מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ASD תינוק בן 7 חודשיםמיכל מתוק26/12/2008
שלום לד"ר מתיתיהו שמי מיכל מתוק בתחילת החודש שלחתי לך הודעה לגבי ASD שיש לבני בן החצי שנה. נאמר לנו שברגע שתהיה עליה בלחץ הדם הריאתי אז נחליט על התערבות טיפולית. כרגע מפל הלחצים הוא בן 30-40 ממ"כ(מה זה? זה מקביל ללחץ דם ריאתי? והאם זה בגבול התקין? רציתי לדעת מהו לחץ דם ריאתי תקין ומאיזה גבול הוא כבר לא תקין? תודה רבה מיכל מתוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ASD בתינוק
ד''ר אברהם מתתיהו26/12/2008מיכל שלום
הלחץ הראתי נמדד באקו-דופלר במספר דרכים. אחת הדרכים הטובות היא הערכה של מהירות הזרימה בדופלר דרך המסתם הטריקוספידלי כאשר יש דליפה של המסתם (ממצא שכיח גם בבריאים) ממצא זה נותן למעשה את הלחץ בחדר ימין ואם אין מפל לחצים על המסתם הראתי אז זה משקף את הלחץ הראתי.
30-40 ממ"כ הוא מעט גבוה אך זה כמובן תלוי האם יש במקרה שלכם מפל על המסתם הראתי (בהרבה מקרים של ASD יש מפל כזה בגלל הזרימה הראתית המוגברת עקב השנט משמאל לימין דרך ה ASD ). במקרה כזה יש לקזז מהמספר שנתת את המפל על המסתם הראתי.
נראה לי שכדאי שתשלחי לי את כל התשובה ואנסה להבין האם יש אכן עליה בלחץ הראתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר מהו vsd פריממברנוטי קטןאתי25/12/2008
שלום היום ביצעתי בדיקת אקו לב עוברי , הנני בשבוע 30 להריוני והתגלה לטענת הרופאה חור קטנטן שלדעתי עד סוף ההריון יסגר ונמסר לי שאין מקום לדאגה אך רצוי לחזור לביקורת אחרי הלידה והטופס הבדיקה צויין המושג vsd פריממברנוטי קטן, הייתי מעוניינת לקבל הסבר על המשמעות של המונח הזה. תודה מראש. אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
VSD פריממברנוטי קטן בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו26/12/2008שלום אתי
המחיצה הבין חדרית בנויה מחלק עבה יותר (המחיצה השרירית) וחלק דק מאד (המחיצה הפריממברנוטית) שהיא דקה כמו ניר ונמצאת בחלק הגבוה של המחיצה קרוב למסתם של אבי העורקים.
בגלל שהמחיצה הזו מאד דקה היא נראית חסרה בחלק מהעוברים כאשר אנו מסתכלים באקו לב עובר. קשה מאד לאבחן VSD קטן באזור זה וקשה להיות בטוח בהרבה מקרים שהממצא הזה הוא אמיתי.
גם אם אכן זה נכון ויש VSD קטן באזור זה, אין לכך השלכה רבה מבחינת הלב כי VSD קטן אינו מחלה קשה ואף נוטה להסגר לבד בהרבה מקרים.
לעומת זאת אם הרופא שביצע את הבדיקה די בטוח שהממצא אמיתי אז כדאי להתיעץ גם עם גנטיקאי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב לב לתאומיםלימור23/12/2008
שלום, אני בשבוע 29.2 הריון ספונטאני תאומות. נצפה דופק לב לאחת 140 ממוצע ולשנייה 105 ממוצע. האם יש סיבה לדאגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב לב לתאומים
ד''ר דני פינק24/12/2008שלום לימור
דופק ממוצע של 105 -זה דופק נמוך מד לעוברי. יכול להיות שזו בעיה של הלב או בעיה שהיא מחוץ ללב. אני מציע לבצע "אקו לב עובר" אצל קרדיולוג ילדים.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק לב מהיראתי21/12/2008
שלום, לביתי בת ה-4 ישנו דופק מהיר מאוד גם בשינה וגם במנוחה.בשגרה היומיומית.(אין תסמינים של עייפות או חולשה או משהו חריג) האם זה נורמלי?האם זה מצריך בדיקה מסויימת?האם זה אופייני לגילאים כאלה? אודה להתייחסותכם. בברכה אתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק לב מהיר
ד''ר דני פינק24/12/2008שלום אתי
מה שמרגיע זה שביתך בריאה. השאלה שלך חשובה אך אני לא יכול לענות בלי שתתני לי מהירות הדופק. אם יש אחות או חובש אצלך, תבקשי שיספרו את מהירות הדופק שלה בזמן שהיא יישנה. אם כל הבדיקות מראות פחות מ100 אז בדרך כלל אין בעיה. בכל זאת לכל דאגה כדאי ללכת לבדיקה אצל הרופא ילדים שלה- בשביל זה הם נמצאים!
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איוושה בלב-חילוקי דעותלילך14/12/2008
שלום, בני בכורי בן השש וחצי נבדק בביה"ס ע"י רופאה של משרד החינוך בדיקה שגרתית ,הרופאה בישרה לנו כי נשמעת איוושה בבירור בליבו של בכורי והפנתה אותנו לרופא המטפל בכדי שיפנה לבדיקות היא המליצה על בדיקה מסויימת שאיני זוכרת את שמה,כאשר הגענו לרופא הקבוע הוא טען כי מעולם לא נשמעה איוושה בעבר ובדק ואמר כי גם עכשיו אין שום סימן לאיוושה,הוא הפנה אותנו לאחות לבדיקת אק"ג פשוטה ולאחר הבדיקה קבע כי אין שום איושה ואין כל חשש ..אני עדיין לא רגועה האם הבדיקה הזאת(האק"ג) הינה בדיקה מספקת? האם יש בדיקות נוספות שניתן לערוך בכדי להיות בטוחים? כיצד הרופאה היתה כ"כ נחרצת באשר לקיום האיוושה(אני נכחתי בבדיקה.) ואילו הרופא המטפל טוען כי היא מעולם לא היתה קיימת? והאם תוכלי לומר לי על איזו בדיקה שפרחה מזיכרוני היתה הרופאה יכולה להמליץ? בתודה מראש,אמא לא שקטה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איוושה בלב
ד''ר דני פינק14/12/2008שלום לילך
כשאני בודק ילדים בריאים בגיל שש שנים, יש אצל95% מהם איוושה. רוב האיוושות הנורמליות האלה לא נישמעות אצל רופא ילדים. רוב האיוושות הלא נורמליות כן ישמעו על ידי רופא ילדים, במיוחד מתי שהוא מחפש אותם בכוונה. זה שהא.ק.ג תקין והרופא ילדים לא שומע אף איוושה מרגיע שאין מחלת לב משמעותית. הבדיקה הטובה ביותר לאיוושה היא האזנה על ידי קרדיולוג ילדים שלמד להקשיב ללב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב עוברסילבי12/12/2008
אני בהריון תאומים אחרי IVF שבוע 25. הופנתי ע"י רופא נשיםפ לאקו לב עובר כחלק מבדיקה שגרתית בהריון תאומים(סקירה מוקדמת ומורחבת תקינות) בעובר הימני נכתב:חללי הלב בגודל תקין , AVV במישור תקין , מנח כלי הדם הגדולים תקין, זרימה תקינה במוצא חדרים, PFO עם דלף מימין לשמאל, PDA עם דלף מימין לשמאל, תקפוד תקין , קצב סינוס. עובר שמאלי: תקין האם אתה יכול לפענח לי את הבדיקה? מה משמעות הממצאים ? לצערי לק קבלתי תשובה מספקת מהבודקת, רק אמרה שזה יכול להסתדר אחרי לידה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקו לב עובר
ד''ר אברהם מתתיהו12/12/2008שלום סילבי
אני מקווה שהעתקת נכון את התשובה כי כל מה שמתואר בתשובה הוא תקין! פשוט התשובה יותר מפורטת מאשר זו של העובר השני.
האם נאמר לך שיש בעיה כלשהי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר הרגעת אותי מאוד
סילבי13/12/2008אכן העתקתי מילה במילה את מה שהרופאה כתבה. אם כך הם פני הדברים,הרגעת אותי מאוד!!!!!!!!!!! כששאלתי את הרופאה מה המשמעות של הדברים היא רק ענתה שאחרי הלידה יהיה ניתן לדעת. זה כל מה שאמרה. שוב תודה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא ללבי בעוברקרן11/12/2008
אני בהריון עם תאומים , בשבוע 17 ביצעתי סקירה מוקדמת ונמצא באחד העוברים: אסימטריה בין הצדדים, נאמר לי ע"י הרופא שהכוונה היא ל- CUARTATION OF AORTA ** ברצוני לדעת מה זה אומר , זה ממש דבר חמור, האם יש צורך לבצע הפלה בעקבות הממצא ** במידה ובסופו של דבר אני ילד את העובר הזה, מה הם ההשלכות על המשך חייו? *** יש צורך לבצע דיקור מי שפיר? אשמח לקבל פרטים לגבי מצבי כי רק בעוד 5 שבועות נקבע לי אקו לב וייעוץ גנטי בברכה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסימטריה בין לב ימני ושמאלי בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו11/12/2008שלום קרן
אסימטריה בין הלב הימני והשמאלי אינו נדיר בעובר. בשליש האחרון של ההריון זה אפילו זה נחשב לוריאנט נורמלי ( החדר הימני ועורק הראה גדולים מחדר שמאל ואבי העורקים). כאשר היחס הוא מעל 1.5/1 זה כבר נחשב לממצא חורג מהרגיל (במיוחד אם זה מופיע לפני השליש האחרון של ההריון)
במקרה כזה מועלה בין השאר חשד ל קוארקטציה. זהו מום שקשה לאבחן בהריון והממצא בד"כ אומר שיש חשד לקוארקטציה אך חלק לא מבוטל מהמקרים יוצא בסוף בסדר.
קוארקטציה היא הצרות של אבי העורקים בד"כ מעבר ליציאת העורקים לראש ולידיים. כמום מבודד, במיוחד אם היא מאובחנת בזמן בילוד, ניתנת לתקון ע"י ניתוח בהצלחה טובה.
לגבי ברור גנטי: אם יש חשד גבוה למום לב כדאי לעשות יעוץ גנטי ולשקול מי שפיר.
בכל מקרה חשוב לעשות אקו לב עובר בהמשך ולקבל יעוץ מקרדיולוג ילדים לגבי הממצא ומשמעותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חור בלב - דחוףמיכל מתוק08/12/2008
שלום שמי מיכל אמא של אור מתוק בן 6 חודשים משקל לידה: 3540 משקל נוכחי 8 קילו גובה: 70 ס"מ ניזון מסימילאק אדוונס. לאור אובחן חור בלב (asd בקוטר 10X7 מ"מ עם זרימה משמאל לימין) כמו כן הודגמה הגדלה בינונית של מדורים ימניים. ללא לחץ ריאתי. לפי מומחה בבית החולים רמב"ם עלי לבצע צינתור אבחנתי ולאחר מכן ככל הנראה ניתוח לסגירת החור. לפיכך הלכתי לקבל חוות דעת נוספת ממומחה בבית החולים שניידר שלטענתה כל עוד אין לחץ ריאתי והילד מתפתח יפה אין מקום בשלב כה מוקדם זה לניתוח ובטח שלא לצינתור אבחנתי(מכיוון שהכל ברור באולטראסאונד) לטענתה ככל הנראה יהיה צורך בהתערבות טיפולית שייתכן מאוד וזה יהיה צינתור ולא ניתוח אך בשלב מאוחר יותר. (צינתור ולא ניתוח מכיוון שהחור נמצא במיקום מרכזי ובין העליות, אך היא לא שוללת שאולי זה בכל זאת יהיה ניתוח תלוי בהתפתחות העניינים.) אני כרגע בדילמה מאוד גדולה מה עלי לעשות??? תודה מראש מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ASD בילד בן חצי שנה
ד''ר אברהם מתתיהו08/12/2008שלום מיכל.
נשמע שהילד שלך גדל ומתפתח יפה ללא כל תסמינים.
במקרים של ASD בגיל זה בד"כ אין כל תסמינים ובד"כ אין עליה בלחץ הראתי. כמוכן יש סכוי ב2-3 שנים הראשונות לחיים שהפגם יקטן באופן עצמוני. אם הפגם הוא מרכזי ולא נהיה קטן עם הזמן אנו משתדלים לסגור אותו בצנתור ונוח יותר לעשות זאת לקראת גיל 4-5 שנים. (אם הוא מרכזי עם שוליים מסביב)
ברוב המקרים ניתן להגיע לאבחנה באקו ללא צנתור, ויש צורך בצנתור אבחנתי רק אם משהו לא ברור (לעתים יש נקוז לא תקין של ורידי ראה או פגם במקום לא רגיל).
אם אכן יש הסכמה לגבי האבחנה ושאין יתר לחץ ראתי והילד ללא כל תסמינים אני בד"כ מסתפק במעקב בשלב זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלף בפרוזדורמירב07/12/2008
ילד בן חצי שנה עם דלף בפרוזדור וכתוצאה ממנו חדר ימני מוגדל ושמאלי צנוע. גדל בארבעה חודשים מ6 מ"מ ל- 10 מ"מ. הטיפול המוצע: צינתור מיידי לבדיקת התערבות פולשנית ע"י ניתוח. האם לא ניתן לטיפול במהלך הצינתור עצמו? במידה והצינתור הנו רק איבחוני האם ניתן לבדוק בצינתור וירטואלי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דלף משמאל לימין ברמת הפרוזדורים
ד''ר אברהם מתתיהו07/12/2008שלום מירב
דלף ברמת הפרוזדורים בגלל ASD (פגם במחיצה בין הפרוזדורים) הוא שכיח. בד"כ בילדים בגיל שאת מציינת אין כל תופעות קליניות והסמפטומים מופיעם בגיל מאוחר (40 שנה +). איך אצל ילדך?
בגיל זה אנחנו מסתפקים במעקב בלבד. זאת מאחר ויש מקרים שהפגם קטן או נסגר ספונטנית ב 2-3 שנים הראשונות. סבה נוספת היא שאם אכן הפגם מתאים לסגירה בצנתור ע"י מטריה (אם הוא מרכזי ויש לו שוליים טובים מסביב כדי שהמטריה תוכל להאחז היטב),אנחנו מעדיפים לעשות זאת לקראת גיל 5 שנים.
פגם מסוג זה ברוב המקרים ניתן לאבחן בבדיקת אקו לב ואין צורך בצנתור לאבחון.
יש מקרים שבהם יש סימני דלף באקו אך יש חשד לפגם במקום לא רגיל או לבעיות בנקוז הורידי הראתי או סיבות לא רגילות אחרות לדלף. במקרים כאלה לעתים יש צורך בצנתור אבחנתי.
לפי הספור שלך כנראה שלא מדובר ב ASD מרכזי רגיל ולכן רוצים לצנתר במחשבה על טפול כירורגי?
לא ידוע לי על שמוש דוקא בצנתור וירטואלי לצורך זה אך באופן כללי יש אכן בדיקות לא פולשניות שבהם ניתן לבדוק את מבנה הלב כמו MRI או CT ואז זה נתון לשקולו של הרופא המטפל מה עדיף במקרה הספציפי המדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה נוספת- PS קשהמאיה04/12/2008
(בן 7 חודשים עולה יפה במשקל , אחד מתאומים לאחר הלידה אובחן PS קשה נסיון לצנתור להרחבה לא הצליח על כן עבר ניתוח ל BT שאנט לאחרונה החמרה בהיצרות עם מפל 70 ממ"כ על המסתם הוחלט על צינתור חוזר שגם הוא נכשל- עבר צינתור אבחנתי עם קושי ב ACCESS ורידי צונתר דרך IT SUBCLAVIAN אובחנה היצרות תת פולמונלית עי ממברנה כמו כן היצרות של RPA עכשיו מיועד לו ניתוח לתיקון) שאלות נוספות: אני ממש חרדה לתינוק, הניתוח הקרוב מיועד בחודש הבא, הפעם ניתוח לב פתוח, לאחר הלידה הוא ישר עבר את כל התהליך ועכשיו הוא כבר מבין יותר והפחד שלי הוא מההחלמה שלאחר הניתוח האם יש מקום להתייעצות נוספת או שהאבחנה היא מוחלטת וכל רופא יראה את הצורך בניתוח? האם לדעתך היינו אמורים לדעת כבר בהריון מהמום ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PS קשה
ד''ר דני פינק04/12/2008שוב שלום
רוב קרדיולוגים ילדים דנים על כל מיקרה עם קבוצת רופאים כולל כירורג. תרגישי חופשי לישאול איזה רופאים דנו בבעיה של בנך. אם את מרגישה צורך לעוד יעוץ, אז חשוב שתלכי!
לגבי הריון, בילתי ניתן לדעת מתי זה היתחיל- יכול להיות שבשבוע 21 עדין ניראה תקין.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סינדרום ברוגדהרונית04/12/2008
לבעלי התגלה סינדרום ברוגדה TYPE 2 לפני 5 שנים בעקבות אירוע של V/T שחלף לבד אחרי דקה. מאז הוא בהשגחה. נעשה לו מבחן TAMBUCOR שהראה שההפרעה אינה מסוכנת אך למרות זאת נאמר לי שעליי לעשות לילדים שלי א.ק.ג. יש לי בכורה בת 8 אמצעית בת 6 ותינוק בן חודשיים. מתי אני אמורה לפנות לקרדיולוג ילדים? יש לציין שחמי ניפטר בגיל 40 כנראה מבעייה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברוגדה
ד''ר דני פינק04/12/2008שלום רונית
כדאי כבר לבצע א.ק.ג. לכולם ואז להמשיך להיות במעקב כל כמה שנים. גם כדאי להיות במעקב של גנטיקה כי יש מיקרים שאפשר להבחין דרך בדיקה גנטית ובעתידי תהיה הצלחה יותר טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו לב עוברירמי03/12/2008
שלום לצוות הפורום. רציתי לקבל חוות דעת שלכם על תוצאות הבדיקה הלא כל כך טובות לדברי הקרדיולוג שעשה אותה. אני ואישתי שבורים נפשית ... ההריון הזה כל כך יקר לנו וחבל לנו מאד לדלל את אחד העוברים, כמו שהבנתם מדובר בתאומים בן ובת שהגיעו לאחר טיפול ivf ארוך ומייגע, אישתי בשבוע 16+2 . להלן תוצאות הבדיקה DOUBLE IN LET LEFT VENTRICLE LEFT SIDED OUT FLOW CHAMBER WITH NO OBSTRUCTION LEFT ANTERIOR AORTA PULMONARY ARTESIA GOOD SIZE PULMANORY ARTERIES REVERSE PDA בתודה מראש על התיחסותכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מום לבבי בהריון
ד''ר אברהם מתתיהו03/12/2008שלום רמי
בהנחה שהאבנה הרשומה אכן מדויקת, מדובר במום די מורכב שבו באופן מעשי יש חדר אחד בלב במקום שניים. זהו מום שלא ניתן להביאו לתיקון מלא.
הגישה במקרים כאלה היא ניתוח בימים הראשונים לחיים (נתוח שנט, שבו מחברים צינורית בין אבי העורקים או סעיף שלו ובין עורק הראה כדי לספק דם לראות, מאחר ואין יציאה מהחדר לכוון הראות)
אם הכל בסדר, בגיל 6-8 חודשים עושים ניתוח ע"ש גלן שבו מחברים את הוריד החלול העליון (שמנקז הדם הורידי מהחלק העליון של הגוף) אל עורק הראה. (בצורה זו זורם הדם הכחול שבא מלמעלה ישירות לראות לצורך חמצון ללא המשאבה הרגילה שהיא בלב נורמלי החדר הימני)
בשלב זה עדיין הדם מחלק התחתון של הגוף נכנס ללב והילד עדיין סובל מכחלון מסוים. בגיל מספר שנים נעשה השלב הסופי שהוא ניתוח ע"ש פונטן ובו מחברים גם את הוריד החלול התחתון לעורק הראה. במצב זה כל הדם הכחול זורם ישירות לראות ללא משאבה (ולכן צריך תנאים מסוימים אופטימלים כדי שהמערכת תעבוד)
למרות 3 הניתוחים הללו התקון אינו תיקון מלא ויש פוטנציאל לדי הרבה בעיות בעתיד (וכמובן תמותה מסוימת בצנתורים ובניתוחים בדרך)
ברוב המקרים אם יש אבחון ברור של מום לב עם חדר בודד המלצתנו היא להפסיק ההריון (הכל כמובן לפי השקפת עולמם ואמונתם של בני הזוג).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיבוי שריר הלבמיכל02/12/2008
שלום , אתמול , עברתי בדיקת סוכר (50 גר') ובדיקת אקו לב עוברי (הופנתי ע"י יועץ גנטי ,לא מסיבה רפואית שנראתה לעין ) . אני בשבוע 24 . בבדיקת אקו לב אלו הממצאים- רושם של עיבוי שריר הלב עובי המחיצה הבין חדרית 3.8-4 מ"מ. המסתם האורטלי, חדרים, דימות , מסתם ריאתי , מסתם מיטרלי, מסתם הטריקוספידלי, קשת אאורטה , קשת הדוקטוס, עורקי ריאה , דופק סדיר - הכל תקין . לא ניתן לשלול קרדיומיופטיה . הפנו אותי לסקירה מורחבת בביה"ח ובדיקת אקו לב חוזרת . כמו כן , הוסבר לי כי הדבר יכול לגרום למחלות קשות לאחר שהעובר יוולד ואף לסכן את חייו ,בנוסף הוסבר לי כי במידה ואני סובלת מסכרת זו יכולה להיות הסיבה העיקרית לעיבוי השריר- היום התבשרתי כי איני סובלת מסכרת ! מה המשמעות של התוצאה ? אילו מחלות יכולות להיגרם ?מה זה קרדיומיופטיה? מה זו תסמונת נונאן ? אשמח לקבל פרטים . תודה רבה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עבוי המחיצה בעובר
ד''ר אברהם מתתיהו02/12/2008שלום מיכל
עובי המחיצה הבין חדרית בשבוע 24 להריון אמור להיות כ 2.5- 3 מ"מ. הבעיה היא שזה יכול להיות די קשה לבדוק זאת במדויק, תלוי באיכות התמונה ותלוי היכן בדיוק מודדים. כך שזה יכול להיות גם משהו טכני ואכן נראה לי שכדאי להתרשם מספר פעמים באקו לב עובר לודא זאת.
אם אכן המחיצה מעובה משמעותית זה אכן יכול להיות במקרים של סכרת אמהית (ואז הבטוי בד"כ יותר בשלבים האחרונים להריון והמצב בד"כ הפיך תוך מספר שבועות או חודשים לאחר הלידה).
יש גם לא מעט מחלות ותסמונות שונות עם עבוי של הלב, אחת מהן תסמונת נונאן.(שבה יש בין השאר תווי פנים מיוחדים אחור בגדילה לאחר הלידה ואחור בהתפתחות בחלק מהמקרים)
ויש קבוצה של מחלות בד"כ תורשתיות שנקראות HYPERTROPHIC CARDIOMYOPATHY שבהם יש עבוי של הלב והבטוי הקליני שלהם יכול להיות ממינימלי ועד קשה (עם הפרעות קצב לא נעימות שמצריכות טפולים תרופתיים שונים ולעתים אף השתלת קוצב מיוחד.)
האם יש מחלות כאלה במשפחתכם?
בכל מקרה הכי חשוב לודא שכל הענין אינו טכני! ואם הוא אמיתי כדאי להתיעץ עם קרדיולוג הילדים והגנטיקאי לגבי האפשרויות השונות והגישה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעבוי המחיצה בעובר
מיכל03/12/2008ד"ר מתתיהו , תודה רבה על התשובה המפורטת . למיטב ידיעתי , אין לנו במשפחה מחלות כאלה . איני חולת סכרת כך שהערכים הגבוהים אינם בגללי . מחר אני עוברת בביה"ח סריקה מורחבת של הלב והמח כדי לוודא שאכן אין טעות טכנית ,כפי שציינת . לצערי, אני לא יכולה שלא לחשוב מה קורה במידה והממצא הזה נכון. מה האופציות שיכולות לעמוד בפניי במידה והממצא נכון ? אך אפשר לקחת סיכון שהילוד ימות מאי ספיקת לב , או יסבול מתסמונת נונאן (שעליה קראתי והיא כל כך נוראית שלא נראה לי כי לילד כזה יהיה סיכוי לשרוד ) , או יצטרך קוצב מיוחד . מה הרופאים יכולים להמליץ ? האם הבחירה תהיה בידיי לגבי המשך ההריון ? האם הרופאים יכולים להגיד לפי גודל העיבוי את הבטוי הקליני שלהם ,כפי שציינת , ממינמילי ועד קשה ? האם דיקור מי שפיר יכול לאשר /לבטל את הממצאים , ועד כמה אפשר לסמוך על הבדיקה ? אך אפשר לבדוק אותנו , ההורים , אם אכן תורשתי ? מתרשים שעושה גנטיקאי לא נראה לי שניתן לגלות הרבה .... האם התשובה יכולה להשתנות אם מחר אני מתחילה שבוע 25 ? הסיטואציה לא קלה לנו , מאחר ואין לנו כל כך הרבה מידע , מדובר בלב של התינוק !!!! אך מחליטים מה לעשות?? במיוחד שזה הריון מהפריה . תודה לך על הכל !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר מתתיהו
מיכל07/12/2008תודה על העזרה ועל התשובות המהירות ! מסתבר שאכן היתה טעות בבדיקה של הרופא שטען כי יש עיבוי בשריר הלב , זוית הבדיקה שלו כנראה לא היתה נכונה .... בכל אופן הכל בסדר ואין לעובר אף מום בלב . תודה על האדיבות ,הזריזות והמקצועיות . מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- PS קשהמאיה02/12/2008
בן 7 חודשים עולה יפה במשקל , אחד מתאומים לאחר הלידה אובחן PS קשה נסיון לצנתור להרחבה לא הצליח על כן עבר ניתוח ל BT שאנט לאחרונה החמרה בהיצרות עם מפל 70 ממ"כ על המסתם הוחלט על צינתור חוזר שגם הוא נכשל- עבר צינתור אבחנתי עם קושי ב ACCESS ורידי צונתר דרך IT SUBCLAVIAN אובחנה היצרות תת פולמונלית עי ממברנה כמו כן היצרות של RPA עכשיו מיועד לו ניתוח לתיקון שאלותיי: מה זה אומר במילים פשוטות? מה עכשיו יעשו בניתוח? מה סיכויי ההצלחה? והאם ניתן לראות אור לאחר ניתוח זה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר PS קשה
ד''ר דני פינק02/12/2008שלום מאיה
בפשטות שאפשר:
דם חייב לצאת מהחדר הימיני של הלב לעורק הריאות. זה מאשר לדם לעבור לריאות ולהתחבר לחמצן. היצרות מפריעה לפעולה הזו. ההיצירות שיש לא מתאימה לפתיחה דרך בלון לחץ בצינתור ומחייבת ניתוח. ההצלחה מאוד תלויה בתמונה מהאקו לב והצינתור (אי אפשר להסביר במילים) והאינפורמציה הזו חייבת לעבור מהכירורג עצמו ביחד עם הקרדיולוג שעובד איתו קבוע .
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בבקשהמיכל29/11/2008
שלום רב, התינוקת שלי בת 5 חודשים עברה ניתוח לסגירת vsd גדול. הניתוח עבר בהצלחה והכל תקין, (לא נותר שום חור, החדרים בגודל תקין, הלחצים תקינים, אין הצרויות למינהן ) רציתי לדעת למה נחוץ המשך מעקב? מה עדיין יכול להשתבש חס וחלילה? ועד מתי יש לעקוב? אם הכל תקין ב"ה למה יש לעקוב? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מעקב אחרי סגירת VSD
ד''ר אברהם מתתיהו30/11/2008שלום מיכל
אחרי כל נתוח לב יש צורך במעקב.זה אמנם לא שכיח אך יש מספר בעיות שיכולות להופיע אחרי ניתוח (בין השאר מעין דלקת של קרום הלב עם הופעת נוזל מסביב ללב, או במקרים נדירים מאד אף פתיחה של הטלאי של ה VSD ) אמנם הסבוכים המאוחרים נדירים אך המעקב חשוב. בתחילה לאחר הניתוח המעקב הוא לעתים קרובות יותר אך בהמשך יכול לרדת לתדירות של אחת למספר שנים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)


