מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גלוקוזה נחשב כמו סוכר רגיל?קקק09/12/2016
שלום רב!
ברשימת הרכיבים של קרקר "לחמית" יש סוכר , סוכר קרמל וסירופ גלוקוזה
מה זה סוכר קרמל? אין זה מידע בגוגל
והאם גלוקוזה נחשב לסוכר כמו סוכר רגיל?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר ,סוכר קרמל וסירופ גלוקוז בקרקר לחמית
שושנה שרשבסקי09/12/2016שלום,
גלוקוז הוא חד סוכר (סוכר פשוט)
(בבדיקות דם בודקים לך את רמת הגלוקוז בדם)
סירופ גלוקוז, זה סירופ שמופק מתירס, זה הסוכר הכי גרוע שיש....
מה שאנחנו מכנים סוכר, זה סוכרוז (מולקולה של גלוקוז עם מולקולה של פרוקטוז)
הכרמל (בלועזית: caramel) מתקבל על ידי חימום של הסוכר (התופי, הוא סוג של כרמל)
בקיצור, להתרחק מקרקר לחמית....יש שם לא רק הרבה סוכרים אלא גם שומנים רווים (שמן מוקשה או מוקשה למחצה- שווה מרגרינה!)
אפשר למצוא "קרקרים" בריאים יותר!
שבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת תוסף ברזל ושתיית ייןמנשה קל05/12/2016
אני בריא, ללא תסמונת מטבולית, בן 71. 1) אני נוטל עם כל ארוחה לציטין פוספטיד, וכן קו-אנזים קיו 10 פעם ביום. האם זה תורם לי? 2)אני מוסיף מיסו האטשו, האם כמות המלח שם אינה פוסלת את יתרון הפרו-ויטמינים שבו? 3) יין אדום עם הארוחה פוגע בספיגת הברזל שבמזון? מה ביין? גם לבן? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 1.תוספים 2. יין וברזל
שושנה שרשבסקי06/12/2016שלום מנשה,
1. לגבי התוספים:
אינני מכירה אותך, לכן אין אני יכולה להגיד אם זה תורם לך ספציפית. אתה בעצם זה שיכול להגיד אם הוא עוזר לך.
בכל אופן, יש מחקרים רבים שמוכיחים שתוסף מלציטין פוספטיד או בשמו האחר "פוספטידיל סרין" תורם רבות לשיפור הזכרון, לצלילות המחשבה ואפילו למניעה של דמנציות.
CoQ10, הוא אנזים חשוב לשמירה על הלב,.
עם הגיל , כמותו ויצורו בגוף יורד, לכן זהו תוסף מומלץ (אם לוקחים תרופות , לבדוק שאין התוויות נגד)
2. מוצרים מותססים נחשבים כבריאים מאד כי הם עשירים בנוטריאנטים רבים, הבעיה היא הכמות העצומה של נתרן במיסו (וברוטב סויה), לא צריך לוותר על האכילה אבל לאכל במידה (כפית-שתיים).
הכמות היא מילת המפתח!
3. ליין אדום, רמה גבוהה של פוליפנולים שהם נוגדי חמצון חזקים .
רזרבטרול הוא פולפנול הנמצא בקליפת הענבים האדומים (כמעט ואין בענבים לבנים),
הוכרח שכוס יין אדום עם הארוחה העיקרית שומר על בריאות הלב, אינו פוגע בספיגת הברזל.
לחיים!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנוגע לחלבון מלא מן הצומחלי26/11/2016
שלום רב,
איך עוד אני יכולה לקבל חלבון מלא מן הצומח מלבד שילוב של קטניה ופחמימה?
בנוסף, על איזה חלב צמחי הכי היית ממליצה מבחינה בריאותית? חלב שיהיה עשיר יחסית בחלבון וללא סוכר או תוספות לא בריאות.
תודה ושבוע טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון מהצומח
שושנה שרשבסקי27/11/2016שלום לי,
אגוזים שקדים וגרעינים וזרעים עשירים בחלבון
רצוי לשלבם לתפריט הצמחוני :
אגוזי מלך, זרעי צ'יה וזרעי פשתן חשובים במיוחד מכיוון שהם עשירים גם חומצת השומן החיונית אומגה 3 (שכלל לא נמצא בתפריט הצמחוני)
אבוקדו הוא גם מקור טוב לחלבון מלבד השומן ההטוב
כמובן לאכל הרבה ירקות, יש בכולם גם חלבון, לא בכמות גדולה, אבל בכל זאת משמעותי אם אוכלים מגוון גדול של ירקות.
קינואה אינו דגן ויש בו את כל חומצות האמינו ההכרחיות (חלבון מלא, מומלץ לשלב לתפריט
חלב סויה מצוין , אך לחפש ללא תוספת סוכר וללא הנדסה גנטית! (אינו מומלץ לבעלי סוג דם B)
חלב שקדים, גם טוב מאד, מתוק מעט באופן טבעי
בחנויות טבע תמצאי עוד מגוון רחב של "חלב",
חלב שיבולת שועל,
חלב אורז (לא ממליצה!)
ועוד
מה שחשוב זה לקרוא את האותיות הקטנות, וכמובן מבחן הטעם
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה והמפורטת! שאלה נוספת בנוגע לחלב סויה
לי27/11/2016ראיתי שלחברת אלפרו יש משקה סויה ללא תוספת סוכר ומלח אך אינני יודעת בנוגע להנדסה הגנטית.
האם את מכירה את מוצרי החברה? האם את יודעת אם המשקאות מיוצרים מפולי סויה שלא עברו הנדסה גנטית?
תודה מראש על התשובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשקה סויה
שושנה שרשבסקי27/11/2016על מוצרי אלפרו, לא כתוב "ללא הנדסה גנטית",
יש לאלפרו משקה אורגני.
מקובל , גם אם לא כתוב ספציפי שמוצרים אורגנים לא עוברים הנדסה גנטית
לאור זאת, אני ממליצה על משקה סויה אורגני של "אדמה" או של "הרדוף" (אגב זולים יותר מהמשקה הרגיל של אלפרו...)
בכל בית טבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב סויה-המשך
לי05/12/2016שושנה שלום,
קניתי משקה סויה של אדמה והוא באמת מאוד טעים לי.
השאלה שלי היא האם סויה עלולה לפגוע בבריאות? קראתי בעבר כל מיני דברים בגנותה של הסויה. אולם קראתי גם דברים שהיללו אותה.
תוכלי לעשות לי סדר בראש?
הפסקתי עם מוצרי חלב גם מטעמי בריאות ולכן חשוב לי לדעת שאני פועלת נכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב סויה, מוצרי סויה
שושנה שרשבסקי05/12/2016שלום לי,
פולי סויה הם מקור טוב לחלבון (חלבון מלא) , הם דלי שומן, מכילים סיבים, ויטמינים ונוגדי חמצון וגם עשירים בפיטו-אסטרוגנים.
בגלל התכולה הגבוהה של פיטו- אסטרוגנים (אסטרוגן מהטבע), יש שדברו בגנות הסויה, מחשש לגרימת תחלואות לא רצויות (סרטן ועוד). רוב המחקרים אינם מאששים חשש זה.
יחד עם זאת חשוב להבדיל בין מוצרי סויה המנצלים את פולי סויה בשלמותם (טופו, טמפה, אדממה, חלב סויה), - ממקור ברור ללא הנדסה גנטית- לבין מוצרים מעובדים המשתמשים בחלבון סויה שעבר עיבוד והרבה מערכו התזונתי אבד. זהו חלבון זול, לא איכותי, ממקור לא ידוע, הוא אינו מומלץ לאף אחד.
הוא בסיס לשניצלים הפרווה וכן מוסף בהרבה מוצרים מעובדים.
להתרחק!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה- המשך
לי06/12/2016ראשית, תודה רבה על תשובותייך המפורטות.
כמה מנות סויה מותר לצרוך ביום?
אם אני שותה בערך כוס חלב סויה ביום זה בסדר ולא מזיק?
בתודה ובברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות חלב סויה ליום
שושנה שרשבסקי12/12/2016מנה אחת עד שלוש ליום, זה בסדר לכן כוס חלב סויה ליום זה סביר בהחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר להשאיר תרכיז פתוח במקרר?חיים20/11/2016
קניתי את התרכיז שהמלצת שושנה את הBD ופתחתי אותו אפשר להשאיר אותו בקירור לא מכוסה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרכיז
שושנה שרשבסקי20/11/2016נשמר מעולה ( אפילו לא בקירור), לעשות רק שני פתחים קטנים , אחד מכל צד, אך רצוי לכסות עם המכסה הפלסטיק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה בסירים?
חיים20/11/2016שאלה נוספת יש לי כבר 3 סירים בבית שקניתי שאחרי בישול ראשון מופיע כמו כתמים חומים בתחתית זה חלודה יש סיר אחד איטלקי שלא קורה בו כולם 18/10
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איזה תוספי תזונה צמחונית/טבעונית צריכה לקחת?לי15/11/2016
הפסקתי כמעט לגמרי עם מזון מהחי. בשר ועוף אני בכל לא אוכלת (לפעמים אוכלת דגים) ומוצרי חלב גם ממש בקושי.
האם עליי לקחת תוסף של ויטמין b12 בעקבות השינוי הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תזונה צמחונית /ויטמין B 12
שושנה שרשבסקי15/11/2016שלום לי,
אני מקווה שאת מרגישה טוב עם השינוי.
רצוי לבדוק את רמת ה- B12 שלך
אם כעת הוא מתחת ל-400 (פיקוגרם למליליטר), חשוב שתקחי כל יום ויטמין B12,
אם הרמה מעל ל-400-500, את יכולה להסתפק לקחת את הויטמין פעמיים בשבוע לשמירה
חשוב להקפיד על קניית ויטמין B 12 מסוג מתילקובלמין (נוזלי או כדור מתחת ללשון ולא ציאנוקובלמין -אינו טבעי, אינו נספג טוב)
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמנציק האם בריא ובטוח לשימוש?חיים12/11/2016
ערב ושבוע טוב האם ויטמנציק הסירופ לילדים הוא בטוח ובריא לשימוש צירפתי פה צילום של הרכיבים אשמח לחוות דעת עליהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמינצ'יק
שושנה שרשבסקי12/11/2016שלום חיים,
שים לב, המרכיב הראשון הוא סוכר!
מה טיב של הויטמינים המוספים, אני לא יודעת, אבל לא הייתי נותנת תוסף ויטמינים דרך רכז ממותק!
להרגיל את הילדים לשתות מים
אפשר לתת מדי פעם מים עם תרכיז תפוחים (ללא שום תוספת)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה?
איך התרכיז נקרא?12/11/2016איך התרכיז נקרא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרכיז תפוחים
שושנה שרשבסקי12/11/2016תרכיז תפוחים
100% פרי
ללא תוספת סוכר
חברת B&D
(מפוסטר, ללא צבע מאכל, ללא חומר משמר)
תכולה:1,2 ליטר
להשיג בסופרים הגדולים או בחנויות טבע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
חיים12/11/2016תודה רבה שושנה:)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מים חמים עם לימון ודבשלי11/11/2016
שלום רב,
קראתי רבות על יתרונות השתייה של מים חמימים עם לימון ודבש על הבוקר. האם זה נכון שזה בריא ומנקה את הגוף? האם זה נכון שזה עוזר לעיכול ומעודד את פעילות המעיים?
אשמח לשמוע את תשובתך המושכלת.
בתודה ובברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מים, לימון, שמן זית, דבש
שושנה שרשבסקי12/11/2016נכון ובריא להתחיל את הבוקר במים חמימים
מספר אפשרויות
שתי כוסות מים
כוס מים עם מיץ לימון, טרי ,(רצוי עוד כוס מים)
לניקוי יותר רציני: כוס מים עם לימון וכפית שמן זית (עד כף)
אפשרות נוספת, מים, לימון וכפית דבש כפי שכתבת,
אישית ,אני פחות ממליצה, אלא אם כן קשה לך לשתות מיץ לימון לא ממותק! אני יודעת שיש שממליצים, וזה בסדר.
אוסיף עוד נקודה: קרדיולוגים ממליצים על שתיית שתי כוסות מים על הבוקר, כוס חצי שעה לפני כל ארוחה, והחידוש, כוס לפני השינה, לשמירה על בריאות הלב
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הערך התזונתי של בטטה?גל10/11/2016
שלום רב!
האם זה נכון שבטטה ודלורית נחשבות לירק והן לא פחמימה כמו גזר ובטטה (שיש בה 90 קק"ל ל100 גרם) למרות שבבטטה יש 26 קק"ל ל 100 גרם ובדלורית 45 קק"ל ל100 גרם והן גם מתוקות?
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפוח אדמה, בטטה, דלורית , דלעת
שושנה שרשבסקי10/11/2016שלום,
בואי נעשה סדר:
תפוח אדמה ובטטה הן אמנם ירקות שורש, אבל התכולה בפחמימות גבוהה כל כך שהם נחשבים לפחמימות.
כמות הפחמימות משתנה מעט בצורת ההכנה (טרי, מבושל, אפוי),
100 גרם תפ"א מבושל = כ -23 גרם פחמימה ,
100 גרם בטטה מבושלת = כ- 25 גרם פחמימות!
אם כן שתיהן ספקי קלוריות , בערך 100 קק"ל למאה גרם!
יחד עם זאת אנו מעדיפים את הבטטה על פני תפוח האדמה כי בבטטה אינדקס הגליקמי נמוך יותר, יש יותר סיבים ,יותר אשלגן, ועשירה בנוגדי חמצון (בטה קרוטן, ויטמין A)
דלורית , 11,5 גרם פחמימות ל-100גרם (=45 קק"ל
והדלעת רק 4 גרם פחמימות ל-100גרם(=20 קק"ל ל100גרם)
ירקות בריאים (כמובן תלוי בהכנה, כמות השמן, וכו'!)
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סולת נחשבת לדגן בריא?לי04/11/2016
שלום רב,
האם סולת נחשבת לדגן בריא?
החורף מתקרב ואיתו התבשילים והדייסות.
מאוד קשה לי לאכול ירקות טריים בחורף כי אני סובלת מקור מוגבר ולכן חושבת על אפשרויות לאוכל חם שיכיל את אבות המזון החשובים. במסגרת החשיבה הזו חשבתי גם על דייסת סולת/מרק סולת. האם ה טוב ובריא? בנוסף, אשמח לשמוע המלצותיכן למזון ״מחמם״.
בתודה ובברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חורף- מזון מחמם
שושנה שרשבסקי04/11/2016את צודקת, בחורף נכון לאכל מזון מחמם, מקרקע
הרבה ירקות מבושלים עם דגש על ירקות שורש (שורש סלרי, שורש פטרוזיליה, לפת, גם גזר, תפוח אדמה, וכו'),
מרק שורשים
גם תבשילי קטניות
להשתמש בתבלינים מחממים: ג'נג'ר, קינמון, ציפורן, כורכום, טימין, חרדל, הל
אפשר גם לשלב כמובן דייסות, סולת היא אפשרות, (מחיטת דורום) אני מציעה לגוון עם שיבולת שועל, קינואה, כולם עשירים בחלבון.
בברכת חורף חם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך משתמשים בשמן קוקוס?חסוי01/11/2016
איך ניתן לשל שמן קוקוס באוכל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמן קוקוס
שושנה שרשבסקי01/11/2016בעיקר לטיגון ואפייה
מחליף בהצלחה המרגרינה והחמאה (במצבו המוצק)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפוחי אדמה אפויים בשמן זית ?חיים01/11/2016
בוקר טוב אני רוצה לעשות תפוא בתנור הלוגן מיוחד שיש לי ואני רוצה לשים שמן האם היות וזה אפוי אפשר לשים בלי הגבלה שמן או שמריחה קלה תספיק אני מחפש בריאות וזה העיקר מבחינתי אבל גם רוצה ליהנות מטעם אם התפוח אדמה יהיה עטוף בשמן נגיד כף לכל שתי תפוחי אדמה זה יהיה מסוכן בריאותית? רוצה ליהנות מכל העולמות הכוונה טעם ובריאות זה אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפוחי אדמה אפויים בשמן זית
שושנה שרשבסקי01/11/20161. אני לא מכירה את התכונות של תנור הלוגן
2.באופן כללי ניתן לומר שלא שמים שמן ללא הגבלות
3. להשתמש בשמן זית איכותי
4. אני מציעה לשים מעט שמן בקערה ובאמצעות מברשת מורחים
את השמן (כדאי להוסיף תבלינים!), זה יהיה טעים מאד
בתיאבון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמות של שמן ביחס לתפוחי אדמה ?
חיים01/11/2016כף שמן ביחס ל2 תפוחי אדמה זו ריאלי מה היחס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן זית ותפוח אדמה
שושנה שרשבסקי01/11/2016ראלי,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכל מאוד טעים
מיכל12/12/2016אני שומרת על דיאטה ואכילה מסודרת
כשהתארחתי בפיטאיה אולם אירועים לבר מצווה של בן משפחה הסתפקתי במעדן הנפלא הזה שהשביע אותי מאוד והיה טעים להפליא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תועלת בגרעיני חמניות ודלעתאנה23/10/2016
שלןם,
אני טוחנת 2-3 כפות של גרעיני דלעת+2-3 כפות של גרעיני חמניה ומוסיפה אותם בתוך המזון שאני אוכלת במשך היום,
רציתי לדעת מה התועלת שאני מפיקה ,מבחינת ערך התזונתי?והאם הכמויות האלה מספיקות כדי להפיק את הנידרש או שצריך להגדיל את הכמויות?
תודה לתשובה
אנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זרעי דלעת ,זרעי חמניה
שושנה שרשבסקי26/10/2016שלום,
בהחלט בריאים הודות לכמות נכבדה של רכיבים תזונתיים חשובים, בעיקר מינרלים, יחד עם זאת שש כפות ,זה הרבה, כי זרעים אלו עשירים בחומצת שומן אומגה 6, חומצת שומן זו חיונית, אך אנחנו מקבלים די והותר בתזונה שלנו. עודף לא טוב.
לכן הייתי ממליצה להסתפק באחד עד שתי כפות מכל אחד , ולהוסיף במקום שתי כפות זרעי פשתן ו/או זרעי צי'ה שהם עשירים באומגה שלוש החיונית לגופנו (וכמעט לא נמצא בתזונה היומית שלנו) כמובן לטחון אותם בבית כמו שאת עושה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיץ כרוב נגד הליקובקטרחנה13/10/2016
מה הסיבה שאת ממליצה על מיץ כרוב להליקובקטר, כפי שמופיע בהודעה למטה, ולא על שייק כרוב? האם תוכלי לפרט הסבר של יתרונות וחסרונות מיץ לעומת שייק כרוב.
אם שייק גם מתאים, למי שאין מסחטת מיצים, מה המתכון לזה שיהיה אכיל ויעיל.
בתודה מראש
ובברכת חתימה טובה וחגים שמחים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיץ לעומת שייק
שושנה שרשבסקי19/10/2016שלום,
המיץ נספג במהירות מירבית בזרם הדם בגלל הרחקת הסיבים.
זהו פרוטוקול טיפולי להליקובקטר לתקופה של עשרה ימים.
מיץ גורם לעלייה מהירה יותר של הסוכר בדם, זה החיסרון שלו אבל קל יותר לעיכול מהשייק,
שייקים משביעים יותר, זו ארוחה מלאה כי הסיבים אינם מורחקים אלא רק מפורקים.
בברכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - שייק כרוב והליקובקטר
חנה19/10/2016תודה על התשובה.
אדם עם טרום סכרת והליקובקטר, האם שייק כרוב ולא מיץ עושה את העבודה? איזה כמות כרוב על איזה כמות מים במנה. כמו כן, שייק מכרוב בלבד ממש לא אכיל, זה חריף ומאד לא טעים. האם יש לך עצה?
המון תודה
בברכת מועדים לשמחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך כרוב והליקובקטר
שושנה שרשבסקי19/10/2016ההערה שלי להבדל בין שייק למיץ נכונה בעיקר לגבי פירות, לדעתי אין בעיה לטרום סוכרתי לשתות מיץ כרוב לתקופה מוגבלת
הסיבים של הכרוב קשים, לא שייך לעשות שייק של כרוב לבד
אבל יש פתרונות אחרים לטיפול בהליקובקטר:
לדוגמה אכילה של 70 גרם נבטי ברוקולי ליום לתקופה של שמונה שבועות הראו תוצאות טובות במחקר.
לשלב בתזונה מזון עם סיבים מסיסים כמו שיבולת שועל , צ'יה, פטריות
להימנע ממזונות מעודדי אלרגיה כמו חלב ומוצרי חלב
רצוי טיפול גם בתוספי תזונה צמחי מרפא, שמנים אתרים אך זה חורג מהדיון בפורום זה
רפואה שלמה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
חנה20/10/2016תודה רבה וחג שמח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשים עם שעועית ירוקהסופי07/10/2016
שלום
האם עדשים כתומים עם שעועית ירוקה קפואה זה שילוב נכון?
תודה לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשים כתומים ושעועית ירוקה
שושנה שרשבסקי19/10/2016בהחלט שילוב נחמד: ובריא: כתום וירוק
שעועית ירוקה נחשבת לירק עשירה יחסית בחלבון
העדשים (כל הצבעים) נחשבות לחלבון כי אחוז החלבון בהן גבוה מאחוז הפחמימה,
מכיוון שחסר לעדשים (וגם לשעועית) חומצה אמינו מתיונין, רצוי להוסיף משך היום דגן מלא שיביא עמו החומצה החסרה (לדגנים חסר הליזין )
אין צורך לאכל את הדגן ואת הקטנית דווקה באותה ארוחה על מנת לקבל את כל חומצות האמינו ההכרחיות.
(סליחה על עיכוב התשובה, היו לי בעיות טכניות באתר החדש!)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עגבניה מאבדת את הסגולות שלה?סופי04/10/2016
שלום,
האם אכילת חצי עגבניה שנשארה מיום קודם במקרר
מאבדת את הסגולות הבריאים?
סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד ערך תזונתי של ירקות
שושנה שרשבסקי19/10/2016מאותו רגע שקוטפים את הירקות מהשדה, הם מתחילים לאבד מערכם התזונתי, וכן כל יום שהם נמצאים במקרר ,הם מאבדים מערכם, אבל מה לעשות, אי אפשר ללכת כל יום לשוק ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)

.jpg)


