מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הנקת אחיםיפה24/08/2009
יש לי תינוקת בת חודשיים יונקת, ופעוט בן שנה וחמישה חודשים שינק עד גיל 8 חודשים ומאז עבר לפורמולה,לפני שבועיים הפסקנו עם הפורמולה, והוא שותה חלב עיזים בבוקר, השאלה שלי האם החלב שלי יכול להיות לו טוב ואיכותי, כלומר לשאוב ולתת לו, או שאינו מתאים לתינוק בוגר.
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יפה
חיה כהן24/08/2009יפה שלום!
אם פעוט רוצה לינוק תוך התק שאחיו התינוק יונק אז אין בעיה,אבל לא הייתי שואבת חלב אם לתת לפעוט,אין סיבה שלא ישתה חלב רגיל.
כל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לעיר או לא להעיר לאכולענת24/08/2009
הילדה שלי בת 7 שבועות אוכלת בשמונה-תשע בערב "ארוחת ערב". הולכת לישון בעשר-אחת עשרה, ואז מתעוררת בבוקר בחמש-שש.
אם היא לא מתעוררת בשש, להעיר אותה לאכול? מדובר בשעות רבות שבהן היא לא אוכלת.
במהלך היום היא אוכלת כל שעתיים-שלוש ועולה יפה במשקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין - היא יונקת מלא ועוד שא
ענת24/08/2009ועוד שאלה ברשותכן..
לפעמים בזמן היניקה היא מתנועעת כולה. היד העליונה הפנויה עושה תנועות של כנפי פרפר או נעה אל מאחורי הגב, הרגליים נמתחות והיא משמיעה קולות. האם היא סובלת או נהנית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענת
חיה כהן24/08/2009ענת ,לדעתי היא נהנית תינוקות עושים הרבה תנועות בזמן ההנקה וככל שהם גדלים הסביבה מענינת אותם יותר ויותר!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהענת
חיה כהן24/08/2009ענת שלום!
אין צורך להעיר אותה לאוכל אם היא עולה יפה במשקל! אלא אם את מרגישה באי נוחות בשד ואז תעירי אותה שתינק.
כל טוב
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
ענת25/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיבה\קולסטרוםאמא24/08/2009
רקע:
בלידות הקודמות הימים הראשונים היו סיוט כי לא היה לי מספיק חלב. באחת מהם אפילו הייתי צריכה לשאוב לפני כל ארוחה כדי לעודד יצור חלב. אחרי הימים הראשונים שבהם ממש היתה הנקה בלי הפסקה (כולל תינוק צורח מרעב – שזה הכי הפריע\כאב לי) החלב הגיע והכל הסתדר (הנקה מלאה שנמשכה מעל שנה)
השאלה (ואני מקווה שהיא לא טיפשית מידי)
חשבתי אולי להתחיל לשאוב לפני שהתינוק יגיע, כדי לעודד את יצור החלב כך שכשהתינוק יוולד אני אחסוך את הימים הקשים הראשונים ולתינוק יהיה חלב ישר... וכאן החלק הטיפשי מגיע: קולסטרום קיים רק בימים הראשונים, אם אני אתחיל לשאוב עכשיו (שבוע 39) לא יגמר הקולסטרום ויגיע החלב הרגיל עוד לפני שהתינוק יוולד? (ואז התינוק יפסיד את הקולסטרום שהוא כ"כ חשוב?!)
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא
חיה כהן24/08/2009אמא שלום!
בימים הראשונים לאחר לידה יש חלב רק התינוק צריך לדעת לינוק בצורה אפקטיבית והאמא צריכה להיות מוכנה להניק לעיתים קרובות,כל פעם קצת.
לא מומלץ לשאוב לפני הלידה,יכול לגרום לצירים מוקדמים,בנוסף לזה בהחלט אם תשאבי הרבה הרכב החלב ישתנה עוד לפני שהתינוק יקבל אותו.
הרבה פעמים בלידה חוזרת החלב מתחיל לזרום יותר מהר בנוסף לזה תניקי הרבה בימים הראשונים.
בהצלחה ולידה קלה.
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אמא25/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת הנקהרעיה לוי23/08/2009
ביתי בת 8 חודשים ניזונה מהנקה בתוספת מזונות נוספים (בערך 4 הנקות ביום) ויונקת בלילה. בזמן האחרון גדלו לה שיניים והחלטתי כי ברצוני להפסיק להיניק. ידוע לי כי קיימים כדורים להפסקת ההנקה, ברצוני לדעת איך הם נקראים והאם הם מומלצים? כרגע אני נוטלת גלולות סרזט ולא מקבלת מחזור, ברתוני לדעת מה עליי לעשות עם הפסקת ההנקה, איך ומתי להתחיל לקחת גלולות ולקבל מחזור כבעבר? אודה על העזרה, רעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיה
חיה כהן24/08/2009רעיה שלום!
בשלב זה גמילה מהנקה לא נעשית עי כדורים אלא בצורה הדרגתית של הורדת הנקות במשך היממה ,כל מס ימים להוריד הנקה אחת.
לעיתים הגמילה מלווה באי נוחות בשד או מלאות אפשר להשתמש בקומפרסים קרים להורדת הגודש.
החלב לא נגמר בבת אחת זה תהליך שיכול לקחת שבועות עד חודשים.
בנושא הגלולות צריך להתייעץ עם רופא נשים,באופן עקרוני הסרזט לא נותן מספיק הגנה אם לא יונקים!
בהצלחה וכל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה בלילהטל22/08/2009
שוב שלום,
בהמשך לשאלתי תחת "לילות לבנים-הצילו" ברצוני לדעת האם נכון להעיר את הילדה (בת שישה חודשים), בשעה 24:00 להנקה, ולא לחכות שתתעורר (בד"כ בסביבות 2:00), כאשר הארוחה האחרונה היתה בסביבות 20:00.
באופן עקרוני אני מאמינה שלא צריך להעיר תינוק ישן, אך אולי זה יעזור להסדיר את שעות השינה והאכלה.
למעשה השאלה היא כמה שעות היא צריכה "להחזיק" בלילה, והחל מאיזו שעה?
תודה רבה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טל
חיה כהן24/08/2009טל שלום!
אפשר לנסות להעיר את הילדה בשעה 24:00 בתקווה שלא תתעורר ב2:00 אבל זה לא מחייב ולפעמים עדיף לתת לה לישון ולישון גם את במקום להתעורר פעמיים.
אין מס שעות מסויים שתינוק צריך לישון ברציפות,יש סיבות שונות להשכמות בלילה.
כל טוב ובהצלחה
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לילות לבנים- הצילו!טל22/08/2009
שלום רב,
בתי בת 6 חודשים, ניזונה מהנקה בלבד (לאחרונה התחלנו טעימות של ירקות ופירות), עולה במשקל מאד יפה (אחוזון 90) . בעיקרון אין שעות הנקה, אלא עפ"י דרישה (בד"כ אוכלת ארוחות קצרות ורבות במהלך היום). את טקס השינה אני עורכת בסביבות 19:30, כאשר עד לפני כשבועיים התעוררה בין השעות 2 ל-4 להנקה אחת, ושוב ב-7 בבוקר. בשבועיים האחרונים היא נוטה להתעורר החל מ-24 בלילה כל שעה-שעתיים, "ומבקשת" לינוק. מה עלי לעשות?
באמצע חודש הבא אני חוזרת לעבודה, מתכוונות להמשיך להניק, אך לא באופן מלא. מתי עלי להתחיל לתת פורמולה? אם בכלל? איך אני יכולה להתארגן אם אני מעוניינת בהמשךהנקה מלאה?
האם מגיעה לי שעת הנקה בעבודה (כאמור, אני בחופשת לידה כחצי שנה).
אודה על תשובתכן,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לטל
ג'ניס זאוסמר22/08/2009שלום טל,
בגיל הזה תינוקות בעצם לא צריכים לאכול בלילה - היא גדולה ועולה יפה וההנקה משמשמת הרגל.
הרבה תינוקות יונקים בצורה הזאת וזה בעצם דפוס נורמאלי לתינוקות יונקים.
ההנקה לא אמורה להיות "מסודרת" למרות שזה מצופה מהרבה אנשים.ההנקה משתנה בשלבים שונים של גדילה והתפתחותחם.
אין תשובות או רצפטים להפסקת הנקה בלילה - היא לא מבינה למה היא לא יכולה לינוק בלילה.
אני מציעה שבלילה ההנקה תהיה שונה מהיום - לא מדליקים אור, לא מדברים, לא אותה החוויה של היום. בנוסף - תקצרי את ההנקה ממש ובהתחלה שפעם אחת בלילה בעלך ייגש אליה וירגיע אותה ללא הנקה.
מומלץ לתת חלב אם שאוב ולא תמ"ל אם אפשר.
מגיע לך שעת הנקה - את צריכה להתייעץ עם העבודה שלך איך זה מתבצע -בדרך כלל קיצור יום.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלילות לבנים- המשך...
טל22/08/2009תודה רבה על תשובתך המהירה.
אנסה ליישם את המלצותיך.
בנוגע לשעת ההנקה, בחברה שאני עובדת טוענים שבגלל שלקחתי חופשה של 7 חודשים, לא מגיעה לי שעת הנקה. היכן אני יכולה למצוא את החוק/תקנה.
תודה,
טל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ניס זאוסמר24/08/2009תבקשי מהעבודה שלך - הם אכן אמורים לדעת.
יש חוקי עבודה מאוד חמורים בארץ ואני בטוחה שאת יכולה למצא באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סקרניתרוני22/08/2009
אני לא בהריון אך סקרנית לגבי מה שקורה לריקמת השד לאחר ההנקה. האם צורת השד משתנה או שחוזרת לגודלה הטבעי (או שרק לחלק מהנשים) לאחר הנקה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לרוני
ג'ניס זאוסמר22/08/2009היי רוני,
לאחר הפסקת ההנקה התאים המפרישים חלב מתמותתים והבלוטות חוזרות למצבם כמו לפני ההריון.באופן עקרוני המצב צריך לחזור לקדמותו אבל לאחר הריון ולידה קיימים שינויים בלתי הפיכים.לחלק מהנשים השינויים לא מורגשים ולחקן יותר.רוב השינויים הפיסיים מתרחשים באברי הרבייה.
ולכן לנשים מסוימות יש הקטנת השדיים לאחר ההנקה ולחלקם לא .
האמת היא - לרוב השינויים (לאורך זמן) הם כתוצאה משינויים בכמות השומן בשד.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום-אחרי לידהמעין21/08/2009
אני שבוע+5 אחרי לידה..
לפני שלושה ימים החלו לי כאבי ראש-עיניים חזקים במיוחד .. שעוד אף פעם לא הרגשתי..
לקחתי כדור נורפן רק כשהמצב היה ממש ממש בלתי נסבל.. כאבור יומיים בערב החלתי להרגיש רגישות בשד.. כל נגיעה כואבת לי אבל הוא לא גדוש ולא אדום (היה לי פעם דלקת בשד ואני זוכרת איך היה נראה גם נגרם כתוצאה מנשיכה שהזדהמה)
אני מקפידה לשאוב את החלב העודף בלילה בקבוק של בין 200-260CC כך שאני לא חושבת שזה קשור לגודש..
בערב התחיל להיות לי שוב כאבי ראש עזים ובתוספת קפאתי מקור ואפילו מקלחת חמה לא עזרה נכנסתי לישון עם נורפן שוב.. עכשיו אני על הנורפן ובכל זאת יש סחרחורות קצת כאבי ראש ורגישות בשד..
ייתכן שזה דלקת.?...
חשוב לציין שההנקה ממש מסתדרת לי מעולה ולא היה לי התייבשות או סדקים.. מיום הלידה מרחתי משחת "לנסינו" כדי שלא יגיע לידי סדקים.. מנסיון מר..
עד כה הרגשתי מעולה++!!
אשמח לתשובה בהקדם...
אם בכלל יש קשר בין הדברים תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למעיין
ג'ניס זאוסמר21/08/2009שלום מעיין,
ייתכן ויש/הי לך שפעת ובעקבות זאת ההנקה לא התנהלה רגיל.
יכול להיות שבעקבות זה נוצרה לך חסימה - רגישות ללא גודש.
אני מציעה לגשת לרופא משפחה ביום ראשון , הכי מוקדם לבדיקה ואולי אפילו לקבלת אנטיביוטיקה.
בינתיים - לקחת נורופן על פי ההנחייה בקופסה,מותר בהנקה ואין שום בעיה.אפשר לקחת גם אקמול יחד איתו אם הכאב חזק.
יש להמשיך להניק ויותר אפילו בצד הכואב תוך כדי עיסוי במקום הכואב.
היית כל כך בסדר - לא אשמתך.
תרגישי טוב,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש תודה רבה..--המשך בפנים
מעין22/08/2009אחרי שלושה ימים של סבל, תשישות, כאבים עזים, חום, קור והכל ביחד
אפילו לא יכולתי שהילדים הקטנים יתקרבו כי כל מגע הקפיץ אותי..
לפני כניסת שבת שראיתי שאין רופא ואפילו כדורים לא הרגיעו מספיק חיפשתי באינטרנט עצות
ומישהי כתבה שיעצו לה לשים בפד וודקה וזה עזר לה בתוספת תרופה הומאופתית (כשבני היה בן 9 חודשים הוא נשך אותי והזדהם היו אותם תסמינים וקיבלתי אנטיביוטיקה מאז איכות החלב ירדה והוא לא רצה כל כך.. עד גיל שנה הוא ינק פעמיים ביום..)
לי היה בבית ערק והבנתי שזה דומה שמתי ערק מחומם שלוש פעמים במשך השבת ופשוט זה נ-ע-ל-ם!!
עוד לקראת שבת זה החמיר ונהיה אדום..
שווה לנסות.. אני ממש פחדתי שההנקה תהרס לי מהאנטיביוטיקה
בכל אופן אלך להיבדק מחר שלא יחמיר ח"ו!
ממש תודה לכם, טוב שיש עם מי להתייעץ לפני שרצים לקופה.. במיוחד שבועיים אחרי לידה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת הנקה לפני חזרה לארץזינה20/08/2009
שלום,
יש לי ילד מקסים בן שנה וחודשיים, שיונק די הרבה. הוא אוכל כמובן גם אוכל מוצק, אבל ממש לא כל דבר. כרגע אנחנו חיים בחו"ל, אבל בעוד חודש חוזרים לארץ ואחרי שבועיים אני יוצאת לעבודה.
שאלתי היא, איך לגשת נכון לגמילה, מחכים לו הרבה שינויים (עד עכשיו היה איתי בבית ובארץ ילך לגן, כמובן זה דירה אחרת וכל הסביבה משתנה).
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לזינה
ג'ניס זאוסמר20/08/2009היי זינה,
הרבה שינויים יחד באמת מפחידים אותנו אבל לפעמים הקטנים מתמודדים הרבה יותר טוב מאשר אנחנו.
אם את רוצה לגמול אותו מיניקה עליך להתחיל כבר להודיד הנקות . אין לך כול כך אפשרות לעשות את זה בהדרגה אבל אני מציעה שלא לגמול אותו לגמרא. עם כול הקשיים וההתמודדות עם מצבים חדשים אולי יהיה לו טוב אם יוכל לינוק לפחות בבוקר ו/או לפני השינה.
ולכן אני ממליצה כבר להוריד הנקה כל כמה ימים - מקווה שגופך יסתגל באותו הקצב.
יחד עם זה תציעי לו יותר מוצקים ומגוון גדול.
אני לא ממליצה על גמילה "כסאח" - יותר מדי סבל לך ולו.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרפאת הנקה? יש דבר כזה בארץ?ליהי20/08/2009
אני מניקה חודשיים, הנקה מלאה.
כתבתי בפורום בעבר - בקיצור: יש לי סתימות שחוזרות בשד אחד, פעמיים זה התפתח למסטיטיס. בנוסף כנראה התיישבה עלינו פטריה(לבת שלי היתה פטריה בפה, ולי השדיים צורבים אימים אחרי הנקה, עור הפטמה שינה צבע, ההילה מסביב רגישה מאד - בעצם הפטמה כולה השתנתה לחלוטין) בגלל הסתימות - הכאבים, התסכול וכו' התרשלתי והתינוקת פצעה אותי כשינקה.
בנוסף יש משהו חדש שזה כנראה סתימה של צינוריות חלב בפטמה עצמה ולא בתוך השד (נקודות לבנות...)
הכירורגית נתנה אנטיביוטיקה + משחות לפטמות(אוגמנטין - כבר שבוע שני ברצף, פוסידין ובקטרובן)
רופא העור נתן משחה לפטמות(דקטרין - שבעיקר גורם לי לרגישות גבוהה יותר)
מדריכת ההנקה אומרת שהכל בסדר באיך שאני מניקה ובאיך שהקטנה יונקת, הורתה לי לשנות את איך שאני עצמי אוחזת את השד - אין שיפור.
ואני בכל זאת סובלת מכאבים וחיה על 2-4 אדויל ליום כבר למעלה מחודש.
מה עושים??
אני יודעת שבארצות הברית, חברה שלי הלכה למרפאת הנקה - שכל הצוות שם יודע לטפל בבעיות הנקה.
הבנתי שבארץ יש מרפאה כזו באודים של ד"ר ליבוביץ - אבל זו נמצאת בחופש ואני לא חושבת שאני יכולה להחזיק מעמד עם הכאבים עוד חודש. אבסורד - אבל אני פוחדת להשבר ולהפסיק להניק כל כך מוקדם.
יש עוד מרפאה שמטפלת באמהות מניקות? או רופא/ה שיודעים לעזור לאמהות מניקות?
תודה רבה!
ליהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לליהי
ג'ניס זאוסמר20/08/2009שלום ליהי,
צר לי שאת סובלת כך.
נכון - יש מרפאה באודים ואני ממליצה לך לחכות עד שדר" לייבוביץ תחזור
יש מרפאות אחרות אך אין מרפאה אחרת המנוהלת על ידי רופא.
נראה לי שהיא הכתובת שלך כרגע לפני סיבוכים נוספים או החלטה להפסיק.
תחזיקי מעמד,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
ליהי21/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאיבת חלבשלי20/08/2009
יש לי תינוקת בת 3 חוד' שעד עכשיו היתה רק יונקת ואני רוצה להתחיל לשלב שאיבה והנקה יחד האם לשאוב רק משד אחד או משניהם כדי שיהיה לה מה לינוק?
ושאלה שניה שאבתי 50 cc והכנסתי למקרר (אני צריכה את החלב לאחר הצהרים לכמה ארוחות) אני יכולה לשאוב עוד ולהוסיף לכמות השאובה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשלי
ג'ניס זאוסמר20/08/2009שלום שלי,
אני ממליצה לשאוב מהשד השני בזמן שאת מניקה.
את יכולה להוסיף לחלב שאוב במקרר אם החלב נשאב באותו היום - אין שום בעיה בזה.
ג' ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חלב שאובמעין18/08/2009
רציתי לדעת אם שאבתי חלב משני הצדדים יחד בערך 150CC ועכשיו התינוקת רוצה לינוק
ייצא לה משהו? או שזה רק "מוצץ"
ממה יוצא יותר? ממה שאני מניקה או שאני שואבת?
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה למעיין
ג'ניס זאוסמר18/08/2009הי מעיין,
סביר להניח שאם את מניקה לאחר שאיבה יהיה פחות חלב בשד. השד אף פעם לא רק אבל אין לצפות שתקבל יניקה לאחר שאיבה כמו יניקה שלא קדם לה שאיבה.
אין מכונת שאיבה המעתיקה יניקה - היניקה יותר אפקטיבית.מצד שני תינוקות האוכלים מבקבוקים אוכלים כנראה כמויות גדולות יותר מיונקים.וזה קרוב לוודאי מעצם העובדה שהם מקבלים את החלב יותר מהר מהבקבוק.קיבתם מתרחבת כך יותר ולכן דורשים יותר חלב.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה ודימום לאחר לידהשלי17/08/2009
ילדתי לפני שבועיים בניתוח קיסרי. הדמם היה מועט מהיום השלישי בערך. אני מניקה הנקה מלאה. היום(שבועיים אחרי)פתאום שוב דימום מוגבר, ללא קרישי דם. האם יש קשר להנקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לשלי
ג'ניס זאוסמר17/08/2009שלום שלי,
נראה לי שאת צריכה להבדק על ידי רופא נשים.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה מעכבת פוריותאיילת.17/08/2009
בני בן 8.5 חודשים. מזה כחודשיים יונק הנקה אחת ביום (לפני שינת לילה) - הנקה ארוכה.
טרם קיבלתי מחזור.
לדעתכן, האם נורמלי? יש מקום לבירור רפואי???
בתודה רבה.
איילת המודאגת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאיילת
ג'ניס זאוסמר17/08/2009היי איילת,
בדרך כלל הנקה אחת ביום לא מעכבת ביוץ.לא קבלת מחזור - לא אומר שאת לא מבייצת.
אני מתארת לעצמי שבקרוב תקבלי מחזור גם כן.
כדאי להתייעץ עם רופא נשים.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר להנקה מחלב שאובאדווה16/08/2009
שלום,
ילדתי ב7.8 תינוקת במשקל 3085 בשבוע 34+4 בשל היותה פג והצורך שתעלה במשקל שאבתי חלב וכך האכלתי אותה( כמובן שלפני כן ניסיתי להניק אך היא ירדה במשקל)
היום לאחר ביקור בטיפת חלב נאמר לי להתחיל להאכיל רק בהנקה.
שאלתי היא : האם להסתפק בכך, האם אין סיכון בכך שתרד במשקל?
אודה לכן מאד על ההכוונה.
אדווה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאדווה
ג'ניס זאוסמר16/08/2009היי אדווה,
המעבר להנקה מלאה משאוב יהיה קרוב לוודאי הדרגתית על מנת שתכלי להבחין בזה שהיא אוכלת ממך.
תתחילי להניק אותה ולתת לה תוספת חלב שאוב לאחר מכן - ובהדרגה תתחילי להניק יותר ולהפחית את התוספות. אני ממליצה לעשות את זה תוך כדי מעקב צמוד על משקלה - פעם בשבוע.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



