מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תרגילים לכדורסלןט.21/09/2008
ברק שלום רב, אני בן 15 ומשחק כדורסל בקבוצת נערים. אני מעוניין לעבוד על הגוף כדי להוסיף שרירים, אבל לא סתם שרירים, אלא שרירים שיתרמו לי ככדורסלן - על מה אתה ממליץ לעבוד ואיך? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירים לכדורסלן
ברק צור22/09/2008אהלן ט. וסליחה שתשובתי התאחרה.
בגדול, בכדורסל הייתי מפתח סיבולת שריר, כלומר אימוני כוח במשקל לא מאוד גבוה ובהרבה חזרות.
אתה לא רוצה להעלות מסה מכיון שמסת שריר הינה כבדה ותרגיש מסורבל בריצה, מצד שני תסתכל על שחקני ה NBA , חלקם נראים כמו בודי בילדרים...
איני יודע אם אתה עולה עליות מתח , הייתי מתחיל לחזק דרך זה את פלג הגוף העליון ומסיף קצת כפיפות מרפקים.
בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מאמן הקבוצה שלך . אני מניח שהוא יידע יותר ממני על תרגילי כוח שנכונים לתחום שלכם
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תקופת חגיםגלית18/09/2008
בתקופת החגים הבת המקסימה והשמנמנה שלי בת ה-12 נהנית ממטעמי החג ובמקביל מסרבת לכל פעילות (אופנים, טיולי הליכה...) כך היה בשנתיים האחרונות. יש לכם איזה טיפ איך למנוע זאת? אני רוצה להקנות לה הרגלים טובים לחיים אבל זה לא קל...תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה לגלית
ברק צור22/09/2008גלית אהלן,
הדרך הטובה ביותר להזיז ילד / ה שלא מתים על פעילות זה לחבר את זה לפעילות משפחתית כייפית.
למשל לנסוע לרכב באגם החולה , ביערות מודיעין , אזסור בית שמש וכד'.
הדוגמא האישית פה חשובה אבל לא ממקום של " למה את לא פעילה כמו אמא שלך".
לילד משווקים את הפעילות ככייפ משפחתי ולא בקטע של " בוא נשרוף קצת קלוריות כי את/ה זולל בחג.
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משקל מעל הממוצאנתי18/09/2008
שלום אני בן 13 וחודש משקל 54 גובה 1.51 אני מעוניין לתגובה של איש מקצוע אשר יכול להמליץ לי על דרך קלה ופשוטה אני אישית מרגיש בכלל לא נוח במראה שלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה שוקל מעולה!
גיא...22/09/2008מה זה מתחת לממוצע? אתה שוקל כמו שצריך אפילו פחות מזה. הקיצור תעשה תרגילי כושר ככה שיהיה לך גוף יפה כי נראה שאתה לא אוהב. אבל אתה צריך להתמיד כדי לקבל תוצאות. תשחה תרוץ אופניים. ותאכל הרבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחישוב עקומות גדילה
ברק צור22/09/2008אהלן נתי
העליתי את נתוניך על עקומות גידלה שמחברות ביחסיות מסויימת את גילך, הגובה והמשקל שלך.
מצורף גם הלינק באתר BEOK
http://www.beok.co.il/Calculator_%20ChildGrowth_age_20.aspx* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה לנתי
ברק צור22/09/2008הי נתי
לפי עקומות הגדילה והלינק ששלחתי לך, אתה נמצא בין אחוזון 75-90 וזה אומר שאולי באמת שווה קצת לחשוב על שינוי.
הייתי ממליץ לך 2 דברים כרגע:
לבקש מההורים להיפגש עם דיאטן/נית ולבחון איך אתה אוכל. לא להתחיל בשום אופן דיאטה אבל כן לדייק קצת במה נכנס לפה.
דבר שני, להוסיף קצת פעילות גופנית לחיים, במיוחד לקראת תקופת החגים. אני ממליץ על אופניים, להתחיל ולטייל, לרכב, ללכת לביה"ס ברגל, אם אפשר וכד'.
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרינת15/09/2008
אני רוצה לחטב את הישבן והירכיים. תוכלו להמליץ לי על סט תרגילים שאוכל לעשות יום יום? (פעילות אירובית אני עושה כל יום - רכיבה על אופניים לעבודה 20 דקות לכל כיוון). תודה רבה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תמונות של תרגילי חיטוב הישבן
ברק צור17/09/2008שלום רינת
תרגיל SQUAT הינו תרגיל שמחזק יפה מאוד את אזור הישבן
תרגיל נוסף הינו עמידת שש, כאשר מעלים את עקב הרגל עליה לא נשענים לכיוון התקרה.
אם תחפשי בגוגל תרגילי עיצוב לישבן, תגיעי למס' אתרים עם תמונו תהדגמה.
חשוב להבין שזה לא תחליף לייעוץ מסודר והדרכה, איך לבצע את התרגילים, עם/בלי משקל.
מעבר לכך, ללא בחינת נושא התזונה, שום תוכנית אימונים לא בטוח שתביא לתוצאות המצופות ומעל להכל, יש את מרכיב הגנטיקה. לכל אדם מבנה גוף שונה ולפעמים ספורט ותזונה לא מספיקים...
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמיכאל09/09/2008
שלום רב, אני בן 15 והתחלתי לעבוד בהובלות דירות כי אני חייב כסף. רציתי לדעת האם הרמת משאות כבדים יכולה לפגוע לי בגביהה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר במפורש, לא!
אהרון10/09/2008אבל צריך להרים באופן נכון כדי למנוע כאב גב או פציעות. בלי קשר לגיל גם העומס צריך להיות מותאם לכושר שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חדר כושר לילדיםרחל06/09/2008
שלום, בני בן 12 כיום, מתאמן בחדר כושר מזה שנתיים , כמובן עם הדרכה ותוכנית מותאמת. יחד עם ילדים בכיתה ד' עד ו'. כיום בני בכיתה ז' ועבר לקב' של בני נוער . המאמן בחדר כושר מתעקש אתו על מס' חזרות קטן יותר במשקל פחות וטוען שאסור היה לו להשתמש במשקל גבוה יותר. בני טוען שבצע 20 חזרות עם משקל שיכל להתמודד עמו ללא עומס כבד מדי. הייתי שמחה לשמוע חוות דעת בנדון ו/או הפנייה למאמרים בנדון. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחל כנסי רגע.
גיא...08/09/2008תקשיבי , המקום הזה מופקר , אף אחד מהמנהלים לא עונה לשום שאלה. תכנסי ל - "פורום כושר גופני" ב - BeOk. יש שמה מנהלת שקוראים לה ענת פלדמן והיא עונה על כל שאלה! בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודהרבה!
רחל09/09/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון כוח לנערים
ברק צור08/09/2008אהלן רחל
בגדול אם בנך עובד על מס' חזרות גדול כמו 20 ומתאים למס' חזרות זה את המשקל הנכון, הרי שלא צריכה להיות בעיה. חשוב מאוד מעבר למס' החזרות לשים לב גם למנח הגוף בעת ביצוע התרגיל ואלו דברים שמאמן הכושר במקום יצטרך לוודא.
מעבר לכך, אני חייב להגיד לך שמבחינתי ילדים ונוער בתוך חדרי כושר זה אמנם נחמד אך זו אמורה להיות פעילות משלימה.
הייתי רוצה לראות אותו רץ, רוכב, שוחה, משחק במגרש ופחות נתקע כבר בגיל הזה עם המשקולות
בכל מקרה בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמסכימה עמך
רחל11/09/2008תודה רבה ברק, אכן בני עובד הרבה על אירובי בחדר כושר זה נע בין 20-40 דק' לפי החשק באותו יום מתאמן בין 3-4 פעמים בשבוע ועובד על יותר חזרות בכל סט בנוסף הו רוכב על אופניים טיולי שטח - בקיץ פחות עקב החום הכבד , יותר שוחה- משתולל בבריכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולי כדאי שיחליפו מנהלים?!גיא...06/09/2008
יניב מימון ואורי ישראלי לא עונים פה לשום שאלה! פעם כן מה עם עכשיו ? יש כאלה שמחכים לתשובות ומקבלים מאנשים שלא מבינים כל כך. אז או תכנסו או שיחליפו פה מנהלים וישימו חדשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא שמתם לב.
גיא...19/09/2008טוב אז מה שיראה את זה שיחליף מנהלים, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ברקגיא...03/09/2008
יש לי כמה שאלות. 1. זה בקשר לשחקני רוגבי,כידוע הם שחקנים גדולים שרצים במשך 60-70 דקות רצוף. כמעט כמו בכדורגל, אבל למרות כמה שהם רצים הם עדיין גדולים. רציתי לדעת איך אפשר לעשות את זה . כאילו לרוץ הרבה וגם לא להוריד במשקל. עוד דבר אחד. אם אני יעשה את האימון הזה:שכיבות סמיכה רגיל: 3 סטים של 18. שכיבות סמיכה יהלום: 2 סטים של 7 הרמת משקולות של 6 ק"ג עם הרגליים: 3 סטים של 8. עליות מתח רגיל: 2 סטים של 10 2 סטים של 40 כפיפות בטן ואחרי זה הולך לשחות כמה שעות. האם זה טוב זה יפתח לי את הגוף אחרי כמה זמן. הנה התפריט שלי כדי שתוכל לראות את הכמות שאני אוכל. ארוחת בוקר: מקושקשת עם 3 ביצים קוט"ג 2 לחם קפה עם 2 סוכר ארוחת 10: 3 לחמניות : 1 - חמאת בוטנים וריבה 2 - חמאת בוטנים וריבה 3 - חמאת בוטנים וריבה ארוחת צהריים: 200 גרם של עופות – חזה הודו או חזה עוף 2 כוסות אורז אפשר להחליף עם פסטה או פתיתים. כוס תירס ללא סוכר סלט ירקות ללא הגבלה (ללא שמן) אחרי שחייה: ביצת עין מ - 2 ביצים. חצי קופסת גבינה/קוטג' 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה 2 ירקות רסק עגבניות – 2 כפות ארוחה לפני שינה : טונה במים – קופסה סלט ירקות חצי כוס אורז. זאת התוכנית , יש שינויים פה ושם אבל זאת התוכנית. האם זה טוב? ואני יקבל תוצאות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה (דעתי)
יוני04/09/2008אתה אוכל יותר מדי חלבון!!!!!!! בכללי כולל ארוחת בוקר וערב אתה אוכל איזה 5 ביצים שזה ממש ממש ממש לא בריא. מקסימום 2 ביום וזה רק אם אתה עושה פעילות גופנית. בכל מיקרה בגיל שלנו ולפי הגודל שלנו לא צריך כל כך הרבה חלבונים שיבנו את השריר וגם רק חלק מסוים מהחלבון בונה את השריר ולא כל החלבון שנכנס לגוף שלך. בקשר לתרגילי ידיים אל תגזים, מכיוון שהשחייה רב הזמן זה עבודה חזקה של כל פלג הגוף העליון (כתפיים, ידיים, שרירי גב וכו'..). כמובן שאם תישחה עם קרש תוכל לעבוד מאוד טוב על שרירי רגליים. בסה"כ אתה אוכל מאוד מסודר וטוב, ואל תשכח שלפיתוח של גוף זה עניין מינימום ארבעה חודשים. אז אל תצפה לראות תוצאות בשבועות הקרובים ובשחייה מאוד קל להשתפר בצורה משמעותית אם משקיעים בזה. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבירת מאמץיוני03/09/2008
שלום שוב. מלפני כמה חודשים שמעתי על דבר שניקרא אם אני לא טועה "שבירת מאמץ", שזה מצב בו בן אדם מגיע לשיא הכושר ובשלב מסוים בשיא מאמץ הוא נישבר וכל העבודה שהשקיע לוקח המון זמן להחזיר אותה. אני מאוד אוהב להתאמן ויש לי המון אפשרויות להתאמן (2-3 אימוני שחייה כולל כושר שעה, אימון בסופי שבוע עם חברים, אומנות לחימה-טיאקוונדו, מנוי לעוד בריכה בה אני יכול גם להתאמן עוד בשחייה). אני כמובן מפחד להגיע לשלב בו תהיה לי שבירת מאמץ. המאמן שחייה שלי היה מתאמן בגיל שלי 6-9 פעמים בשחייה כושר ושחייה עם אימוני בוקר וערב. הוא כמובן בכושר מעולה עכשיו והוא צעיר יחסית. בקיצור, איך אפשר למנוע שבירת מאמץ? מצטער שכתבתי יותר מדי ותודה מראש. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרירי בטן
יוני11/09/2008שלום שוב. יש לי "ריבועים" ורואים אותם טוב אבל ניראה לי שהם מתחילים ככה.. להעלם. אני עושה המון ספורט (אתה כבר יודע פחות או יותר). אני רוצה שתמליץ לי על תרגילים שמחזקים את כל שרירי הבטן ושהם קשים. אם אתה רוצה לדעת איך אני מתאמן על בטן כדי שתוכל לתת לי תרגילים קשים יותר או שתוכל לעזור לי לבנות תוכנית טובה יותר. מיוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריבועים - בעיקר גנטיקה
ברק צור11/09/2008הי יוני
ריבועים בבטן קשורים הרבה פעמים למבנה אנטומי ולגנטיקה.
יכול להיות שעם הגדילה , ההתחזקות שלך והתעבות הגוף, אולי יראו פחות את שרירי הבטן. יכול להיות שהסיבה הינה שעלית באמת באחוז שומן ואז הגוף פחות חטוב, איני יודע.
תרגילי בטן קשים אפשר לעשות על כדור פיטבול, צריך לוודא שהוא בגודל שלך.
יש באינטרנט אתרים ספציפיים לנושא[יש ספר שיצא גם בעברית ונקרא: דיאטת AB שכתב עורך מגזין ספורט אמריקאי ובו יש הדגמה להרבה מאוד תרגילים ברמות קושי שונות
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאימון יתר
ברק צור11/09/2008אהלן יוני,
אם אני מבין למה שאתה מתכוון, אז כנראה שאתה מתכוון לאימון יתר.
לאחר כל אימון בעיקרון הגוף אמור להתאושש. אם נותנים לגוף מספיק זמן להתאושש, הוא מתחזק ומשתפר. מצד שני, אם לא נותנים לגוף את המנוחה שהוא צריך, בעצם מתחיל תהליך הדרדרות של היכולת. הגוף בבעצם במקום להתחזק, מפרק שריר ונכנס למצב של תשישות.
סימנים לאימון יתר הם:
תשישות באימון וגם לפני ואחרי
חוסר יכולת להירדם
חוסר תיאבון
חוסר חשק להתאמן
הדופק לא עולה באימונים ועוד ועוד
אני חייב להגיד שהתוכנית אימון שלך נראית מפרכת למדי ומה שמדאיג אותי שגם אם לא יקרה כלום לגוף, בנקודה מסויימת פשוט יימאס לך מהספורט...
אני שוב מציע לך להיכנס למעקב של 2 אנשי מקצוע:
דיאטן שיראה מה אתה אוכל, יכול להיות שאתה צריך גם תוספי מזון לכמות הספורט שאתה עושה
פיזיולוג של המאמץ שישלח אותך להיבדק ולהראות לו מס' נתונים: חומצת חלב במנוחה ומאמץ, דופק מנוחה ומקסימאלי, נתוני גוף ( משקל, גובה, מסת שריר, אחוז שומן וכד'
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבקשר לדברים שאמרת
יוני12/09/2008אני מרגיש בדיוק ההפך ממה שאמרת. אני מרגיש צורך עז יותר לעשות ספורט. אני יותר עייף אחרי אימון ואין לי בעיה לישון. יש גם דיאטנית שעוקבת אחרי התזונה שלי. אני כמובן יודע שאימון יתר פוגע ולכן אני בד"כ מתאמן רק פעמיים בשבוע על בטן ולא יותר. וגם רק שריר הבטן ניראה רק קצת יותר חלש ושאר השרירים נראים רק יותר חזקים. גם אתמול רצתי 2000 וראיתי שהצלחתי לעמוד על קצב יחסית גבוה לעומת מה שהיה מלפני מספר חודשים והיה הפרש משמעותי. מבחינת גנטיקה אני לא דואג מכיוון שסבא שלי היה כדורגלן, מתאגרף (לתקופה קצרה) ובמשטרה בפלוגה שלו היה בעל הכושר הגופני הטוב ביותר. בכל מיקרה ספורט זה אחד הדברים שאני חושב עליו ומתרכז כמעט כל הזמן ולכן אני חושב שיהיה מאוד קשה להפריד ביני לבין פעילות גופנית. בנתיים עוד לא הגעתי ל"שבירת מאמץ" ואני מקווה רק להצליח להגביר את הרמה שלי. יש לי שאיפות גבוהות אבל תמיד יש אפשרות לשבירת מאמץ ואני מאוד רוצה למנוע זאת עוד לפני שהגעתי למצב שאפשר להבחין ב"תסמינים" שקשורים לזה. תודה מראש על התשובות. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת פיזיולוג
ברק צור13/09/2008הי יוני אני שמח לשמוע שיש דיאטנית בתמונה. כפי שהסברתי פיזיולוג ספורט ישלח אותך לביצוע מס' בדיקות במנוחה ובמאמץ, חלק מהן כמו חומצת החלב מראים את מצב ההתאוששות שלך וזו אחת האינדיקציות הכי מדוייקות להתפתחות אימון יתר או להבנה האם הגוף שלך נמצא בתהליך אנאבולי של בניה והתחזקות או לחילופין בתהליך קטאבולי, של פירוק שריר כתוצאה מאימונים צפופים מדיי. זו המלצתי ברק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפיזיולוג
יוני14/09/2008כל שנה עושים לנו בדיקות רפואיות בשחייה ולכן בחודש הקרוב יעשו לנו בדיוק וייראו אם אני יכול להמשיך לעשות ספורט. בעיקרון כמו שאמרתי אני רק מעוניין בתרגילי בטן טובים ומאתגרים. ואני יכול להבטיח לך כמו שכבר אמרתי אני טיפוס שיכול לעשות כל החיים ספורט כי אני אוהב לעשות ספורט כי זה תופס חלק גדול בחיים שלי. תודה רבה ברק!! יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מס' שאלות ו..יוני01/09/2008
קודם כאשר המאמן שחייה שלי אמר לי שהוא רוצה לקחת אותי לטריאתלון הוא דיבר עם המאמן הראשי שגם מנהל את המקום והציע לו לפתוח שם קבוצת טריאתלון. החודש הוא התחיל לאמן אותנו אבל באוקטובר יהיה לנו מאמן נוסף שיאמן בריצה ובאופניים. לכן סביר להניח שאם תגיע לטריאתלון וגם אני אז ניתראה עוד חודשיים בערך אולי קצת יותר. יש לי כמה שאלות לשאול: 1.בקשר לשרירי בטן- האם הכנסת הבטן בזמן ישיבה או שכיבה גורמת לשרירי הבטן לבלוט יותר? 2. באימון שחייה האחרון שלי בזמן ששחיתי בתוך פחות משניה הרגשתי כאב חזק שנמשך כמה דקות בשריר ברגל. הוא עדיים כואב לי עכשיו אבל פחות מבזמן האימון. לפי דעתי זאת לא הייתה התכווצות שרירים מפני שלפעמים יום אחרי אימון שחייה מרגישים קצת את השרירים כואבים אבל הכאב ברגל חזק יותר מבדרך כלל. האם זאת באמת התכווצות שרירים או שיכול להיות שקרה משהו לשריר עצמו? המאמן שחייה שלי אמר שזאת התכווצות. תודה מראש. יוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכווצויות בשחיה
ברק צור01/09/2008הי יוני
התכווצות תוך כדי שחיה הינה דבר די שכיח וגם לי זכור הכאבים המטורפים הללו כשפתאום זה קורה.
אם הדבר חוזר בתדירות גבוהה, שווה להתייעץ עם דיאטן/נית, אולי צריך תוספי מזון לאכילה הרגילה שלך.
אני יודע שבננות עשירות במגנזיום ולפעמים חוסר שלו יכול לגרום לכיווץ וכך אכילה שלהן לפני פעילות גם נותנת אנרגיה וגם מספקת את המינראל הזה.
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כושר לנערX01/09/2008
הי בני בן 14 וחצי והחל להתאמן במכון כושר. האם בגילו זה בסדר?מומלץ?שמעתי שמועות שתרגילים במכון כושר מעכבים את הגדילה?.. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חדר כושר לנערים
ברק צור01/09/2008שלום אליה,
בעיקרון חוק הספורט השתנה ומאעפשר כניסה לחדרי כושר גם לילדים מתחת לגיל 14.
חשוב לבדוק שהצוות באמת מוסמך לעבודה עם גיל זה, שקבוצת האימון לא גדולה מדיי ושיש השגחה ובעיקר לוודא שהאימון הוא על סיבולת שריר, כלומר הרבה חזרות על משקל קל יחסית.
מעבר לכך, חשוב מאוד שלא יוותר על משחקים בחוץ, על פעילות אירובית כמו אופניים, הליכה / ריצה וכד'
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשיר31/08/2008
אבא שלי בן 53 שוקל 85 קילו וגובהו 1.65 הוא לא אוכל הרבה. שכנעתי אותו שהוא חייב להרזות כדי למנוע עוד מחלות בעתיד(יש לו סוכרת ולחץ דם גבוהה) ואני יודעת שבגילו קשה להרזות. יש לו קצת בעיות ברגליים והוא עשה ניתוח בשתי הרגליים, אבל הוא הולך כרגיל והכל בסדר...פשוט הוא יכול להיות עייף בסוף היום. על כמה זמן הליכה את ממליצה והאם בכל יום? האם לדעתך יהיו תוצאות במהרה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות לאבא
ברק צור31/08/2008שלום שיר
יכול להיות שהכי טוב יהיה לאבא שלך להתאמן בבריכה. גם לשחות וגם סתם ללכת במים הרדודים.
זה מאוד עוזר כשיש כאבי רגליים
לגבי המשקל שלו, זה לא נשמע כל כך גבוה אך עדיף שדיאטנית /ן יבנו לו תוכנית תזונה
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות קלוריות...רון28/08/2008
שלום אני בן 12 ואני שוקל הרבה מאוד... אפשר להגיד שאני שמן!!! והייתי רוצה לדעת כמה קלוריות לפחות אני צריך להכניס לגופי? אני התחלתי בהרבה מאוד ספורט (דיאטה) אך אני לא בטוח בתזונה שלי... אז בבקשה עזרו לי וענו לי : כמה קלוריות לפחות אני צריך להכניס לגופי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אהלן רון, חישוב קלוריות לא באינטרנט
ברק צור30/08/2008אהלן רון,
כדי לתת לך הערכה של כמה קלוריות לאכול, צריך קודם כל לדעת כמה אתה שוקל, כי ילד בן 12 ששוקל 50 ק":ג וילד בן 12 ששוקל 80 או 90 ק"ג צריכים לאכול שונה.
גם אם אוכל לחשב לך את כמות הקלוריות, מי ינחה אותך מה נכון לאכול וכמה קלוריות יש בכל דבר.
אני ממליץ לשבת עם דיאטנית בצורה מסודרת.
היכן אתה מתגורר ?
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרוני27/08/2008
שלום רב, אני בן 14 ורוצה שרירים עבים וגדולים, וכמה שיותר מהר. כעת אני בהתלבטות האם להתאמן במכון כושר, או להתחיל להתאמן בקרטה. מה יעשה לי שרירים יותר עבים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא נכון לילדים ונערים שרירים עבים
ברק צור27/08/2008אהלן רוני,
אני שמח שהחלטת להיכנס לכושר.
ילדים ואפילו בני נוער לא אמורים מבחינת מבנה גופם לפתח שרירים עבים וכבדים כמו של מפתחי גוף.
בגיל הזה אתה אמור לבצע תרגילים שיש בהם הרבה חזרות במשקל נמוך ולפתח מה שאנו קוראים סיבולת שריר. אחרי סוף גיל ההתבגרות, אם עדיין תרצה, תוכל לנסות ולפתח שרירים יותר עבים ומנופחים, למרות שאני חושב שזה ממש מיותר: זה כבד, אי אפשר לרוץ ככה והרבה בנות לא סובלות את זה...
אין מה להתלבט, ברור שקרטה יותר שווה. גם תתחזק, תהיה מאוד גמיש ומהיר, תלמד דרך להגן על עצמך ותפתח תחושת כבוד למי שנלחם מולך. פשוט לך על קרטה, תראה גם איך מצליח לואן דאם עם בנות...
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היי ברק.גיא...24/08/2008
התחלתי לשחות כפי שאמרתי אצל מאמן בקיבוץ שלי. רציתי לשאול אם אני יעבוד הרבה הרבה בשחייה ועם המאמן שלי. אני יראה תוצאות טובות ? וגם ישפר את הסגנונות שלי ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור סגנון
ברק צור25/08/2008הי גיא
סליחה על העיכוב בתשובה אליך.
אין ספק שאימון עם מאמן שחייה על מס' סגנונות ישפר קודם כל את טכניקת השחייה.
תוכל לעבור יותר מרחק בפחות זמן או בפחות מאמץ.
זה גם יחזק את הגוף שלך וישפר את סיבולת הלב והריאות
בקיצור, כל מה שצריך כדי להיכנס לכושר איכותי וגם לקבל גוף יפה ולא מנופח
בהצלחה
ברק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגע.
גיא...26/08/2008שחייה לא מנפחת אותך? כאילו אני רוצה להיות חזק אבל לא מקלון. אם ראית את השחיינים הם לא רזים . אני רוצה להיות גדול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא לזה הוא מתכוון
יוני26/08/2008כשברק אומר "מנופח" הוא מתכוון שהגודל שלך או גודל השרירים לא יהיה גדול באופן "חריג" אבל כמובן שייראו את השרירים והבן אדם עצמו יהיה גדול וחזק ורזה אתה לא תהיה. ואל תשכח שהתנאים של הבן אדם משפיעים על הצורה שהוא מתפתח. בן אדם ששוחה הרבה (לדוגמא מייקל פלפס) יהיו לו ידיים יותר ארוכות וכפות הרגליים שלו גם יהיו יותר גדולות. השחייה תחזק לך את שרירי הגב, הכתפיים הידיים, את הרגליים, את הסיבולת לב ריאה ולפי דעתי גם את הבטן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









