פורום הנקה, הנקה נכונה - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הנקה ומחלה
    אור
    31/10/2009

    שלום
    מאוד עוזר שאתם כאן. תודה
    האם אפשר להניק/לשאוב כאשר חולים?
    יש לי כאב גרון שיעול ולחה כרגע אין חום אבל בטח זו שפעת.
    האם אפשר להניק / לשאוב כאשר יש חום?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הנקה ומחלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאור

    ג'ניס זאוסמר
    01/11/2009

    הי אור,
    אפשר בהחלט להניק ישירות כאשר יש חום, שיעול,שפעת...
    אפילו עדיף כי בזמן מחלה רמת הנוגדנים בחלב עולה והתינוק נהנה מההגנה וזה מפחית את סיכוייו לחלות.
    חשוב לרחוץ ידיים טוב טוב לפני כל מגע בתינוק ואם את משתעלת תשתמשי במסכה - יש בבתי מרקחת.
    תרגישי טוב ומהר,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חזרה מבקבוק אל השד
    אולגה
    31/10/2009

    התינוק שלי בן 5 ימים. בהתחלה לא היה חלב, לכן הורגל לתחליף בבקבוק. עכישו יש חלב, אבל לדעתי הוא נהיה עצלן ולא יונק כמו שצריך. לפעמים מסרב לקחת את השד. אבל לרוב לוקח את השד ויונק כ-45 דקות (אני לא מאפשרת לו יותר). תוך כדי הוא ישן: עושה 4-5 תנועות מציצה בדקה, לפעמים לא עושה מציצות במשך 5-10 דקות. עושה רושם שבשבילו זה סתם פינוק או נשנוש ולא אוכל. בסיום של כל הנקה הוא נשאר רעב, מבקש עוד אוכל (מוצץ את ידו, פותח את הפה וכו'). לא משארי לי בררה, אלא בסיום של כל הנקה לתת לו תחליף, אחרת ישאר רעב. איך לגרום לו לשאוב את כל המזון מהשד ולספק את הצורך שלו רק מזה ולא מתחליף? לדעתי הוא מתעצל כי כבר הורגך לבקבוק.
    יש לציין כי כבר מהרגע הראשון ניסיתי להרגיל אותו לשגרה של אוכל כל 2.5-3 שעות ולא יותר. אני גם לא יכולה לאפשר לו לינוק במשך 1.5-2 שעות כל פעם תוך כדי התנומה. אלרי זה לא ישן בעריזה וכך ייצא שאניק אותו 24 שעות בימימה.
    אגב, ממש אי אפשר להעיר אותו תוך כדי ההנקה. שום דבר לא עוזר. הוא בשינה עמוקה. וכל הצביתות וליטופים וטלטולים גורמים לו לעשות אולי עוד 2-3 תנועות של מציצה ושוב להירגע.
    אני משתמשת בפתמות סיליקון כי לא הצלתי ללמד אותו להתחבר אל השד כמו שצריך.

    מאוד אודה לכן על התשובה. מאוד רוצה להניק, לא מצליחה וזה מייאש.

    תודה רבה מראוש, אולגה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חזרה מבקבוק אל השד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאולגה

    ג'ניס זאוסמר
    01/11/2009

    אולגה שלום,
    את מתארת הנקה לא אפקטיבית - לא מקבל אוכל כך.
    תינוק אשר "יונק " כל כך הרבה זמן, שבעיקר ישן ורעב לאחר מכן - לא יונק.
    או שהוא לא תופס טוב או שאין לו כוח מירידה גדולה במשקל אבל במקרה שלך גורם סיכון נוסף היא פטמת הסיליקון. הוא רק עושה כאילו שהוא יונק באמצעות הפטמת סיליקון - זה מצב מאוד לא רצוי ואף לפעמים עם פוטנציאל לסכנה של התייבשות.
    אני מאוד ממליצה לגשת מחר ,בתיאום , לטיפת חלב על מנת לשקול אותו ולאמוד את ההנקה.
    מעבר לזה אם את בכל זאת רוצה להניק יש מקום לייעוץ הנקה מקצועית אחרת ההנקה לא תצליח.
    בהצלחה,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אי עליה במשקל
    שרית
    30/10/2009

    חיה שלום,

    אני אמא לתינוק בן שבועיים ימים. בני נולד במשקל של 3.2 ק"ג, כשיצאנו מבית חולים שקל 3.050 ק"ג. בגיל שבוע הוא שקל 3.195 ק"ג. אתמול שקלתי אותו שוב ומשקלו לא השתנה. אני מניקה אותו הנקה מלאה ומעדיפה שלא להתחיל עם תוספים למיניהם. חשוב לציין שהוא נותן שתן ויציאות.

    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אי עליה במשקל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שרית

    חיה כהן
    31/10/2009

    שרית שלום!
    דבר ראשון חשוב לראות שהתינוק נצמד טוב לשד ויונק בצורה היעילה ביותר!
    צפוי שתינוק יחזור למשקל לידה בערך בגיל 10 ימים שבועיים\ואת בערך שם.לעיתים יש הפרשים במשקלים,הייתי נותנת עוד צאנס בתנאי שיש לפחות 3 יציאות עם תוכן(לא לגמרי נוזליות) בצבע חרדל ב24 שעות. בנוסף לפחות 8 הנקות ביממה תינוק שלא בוכה כל הזמן\ולשקול בעוד 3 ימים שוב!
    בהצלחה ובהשגחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אלרגיה בחזה מניק
    חגית
    30/10/2009

    אני מניקה מזה חודש וחצי, לאחר כשבועים החזה החל לגרד מאוד. האם יכולה להתפתח אלרגיה להנקה ? איזו תרופה ניתן למרוח על מנת להקל על הגירוד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אלרגיה בחזה מניק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חגית

    חיה כהן
    31/10/2009

    חגית שלום!
    לא מוכר לי אלרגיה להנקה אם הפריחה היא רק בשד יש לפנות לכירורג שד לבדיקה.
    בהצלחה וכל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ג'ניס זאוסמר
    01/11/2009

    לפי דעתי יש מקום לראות רופא עור,
    ג'ניס

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיבה והנקה
    הילה
    30/10/2009

    שלום ,
    נרגע ניסיתי לשאוב בפעם הראשונה . יש לי משאבה חשמלית של ספקטרה. האם השאיבה אמורה לכאוב ולהציק?
    כמה עלי לשאוב לילדה בת חודש שעד כה רק יונקת מבחינת כמויות?
    בנוסף, מתי הזמן האידיאלי לשאוב בכדי שלא יפגע בהנקה ? כלומר שלא יהי לי מצב שהיא תרצה לאכול ובגלל שהרגע שאבתי לא יהיה לה מספיק חלב..

    ועוד משהו אחר לגמרי - פליטות מרובות.
    ממה הדבר נובע ואיך אפשר לצמצם או למנוע אותו? אציין שרק ביומיים האחרונים הילדה החלה לפלוט הרבה לפעמים סתם כך ולפעמים בגרעפס או גיהוק היא פולטת גם.
    תודה מראש על התשובות,
    שיהיה יום נפלא,

    הילה70

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאיבה והנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הילה

    חיה כהן
    30/10/2009

    הילה שלום! קשה לדעת כמה חלב לשאוב.בעצם יש צורך להרגיל את הגוף למשאבה ובהתחלה יכול להיות שיצא במשאבה מעט חלב למרות הכמויות בשד.
    בבוקר כמויות החלב יותר גדולות מאשר בערב. כדאי לשאוב לאחר הנקה,וגם אם התינוק רוצה לינוק לאחר שאיבה אין בעיה ,החלב לא נגמר לגמרי.
    משאבה של ספקטרה היא משאבה טובה יש עוצמות שונות וכדאי בהתחלה לשאוב על העוצמה הכי חלשה.מרגישים הרגשה של משיכה,שאיבה שמתרגלים אליה. כדאי לשאוב כ10דק מכל צד ולא לשבת הרבה זמן עם המשאבה.
    כל טוב ובהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאבים במהלך ההנקה
    מיכל
    29/10/2009

    שלום,
    אני אמא לתינוק בן חודש. הוא יונק מלא ואני מאד נהנת מהחוויה. מאתמול התחילו לי כאבים בעומק שד שמאל. אני מרגישה את הכאב כל הזמן והוא גובר כאשר בני מתחיל את פעולת היניקה (תחושה של נשיכה והכאב הופך לבלתי נסבל). אני לא מוותרת וממשיכה להניק מהשד למרות שכואב נורא. חשוב לי לציין ששד שמאל תמיד מרגיש לי פחות מלא ואף פעם לא מגיע למצב של גודש (מאז הלידה). גם כאשר אני שואבת יוצא פחות חלב משמעותית מצד ימין.
    אשמח לקבל עצה כיצד להקל על הכאב ולהגביר את כמות החלב בשד שמאל.
    תודה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאבים במהלך ההנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיכל

    חיה כהן
    30/10/2009

    מיכל שלום!
    תמיד יש הפרשים בין הצדדים יש צד יותר פעיל ולכן גם יותר מלא בחלב.
    הגברת החלב נעשית עי הנקות יעילות ותכופות.
    יכול להיות שתינוקך לא נצמד טוב לשד וזה גורם לכאבים בשד,תקפידי להצמיד את התינוק לשד בצורה שהפטמה תהיה לכוון החיך ובחלל הפה ולא בין החניכיים.
    כל טוב ובהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גודש והנקה
    אור
    29/10/2009

    ביתי בת חודש וחצי משקל לידה 2740 משקלה כעט 4300
    ניזונה מהנקה מלאה
    בשבוע האחרון התחלתי לשאוב חלב ולתת לה בערב.
    בהתחלה יצא לי הרבה חלב 100 CC
    עכשיו יוצא לי 25 CC מכל שד
    1 האם זה מעט?
    2) לאחר השאיבה אני מרגישה גודש בצד שמאל ולא יוצא חלב.
    כמה CC היא אמורה לאכול בגיל הזה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גודש והנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אור

    חיה כהן
    30/10/2009

    אור שלום!
    לעיתים כשהשד מלא וגדוש כתוצאה מלחץ בתוך השד החלב לא זורם.
    ברור שיש בשד כמות יותר גדולה מ25CC.אפשר לעסות את השד קצת לפני השאיבה אפשר לנסות עוצמות שונות של שאיבה. לעיתים קומפרסים חמימים על השד גם גורמים לזרימה יותר טובה של חלב בשד.מבחינת כמויות לארוחה קשה לדעת כמה בדיוק תינוקך צריך אבל אפשר להתחיל בכמויות של 80-100CC ולראות איך הוא מתנהג.
    כל טוב ובהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלונקס
    ע
    28/10/2009

    טופלתי בקלונקס למשך יום וחצי אחרי ניתוח קיסרי כתוצאה מסיבוך. בערך 3-4 כדורים במינון של 0.25 כל כדור. כשחזרתי הביתה מבית החולים התחלתי להניק את התינוקת- בערך 48 שעות אחרי שהפסקתי את הכדורים. האם יש סיכון בהנקת התינוקת? אשמח לתגובה מהירה -אני עדיין מניקה+תוספות .....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קלונקס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ע

    חיה כהן
    28/10/2009

    שלום רב!
    אין בעיה את יכולה להניק!
    כל טוב ובהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בהנקה
    קרן
    27/10/2009

    שלום,לפני כחודש ילדתי היו לי משברים בהנקה ובזמן האחרון דווקא הלך די טוב,ואז התחילו לי כאבים הכאבים הם לאחר כל הנקה ולא נפסקים הלכתי לרופאת נשים שאמרה לי שזה רגישות יתר ונתנה לי משחה הטיפול לא עוזר ומשום מה אינני חושבת שזו הבעיה כרגע הפסקתי להניק והייתי רוצה לחזור לכך אך כל הנקה מלווה בייסורים מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בהנקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרן

    חיה כהן
    28/10/2009

    קרן שלום!
    האם הכאבים הם בשד או בפטמה? האם משני הצדדים?
    האם גם כשאת שואבת יש כאבים?
    האם רואים משהו בשד?
    אני צריכה יותר פרטים כדי לנסות לעזור לך!
    כל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איפה החלב שלי???
    אמאלה
    27/10/2009

    שלום,
    אני אמא לתינוק בן חמישה חודשים, מניקה 3 פעמים ביום,1 שאוב 1 פורמולה (בלילה לא אוכל).

    בשבועיים האחרונים התחלתי ללמוד בנוסף לעבטדה וקצת דילגתי על ארוחות

    ביומיים האחרונים אני מרגישה שאין לי כמעט חלב!! הייתי שואבת 120 ופתאום כבר יומיים לא יוצא לי כ-ל-ו-ם (אולי זאת המשאבה???למרות שיש ואקום חזק) ואני מרגישה שהוא אוכל פחות זמן (גם פתאום מסרב בתוקף לצד שני, בוכה רק משינוי התנוחה) וגם אין לי תחושת מלאות ושאני מעסה את השד למשאבה אני מרגישה שהוא ריק.

    מה לעשות?? אין לי כמעט חלב שאוב יותר, כל הסטוק נגמר לי ואני ממש לא רוצה להציף אותו בתמ"לים :(

    אני גם מוגבלת בזמני השאיבות, אבל הייתי שואבת קבוע בערב , זה דווקא לא השתנה. למה אין יותר????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איפה החלב שלי???

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וגם

    אמאלה
    27/10/2009

    יכול להיות באמת שזה בגלל סירובו לאכול מהצד השני? לא ברור לי למה זה קורה אבל אולי זה קשור?? מה אני אעשה הוא ממש בוכה! ולא משנה מאיזה צד אני מתחילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא

    חיה כהן
    28/10/2009

    אמא שלום!
    באופן טבעי כשיורדים במס ההנקות כמויות החלב יורדות! במיוחד בגיל כזה תוסיפי לזה שהתחלת ללמוד אז גם אצלך יש שינוי אולי עומס יתר.דברים אילו משפיעים.
    כשיש פחות חלב בשד תינוק פחות רוצה לינוק וכמובן מתרגז על השד.
    תנסי להגביר את כמויות החלב עי שאיבות או עי הנקות מרובות בזמן שאת עם התינוק-אם זה אפשרי.
    כמובן שהתינוק צריך אוכל ויכול להיות שתצטרכי לתת לו פורמולה בינתיים עד שכמןיןת החלב יתגברו.
    בהצלחה וכל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך אני אדע??

    אמאלה
    29/10/2009

    דווקא ביומיים האחרונים חזר לאכול משני הצדדים,

    איך אני אדע אם אוכל מספיק?

    אני כן רואה שהכמויות בבקבוקים (שאוב ופורמולה) עולות ומטפסות, חשבתי שזה בגלל שהוא גודל- אולי הוא משלים פערים?

    זה אומר שבסופ"ש שהוא יונק מלא הוא לא יקבל מספיק אוכל???

    אאאוווףףף

    אני עדיין לא מבינה איך יום אחד אני שואבת 130 ויום למחרת מקיאה דם על 40.

    איך אפשר לעשות הנקות מרובות?... הוא בן 5 חודשים, אוכל כל 3-4 שעות..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רויטל

    חיה כהן
    30/10/2009

    רויטל שלום!
    אני שמחה לשמוע שהוא חזר לינוק משני הצדדים. אם הוא יונק ומרוצה על השד זה סימן טוב שיש חלב.כמויות החלב משתנות בשאיבה לפי השעה ביום ולפי העייפות שלך.
    תנסי להניק עד כמה שאפשר כשאת בבית,ולאגור בזמנים שיש יותר חלב. תנסי לרדת בכמויות של התמל לאט לאט.
    בהצלחה
    סבלנות ולא לאבד תקווה!
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיבה
    מירי
    26/10/2009

    היי

    בתי בת 4 חודשים וניזונה רק מהנקה, ביום ראשון הקרוב אני חוזרת לעבודה והיא תהיה אצל מטפלת בין השעות 7:30-15:30 , אני מעוניינת להתחיל לשאוב ולהשאיר לה בקבוקים

    איך אני אמורה להתחיל עם השאיבות? כל כמה זמן צריך לשאוב? אני מתכננת לקחת את המשאבה איתי לעבודה ולשאוב שם, כמה פעמים אני אמורה לשאוב? ואיך גורמים שיצא כמות גדולה של חלב

    אשמח לטיפים ולהדרכה

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מירי

    חיה כהן
    28/10/2009

    מירי שלום!
    כדאי כבר להתחיל לשאוב כדי להתרגל למשאבה וגם להכין כמויות מראש.
    סוג המשאבה המתאימה לך יכול להשתנות מאמא לאמא.יש משאבות חשמליות או ידניות.
    בבוקר כמויות החלב הם יותר גדולות אז כדאי להתחיל עם שאיבות לאחר ההנקה של הבוקר. כשהילדה רגועה שבי עם המשאבה כ10 דק מכל צד.למשאבות החשמליות יש עוצמות שונות תמיד מתחילים בעוצמה החלשה ביותר,ומגבירים לאט לפי התחושה.
    לא להתפלא אם בהתחלה לא יוצא או יוצאות כמויות קטנות,הגוף צריך להתרגל למשאבה.
    כשתהיי בעבודה כדאי לשאוב פעמיים\גם לנוחיות של השד וגם כדי להכין חלב לימים הבאים.בבוקר לפני העבודה תניקי\ אחכ בעבודה בערך ב10 וב13,שוב 10 דק מכל צד.
    אפשר לשמור חלב אם במקרר כ5 ימים או להקפיא 4 חודשים. כדאי לשמר את החלב בכמויות קטנות של 80-100CC עד שתדעי כמויות של ארוחות. לא לחמם חלב במיקרוגל! לחמם בקערת מים חמים.
    בהצלחה וכל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה ויום נעים

    מירי
    28/10/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיבה וכמות
    אור
    26/10/2009

    שלום
    בתי בת חודש וחצי שוקלת 4.300ועד עכשיו ניזונה מהנקה מלאה.
    אני רוצה להתחיל להרגיל אותה לבקבוק שאוב בשעה 20:00 כל יום.
    1)האם זה נכון לתת רק פעם ביום?
    2)כמה CC היא אמורה לאכול?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאיבה וכמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אור

    חיה כהן
    26/10/2009

    אור שלום!
    אין בעיה לתת בקבוק פעם ביום. מבחינת כמויות קצת קשה לדעת הכל תלוי כמה ינקה לפני זה ועל כן ייקח לך קצת זמן ללמוד מה מתאים לה בשעה זו של היום.
    בקבוק זה לא כמו הנקה ואולי היא תרצה כמויות יותר גדולות בבקבוק.
    את יכולה להתחיל בכמות של 120cc ופשוט לראות אם נרדמת ובכלל איך מתנהגת.
    בהצלחה וכל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הנקה ושאיבה

    אור
    27/10/2009

    תודה חיה.
    בשבוע האחרון היא יונקת 5/8 דקות בלבד אני יודעת שיוצא לה חלב והיא נ רדמת
    האם זמן קצר של הנקה מספיק?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אור

    חיה כהן
    28/10/2009

    אור שלום! הנקה טובה לא נמדדת בזמן אלא באיכות היניקה יניקה יעילה יכולה גם להיות קצרה כך שאין שום בעיה עם הנקות קצרות!
    יום טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התחדשות החלב
    אמאלה
    26/10/2009

    שלום,

    ברצוני לתאר סיטואציה והשאלה שעולה ממנה -

    חזרתי מהעבודה בשעה 14:00, בני בן חמשת החודשים אכל ב13:00 ורציתי לשאוב.
    התחלתי לשאוב ב14:15, וב 14:45 סיימתי עם צד אחד ופתאום ראיתי מה השעה.

    בני אוכל כל 3-4 שעות, והתלבטתי אם לשאוב מהצד השני? מצד אחד אמרתי לעצמי שאם אשאב שעה לפני הארוחה, לא יהיה מספיק חלב לארוחה. מצד שני אני יודעת שפינוי חלב מהשד תורם להתחדשותו, ושאם לא אפנה את החלב אז אולי יהיה לי פחות בארוחה? או פחות לעתיד הרחוק?

    מה נכון?
    אחרי כמה זמן משאיבה החלב מתחדש?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התחדשות החלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא

    חיה כהן
    26/10/2009

    אמא שלום!
    ראשית אין צורך לשאוב חצי שעה מצד אחד.רצוי לשאוב במשך 10דק מכל צד.לא לשאוב ממש בסמןך ליניקה אבל גם חצי שעה לפני יניקה אין בעיה.
    כל טוב ובהצלחה
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאיבה
    טל
    26/10/2009

    שלום רב,

    בתי בת 8.5 חודשים, ניזונה עד לפני כחודש מהנקה מלאה+מוצקים.
    לפני כחודש וחצי חזרתי לעבודה, ולעיתים משלבת תמ"ל.
    סדר היום שלי בנוי באופן כזה, שאני שואבת לפחות פעמיים (חמש בבוקר, ואחת בצהריים). מסביבות ארבע, שעת חזרתי מהעבודה אני מניקה לפני הצורך (בד"כ פעמיים עד בשינה).

    שתי שאלות-
    1. הילדה מתעוררת באופן קבוע בסביבות 2 לפנות בוקר, גם אם מקבלת בקבוק שאוב ב-12 בלילה (כן, ניסינו גם את זה). האם יתכן שרעבה כ"כ, אולי החלב כבר לא מספיק. אגב, ניזונה מסדר גודל של כ-150 מ"ל בארוחה. הלילה לאחר שאכלה בסביבות 2, אף נתתי 90מ"ל של תמ"ל, כיוון שבכתה מאד והיתה רעבה. (האכלתי אותה משד אחד, את השני שמרתי לשאיבה של 5 בבוקר).

    2. אני שמה לב שבהלך השאיבות (משני הצדדים) יש ירידה בכמות החלב. אם לםני שבועיים שאבתי 180 מ"ל בלי בעיה תוך כ-20 רגע, כיום אני שואבת בקושי 150 מ"ל בהרבה יותר זמן.
    מה עלי לעשות? אני חוששת שהחלב הולך ומתמעט למרות כמות ההנקות והשאיבות.

    אודה על תשובתכן,טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאיבה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טל

    חיה כהן
    26/10/2009

    טל שלום!
    כפי שציינתי קודם תינוקות מתעוררים מכל מיני סיבות.
    לעיתים יש ירידה זמנית בכמויות החלב,להמשיך לשאוב הכמויות יגדלו שוב.
    חבל לתת לתינוק לינוק רק מצד אחד במחשבה שישאר לשאיבה אחכ.עדיף לתת לה לינוק משני הצדדים,ככל שתניקי יותר כמויות החלב יתגברו.
    כל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בפטמה
    ליאת
    26/10/2009

    היי,
    יש לי ילדה בת שנה שעדיין יונקת
    לאחרונה יש לי כאב חד כזה , בתחושה זה כמו חתך, באחת הפטמות. הכאב מופיע בשניות הראשונות של היניקה. ולפעמים ממשיך עקצוץ שממש מציק לי בשעות שאחרי היניקה.
    אציין כי לפני חודש בערך הייתה לי סתימה באחת מצינוריות החלב, שעמלתי עם עיסויים וכרית חמה לשחרר זאת. ואז הופיע נקודה קטנה לבנה בפטמה שעם הזמן נעלמה, אך בעצם מאז , באותו המקום נשאר הכאב הזה שתארתי.
    אשמח לתגובה כלשהי או עזרה בנושא
    תודה, ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כאב בפטמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליאת

    חיה כהן
    26/10/2009

    ליאת שלום!
    יכול להיות סימן לפטריה,הרגשה של חתך,אם כן בדכ מופיע בשני הצדדים ולעיתים גם בפה של התינוק.
    אפשר לנסות טיפול בפטריה משחת דקטרין ולראות אם עוזר.
    אם לא עובר יש לגשת לכירורג שד לבדיקה.
    כל טוב
    חיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום