מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיית סטטינים? תשובתך מ-9.11אלי11/11/2009
ד.נ. עיינתי שוב ושוב, ובכובד ראש, בתשובתך לשאלתי בנדון, אך אף שהיא מאירת עיניים, לא הצלחתי למצוא בה תשובות לשאלותי, משום שדבריך לא כללו תשובות להן. אחדד אותן: 1. האם נטילת סטטינים אכן פוגעת בייצור הקואנזים קיו 10 בגוף (כך קראתי באתר בריאות אחר)? 2. אם כן: א) מה המשמעות (הרפואית/בריאותית) של פגיעה כנ"ל? ב) כיצד ניתן למונעה, אם אכן נוצרה, או להקדים רפואה למכה בטרם באה הפגיעה לביטוי מוחשי, אם אכן צפויה פגיעה כזו בעקבות נטילת סטטינים למשך כל החיים? אנא התייחס לשאלות הנ"ל, המטרידות אותי. שוב תודה. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Q10
ד''ר אבישי אליס11/11/2009אני מקווה שאצליח לענות לך:
1)תאורטית סטטינים פוגעים ביצור Q10, מעשית הדבר לא נבדק מכיוון שלא ניתן לבדוק את הרמה בדם או בתוך איבר.
2)היות ותשובה ראשונה היא כן ולא, אז ההמשך:
תאורטית חסר Q10 קשור בכאבי וחולשת שרירים, מעשית- איננו יודעים כי לא ניתן לבדוק בברור.
3)מכאן שאיננו יודעים.
בכל מקרה במחקרים בהם ניתן Q10 בשלוב סטטינים תרומתו היתה שולית ואם בכלל.
ומכאן ההמלצה העקרונית שאין צורך בתוסף.
לסיכום, ברפואה קלינית - לא כל מה שתאורטית נראה נכון , גם קורה במציאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאן נמחקה הודעה
ד``ר רפי ביצור18/11/2009כאן נמחקה הודעה שהשתלחה בשואל. סימכו עלינו שאנחנו יודעים להגן על עצמנו כשצריך...
אנו מבקשים לשמור על נימה עניינית ולהתמקד בשאלות ובתשובות.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית סטטינים ?אלי09/11/2009
ד.נ. האם זה נכון שנטילת סטטינים פוגעת בייצור קואנזים Q10 בגוף, ואם כן - מהי משמעות פגיעה זו וכיצד ניתן למונעה? תודה. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלי
ד``ר רפי ביצור09/11/2009יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר. לכן, אין סיבה להמלצה גורפת לנטילת Q10. עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, ואם יש כאבי שרירים בעת נטילת סטטינים, ניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי משימוש באומגה 3מירי07/11/2009
שלום רב,
התחלתי שימוש באומגה 3 קפסולות 950 של סולגאר - מייד לאחר הקפסולה הראשונה שנטלתי החל כאב ראש שאיני מורגלת בו.
האם יכולה להיות השפעה / תופעת לוואי כזו?
- מתי ליטול את הקפסולות לפני/אחרי/במהלך הארוחה?
תודה
מירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אןמגה 3
ד''ר אבישי אליס07/11/2009תופעת לוואי זו אינה מוכרת, כדאי לנסות שוב לקחת ולראות מה קורה
אין זה משנה מתי לוקחים, כדאי על בטן ריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יתר כולסטרולאושרת05/11/2009
אני בת 26 ובעלת ערכים גבוהים של כולסטרול כללי וכולסטרול LDL, אני לאחר ירידה במשקל של 15 ק"ג לפני כ-5 שנים , עדיין נותר עודף משקל של כ-10 ק"ג , אולם לא מצליחה לרדת.
שומרת על תזונה בריאה ועושה הליכות 2-3 בשבוע.
רופאת המשפחה שלחה להתייעצות לאנדקרינולוג והוא אמר לחכות עם מתן כדורים.
האם יש סיכון בגילי בלקיחת כדורים להורדת כולסטרול ? האם יכול לגרום נזק לכבד לטווח ארוך ?
נא תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאושרת
ד``ר רפי ביצור05/11/2009"קימצת" מאד בפרטים ולכן אוכל לתת רק תשובה עקרונית.
הצורך בטיפול נקבע עפ"י הערכת הסיכון למחלת לב. הערכת סיכון זו מתבססת על מכלול הנתונים הכוללים גיל, מין, עישון, לחץ-דם, סוכרת, ערכי שומני הדם השונים, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד. לעתים, כאשר המצב "גבולי", אנו נעזרים גם בבדיקות נוספות.
גלולות למניעת הריון עלולות לעתים לגרום לעליה ברמות הכולסטרול, ואם את נוטלת גלולות - כדאי להפסיקן ל- 3 חודשים ולחזור על הבדיקות. כדאי גם לבדוק את תפקודי בלוטת המגן, אם לא נבדקו.
בגיל צעיר ובהיעדר גורמי-סיכון נוספים אנו מטפלים תרופתית רק אם ערכי ה- LDL (הכולסטרול ה"רע") גבוהים מאד. אם יש צורך בטיפול תרופתי - הטיפול בטוח. התרופות נמצאות בשימוש כבר כ- 20 שנה ולא נצפה כל נזק לכבד, כולל בטווח הארוך.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול ב-LDL גבוליליאור03/11/2009
ד.נ. האם התרופות היחידות המיועדות לטיפול בכולסטרול רע גבולי (LDL בגובה 130) הינן ממשפחת הסטטינים, או שיש תרופות טובות יותר ובטוחות יותר? תודה. ליאור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאור
ד``ר רפי ביצור03/11/2009רמת LDL של 130 יכולה להיחשב גבוהה מאד (במקרים בהם יש מחלת לב או סוכרת, למשל), תקינה לחלוטין (באנשים בהם רמת הסיכון למחלת לב הנה נמוכה) או גבולית (במקרים בהם יש גורמי סיכון למחלת לב). הצורך בטיפול נקבע באופן אישי לפי מידת הסיכון.
בכל מקרה בו יש צורך בטיפול תרופתי להורדת רמת הכולסטרול, הטיפול יתבסס בראש ובראשונה על סטטינים. הסיבה היא שהסטטינים הן התרופות לגביהן יש את ההוכחות הטובות ביותר בדבר יעילותן במניעת מחלות לב. תרופות אחרות ניתנות כמעט תמיד כתוספת לסטטינים (וכמעט אף פעם לא לבד), במקרים בהם מינונים גבוהים של סטטינים לא מספיקים או שאינם נסבלים.
למרות שכמו כל תרופה, גם לסטטינים יכולות להיות תופעות לוואי, הרי שבס"ה הסטטינים הן תרופות בטוחות ביותר, ובמקרים שיש אינדיקציה טובה לשימוש בהם תועלתם גדולה בהרבה מנזקם.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומן טראנסצבי02/11/2009
אני בן 53 מטופל ל- י.ל.ד ו-סמבסטטין עקב כולסטרול
קיימת בעורק קרוטי 25 % היצירות ע"י רובד פיברוטי
אני מאוד מקפיד על תזונה דלת שומן ולא נוגע במזון שיש בו כמויות של שומן רווי שלא לדבר על טראנס
אולם יצא שהשבוע כיבדו אותי בממתק כלשהו ובלי משים אכלתי את חציו
רק לאחר מכן בעטיפה ראיתי שרשומה כמות של 0.5 % שומן טראנס
אני שואל ולא מתוך הגזמה , היות ויש לי גורמי סיכון הנ"ל מהי ההשלכה על כלי הדם?
האם הכמות הזו תיתרום להחמרת הטרשת?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לצבי
ד``ר רפי ביצור02/11/2009שומן טראנס הוא אכן מזיק ביותר, אך הנזק הוא מצטבר ולצריכה חד-פעמית של כמות מזערית כזו אין השפעה.
חשוב לוודא שכל גורמי הסיכון (לחץ הדם, ערכי LDL ו- HDL כולסטרול, טריגליצרידים, רמות סוכר) מאוזנים היטב. מכיוון שאצלך יש כבר עדות לטרשת העורקים, חשוב שרמת ה- LDL-כולסטרול תהיה פחות מ- 100 מ"ג לד"ל, ורצוי אף סביב ה- 70.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה דוקטור
צבי02/11/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולאירה01/11/2009
שלום,
החודש בעלי עשה בדיקות דם שיגרתית כמו בכל 3 חודשיים וגילינו שרמת הכורסטרול שלו מאוד גבוהה {לציין שהוא בן 27 ואני 25},כמו-כן הוא סובל מבלוטת התריס יש לו יתר תפקוד.
אני יודעת שכולסטרול גבוה זה מסוכן ויכול לגרום לרבה בעיות עם הלב,
אני לא יודעת איך לעזור לו, איזה אוכל כדאי ואיזה לא כדאי?מה עושים?
הוא לא הלך להתייעצות עם רופאת משפחה הוא לא מאמין ברופאים.
תודה בכל מקרה על העזרה.
אירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאירה
ד``ר רפי ביצור01/11/2009מאחר ו"קימצת" מאד בפרטים, הן לגבי תוצאות הבדיקות והן לגבי גורמי הסיכון שיש (או אין) לבעלך, אין שום דרך שבה אוכל לענות על השאלה.
אין מנוס מפניה לרופא(ת) המשפחה, שבידיה כל הנתונים לקבלת המלצה מושכלת לטיפול.
לחליפין, ניתן לפנות למרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי רצויליטול בזליפ בקר או ערב?הדר כהן31/10/2009
אבקש לדעת אחת ולתמיד:"מתי רצוי ליטול את הבזליפ רטרד?,,רופא אחד טוען שבבקר ,השני בערב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר להדר כהן
ד``ר רפי ביצור31/10/2009כמאמר הבדיחה המפורסמת - שניהם צודקים...
אין חשיבות למועד נטילת הבזליפ (וזאת בניגוד לסטטינים, אותם עדיף לקחת בערב).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעות לוואי מזיקותליאור31/10/2009
ד.נ. מה הסיכוי של מי שמקבל סטטין שיהיו לו תופעות לוואי מזיקות, כגון אלו הרשומות בעלון למשתמש? האם תופעות כאלה מתרחשות אצל חלק ניכר מהמשתמשים? האם סיכון התרחשותן קשור לגיל/מין מסוימים וכיו"ב? והאם ניתן ורצוי למנוע אותן בטרם תתרחשנה? תודה. ליאור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאור
ד``ר רפי ביצור31/10/2009תופעות הלוואי מסטטינים אינן שכיחות, והפיכות (חולפות לגמרי) עם הפסקת הטיפול. במטופלים בהם יש צורך בתרופות אלה, תועלתן עולה עשרות מונים על נזקן. קשישים, אנשים עם אי-ספיקת כליות או ואנשים המטופלים בתרופות אחרות מסויימות סובלים יותר מתופעות אלה, אך גם אצלם השכיחות נמוכה ביותר והתופעות הפיכות. אין דרך לחזות מראש מי ילקה בתופעות הלוואי, אין דרך למנוע זאת מראש, ובכל מקרה, כפי שהדגשתי - הפסקת הטיפול מביאה להפסקת התופעות כך שאין לכך חשיבות גדולה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי לבאבי30/10/2009
שלום,
לפני 11 שנה עברתי אוטם קידמי. בבדיקת מיפוי לב לאחרונה נרשם בין השאר, כי קיים חשד לדיסקינזיה אפיקלית.
לא ברורה לי משמעות הממצא?
לתשובתך אודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבי
ד``ר רפי ביצור31/10/2009בהסתייגות שאין לי את כל המידע לגבי האוטם שעברת ואת התוצאות המלאות של הבדיקה (אתה בטוח שהכוונה למיפוי ולא לאקו במאמץ?) - נראה שהממצא הנו עדות לאוטם שעברת. מומלץ לפנות לקרדיולוג העוקב אחריך, שבידיו כל הנתונים לגבי האוטם שעברת ובדיקות שעברת לאורך השנים לצורך השוואה ביניהן, על מנת להחליט אם יש לממצא זה משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול וטריגליצרידים אצל בן 2.5גל29/10/2009
בני בן 2.5 אוכל מדי יום חביתה. איננו אוכל בשר, עוף, או דגים. התפריט שלו מאוד מוגבל. בבדיקות יום מאתמול נתקבל:
- כולסטרול - 173.9
- טריגליצירידים -122.21
HDL ו- LDL במסגרת הנורמה.
האם יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גל
ד''ר אבישי אליס29/10/2009אני סבור שערכים אלה מוגברים עבור תינוק, לא במידה מסוכנת אך בהחלט ברמה הצריכה הערכה דיאטטית עי דיאטנית המתמחה בילדים ותינוקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטטיניםרונן28/10/2009
ד.נ. האם יש בסיס לטענה שנטילת סטטינים גורמת לירידה ברמת Q10 בגוף - קואנזים הדרוש לגוף, שפחיתתו גורמת נזקים שונים? ואם כן, האם נחוץ טיפול נלווה (איזה?) כדי לתקן ירידה זו והנזקים הנובעים ממנה? תודה. רונן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרונן
ד``ר רפי ביצור28/10/2009יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר. עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 6 שעותעבודה ביום בישיבהיצחק27/10/2009
שלום
אני בן 50 סובל מ י.ל ד. מטופל ב טריטייס קןמפ2.5= 1 ליום + טריטייס 2.5 רגיל 1 ליום
סמבסטטין 10 1 ליום
בגסטרו=כיב קיבה מטופל באומפרדקס 20 1 ליום
התגלתה בדצמבר האחרון,היצרות עורק תרדמה ימני בשיעור 25 %ע"י רובד פיברוטי
מקבל מיקרופירין 75 מג
לפני15 שנה התגלה dvt דו צדדי מאחורי הבירכיים.מסיבה לא ברורה.לא טופלתי בנוגדי קרישה. הבעיה חלפה מעצמה.
הסימנים היחידים שהיו, בצקות בקרסוליים.
לציין שגם כעת יש לי בצקות כאלו, שמתמתנים עם מנוחה ,והרמת הרגליים במנוחה.
נכה כללי בבטוח לאומי בשיעור 75%
אוסטאוארטריטיס בבירכיים ברך ימין אוסטאוארטריטיס מיתקדם. מצב לאחר ארטרוסקופיה בה נכרתו פליקות לפני 5 שנים מתהלך עם קביים
לאחרונה נמצאה לי עבודה מטעם השיקום ב ב.ל
סוג העבודה בישיבה, עקב מצב הבירכיים. כי לא מסוגל לעמוד זמן רב.
אני עובד 6 שעות בהם חצי שעה הפסקה.
כל השעות הללו בישיבה.אין רשות לקום ולהסתובב,
מקסימום,לגשת לשירותים שנימצאים 5 מטר ממקום הישיבה,
פעם בשעה וחצי. זה הכל. לא מרשים מעבר לזה.
כעת שאלותיי=אני חושש מהשלכות שליליות ארוכות טווח
כתוצאה מהישיבה ,במינימום תנועה, במשך 6 שעות מידיי
יום,בהסתמך על בעיה הוסקולרית שהתגלתה בקרוטיס
והטרומבוזה שהתגלתה במיקרה, בעבר.
האם החשש שלי מוצדק? האם עשויות להיות השלכות שליליות במערכת כלי הדם. כתוצאה מישיבה ממושכת כזו? ומהם?
באם כן, אזיי האם ניתן לעשות משהו בנידון?איך למנוע נזק אפשרי?האם עלול להתפתח DVT מישיבה של 6 שעות ביום? אני בטוח שהובנה הנקודה עליה אני שואל.
בתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליצחק
ד``ר רפי ביצור27/10/2009שאלתך איה בתחום עיסוקו של פורום זה.
מומלץ לפנות לרופא תעסוקתי שינחה לגבי סוג העבודה המתאימה לך וההתאמות הדרושות.
בינתיים, ניתן לשקול שימוש בגרביים אלסטיות להפחתת הבצקות ו(אולי) הקטנת הסיכון ל- DVT.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורדת טריג. בתרופהגיל26/10/2009
שלום
גילי 51 ללא מחלות רקע
לפני 3 חדשים בבדיקות כלליות נמצאו טריג. בערכים של 352 [לציון כי בכמה בדיקות לפני 15 שנה הערכים עמדו על 200].
טופלתי בביזופיבראט 400 מ"ג דיאטנית שצייתתי לכל הוראותיה והורדתי לפחות 8 ק"ג במשקל [עדיין במשקל עודף של כ10 ק"ג] כמו כן טיפול בשמן דגים אומגה 3 [כמוסות פעמיים ביום]. כמו כן מבצע הליכה יומית של חצי שעה ומעלה מזה 4 שנים ויותר
בבדיקות חוזרות נמצאו ערכים אלו
טריג. 148 לעומת 352
LDL כולסטרול 83.9 לעומת [לא נמדד]
NON כולסטרול 114 לעומת 147
HDL כולסטרול 34.9 לעומת 29.9
AST בדיקה נוכחית 27
טוטאל בילוברובין נוכחית 0.6
גלוקוז בדיקה קודמת 88
למרות התוצאה שלדעתי היא מרשימה מאד המשיך הרופא במתן הסטאטינים [אגב יש המוליזיס קל כנראה לא משמעותי]
השאלה היא האם לא כדאי שלא לקחת תרופה ולמדוד שוב את ערכי הטריג בעוד 3 חדשים כדי לבדוק האם חלה עלייה ברמות. ורק באם תהיה עליה אז להמשיך בתרופה
בתודה מראש
גיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריג
ד''ר אבישי אליס26/10/2009איפה הסטטינים?
בזאפיבראט אינו סטטין, הוא פיבראט
התוצאות אכן מרשימות והן שילוב של הדיאטה - הפע הגופנית והתרופה.
אני אישית שמרן ולא נוטה להפסיק הצלחות, ולכן הייתי ממשיך בשילוב ומעריך שוב לאחר המשך ירידה במשקל ובדיקות חוזרות בהם המגמה וההצלחה נשמרים
אין אסון בהפסקה כבר עתה תוך המשך הדיאטה והפע הגופנית - אך אני פוחד מהחמרה ואי חידוש התרופה
המשיכי , ונחזור לדון בעתיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרגליצרידים גבוהים אחרי סוכרת הריוןאמא מודאגת25/10/2009
שלום
אני בת 35 כחודשיים וחצי אחרי לידה בבדיקות שעשיתי בימים אלה נמצא אצלי טרגליצרידים 159 וHDL 43, מעולם לא היו לי טרגליצרידים גבוהים כמו כן אני שומרת על תזונה נכונה כאורח חיים ,ה BMI שלי תקין,נתגלה לי סוכרת הריון שנשמרה באדיקות ע"י תזונה ולכן לא היה שום צורך בטיפול תרופתי.וכיום לאחר בדיקת סוכר הכל תקין.
אינני יודעת מדוע הטרגליצרידים גבוהים דבר שלא ציפיתי לו כלל בגלל אורח החיים שלי והמודעות הרבה. האם יש סיכוי שזה נבע מההריון? ומה עלי לעשות (מבחינת תזונה לא נראה שיש לי מה לשנות)?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליאת
ד``ר רפי ביצור25/10/2009ראשית - רמת טריגליצרידים של 159 היא גבולית ואינה מצריכה טיפול תרופתי כלשהו, בודאי לא באישה צעירה. שמירה על אורח חיים בריא מבחינת תזונה, המנעות מעישון ופעילות גופנית סדירה - מומלצת בחום לכולם.
שנית - בהריון רמת הטריגליצרידים נוטה לעלות בכלל (בגלל השפעות הורמונליות), ובנוכחות סוכרת בפרט. החזרה לנורמה לוקחת זמן, ובייחוד אם את מניקה.
לסיכום - מזל טוב, ואל תתני לחריגות מינימליות להעיב על אושרך...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



