מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דר' מתתיהויואב25/09/2009
שנה טובה
ילדתי תינוקת עם VSD גדול.במשך כל ההריון הייתי במעקב באופן פרטי אצל רופא נשים בכיר והוא עשה לי את כל הבדיקות והכל תמיד יצא תקין כולל הלב( האולטרה סאונד אצלו היה תלת מימד עם כל השיכלולים|). האם הוא היה אמור לזהות שיש לתינוקת VSD גדול. האם רואים את בדר"כ בסקירות? במידה והוא אכן היה רואה הייתי צריכה לעבור מי שפיר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
VSD גדול בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו25/09/2009שלום ל מש
אני קרדיולוג ילדים ומבצע בדיקות אקו לב עובר. את שואלת אותי לגבי סקירות מערכות שנעשות ע"י גניקולוגים. לדעתי יותר נכון להציג את השאלה בפורום של הגניקולוגים.
אני יכול להתייחס לגבי בדיקת אקו לב עובר. זו בדיקה שהדרישות ממנה לגבי הלב הן יותר גבוהות מהנדרש בסקירות מערכות שנעשות ע"י הגניקולוגים.
בחלק לא קטן של המקרים אנו מצליחים לאבחן VSD גדול בעובר אך אי אפשר להגיד באופן גורף שאי אפשר לפספס ממצא כזה אפילו ע"י קרדיולוג מנוסה!
המחיצה הבין חדרית בנויה מחלק שרירי שהוא עבה יותר וחלק קרומי (ממברנוטי) שהוא מאד דק ולעתים קשה לראותו בבדיקה.
לעתים איננו בטוחים אם יש באמת VSD באזור הדק או שזה רק DROPOUT טכני.
כמוכן חשובה מאד איכות ההדמיה בזמן הבדיקה. לעתים ההדמיה מאד קשה בגלל השמנה, מנח לא נוח של העובר, שילייה קדמית, צלקות בבטן ועוד. במקרים אלה הסיכוי לפספס VSD מן הסתם גדול יותר.
לשאלה השנייה קל יותר לענות: אם אני רואה VSD גדול באקו לב עובר (במיוחד באזור הקרומי) אני ממליץ על בדיקה גנטית ומי שפיר. יש דעות שונות לגבי VSD קטן במחיצה השרירית מאחר ואלו הם בד"כ מבודדים ופחות קשורים לבעיות כרומוסומליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רק עבור הדוקטור דניאל פינקגורשברג22/09/2009
שלום דוקטור. המטופל הרשום כאן הוא פציינט שלך מן העמק. היום עושים לנו בעיות בקבלת אפשרות ללימודי נהיגה. אנא צור עימנו קשר לא דרך הפורום משום שאני רוצה להעביר אליך פרטים חסויים ולהתייעץ מה לעשות כדי שהבן יוכל ללמוד נהיגה. לדעתי רופאת המשפחה שבדקה אותו ונתנה לו מה שרשמה אינה מכירה אותו מספיק טוב. האם יש אפשרות שאתה בעצמך תחתום על הטופס הירוק של הבקשה ללימודי נהיגה? אודה לתשובה מהירה שלך ושלח אולי כתובת פרטית או כתובת מייל אחרת להתייעצות. בהמתנה לתשובה ממך ובברכת חתימה טובה. ריקה מבית אלפא.
אני בכל זאת אוסיף את מספר תעודת הזהות של הבן .......
כאמור מחכה מאוד לתשובה שלך. בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רק עבור הדוקטור דניאל פינק
ד''ר דני פינק23/09/2009בבקשה לקשר 050-323-1115 לעדינה לסדר ביקור
שנה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 30סתווית21/09/2009
אני בת 30 אמא לארבעה. אני מאוד לחוצה וכל דבר קטן מוציא אותי משלווה בקיצור אפשר אפילו לאמר שאני בנאדם עצבני אפילו מאוד. לאחרונה יש לי מעין "צביטה " בצד שמאל שמתגברת עד כדי כך שאני מפסיקה לנשום לכמה רגעים כי זה בלתי אפשרי מרוב כאב. ובעיקר כשאני לחוצה ואז ה"צביטה" הזו כאילו יושבת לפרק זמן ממושך יותר ( לפעמים מעל שעה) בד"כ אני אדם בריא כשהתגייסתי לצה"ל אובחנה איוושה בלב. האם עליי להתחיל לדאוג בשל הממצאים החדשים האם יש צורך בבדיקה בעבר כשהגעתי לבית חולים בגלל המצב הנ"ל א.ק.ג היה תקין וגם כשאני רוצה ללכת להיבדק אז פתאום לא כואב מהנ עליי לעשות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
"צביטה" בצד שמאל
ד''ר אברהם מתתיהו21/09/2009שלום דנית.
מדור זה מיועד לקרדיולוגיה ילדים, ואת כבר "ילדה גדולה".
בכל זאת, צביטה בחזה עם כאב שמתגבר בזמן נשימה וללא קשר למאמץ, ברוב המקרים אינו קשור ללב. כמו כן את מתארת שנעשה כבר ברור מסוים בעבר בגלל סיבה דומה ולא נמצאה בעיה. אני מציע לך להוריד לחץ ובכל זאת לפנות לקרדיולוג מבוגרים שישמע את הספור ויבדוק אותך ויחליט אם יש צורך בברור נוסף.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PPS ???סתווית21/09/2009
בני בן 3 שנים בבדיקת קרדיולוג אחרונה : היצרות של עורקי הריאה אוושה ססטולית 2/6 בנקודה הפולמונאלית עם הקרנה לבית השחי . אוושה יכולה להתאים לממצא של PPS . יש לשלול אפשרות של דלף משמאל לימין מעל למסתם הטריקוספדאלי כמו ורידים ריאתיים אנומאלי .. אשמח לקבל הסבר לנ"ל ומה בד"כ עושים במצבים כאלה ? יש לציין סיפור משפחתי של מום לב מולד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוושה פולמונלית
ד''ר אברהם מתתיהו21/09/2009שלום דנית
לפי מה שאת מתארת נשמעה אוושה מקסימלית באזור הפולמונלי.
את מתארת אפשרויות שונות שרשם הקרדיולוג.
אוושה באזור זה יכולה להיות בנאלית או לבוא במצבים שונים שתוארו . נראה לי מיותר לעשות דיון תיאורטי ובסוף יש אפשרות שלא ימצאו דבר .
נראה לי שעדיף להשלים אקו לב ואז לדון על הממצאים. (אנא כתבי מה שימצא בבדיקת האקו-לב)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה PFO דחוףliha20/09/2009
יש לי תינוקת בת 3 שבועות נולדה במשקל 3850 וכרגע במשקל 3880
עקב רשרוש בלב נשלחה לבדיקת אקו לב יומיים אחר הלידה
בבדיקה נכתבה התוצאה: אין עדות להפרעה המודימית (נכתב בכתב יד)
PFO עם שנט שמאל ימין PPS מינימאלי
מה זה אומר? והאם יש מניעה מלטוס עם התינוקת עוד חודש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
PFO ו PPS בילוד
ד''ר אברהם מתתיהו20/09/2009שלום LIHA.
הממצאים שאת מתארת אומרים למעשה שהתינוקת בריאה!
PFO יש להרבה מאד ילודים (כי זה מעבר שהוא פתוח בזמן שהתינוק ברחם ונסגר ספונטנית אחרי הלידה , לעתים אחרי זמן). למעשה ל רבע מהמבוגרים הנורמלים נשאר PFO ללא בעיות בד"כ.
PPS הוא ממצא שכיח בילודים. זוהי זרימה מואצת דרך עורקי הראה כנראה עקב כך שהעורקים הראתיים היו רגילים ברחם לקבל רק מעט דם ואחרי הלידה עוברת דרכם כל תפוקת הלב. התופעה נעלמת בד"כ תוך מספר שבועות עד חודשים.
איני רואה כל מניעה לטוס בגלל הממצאים הללו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לדר' מתתיהויואב16/09/2009
שלום דוקטור מתתיהו
ביתי בת חודשיים והיא נולדה עם VSD גדול ןASD
האם התינוקות הללו עם מומי לב נכללים בקבוצות הסיכון לשפעת החזירים?
שאלה נוספת:
ידוע שהתינוקות עם מומי בלב רגישים יותר בחורף ולכן יש חיסון מיוחד עבורם, האם החיסון פותר את הרגישות בחורף למחלות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זהומי חורף בילדים עם מומי לב
ד''ר אברהם מתתיהו17/09/2009תינוקות קטנים עם VSD ו ASD גדולים וסימני אי ספיקת הלב או יתר לחץ ראתי נכללים בקבוצת הסכון לשפעת החזירים. (וגם לשפעת רגילה)
צטוט מעלון הוראות של משרד הבריאות לגבי גיל זה:
ת י נ ו ק ו ת ע ד ג י ל ש נ ה ע ם ח ש ד ל ש פ ע ת ה ש י י כ י ם ל ק ב ו צ ת ס י כ ו ן א ו ה ס ו ב ל י ם מ ת ס מ י נ י ם ק ש י ם י ט ו פ ל ו אף ה ם ב ט מ י פ ל ו . ט י פ ו ל ב י ל ד י ם א י ל ו י י נ ת ן ב ה ת א ם ל מ י נ ו ן ו ל ה נ ח י ו ת ה מ פ ו ר ט ו ת ב ה ו ר א ת ש ע ה : " מ ת ן ט מ י פ ל ו ל י ל ד י ם מ ת ח ת ל ג י ל ש נ ה" ש פ ו ר ס ם ב נ פ ר ד .
במידה ו נ צ פ ת ה ת ו פ ע ת ל ו א י י ש ל ד ו ו ח ע ל כ ך ל ר ו פ א ה מ ח ו ז י . ה מ י נ ו ן ב ת י נ ו ק ו ת מ ת ח ת ל ג י ל ש נ ה:
3 חודשים ומטה 12 מ"ג פעמיים ביום למשך 5 ימים
3-5 חודשים 20 מ"ג פעמיים ביום למשך 5 ימים
6-11 חודשים 25 מ"ג פעמיים ביום למשך 5 ימים
יש לציין שבפרוספקט התרופה הומלץ להשתמש רק מגיל 13 שנים, ויש מקומות שנאמר רק מעל גיל שנה.
בנוסף יש את הוירוס RSV שפגיעתו יכולה להיות קשה בדרכי הנשימה בעיקר בגיל הרך ובקבוצות הסכון ומקובל בילדה כמו שלך לתת בחורף (החל מנובמבר ועד מרץ) חסון בזריקה חודשית אשר מפחית את הסכוי לחלות בRSV* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון לשפעת החזירים
יואב17/09/2009פורסם בחדשות שעוד שבועיים יהיה חיסון לשפעת החזירים לקב' הסיכון. אתה בתור רופא תמליץ לביתי בת החודשיים לקבל את החיסון???כמו לRSV?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות לדר' מתתיהו
יואב17/09/2009האם זה נכון שניתן לחסן לשפעת החזירים רק תינוקות מגיל חצי שנה ומעלה?ביתי בת חודשיים שוקלת כעת 3650 והניתוח לב פתוח לסגירת החור יהיה כנראה בזמן הקרוב (כי החור גדול ולפי איך שזה נראה הוא לא ייסגר לבד ויצטרכו לנתחה בזמן הקרוב).האם כדאי לנתחה לפני החורף בשל המחלות( שפעת החזירים וכו' ) כי הבנתי שאת החיסון לRSV היא תוכל לקבל או שעדיף בכל זאת לחכות למרות החורף כמה שניתן כי עדיף שהיא תהיה יותר גדולה בניתוח?
האם מנתחים בשניידר ילדים במשקלה? האם הניתוחים מצליחים ברוב המקרים כי היא מאוד קטנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלות אחרונות
יואב17/09/2009האם בגלל שנולדה לי ילדה עם מום לבבי VSD גדול ו-ASD אני צריכה לעשות בדיקות גנטיות מיוחדות?????עשינו את הבדיקה FISH והיא יצאה תקינה האם צריך לבדוק עוד משהו? מה לגבי ההריונות הבאים?. האם הילדה שלי תהיה בסדר ילדה רגילה?מבחינת התפתחות וכו'.
מצטערת על עומס השאלות אני פשוט מתמודדת אם משהו שהוא לא פשוט בכלל.
תודה רבה ושנה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
VSD +ASD בגיל הינקות
ד''ר אברהם מתתיהו19/09/2009שלום מירב.
VSD גדול בגיל הינקות אשר גורם לאי ספיקת לב (קושי בנשימה, קשיים באכילה, הזעה ועליה לקויה במשקל) ואשר גורם ליתר לחץ ראתי בד"כ אנו נוהגים לסגור בגיל 3 חודשים ואין טעם לחכות. כדאי לתקן מקרים אלה לפני החורף כי אז יש סיכוי רב יותר למחלות בדרכי הנשימה כמו RSV, שפעת, לאחרונה גם שפעת החזירים ועוד וירוסים נוספים. בד"כ הניתוח פותר הבעיה והילד מבריא. (כולל התפתחות וכו' למעט אחוז מאד קטן של ילדים עם סבוכים בניתוח). עושים ניתוחים כאלה במספר מרכזים בארץ בהצלחה כולל במרכז שהזכרת.
אם הFISH ל 22 היה תקין, ולתינוקת יש תווים רגילים ונורמאלים, איני חושב שיש חשיבות רבה בברור גנטי מעמיק, אך כדאי לעשות אקו לב עובר בהריונות הבאים.
לגבי חיסונים לשפעת החזירים, יש שמועות סותרות לגבי זמן הגעת החיסונים , יש שאומרים שבועיים ויש שאומרים 3 חודשים. יש לזכור שאלו חיסונים חדשים ואין עמם ניסיון רב עדיין. לא ראיתי עדיין הוראות ברורות של משרד הבריאות לגבי החיסון בגיל המאוד צעיר (מתחת לחצי שנה).
בנושא זה נראה לי שנצטרך להיעזר בסבלנות עד שיגיעו החיסונים ועמם ההוראות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקל
יואב19/09/2009תודה רבה על התשובה המפורטת עזרת לנו מאוד.
ביתי עולה יפה במשקל היא כעת שוקלת 3800 (היא נולדה קטנה) ואני מאמינה שהיא תגיע לניתוח בסביבות 4+ קילו האם זה משקל סביר לניתוח?האם מנתחים הרבה במשקלים הללו? ואם כן האם בגלל שהלב קטן אחוז הסיבוכים עולה?
אני מקווה לטוב מאחר ואנו מאוד מאוד פוחדים.
שנה טובה ומתוקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
VSD גדול בתינוקת
ד''ר אברהם מתתיהו20/09/2009שלום מירב
המנתחים יודעים היום לבצע ניתוחים יותר מסובכים מאלה בילדים עוד יותר קטנים. אם יש אינדיקציה לניתוח כמו שתארתי קודם, אז יש ללכת לניתוח וסכויי ההצלחה גבוהים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו לב עוברשירה15/09/2009
ברצוני לדעת אם בסקירה מוקדמת התגלה מוקד אקוגני בלב והופנתי לבדיקת אקו לב עובר ולאחר מספר שבועות בסקירה מורחבת מוקד האקוגני נעלם, האם אני צריכה לעשות את בדיקת אקו לב עובר. אציין שבדיקת הסקירה מורחבת יצאה טובה מאוד, ובדיקת חלבון עוברי גם טוב. אודה לתשובתכם בהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוקד אקוגני בלב
ד''ר דני פינק15/09/2009שלום שירה
כסימן יחיד, מוקד אקוגני בלב לא משמעוטי או בקשר לתסמונת או למום לב ואין חיוב לעבור אקו לב עובר בגללו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן חודש וחצי עם מום בלבאסתר פלח14/09/2009
ערב טוב,
רציתי לשאול מיהו הרופא הטוב ביותר לניתוחי לב לתינוק בן חודש וחצי שוקל 3.500 ק"ג
שנולד עם(מום בלב)-2 חורים בחדר השמאלי שאחד הוא רגיל ואחד לרג'
וכתוצאה מהחורים הריאות שלו מוצפות בדם
הוא נושם במהירות שהיא משולשת מהרגיל והרופאים ממליצים שהוא יעבור 2 ניתוחים
ניתוח אחד למנוע מעבר של הדם לריאות לחכות שיגדל קצת ואז שוב לנתח על מנת לסגור את החורים בלב.
מהי דעתך המקצועית?
תודה מראש,
אסתר פלח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 חורים בחדר השמאלי
ד''ר דני פינק14/09/2009שלום אסתר
ב"ה יש לנו כירורגים טובים בארץ. חשוב ביותר זה שהכירורג עובד טוב ביחד עם הקרדיולוג שלכם. אז את חייבת לשעל הקרדיולוג של הבן שלך. זה יותר צבת טוב משרופא לבד והצבת כולל הקרדיולוג האישי.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוקד אקוגני בלבקרן14/09/2009
שלום רב,
בסקירת מערכות בהריון התגלה מוקד אקוגני בחדר לב שמאל.
מי שפיר + אקו לב עובר - תקין.
שאלתי היא האם ידוע ממה נובע מוקד זה, האם יכול להיות בגלל שההריון היה מיד לאחר גלולות או בגלל טיסה בהריון? והאם זה נחשב לפגם בלב?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מןקד אקוגני
ד''ר אברהם מתתיהו14/09/2009זוהי נקודה לבנה שרואים בחלל חדר שמאל ולעתים גם ימין קרובה לסיבים שתופסים את המסתמים שבין הפרוזדורים לחדרים.
התופעה שכיחה מאד ועד 10% מהעוברים בכלל. למוקד אין חשיבות פתולוגית, כלומר אין זו מחלה בלב וזה אזור שפשוט מחזיר טוב יותר את גלי הקול באולטרסאונד. (יתכן בגלל קיום גבישים מסוימים)
הדבר היחד הרע שנאמר על זה הוא שיש קשר סטטיסטי קל לתסמונת דאון. (כלומר זהו אחד הסמנים הסטטיסטיים החלשים לתסמונת דאון)
במקרה שלך מי שפיר ואקו לב עובר תקינים כך שאת יכולה להיות רגועה לגמרי. אין לזה כל קשר לכל הגורמים שציינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לב ימניטל13/09/2009
חזרתי מבדיקת סקירת מערכות מוקדמת , אני בשבוע 17 , הריון שלישי , בת 38
בסקירה התברר לי כי לב העובר נמצא בצד ימין (כל שאר האברים נמצאים במקומם הרגיל).
בימים הקרובים אני אעבור בדיקת אקו לב , בינתיים האם תוכל להסביר לי מה זה אומר ,האם
קיימים מקרים כאלו, והאם אני צריכה לחשוב בכיוון של הפסקת ההריון.
תודה
טל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לב בימין
ד''ר אברהם מתתיהו14/09/2009שלום טל
ראשית, חשוב לחזור על הבדיקה באקו לב עובר וסריקת מערכות מורחבת כי לעתים אפשר בבדיקה להתבלבל בצדדים.
אם אכן הלב נוטה יותר ימינה חייבים לנסות למצוא את הסיבה לכך.
לעתים זה מופיע עם מומי לב מסוימים (כמו CORRECTED TGA ) או בשלוב עם בעיות של סימטריה (כמו אספלניה או פוליספלניה) או במסגרת הפוך מלא של כל האברים (SITUS INVERSUS ).
יש מקרים שהלב רק דחוק ימינה בגלל חוסר התפתחות של ראה ימנית או בגלל הרניה סרעפתית כאשר אברי בטן נמצאים בחזה שמאל ודוחקים הלב ימינה)
ולעתים סתם ללא מום לב או סיבה ברורה אחרת החוד נוטה יותר ימינה מהרגיל.
לסכום: ראשית צריך לאשר את הממצא ואם כן לנסות להבין הסיבה לכך. רק לאחר שנבין ממה נגרם הענין ניתן יהיה לתת יעוץ יותר הגיוני מה לעשות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדיולגסמי13/09/2009
שלום רב,
ד"ר נכבד,
לפני יומיים נבדק בני על ידי קרדיולג ילדים :
בני בן שלושה חודשים נולד בשבוע 29 ,בבדיקה גופנית : צבע תקין, דפקים תקינים,קולות תקינים.אין קולות נוספות, אוושה סיסטולית פליטתית . מצב המודינמי תקין.
אקו לב: פגם בפוסה אובליס, 5 מ"מ קוטר. דלף קטן משמאל לימין חדר ימין לא מורחב. על פני מסתם פולמונלי: זרימה 1.8 מטר לשניה. זרימות תקינות על פני יתר המסמתים. דוקטוס סגור. אאורטה תקינה.
סכום והמלצות : אין לממצא משמעות המודינמית, ביקורת עוד שנה.
מה משמעות תוצאות הבדיקה והאם קייימת בעיה אצל התינוק ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגם בפוסה אובליס
ד''ר דני פינק13/09/2009שלום סמי
הקרדיולוג ילדים שלכם ביקש ביקורת רק בעוד שנה בגלל שהוא בדעה שאין בעיה וקרוב לבדי לא יהיה בעיה בעתיד. רק בגלל האפשרות הקטן שהמעבר בין הפרסדורים לא יסגור, הוא ביקש הביקורת. אז גם לכם, אין מה לדאוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת הולטרחגית09/09/2009
אני אמורה לבצע בדיקת הולטר, תוך כמה זמן אני אקבל את התוצאה,
הבנתי שזה נשלח לבי"ח לפיענוח? למי נמסרת התוצאה?
לרופא מטפל? לקרדיולוג שהמליץ על הבדיקה? או למטופל?
הקרדיולוג שאני מטופלת אצלו יוצא לחופשה, בתקופה שאני אמורה לקבל תוצאה
של הההולטר. מי מוסמך להסביר לי את התוצאה(תשובה)?
ושאלה אחרונה אני מטופלת אצל קרדיולוג (אותו קרדיולוג) גם באופן פרטי,(שילמתי 100 ש"ח
לביקור) הבנתי שלביקורת אחרי ההולטר אני אמורה לקבוע אצלו תור שכרוך בעלות של 100 ש"ח.
למה אני לא יכולה ללכת דרך קופ"ח ואז העלות היא נמוכה יותר?.(לאותו קרדיולוג שעובד גם במרפאה). מה עושים ???...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת הולטר
ד''ר דני פינק09/09/2009שלום שוב
אינני יודיע!
כל השאילות שלך קשור לסידורים מקומיים. את חייבת לישול במקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף! בבקשה התייחסות מהירה...חגית08/09/2009
רכשתי מכשיר לבדיקת לחץ דם ודופק, בדקתי לבתי במשך שלושה ימים כפעמיים שלוש ביום,
אציין כי בתי סובלת מלחץ דם גבוה ודפיקות לב 110/115, אתמול להפתעתי הבדיקה הראתה
על דפיקות לב של 85 ובעיה בקצב הלב, חזרנו על הבדיקה לאחר שעתיים לערך הבדיקה הראתה דפיקות לב של 75 וקצב לב סדיר, הגיוני הדבר שקורה שיש בעיה בקצב הלב למרות שזאת פעם ראשונה שזה מופיע או חייב התייחסות וזה מצביע על בעיה כלשהי.או שיש אפשרות שזה נבבע
מלחץ כלשהו כי היא היתה קצת לחוצה בזמן הבדיקה.
הפרעת קצב=בעיה בלב ???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בקצב הלב
ד''ר דני פינק08/09/2009שלום ענת
אני לא הייתי סומך או להתייחס על הבחנה של "בעיה בקצב הלב" של המכשירים האלו ומיחד לא בילדים. עם את דואגת, תהלכו לרופא ילדים שלה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה ביותרחגית07/09/2009
האם בדיקות ביתיות של לחץ דם ודופק, הם בדיקות מספיק אמינות.
אציין כי רכשתי מכשיר שוויצרי מיקרולייף, במרפאה התוצאות עם ערכים גבוהים
מערכים שבבדיקה הביתית, על איזו בדיקות עליי להיסתמך???
ו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לחץ דם במכשיר ביתי
ד''ר אברהם מתתיהו07/09/2009שלום סיגל
לעתים המדידה במכשיר ביתי היא יותר נכונה, לא בגלל המכשיר, אלא בגלל שהילד יותר רגוע ולא מתרגש. האם גם הדופק איטי יותר?
אם יש לך ספק בקשר לאמינות המכשיר אפשר לבקש מהחברה לבדוק את אפוסו או להשוות בין 2 מכשירים בבית באותם תנאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נוזלים בלב העוברניצן03/09/2009
מה משמעות של נוזלים בלב העובר בסוף הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נוזלים בלב העובר?
ד''ר אברהם מתתיהו07/09/2009שלום ניצן.
אני מקווה שאני מנחש נכון ושאת מתכוונת לנוזל מסביב ללב העובר. אם כן, אנו מדברים על נוזל פריקרדיאלי. תמיד יש מעט נוזל בקרום הלב ויש לו תפקיד של סיכה (חשוב בגלל התנועה המתמדת של הלב). כמות של עד 2 מילימטר נחשבת לנורמלית. לעתים יש הצטברות רבה יותר של נוזל וזה יכול להיות מסיבות שונות, מזהום ועד אי ספיקת לב עוברית כתוצאה מסיבות שונות. חשוב להתיעץ עם הרופא שעשה את הבדיקה האם הממצא משמעותי והאם יש צורך בברור מסוים. לציין שברוב המקרים יש כמות קטנה וחסרת משמעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)


