פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • שאלה
    ליאת
    10/03/2010

    שלום רב,
    אני בת 28, חולה בלופוס מילדות.
    לאחרונה שמתי לב שהדופק שלי נמוך מאוד במצב מנוחה בין 50 ל 60 ובמצב מאמץ גג 70[ ואני רחוקה מלהיות ספורטאית (-:
    בנוסף ובלי שום קשר, עשיתי צילום ראות שיגרתי ובתוצאה נראה צל לב מוגדל . רופא המשפחה שלח אותי לאקו לב שהראה תפליט פרי קרדיאלי.
    מה כל זה אומר ומה עלי לעשות למי לפנות וכו ?

    אני נוטה לא להתמיד עם בדיקות שכאלה. לא מתוך זלזול חס וחלילה אלה מתוך היאוש שבהיותי חולה כל כך הרבה שנים ולמדתי בדרך הקשה שאם מחפשים בסוף תמיד מוצאים והכל נוטה להסתבך אצלי..
    אני שואלת בכנות ומנסה להבין באמת האם זה דורש ברור מעמיק וחס וחלילה המצב יכול להיות מסוכן או לעזוב את זה - לשם אני נוטה אישית ומה שיקרה יקרה, יש לי מספיק בעיות גם ככה.

    תודה רבה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תפליט פריקרדיאלי ב לופוס

    ד''ר אברהם מתתיהו
    10/03/2010

    שלום ליאת.
    השאלה אינה ממש מתאימה לקרדיולוגיה ילדים.
    תפליט פריקרדיאלי הוא נוזל שמצטבר סביב הלב והוא יכול להיות אחד התסמינים שיש בלופוס. המשמעות תלויה בכמות הנוזל וכמות קטנה אינה גורמת לבעיות.( יש עוד תסמינם לבביים נוספים במחלה זו)
    נראה לי שאת זקוקה ליעוץ של קרדיולוג מבוגרים וגם ראומטולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוואסקי..
    ז'קלין
    09/03/2010

    מבקשת מאד לדעת, מהו הטיפול למחלת הקוואסקי אצל תינוק בן שנתיים..
    האם מבריאים ממחלה זו בהמשך ?
    האם היה ניתן לאבחן זאת אילו היה נבדק סמוך ללידתו ?
    אנה מיכם, השיבו לי על שאלות אלה..

    ז'קלין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוואסקי..

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוואסקי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    10/03/2010

    שלום ז'קלין
    מחלת קוואסקי היא מחלה שבה יש דלקת של כלי הדם בגוף במקומות שונים. לכן גם יש לה אוסף של תסמינים כמו:
    חום גבוה הנמשך למעלה מחמישה ימים.
    אודם של לחמיות העיניים. פריחה עורית מסוגים שונים. שינויים בפה: שפתיים אדומות וסדוקות, לשון אדומה דמוית תות(לשון תותית), נפיחות והאדמת כפות הידיים והרגליים. מאוחר יותר מופיע קילוף בקצוות האצבעות. יתכן הופעת קשריות לימפה מוגדלות,
    לעתים מופיעים סימנים נוספים כגון כאב מפרקים, כאבי בטן, שלשול, אי שקט, ועוד.
    רוב התופעות הללו נעלמות לבד ולא משאירות נזק. באחוז לא גדול מהמקרים (כ 20 %) יכולה להיות
    מעורבות הלב עם מפרצות (אנאוריזמות) בעורקים הכליליים, ובחלק ממקרים אלה יכול להיווצר נזק בעורקים הללו גם לעתיד.
    הטיפול הוא אנטי דלקתי ב גמא גלובולינים, אספירין, ולעתים סטרואידים. הטיפול המוקדם מפחית הסיכוי לנזק לקורונרים. רוב הילדים מבריאים ללא נזק שאריתי.
    מאחר וזו מחלה חריפה, נרכשת ולא מולדת , לא ניתן לאבחן מחלה כזו סמוך ללידה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות
    נורית
    01/03/2010

    אני נמצאת בשבוע 28 - הריון ראשון, ולאחר תוצאות ההולטר ואקו לב נמצא כי יש לי פעימות מוקדמות מרובות,אשר אני חשה בהרבה שעות ביממה. ברצוני לדעת האם דבר זה יהווה בעיה בלידה? האם עלול להחמיר במהלך הצירים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות מוקדמות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות לאשה בהריון

    ד''ר אברהם מתתיהו
    02/03/2010

    שלום נורית
    אמנם השאלה מתאימה יותר לפורום של קרדיולוגיה מבוגרים אך אנסה לענות לך.
    כדי לתת תשובה הגיונית אני צריך לדעת 1. האם את אשה בריאה והאם יש לך מחלת לב או אחרת? 2. מה התשובה המפורטת של ההולטר, איזה סוג פעימות מוקדמות והאם היו בודדות או בקבוצות וכו 3. מה תשובת האקו, האם יש בעיה מבנית בלב או בתפקודו? 4. האם את נוטלת תרופות והאם את מרבה בשתיית קפה וחומרים מכילי קפאין או סגריות 5.האם נבדקת אצל קרדיולוג? האם נעשה גם אקג רגיל ומה היה הפענוח?
    האם יש ספור משפחתי של בעית לב או הפרעות קצב או מות פתאומי בגיל צעיר?
    תשובות לשאלות אלה יעזרו לענות לך בצורה טובה יותר.
    בעקרון אם את אשה בריאה לגמרי עם לב נורמלי לגמרי, אז בד"כ אין משמעות רבה לפעימות מוקדמות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוקד אקוגני בחדר שמאל
    לימור
    28/02/2010

    שלום,אני בהריון ה-1, בת 21 שבוע 24, לאחר שביצעתי את הסקירה המורחבת, התגלה ממצא של מוקד אקוגני בחדר שמאל של לב העובר.
    חשוב לי לציין שכל שאר הבדיקות שביצעתי כמו חלבון עוברי ושקיפות עורפית הממצאים היו חיוביים וטובים ללא כל חשש לתסמונת כלשהי.

    זה נורא מדאיג אותי! האם יש דרך לבדוק? האם עליי להיות מודאגת מכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוקד אקוגני בחדר שמאל

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוקד אקוגני בחדר שמאל

    ד''ר אברהם מתתיהו
    28/02/2010

    שלום לימור
    מוקד אקוגני הוא ממצא של נקודה מבריקה או לבנה בלב העובר, בד"כ בחדר שמאל אך לעתים גם בימין או ב 2 החדרים. הממצא כשלעצמו אינו מום בלב והוא שכיח מאד בעוברים בריאים. הדבר הרע היחיד שנאמר על ממצא זה שיש לו קשר סטטיסטי חלש לתסמונת דאון (כלןמר זהו אחד הסמנים הסטטיסטיים היותר חלשים לתסמונת דאון והרבה פחות חשוב משקיפות עורפית וחלבון עוברי ומעוד סמנים אחרים בסקירה הגניקולוגית)
    לאשה בגילך ,אם אין סימנים אחרים בנוסף, ההמלצה היא להתעלם מהעניין.
    יש הנוהגים לבצע גם אקו לב עובר (לא כדי לראות הנקודה האקוגנית, אלא לשלול מום לב, כי מציאת מום לב כן מעלה בד"כ את הסכוי לדאון ואז כן יהיה כדאי להשלים בדיקת מי שפיר)
    בקיצור אין סיבה של ממש לחרדות בגין ממצא זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצב לב מהיר אצל העובר
    ריטה
    28/02/2010

    אני בשבוע ה33 להריוני ובבדיקות מוניטור התגלה כי לעובר יש לפעמים דופק מאוד גבוה של 240-280 פעימות בדקה ולפעמים תקין עד 160 פעימות בדקה. בהוראת הרופא התחלתי לקחת כדורי סוטלול
    שלפעמים עוזרים ולפעמים לא (וממילא מוניטור הוא רק 20 דקות אז איך ניתן לדעת למשך כל היום?). שאלתי היא האם הכדורים יכולים להעלים לגמרי את התופעה? איך ניתן לעקוב אחרי זה חוץ ממוניטור? והאם זה מצב שיש סיכוי שיעבור עד ללידה או שהילד גם יגדל עם זה? אנא עזרו לי אני מאוד לחוצה!
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצב לב מהיר אצל העובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב עוברית

    ד''ר אברהם מתתיהו
    28/02/2010

    שלום ריטה
    קצב של 240-280 לדקה אומר שיש לעובר הפרעת קצב מהירה. אמנם לא מסרת פרטים נוספים לגבי המנגנון של הפרעת הקצב אך סטטיסטית הסבה השכיחה היא הפרעת קצב על חדרית שנובעת בד"כ מקיום של נתיב חשמלי בנוסף למערכת ההולכה הרגילה, מצב שמאפשר בתנאים מסוימים יצירת מעין מעגל חשמלי שהוא הפרעת הקצב. עובר שליבו יפעם 280 לדקה למשך ימים רבים רצוף, ליבו עלול להתעייף ויכולה להתפתח אי ספיקת לב עם סבל של העובר. אם בחלק גדול של היממה הקצב אינו מהיר, יתכן שהעובר לא יסבול כלל. במקרים של הפרעה מהירה אנו נוהגים לטפל בעובר ע"י תרופה שניתנת לאם וחוצה את השילייה. אחת התרופות המקובלות היא אכן סוטלול (אם כי לרוב מתחילים בדיגוקסין, תלוי במצב העובר ואם יודעים מהו המנגנון של הפרעת הקצב). במקביל נותנים לאם זריקה של סטרואידים להבשלת ראות העובר. ועוקבים אחרי הקצב העוברי במוניטור אחרי מצב העובר באולטרסאונד ואקו לב עובר וכן אחרי האשה שהיא מטופלת בתרופה בעל כורחה .
    אם התרופה עזרה וההפרעה נעלמה או דוכאה ברוב הזמן והעובר במצב טוב אז מושכים עד סיום ההריון בזמן. אם התרופה אינה עוזרת ניתן להוסיף גם תרופות אחרות ולעתים יש צורך לילד העובר מוקדם (יותר קל לטפל בו בחוץ), כמובן מנסים להגיע לפחות ל 34 שבועות (אם אפשר) להפחית בעיות של פגות . ההפרעה יכולה לחלוף לבד וגם אם לא , אנו יודעים לטפל בכך בתחילה בתרופות ובגיל מאוחר יותר אם יש צורך בצנתור מיוחד לצריבה של הנתיב החשמלי הנוסף (אם אכן זה המנגנון)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק בן שבוע
    דור
    19/02/2010

    שלום,
    בני בן 7 ימים ושמתי לב שלפעמים שהוא ישן הוא "קופץ" כאילו יש לו שתי נשימות קצרות ואז הוא חוזר לישון רגיל . האם אני צריכה להיות מודגאת?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק בן שבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נשימות לא סדירות בילוד

    ד''ר אברהם מתתיהו
    19/02/2010

    שלום דורית
    לא נראה לי שהעניין קשור לפורום של קרדיולוגיה ומתאים יותר להציג זאת לרפואת ילדים,
    יחד עם זאת ידוע שלתינוקות יש נשימה לא סדירה וקרוב לוודאי שמה שאת מתארת אין לו משמעות רבה.
    אפשר גם להראות זאת פעם לרופא הילדים (לקחת הילד כשהוא ישן) כדי שיתרשם מהתופעה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מום בלב העובר
    הילה
    18/02/2010

    לרופא שלום רב,
    אני בת 37 . לאחר שהרופא לא הצליח לראות את הלב בצורה תקינה , חזרתי לאולטראסאונד נוסף בשבוע 17. הסקירה נמצא כי :
    PS, TGA, AV-CANAL
    הרחבה של אאורטה,עורק ריאה מוצר .
    כמובן שהרופא לא יכול לומר לבצע הפסקת הריון אולם הבנו שמדובר במומים קשים מאוד וכדי לסיים את ההריון .

    אנחנו שבוע הבא אמורים לבצע הפסקת הריון ןמאוד קשה לנו נפשית מכיוון שהמתנו שנה וחצי להריון הזה .

    האם אכן מדובר במומים קשים ?

    תודה
    הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מום בלב העובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TGA,PS , AVC

    ד''ר אברהם מתתיהו
    19/02/2010

    שלום הילה.
    זהו אכן מום לא קל. אם ממשיכים בהריון יש לעשות מי שפיר לשלול בעיה כרומוסומלית.
    בנוסף לכך מום זה נוטה לבוא לעתים במסגרת של קבוצת בעיות שנקראת הטרוטקסיה שמלווה בבעיות נוספות בורידים הסיסטמיים והראתיים שמסבכים את המצב עוד יותר (ולא ברור לי אם הועלתה אפשרות כזו בבדיקת האקו לב עובר). במקרים של הטרוטקסיה לעתים יש גם חוסר טחול שגורם בנוסף לחסר חיסוני.
    וכעת בהנחה שמדובר במום לב מבודד ללא הבעיות האחרות שהזכרתי, גם אז זה לא פשוט. לא תמיד אפשר לתקן המום בצורה מלאה. ומדובר בכל מקרה במספר ניתוחים וצנתורים עם תמותה אפשרית בדרך, ומעקב כל החיים ע"י קרדיולוג ילדים.
    החלטות על הפסקת הריון הן תמיד קשות ועוד יותר בהריון יקר. הן תלויות בין השאר באמונה ופילוסופיה של הזוג. אנו נוהגים לכבד את ההחלטה של הזוג לכל כיוון.
    באופן אישי אם אני הייתי צריך להחליט לעצמי במקרה כזה, הייתי מבקש מעוד קרדיולוג ילדים להתרשם ואם יש הסכמה לגבי האבחנה הנטייה שלי תהיה להפסיק ההריון עם כל הכאב והצער בדבר. 

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סגירת asd
    מאיה
    17/02/2010

    היום ביתי בת ה10 עברה צינתור סגירת asd ע"י ד"ר מתתיהו,
    ברצוני בפורום זה להודות מקרב לב על היחס תשומת הלב שניתן לביתי וגם לנו למשפחה .
    תודה לך באופו אישי וכן לצוות חדר צינתורים בשניידר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סגירת asd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סגירת ASD בצנתור

    ד''ר אברהם מתתיהו
    19/02/2010

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בנושא הצרות המסתם הריאתי
    אושרית שדה
    17/02/2010

    שלום:
    ביתי בת כחודשיים ולאחר הלידה נשמעה אוושה , נמצא pfo , נמצא בבדיקת האקו - דופלר שישנה הצרות ברמת המסתם הריאתי עם מפל של 43 ממ. דוקטוס פתוח , ופגם שנינוי קטן במחיצה הבין עלייתית.
    שאלותיי הן :
    למה הכוונה מפל של 43 ממ? מה הפרוש : דוקטס פתוח ומה ההשפעה על התינוקת ? האם יש פיתרון ללא התערבות כירוגית ? איך ההשפעה על אורח החיים ?
    תודה, אושרית , האמא המודאגת .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות המסתם הראתי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/02/2010

    שלום אושרית
    מפל 43 ממ"כ הוא הפרש הלחצים שנמדד על פני המסתם בעת התכווצות הלב. ערך זה נמדד בד"כ ע"י מדידת מהירות הזרימה בדופלר והוא מהווה מדד לחומרת ההצרות. באופן נורמלי בעת התכווצות החדר הימני המסתם הראתי נפתח לגמרי ואין הבדל של ממש בלחץ הסיסטולי בין החדר הימני ועורק הראה. כאשר המסתם מוצר זה גורם לכך שבעת ההתכווצות הלחץ בחדר הימני גבוה מזה שבעורק הראה וזהו למעשה המפל. ככל שהוא גבוה יותר בד"כ מצביע על הצרות חמורה יותר. מפל 43 ממ"כ מצביע עלהצרות בינונית עד קלה שאינה מחייבת התערבות טיפולית. אם יש החמרה של ההצרות למפל שמעל 70-80 ממ"כ אנו נוטים להתערב (בד"כ ע"י הרחבת המסתם הראתי ע"י בלון בצנתור)
    PDA (דוקטוס ) הוא צינור שמחבר בין אבי העורקים ועורק הראה. יש לו תפקיד חשוב בתקופה העוברית והוא נסגר בד"כ ספונטנית לאחר הלידה. בגיל זה הוא עדיין יכול להסגר. אם הוא קטן אין לכך משמעות רבה. אם הוא יותר מקטן אנו נוטים לחכות חצי שנה עד שנה ואם אינו נסגר ניתן לסגור אותו בצנתור ע"י סלילים או מטרייה מיוחדת.
    בנוכחות מפל כפי שתארת ואם הדוקטוס אינו גדול , אין סבה שיהיו תסמינים חולניים אצל הילדה.
    המצב מחייב כמובן מעקב ע"י קרדיולוג ילדים. (דרגת החומרה יכולה להשתנות לרעה או לטובה בשנה הראשונה לחים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הצרות המסתם הראתי

    אמא מודאגת
    23/03/2010

    שלום רב :
    בהמשך לשאלות הקודמות בנושא זה , כעת בבדיקה אצל קרדיולוג נמצא כי המסתם הראתי עם תנועת DOMING עם מפל 60 ממ .
    השאלה היא האם מבצעים צינטור בגיל זה ? ( 3 חודשים ) או מחכים ? ומה עושים בינתיים ?
    מה ההשלכות של צינטור ? למה עליי לשים לב כעת בהתנהגות התינוקת ? אנו אמורים לנסוע לחופשה באילת מרחק נסיעה של 3 שעות , האם מומולץ או לא במצב זה ?
    בתודה מראש .
    אושרית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS בילד בן 3 חודשים

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/03/2010

    שלום אושרית
    הצרות של 60 ממ"כ היא בינונית ובד"כ אנו מסתפקים במעקב. אני מניח שאין לילד כל תסמינים (בד"כ הצרות ברמה כזו אינה גורמת לסימפטומים כלשהם אצל הילד). ניתן לעשות צנתור כבר בתינוק מיד לאחר הלידה אך לא נראה לי שיש צורך בשלב זה. בד"כ אין צורך בטפול מיוחד ואין כל מניעה לנסוע לאילת (לדאוג שהילד ישתה מספיק ולא יתייבש).
    הצנתור להרחבת המסתם הראתי הוא בד"כ מוצלח מאד (זה תלוי גם במבנה של המסתם) עם סכון קטן מאד והתאוששות מהירה.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה של האאורטה
    דרום
    11/02/2010


    שלום רב

    לפני חודש עשיתי בדיקת אקו לב כחלק ממעקב (בגיל שבועים עשיתי ניתוח לתיקון קוארקטציה של האאורטה, בניתוח עצמו תיקנו היצרות ע"י גזירה וחיבור מחדש, היום אני בן שלושים ללא לחץ דם, ללא סוכרת וללא שומנים). התוצאות הראו על החמרה בהשוואה לבדיקה שהייתה לפני ארבע שנים. להלן חלק מהתוצאות:

    fractional shortening: 46 בבדיקה הקודמת לפני ארבע שנים היה 30.

    mitiral valve: normal, aortic valve:abnormal

    aortic root diameter: 18 בבדיקת הקודמת היה 24

    ascending aorta diam:33 בקודמת 30

    right atrium: 38

    iv septal thickness:7

    post wall thickness: 7

    end diastolic diam: 46

    end systolic diam:25

    anteroposterior: 24

    superoinferior: 37

    מהירות זרימה בדופלר:

    reg flow veloc: tricus 2.4

    pressures: pa 33 rv 33 (בהנחה שהלחץ בעליה הימנית 10 ממ"כ)

    סיכום:

    תפקוד סיסטולי כולל של החדר השמאלי תקין.

    לא הודגם ASD או VSD, הודגמה קואורקטציה של האאורטה, עם מהירות 3.3 מ לשניה, מפל 37 ממ"כ.

    חדרים תקינים.

    עלויות לא מוגדלות.

    מסתם אאורטלי מעט מעובה, עם 3 עלים. הודגם AR קל.

    מסתפ מיטרלי ב.מ.פ

    אי ספיקה טריקוספידלית קלה ללא עדות ליתר לחץ דם ריאתי.

    בחודשים האחרונים אני מרגיש לחצים בחזה שמופיעים בצורה של צביטה למשך כמה שניות ואז נעלמים. הרופא אומר שזה ממצאים לא מחשידים.

    לי זה מאוד מפריע ואינני יודע מה לעשות.

    אשמח לקבל את עצתך בנושא.

    תודה מראש,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוארקטציה של האאורטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה של אאורטה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    13/02/2010

    שלום
    ראשית, לגבי הכאב בחזה, בהנחה שהוא בא במנוחה בצורת צביטה או דקירה שנמשכת שניות ספורות ,אכן אין זה אופייני לכאב שנובע מהלב.
    וכעת לגבי הקוארקטציה: רוב הדברים שצוינו בבדיקת האקו הם בסדר אך יש מפל לחצים מעט גבוה מהנורמלי על פני אאורטה היורדת.
    מכאן עדיין לא ברור לגמרי שיש כאן הצרות שמחייבת התערבות. חשוב לדעת איך הדפקים ולחץ הדם בידיים לעומת הרגליים. כדאי היה לדעת מה ערכי לחץ הדם בגפיים עליונות במבחן מאמץ ( ובאותה הזדמנות לבדוק אם יש כאבים בחזה ושינויים באקג בזמן המאמץ). כמוכן באקו-דופלר חשוב לדעת איך נראית עקומת הזרימה (האם יש מריחה דיאסטולית?) וכן חשוב לדעת איך הזרימה באאורטה הבטנית.
    אם בדיקות אלה מעלות חשד גבוה להצרות משמעותית עדיף לדעתי ללכת לצנתור שבו ניתן להזריק חומר ניגוד ולמדוד לחצים ואם אכן יש הצרות משמעותית ניתן גם לטפל ע"י הרחבה בד"כ עם סטנט (תומך).
    אם הסבירות להצרות משמעותית אינה גבוהה כדאי אולי להשלים בדיקת הדמיה של האזור כמו CT או MRI שהן לא חודרניות כמו צנתור, אך יש להן ערך אבחנתי בלבד. (ההדמיה באקו לב של האזור בגיל זה יכולה להיות קשה לעתים)
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PFO/ASD2
    מירי
    10/02/2010

    שלום רב, לבתי בת החודשיים התגלה אוושה אצל רופא הילדים שלה.
    לאחר בירור אצל קרדיולוג ילדים התגלה pfo/asd2 כ- 1.0*0.7 ס"מ עם דלף משמאל לימין.
    נאמר לי לחזור לביקורת בגיל חצי שנה.
    יש לי כמה שאלות:
    האם גודל ה- asd נחשב גדול?
    האם ייתכן והוא ייסגר בעצמו?
    מה ההשלכות של ה- asd לחיי היום יום ולעתיד?
    אם היא תצטרך לעבור צינתור מה ההשפעות לכך לחיי היום יום ולטווח הארוך יותר?

    אני ממש בלחץ ובאי שקט.
    תודה מירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PFO/ASD2

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/02/2010

    שלום מירי. אין צורך להיות כל כך לחוצים בקשר לענין.
    אם הבנתי נכון (10מ"מ על 7 מ"מ) אמנם אינו פגם קטן לגיל זה אך בהחלט יכול להסגר ספונטנית.
    בגיל זה בד"כ ASD אינו גורם לבעיות נראות לעין אצל הילד וגם אין צורך בכל הגבלה. בעיות מתחילות בד"כ בגיל 40-50 שנה במקרים שהפגם גדול.
    ברוב המקרים אנו נוהגים לחכות 2-3 שנים ראשונות כי לעתים פגמים אלה נהיים קטנים יותר ואף נסגרים ספונטנית בשנים הראשונות.
    אם אינו קטן עם הזמן, אנו מעריכים בעזרת האקו אם הפגם יכול להתאים לסגירה בצנתור (יש צורך בשוליים טובים ברוב ההיקף) ותלוי גם בגודל הפגם לעומת גודל הכללי של הפרוזדור(דבר שיכול להשתנות במידה מסוימת עם הגיל).
    אם אנו מעריכים שיש סיכוי שבעתיד הפגם יתאים לסגירה בצנתור, ולילד אין סימפטומים אנו מעדיפים לחכות עד גיל 4-5 שנים לבחון סגירה בצנתור. (מעדיפים לא לחכות עד גיל מאוחר כדי למנוע בעיות בעתיד)
    ניתן ללכת לניתוח בגיל מוקדם יותר (2-3 שנים) אם חושבים באקו שהפגם הוא מאד גדול (ולכן הסכוי שיקטן עם הזמן הוא קלוש) ושמיקומו אינו מתאים ולא יתאים לסגירה בצנתור אפילו בעתיד.
    גם נתוח ASD נחשב לניתוח קל יחסית ומוצלח. התמותה לדעתי פחות מ 1% ואחוז הסבוכים קטן.
    אחרי צנתור או ניתוח מוצלחים הילד למעשה בריא ובד"כ ללא כל בעיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב
    ליאת
    09/02/2010

    שלום רב, אני בהריון בשבוע 24, בסקירת מערכות מוקדמת (שבוע 15) נמצא מוקד אקוגני בצד שמאל, ובסקירה המאוחרת כעת נצפה אותו מוקד אקוגני, ובנוסף "הודגמה הפרעת קצב: התכווצויות על- חדריות מוקדמות" (קצב סינוס כ-150 לדקה). ראשית, האם זו סיבה לדאגה?, האם יש קשר בין הממצאים (המוקד האקוגני והפרעת הקצב)?, מה תמליץ שאעשה בנדון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות מוקדמות בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    09/02/2010

    שלום ליאת
    קודם כל אין סבה לדאגה!
    פעימות על חדריות מוקדמות (APB'S )הן שכיחות בעובר ואין להן קשר למוקד האקוגני.
    העובר לא סובל מהתופעה ובד"כ הן חולפות לאחר הלידה.
    ברוב המקרים אין הן מתפתחות להפרעות קצב יותר משמעותיות.
    באחוז קטן מאד (כ1%-2%) מהמקרים עלולה להופיע הפרעת קצב מהירה קבועה אצל העובר (מדובר בעוברים שיש להם בד"כ נתיב חשמלי נוסף (במקביל למערכת ההולכה החשמלית הרגילה וה APB'S מהווים כנראה טריגר להופעת הפרעת הקצב המהירה)
    העובר אינו אוהב קצב מהיר קבוע (למשל 260 לדקה במקום 140 לדקה שהוא הקצב העוברי הרגיל) ויכול להיכנס למצוקה אם זה נמשך ימים רבים.
    למרות שזה נדיר מאד, במקרים של APB'S אני ממליץ לאשה לבדוק את הדופק העוברי ע"י הגניקולוג אחת לשבועיים רק כדי לשלול אפשרות שהופיעה הפרעת קצב מהירה קבועה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה לך על תשובתך המהירה והמפורטת

    ליאת
    09/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות אקו לב עובר
    גלי
    09/02/2010

    שלום רב

    בבדיקת אקו לב עובר (בת 39, הריון ראשון, שבוע 20) נמצא VSD שרירי בגודל 2 מ"מ עם דלף דו-כווני.

    כמו כן נצפה מוקד אקוגני קטן בשריר פפילרי של חדר שמאל (ממצא שפיר)

    האם יש מה לעשות בשלב זה בנדון?
    האם נתונים כאלו מסמנים על עובר לא בריא?
    יש לציין כי ההריון עד כה תקין, טרם התקבלו תוצאות מי שפיר
    מחומר שקראתי באינטרנט בנושא ניתוחי תיקונים ל-vsd חשכו עיני ואיני מפסיקה לבכות מזה מס' ימים, הבנתי שבצנתור אין מספיק נסיון ובמקרים אחרים יש לבצע ניתוח לב פתוח...
    אודה עבור תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תוצאות אקו לב עובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD שרירי בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    09/02/2010

    שלום גלי.
    הגיע הזמן להפסיק לבכות!
    VSD שריר הוא ממצא שכיח ולא ממש בעייתי. ברוב המקרים הוא נסגר ספונטנית. (2 בני נולדו עם VSD שרירי והוא נסגר במהלך השנה הראשונה לחיים).
    גם במקרים הקיצוניים (למרות שאצלך זה לא נשמע כך) כשהפגם הוא גדול ואינו קטן או נסגר עם הזמן, ניתן בד"כ לסגור אותו בצנתור (דווקא יש ניסיון טוב והצלחות טובות בטכניקה זו, כמובן תלוי בגודל ובמיקום)
    כדאי להתרשם שוב באקו לב עובר בשבוע יותר מאוחר (28-29) לראות מה קורה עם הפגם.
    בהנחה שבדיקת מי השפיר תקינה את יכולה להפסיק לדאוג בקשר ל VSD.  

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    גלי
    10/02/2010

    ד"ר יקר,

    מודה לך מאוד על התשובה האופטימית.

    בשורות טובות!

    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתם דו מצנפי
    ברק
    07/02/2010

    שלום רב,

    ביתי נולדה עם מסתם דו צנפי,, המסתם אינו דולף בנוסף יש לה התרחבות של העורק הראשי כאשר בכינסה ללב הרוחב הינו 6 מ"מ ובחלק הרחב ביותר נמדד רוחב של 12 מ"מ.
    הילדה נבדקה בעודה בתינוקיה בבית חולים, נאמר לי כי הממצא הינו ממצא אקראי וכי אני יכול לגדלה כילדה רגילה לכל דבר פרט למעקב אחת לחצי שנה.

    הייתי רוצה לקבל מעט יותר אינפורמציה על הבעיה, מהם ההשלכות המידיות והעתידיות? האם יש טיפול רפואי מונע / מתקן?

    תודה,
    ברק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מסתם דו מצנפי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מסתם אאורטלי דו עלי

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/02/2010

    שלום ברק
    אני מניח שאתה מתכוון למסתם של אבי העורקים (אאורטלי)
    מסתם זה בנוי בד"כ מ 3 עלים או כיסים. כאשר החדר השמאלי מתכווץ הם נצמדים לדופן של אבי העורקים ומאפשרים זרימה חופשית ללא הצרות. כאשר החדר השמאלי בהרפייה ודם רוצה לחזור מאבי העורקים לחדר, הכיסים מתמלאים בדם ונצמדים ומונעים חזרה של הדם (דליפה).
    מסתם שבנוי מ 2 עלים איה תופעה נדירה. בחלק לא קטן מהמקרים המסתם מתפקד בסדר ללא הצרות או דליפה. ואז לעתים לא מאבחנים זאת כלל. חלק מאנשים אלה יפתחו בעיות לקראת גיל 60 כאשר המסתם שבנוי לא נכון נוטה להסתייד מהר יותר ולפתח הצרות בגיל המבוגר.
    יחד עם זאת בחלק מהמקרים מתפתחת הצרות ו/או דליפה כבר בגיל צעיר בדרגות חומרה שונות ואז לפי דרגת החומרה של הבעיה יש לעתים צורך בהתערבות בצנתור או ניתוח.
    בעיה נוספת שלעתים מגיעה עם מצב זה היא הפרעה מסוית בדופן של אבי העורקים בחלקו העולה מעבר למסתם והוא יכול להתרחב עם הזמן. כאשר הרוחב מגיע לערכים בעיתיים (בד"כ במבוגרים) מעל 5 ס"מ זה מחייב התערבות להחלפת החלק העולה של אבי העורקים עם או בלי המסתם.
    המצב אצל בתך מחייב בשלב זה מעקב בלבד כדי לודא שאין התפתחות של הבעיות שתוארו.


    ד``ר אברהם מתתיהו
    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התרחבות העורק

    ברק
    08/02/2010

    ד"ר מתיתיהו שלום,

    תודה על תשובתך.
    בנוגע להתרחבות העורק, אני מבין שרוחב של 5 ס"מ דורש התערבות ואני חושב לעצמי ילדה בת יומה במשקל 3 ק"ג עם רוחב של 1.2 ס"מ תגיע לרוחב של 5 ס"מ בגיל ילדות. האם העורק מתרחב באופן לינארי ביחס לגדילת הילדה?

    תודה,
    ברק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרחבת אבי העורקים

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/02/2010

    קשה לדעת איך יהיה המהלך וזו החשיבות של המעקב. אאורטה אכן גדלה באופן נורמלי במקביל לגדילת הילד. יש עקומות נורמליות כאשר בגיל המבוגר זה יכול להגיע עד 3.5 ס"מ לערך. כל פעם בבקורת שלנו ע"י האקו אנו בודקים את גודל אאורטה ביחס לעקומה הנורמלית. (אין יחס ליניארי ברור :אם הילדה תכפיל את משקלה אין זה נכון שאאורטה תכפיל את הגודל)
    בד"כ מדובר על תהליך אטי והדרגתי שלוקח שנים רבות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    ברק
    09/02/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חדר שמאלי בלב של ילד
    גלי
    05/02/2010

    שלום רב.
    בננו בן בכמעט ארבע חלה בלוקמיה לפני שנה וחצי. אנו בשלב התחזוקה מזה חצי שנה ונוטלים כדורים כימוטרפיים - פוריניטול ומטרוטרקסט. בדיקות האקו לב במהלך הטיפולים הכימוטרפיים היו תקינות. מזה למעלה משבועיים בננו העלה חום שהגיע ל39.1 בשיאו. כל התרביות שעשו עקרות, לרבות שתן וצואה, וירוסים למיניהם וחיידקים. אתמול התאשפזנו לבירור ע"י מיפוי עצמות שלא העלה דבר והיום בוצע מיפוי עם "גליום" ותוצאתם הראתה ריכוז בחדר השמאלי של הלב. ביצענו אקו לב שהראה איזושהי התרחשות בחדר השמאלי, הרופאים לא שייכו את ההתרחשות למשהו מסויים, לא דברו על שריר הלב ולא על הפריקרד. ראו איזשהו מוקד בחדר השמאלי, דיברו במושגים של הסננה ועיבוי. אבל לא של השריר. יש לציין שהתפקוד תקין לחלוטין. הבנו שהרופאים די הולכים לכיוון של זיהום ובעקבותיו החום שכן מאז אתמול אנו מקבלים אנטיביוטיקה ואין חום. לקרדיולוגים לא היה שם מפורש לתמונה שראו. המצב כרגע הוא שביום ראשון אנו נחזור על האקו כדי לראות שהמוקד קטן או נעלם. בכנות אמרו שהסיכוי שזהו גידול הוא נדיר ביותר. קראתי מעט על עיבוי והסננה אך אינני יכולה לשייך את הדברים שקראתי לממצאים של בני אלא רק להיבהל מאד. האם לפי מה שכתבתי יש באפשרותך לשער מה זה יכול להיות? אנו רחוקים חצי שנה מהתרופות הכימוטרפיות שגורמות לתופעות לבביות. לאחרונה, כדי להוריד את כמות הלויקוציטים העלנו את מינון הכדורים הכימוטפיים. האם יש קשר? ואם זהו לא זיהום (הסבירו לנו שהגליום מתמקד בזיהומים) מה זה יכול להיות? ואם מדובר בזיהום - האם הוא הפיך שכן הבנו שגם זיהום בלב הוא יחסית נדיר. נודה מאד מאד לתשובתך.
    גלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חדר שמאלי בלב של ילד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממצא בחדר שמאל וחום ממושך

    ד''ר אברהם מתתיהו
    05/02/2010

    שלום גלי
    אני מצטער אבל לא נראה לי שאצליח לתת לך תשובות של ממש.
    ראשית, איני יודע מה בדיוק נמצא בחדר השמאלי באקו (האם יש לך את תשובת האקו המלאה? ) ואיני יודע פרטים רבים על המחלה הבסיסית (איזה סוג לאוקמיה , והאם הלויקוציטים המוגברים הם חלק מהמחלה הבסיסית?)
    כעקרון ממצאים בלב שמאל שקשורים לחום ומראים סימני דלקת יכולים להיות בין השאר משנית להסננה גידולית (נאמר שזה נדיר ביותר),הסננה דלקתית לא זהומית וסיכוי גדול יותר של משהו זיהומי שיכול להיות חיידקי (מפריע קצת שאין זה גדל בדם בתרביות חוזרות) או גורמים זהומיים יותר נדירים שלעתים קשה לגדל אותם בתרבית, ואלי פטריות וגורמים אופורטוניסטים (בנוכחות מידה מסוימת של חסר חיסוני).
    ישנה גם אולי אפשרות שהחום בכלל ממקור אחר (האם יש לו קטטר בוריד מרכזי שיכול להזדהם?)
    בלי לדעת את האבחנה קשה יהיה קשה לדעת ההשלכות לאורך זמן.
    כמו שאת רואה יש לי יותר שאלות מתשובות ונראה לי שהרופאים שמטפלים בילד ויודעים הרבה יותר פרטים ידעו להעריך המצב טוב יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום