פורום קרדיולוגיה ילדים - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד"ר אברהם מתתיהו
ד"ר אברהם מתתיהו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר אברהם מתתיהו ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות בלב
    דגם
    21/08/2008

    שלום ובוקר טוב לכולם אתמול עשיתי סקירה מוקדמת וקיבלתי בשורות רעות, הרופא אומר שבלב של התינוקת שלי חדר שמאל לא התפתח או שקיימת גם האפשרות שהלב התהפך בשני המקרים הוא אומר המצב לא טוב, הוא שלח אותנו לקרדיולוג ילדים להמשך טיפול. ואני רציתי לדעת אם עוד משהי מכירה את הנושא, ואם תוכלו לעזור לי אני שבורה לחתיכות קטנות, קצת מידע לשפוך אור על הנושא יעזור לי מאוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות בלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות בלב העובר

    ד''ר דני פינק
    21/08/2008

    שלום דגם

    יש מצב שאין גדילה של חדר שמאל שהוא החדר העיקרי בלב שבנוי חזק לתת שרות של משיב דם לכל הגוף למשך החיים. המבנה של החדר השני חדר ימין, הוא לעבודה בלחץ נמוך יותר, לתת הספקת דם מהלב להראות. במצב שילד נולד ללא חדר שמאל שלם, יש אפשרות בניתוח להעביר את עיקר העבודה לחדר ימין אבל זה אף פעם לא נותן תשובה טובה בגלל המבנה החלש של חדר זה.

    מה שחשוב לך כעת, זה לחכות עד הבדיקה של הקרדיולוג ילדים שיאשר או לא את ההבחנה ואז הוא יסביר לך ולאבא ביחד, את המשמעות של ההבחנה המיוחדת של העובר והאפשריות שקיימות לכם.

    בהצלחה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PDA קטן - סיכוי להיסגרות ספונטנית
    ד``ר אברהם מתתיהו
    20/08/2008

    שלום רב!
    לאחר לידת בני נשמעה איוושה, ובאקו נראה PDA וכן גם ASD.
    במעקב שנקבע לגיל חצי שנה נראה כי עדיין קיים PDA קטן. הרופא הרגיע אותנו כי כנראה הוא ייסגר, וכי גם ככה הוא לא ממליץ לעשות דבר בנידון. נקבע מעקב בגיל שנה וחצי.
    שאלותיי הן:
    1. מה הסבירות שאכן הדוקטוס ייסגר ספונטנית?
    2. האם קיים טיפול תרופתי או ידוע טיפול אלטרנטיבי לשם סגירת הדוקטוס?
    3. האם הדעה באשר לאי טיפול ב-PDA קטן גורפת, או שקיימות גישות נוספות?
    4. האם קיימת סכנה כלשהי ולו הקטנה ביותר בהשארת המצב כך?
    5. האם ידועות סיבות כלשהן הקשורות במהלך ההריון או בחיי הילוד המובילות לפגם זה?

    תודה רבה,
    ליהי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • small PDA

    ד''ר אברהם מתתיהו
    20/08/2008

    שלום ליהי
    1 רוב הדוקטוסים שנסגרים ספונטנית עושים זאת בחודשים הראשונים לחיים. מאוחר יותר יש אפשרות לסגירה ספונטנית אך הוא הרבה יותר קטן.
    2.היום ברוב המקרים, אם מחליטים שיש מקום לסגירה נהוג לעשות זאת בצנתור ע"י סלילים או מטריה, הכל בהתאם לגודל וצורת הדוקטוס.
    3. רוב הרופאים בשטח מאמינים שאין צורך לסגור דוקטוסים קטנים (כאשר אין סימפטומים, אין הגדלה של מדורי הלב השמאליים ואין אוושה ממושכת אופינית לדוקטוס)
    4 הסכנה לאורך זמן בהשארת דוקטוס קטן (בתנאים שתארתי בסעיף 4) היא מאד קטנה. יש מחלה די נדירה של זהום באזור הדוקטוס( infective endocarditis ) וצריך להיות מודע לכך שאם יש מחלת חום ללא סבה ברורה יש לקחת תרביות דם ושקיעת דם שעוזרים לנו באבחון המחלה.
    5. יש סיבות נדירות לכך שהדוקטוס נשאר פתוח (למשל אדמת בהריון שעוברת לעובר), אך ברוב המקרים אין אנו מוצאים סבה לכך ונראה לי שלא כדאי לך להשקיע אנרגיה בזה.

    בסה"כ הבעיה היא קלה ולא נראה לי שיש מקום להיות לחוץ מזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קצב
    אורלי
    17/08/2008

    שלום שוב, רציתי לברר האם מהשכתבתי לפני (הערך 180), אומר שיש הפרעת קצב קלה? הדופק של העובר הוא 140? מה זה PR מעורך? תודה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קצב

    ד''ר דני פינק
    18/08/2008

    שלום אורלי

    הפרעה בקצב היא מנגנון לא תקין לקצב הלב. המנגנון הנורמאלי הוא שהקצב מתחיל מהקוצב בלב בשם SINUS NODE. זה איזור קטן של תאים מיוחדים שנותנים את הדופק הדרוש למצב הגוף. בדרך כלל דופק 140 בעובר בא מהקוצב הנורמלי וגם 180 בדרך כלל בה מאותו איזור, רק גבוה יותר בגלל איזה שהוא צורך שיש לגוף להספקת דם גבוהה יותר. דופק מעל 200 בדרך כלל בה ממנגנן לא נורמאלי שאז זה ניקרא הפרעה בקצב.

    מעורך של זמן PR אומר שיכולה להיות בעיה של מעבר החשמל מהפרוזדור לחדר שלחוט החשמל המיוחד הזה קוראים AV NODE.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אורלי
    18/08/2008

    תודה לך ד"ר פינק אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    עדי
    17/08/2008

    אם החולה מקבל PRAVASTATINE 40 MG ובכל זאת רמת הטריגליצירידים היא מעל הנורמה. מה הוא השילוב הטוב ביותר להורדת רמת השומנים בדם? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הטריגליצירידים

    ד''ר דני פינק
    17/08/2008

    שלום עדי

    נדיר שקרדיולוג ילדים חייב לטפל בבעיות כאלה. זה שאלה טובה לקרדיולוג פנימאי (של מבוגרים)

    סליחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצב עלייתי לעובר
    אורלי
    13/08/2008

    שלום רב, אשמח לדעת מה הוא קצב עלייתי תקין לעובר? האם 182 זה עדיין נחשב תקין? תודה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קצב עלייתי לעובר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמני התכווצויות

    אורלי
    13/08/2008

    השאלה יותר מדוייקת...............מה זמן התכווצות של עליה והתכווצות של החדר..........האם 182 זה עדיין בגדר הנורמה? תודה מראש אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זמני התכווצויות

    ד''ר דני פינק
    13/08/2008

    זמן התכווצות לא קשור לקצב לב 182. אני מניח שזה רק ההסבר איך הגיעו לסיכום ש"הקצב הוא עלייתי", שההתכווצות של העלייה היא קודמת להתכווצות של החדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קצב עלייתי לעובר

    ד''ר דני פינק
    13/08/2008

    שלום אורלי
    קצב עלייתי תקין בעובר הוא קצב שהמקור שלו בעלייה וזה המצב התקין.
    מהירות של 182יכול להיות תקין אבל זה בצד הגבוה. מעל 200 זה כבר מדיג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך

    אורלי
    15/08/2008

    האם זה אומר שיש הפרעת קצב קלה? מה זה PR מעורך? תודה אורלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איוושה בלב לילד בן 3
    לימור כהן
    10/08/2008

    ערב טוב, הבן שלי לאחרנוה מראה סימני עייפות לאורך כל היום, ניגשתי לרופא המשפחה והוא מצא שיש לו איוושה בלב ושלח אותנו לאקו לב. לאחר ניגוב דמעות אני מנסה להתאפס על עצמי לא מצאתי מידע מפורט על המושג הנ"ל ומה זה אומר, האם איוושה בלב יכולה לחלוף תודה על העזרה לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איוושה בלב לילד בן 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איוושה

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/08/2008

    שלום לימור
    נראה לי שאין בינתיים סיבה לדאגה. יש מקום לבדיקה, אך בודאי לא להכנס ללחץ.
    המילה איוושה אינה אומרת הרבה. זהו רעש של זרימה של הדם בלב (הלב הוא למעשה משאבה)ששומעים בעזרת הסטטוסקופ.
    בחצי מכל הילדים הנורמלים (שאין להם כל בעיה בלב) ניתן לשמוע איוושה.
    יש לקבוע תור לקרדיולוג ילדים שיבדוק את הילד , יאזין ללב, יסתכל על האקג וקרוב לודאי יבצע גם אקו לב ואז יגיד לכם אם יש בעיה לבבית כלשהיא.(והסכוי לכך הוא קטן)
    איוושה ששומעים בלב נורמלי אין לה כל חשיבות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לד"ר אברהם מתיהו

    לימור כהן
    13/08/2008

    לד"ר אברהם מתתיהו תודה רבה על הפחתת הדאגה ועל הנכונות לתמוך ולתת מענה גם בשעות מאוחרות ולא שגרתיות (ביום השלישי הקרוב יש לנו אקו לב, אשמח לעדכן אותך בהמשך) בברכה, לימור

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS קריטי
    מאיה
    10/08/2008

    לגבי התינוק שעבר צינתור וניתוח הוספת שאנט רציתי לדעת מה לגבי אחוזי תמותה? בהנחה שהחדר ילך ויגדל הוא עדיין יכול למות בגיל צעיר? יש סיכוי שהכל יסתדר מאליו? תודה רבה על הסבלנות והתשובות....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    PS קריטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS קריטי 2

    ד''ר דני פינק
    10/08/2008

    שוב שלום אמא טריה

    מה לגבי אחוזי תמותה?
    *אין מספיק מיקרים דומים לדבר על אחוזי תמותה, אפילו אם ידעתי כל הפרטים לעומק על המצב של התינוק שלך.

    בהנחה שהחדר ילך ויגדל הוא עדיין יכול למות בגיל צעיר?
    *בודאי שיש אפשרות למות בילדים במקרים כאלה וזה לא אפסי. בצד השני היום לא מתים הרבה. יותר מדויק מזה אני לא יכול להיות.

    יש סיכוי שהכול יסתדר מאליו?
    *אם את מתכוונת שבסוף הדרך, הלב יכול להיות לב תקין ללא בעיות, אני לא מאמין שזה אפשרי. זה לא אומר שלא יכול להיות לו חיים באיכות גבוהה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AV CANAL
    טליה
    08/08/2008

    שלום, לפני שבועיים וחצי ילדתי תאומים, בן ובת, וארבעה ימים לאחר הלידה התינוקת אובחנה ע"י קרדיולוגים כבעלת מום - av canal. הוסבר לנו שידרש ניתוח לתיקון עד גיל 3 חודשים ויש לנו תור לבדיקות והכרות ראשונית בשניידר בשבוע הבא (שם מתוכנן הניתוח). שאלותיי הן: 1. בתקווה ואמונה שהניתוח יעבור בשלום ובהצלחה המירבית האם זה ישפיע על תוחלת חייה (הוסבר לי שלגבי איכות החיים לא יהיה הבדל מילד רגיל האם זה נכון)? 2. מה הסיכויים להצלחת ניתוח כזה והאם המום נחשב מאד חמור/נדיר? 3. בעלי ואני בריאים וצעירים (תחילת גיל ה-30), מדובר בהריון ספונטני (שלישי) - ממה יכול לנבוע המום? (אגב, לא נתגלה בסקירת מערכות ותודה לאל אין תסמונת דאון). 4. לולא שמעו איוושה שבעקבותיה היא נבדקה והמום נתגלה לא ניתן לראות עליה כרגע סימנים - היא אוכלת יפה, עולה במשקל, ללא התנשמויות או עייפות מוגברת אך הוסבר לנו שזה יכול להשתנות בשל לחץ ריאתי/אי ספיקת לב - האם כדאי להמתין מס' חודשים/שבועות לניתוח מתוכנן ולהסתכן שמצבה יורע ויידרש ניתוח חרום או שמא למשקל גוף יש יותר חשיבות כפרמטר לחוזקה ולהצלחת הניתוח? מצטערת על כמות השאלות אבל אחרי שעברנו את ההלם ועיכלנו אנחנו רוצים להבין ולדעת כמה שיותר... תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    AV CANAL

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • AV CANAL בתינוק

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/08/2008

    שלום ליאורה
    לפי הנתונים שמסרת אני מניח שמדובר במום COMPLETE AV CANAL שבו יש מרכיב של פגם במחיצה הפרוזדורית וגם החדרית ומסתם פרוזדורי-חדרי משותף.(יש צורות חלקיות וקלות יותר)
    במקרים אלה סימנים של אי ספיקת לב (הזעה מרובה ,נשימות מהירות, התעיפות באכילה וקושי לעלות במשקל) מופיעים לקראת גיל חודש. בד"כ מחכים 1-2 חודשים לעתים אפילו עם טפול תרופתי לפני שהולכים לניתוח, אך לא רצוי לחכות יותר מידי בגלל אי ספיקת לב ויתר לחץ בעורקי הראה שיש בד"כ במום זה.
    הניתוח הוא לא פשוט אך ההצלחות בד"כ טובות ולאחר הניתוח רוב הילדים מתפקדים בסדר. הצלחת הניתוח תלויה גם בפרטים אנטומיים נוספים שלא ציינת כמו מבנה המסתם המשותף, גודל היחסי של 2 החדרים ועוד.
    תוחלת החיים כמובן תלויה בדרגת ההצלחה של התיקון. (תיקון טוב- תוחלת חיים טובה).
    אין אנו יודעים עדיין מדוע קורה מום זה כמו הרבה מהמומים האחרים בלב.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתגובתך

    טליה
    16/08/2008

    ראשית, תודה על המענה. לפני יומיים היינו בשניידר פ"ת ושם הוסבר לנו שהפגם הוא בחומרה בינונית בין העליות (דליפה של המסתם) ושלא כפי שסברו הקרדיולוגים היכן שילדתי אין פגם בין החדרים משום שקיימת ריקמה שסוגרת מעבר ולפיכך הניתוח לא יתקיים בהכרח בחודשיים הקרובים אלא ע"פ מעקב התנהגותי+אקו לב אולי אפילו לקראת גיל שנתיים. שאלותיי הן: למיטב נסיונך בסוג פגם כזה האם החמרה במצב (עייפות באכילה, התנשמויות וכיו"ב) בהכרח עלולה לבוא לידי ביטוי ואם כן מתי? האם תיקון מוצלח של מסתם בניתוח בגיל צעיר מחזיק לכל החיים ומשמעותו איכות ותוחלת חיים נורמליים? האם בסיום הניתוח נוכל לדעת על אחוזי ההצלחה או רק עם הזמן שחולף ע"פ מעקב? במידה והתיקון לא עולה יפה באיזה גיל להערכתך יידרש ניתוח נוסף להחלפת המסתם ולכמה שנים הוא מחזיק? כל כמה שנים יש צורך להחליף מסתם לאחר שהוא מוחלף פעם אחת? אני פשוט מנסה להבין את כל האפשרויות העתידיות כהשלכה מהניתוח והצלחתו... אודה לך על מענה לכל שאלותיי... ליאורה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PARTIAL AV CANAL

    ד''ר אברהם מתתיהו
    17/08/2008

    שלום ליאורה.
    אם הבעיה היא בעצם רק פגם במחיצה שבין הפרוזדורים, רוב הילדים אינם סובלים כלל בשנים הראשונות לחיים. לעתים כאמור במום זה יש גם דליפה של המסתם שבין הפרוזדור לחדר שמאל. אם הדליפה אינה משמעותית ויש ASD, לרוב הילדים אינם סובלים וזקוקים בשלב מסוים בשנים הראשונות לניתוח. לרוב, המנתח סוגר את הASD ומתקן את המסתם (לרוב סוגר את השנץ הקיים במסתם). בד"כ הניתוח מוצלח וטוב לשנים רבות אך כמובן יש צורך במעקב גם לפני וגם אחרי הניתוח. בחלק קטן מהילדים יהיה צורך בעתיד להחליף מסתם.
    לא ניתן לחזות באופן מוחלט את הדברים כי כל מקרה הוא מעט שונה ולכן המעקב חשוב מאד.
    בסה"כ הסיכויים לעתיד טובים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך...

    טליה
    23/08/2008

    שוב תודה על המענה המהיר והמפורט. חזרת בתשובתך על המונח ASD. מהי משמעותו בדיוק? בהנחה כפי שרשמת ההתפתחות תהיה תקינה והפגם לא יבוא לידי ביטוי בהתנהגות הילדה, באיזה גיל (בערך כמובן ותחת מעקב) מקובל לנתח במקרה כזה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PARTIAL AV CANAL

    ד"ר מתתיהו
    24/08/2008

    ASD= ATRIAL SEPTAL DEFECT זהו הפגם במחיצה שבין הפרוזדורים שהוא מרכיב של המום המדובר. ההחלטה לגבי הניתוח תלויה במצב הילד ותוצאות בדיקות האקו החוזרות במשך המעקב ובד"כ זה נעשה בשנים הראשונות לחיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות נוספות

    טליה
    02/09/2008

    שלום ד"ר, כאמור, ביתי בת 5 שבועות עם פגם בין העליות (ACD) בקטגוריית מום לבבי בשם AV-CANAL. נאמר לנו בביה"ח שבשליש מהמקרים המום נמצא אצל חולים בתסמונת דאון, במקרה שלנו תודה לאל זה נשלל (אמנם ללא בדיקות דם אבל ע"י הרופאים שראו אותה). שאלותיי הן: 1. האם (לפי הספרות ולמיטב הכרותך עם ילדים בעלי מום לבבי דומה) קיים סיכוי למחלות אחרות שאופייניות לבעלי מום הלבבי הנ"ל ועלולים חלילה להתגלות בהמשך כמו אוטיזם, שיתוק מוחין, פיגור וכד'? 2. האם המום יכול לפגוע נוירולוגית בהתפתחות מוטורית תקינה של הילדה? 3. לתינוקת אח תאום - האם המום הלבבי הנ"ל אופייני יותר אצל תאומים? 4. היא מאד רגועה בהתנהגותה, ישנה הרבה בין האכלות (הרבה פחות עירנית מאחיה התאום) האם זה קשור לבעיה הלבבית או שמדובר בטמפרמנט נח ותו לאו...? 5. האם פגם כמו שלה ניתן לתקן בניתוח בלבד או שניתן לתקן בצינטור דליפה של מסתמים בין הפרוזדורים? קיים סיכוי לשיפור עם השנים? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודה להתייחסות

    טליה
    10/09/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PARTIAL AV CANAL

    ד''ר אברהם מתתיהו
    11/09/2008

    מצטער, לא שמתי לב שהיתה שאלה נוספת.

    לא ידוע לי על קשר ברור למחלות אחרות
    ASD בלבד בד"כ אינו גורם לשינויים בהתנהגות שאת מתארת.
    לא ידוע לי שהמום מופיע יותר בתאומים.
    פגם מסוג זה (ASD CANAL TYPE ) הוא גובל במסתמים בין הפרוזדורים לחדרים ולכן לא מתאים בד"כ לסגירה בצנתור ע"י מטריה שזקוקה לשוליים מספיקים כדי להתפס ובמקרה כזה יש חשש שהמטריה תפריע לפעולת המסתמים. כמוכן יש לעתים תכופות גם אנומליה במסתם המטרלי עם דרגות שונות של דליפה שלעתים מצריכה תקון כירורגי בזמן סגירת הפגם בין הפרוזדורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסון RSV לתינוקת עם מום לבבי

    טליה
    03/10/2008

    שלום שוב, ביתי בת חודשיים וחצי בעלת מום לבבי primum Asd, היא לא עומדת בקריטריונים של הקופה לקבלת חיסון rsv ושאלתי היא האם מומלץ לדעתך לחסנה באופן פרטי? עד כמה הוירוס הנ"ל יכול לסכנה במידה ותחשף אליו? לקטנה יש אח תאום ועוד 2 אחיות גדולות והיא אינה מקבלת תרופות. להלן כל הפרטים לגביה (מסיכום הטיפול של הקרדיולוג) - בבדיקה גופנית: ללא סימני איס"ל ASD PRIMUM+MITRAL CLEFT+LV+RA JET ללא VSD איוושה סיסטולית 4/6 - 3 ב LSD HIGH PITCHED HOLOSYSTOLIC באקו לב: SITUS SOLITUS CONCORDANT A - V/V -A CONNECTION תפקוד טוב של החדרים, אין הרחבה משמעותית של החדרים, PRIMUM TYPE ASD 4 MM יש זרימה טורבולנתית בתוכו בכוון חפוף - מוזר וגם L-R בכוון RA MITRAL VALVE CLEFT+MODERATE MR LV - RA JET MODERATE מפל 110 ממ"כ NO VSD- PERIMEMBRANOUS ASNEURYSM PFO קטן 2-3 מ"מ עם דלף L>R ללא PS ללא AS ללא PDA. קשת אאורטה תקינה, מוצא עורקי הלב תקינים, ורידים ועורקים הגדולים תקינים ללא נוזל פריקרדיאלי LA 1.3, LVEDD 2, LVESD 1.2, IVSD 0.6, AO ROOT 1.2 אודה לך אם לאור כל הפירוט תוכל להסביר לי במילים מובנות יותר מה מצבה הבריאותי ומתי להערכתך היא תזדקק לניתוח במידה ולא תהיה החמרה כמובן. מה הסיכוי לכך שעד הניתוח המום לא יבוא אצלה לידי ביטוי (אי ספיקת לב וכו'...)? תודה ושנה טובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD
    ליטל
    07/08/2008

    שלום רב, ביתי בת השבוע אובחנה כסובלת מ VSD ממברנוס- 6 מ"מ. אני מאוד מודאגת והוסברו לי האפשרויות העתידיות כולל ניתוח והקפדה על גדילה מאסיבית של הילדה.. פעמים רבות הילדה מתנשמת בקצב מהיר, בייחוד בזמן ההנקה- אבל היא לא מזיעה ולא אפטית האם יש סיבה לרוץ לרופא? מהם כל הסימנים לאי ספיקה? ומה הסיכויים של תינוקות כאלו לשרוד? בתודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    VSD

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בילוד

    ד''ר אברהם מתתיהו
    08/08/2008

    שלום ליטל
    לתינוקת יש VSD יחסית גדול. בד"כ במקרים אלה בשבועות הראשונים אין הרבה תופעות. לקראת גיל חודש יש הגדלה של הדלף משמאל לימין חלק מהילדים יפתחו סימני אי ספיקת לב (נשימה מהירה, הזעה מרובה בעיקר בזמן אכילה וחלק לא יעלו טוב במשקל).
    במקרים אלה יש חשיבות למעקב צמוד של משקל, ובקורת אצל הקרדיולוג לילדים. לעתים יש צורך במתן תרופות כמו דיגוקסין ומשתנים שמשפרים קצת את המצב. בחלק מהמקרים הפגם נוטה לקטון ספונטנית ולכן מנסים למשוך קצת זמן. אם אין שפור עם הזמן והתרופות או שהילד אינו גדל או שהלחץ בחדר ימין נשאר גבוה, לעתים יש צורך ללכת לניתוח בערך בגיל 4-6 חודשים. אם הפגם קטן, אין תופעות של אי ספיקת לב והלחץ אינו גבוה בצד הימני נוטים לחכות גם מספר שנים ולעתים הפגם נסגר או קטן מאד עד שאין לו חשיבות.
    בכל מקרה ואפילו אם צריך ללכת לניתוח הצפי לעתיד הוא אפטימי. הניתוח הוא בסכון לא גבוה ואם אין סיבוכים הילדים אח"כ למעשה בריאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ps
    מאיה
    04/08/2008

    שלום, בני כיום בן שלושה חודשים בני נולד עם מום בלב PS קריטי יום שלם לאחר הלידה גילו כיחלון וסטורציה 70 ומיד לקחו אותו לפגיה שם עבר צינטור ללא הצלחה וניתוח הוספת שאנט שהצליח כרגע אנחנו במעקב כל חודש עד לחצי שנה להחלטה נוספת להמשך טיפול שאלתי האם זו רשלנות שלא גילו בסקירה מאוחרת את המום? האם בעתיד יהיה לו מגבלות כלשהן? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ps

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PS קריטי

    ד''ר דני פינק
    05/08/2008

    שלום אמא טריה

    לשאילות

    האם זו רשלנות שלא גילו בסקירה מאוחרת את המום?
    * יש מצבים שמום זה נמצא בסקירה ויש כאלה שפחות מוצאים. הכול תלוי במצב וגודל החדר הימני ומתי הבעיה התחילה. יכול להיות שרק התחילה אחרי הסקירה- אפילו עדין לא ברור לנו מה המנגנון שגורם למום הזה ולמעשה, רוב המומים!

    האם בעתיד יהיה לו מגבלות כלשהן?
    * מזה שהיה צורך לעבור ניתוח, יש סיכוי טוב שהלב אף פעם לא יהיה תקין. המצב יהיה קשור לתפקוד החדר ימין בעתיד ואם הוא יתפקד, המצב יהיה יותר טוב. זאת יודעים רק לפי המעקב.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות נוספות

    מאיה
    06/08/2008

    מה לגבי אחוזי תמותה? בהנחה שהחדר ילך ויגדל הוא עדיין יכול למות בגיל צעיר? יש סיכוי שהכל יסתדר מאליו? תודה רבה על הסבלנות והתשובות....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD סוקונדום
    ענת
    04/08/2008

    לבתי בת 7 חודשים אובחן ASD 2 LARGE PPS דברי הרופא: הודגם ASD סוקונדום גדול בין שני החדרים עם דליפה משמאל לימין הגדלה של מדורים ימניים 4 ורידי הריאה הודגמו נכנסים תקין לעילה שמאל קשת בצבע נראת תקינה זרימה סה"כ נראת תקינה עם דופלר תקין באאורטה היורדת קושי טכנה בקביעת סיטוס בגלל אי שקט ASD 2 LARGE PPS הילדה שלי נראת בסדר ודי בריאה . בגיל 6 חודשים היא שקלה 7 ק"ג שאלותי הן: *האים צריך להגבילה בחיי היום יום שלה? *הרופא אמר שלפי הפיזיאולוגיה שלה שהוא רואה , יש סיכוי שהחור יסתם בעצמו תוך שנה או קצת יותר. האם זה באמת יכול לקרות ולא יהיה צורך בהיתערבות רפואית? *אם כן יהיה צורך בהיתערבות רפואית עד כמה זה מסוכן? באיזה גיל עושים ניתוחים ראשונים *לאחר הניתוח - איך זה ישפיעה על חייה בהמשך האם תיהיהנה מוגבלת בפעילויות פיזיות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ASD סוקונדום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ASD secundum

    ד''ר אברהם מתתיהו
    04/08/2008

    פגם במחיצה הבין פרוזדורית הוא שכיח ואינו נחשב למסובך.
    אפילו ילדים עם פגם גדול אינם סובלים בשנים הראשונות לחיים.
    יש פגמים שניסגרים או קטנים ספונטנית בעיקר בשנים הראשונות.
    לפיכך בד"כ עוקבים אחרי הילדים 2-3 שנים כדי לראות אם הפגם קטן. (כמובן שאם מתחילים עם פגם מאד גדול הסכוי לסגירה ספונטנית הוא קטן יותר. אם זה לא קטן משמעותית, סוגרים.
    אין צורך בכל הגבלה.
    לאחר סגירת ה ASD (אם בניתוח או בצנתור)בגילהצעיר, הילדים בד"כ בריאים ואין להם בעיות או הגבלות.
    אם המום הוא גדול ונסגר רק בגיל 40 שנה, יכולות להיות בעתיד בעיות מסוימות כמו הפרעות קצב פרוזדוריות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd
    יקי ר
    01/08/2008

    שלום רב שמי יקיר ואשתי כמעט בחודש השביעי .. ערכנו בימים האחרונים בדיקת אקו לב .. ולטענתה של הרופאה ישנו vsd בינוני עד גדול .. אני מאאאד מודאג ורוצה לדעת בבקשה מהי הסבירות שהחור ייסגר עד הלידה ??? או בחודשים הראשונים שלאחר הלידה ??? בנוסף הייתי גם מאד רוצה לדעת אם הבחנה זו ניחשבת לשכיחה במהלך ההריון בתודה מראש יקיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בעובר

    ד''ר דני פינק
    01/08/2008

    שלום יקיר

    מראש כדאי לדעת שרוב VSD נסגרים לבד ללא צורך בהתערבות. יש מיעוט שדורש טיפול תרופתי אחרי גיל חודש בגלל אי ספיקת לב למרות שבסוף יסגרו לבד. יש קבוצה יותר קטנה שכן ידרשו סגירה ניתוחית. יש רמזים כבר באקו עוברי על ידי קרדיולוג ילדים שנותנים כיוון איך יתנהג הVSDאחרי לידה. אבל מה שקובע בסופו של דבר, מה המצב בחודשים הראשונים לחיים. אם יש צורך לתיקון, רוב הניתוחים עוברים בהצלחה גבוהה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעקב אקו לב עקב PFO גדול
    בר
    31/07/2008

    שלום, בתי בת 5 חודשים. בגיל 4 ימים בוצע אקו לב (עקב חשד ל-VSD באקו לב עובר) ונמצע PFO גדול. נאמר לנו לחזור על אקו לב בגיל 6 חודשים. האם יש הבדל אם נבצע את האקו בגיל 5.5 חודשים? האם יכולה להיות משמעות לכך מבחינת ממצאים? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעקב אקו לב עקב PFO גדול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • PFO בתינוק

    ד''ר אברהם מתתיהו
    31/07/2008

    בהרבה מאד תינוקות בני 4 ימים יש PFO. ברוב המקרים זה נסגר לבד.
    אין כל הבדל אם תבדקו בגיל 5.5 או 6 חודשים ואף מאוחר יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd בתינוק
    מיכל
    28/07/2008

    שלום רב, ביתי התינוקת נולדה פגית במשקל 2.100, נולדה עם vsd פריממברנוטי גדול של 7 מ"מ. אחרי 5 ימים החלה לפתח אי ספיקה וכרגע מטופלת בפוסיד, אלדקטון וקפטופריל, בינתיים היא עולה היטב במשקל 250 גרם בממוצע לשבוע. והיא שוקלת היום 4 קילו. הבעיה העיקרית שלה היא נשמת של 100 נשימות בדקה. רציתי לדעת האם ניתן לחכות במצב כזה שהיא תמשיך לעלות במשקל? האם אני יכולה לחכות ל 5 קילו או שכדאי לחתוך ולבצע הניתוח כעת. כמו כן נאמר לי שהכבד שלה מוגדל מעט. באיזה משקל נחשב הניתוח הזה ליחסית בטוח..... מאד מאד מודאגת תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    vsd בתינוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • vsd בתינוק

    ד''ר דני פינק
    28/07/2008

    שלום מיכל

    נישמע שביתך כבר בת כמה חודשים. אם כן, גדילה טובה הוא סימן מאוד טוב. הבעיה בשאלות ספציפיות כמו שלך בפורם כזו, זה שכל מיקרה הוא אחר ויש VSD בגודל כזה שבכל מיקרה אני ממליץ לסגור כבר וכאלה שכדאי לחכות. זה תלוי בהבדלים באנטומיה של החור וסביבתו. בגלל זה את חייבת לשאול את הקרדיולוג שלכם את השאלות הטובות האלה ולא להניח לו עד שאת מבינה את התשובות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שואלת שוב - VSD- האם מצריך מי שפיר?
    רוני
    27/07/2008

    אני בשבוע 25 להריוני (הריון בסיכון עקב סוכרת טייפ 1). בשבוע 20 בבדיקת אקו לב עובר בבי"ח נכתב כי "במנח יחיד נראה ספק מעבר קטנטן במחיצה הבין חדרית ובאם תישמע אוושה לפני השחרור יש לבצע אקו לב לתינוקת". בסקירה המורחבת בשבוע 23 עלה כי בחלק מהמנחים אכן חשד ל-VSD. לא עשיתי מי שפיר מאחר ותוצאות השקיפות והחלבון העוברי (כולל אינהיבין) היו תקינים- שקיפות: סיכון סטטיסטי לתסמונת דאון עפ"י גיל 1:960 ומשוקלל עם השקיפות ובדיקת הדם 1:20,000. חלבון עוברי: לפי גיל 1:960 לפי גיל ו-4 הבדיקות 1:9,999 גם הסקירה המוקדמת תקינה. 1. האם לאור הנתונים כאשר VSD ממצא יחיד, יש המלצה במקרים כאלו לדיקור מי שפיר? נאמר לנו שייתכן קשר בין תסמונות כרמוזומליות ותסמונת דאון או תסמונת די-ג'ורג' ל-VSD. 2. הקרדיולוגית שביצעה את האקו לב לא ציינה באיזה סוג VSD מדובר - אודה אם יש באפשרותך להסביר לי את הממצא (האם מדובר ב-VSD ממברנוטי, וסקולרי וכו' ומה משמעותו?). 3. האם במצב כזה (חשד גם באקו לב וגם בסקירה המאוחרת) מומלץ לבצע אקו לב עובר חוזר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • VSD בעובר

    ד''ר אברהם מתתיהו
    27/07/2008

    שלום שרון
    קשה להתייחס ל "ספק VSD קטן"
    לכן אתייחס לממצא ברור של VSD
    במקרה כזה כאשר הVSD הוא ממברנוטי, מקובל לדעתי על רוב העוסקים בנושא כולל אנוכי שיש לבצע בדיקת מי שפיר וזאת מאחר ומום זה הוא אחד השכיחים במקרים של בעיות כרומוסומליות כמו למשל תסמונת דאון. ואם עושים מי שפיר כדאי לעשות גם בדיקה לדיג'ורגי (FISH).
    כאשר מדובר על VSD שרירי קטן, הדעות חלוקות: יש שעושים ויש לא מעט שמותרים על מי שפיר בתנאי שאין גורמי סכון אחרים.
    לדעתי אם יש דרגת בטחון גבוהה מאד לקיום VSD ממברנוטי כדאי לעשות מי שפיר.
    אולי כדאי לחזור על האקו לב עובר לשפר את דרגת הבטחון באבחנה.
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום