מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- אנטיביוטיקה לפניי טיפוליםאיריס06/08/2009
שלום,
אני אמא לילדה עם VSD.
באחת מפגישות המעקב הראשונות במכון הלב הודרכנו כי יש לתת אנטיביוטיקה לפניי טיפוליי שיניים.
כיום הבנתי שיש מחלוקת בעיניין.
אנו עומדים כרגע לפניי טיפול שורש, יש לציין כי בתי בת שלוש וחצי ואינה משתפת פעולה וכנראה שתזדקק למתן תשתוש או אפילו הרדמה מלאה לצורך הטיפול.
רציתי לדעת האם יש צורך לתת מנה נוספת של אנטיביוטיקה לאחר שש שעות מסיום הטיפול.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה לפניי טיפולים
ד''ר דני פינק08/08/2009שלום איריס
אין מחלוקת. היום ידועה שאנטיביוטיקה לפני טיפוליי שיניים לא מונעי זיהום בלב. מה שחשוב זה שהשינים במצב טוב ומקבלים הטיפולים שחייבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוושה סיסטוליתאמא02/08/2009
הבן שלי בן 4. היום היינו אצל רופא משפחה והוא אבחן כנראה שיש לו אוושה סיסטולית 2/6.
מה המשמעות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוושה
ד''ר אברהם מתתיהו03/08/2009שלום אמא
אוושה הוא דבר שכיח מאד בילדים ואין זה אומר שיש מום בלב.
זה מצריך בדיקה אך לא יותר מדי דאגה.
יש מאמר שלם שכתבתי בנושא שפורסם באתר זה ואת מוזמנת לעיין בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה! איך אני מגיעה למאמר?
אמא03/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אוושה
ד''ר אברהם מתתיהו03/08/2009היכנסי בפורום בצד ימין לארכיון המאמרים ובחיפוש רשמי אוושה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צנתר בנער בן 18עידית01/08/2009
לאחרוה אובחן בני בן ה18 כסובל מום לידה של היצרות העורק הראשי(אורטה). האבחון נעשה ע"י אקו דופלר ובדיקת לב במאמץ. הוצע לנו לבצע צינתור אשר יתחליל כהבחנתי ובמהלכו יחליט הרופא האם לקבוע סטנט.
מה הסכנות?
מה יקרה אם לא נעשה הצינתור?
האם יש מקום מומלץ בארץ לבצוע הצינתור.
אבקש תשובה דחופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצרות העורק הראשי
ד''ר אברהם מתתיהו01/08/2009אני מקווה שאני מבין למה התכוונת. האם מדובר ב קוארקטציה של האורטה?
אם כן , אכן זהו מום שלעתים לא מאבחנים בגיל צעיר ובו יש הצרות של אבי העורקים בד"כ מעבר ליציאה של הכלים הגדולים לראש ולידיים. המום גורם ללחץ דם גבוה בחלק העליון ונמוך יותר מתחת להצרות. אם הוא משמעותי אכן יש לתקנו. ניתן לעשות ניתוח, הרחבה עם בלון בלבד או הכנסת סטנט (תומך מתכתי שמנופח ע"י בלון ומרחיב ההצרות. בגיל זה וכמובן תלוי גם באנטומיה רוב הרופאים מעדיפים להכניס סטנט במדה ואפשר.
ניתן לעשות זאת בצורה טובה בארץ. יש סכנות לכל ניתוח וצנתור. אחת הבעיות היא יצירת נזק לדופן העורק והיווצרות של אזור שמתבלט החוצה והדופן שם חלשה יותר (נקרא אנאוריזמה) בד"כ ניתן לפתור זאת בצנתור ע"י שמוש בסטנט מכוסה (COVERED STENT). כמוכן יכולה להיות פגיעה בעורק במפשעה שם צריך להכניס שרוולית גדולה לצורך הכנסת הסטנט/בלון.
אם ההצרות משמעותית (וזאת ניתן לראות בצנתור וגם באמצעי הדמייה אחרים (כמו MRI או CT) ואם יש יתר לחץ דם כדאי לתקן כדי למנוע בעיות קשות בעתיד בגלל סבוכי יתר לחץ דם ועומס על החדר השמאלי.
כמובן שעדיף לטפל בגיל צעיר יותר אך אם האבחון נעשה מאוחר עדיין חשוב לטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצנתור בנער בן 18
עידית01/08/2009תודה על התשובה המהירה וגם על האבחנה הנכונה שקלעה לאבחנת הרופא המטפל. זה מחזק אותי בהחלטה שהילד יעבור את הצינתור .
האם השיטה טיפולית הזאת ארוכת זמן ויש איתה תוצאות חיוביות לאורך זמן?
קיבלתי הפנייה מקופת חולים לצנתור לב טיפולי (+/-סייפר). מה זה סייפר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
קוארקטציה
ד''ר אברהם מתתיהו01/08/2009בגיל זה ניתן בד"כ להכניס סטנט ולהרחיבו לגודל הסופי וזה בד"כ מחזיק לשנים רבות.
במקרים של הצרות מאד קשה לעתים מעדיפים להרחיב חלקית ולחזור אחרי תקופה מסוימת ולהרחיב לגודל הסופי (לא נראה לי שזה המקרה אצלכם).
סייפר הוא סטנט שמכניסים בקורונרים בד"כ במבוגרים ואין לו קשר לעניין ,זו כנראה סתם דרך של התחשבנות בין הקופה לביה"ח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצנתור בנער בן 18
עידית01/08/2009תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת 9 חודשיםרינת30/07/2009
שלום רב,
בבדיקה שגרתית בטיפת חלב אמרה לי הרופאה שהיא שומעת רשרוש בלב (התינוקת ישבה באותו רגע) לאחר מכן היא בדקה שוב כשהתינוקת שוכבת ואמרה שהיא לא שומעת כלום ולכן בגלל שזה לא נשמע בשכיבה אין לזה שום משמעות כרגע אבל אי אפשר לדעת אם זה לא יתגלה בסופו של דבר כרשרוש בלב.
אני מאד דואגת ולא כ"כ מבינה מה זה אומר...
האם זה נפוץ רשרוש בלב אצל תינוקות? האם זה אומר שיש סיכוי גדול שיש בעיה בלב?
אודה לכל מידע.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אוושה
ד''ר אברהם מתתיהו30/07/2009שלום רינת
אוושה הוא דבר שכיח מאד בילדים ואין זה אומר שיש מום בלב.
זה מצריך בדיקה אך לא יותר מדי דאגה.
יש מאמר שלם שכתבתי בנושא שפורסם באתר זה ואת מוזמנת לעיין בו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר מתתיהומירב30/07/2009
שלום רב
אני בהריון רביעי עם תאומים,בת 37 חולת לופוס עם אנטיRO חיובי,כרגע בשבוע 14 להריון,שקיפות עורפית תקינה לשני העוברים.להמלצת הרופא(ד"ר שנהב)יש לבצע אקו לב לעוברים כבר בשבוע הקרוב,הבעיה היא שכל בתי החולים שפניתי אלייהם מבצעים את הבדיקה בשבוע 20+ ולא מבינים את חשיבות הבדיקה לגבי בשבועות האלה הקריטיים בהם עוד ניתן יהיה לטפל במקרה הצורך.
שאלתי היא האם אתה מבצע את הבדיקה הנ"ל בשבוע כזה ? ואם כן איפה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקו לב עובר ו SLE
ד''ר אברהם מתתיהו30/07/2009שלום מירב
בד"כ הבעיות של מעבר נוגדנים מתחילות לפי מיטב ידיעתי לקראת שבוע 16 להריון.
הסכוי לפגיעה בעובר הוא נמוך אפילו אם יש נוגדנים.
במקרים שיש נוגדנים אכן אנו מתחילים לבדוק בשבוע כזה (למרות שזה יכול להיות קשה טכנית)
והמטרה בין השאר לברר את הדופק (לשלול חסם מלא בהולכה בין הפרוזדורים לחדרים) ולנסות להעריך את ההולכה לפני שמתפתח חסם מלא ע"י מדידה של ה PR המכני שמרמז בערך על זמן ההולכה בין הפרוזדורים לחדרים.
צלצלי ליחידת הלב לילדים בקפלן ביום א' הקרוב אם תרצי לברר עוד פרטים (089441653 מזכירה תמי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר בין חדרים אצל פגכספי29/07/2009
אצל פג במשקל 1,800 גרם שנולד בשבוע ה 33 התגלה חור קטן בין חדרים,
מבקש לדעת מה נעשה על מנת לטפל בנושא, מהם התהליכים, האם זה מצב שכיח והחור מתאחה מעצמו ?. מהן הההשלכות על התפתחות הילד, סטטיסטיקה לגבי נכות.
בתודה
כספי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פגם קטן במחיצה הבין חדרית בפג
ד''ר אברהם מתתיהו30/07/2009שלום כספי
אנו נתקלים בבעיה זו לעתים לא רחוקות בפגים (כי אצלם מרבים לעשות אקו - לב מסיבות אחרות). אם אכן מדובר בפגם קטן כמו שאתה מתאר, לא צריך שתהיה כל בעיה קלינית. פגמים קטנים נוטים להסגר עצמונית באחוז גבוה. יש צורך במעקב אך לא נראה לי שיש צורך בדאגה מרובה. אין השלכות במקרים אלה על ההתפתחות ואין זה גורם לנכות.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מום לבמירי29/07/2009
שלום. האם תינוקות שנולדים עם מום לב כלשהו מצביע על תורשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תורשה של מום לב
ד''ר אברהם מתתיהו29/07/2009בד"כ לא, רוב המומים באים בלי תורשה ברורה. אם כי יש מחלות לב מסוימות שהן תורשתיות. כמוכן, אם יש במשפחה מום לב לילד אחד יש מעט יותר סכוי לילד נוסף עם מום לב(הסכוי עולה מ 1% ל 3 %) ואם לאם יש מום לב, יש סכוי כ 10% למום לב בתינוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דוקטוס פתוח לילד בן שנתיים וחציענת27/07/2009
ד"ר שלום הייתי מאושפזת ביום שיש בבית חולים בני ציון מכיוון שהבן שלי סבל מקוצר נשימה והוא היה מחובר לסיטוראציה מהרגע שאושפזנו בלילה הראשון הוא נזקק כל הלילה לחמצן ואנהנלציה כל 3 שעות ובטניזול בבוקר ובערב וזה קרה פתאום הילד היה טיפה מנוזל מלווה בשיעול קל מאוד פתאום הוא התקשה לנשום ביום השני הוא פחות נזקק לחמצן רק אנהלציהוהסיטוראציה שלו הייתה 99 אחוז וביום ראשון באה הרופאה בדקה אותו ואמרה לי שהיא שומעת שיש לילד אוושה שלחה אותי לקרדיאולוגיה על מנת לעשות בדיקה לאקו לב ושם שמעתי את הבשורות בפעם הראשונה בחיים שלילד שלי יש דוקטוס פתוח ושייתכן שיצטרך צינטור אבל אין לי מה לפחד ואין צורך להגביל אותו בשום דבר אך עדיף לעשות את הניתוח ולהיות במעקב על מנת שיחליטו מתיי לעשות את זה הבן שלי נולד בשבוע 41+2 במשקל של 4.250 ק"ג לא הייתה לו שום בעיה במהלך ההריון הכל היה תקין אני מפוחדת ולא יודעת איך לעכל את זה תייעץ לי בבקשה מה לעשות ומה זאת אומרת ואם הקוצר נשימה שהייתה לו זה בגלל הדוקטוס והם זה התגלה מאוחר ולמה לא עלו על זה בזמן לידתו ???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
PDA
ד''ר אברהם מתתיהו27/07/2009שלום ענת. אני מעביר לך תשובה שעניתי כבר בנושא של דוקטוס. אם ילדך היה בריא עד עתה לא נראה שהבעיה הנשימתית הנוכחית היתה מהדוקטוס. קורה לפעמים שמאבחנים בגיל יותר מאוחר.
pda הוא צינור שמחבר בין אבי העורקים ועורק הראה. בעובר הוא פתוח ומאפשר לדם לעבור מעורק ראה ראשי לאבי העורקים ומשם לשילייה לצורך חימצון. לאחר הלידה הצינור נסגר ספונטנית.
כאשר אינו נסגר בימים הראשונים אחרי לידה הוא הופך לבעיה מסוימת. אז מופיע דלף דרך הצינור הפעם משמאל לימין (מאבי העורקים לעורק הראה, כי שם בד"כ הלחץ נמוך יותר).
כאשר הצינור הוא גדול חייבים לסוגרו בגלל שהוא גורם לדלף גדול, עומס על הלב השמאלי וזרימת דם מרובה לראות ועד אי ספיקת לב.
כאשר הצינור הוא מאד קטן ונמצא בבדיקה מקרית באקו ואינו גורם לדלף משמעותי , או לאוושה משמעותית, רוב הקרדיולוגים לילדים ימליצו לא לסגור.
הויכוח הוא לגבי המקרים של דוקטוס קטן+ או בינוני.
הגישה המקובלת בקרב רוב העוסקים בנושא שאם הדוקטוס מלווה באוושה אופיינית (נקראת אוושה ממושכת) כדאי לסגור כדי למנוע אפשרות של בעיות בעתיד ולהקטין הסכוי ל זהום באזור (ENDOCARDITIS ). אך אין זה מאותם מקרים שחס וחלילה יקרה אסון אם לא נמהר לסגור.
הסגירה היום נעשית ברוב המקרים בצנתור ע"י סלילים או מטריה, לפי הגודל והצורה של הPDA.
יש לנו נסיון רב בפעולות אלה והן בד"כ מוצלחות ללא הרבה סבוכים. (כולל ההרדמה הכללית הקצרה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תינוקת בת שנתייםאושרת שור27/07/2009
היי אני אמא לילדה בת שנתיים וכבר בגיל בערך 7 חוד' אולי פחות... רוני ביתי היתה בבדיקה שיגרתית אצל רופא ילדים עקב התקררות ורופא הילדים מצא שיש לה רישרוש בלב. שלח אותנו לאקו לב ומצאו שיש לה פתח בין החדרים ושהיא צריכה להיות במעקב כי זה יכול גם להיסגר. אניח צריכה לחזור אליהם בגיל שנתיים(בעוד חודשיים ). רציתי לברר מזה אומר ואם יש לי ממה לחשוש. לפניחודש הרופא שמעה בבירור את הרישרוש. מה עושים? אני מודאגת-אושרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פגם במחיצה הבין חדרית
ד''ר אברהם מתתיהו29/07/2009אושרת שלום
פגם במחיצה הבין חדרית הוא שכיח. כאשר הוא קטן (כמו שאני מבין זה המקרה אצל ביתך) בד"כ אין כל בעיות. יש צורך במעקב אך לא נראה לי שיש מקום לדאגה רבה (כדאי גם להתייעץ עם הרופא בבדק ויש לו בטח יותר פרטים על גודל הפגם ומיקומו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי סגירת הצינור העורקי בלבאיריס24/07/2009
שלום לך,
איחינית שלי היון בת 12 שנים . כשנולדה אובחן אמלה אי סגירת הצינור העורקי בלב.
עד היום היא היתה במעכב כל שנה/שנתיים.
ראוי לציין שהילדה בריאה , מעולם לא היו לה תסמינים "חשודים" . מתעמלת טובה , גמישה (לא יותר מדי), פעלתנית ואנרגטית מאוד.
בבדיקה האחרונה המליצו להוריה לבצע צינטור, וזאת מחשש שבגילאים 40/50 עלולה (בסבירות נמוכה , כך הסבירו) להתרחש תופעת לואי של המום הנ"ל.
מהדברים הבנו שאין חשש ממשי ומיידיאבל בנשימה אחת ממליצים על צינטור.
א. לא כל כך הצלחנו להבין מדברי הרופאים (על אף השאלות) האם הצינור הוא הכרחי או נתון שליקול דעת
ב. החשש שלנו הינו מהרדמה כללית ובטח מהשלכות של פעולה פולשנית לגוף.
ג. הובהר לנו שגם לאחר הצינטאור הילדה תהיה במעכב כל חייה - דבר שהוא נכון גם במצב הנוכחי
אודה לך אם תאיר את עיני , גם על הסעיפים שרשמתי וגם אם יש עוד
תודה
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי סגירת הצינור העורקי בלב
איריס24/07/2009הכוונה כמובן ל PDA (דוקטוס)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
PDA
ד''ר אברהם מתתיהו24/07/2009PDA הוא צינור שמחבר בין אבי העורקים ועורק הראה. בעובר הוא פתוח ומאפשר לדם לעבור מעורק ראה ראשי לאבי העורקים ומשם לשילייה לצורך חימצון. לאחר הלידה הצינור נסגר ספונטנית.
כאשר אינו נסגר בימים הראשונים אחרי לידה הוא הופך לבעיה מסוימת. אז מופיע דלף דרך הצינור הפעם משמאל לימין (מאבי העורקים לעורק הראה, כי שם בד"כ הלחץ נמוך יותר).
כאשר הצינור הוא גדול חייבים לסוגרו בגלל שהוא גורם לדלף גדול, עומס על הלב השמאלי וזרימת דם מרובה לראות ועד אי ספיקת לב.
כאשר הצינור הוא מאד קטן ונמצא בבדיקה מקרית באקו ואינו גורם לדלף משמעותי , או לאוושה משמעותית, רוב הקרדיולוגים לילדים ימליצו לא לסגור.
הויכוח הוא לגבי המקרים של דוקטוס קטן+ או בינוני.
הגישה המקובלת בקרב רוב העוסקים בנושא שאם הדוקטוס מלווה באוושה אופיינית (נקראת אוושה ממושכת) כדאי לסגור כדי למנוע אפשרות של בעיות בעתיד ולהקטין הסכוי ל זהום באזור (ENDOCARDITIS ). אך אין זה מאותם מקרים שחס וחלילה יקרה אסון אם לא נמהר לסגור.
הסגירה היום נעשית ברוב המקרים בצנתור ע"י סלילים או מטריה, לפי הגודל והצורה של הPDA.
יש לנו נסיון רב בפעולות אלה והן בד"כ מוצלחות ללא הרבה סבוכים. (כולל ההרדמה הכללית הקצרה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי סגירת הצינור העורקי בלב
איריס25/07/2009דר' מתתיהו שלום,
אני מאוד מודה על התשובה המפורטת ומאירת עיניים.
להלן פרטים נוספים שקבלתי מאחותי אודה לך אם תתיחס לגביהם ותחווה את דעתך בנושא:
ראשית אני מזכירה אחייניתי היא בת 12 גבוהה לגילה : כ 170 סמ' וכל המימדים בגוף תואמים לגבה זה (כפות ידיים ורגלים תואמים לגוף . ככלל היא הרבה מעבר לגילה.כבר שהיתה ברחם אמא היא נצפטה כארוכה מאוד נולה 4 קג' אורך 52 סמ').
בבדיקה שנערכה לה עלו הממצאים הבאים וכך נרשמו בנייר המסכם :
"הודגם PDA ככל הנראה קצר למדי. קוטרו ב 2D כ 3 ממ'"
החדר השמאלי קוטרו כ- 50 ממ' - נלקחו בחשבון מימדי הגוף של אחייניתי ונמצא כי הממצא הינו בגבול הנורמנה (בגבול העליון אך עדיין בנורמה ולא סוטה ממנה).
כל שאר הממצאים נרשמו : "תקין" או "בנורמה".
לא הוגדר ממצא שאינו תקין.
תודה מראש
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
PDA
ד''ר אברהם מתתיהו25/07/2009לא נראה שמדובר ב PDA גדול. האם נאמר משהו לגבי סוג האאוושה שנשמעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי סגירת הצינור העורקי בלב
איריס26/07/2009להלן מה שנאמר על סוג האוושה:
"אוושה מתמשכת באזור עצם בריח משמאל"
אודה לחוות דעתך והסבר
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
PDA
ד''ר אברהם מתתיהו26/07/2009אוושה ממושכת היא האוושה האופיינית ל PDA (היא ממשיכה בסיסטולה וגם בדיאסטולה)
לדעתי ילדה בגיל זה עם PDA קטן+ ואוושה אופינית כדאי לשלוח לסגירה בצנתור (אמנם לא חיים ומוות אך לדעתי רוב בקרדיולוגים לילדים היו ממליצים בצורה דומה)
הסכון בפעולה במקומות שרגילים לעשות זאת הוא מאד קטן.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאי סגירת הצינור העורקי בלב
איריס26/07/2009אני מאוד מודה לך על התשובות.
איריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עובי מחיצהמודאג24/07/2009
שלום,
עובר שאובחן עם קלאבפוט חד צדדי חמור, בבדיקות אקו לב שבוצעו עובי המחיצה נמדד ב 3.3-3.4 מ"מ (שבוע 28) ודפנות החדר השמאלי מעט מעובות.
לא נמצאו מומים נוספים בסקירות ובאקו.
מה לעשות!?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עובי המחיצה בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו24/07/2009שלום לאדון המודאג
לפי הטבלאות שיש בידי , הערכים שציינת הם בגבול העליון של הנורמה, ולא ממש פתולוגים.
בכל מקרה מדידות של העובי של המחיצה יכולות להיות קשות טכנית ולא תמיד מדויקות עד שלעתים אנו סומכים יותר על התרשמותנו בעין יותר מאשר על המדידה.
אני מניח שלא נמצא מום מבני בלב העובר?
האם לאשתך יש סכרת? האם יש במשפחתכם מחלה שבה יש התעבות של הלב? (HYPERTROPHIC CARDIOMYOPATHY ) . הייתי רוצה לדעת התשובות אך בגדול
להערכתי אין עדיין סיבה לדאגה. היית חוזר על הבדיקה בעוד חודש ומנסה למדוד את עובי המחיצה שנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות , מידע ושאלות נוספים
מודאגים24/07/2009ראשית, תודה מקרב לב על התשובה המהירה.
לאשתי אין סכרת ולא ידוע לנו על Cardiomyopathy Hypertrophic בהיסטוריה המשפחתית.
לא נמצא מום מבני.
שכחתי לציין כי בשבוע 24 ביצענו את בדיקת אקו לב הראשונה, והממצאים היו - דפנות החדר השמאלי מעט בולטים ועובי המחיצה 2.9 מ"מ.
ע"פ הרופא, מדובר גם בעלייה יחסית בעקומה למול לבדיקה הראשונה.
איך עלי להתייחס לממצא שאינו פתולוגי? האם העובדה שלא ניתן לשלול את המום ותוצאות הבדיקה מעלות משמעותית את הסיכון לקיום המום בעובר?
נניח ובחוות הדעת הנוספת שנקבל, תתקבלנה תוצאות זהות, ואילו שאר הבדיקות (סקירה שלישית מורחבת) גם הם יהיו תקינות, האם להתייחס לכך כאל ממצא נוסף למום שכבר קיים ( clubfoot) ויש לשקול הפסקת הריון?
תודה מראש....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עובי המחיצה בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו24/07/2009אני חושב שהערכים הם לא כאלה קיצוניים, ויש קושי רב בדיוק במדידה כזו. לפני שהייתי קופץ למסקנות מרחיקות לכת הייתי חוזר על הבדיקה ואולי הייתי שומע דעה של כמה רופאים שעוסקים באקו לב עובר לגבי עובי המחיצה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת שמונה שמתעלפת כבר 5 פעמיםחגית23/07/2009
יש לי ילדה בת שמונה לפני כשנה בערך היא החלה פתאום להתעלף .
זה מתחיל מכך שיש לה פתאום דפיקות לב חזקות מלובות עם בחילות וסחרחורות ואז צבע לבן על השפתיים פה קצת מתעקם ואז מאבדת הכרה .
עשינו בדיקה אקו לב תקינה , EEG תקינה .
מה לדעתך הגורם לכך?
ומהם הבדיקות שכדאי לעשות?
אודה לך מראש חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ארועי עלפון
ד''ר אברהם מתתיהו26/07/2009שלום חגית
מהפרטים שמסרת קשה לעשות אבחנה ברורה.
חשוב לקבל את הפרטים מהילדה וממך ולשאול הרבה שאלות בקשר לארועים.
חשוב לבדוק אקג בסיסי (אם לא נבדק עד עתה)
יש לעשות הולטר (אקג ל24 שעות) לראות אם יש הפרעות קצב.
יתכן ויש צורך במכשיר (EVENT MONITOR ) שישב על הילדה למספר חודשים כדי לנסות לודא האם בזמן ארוע יש הפרעה בקצב.
יתכן שיש מקום לעשות TILT TEST לבדוק אם העלפון אינו נגרם ע"י מעין רפלקס שגורם להרחבה של כלי הדם ן/או להאטה של הדופק.
יתכן שיש מקום לברר האם יכולה להיות סיבה כמו לחץ נפשי או מתח שיכול לגרום לארועים.
יש להמשיך ולברר אפשרות של ארועים נוירולוגים למרות הEEG התקין.
יתכן ויש צורך גם במספר בדיקות דם.
בקיצור יש לברר עוד הרבה דברים לעשות כדי לנסות להבין את הגורם לתופעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילדה בת שמונה עם עילפונות חוזרות
חגית10/09/2009יש לי ילדה בת שמונה וחצי שמדי פעם מרגישה דפיקות לב חזקות סחרחורות בחילות ואז מתעלפת ומאבדת הכרה עקב זאת רופא ילדים עשה לה בדיקת e.e.g תקינה ,אקו לב תקין , א.ק.ג תקין .
בנוסף בדיקת הולטר עם תשובה של הפרעות קצב על חדריות נצפו סה"כ 16 apc's משך הבדיקה.
מה לדעתך עליי להמשיך לבדוק כדי להיות בטוחה ורגועה לשלומה של ילדתי ,והאם בדיקות אלו מעידות על איזשהי סכנה חלילה?
תודה מראש חגית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
עלפונות חוזרים
ד''ר אברהם מתתיהו11/09/2009שלום חגית
הבדיקות שתארת הן למעשה תקינות וטוב שכך, אך אינן נותנות הסבר לארועים שתארת. מעט APCS בהולטר אינם מסבירים עדיין עלפון ואפשר למצוא אותם כמעט בכל בן אדם.
מאד קשה לתת אבחון בהתכתבות, וחשוב מאד הספור המדויק, והתרשמות מהילדה והבדיקה שלה.
כך שנראה לי שחשוב שהרופא ילדים או קרדיולוג הילדים שראה אותה יחליט לגבי המשך ברור.
בכל מקרה אחד הדברים שניתן לעשות וציינתי זאת בתשובה הראשונה הוא לקחת מכשיר EVENT MONITOR למספר חודשים. בעזרתו ניתן לקבל אקג בזמן הארוע כדי שלפחות נשלול הפרעת קצב.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משך נטילת פלויקסיוליה21/07/2009
שלום!
האם חולה שעבר ב-7/08 צינתור בו LAD>90%, Diagonal>90%
בעקבות ממצאים עבר ב-7/08 cabg - 2 cor art opcab lim A to D1 AND LAD
off pump cabg
לחולה הומלץ ע"י המנתח לקחת פלויקס ואספירין לשנה. הקרדיולוג בקופ"ח וקרדיולוג בכיר נוסף שהתיעצנו איתו אמרו שאפשר להפסיק פלויקס אחרי 3 חודשים מניתוח מעקפים.
כעת, אחרי שנה, לחץ דם שלו התחיל קצת לעלות, וקיבלנו המלצה מרופא פנימאי בכיר (מנהל מחלקה פנימית המתמחה בל"ד בבי"ח ) להמשיך עם פלויקס ואספירין לכל החיים כדי למנוע מצב של סתימת כלי דם בעתיד.
אני רוקחת במקצועי, ידוע לי שלא נעשו מספיק מחקרים המוכיחים או שוללים הנחה זאת, וידוע לי שמצב כזה הוא לא אחת ההתויות של התרופה, וגם לא מצאתי שום פרוטוקול התומך בהנחיה זאת. מצד שני אני מבינה את ההיגיון מאחורי ההמלצה.
מה דעתך בסוגיה? האם יש אזשהו פרוטוקול מקובל למצב זה- באיזה אתר בבקשה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משך נטילת פלויקס
ד''ר דני פינק21/07/2009יג
לישלח בבקשה לקרדיולוג מבוגרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- VSD בסקירה מוקדמתאלי21/07/2009
שלום רב,
בשבוע 15.3 ביצעתי סקירת מערכות מוקדמת שבה נמצא: "חוסר רצף במחיצה בין חדרית באיזור הממברנתי כ- 2.7 מ"מ שמתאים ל- VSD". ברצוני להבין מה משמעות הממצא? מה המשמעות של גודל החור שנמצא- האם זה נחשב גדול/ קטן יחסית? הבנו שיש צורך בבדיקת אקו לב בעדיפות אצל קרדיולוג ילדים שעושה בדיקת אולטרסאונד לעוברים- מתי ממולץ לעשות בדיקה זו (באיזה שבוע)? האם יש בכל הארץ קרדיולוגים שעושים בדיקה זו (אנחנו גרים בצפון באיזור עמק יזרעאל)?
אשמח לתשובתכם, תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר VSD בסקירה מוקדמת
ד''ר דני פינק21/07/2009שלום אלי
שאלות טובות
האחוז טעויות בהבחנה של VSD ב15 שבועות גבוהה ויכולות שאין בעיה. חייב אקו לב עוברי לא פחות מ20 שבועות אצל קרדיולוג ילדים. ברוב הבתי חולים גדולים בארץ יש השירות- מיוחד בהעירם גדולים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
VSD פריממברנוטי בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו21/07/2009שלום אלי
למחיצה הבין חדרית יש חלק שרירי, שהוא עבה יותר והחלק הממברנוטי (קרומי) שהוא מאד דק ולעתים אפילו קשה לראותו באקו. לכן לעתים יש רושם שיש פגם באזור בלי שבאמת יש VSD .
לכן כדאי להתרשם שוב באקו לב עובר בשבוע 18-19 . בדיקות כאלה נעשות בד"כ ע"י קרדיולוגים ילדים ואני בטוח שזה נעשה גם בצפון.
אם בבדיקה זו יש חשד רציני ל VSD אז כדאי להשלים גם ברור גנטי ובדיקת מי שפיר ו בדיקת FISH.
אם הללו תקינים ומדובר ב VSD בלבד ללא בעיות כרומוסומליות זו בעיה שניתן להתמודד איתה די טוב אחרי הלידה. חלק מה VSDS קטנים או נסגרים לבד. יש מקרים שיש צורך לסגור את הפגם בניתוח או בצנתור וגם אז ההצלחות יפות ואחרי הטפול הילד בד"כ בסדר גמור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ועוד שאלה...
אלי21/07/2009ד"ר מתתיהו, תודה רבה על התשובה המפורטת. אכן היינו היום ביעוץ גנטי ונראה שבשבועיים הקרובים נעשה בדיקת מי שפיר. אך לא הזכירו את בדיקת FISH שציינת. אשמח להסבר לגבי בדיקה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
VSD בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו24/07/2009בבדיקת מי שפיר בודקים את מספר הכרומוסומים וניתן לגלות למשל תסמונת דאון (עודף של כרומוסום) או תסמונת טרנר (חסר של אחד מכרומוסומי ה X ).
יש מספר תסמונות שיכולות להיות מלוות במומי לב ובעיות נוספות אשר קשורות לחסר של חלק קטן של אחד הכרומוסומים ויש בדיקה שנקראת FISH (ראשי תיבות) שניתן לבדוק זאת מהחומר שנלקח מבדיקת מי השפיר. החסר שחשוב לבדוק לדעתי הוא חסר חלקי של כרומוסום 22 שמלווה לעתים בבעיות לא קלות. ויש גם חסר חלקי של כרומוסום 7 (לדעתי עם כבר עושים בדיקת מי שפיר כדאי לעשות גם את הבדיקות הללו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איוושה סיסטולית באקו לבד``ר אברהם מתתיהו19/07/2009
בבדיקת אקו לב נמצא אצלי איוושה סיסטולית 2/6 ב - LSB מה זה אומר? יש לי איזשהי בעיה?
אשמח לתשובה, יום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקו לב
ד''ר אברהם מתתיהו19/07/2009אקו לב היא בדיקה של הדמיה של הלב ע"י גלי קול ומאפשרת לבחון את מבנה הלב ותפקודו.
מה שאתה מתאר לא נשמע כמו תשובה של אקו לב אלא תשובה של בדיקה של רופא אשר האזין ללבך עם הסטטוסקופ.
אוושה יש לחצי מהילדים הנורמלים כך שקשה להגיד בינתיים שיש לך בעיה כלשהי.
אם יש צורך, לפי שקול הרופא שלך, (הוא עשוי גם להחליט לפי הבדיקה שאין לך כל בעיה ולהסתפק בכך), הוא יפנה אותך לבדיקת קרדיולוג שיתכן ותכלול גם אקג , בדיקה גופנית ואולי גם אקו לב ואז נהיה חכמים יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעשיתי בדיקה
בדוי19/07/2009עשיתי, א.ק.ג, אקו לב, וססטטוסקופ.
וזה הממצא שמצאו לי...
מה הדבר הזה אומר בדיוק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אקו לב
ד''ר אברהם מתתיהו19/07/2009שלח לי את התשובה של האקו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה הנה זה
בדוי20/07/2009ממצאים: במצב כללי טוב,דפקים תקינים,פרקורדיום שקט, איוושה סיסטולית 2/6 ב - LSB. כבד לא מוגדל.
א.ק.ג - קצב סינוס תקין, ללא LVH.
אקו - מבנה לב תקין, גודל ותפקוד תקינים של שני החדרים, קשת אאורטה תקינה.
ללא ASD או VSD או PDA, ללא היצרות במוצא החדרים, ללא LVH לסיכום - בדיקה קרדיאלית תקינה, איוושה תיפקודית
אבחנה Innocent Heart Murmur* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אוושה
ד''ר אברהם מתתיהו20/07/2009לפי התשובות נראה שהלב שלך בסדר גמור. יש הרבה ילדים עם לב נורמלי שניתן לשמוע אצלם אוושה. נראה לי שאתה יכול להיות רגוע לגבי הענין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)


