מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בבקשה תעזרו לי !!!vered29/07/2009
ילדתי בשעה טובה ביום ראשון 26 לחודש לידה הייתה קלה תודה לאל ! ההנקה הראשונה הייתה טובה אחריי כמה פעמים התחילו הפצעים הכאבים והנפיחות בחזה במיוחד בשמאל אני לא מסוגלת להניק יותר ובוכה מבוקר עד ערב מה לעשות? אני סובלת ביותר היום הנקתי בבוקר חזה ימין רבע שעה ואני מפחדת מהפעם הבאה......אני גרה בניו יורק ואין לי מושג למי לפנות תעזרו לי פליז.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורד
חיה כהן29/07/2009ורד שלום! קודם כל מזל-טוב.
אין ספק שתינוקך לא נצמד טוב לשד וכדי ללמוד להניק טוב אני ממליצה שתיפגשי עם יועצת הנקה.
קשה מאוד להסביר טכניקה בפורום!
ככל שתעשי את יותר מהר יהיה לכם יותר טוב,בינתיים כדאי לשאוב ולתת חלב שלך בבקבוק אחרת יש חשש לגודש וסיבוכים אחרים. כל טוב ובהצלחה
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריכהחני29/07/2009
שלום אני מעונינת לדעת אם בתקופת ההנקה ניתן לשחות בבריכות בבתי מלון וכו' ואם זה בסדר שלאחר שחייה אני אתן לתינוק לינוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בריכה
חיה כהן29/07/2009שלום רב! אין שום בעיה לשחות בבריכות,אפשר גם להניק אחרי בריכה!
תעשי חיים-ההנקה היא לא עונש,מותר הכל!
כל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקות תכופות בגיל 5 חודשיםרוני27/07/2009
בתי יונקת בהנקה מלאה ומלאו לה 5 חודשים. עולה במשקל באורך תקין ונראית בריאה וחייכנית.
כשהייתה קטנה יותר (גיל 3 חודשים) הצלחתי לשמור על מסגרת של הנקה כל 3 שעות, אולם השינויים והגדילה גרמו לכך שכיום היא יונקת לעיתים תכופות ביותר במהלך היום (כל 1.5-2 שעות) ונדמה שהיא יונקת מעט בכל פעם, למרות שהיא אכלנית יעילה. התחושה היא כי השד לא מספיק להתמלא לארוחה שלמה. כמו כן, יש לציין שהיא אינה מוצצת מוצץ ביום (לא מעוניינת בכך ופולטת אותו) ובלילה ישנה ללא מוצץ.
אני מבצעת שאיבה אחת ביום, בבוקר (כ-180 מ"ל), ונותנת לה את החלב בארוחה האחרונה בערב (בשעה 19:00) ומציעה גם הנקה להשלמת הארוחה. במהלך הלילה ישנה לרוב שינה רציפה ואיננה יונקת, עד לשעה 05:30 בממוצע.
יש לי הרגשה שהשדיים לא מתמלאים במהלך היום ושהיא לא מצליחה בעצם לאכול ארוחה מלאה שתחזיק אותה למספר שעות.
שאלתי היא כיצד אני מגדילה את המרווחים בין הארוחות וגורמת לה לאכול ארוחות מסודרות, יעילות ומלאות יותר במקום לנשנש לאורך כל היום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוסי
חיה כהן29/07/2009שלום רב!
הכל נשמע תקין. בגלל שהיא יונקת לעיתים קרובות במשך היום היא ישנה במשך כל הלילה,שנשמע דוקא טוב.
אי אפשר להניק לפי שעון מאחר וההנקה זה לא רק אוכל ואולי עכשיו בימים חמים ביתך צריכה את ההנקה בשביל השתייה ולכן יונקת לעיתים קרובות. יש תקופות כאלה שתינוקות יונקים לעיתים קרובות וזה יכול לחלוף אבל אין דרך לווסת את הארוחות לזמנים קבועים.
כל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלב אם בשאיבהרחלי27/07/2009
שלום.
תינוק בם חודש ושבוע.
שוקל 4.200 ק"ג. יונק.
השאלה- אם אני שואבת, כמה התינוק צריך לאכול לפי המשקל שלו מחלב אם?
כך שאדע כמה לשים בבקבוק...
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחלי
חיה כהן27/07/2009רחלי שלום
מאחר ואנחנו לא יודעים כמה התינוק יונק בכל ארוחה
והוא יונק לפי רצונו קשה להגיד כמה יאכל מהבקבוק כשירצה לאכול.
מאחר ואסור לחמם חלב פעמיים וחבל על כל טיפה לכן ממליצים לחמם כמות של 80-100CC ואם ירצה עוד אפשר לחמם עוד.
בין התינוקות היונקים יש תינוקות שיאכלו פחות בזמן שהאם איננה ומקבלים בקבוק,לא לדאוג הם משלימים את הכמויות אחכ בהנקה.
כל טוב ובהצלחה
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פטרת כף הרגל והנקהמ. ב.27/07/2009
יש לי סיפטומים המזוהים עם פטרת כף הרגל. אני מודעת שקיימות משחות נגד פטריות הנמצאות בבתי המרקחת כגון אגיסטן וכו'. השאלה הנשאלת האם יש בעיה בשימוש משחות אלו בהנקה? אם כן, כיצד אוכל לטפל בפטרת באופן שאינו בעייתי עם ההנקה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מ.ב
חיה כהן27/07/2009שלום רב! כל תרופה נבדקת לגופה יש מרכז טרטולוגי בביח בלינסון שאפשר להתייעץ איתם טלפונית לגבי תרופה ספציפית שאת צריכה והשפעתה על ההנקה.
בהצלחה וכל טוב
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקהמנאר27/07/2009
שלום,
בתי בת 7 חודשים, כבר שבוע תדירות ההנקה שלה ירדה, למשל אתמול כל היום היא ינקה פעם אחת, זה לא שאני לא מציעה להפך אני תמיד מציעה אחרי שהיא מתעוררת ולפני השינה, היא מקבלת ארוחת ירקות ופירות ודייסה והתחלתי לתת לה לפחות פעם אחת חלב בבקבוק.
אולי בגלל כאבי השיניים שלה? (עדיין לא צמחו לה), אני רוצה שהיא תינק יותר, לפחות בלילה כשהיא מתעוררת כל 2-3 שעות, לכן שאלתי היא איך אני יכולה להניק אותה כמה שיותר זמן, והאם היא לא יונקת בלילה האם ייצור החלב אצלי ישאר לפחות בזמן הלילה ( היא כן יונקת בלילה אבל אני לא מרגישה שיש מספיק).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מנאר
חיה כהן27/07/2009מנאר שלום!
לדעתי את עושה מצויין שאת מציעה כל פעם את השד. אי אפשר כמובן להניק בכח וכמה שבתך תרצה היא תינק. אני מבינה אותך שאת לא רוצה שזה ייגמר אבל בגיל הזה לתינוקות יש הרבה תחומי התענינות ובאופן טבעי יונקים פחות.
כל עוד תניקי ,יישאר ייצור של חלב.
כל טוב
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההנקה בלילה
מנאר29/07/2009שלום,
אם היא לא יונקת ביום, ורק בלילה , האם יהי לה מספיק בלילה, כי אני מרגישה שהיא לא נשבעת וכל שעתיים שלושה היא מתעוררת, למשל הלילה היא התעוררה שלוש פעמים ובבוקר בסביבות שעה 6 היא לא הצליחה לישום אז הצעתי לה בקבוק ושתתה כ-90 מ"ל, לכן אני חושבת שההנקה לא מספיקה לה בלילה.
מה דעתך על הגיל הזה (קרובה ל-8) חודשים והאוכל בזמן הלילה, כי ישנן אמהות שממליצות על הצעת מים לתינוקות כשמתעוררים, ולא ממליצות על אוכל, מה היא הדרך הטובה?
תודה, מנאר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמנאר
חיה כהן29/07/2009מנאר שלום!
תינוות מתעוררים בלילה מכל מיני סיבות,ובמיוחד בגיל הזה יש תופעה שנקראת חרדת נטישה ולכן תינוקות מתעוררים לבדוק שאמא נמצאת.
את אמרת שיש לך אינטרס להניק בלילה אז אין שום בעיה עם זה אם את רוצה לרדת מההנקה אז את יכולה להציע מים.
בטוח שההנקה משביעה יותר ממים,אז אם יש לך הרגשה שהיא רעבה עדיף להניק מאשר לתת מים.
כל טוב
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בשדרחלי26/07/2009
שלום,
שד ימין כאב לי בימים האחרונים והפסקתי להניק ממנו כמעט לחלוטין, צד שמאל עמד בקצב ועשה עבודה יפה.
אתמול בבוקר כאבי תופת בשד, מקרין ליד חום גבוה, צמרמורות, כאבי תופת.
ראיתי רופאת נשים שנתנה לי צפורל 500 מ"ג, 4 פעמים ביום.
היום הרגשה כללית קצת יותר טובה, השד רגיש וכואב.
עשיתי מעט קומפרסים חמים.
אמרו לי לרוקן את השד, מרוב כאבים אין סיכוי שאתן לו לינוק ו/או אשאב.
מה לעשות? הצילו!
אני גם מעוניינת להפסיק באותה הזדמנות להניק.
תודה
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלתי...
רחלי26/07/2009התגברתי על הפחד ובעיקר על הכאב ושאבתי מס' דק'.
הצלחתי לשאוב 15 cc, ושני מוקדי מוגלה.
להמשיך לשאוב?
רחלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחלי
חיה כהן26/07/2009רחלי,חשוב לרוקן את החלב,שהחלב יזרום בשד ולא יעמוד כך שזה או להניק או לשאוב.
אם את שואבת תשאבי על חוזק חלש ולא חזק
שוב כל טוב חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחלי
חיה כהן26/07/2009רחלי שלום! אם אינך מסוגלת להניק או לשאוב אז כדאי לעשות קומפרסים קרים על השד כדי להוריד את הגודש.
חבל להפסיק את ההנקה מתוך חוויה לא נעימה כדאי להחלים ,לעשות הרבה קומפרסים קרים לקחת אנט וגם אקמול לחום,לנוח הרבה ושוב לחזור להנקה ולהפסיק כשתרגישי שזה לא בישבילכם.
החלמה מהירה וכל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזל צהוב מהשד 4 חודשים אחרי לידה?!סיגלבל26/07/2009
היום הגוזלית שלי היתה עצבנית בטירוף, עצבנית מידי בשביל לאכול על ריק, אז עשיתי את העבודה בשבילה, וסחטתי את השד כדי להוציא חלב. אדגיש שהיא כבר בת 4 חודשים, כך שהקולוסטרום נגמר מזמן... ופתאום ראיתי שמנקודה ליד הפיטמה יוצא נוזל צהוב (כמו חרדל, איחס...). מהפיטמה יצא חלב מתוק וטעים, והנוזל הזה, שיצא פעמיים היה די מגעיל (די חרדלי גם בטעם...).
אני ממש מתנצלת על התיאור (ולא, לא אכלתי חרדל בשבועיים האחרונים) אבל אני ממש היסטרית. מישהי יודעת מה זה יכול להיות? האם עליי לרוץ לכירורג מחר? או לרופא אחר? בכלל אני היסטרית כי קיבלתי מייל שאומר שגרד בשד, שלעיתים נחשד כדרמטיטיס או רגישות להנקה הוא בעצם סימן לסרטן השד, ואני סובלת מגירוי כזה מאז הלידה. עוד לא הייתי אצל כירורג. רופא העור הרגיע אותי, שמה שיש לי זה בטוח גירוי, כי אין לי הפרשות וכו' ופתאום הצהוב הזה, שיוצא מנקודה שבהיקף של הפיטמה (בעטרה, לא רחוק מהפיטמה) אני די בלחץ!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיגלגל
חיה כהן26/07/2009סיגלגל שלום! מסביב לפטמה באזור ההילה יש נקבוביות בשם מונטגומרי,וזה ידוע שלעיתים יש מהם הפרשה,אבל אם זה דבר חדש לאחר 4ח של הנקה ואת לא מכירה את זה אז כדאי להתייעץ עם כירורג שדכדי להיות בטוחים.
כל טוב ובריאות חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אבל האם זו הפרשה צהובה ולא ט
סיגלבל28/07/2009טעימה? כי יכול להיות שלא שמתי לב אליה כי עד היום היא ינקה בלי "עזרתי"...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסיגלבל
חיה כהן28/07/2009שלום! יכול להיות באמת שזה כבר הרבה זמן ופשוט לא שמת לב אבל כדאי להראות את זה או לאחות טיפת חלב נאו לרופא.
כל טוב
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הנקה+תה ירוק!(חיה כהן)דליה24/07/2009
שלום רב...
ל חיה כהן
אני מודה לך מאוד מאוד על ההדרכה שקבלתי ממך לפני ששה חודשים בבית חולים מאיר..
ועכשיו יש לי שאלה:
שמעתי חדש ששתיית תה ירוק וג'נג'יר מפחיתה חלב אם, ומזיקה לתינוק היונק כמו הפרעה בשינה וכו..אז רציתי לדעת עד כמה זה נכון?? בגלל שאני התחלתי לשתות הרבה בתקופה האחרונה, למרות שאני מעונינת להניק עד גיל שנתיים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לדליה
ג'ניס זאוסמר24/07/2009שלום דליה,
בהנקה הכל מותר במידב ולכן כל הפרזה עלולה להביא לתוצאות לא רצויות - אבל לא ידועות.
אין אף מחקר המעיד על השפעת תה ירוק וג'ינג'ר והמידע הוא בגדר שמועה/מיתוס בלבד.
אני מציעה לא להפריז בכלום - תגווני.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפחתה בשאיבת חלבעמית22/07/2009
יש לי תאומים בני 3 חודשים (כרונולוגי) שנולדתו בשבוע 29. מסיבות שונות לא הצלחתי להניק אותם (הם התקשו בהתחלה וגם לי היה מסובך) אבל עד עכשיו שאבתי להם חלב (בעזרת משאבה ידנית של מדלה ולאחרונה עם משאבה דו צדדית של מדלה) והם אכלו את רוב הארוחות מחלב שאוב.
לאחרונה אני מרגישה שהשאיבות התכופות מתישות אותי וגוזלות מהזמן שלי עם הילדים, מצד שני חבל לי לוותר לגמרי. רציתי לדעת אם אני אפחית בכמות השאיבות, נניח לשאיבה כל 6 שעות האם הגוף יווסת את עצמו כך (בימים האחרונים שלא שאבתי בתכיפות היו לי כאבים!)- ואני אוכל להמשיך לשאוב בכמות קטנה יותר אבל ללא כאבים או שאאלץ לייבש את החלב? מה אפשר לעשות כדי להקל על הגודש בין השאיבות? ושאלה נוספת - האם לשאיבה ממושכת (בלע הנקה בכלל) יש השפעה על צורת החזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לעמית
ג'ניס זאוסמר23/07/2009שלום עמית,
כל הכבוד לאמא של פגים - את נותנת להם מתנה חשובה שרק אמא יכולה.
המשך השאיבה או הפחתה - החלטה שלך ועם כל החלטה את צריכה להרגיש שלמה.
הפחתה בשאיבה תביא בסופו של דבר של הפחתה בכמות החלב והגודש גם בהדרגה יעבור.
מולץ שכל שינוי בהנקה / שאיבה יעשה בהדרגה רבה כדי לא לגרום לסבל לך ואפשרות לתינוקות להתרגל למזון אחר.
אין עשות לזה שלשאיבה השפעה על צורת החזה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי תופת בשדאפרת21/07/2009
שלום רב
אני מניקה כבר כמעט 7 חודשים. שביתי היתה בת חודש היתה לי דלקת בשד ימין בעקבות שאיבות באופן שגוי.
בשבועיים האחרונים יש לי לעיתים התנפחות צינורית ותחושה של "גוש" בשד ימין (אני כבר לא שואבת) ונקודה לבנה מתמדת בפיטמה
הלכתי לכירורג שד והוא אמר שאין מה לעשות- זו צינורית סתומה ורק קומפרסים, הנקה או הפסקת הנקה יעזרו
אני לא מעוניינת להפסיק להניק מצד אחד ומצד שני אני ממש סובלת- כל הנקה מהצד הזה מלווה בכאבים נוראיים
מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לאפרת
ג'ניס זאוסמר21/07/2009היי אפרת,
אם יש ך צינורית חסומה - יש מה לעשות.
1 - תניקי הרבה מהצד הזה
2 - תעשי קומפרסים חמים באיזור לפני ההנקה ותעסי את המקום בזמן ההנקה.
3 -יש גם שיטה - לרכון מעל קערת מים חמימים(לא חם מדי שלא תקבלי כוויה) ולעסות את השד שאת המצב של רכינה.
4 - לקחת אדוויל נגד כאבים
5 - אם הנקודה הלבנה נראת כמו שלפוחית אפשר לפתוח אותה - לבקש מרופא
המצב הזה עלול להתרחש בשלב שמפחיתים הנקות,מתחילים תוספות, תינוק ישן פרקי זמן ארוכים יותר וכל לחץ על שד - תיק צד, שינה על הבטן, חזייה לא מתאימה ..
מאחלת לך הקלה מהירה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאך מה עושים שממש לא ניתן להניק
ליאת21/07/2009שאלתי למטה שאלה באותו נושא ודי קיבלתי תשובה כאן אך מה לעשות עכשיו שהכאבים כאלה שלא ניתן להניק בכלל האם שאיבות תכופות ע"י מכשיר ספקטרא יכולות לעזור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלות לאחר חודש הנקה...ליהי21/07/2009
שלום ג'ניס!
ילדתי לפני חודש במאיר - וקיבלתי המון עזרה מהצוות בתינוקייה לגבי הנקה .
את בטח לא זוכרת אותי, כי את פוגשת כל כך הרבה נשים - אבל אני זוכרת אותך, ואת חיה ואת ליאורה וויקי וכמה שעזרתן לי! נשארתי במחלקה שבוע - למזלי יצא לי לפגוש את כולן :-)
אז קודם כל: תודה תודה תודה! תודה רבה!
יש לי כמה שאלות...
1. לקטנטונת יש כנראה משהו נגד שד אחד(שמאלי) בתנוחה רגילה של בטן לבטן היא לרוב לא מוכנה לינוק בכלל, צורחת ובוכה ומסרבת להצמד. בתנוחה של מתחת לבית השחי/ פוטבול היא יונקת בשמחה - *אבל* אני סובלת מאד מהתנוחה הזו שמכאיבה לי מאד ואף פוצעת אותי . לפעמים אני נותנת לה לינוק בתנוחה הזו וכשהיא מתחילה להתנמנם אני מעבירה אותה לתנוחה הרגילה - לפעמים זה עובד... לרוב לא...
גם בשכיבה היא מוכנה לינוק מהשד הזה - אבל רק אחרי שינקה מהשד השני קודם. ואז אין כאבים בכלל.
עוד בבית חולים השד הזה היה "מסכן" ופצוע וקיבל יחס פחות מהקטנטונת- לעיתים לנדירות אני מצליחה להניק בצד זה ללא כאבים או מאבק ותחבולות.
הפטמה נוקשה כל הזמן, בהירה לבנבנה ורגישה מאד למגע - אני משתמשת בפיורלן אבל אני לא ממש רואה שיפור - יש שיפור אחרי שאני נותנת לפטמה "לנשום אויר"
מה אני יכולה לעשות כדי להקל עלינו?
2. אני מניחה שזה בגלל יניקה לא אפקטיבית מהשד השמאלי, השד הימני - מפוצץ ועובד שעות נוספות. בהמלצת כירורגית אני שואבת שאריות חלב משני השדיים לאחר הנקה גדולה - כדי להמנע מדלקת. אחרי הנקה ארוכה אני שואבת עוד כ-60-80 מ"ל וגם זה לא עד הסוף, אלא עד לנקודה שכבר נגמרת לי הסבלנות...
האם יש משהו שניתן לעשות כדי להגיע לכדי איזון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר והמשך להודעה הקודמת...
ליהי21/07/20093. ביומיים האחרונים נאלצתי לצאת מהבית למספר שעות והשארתי את אמא שלי עם הקטנטונת עם בקבוקים של חלב שאוב. אתמול בערב והיום אני מרגישה זרמים וכאב - שורף בשדיים. זו לא התחושה הרגילה של החלב ממלא את השד אלא תחושה מאד לא נעימה - ממה זה נובע? האם מעצם השאיבות?
קירור עוזרומצד שני גם זרם חם מאד של מים במקלחת עוזר, מישהי אמרה לי היום שלא כדאי לחמם שד כדי שלא יהיה יותר מדי חלב - זו אמונה או שיש אמת בדבר?
4. בכמה ימים האחרונים הקטנטונת התחילה לפלוט יותר מבדרך כלל. היא פולטת בעיקר אחרי הנקה ארוכה, גם אם וודאנו שהיא הוציאה אויר לאחר ההנקה. היום בלילה היא פלטה גם דרך האף, אם אפשר לקרא לזה ככה - זה מאד מלחיץ ומפחיד אותי, ואני ממש לא אמא הסטרית...
אחות בטיפת חלב אמרה לי שאולי יש לי יותר מדי חלב או אכילה אותה יותר מדי ושכדאי להגביל אותה בהנקה - זה נשמע לי לא תקין. התינוקת שלי אמנם רק בת חודש - אבל אני מכירה אותה ויכולה לומר שאם היא לא רעבה היא לא אוכלת - כך שהסיכוי להאכיל אותה יותר מדי הוא בעיני אפסי...
מה דעתך? להקשיב לאחות טיפת חלב? ואם כן - מה בדיוק אני אמורה לעשות עם שד שרגיל שיונקים ממנו כל שעתיים וחצי - שלוש? לשאוב שאריות? והגוף לומד שצריך לייצר הרבה יותר משבאמת צריך? זה יהיה לופ שלא יגמר...
מצטערת שיצא ארוך!
תודה רבה!
ליהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשל לליהי
ג'ניס זאוסמר21/07/2009אם היא עולה במשל אין בעיה שתפלוט.ייתכן ןהשאיבות הנוספות הגדילו לך את החלב יתר על המידה ולכן המלצתי לך בתשובה הקודמת לא לשאוב יותר.הפסקת השאיבות גם עשוי להקל על התחושות הלא נעימות בשד.תני לה לינוק כמה שהיא רוצה מהצד הטוב. נורמאלי שפולטים גם דרך האף - מפחיד אמנם - אבל נורמאלי.היא כנראה מקבלת הרבה חלב וייתכן אף מדי אבל אין צורך להלחץ או להגביל - רק על תשאבי יותר.
כדאי שרופא ילדים יבדוק אותה אם המצב ממשיך גם לאחר איזון הייצור.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לליהי
ג'ניס זאוסמר21/07/2009היי ליהי,
אני לא שוכחת אף פעם את הפנים - אראה אותך אזכור בטוח.
שמחה מאוד לשמוע שנהנת במחלקתינו - הצוות שלי באמת מתאמץ מאוד להיות גם מקצועי וגם ידידותי והפידבק שלך חשוב ביותר - תודה.
ברור לי שיש לך הבדל משמעותי בין 2 השדיים והתינוקת שלך מביעה את זה בבירור גם. הצד הבעיתי קשה יותר לתפיסה, משחררת כנראה פחות חלב ובזרם פחות מהיר.הצד השני , מבחינתה עדיף,ולכן היא מצביעה ברגליים.
יש 2 אפשרויות:
1 - להמשיך לנסות ולמצוא אף דרכים נוספים/אחרים לשיפור המצב.
2 - להניק פחות מהצד הבעייתי עד שהוא מפסיק לייצר חלב . בהדרגה תגיעי להנקה רק מצד אחד.צד אחד יכול לייצר מספיק לתינוק - אין בעיה.
3 - אוורור הפטמה מאוד עוזר. תבקשי מהרופא שירשום לך מרשם לבקטרובן(משחה) ומשחת בטא קורטן. תמרחי כמה פעמים ביום כאשר פעם את הראשון ופעם את השני.אפשר גם להניק לאחר נקיון עדין של הפטמה.
4 - אם את מניקה לרוב מהצד הטוב אין צורך לשאוב.
תרגישי טוב ותדווחי לי מה קורה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה!
ליהי21/07/2009מחר אגש לבקש מהרופא את המשחה שהמלצת - לפי מה שקראתי באינטרנט זה לטיפול בפצעים - הפטמה לא פצועה כרגע, רק מאד קשה וכואבת... האם בכל זאת לטפל במשחה?
מוקדם יותר היום גיליתי שאחרי שהיא מקבלת את הויטמין די היא מאד רוצה לינוק - אולי בגלל הטעם המתוק - ניצלתי את ההזדמנות והנקתי אותה מהשד הבעייתי בלי בעיה בכלל :)
אני מאד רוצה להניק משני השדיים, מה יכול לעזור לי לשכנע את התינוקת לינוק מהשד "החלש"?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ניס זאוסמר23/07/2009אם הפטמה כבר לא פצועה יתכן והצורה הקשה נובעת מרקמת צלקת מכל הטראומה שעבר ואין צורך במשחות.
אם המצב לא עובר בקרוב - גשי לרופא עור בבקשה.
ויטמין ד - מצת יופי של פתרון - שימשיך לעבוד.
בהצלחה,
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנחנו מתקדמות ועולות שאלות חדשות...
ליהי30/07/2009אני מרגישה חובת דיווח על ההתקדמות שלנו :-)
יום אחרי שפניתי אליך פה גיליתי שיש לי דלקת בשד וטופלת באנטיביוטיקה שבוע, לא ברור לי איך - אבל הצלחתי בשבוע הזה להגיע לאיזון כלשהו ולשכנע את הבת שלי ששני השדיים שלי טובים מספיק בשבילה :)
פעלתי עפ"י עצתך והפסקתי לשאוב לגמרי - סחטתי ידנית מעט מאד כדי לשחרר גודש.
הויטמין די עזר מאד, כי למדתי איך נוח לה להתחבר לשד שהיא פחות אוהבת - עם כרית קטנה או חיתול בד מקופל תחת הראש והגוף שלה קצת שמוט ולא צמוד אלי - בקיצור, עכשיו הענין סודר והיא יונקת בלי מחאות משני השדיים בלי קשר אם בדיוק נתתי לה ויטמין או לא...
מדהים איך הכל זה בעצם למידה משותפת :-)
יש לי שאלה נוספת... עד לפני כמה ימים היינו הפוכות מבחינת היום-לילה ז"א שבבוקר היא היא היתה ישנה 4-5 שעות רצוף, קמה בצהריים, אוכלת שעה וחצי, אחרי זה חוזרת לישון לעוד 3 שעות וככה זה נמשך הם רווחים של שעתיים - שלוש עד 1 בלילה - ואז היה מתחיל סיפור של יניקה כמעט רצופה שבמהלכה הייתי מעבירה אותה משד אחד לשני כל חצי שעה עם הפסקה(בעיקר בשבילי) שבה היא היתה לרוב בוכה בגלל גזים.
בימים האחרונים נראה שזה התהפך (תודה לאל!!) ואת הנידנוד היא עושה במהלך היום - זה עדיין קשה מאד. היא יונקת תוך כדי שינה(אני שומעת בליעות והיניקות די קצביות ורציפות) היא מתנתקת כשהשינה עמוקה ואז אם אני מעיזה להעביר אותה לעריסה/ עגלה/ ידיים של מישהו אחר - היא מתעוררת בצרחות אימה, בכי ובדרך כלל גם פליטה גדולה - ואז הכל חוזר על עצמו...
אני חייבת לציין בעצב רב שדי נשברתי מהענין הזה והחלטתי שאני לא אהיה פאנטית כדי לשמור על בריאות הנפש שלי ועל היחסים הנורמלים של כל בני המשפחה ונתתי לה מספר בקבוקי מטרנה. במהלך היום מספיק 60CC כדי להרגיע אותה, בלילה היא היתה צריכה יותר - אולי בגלל שבלילה היתה לי הרבה פחות סבלנות.
ברור לי שמעצם העובדה שאני נותנת לה מטרנה - הגוף שלי לא לומד שהוא צריך לייצר את המנה הזו בעצמו - אבל החצי שעה נוספת של ההנקה הזו בלתי נסבלת מבחינתי(אני ברגעים אלו ממש מניקה במקום בקבוק שנתתי אתמול בשעה הזו - וכואב לי נורא כאילו אין חלב והיא מוצצת ומוצצת ונראה לי שלא יוצא כלום.)
אמרו לי שמצב כזה נקרא קפיצת הנקה - אבל השאלה היא כמה זמן קפיצת הנקה נמשכת?? זה התחיל כשהיתה בת שבועים ונמשך מאז... זה כבר 4 שבועות...
איך אמור להראות סדר יום של תינוק יונק? או יותר נכון - איך אמור להראות סדר יום של אמא מניקה?
ושאלה נוספת לגבי רגישות בפטמות
לפני שבוע פטמה אחת היתה לבנה, קשה וכואבת מאד - מאז זה עבר ועכשיו היא "סתם" רגישה מאדמאד ושינתה את הצבע לורדרד, כם החלק מסביב הפך ורדרד, ואם עד עכשיו הפטמה היתה זקורה רוב הזמן - עכשיו היא ההפך הגמור - שטוחה לחלוטין. ונראה לי שפטמה השניה עוברת את אותו תהליך עכשיו... יכול להיות שזה בגלל מבנה של פטמה קצרה יחסית? האם זה ענין שכדאי ללכת איתו לרופא עור?
המון תודות!
ליהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליהי
חיה כהן31/07/2009ליהי שלום!
סדר יום לאמא מניקה -קצת קשה להגדיר. הוא משתנה לפי הדרישות של התינוק.ידוע כן שאם תינוק יונק הרבה במשך היום סביר שיינק פחות בלילה.
אם את רוצה לתת בקבוק אחד בלילה אין עם זה בעיה,עדיף שזה יהיה חלב שאוב שלך,אם אפשרי.
קפיצת גדילה לא אורכת כמה שבועות אלא מס ימים,נראה לי שבמקרה זה האבחנה מוטעית!
בקשר לתופעה שיש לך בפטמות לפי התאור שלך זה נשמע לי פטריה וזה בהחלט מתאים לזה שזה התפשט גם לשד השני,במקרה זה כדאי לפנות לרופא נשים לטיפול גם בשד וגם לתינוק.חשוב לחטא את כל הדברים שבאים במגע עם הפה של התינוק.
שמחה לשמוע שמסתדרים יותר טוב,בהצלחה
חיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הטיפול לפטריה?
ליהי03/08/2009הייתי היום אצל הרופאה שלי שלדעתי לא מבינה הרבה בנושא - היא אמרה לי לשאול רוקח באיזה משחה להשתמש...
מה הטיפול שניתן בדרך כלל?
יכול להיות שיש קשר בין הפטריה וסתימה בצינוריות? (מה שגרם לדלקת לפני שבועיים, שטופלה באנטיביוטיקה והכל היה בסדר עד היום.. ששוב חזרה...)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לליהי
ג'ניס זאוסמר03/08/2009היי ליהי,
טיפול לפטריה :
לתינוק - דקטרין ג'ל לפה 3-4 פעמים ביממה לאחר ההנקה
לאם - דקטרין קרם לפטמות 3-4 פעמים ביום לאחר ההנקה
הטיפול חייב להיות בו בזמן לאם ולתינוק.
לזרוק כל מוצץ ופטמה שהיה בשימוש.
אוורור הפטמות, החלפת פדים לעיתים קרובות - אם יש צורך בהם.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדקטרין
ליהי06/08/2009התחלתי בטיפול כמו שרשמת.
אני שוטפת את הקרם מהפטמה לפני הנקה - הרוקחת אמרה שאני לא חייבת - מה דעתך?
יש לי הרגשה שןהרגישות בפטמה, לאחר השימוש בדקטרין, גבוהה יותר - ה ממש כואב לי כשהיא יונקת - כאילו העור של ההילה עומד להקרע - מאד לא נעים. אם זו תופעה מוכרת? זה נורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ג'ניס זאוסמר06/08/2009ליהי,
אם יש הרבה משחה על הפטמה כדאי לרחוץ אם לא - אין צורך.
אם המצב לא משתפר גשי לרופא עור אולי את צריכה משחת אנטיביוטיקה וקצת סטרואיד - הרופא יידע מה כדאי.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חזק בזמן הנקהליאת21/07/2009
בתי בת 8 חודשים בעיקר יונקת ואוכלת מעט מזון מוצק. התיעצתי התכן בעבר עקב בעיה של חסימת צינורית כנראה שיש לי נטיה לכך כי זה קורה שוב ושוב אני מאד משתדלת להניק כמה שיותר אך כעת הגעתי למצב שאיני יכולה לקרב את בתי לשד מרוב כאב אפילו מגע הבגד בפטמה גורם לכאבים נוראים. אני מאד מעוניינת להמשיך להניק בעיקר כי גילינו שיתכן שיש לה רגישות למטרנה. מבחינת משקל היא עולה היטב. מה לעשות כדי להמשיך להניק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה שדולגה
ליאת22/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לאתמול
ליאת22/07/2009לאחר יממה של רק שאיבות משני הצדדים ומתן חלב אם בבקבוק הצלחתי לחזור ולהניק בצד אחד. עדין יש מעט כאב למרות שאני לוקחת נורופן. בצד השני אין לי שום יכולת לקרב את הילדה לשד כי בנוסף לחסימה לבתי כנראה ע"פ בדיקה של קלינאית תקשורת יש פה היפוטוני וגג רפלקס חזק מה שמונע ממנה אחיזה תקינה של השד ולמרות שאני מנסה לתקן היא תמיד מתרחקת מהשד מעט כדי להמנע מרפלקס הקאה. מה אני עושה כדי למנוע את החסימות החוזרות ולהשתחרר מזו הנוכחית. אני חייבת להמשיך להניק כי בילד קודם היתה רגישות לפורמולה וגם אצל התינוקת בשני נסיונות כאשר נתנו מטרנה היא הקיאה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לליאת
ג'ניס זאוסמר23/07/2009שלום ליאת,
קודם כול אני מאוד ממליצה שתפני לרופא מומחה לילדים או אפילו נוירולוג ילדים כדי לאמת כל אבחנה שנתנה ולהפנותך לבדיקות וטיםולים המתאימים ביותר- חשוב מאוד מאוד.
לי לא ברור אבל אם הבעיה נובעת מהנקה לא אפקטיבית הפתרון הוא בשאיבה זמנית או מדי פעם.
תשיגי לך מכשיר חשמלי באיכו תטובה מיד שרה - מדלה לקטינה או ספקטרה.
אני גם ממליצה לגשת לייעוץ הנקה כי דרך האינטרנט אני לא יכולה להנחות אותך במקרה הזה.
על תשכחי לגשת לרופא - דחוף
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכנוןגילי20/07/2009
בהריון, אך במחשבה לעתיד הקרוב :
הכוונה היא להניק כשלושה חודשים (במשך חופשת הלידה),
ולאחר מכן, לשאוב בלילה / בבוקר, והמטפלת תאכיל מבקבוקים עם חלב אם.
קראתי דיעות שאומרות שחובה להניק לפחות שישה שבועות ("לבסס הנקה ?") לפני שנותנים חלב אם בבקבוק,
במקום אחר קראתי שדווקא כדאי מההתחלה לתת לפעמים גם בקבוק, כדי שלא יתרגל רק לאמא...
אשמח לקרוא תשובה שתעשה סדר בנושא, מה כדאי לעשות מתי, איך למה וכמה :-)
לינקים להסברים מפורטים / מאמרים בנושא יתקבלו כמובן בברכה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה ל---
ג'ניס זאוסמר21/07/2009שלום רב,
האמת היא שאין תשובה חד משמעית לשאלה שלך.
אי אפשר לכמת הנקה, אי אפשר לנבע מה יהיה, אי אפשר לדעת אם תינוק ספציפי יסתדר כך או כך לאחר 6 שבועות או 3 חודשים.
ייצור חלב תלוי לחלוטין בתהליך פיזיולוגי שלא ניתן לשנותו על פי הרצון .
זאת אומרת : תינוק יונק כמו שצריך יגרום לייצור חלב כמו שצריך.כאשר האיזון הזה מופר ייצור החלב מגיב בהתאם ובדרך כלל בתגובת הפחתת חלב.
שאיבה פעמיים ביום לאחר יניקה מלאה של 3 חודשים יביא לירידה בכמות החלב ויש לקוות שיספיק למשך היום למתן ע"י המטפלת.
ביסוס ההנקה מכינה את הקרקע להמשך ייצור חלב אבל לא ניתן לדעת מראש כמה זמן ייקח עד לביסוס ההנקה - כל אם וכל תינוק שונים מאוד.
יש תינוקות הניתנים להרגילם לבקבוק יחד עם הנקה ויש אלה הנמנעים מלקחת בקבוק או לחילופין ברגע המפגש עם הבקבוק לא רוצים שד יותר.המעבר לבקבוקים לא תמיד צפוי ולכן יש להתחיל לאט ולשים לב להשפעתו.
אני מציעה לך להתחיל להניק,לבסס את ההנקה, להכיר את תינוקך טוב טוב ובעיקר לא לקבוע מראש מה יהיה - כך יש גם תמורה וגם הנאה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקטנת תפוקת חלבטל20/07/2009
שלום. עד היום הוא אכל חלב שאוב כמעט בלבד. בקרוב ימלאו לו שלושה חודשים ואני מעוניינת לעבור לשאיבות פעמיים ביום בלבד. השאלה היא איך עושים את זה? איך ניתן להקטין את תפוקת החלב בלי לייבש אותו לחלוטין? לדוגמא, כשאני מפספסת שאיבה, נהייה לי גודש ובשאיבה הבאה אני שואבת כמות כפולה. אודה מאוד לתשובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוא=התינוק שלי
טל20/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לנטלי
ג'ניס זאוסמר20/07/2009שלום נתלי,
אין אפשרות לשאוב פעמיים ביום ולהמשיך לקבל כמות חלב כאילו שאבת כל 3 שעות.
אם את מפחיתה שאיבות כמות החלב תרד לך בהתאם.
אפשר לנסות :
1 - הקטנת משך השאיבה בכמה דקות
2 - לאחר שגופף מתרגל לשינוי תתחילי להפחית שאיבה אחת ביום עד שגופך מתרגל.
3 - אם את חשה מלאה תוציאי מעט חלב להקלה.
יש לזכור שאין אפשרות לאמן את השדיים לייצר חלב לקראת 2 שאיבות בשעות מסוימות ביום.ולכן אי אפשר לדעת מראש מה תהיה התוצאה.
ג'ניס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



