פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • קרוטציה - אורטה
    אמא מודאגת
    15/09/2008

    שלום רב, בגיל 3.4 ע"י רופאת ילדים אובחנה אוושה קלה והופננו לאקו לב לבירור. תוצאות אקו לב: דפנים פמוכלים נימושו, חלק סיסטולי , אוושה קלה lsb ובגב. הודגם מסתם אורטלי ביקוספידלי ללא היצרות או אי ספיקה. הרחבה קלה של האורטה עליונה. איזור האורטה היורדת העליונה מעט צרה ומפותלת. הזרימה באורטה בטנית מעט שטוחה. הוסבר לנו ע"י קרדיולוג שמדובר במום קל וצריך לבצע מעקב פעם בשנה, השאלות שלי רבות בנושא: למה רק עכשיו נתגלה המום ולא בהריון או אחרי לידה? האם מום מסוג זה יכול לגרום לאי ספיקת לב בעתיד? האם יכולים להופיע סיבוכים נוספים בעקבות זה? האם יהיה צורך בהחלפת מסתם או ניתוח אחר לתיקון של הבעיה? האם ניתן לחיות עם מום הנ"ל חיים רגילים והכי חשוב ארוכים? האם יש להמנע מתפקוד רגיל, ריצה, קפיצה והשתוללות (מדובר בילד קטן) ? האם חס וחלילה יכול להיות דום לב ממום הנ"ל בגיל ההתבגרות? אשמח מאוד לתשובתכם בהקדם כי כל המשפחה מאוד מודאגת. סליחה על אורך המכתב. אודה על ההבנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרוטציה - אורטה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוארקטציה - אורטה

    ד''ר דני פינק
    15/09/2008

    שלום אמא

    רק עכשיו נתגלה המום ולא בהריון או אחרי לידה?
    *זה מום שלילוד, יש בפוטנציה אבל המום עצמו יכול להופיע מאוחר יותר.

    האם מום מסוג זה יכול לגרום לאי ספיקת לב בעתיד?
    *אם נשארים במעקב, הרופאים ידאגו שהמום לא יגיע למצב של אי ספיקה.

    האם יכולים להופיע סיבוכים נוספים בעקבות זה?
    *חייבים לעקוב אחרי לחץ דם במדידה ביד ימין. אני ממליץ לעקוב במרפאת אם שלכם פעם ב4 חודשים ואם זה עולה מעל הנורמה, יש לחזור לקרדיולוג ילדים יותר מוקדם.

    האם יהיה צורך בהחלפת מסתם או ניתוח אחר לתיקון של הבעיה?
    *לא נישמע ככה ממה שכתבת.

    האם ניתן לחיות עם מום הנ"ל חיים רגילים והכי חשוב ארוכים
    *כן! בהחלט

    האם יש להימנע מתפקוד רגיל, ריצה, קפיצה והשתוללות (מדובר בילד קטן)
    *לא!

    האם חס וחלילה יכול להיות דום לב ממום הנ"ל בגיל ההתבגרות?
    *סיבת המעקב היא למנוע בעיות כולל חס וחלילה דבר כזה

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטציה-אורטה - המשך

    אמא מודאגת
    16/09/2008

    דר' פינק שלום רב, קודם כל רב תודות על התייחסותך המהירה והמקצועית. אני מתנצלת מראש על כל מפל השאלות, פשוט כאשר קיבלנו את הידיעה היינו בשוק טוטאלי ולא הזדמן לנו לשאול את הרופא את כל השאלות. האם יש צורך במדידת לחץ דם באופן יום יומי במהלך כל החיים? במידה ולחץ דם מעל הנורמה, מה הטיפול המקובל בילדים בגיל הזה? איך אני כאמא יכולה חס וחלילה לאבחן שיש החמרה במצבו של הילד ולפנות בהקדם לרופא? מה הסימנים? האם טיפול ב"מחלות רגילות" כגון שפעת, דלקת גרון, אזניים הוא טיפול כמקובל גם במום מסוג זה? קראתי באחד המאמרים שיש מקרים שמצריכים בשלב מאוחר יותר צינתור, מה הם המקרים ובאיזה גיל? האם חובה? האם קורטציה יכולה להסתדר עם הגדילה? האם מום הנ"ל הינו מום קל או שחלילה יכול עם השנים להפוך לאחד המומים הקשים (של חיים ומוות)? אנו מודאגים כי זו פעם ראשונה במשפחתנו נתקלנו במום לבבי. אנו תכננו הריון נוסף, אך הבנו שיש סיכוי יותר גדול להביא גם ילד הבא עם מום לב, האם אכן כך? האם מהניסיון המקצועי שלך אתה מכיר ילדים בעלי מום כזה שגדלו ובגרו ועכשיו נחשבים ל"רגילים ובריאים" וכמובן מבוגרים . המון תודה מראש. ושוב סליחה על אורך המכתב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קורטציה-אורטה - המשך

    אמא מודאגת
    16/09/2008

    שכחתי לציין את הדיאגנוזה באנגלית: Mild Coarctation BIL Aortic Value. האם מדובר באותו מום או שזה חס וחלילה משהו שונה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק תקין
    אורלי
    13/09/2008

    שלום רב, מה הוא טווח דופק תקין בעוברים? תודה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק תקין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק תקין בעוברים

    ד''ר דני פינק
    14/09/2008

    שלום אורלי

    בעובר, טווח שמדאיג ודורש בירור הוא מעל200 ומתחת 100. יש גם חשיבות ליציבות הקצב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאמץ פיסי
    מאמא 2000
    11/09/2008

    שלום רב, לפני כשבוע בני בן ה-5 השתתף בשיעור כדורסל. לאחר סיום השיעור כאבה לא הבטן למספר דקות. אתמול, מספר דקות לאחר סיום השיעור השני בני חש סחרחורת ומספר שעות לאחר מכן הוא הקיא. הוא ילד אנרגטי, אוהב פעילות ספורטיבית ואף פעם לא היו תופעות כאלו. הוא רזה גנטית וגם מאוד בררן באוכל (בעבר נטל ברזל אך עקב כאבי בטן חוזרים הפסקנו את מתן הברזל בעצת רופא). אילו בדיקות כדאי לעשות על מנת לבדוק את מצבו הפיסי ולמנוע את הישנות המקרה (מלבד כמובן ביטול הרישום לחוג)? תודה מראש על התגובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מאמץ פיסי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כאב בטן וסחרחורת אחרי מאמץ

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/09/2008

    קשה להסיק מסקנות מהספור הזה. יכולות להיות סיבות רבות.
    יכול להיות שהילד כעת במחלה כלשהי בלי קשר לכדורסל, יכול להיות שאין לו כושר ויתרגל בהמשך.
    נראה לי שכדאי לפנות לרופא ילדים לבדיקה. אם הוא יתרשם ממשהו חשוד יפנה אותו גם לקרדיולוג ילדים לודא גם שאין בעיות בשטח הזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב עוברי
    פלונית
    10/09/2008

    שלום וברכה! ערכתי סקירת מערכות מוקדמת בשבוע 17 הרופא הפנה אותי לאקו לב עוברי מפני שלא ראה בברור את אבי העורקים (בחתך מסויים כן ראה את אבי העורקים), הרופא אמר שאין סיבה לדאגה אך לחזור אליו בתשובה. קבעתי תור אך זה יהיה רק בשבוע ה-20+ ואני מאוד חוששת... מה זה אומר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אקו לב עוברי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר הדגמה טובה של כלי הדם בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/09/2008

    אני מקבל לא מעט פניות לאקו לב עובר בגלל שלא הדגימו היטב את כלי הדם הגדולים.

    בד"כ זה עניין טכני וברוב המקרים הללו איני מוצא בעיה.

    יש לי הרושם שאם הגניקולוג היה חושב באמת שיש בעיה של ממש, כבר היה מתקשר ומבקש שנעשה את הבדיקה כבר עכשיו

    בדחיפות.

    בקצור רוב הסיכויים שאין בעיה אך כדאי לבדוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA
    אב
    10/09/2008

    שלום, בני בן שנתיים סובל מ PDA קטן והומלץ לבצע צנתור,מה הסיכונים בהליך שכזה?האם כדאי לקבל חוות דעת נוספת?האם יש מגבלות בעתיד? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PDA

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA קטן

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/09/2008

    PDA הוא צנור בין אבי העורקים לעורק הריאה שיש לו תפקיד בתקופה העוברית והוא נסגר ספונטנית אחרי הלידה. אם הוא נותר פתוח אז נחשב למוםץ
    PDA קטן אינו בעיה קשה. הרבה נוטים לסגור אותו אם הוא יותר מקטנטן ומלווה באוושה אופינית (שנקראת אוושה ממושכת).
    לעתים מוצאים דוקטוס (PDA) קטנטן בבדיקה מקרית באקו-לב, שהוא אינו גורם לאוושה אופינית (SILENT PDA ). במקרים אלה רוב הקרדיולוגים נוטים לא לסגור.
    בעבר הליך הסגירה נעשה בניתוח. היום ברוב המקרים בצנתור בד"כ ע"י סליל (במקרים של PDA קטן). אם הPDA גדול יותר משתמשים בד"כ במטריות ועוד טכניקות אחרות בצנתור.
    הצנתור בד"כ מוצלח ופותר את הבעיה ואחוז הסבוכים קטן מאד אך לא אפס(כמו בכל צנתור+ הרדמה כללית, +זהום, בריחה של הסליל) .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA

    אב
    14/09/2008

    תודה, הומלץ להכניס סליל ,הבן יצונתר ברמב"ם,כמה זמן הליך כזה של צנתור נמשך? האם כדאי דעה נוספת או שזיהוי של PDA הוא חד משמעי ויש צורך לטפל במיידי? אב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA קטן

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/09/2008

    צנתור מסוג זה ,אם הכל הולך בסדר, כולל ההרדמה וההכנות לוקח כ 1-1.5 שעות בד"כ.
    דעה נוספת היא לא מילת גנאי, וזה תלוי בך. בד"כ אין בעיה באבחון של PDA אך יכולות להיות דעות שונות בקרב הרופאים האם צריך לסגור.
    לפי מה שתארת אין זה נשמע דחוף כלל.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Vsd בלב העוברית
    מאיה
    09/09/2008

    שלום רב! לאחר שגילו לעוברית שלי חשש ל vsd שרירי קטן הומלץ לנו לעשות דיקור ואני ממש פוחדת מזה!!! אנחנו הולכים לפני הדיקור לעשות עוד אקו לב יש מצב שבאקו לב כבר לא יראו את הvsd? יש לציין שכל הבדיקות שלי יצאו תקינות ואין לנו בעיות גנטיות במשפחה. אשמח לשמוע את דעתך בנושא!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Vsd בלב העוברית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Vsd בלב העוברית

    ד''ר דני פינק
    09/09/2008

    שלום מאיה

    אים זה באמת VSD שרירי קטן, לא היתי ממליץ לעשות דיקור

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך המרגיעה.....

    מאיה
    09/09/2008

    זה מה שנאמר לנו באקו שזה vsd שרירי קטן הוא אפילו לא קבע בבירור ואמר שזהו חשש לvsd יש אתה היחיד כרגע שנתן לי תשובה מרגיעה יש אפשרות ליצור איתך קשר? אני מהמרכז אז נראה לי שיהיה לי קצת קשה להיפגש עמך לצערי אבל אם יש אפשרות לשוחח עמך אני אשמח כי נכון להיום קבכתי תור לדיקור ועכשיו אני שוקלת לבטל אותו!!! תודה רבה לך!!!!!! עשית אותי מאושרת!!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שיניים לאחר צינטור
    לאון
    07/09/2008

    שלום רב, עברתי צינטור לפני חודש וחצי ללא צורך בבלון או בסטנט. אני נמצא לפני טיפול שיניים, האים יש צורך בלקיחת אנטיביוטיק לפני טיפול השיניים? תודה, לאון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול שיניים לאחר צינטור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול שיניים לאחר צינטור

    ד''ר דני פינק
    09/09/2008

    שלום לאון

    אם אתה מעל גיל 21 בבקשה לשאול קרדיולוג מבוגרים

    אם אתה ילד, והמום לב לא דורש טיפול מיניעתי, אז אין צורך בגלל הצינתור

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • RT AORTIC ARCH
    נטע
    06/09/2008

    בסקירה מוקדמת שבוע 15 +3 לפי האולטראסאונד (הריון IVF) בסעיף של מערכת הלב וכלי הדם יש הערה " RT AORTIC ARCH קרוב לוודאי DOUBLE ARCH" שאר הסקירה תקינה לחלוטין האם ממצא זה מעיד על משהו לא תקין? ומה זה אומר? מה ההשלכות, אם בכלל לאחרי הלידה? שלחו אותנו לאקו לב בהקדם, עוד לפני מי שפיר וכן ייעוץ גנטי לשקול בדיקת קריוטיפ תודה מראש, קצת הרבה מודאגת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    RT AORTIC ARCH

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • RT AORTIC ARCH

    ד''ר דני פינק
    09/09/2008

    שלום נטע

    חייב אקו לב עובר אחרי שבוע 18
    ליפני זה לא כדי להיכנס לפרתים

    DOUBLE ARCH בדרך כלל דורש תיקון בניתוח ליפני גיל שנה ובדרך כלל הוא ניתוח מוצלח

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת אאורטה ימנית בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/09/2008

    נטע שלום. רציתי להוסיף משהו בנוסף לאפשרות של טבעת ווסקולרית שלעתים מצריכה ניתוח לא קשה אחרי הלידה (ד"ר פינק כבר התייחס לנושא).
    בד"כ היום באקו לב עובר ניתן לזהות קיום קשת ימנית. במקרים אלה יש לשלול מומי לב מסוימים שבאים לעתים עם קשת ימנית.
    במידה ואין מום לב ויש ממצא מבודד של קשת ימנית אין לכך משמעות קלינית מבחינת הלב, אך אני נוהג אכן לשלוח ליעוץ גנטי וביצוע בדיקת מי שפיר ובמיוחד בדיקת FISH לכרומוסום 22, (במקרים מסוימים קשת ימנית יכול להיות הבטוי הלבבי היחיד בחסר חלקי של כרומוסום 22 ). זוהי תסמונת שיכולה להופיע בדרגות חומרה שונות עם הפרעות אנדוקריניות, התפתחות, הפרעות במנגנון החיסון ואחרות (אשר בודאי יוסברו לך ע"י הגנטיקאי)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת אאורטה ימנית

    חגית
    12/10/2008

    ד"ר שלום, בעובר אובחנה אאורטה ימנית כרגע כממצא בודד, בדיקת מי שפיר FISH לכרומוזום 22 יצאה תקינה. האם מהכרותך מקרים נוספים תוכל להאיר על התפתחות הילדים בעלי מום זה מלבד האפשרות של טבעת ווסקלרית הניתנת לתיקון ע"י ניתוח? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשת ימנית בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    12/10/2008

    שלום חגית
    מלבד טבעת וסקולרית ו והבעיה ב כרומוסום 22 לא ידוע לי על בעיות אחרות. נראה לי שזה הזמן להרגע.
    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AV BLOCK
    שלומית
    02/09/2008

    בתי בת השלוש עברה בדיקת הולטר. הממצא הוא 2degree av block. אני מבינה שיש בעייה עם ההולכה החשמלית ללב. בתי מרבה לשתות ולתת שתן. האם יתכן קשר בין ריבוי השתיה וההשתנה לבין הבעייה? אולי ריבוי השתיה גורם לחוסר במלחים שגורם להולכה הלקוייה? תודה שלומית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    AV BLOCK

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AV BLOCK

    ד''ר דני פינק
    09/09/2008

    האם יתכן קשר בין ריבוי השתיה וההשתנה לבין הבעייה?
    לא לשי מה שידוע לי

    אולי ריבוי השתיה גורם לחוסר במלחים שגורם להולכה הלקוייה?
    לא לשי מה שידוע לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אמא עם VSD
    חסוי
    01/09/2008

    אני נמצאת בשבוע 18 להריון כאשר בילדותי אובחן אצלי VSD. בדיקת אקו לב שעברתי לאחרונה (שלי לא של העובר) הראתה שהמום עדיין קיים אך מדובר בVSD קטן. יחד עם זאת נשלחתי לבדיקת אקו לב עובר אותה אבצע בעוד כיומיים. מספר שאלות: 1. אני עומדת לבצע בדיקת דיקור מי שפיר ולאחר בחינת תוצאות אקו לב נאמר לי שאין צורך בנטילת אנטיביוטיקה לפני/אחרי הדיקור. האם זה מושפע מגודל הVSD ולא בכל מקרה יש ליטול אנטיביוטיקה? 2. הופניתי גם לביצוע אקו לב עובד מכיוון שנאמר לי כי קיימת סטטיסטיקה לגבי עוברים בעלי מומים בלב אשר נולדו לאימהות עם מום בלב. אשמח לדעת באיזה אחוזים מדובר? 3. בהנחה שאקו לב עובר יהיה תקין האם בכל זאת יש להפנות תשומת לב מיוחדת לאפשרות של מום בלב במהלך ביצוע סקירה מורחבת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אמא עם VSD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשה בהריון עם VSD קטן

    ד''ר אברהם מתתיהו
    01/09/2008

    1. אין צורך לקחת טפול אנטיביוטי בגלל הVSD שלך לפני בצוע בדיקת מי שפיר. אין קשר לגודל ה VSD. בכלל, ההוראות שונו בשנה האחרונה ובמקרה כמו שלך אין צורך לקחת גם לפני טיפולי שיניים וכו (דבר שהיה מקובל בעבר)
    2. מום לב אצל האם מעלה סטטיסטית את הסיכוי למום אצל הילד אך עדיין מעל 90% סכוי שלא יהיה לילדך מום לב.
    3. תשומת לב תמיד כדאי להפנות! אך אם בוצע אקו לב עובר ע"י מי שמיומן בבדיקה, הסכוי שיהיה מום לב משמעותי הוא קטן. (יש מומים לא קשים שקשה לאתר באקו לב עובר ויש גם 2 מעברים שהם פתוחים בעובר ואמורים להסגר רק לאחר הלידה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי ASD
    נועה
    29/08/2008

    בוקר טוב, בתי הוגדרה השבוע עם בעית ASD אשר גדלה ,מבדיקה שערכנו בשנה שעברה. נאמר לי או כך לפחות הבנתי שיש לה פתח בין החדר לעליה השמאלית ושחדר ימין הוגדל. מקצת חומר שקראתי האינטרנט לא צויין על פתח שהוא בין חדר לעליה שמאל אלה בין החדרים או בין העליות. ולכן שאלתי היא האם בכל זאת ההבחנה היא אכן ASD ואיזה סוג שלו? האם תצטרך ליטול תרופות בעתיד? (בתי בת שנה ו10 חודשים ) תודה על תשובתכם ובברכת שבת שלום נועה נועה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי ASD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD

    ד''ר אברהם מתתיהו
    01/09/2008

    ASD הוא פגם במחיצה הבין פרוזדורית. יש מיקומים שונים במחיצה, אך בכולם יש בד"כ מעבר דם משמאל לימין (דלף) שגורם להגדלת הצד הימני של הלב. אין בד"כ סימפטומים בגיל של ילדתך. הפגמים יכולים לעתים לקטון ספונטנית בשנים הראשונות ולכן לקראת גיל 4 שנים בד"כ עושים הערכה של גודל ומקום ושוקלים אם יש צורך לסגור בצנתור או בניתוח.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאחר ניתוח לתקיון vsd
    מיכל
    28/08/2008

    שלום רב, בני התינוק עבר ניתוח לתיקון vsd הניתוח עבר בהצלחה לדעת הרופאים אך פתאום ראיתי במכתב השחרור שיש לו TR קל בתדר נמוך, רציתי לדעת מה הממצא אומר? והאם זה בגלל שאנחנו סמוכים לניתוח? האם זה אמור להסתדר לבד? כי על פי הבנתי כולם היו מרוצים מהאקו אחרי הניתוח.....לכן אני לא מבינה מה הממצא אומר? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לאחר ניתוח לתקיון vsd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • TR קל בתדר נמוך

    ד''ר דני פינק
    28/08/2008

    שלום מיכל

    הכל טוב!

    יש לכל ילד TR קל. זה שהתדר נמוך פרט חשוב בהצלחה הניתוח!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה

    מיכל
    28/08/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלף במסתם ימני באקו לב בשבוע
    נח חקר
    25/08/2008

    בשבוע 18 ביצענו אקו לב עובר עם מתמר בטני, והתגלה דלף ב"מסתם ימין". מה זה אומר? אנחנו מאוד מתוחים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלף במסתם הימני בעובר?

    ד''ר אברהם מתתיהו
    25/08/2008

    שלום נח
    מה שאתה מתאר אינו אומר הרבה. איני יודע לאיזה מסתם אתה מתייחס.
    יש 2 מסתמים בצד הימני של הלב: הטריקוספידלי שהוא בין הפרוזדור לחדר הימני והמסתם הפולמונלי=ראתי, שהוא בין חדר ימין לעורק הראה.
    בשני המסתמים הללו שכיח אצל נורמלים (גם עוברים נורמלים) לראות דליפה קלה.
    כך שאם הדליפה היא קלה, הלב מתכווץ יפה, אין בעיה אנטומית במסתמים או בחדר הימני ואין סימני סבל בעובר, אז הממצא הוא קרוב לודאי חסר משמעות.
    כדאי להתיעץ עם הרופא שעשה את הבדיקה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה המשמעות של דלף בנוני במסתם ימני

    מירי
    13/10/2009

    לאחרונה לא חשתי בטוב עם דפיקות לב מואצות
    באקו לב גילו דליפה בונית במסתם ימני
    הנני חובבת ספורט ,מתעמלת ורצה , האם עליי לשנות את הרגליי חיי?
    ומה משמעות דלף בנוני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלף במסתם הימני

    ד''ר אברהם מתתיהו
    14/10/2009

    שלום מירי
    מה שאת מתארת אינו אומר הרבה. איני יודע לאיזה מסתם את מתייחסת.
    יש 2 מסתמים בצד הימני של הלב: הטריקוספידלי שהוא בין הפרוזדור לחדר הימני והמסתם הפולמונלי=ראתי, שהוא בין חדר ימין לעורק הראה.
    בשני המסתמים הללו שכיח (אצל אנשים בריאים) לראות דליפה קלה ללא משמעות. אך את מתארת דליפה בינונית.
    כדי לענות בצורה סבירה יש צורך בעוד אינפורמציה:
    חשוב לדעת באיזה מסתם מדובר, האם יש אנומליה של המסתם, מהו הלחץ בצד הימני, מה גודלו של החדר הימני, האם יש בעיה נוספת כלשהי בלב.
    רוב התשובות לשאלות אלה יהיו קרוב לוודאי בתוך התשובה המפורטת של האקו שנעשה.
    כמו כן רצוי לדעת את גילך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בבקשה
    אלונה
    25/08/2008

    שלום רב לבעלי בן ה-31 היה דום לב לפני כ3 חודשים.בעזרת החייאה ראשונית וטיפול במכות חשמל הוא חזר לחיים.נמצא בבית במצב של מוות vf ובהמשך ההחייאה שנמשכה מעל 40 דק' הפך ל-vt. לא יגוע מקור ההפרעה שגרמה לפרפור החדרים הפתאומי הזה.לא מצאו כל סיבה לאירוע ואנו עדיין בהליך בדיקות אם כי לטענת הרופאים ייתכן וגם לא נמצא הסיבה. יש לנו תינוקת מקסימה בת חצי שנה ומאז אני מאוד מודאגת. האם לאור המאורע הנורא שקרה לו עלינו לבצע בדיקות לקטנה? ואם כן - אילו והאם חלילה פולשניות? כשהייתה ממש קטנה היא היתה משמיעה רעשים וקולות רמים ושמתי לב להשתנקויות מדי פעם (כשהיתה קצת עם חום זה ממש התבטא בתחושת חנק ללא סימנים נוספים זאת כמובן מנק' מבטי- לציין תינוקת ראשונה) הרופאים טענו כי אין שום דבר והכל בסדר,אחד טען כי כנראה מדובר ברפלוקס. כמובן כל זאת לפני המקרה. האם ייתכן קשר בין השניים? או אין אלו תסמינים חלילה שיכולים להעיד על בעיה כזו או אחרת (חו"ח) אשמח לכל מידע בבקשה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ברור בילדה לאב שעבר דום לב

    ד''ר אברהם מתתיהו
    25/08/2008

    שלום אלונה.
    האבחון של הבעל הוא חשוב לצורך התשובה כי יש מקרים של הפרעות קצב על רקע מחלות שיכולות לעבור בתורשה.
    בהנחה שלא נמצאה ולא תימצא הסבה לארוע אצל הבעל, בכל זאת נראה לי שכדאי לקחת את הילדה לבדיקה אצל רופא הילדים וגם לקרדיולוג ילדים שיבצע אקג, בדיקהגופנית ואקו-לב.
    בדיקות אלה ,אם תקינות ישללו הרבה מהגורמים לדום לב ואולי ירגיעו אותך מעט.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת כולסטרול
    נועה
    24/08/2008

    שלום, בני בן 10 סובל מהשמנה האם יש לערוך לו בדיקת כולסטרול ואילו בדיקות אחרות יש לבצע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סובל מהשמנה

    ד''ר דני פינק
    24/08/2008

    שלום נועה

    הבירור כן חשוב וכולל

    1) שומנים בדם (כולל כולסטרול)
    2) לחץ דם
    3) Glucose Tolerance שזה תגובת הגוף לכמות גדול של סוכר בשתייה

    הבירור נעשה אצל אנדוקרינולוג ילדים

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • השמנה בילד בן 10

    ד''ר אברהם מתתיהו
    24/08/2008

    נראה לי שכדאי לבדוק לחץ דם, פרופיל שומנים (לא רק כולסטרול), לברר אצל הרופא המטפל אם יש סיבה רפואית כלשהיא לעליה במשקל (נדיר) ובכל מקרה חשוב ללכת לדיאטנית וללמדו איך וכמה לאכול כדי לרדת למשקל הרצוי ולנסות לשלב זאת בהליכה של כשעה 3-4 פעמים בשבוע (אם אינו עושה פעילות גופנית בצורה קבועה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום