אורז בסמטי לבן נמצא בקטגוריה שלישית או שיש עוד סוגי אורז למשל אורז יסמין ואורז בסמטי הודי ?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עמילן עמיד ואורז בסמטי - תגובה
עינת לב ארי12/02/2011החלוקה הזו לא מקובלת עלי כדיאטנית.
כל הדגנים , לא חשוב הסוג הם מזונות עשירים בפחמימות ( עמילן). ההבדלים בינהם נובעים מעצם הליך העיבוד שלהם.
אורז לבן או קמח חיטה לבן הם תוצר של תהליך שיוף הגרגרים והסרת הקליפות.
דגנים מלאים אנו אוכלים על קליפתם, ומכאן שמם.
חיטה דורום היא סוג של חיטה ( דורום=קשה) עשירה בחלבון ועל כן נחשבת למועדפת בתעשיית הפסטה מכיון שבצק הפסטה עובר עיבוד רב ולחלבון החיטה תפקיד בקבלת פסטה בעלת גמישות ומוצקות.
לגבי סוגי האורז השונים: אינני מספיק בקיאה בכך, אך בדקתי בבית וגיליתי כי כמות הסיבים התזונתיים ב100 גר אורז בסמתי לבן הם: 1.2 ג"ר לעומת 1 ג"ר באורז תאילנדי וזה ממש לא הבדל גדול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיסמין10/02/2011
יש לי חברה שכל הזמן נשברת ולא מצליחה להתמיד בדיאטה... אני לא יודעת איך לעזור לה... יש לכם אולי עצות? יש קבוצות תמיכה לאנשים בדיאטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
סיון דוד11/02/2011זהו פורום לתמיכה בדיאטה אז אולי תמליצי להפנות אלינו שאלות. במקביל הייתי ממליצהלה לקבוע פגישה מסודרת עם דיאטנית קלינית שתקל עלייה בתהליך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקפות רעבמורן09/02/2011
שלום
תמיד כשאני חוזרת מהעבודה יש לי התקפות רעב, בא לי סוכר, מלוח... כל דבר אפשרי כמעט ושום דבר לא משביע אותי.
מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התקפות רעב - תגובה
סיון דוד11/02/2011הי מורן
לפני הכל הייתי בודקת את חלוקת הארוחות שלך על פני היום - ייתכן ואת אוכלת מעט מדי עד שאת חוזרת הביתה ויש מקום להוסיף ארוחה קלה בעבודה ובכן תגיעי רגועה יותר.
אפשרות אחרת- נסי להוסיף פרי או ירק או מס' שקדים אותם תאכלי בדרך הביתה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא אוכלת המון שעותדניאלה ק.02/02/2011
היי, אני בת 25 ומנסה לשמור על המשקל (50 קילו, 1.63 מ') שאני מאוד מרוצה ממנו. כשהייתי בת 17 היו לי הפרעות אכילה אבל אחרי כמה שנים העניין נפתר. הבעיה היא שאני יכולה לא לאכול ימים שלמים, ואז בערב פתאום מתחשק לי לבלוס. יש הרבה ימים, בעיקר בסופי שבוע, שאני לא אוכלת עד הערב, יכולה לא לאכול 20 שעות+. אבל כשאני כן אוכלת אז אני אוכלת מה שבא לי. השאלה היא אם זה שאני לא אוכלת המון שעות יכול לפגוע בקצב חילוף החומרים שלי או להשפיע על המשקל? זה יכול לגרום להשמנה?
תודה
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא אוכלת המון שעות - תגובה
סיון דוד11/02/2011הי דניאלה
אכן אכילה לא מסודרת משבשת את חילוף החומרים ויכולה לגרום לעלייה במשקל. כאשר גופנו אינו מקבל את האנרגיה לה הוא זקוק (מהמזון ) הוא מזהה מצב מצוקה ומוריד את חילוף החומרים, כלומר הוא מבזבז פחות אנרגיה (את שורפת פחות קלוריות ממה שהיית אמורה לשרוף) וגם אוגר יותר מזון וככה עלולים לעלות במשקל.
דבר נוסף הוא שאי אכילה שעות רבות יכולה לגרום לדלקת וכאבים בקיבה (אולקוס) שאינה מקבלת מזון כפי שאמורה לקבל.
מקווה שתפסיקי עם הרגלך הרע ותתחילי לאכול ארוחות מסודרות - 3 ארוחות עיקריות ומשהו קל כמו פרי/יוגורט בין הארוחות.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חמוציותדינה25/01/2011
ברצוני לדעת כיצד החמוציות המיובשות ללא סוכר מתוקות, האם מוסיפים להם ממתיק אחר מאשר סוכר? כיצד עלי לקחת בחשבון 1 כף חמוציות בחישוב הקלורי לתפריט שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חמוציות - תגובה
עינת לב ארי25/01/2011הן מתוקות בשל הסוכר הטבעי שבפרי. כמו שמשמשים מיובשים מתוקים וכל הפירות היבשים.
כף חמוציות מכילה כ-30 ק"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחמוציות
דינה26/01/2011תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבנה ביתיתיעל הצפונית24/01/2011
שלום לדיאטנית,
רציתי לשאול לגבי לבנה שמכינים בבית לבד מיוגורט 5%.
נאמר לי שאחרי טפטוף כל הנוזלים עולה אחוז השומן בלבנה שנוצרת.
האם זה נכון ועד כמה האחוזים יכולים לעלות.
כי אני מכינה הרבה וחשבתי שאם זה נעשה מיוגורט 5%,זה נשאר 5% ואין השפעה לנוזלים שיצאו.
תודה על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבנה ביתית - תגובה
עינת לב ארי24/01/2011הי.
בעקבות הוצאת הנזולים מהיוגורט ( שזה התהליך בו מסננים את היוגורט דרך בד), את מצמצמת את כמות המים ובכך מעלה את ריכוז החמרים שאינם מים: חלבונים, שומנים ומינרלים כגון סידן.
וכן, אחוז השומן עולה ויכול להגיע ל12-14%. הוא לא נשאר 5% כמו ביוגורט המקורי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםרותם18/01/2011
שאלה:
אני בת 26, גובה : 1.53 משקל: נע בין 48-51.
לפני כשישה חודשים משקלי היה 58 וירדתי במשקל עקב משבר קטן. זה נתן לי מוטיבציה והתחלתי לאכול בריא ולעשות ספורט והגעתי למשקלי העכשוי שהוא בערך 50.
קודם כל אני נורא מפחדת לעלות שוב ל-58. אני עדיין ממשיכה לעשות פעילות גופנית בערך 3 פעמים בשבוע. קשה לי מאוד להימנע ממתוקים אבל אני משתדלת...
ולשאלות:
האם על סמך הנתונים שלי משקלי תקין?
האם יש לך עצה לשמירה על המשקל בתקופת מבחנים ( אני סטודנטית), בה יושבים בבית רוב שעות היום ולומדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירה על המשקל בתקופת המבחנים
סיון דוד18/01/2011סטודנטית יקרה
טווח המשקלים שלך( 48-51 ק"ג ) הינו תקין ביחס לגובהך.
- הטיפים שלי לתקופת המבחנים (אולי עינת תרצה להוסיף):9
1. נסי להקפיד על ארוחות קלות וקטנות. ארוחות גדולות יכבידו עלייך ויפריעו לך עם הלימודים. לדוגמא:
במקום ארוחה בשרית שיכולה להכביד עלייך, נסי לאכול שילוב של דגנים (אורז מלא, פסטה, בורגול, כוסמת, תירס) עם קיטניות (עדשים, אפונה, סויה, שעועית) כתבשיל או כמרק על מנת לקבל ארוחה מאוזנת המכילה פחמימות וחלבונים מלאים. הוסיפי מעט ירקות בצלחת בכל ארוחה.
2. הגבילי את צריכת המתוקים. הם מעלים מהר את רמת הסוכר בדם, ולאחר מכן רמת הסוכר יורדת במהרה ואנו רעבים ומחפשים שוב מתוק.
3. במקום לנשנש בזמן הלימודים החליפי את הנישנושים בשתייה חמה- נסי אולי להכין קנקן עם מקל קינמון או תה צמחים בטעם שאת אוהבת ולהמתיק אותו ממש מעט או בכלל לא...
4. אכלי נישנושים "בריאים" במידת הצורך: פירות טריים, פירות יבשים, אגוזים, שקדים, רצועות של ירקות, חטיף אנרגיה או חטיף שוקולד קטן.
5. אני ממליצה לך להמשיך עם הפעילות הגופנית במיוחד בתקופת המבחנים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמירה על המשקל בתקופת המבחנים - תגובה
עינת לב ארי23/01/2011הדבר היחידי שיש לי להוסיף הוא שלפעילות הגופנית מבחינה אנרגטית אין השפעה מאוד גדולה על מאזן האנרגיה , כמו כן, הלחץ של הלמידה והבחינות מעלים את דרישות האנרגיה של הגוף כך שבשורה התחתונה, אם האכילה תשאר מאוזנת ובריאה, אין סכון לעליה במשקל גם בבחינות.
מה שכן, כדאי להשתדל לעשות הפסקה בלימודים לחצי שעה ביום של הליכה מהירה. המחקרים מראים שהליכה תורמת לחיזוק הזכרון. שווה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


