מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כולסטרול טוב נמוךטוביה23/10/2009
הי
בן 38 פעיל ספורטיבית 1.83 85 קג
בריא בדר"כ
ב10 שנים אחרונות ערכי כולסטרול נמוכים
מה ניתן לעשות
מצב תוצאות המשקפות מס שנים של בדיקות שהנני מקים אחת לשנה למשל כ10 שנים
100- 70 mg/dl 79 GLUCOSE
43- 17 mg/dl 31 UREA
1.17- 0.67 mg/dl 0.95 CREATININE
7.2- 3.5 mg/dl 4.9 URIC ACID
145.0- 135.0 mEq/L 142.2 SODIUM
5.5- 3.5 mEq/L 4.0 POTASSIUM
1 10.60- 8.80 mg/dl 9.40 CALCIUM
2 5.00- 2.70 mg/dl 3.86 PHOSPHORUS
3 200- 100 mg/dl 104 CHOLESTEROL
4 120- 40 mg/dl 33 CHOLESTEROL- HDL
130.0- 0.0 mg/dl 55.6 CHOLESTEROL-LDL calc
5 150- 10 mg/dl 81 TRIGLYCERIDES
120- 30 U/L 46 ALK. PHOSPHATASE
44- 0 U/L 24 GOT (AST)
50- 0 U/L 21 GPT (ALT)
480- 230 U/L 344 LDH
6 200- 20 U/L 187 CPK
פירוט הערות
מציין הערה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לטוביה
ד``ר רפי ביצור23/10/2009אחד הדברים בהם אנחנו לא ממש טובים הוא להעלות את רמת ה- HDL.
לתזונה נכונה, הימנעות מעישון ופעילות גופנית חשיבות גדולה במניעת מחלות לב, וחשוב שתמשיך באורח חיים בריא.
כאשר רמת הסיכון למחלת לב גבוהה (בין השאר בגלל יתר לחץ דם, רמה גבוהה של כולסטרול "רע" - LDL, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר, סוכרת ועוד) אנו נותנים לעתים טיפול תרופתי. אם אין גורמי סיכון נוספים כנ"ל - אין בד"כ צורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת מטוטרקסט ועליה בכולסטרולחיה20/10/2009
שלום רב,
מזה כשנה אני נוטלת את התרופה מטוטרקסט לטיפול בדלקת פרקים. במהלך השנה נראית מגמה של עליה משמעותית בערכי הכולסטרול והטריגליצרידים שלי. כעת רמת הכולסטרול שלי עומדת על 220 והטריגליצרידים על 300. בנוסף, במהלך שנה זו עשיתי דיאטה מתונה ומבוקרת וירדתי כ-10
ק"ג. רציתי לדעת האם יש קשר בין התרופה לעלייה בערכים הללו. וגם, האם מומלץ להשתמש בתרופות להורדת כולסטרול/טריגליצרידים יחד עם מטוטרקסט.
תודה מראש,
חיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחיה
ד``ר רפי ביצור20/10/20091. מטוטרקסט אינה גורמת לעליה בכולסטרול או בשומני הדם.
2. מומלץ לפנות ליעוץ תזונתי (תזונה מוגבלת פחמימות להורדת הטריגליצרידים ושמירה על משקל גוף תקין), לעסוק בפעילות גופנית סדירה (ככל שדלקת הפרקים מאפשרת, ולאחר אישור רופא המשפחה) ואם את מעשנת - להפסיק.
3. הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מרמת הכולסטרול ושומני הדם אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל למחלת לב. הערכה זו מתבססת על נתונים רבים אותם לא נתת (למשל גיל, ערכי LDL ו- HDL, לחץ הדם, ערכי סוכר, סיפור משפחתי של מחלת לב ועוד). פני לרופא המשפחה, או למרפאת ליפידים עם הנתונים המלאים.
4. אם יש צורך בטיפול תרופתי - אין מניעה לתת את הטיפול יחד עם המטוטרקסט. חשוב לעקוב אחר תפקודי הכבד (כפי שאת עושה ממילא, אני מניח).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם.יעקב19/10/2009
בן-43 מעשן בינוני.HDL-30,LDL-71,כולסטרול-182,טריגליצרידים-420.
נסיון להוריד שומנים ע"י דיאטה,ספורט,והפסקת עישון,הביא לתוצאות יפות של טריגליצרידים-220.אך לאחר השמנה כתוצאה מהפסקת העישון,התוצאות לא נשמרות.
שאלותי:א. הדיאטנית הסבירה לי כי עלי לנסות לפני שימוש בסטטינים להוריד את השומנים באופן טבעי,כיוון שאם מתחילים בטיפול,הגוף מתרגל לכדור,ולאחר מכן,אם מפסיקים את הטיפול,השומנים יכולים לעלות לרמה גבוהה יותר מלפני הטיפול-האם זה נכון ? ואם כן,מהו פרק הזמן של השימוש,שגורם לתופעה ?
ב.ניסיתי טיפול בבזפיברט,אך לא היה שיפור ב-HDL,וגם השומנים היו עדיין ברמה גבוהה מן הנורמה.התייעצתי עם רופא מסויים בנושא,והוא טען כי כל עוד רמת הכולסטרול הכללית שלי תקינה,אני לא חייב טיפול בסטטנים,האם הוא צודק ?
בתודה מראש-יעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליעקב
ד``ר רפי ביצור19/10/2009א. הדיאטנית טועה. הדבר דומה לאמירה שאדם קצר ראיה לא צריך להרכיב משקפיים, שכן אם יסיר אותם יראה פחות טוב...
ב. גם הרופא שהתייעצת אתו טועה. רמת הכולסטרול הכללית הנה חסרת חשיבות - הרי אם היא גבוהה בגלל רמה גבוהה של LDL זה רע, אך אם היא גבוהה בגלל רמה גבוהה של HDL זה טוב.
ככלל, ובלי להתייחס לצורך בטיפול כלשהו אצלך:
1. הפסק לעשן. אתמול.
2. סטטינים נועדו להוריד את רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) והשפעתם על רמת הטריגליצרידים וה- HDL שולית. הצורך בהם נגזר לא רק מרמת ה- LDL, אלא גם ובעיקר מהערכת הסיכון הכולל לחלות במחלת לב.
3. הדרך הטובה ביותר להוריד את רמת הטריגליצרידים היא, כפי שנוכחת, לשמור על אורח חיים בריא - תזונה מוגבלת פחמימות (רצוי בהנחיית תזונאי/ת), שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר קבלת אישור הרופא המטפל), והימנעות מעישון. בחלק מהמקרים אנחנו נעזרים בתרופות כגון פיבראטים וניאצין (תרופתי, לא התוסף).
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהLDL גבוה?
אהרון19/10/2009האם לא שמת לב על רמת הLDL, או באמת אתה חושב שLDL-71 זה גבוה? אני תוהה שאתה המזכיר סטטינים בהקשר זה. אמנם ה- HDL נמוך אבל כפי שאתה מציין אינו מושפע על ידי סטטינים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאהרון
ד``ר רפי ביצור19/10/2009כפי שכתבתי, תשובתי היתה כללית ולא התייחסה לצורך הספציפי בטיפול כלשהו.
רמת LDL של 71 היא תקינה, ובד"כ אינה מצריכה טיפול בסטטין.
לציין - האם אתה בטוח שרמת ה- LDL היא אכן 71? כאשר רמת הטריגליצרידים גבוהה מ- 300, רוב המעבדות אינן מדווחות את רמת ה- LDL. רמה זו אינה נמדדת בצורה ישירה ברוב המעבדות, אלא מחושבת על פי נוסחה שאינה תקפה בנוכחות רמה גבוהה של טריגליצרידים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיטרינולרונן16/10/2009
ד.נ. קראתי פרסום על תוסף תזונה טבעי בשם sytrinol, עליו נכתב שהוא מיטיב להוריד שומנים בדם. האם הוא מוכר? והאם נכון שהוא יעיל בתחום זה? תודה ושבת שלום. רונן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רונן
ד''ר אבישי אליס17/10/2009החומר מוכר, יעילותו בהורדת כולסטרול שולית ואינו מהווה תחליף לאלה הזקוקים לטיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 13 כולסטרולאורנית13/10/2009
שלום רב.
הילד שלי בן 13 לפני 8 חודשים בבדיקה שגרתית התגלה כולסטרול גבוה.מאז שומרים יותר על תזונה מתאימה ויותר פעילות גופנית.
בדיקה חודש 02/09 תוצאות: כולסטרול 278, טריגליצרידים 116, hdl 53' - ldl 201
בבדיקה חודש 5/09 תוצאות: כול' 247, טריג' 200, hdl-41' ldl-166
בבדיקה עכשיו תוצאות: כולסט' 214, טריג' 199, hdk-45' ldl-129
חשוב לי לציין שבמשפחה אח שלי (דוד) ואמא שלי ( סבתא) חולי סכרת נעורים
הילד עצמו בריא חוץ מתוצאות אלו.
האם בגלל סיפור הסכרת במשפחה יש צורך בטיפול?
תודה מראש. אורנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורנית
ד``ר רפי ביצור14/10/2009הירידה ברמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) מ- 201 ל- 129 מרשימה ומשמחת. כל עוד ישמרו ערכים אלה אין צורך בטיפול נוסף מלבד תזונה ופעילות גופנית. יש, כמובן, להמשיך ולעקוב אחר ערכי שומני הדם.
לגבי סוכרת נעורים - אם אכן מדובר בסוכרת מסוג 1, המרכיב הגנטי אינו כל-כך משמעותי. עם זאת, כדאי לעקוב גם אחר ערכי הסוכר.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בריחת נוזלים מכלי דםיאיר12/10/2009
האם יש עליה בלחץ דם בעט יחסי המין דווקא לחולה עם אי ספיקת כליות אני מרגיש שהנוזלים ברחו מכלי הדם והבצקות גדלו
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראמי
ד''ר אבישי אליס12/10/2009ישנה עליה בלחץ הדם כחלק מההתרגשות וכו.... בעת יחסי מין,
לא נראה לי שהעליה כה ממושכת ומשמעותית עד להתגברות בצקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס ורדוקטילרחלי12/10/2009
הנני מטופלת בציפרלקס (עקב חרדות חברתיות) מס' חודשים, בעקבות עלייה ניכרת במשקל שקלתי טיפול ברדוקטיל
האם השילוב בין שניהם מותר?
(אציין שהנני בת 37 - גובהי 1.62 משקלי 85 קילו)
תודה על תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאלמונית
ד``ר רפי ביצור12/10/2009השילוב אסור בהחלט - עלול לגרום ל"תסמונת סרוטונין" קשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים משימוש בלפיטורפנינה11/10/2009
שלום!
בעלי בן 50 נוטל כשנה ליפיטור 10 מ"ג.
מלפני שבוע יש לו כאבי שרירים בכל הגוף עם תחושת צריבה בשרירים ונימול.
מרגיש גם חולשה.
הרופא אמר שזה כתוצאה מהליפיטור והורה חלו להפסיק.
תוך כמה זמן התופעות הללו צריכות לעבור, כי הוא לא מסוגל לתפקד ולא לישון.
מה ניתן לקחת בינתיים להקל ועל המצב ושוב תוך כמה זמן אמור לעבור.
תודה.
פנינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לכאבי השרירים
פנינה12/10/2009שחכתי לציין כי כבר שבוע שבעלי הפסיק עם הלפיטור והכאבים חזקים מאוד.
במידה ואכן הכאבים מהלפיטור תוך כמה זמן זה צריך לעבור.
אודה לתשובתך הדחופה.
תודה
פנינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפנינה
ד``ר רפי ביצור12/10/2009אמנם קשה לאבחן דרך האינטרנט, אבל איני בטוח שהליפיטור הוא הגורם לכאבים.
ראשית, לא נפוץ שכאבים כתוצאה מתרופות אלה יתחילו בפתאומיות לאחר שנה של נטילת התרופה ללא בעיות.
שנית, לאחר שבוע של הפסקת התרופה יש בדרך כלל שיפור משמעותי בכאבים. כמעט תמיד הכאבים חולפים לחלוטין שבועיים-שלושה לאחר הפסקת התרופה.
מומלץ לפנות לרופא המשפחה לבדיקה חוזרת וחיפוש סיבה אחרת לכאבים.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות לסטטינים
בלהה09/11/2009היי!
אני נטלתי סימוביל 20 מיליגרם והופיעו לי כאבים במיוחד בגפיים התחתונות. לאחר שהחליפו לי לליפיטור(וזאת לאחר הפסקה) שוב הופיעו לי כאבים בעוצמה רבה. הפסקתי את נטילת הכדורים.
הכאבים לא חלפו. לאחר תקופה של מספר חודשים ללא תרופה אובחנתי כחולת פיברומיאלגיה.
בלהה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלהה
ד''ר אבישי אליס09/11/2009אין קשר בין סטטינים לפיברומיאלגיה (מחלה שטיבה ועקרונות האבחנה שלה לא ברורים לגמרי).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלפיטור כאבי שרירים
יעקב21/10/2009שיעשה בדיקת דם לרמת cpk
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהcpk
ד''ר אבישי אליס09/11/2009אין קשר ישיר בין כאבי שרירים ועליית CPK
ישנם מקרים רבים של כאבי שרירים ללא עליית CPK ולהיפך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לרפוא -טיפול בכולסטרולאור09/10/2009
לרופא שלום רב.
זכר,גיל 45 משקל 74 גובה 173 .מעשן (4 -2 סיגריות ביום רק בערב)
לא פעיל ספורטיבית.. יש במשפחה כולסטרול גבוהה .אין מחלות לב בקרבה ראשונה .
בבדיקות
colstrol-265
trig-206
hdl-34
ldl-189
הרופא רשם לי סמיוסטן40 מיליגרם.ודיאטת דלת שומןופעילות גופנית .
שאלתי -האם ניתן לוותר על התרופה בשלב זה ולנסות רק עם דיאטה פחממות וסוכרים .וספורט?
האם לאחר שלקחתי את הכדורים אפשר להפסיק ?(במידה והערכים יהיו תקינים)
האם ניתן לשלב כדורים של אומגה 3? במקביל או במקום התרופה?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאור
ד``ר רפי ביצור09/10/20091) רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) אכן גבוהה ויש להורידה. גם רמת הטריגליצרידים מעט גבוהה, ורמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL)נמוכה.
2) תזונה נכונה (רצוי בהנחיית תזונאי/ת), פעילות גופנית והפסקת עישון - חיוניים.
3) לאומגה 3 אין כל השפעה על רמת ה- LDL. יכולה להיות השפעה מסוימת להורדת רמת הטריגליצרידים, אבל בערכים כאלה - תזונה ופעילות גופנית בד"כ מספיקים לצורך זה. השפעתם על רמת ה- LDL, לעומת זאת - בד"כ אינה גדולה.
4) סימבסטטין היא תרופה מצויינת להורדת רמת ה- LDL והסיכון למחלות לב. אם אין מחלת לב, סוכרת או לחץ דם גבוה - ניתן להמתין עם הטיפול התרופתי ולחזור על הבדיקות לאחר חודשיים-שלושה ולהתחיל את הטיפול אז, אם לא יהיה שיפור משמעותי ברמת ה- LDL. אם יש גורם סיכון משמעותי כנ"ל - כדאי להתחיל בטיפול כבר עתה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה הברורה ומהירה.
אור09/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפרלקס והשמנהרחלי06/10/2009
ד"ר ביצור שלום רב!
למעלה משנה אני משתמשת בציפרלקס 10 מ"ג מידי יום עקב חרדות ואני מרגישה מצויין.
במהלך השנה הזאת בלי לשים לב בכלל העליתי 7 קילו במשקלי, נחרדתי כשראיתי את המשקל והחלטתי לעשות דיאטה.
מיזה כשבועיים וחצי אני עושה כל יום הליכות בין 20 ל-40 דקות, שיניתי גם את הרגלי התזונה שלי משמעותית, אוכלת הרבה סלטים, לחם קל (תפריטים של שומרי משקל) ושותה הרבה.
אני עולה הבוקר על המשקל, לא ירדתי גרם אחד. הגוף קצת התעצב ויש הרגשה כללית שלי של ירידה אבל כשאני עולה על המשקל אין ירידה.
האם הציפרלקס מקשה על הירידה במשקל?
האם יש לערוך בדיקות דם ולבדוק גם את בלוטת התריס?
אציין שהפסקתי גם עם הגלולות למניעת היריון, כי גם לפני שנטלתי את הציפרלקס ידעתי שגלולות גורמות להעלאה במשקל. (ולא, אני לא בהיריון).
אשמח לתובנות,
רחלי.ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין שאני בת 35 ואחרי
רחלי06/10/20092 לידות. גובהי 162 ומישקלי לצערי היום 82 קילו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרחל
ד``ר רפי ביצור06/10/2009ציפרלקס, כמו תרופות נוגדות חרדה אחרות ממשפחת ה- SSRI , יכולה לגרום לעליה במשקל.
את נוקטת בדרך הנכונה להילחם בכך - פעילות גופנית ותזונה. אל יאוש - שבועיים וחצי הם זמן קצר מדי מכדי להעריך את ההצלחה - ירידה איטית ועקבית הנשמרת לאורך זמן חשובה בהרבה מ"בליץ" שאינו מחזיק מעמד.
כדאי לקבל הנחיה מתזונאי(ת) על מנת לוודא שהתזונה מתאימה. כדאי לבדוק גם את ערכי הסוכר, שומני הדם ותפקודי בלוטת המגן - אם לא נבדקו לאחרונה.
בהצלחה וחג שמח
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך
רחלי07/10/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אומקורליה29/09/2009
שלום רב. לאחר בדיקת דם ניתגלו בדמי רמת כולסטרול מעט פחות מ230 וכולסטרול רע 138. דיאטנית המליצה לי על שימוש באומקור. מה דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליה
ד``ר רפי ביצור30/09/2009אומקור הנו כדור המכיל חומצות שומן מסוג אומגה 3.
לאומגה 3 אין כל השפעה על רמת הכולסטרול ה"רע"" (LDL). במינונים גבוהים יכולה להיות השפעה על רמת הטריגליצרידים.
בהיעדר נתונים רבים לגביך (גיל, מחלות רקע, סיפור משפחתי של מחלת לב, עישון ועוד) לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול כלשהו, אך אם המטרה היא להוריד את רמת הכולסטרול ה"רע" - אומקור אינו הפתרון.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה ברמת הכולסטרולכרמי ש.28/09/2009
שלום,
אני בן 37, רזה, לא מעשן ועוסק בספורט. לפני שבוע עברתי ניתוח להכנסת תומכן לשופחן (אבן בכליות, עליה קלה ברמת ה-CREATININE). קיימת הסטוריה משפחתית של כולסטרול גבוה.
נתוני בדיקות מהימים האחרונים -
CHOLESTEROL - 222.8 (לפני שנתיים 189.7)
TRIGLYCERIDES - 123 (לפני שנתיים 102)
CHOLESTEROL - HDL - 41 (לפני שנתיים 47)
CHOLESTEROL - LDL - calc - 157.5 (לפני שנתיים 120.8)
NON-HDL-COLESTEROL - 182
שאר התוצאות תקינות.
האם התוצאות הללו בעיתיות? האם יש קשר לאבן בכליות?
תודה
כרמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל וגובה
כרמי ש.28/09/2009כמו כן - 189 ס"מ גובהי ו- 82 ק"ג המשקל שלי.
תודה
כרמי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכרמי
ד''ר אבישי אליס28/09/2009הערכים אכן מעט גבוהים לרצוי ובעיקר ערכי ה LDL בעוד שערכי ה HDL בגבול הנורמה התחתון.
היות ואתה צעיר ללא גורמי סיכון איני רואה כל דחיפות, מה גם שהבדיקות נעשו בזמן סטרס והצורך בתומכן.
מציע הקפדה על דיאטה ופע גופנית וחזרה על הבדיקות בעוד 3 חודשים לפחות.
אז נחזור ונעריך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה !
כרמי ש.29/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי בדיקות... קצת בהיסטריה...ליז23/09/2009
צהריים טובים
היום נערכו לי בדיקות שיגרתיות (לא ידעתי שיבדקו גם טגלצרידים וכולסטרול...)
והתוצאות ממש הלחיצו אותי
טגליצרידים 586
כולסטרול 284
קבעתי תור לרופא משפחה אבל זה יהיה רק במהלך שבוע הבא לצערי....
אני ממש בלחץ.... יש איזהשהם דברים שכדאי להתחיל ליישם מהיום כבר (???!! )
אשמח להתייחסות מהירה...
תודה מראש
וגמח"ט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין...
ליז23/09/2009אה... שכחתי לציין בת 26 גובה 1.74 שוקלת 100 ק"ג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלליז
ד``ר רפי ביצור23/09/2009אין סיבה להיסטריה, אבל יש בהחלט סיבה לתיקון המצב. אין סכנה בטווח המיידי, אך בטווח הארוך (שנים) את נמצאת בסיכון לפתח סוכרת, יתר לחץ-דם, מחלות לב וכלי דם ושאר מרעין בישין. את כל אלה ניתן למנוע.
הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס בעיקר על תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית אירובית סדירה. לפי הנתונים שמסרת נראה שיש גם עודף משקל משמעותי, וגם לכך יש להתייחס.
לכן, כדאי לפנות לתזונאי/ת לקבלת הדרכה אישית. בינתיים - הייתי מתנזר ממתקים, משקאות ממותקים וכו', מפחית את צריכת הפירות והפחמימות המורכבות (לחם, פסטה, תפוחי אדמה וכו') ומתחיל לעסוק בפעילות גופנית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה). אם את מעשנת - מומלץ בחום להפסיק.
יש סיכוי טוב שעם התמדה באמצעים הנ"ל יחול שיפור משמעותי גם ללא טיפול תרופתי. אם יהיה צורך - ניתן יהיה לשקול טיפול תרופתי בהמשך.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עליה בערכי CPK ו- Creatnineאורן ג23/09/2009
שלום,
בבדיקת דם שבצעתי לאחרונהעלו ערכים מוגברים של CK- CREATINE KINASECK ל 307 , ו- CREATININE = 1.24 .
אני בן 49, משתמש בתרופה להורדת קולסטרול - מסוג סטטין, וכרגע הערכים תקינים.
אני בדרך כלל פעיל ועושה פעילות ספורט - ריצה בעיקר, כ 30 ק"מ ריצה בשבוע , כ 3 פעמים.
לאחרונה הגברתי את אינטנסיביות האימונים לקראת ריצת 10 ק"מ תחרותי.
שאלותי:
1) האם הערכים הללו מסוכנים?
2) האם עליה בעיקבות הפעילות גורמת לנזק לכליות או לכבד או ל...אחר?
3) המרוץ בעוד כחודש, האם עומס כזה הוא סביר.
4) המלצות כלליות או אחרות לשיפור מצבי , באם צריך...
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורן
ד``ר רפי ביצור23/09/20091. ערכי ה- CK המעט גבוהים קשורים, כנראה, לפעילות הגופנית האינטנסיבית. בכל מקרה, יהיה הגורם אשר יהיה (גם אם הסטטינים הם הגורמים לכך) - אין בכך סכנה.
2. ערכי הקריאטינין המעט גבוהים אינם קשורים ככל הנראה לטיפול בסטטינים. יתכן (אם כי לא בטוח) שיש הפרעה בתפקוד הכליות ויש לברר את הסיבה.
3. אין קשר בין בדיקות אלה לבין תפקוד הכבד.
4. לגבי סבירות העומס והמלצות כלליות - לא ניתן להעריך אינטרנטית.
שנה טובה ובהצלחה בתחרות.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אורן ג23/09/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינדיקציהאורי21/09/2009
שלום רב,
בן 31
HDL 45
LDL 177
TOTAL 252
TRIGLYCERIDES 146
אבא עם IHD מוקדם (גיל 43 MI)
האם אני זקוק לגשת למרפאה?
בברכה,
אורי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאורי
ד``ר רפי ביצור21/09/2009רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) גבוהה מהרצוי, ולאור הסיפור המשפחתי המשמעותי מומלץ בהחלט לפנות ליעוץ לא אינטרנטי בנוגע לצורך בטיפול תרופתי להורדת רמת הכולסטרול והסיכון ללקות במחלת לב.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



