מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שומנים גבוהים מאוד בדםאוהד06/07/2009
שלום רב,
אני בן 34, משקל 96 קילו, 1.78מ. למרות המשקל הגבוה אני די שרירי והמשקל לא ממש ניכר לעין.
יחד עם זאת הוא ניכר בבדיקות הדם עם רמת טריגליצרידים של 561, כולסטרול 234, רמת HDL של 33.9 ן non-HDL ברמה של 200. הסוכר דווקא ברמה טובה של 87.
אני לא מעשן, עוסק בפעילות ספורטיבית סדירה וללא מחלות לב משפחתיות, כמו כן איני נוטל תרופות מיוחדות למעט לורטידין (אלרגיה).
אני אשמח לעצתכם בנושא, ובנוסף לשמוע האם יכולה להיות סיבה בריאותית אחרת המשפיעה על תוצאות הבדיקה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים
ד''ר אבישי אליס06/07/20091)כאשר מקבלים תוצאות חריגות, כדאי תמיד לוודא שהן נכונות ומשקפות את המצב. האם הערכים שציינת חוזרים על עצמם או שמא אין בדיקות קודמות? כדאי שתהיינה מס בדיקות בהפרש של מס שבועות (אין כל דחיפות בטיפול במקרה זה!!)
2)הסיבות הרפואיות הן מעטות יחסית- כדאי לוודא שתפק בלוטת התריס תקין
במרבית המקרים מדובר בבעיה רב גנטית+סביבתית
פרט לכך ובמידה והערכים חוזרים, יש צורך בהערכה דיאטתית קפדנית
ולאור ערכי ה HDL הנמוכים הייתי בהחלט שוקל טיפול בסטטין במינון נמוך בתוספת ניאצין (ויש היום תכשירים עם מיעוט גורמי סיכון-ניאספאן.... )
אשמח להרחיב וליעץ עפ הצורך במרפאת ליפידים ביח מאיר 09-7271555* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול טוב ורעי04/07/2009
שלום רב,
מזה מספר שנים אני במעקב לגבי נושא השומנים בדם. ישנה נטייה גנטית במשפחה לכולסטרול גבוה (משני הצדדים) ולכן אני מקפידה לערוך מעקב.
אני שומרת על תזונה נכונה (ירקות, פירות, מוצרי חלב עד 5%, עוף, הודו, שמן זית או קנולה בלבד , סיבים תזונתיים וכו').
כמןו כן , אני מקפידה להתאמן 2-3 פעמים בשבוע אימון אירובי (בנוסף לאימון פילאטיס פעמיים בשבוע)
בד' הדם האחרונה הראתה תוצאה לא טובה :
כולסטרול כללי - 299
HDL- 86
LDL- 179
טריגליצרידים - 168.
אני לא מעוניינת לקחת כדורים להורדת כולסטרול.
האם לדעתכם תמונת דם זו מחייבת התערבות של כדורים, והאם זו הדרך היחידה להורדת רמת השומנים בדם ?
תודה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר אבישי אליס04/07/2009לא ציינת את גילך, האם את מעשנת והאם ישנה תחלואת לב וכלי דם במשפחה הקרובה בגילאים צעירים
בהנחה שאת צעירה עד גילאי ה 40 וכל השאר שלילי : אני סבור שאין להחפז בטיפול בתרופתי לאור הרקע הערכים וערכי ה HDL - אין כל הוכחה לצורך ויעילות התרופות.
ניתן לתמוך בכוון זה של סיכון נמוך עי בדיקות דם ספציפיות ובדיקת אולטרסאונד דופלר לבדיקת עובי דופן עורקי הצוואר (כמדד לקיום טרשת)-אך אני סבור שהן אינן מחויבות.
המשי בהקפדה עלאורח חיים בריא
במידה והנחות היסוד שונות יש צורך בהערכה עי הרופא המטפל ואו במרפאת ליפידים
כמו גם אם תרצי להרחיב בנושא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטול טוב ורע
י05/07/2009חן חן על התשובה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שרירים מהכדורים...שאלה01/07/2009
אני סובלת שנים מכלורסטרול גבוה. קיבלתי בעבר סימבסטטין ופרבסטטין, והפסיקו לי כי התחלתי לסבול מכאבי שרירים בגוף. עובדה כשהפסיקו לי- לא היה לי שום כאבי שרירים. כחודשיים אני מקבלת ליפיטור 10 מ"ג אז סוף סוף הצליחו לאזן אותי, אך שוב התחלתי פתאום לסבול מכאבי גב, כאבים בפרקי הרגליים, ובעיקר בזמן הקימה בבוקר מרגישה שהגוף מאד נוקשה והשרירים כואבים. האם זה מהליפיטור???? ואם כן, מדוע הכדורים האלו גורמים לי לכאבי שרירים,ונוקשות בבוקר, איזה כדור אני סוף סוף לא אסבול מכאבי שרירים בגב בעיקר???? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שרירים
ד''ר אבישי אליס01/07/2009מתוך התאור שאת נותנת קרוב לוודאי שהתלונות קשורות בליפיטור.
הסיבה לכאבי השרירים מסטטינים נובעת בחלקה , לפחות, מהעובדה שהסטטינים בולמים מעגלים נוספים פרט לשרשרת יצור הכולסטרול.
מה הפתרון?
1)כיוון שלא כתבת לא , הייתי חוזר ומברר את נחיצות הטיפול, ערכי המטרה והמרחק שלך מהם
2)במידה ואת זקוקה לטיפול תרופתי : ניתן לנסות סטטינים נוספים כקרסטור במינון מינימלי ביותר של 5 מג כל יומיים, את השילוב ואו השימוש באזיטרול בלבד, ויתכן ותרופות ממשפחת הרזינים הם הפתרון
לסיכום יש פתרונות, פני לרופא המשפחה ואו למרפאת ליפידים להערכה החלטה ומעקב
(בבי"ח מאיר- המוקד לזימון תורים 09-7471555)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול בבדיקת דםשרון30/06/2009
שלום ביצעתי בדיקות דם שגרתיות כולל כולסטרול, בת 29, לא נוטלת גלולות, אין סיפור משפחתי
כולסטרול- 222. מומלץ <200
HDL- 89.5 מומלץ >40
LDL- 101.5 מומלץ <130
NON HDL- 132 מומלץ <160
שמתי לב שהכל תקין חוץ מהערך של הכולסטרול הכללי של 222. האם זה דורש התייחסות מיוחדת? תזונה תרופה או משהו אחר? האם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שרון
ד''ר אבישי אליס30/06/2009לחלוטין לא.
ס"כ הכולסטרול חורג במעט ביותר לאור העובדה המשמחת שרמת הכולסטרול הקשור ל HDL ׁ(הכולסטרול הטוב) גבוהה.
הערכים החשובים: HDL, LDL וטריגליצרידים מאוזנים היטב
דיאטה מאוזנת ופעילות גופנית סדירה מומלצים לכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה לך
שרון01/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגליצרידים גבוהים + hdl נמוךעידו30/06/2009
שלום רב
אני בן 33 ולאחר בדיקת דם אחרי צום של 14 שעות נמצאו התוצאות הבאות:
כולסטרול = 162 mg/dl
טריגליצרידים = 290 mg/dl
כולסטרול "טוב" - 31 mg/dl
כולסטרול ל.ד.ל = 73 mg/dl
על פי נתוני הטווחים הנורמאליים בטבלת קופ"ח כללית אני בחריגה. אשמח לקבל ניתוח של שקלול הנתונים הללו ולומר האם יש לי מה להיות לחוץ.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעידו
ד``ר רפי ביצור30/06/2009אין סיבה ללחץ, אולם יש בהחלט מקום לטפל ברמה הגבוהה של הטריגליצרידים, שבשילוב עם רמה נמוכה של HDL (כולסטרול "טוב") מהווה גורם סיכון למחלת לב.
הטיפול ברמות גבוהות של טריגליצרידים מתבסס קודם כל על תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית סדירה, שמירה על משקל גוף תקין ואיזון סוכרת (אם יש). מומלץ לפנות לתזונאי(ת), לעסוק בפעילות גופנית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה), ולהימנע מעישון.
לגבי תוספים - כל תוסף הנו משני! אומגה 3 במינון גבוה יכול לעזור, אולם אין לקחת מינון גבוה ללא התייעצות ברופא המכיר אותך.
במקרים שכל אלה שלא עוזרים - ניתן לשקול את הצורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולאבי28/06/2009
שלום ד"ר
אני בן 34 בעל משקל תקין-74 ק"ג וגובה 1.79 , לא מעשן, אין סיפור משפחתי של מחלות לב, לא נוטל תרופות אחרות.
בחודש 3.09 תוצאות הבדיקות היו:
CHOLESTEROL HDL-53 ,CHOLESTEROL LDL-162 CHOLESTEROL-252
TRIGLYCERIDES-189
לאחר טיפול תרופתי עם סימבסטאטין 20 מ"ג כחודשיים בחודש חמישי תוצאות הבדיקות היו:
CHOLESTEROL HDL-44 ,CHOLESTEROL LDL-79 CHOLESTEROL-150
TRIGLYCERIDES-139 אך ה-ALT עלה מ-34 בחודש שלישי ל-49
וה-AST עלה מ-24 בחודש שלישי ל-32
לאחר הפסקת התרופה כחודש כעת 22.6 תוצאות הבדיקות הם:
CHOLESTEROL HDL-40 ,CHOLESTEROL LDL-135 CHOLESTEROL-216
TRIGLYCERIDES-203 ALT-23,AST-22
האם זה תקין להישאר עם הערכים האלה ללא טיפול תרופתי ? או שיש טיפול חלופי?
והאם בעוד חודש/חודשיים הערכים יכולים גם לחזור ולעלות לאותם ערכים שהיו בחודש 3 ללא טיפול?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאבי
ד``ר רפי ביצור28/06/2009אני מתקשה להבין מדוע התחילו טיפול תרופתי, ועוד יותר – מדוע הפסיקו אותו...
1) רמת LDL של 162 בגבר צעיר ללא גורמי סיכון כלשהם למחלת לב (מחלת לב, סוכרת, יתר לחץ-דם, השמנת יתר, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר וכו') ועם רמת HDL טובה – הנה גבולית ולא בהכרח מצריכה טיפול תרופתי. לעתים אנו מבצעים בדיקות נוספות ע"מ להעריך בצורה טובה יותר את הסיכון למחלת לב, וכנגזרת מכך – את הצורך בטיפול התרופתי.
2) אם הוחלט שיש צורך בטיפול תרופתי – הפרעה קלה כזו בתפקודי הכבד אינה מסוכנת, אינה מעידה על פגיעה בכבד, ואינה מצריכה הפסקת הטיפול, אם הוא נחוץ.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מדוע לא מומלץ ליטול Q10 לפני השינהדני28/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
לדני
ד``ר רפי ביצור28/06/2009לא ידוע לי על המלצה כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש קשר בין ציפרלקס לכולסטרול?רויטל לוי26/06/2009
שלום ד"ר.
בעלי בן 35 והחל לטפל בציפרלקס ,כדור ביום,10 מ"ג.
בימים הראשונים הוא הרגיש תופעות איומות כמו:עייפות יתר,הזעת יתר,נשיכת השפתיים וכו".
יחד עם זאת,באותם ימים הוא עשה בדיקות דם וגילו לו כולסטרול גבוה 230.
ברצוני לדעת האם יש קשר לנטילת הציפרלקס לבין הממצא לכולסטרול גבוה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפרלקס
ד''ר אבישי אליס27/06/2009אין קשר הדוק, מה גם שאין השפעה על כולסטרול תוך מספר ימים.
מה היו הערכים טרם הטיפול ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשךמור25/06/2009
3 שבועות זה קצר או כבר לא?
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לריקי
ד``ר רפי ביצור25/06/2009הכל יחסי...
לענייננו -שלושה שבועות לא מצריכים שינוי במינון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהאורנה25/06/2009
שלום וברכה.
עשיתי לאחרונה בדיקת דם מקיפה ורציתי לדעת אם יש משהו לא טוב בתוצאות.
עליי לציין שאני בת 23 יש לי שני ילדים. ב3 וחצי השנים האחרונות עליתי כ25 ק"ג במשקלי בעקבות ההריונות וכו' וכיום אני שוקלת 75 וגובהי 160.
אלה התוצאות העיקריות:
Glucose 88
Cholesterol 210
Triglycerides 162
HDL-Cholesterol 43.6
Non-HDL Cholesterol 166
LDL Cholesterol Calculat 133.6
אשמח לשמוע עד כמה מצבי גרוע..
תודה מראש!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עליי לציין שהתחלתי לקחת גלולות
אורנה25/06/2009מלפני כשבוע וחצי אך בדיקת הדם הייתה לפני כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאורנה
ד``ר רפי ביצור25/06/2009בהנחה ואין כל גורמי סיכון (יתר לחץ דם, סוכרת, עישון וכו') - מצב שומני הדם תקין ואין צורך בטיפול לענין זה.
לעומת זאת - עודף המשקל, בעיקר אם הוא מתרכז באזור הבטן, בהחלט דורש התייחסות. לטווח ארוך (שנים), עודף משקל כזה מעמיד אותך בסיכון לפתח סוכרת, לחץ דם גבוה ובעיות נוספות. מומלץ בחום לפנות לתזונאי/ת להתאמת תכנית תזונה ולעסוק בפעילות גופנית באופן סדיר.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבקורמור24/06/2009
אדם שלוקח 10 מג כל יום והכולסטרול שלו סביב 190 האם כדאי לקחת 20 מג בימים שהוא בחו"ל ואינו מקפיד על אוכל מתאים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לריקי
ד``ר רפי ביצור24/06/2009מאחר והנזק הנגרם מכולסטרול הוא לטווח הארוך, וכך גם תועלתם של הסטטינים, אין צורך לשנות את המינון אם יש שינוי קצר-מועד בתזונה.
חשוב להקפיד שהשינוי בתזונה יהיה אכן קצר-מועד...
נסיעה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בסימבקוררפי ש.23/06/2009
אני בן 37, ושאלתי כאן בעבר על שימוש בתרופות להורדת כולסטרול. בקצרה המצב שלי הוא שאני רזה ובריא באופן כללי, אבל יש במשפחה שלי נטיה לכולסטרול גבוה (רשמתי בטעות שזה מצד האבא, אבל זה מצד האמא. התברר לי בינתיים שרבים מהדודים שלי מצד האם עברו התקפי לב, וגם אמא שלי עברה בינתיים התקף לב וניתוח מעקפים לפני כחודש). מבחינת השימוש בתרופות המצב הוא כזה : לפני מספר חודשים לקחתי סימבסטאטין 20 מ"ג לחודש. כחודשיים לאחר מכן הבדיקה הראתה שהטריגליצרידים השתפרו אבל עדיין מעל הטווח. אנזימי הכבד עלו ל 69. הרופא המליץ לקחת את אותו מינון (הפעם סימבקור) לחודשיים ולעשות בדיקת דם אחרי שבועיים. בדיקת הדם הראתה שאנזימי הכבד הם 43, ושכל השאר בסדר (כולסטרול 145, טריגליצרידים 180), ולכן הרופא החליט להוריד את המינון ל 10 מ"ג ולהמשיך בזה חודש אחד בלבד. יש לי שתי שאלות : האם מומלץ לקחת קו אנזים Q10 בגלל השימוש שלי בתרופות כאלה או שבגילי, מצבי, והיקף השימוש הנוכחי זה מיותר ? מה לגבי תוספי תזונה באופן כללי ? האם בגלל ההיסטוריה הרפואית הבעייתית מצד האמא שלי יש הגיון לקחת תרופות מהסוג הזה מתוך גישה של רפואה מונעת, ואם כן אז איך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפי ב. לרפי ש.
ד``ר רפי ביצור23/06/20091) כפי שכתבתי לך בעבר, העליה המינימלית באנזימי הכבד אינה משמעותית, אינה מעידה על נזק לכבד, ואינה סיבה להפסיק טיפול נחוץ או לשנות מינון מתאים. בהיעדר נתונים מלאים (האם יש מחלת לב? סוכרת? יתר ל"ד? עישון? מהם תפקודי התריס? מהו פרופיל השומנים המלא ללא טיפול ועם טיפול במינונים השונים? ועוד) לא אוכל להתייחס לצורך בטיפול בכלל ולמינון בפרט. תחושתי היא שעם סיפור משפחתי "כבד" של מחלת לב בגיל צעיר, יש הצדקה לטיפול, אולם דרושה הערכה מלאה ולא אינטרנטית של הסיכון לחלות במחלת לב. קיימים מקרים בהם לכאורה הסיכון נמוך (בעיקר בגלל גילו הצעיר של המטופל) אך הסיפור המשפחתי מרמז על סיכון גבוה משנדמה. במקרים כאלה אנו נעזרים לעתים בבדיקות נוספות להערכת הסיכון למחלת לב, ממנו נגזרים הצורך בטיפול ומידת האינטנסיביות שלו.
2) ש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר. עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.
3) אין ולו תוסף אחד שהוכח כמפחית את הסיכון ללקות במחלת לב, פרט אולי לאומגה 3 באנשים שכבר יש להם מחלת לב. פיטוסטרולים יכולים לסייע מעט בהורדה של ערכי הכולסטרול. אנטי-אוקסידנטים כויטמין E, C ואחרים נבדקו במחקרים גדולים רבים, ובכולם נכשלו כשלון חרוץ, וכנ"ל חומצה פולית וויטמין B12. קצרה היריעה למנות את כל שאר התוספים, אבל השורה התחתונה - חבל על הכסף. אין תחליף לאורח חיים בריא (תזונה, פעילות גופנית והמנעות מעישון), ובמידת הצורך - סטטינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול בשמיים...דנה שגב17/06/2009
צהרים טובים,
אשמח מאד לקבל עזרה בנושא כול' גבוה ובלוטת התריס.
אני בת 40 שוקלת 75 גובה 168 ס"מ,
בבדיקות דם שעשיתי אתמול התוצאות הן:כולסטרול 271.8
TRGI/157
HDL/57
CALC 183.7
NON HDL 215 ..
לפני כ-3 חודשים התוצאות היו: 251.4
TRI 186
HDL 54
CALC 160.8
NON 198
יש לציין מאפריל אני עושה ספורט (ספיניניג) לפחות 3 פעמים בשבוע.
מה לדעתך אני צריכה לעשות, הרופא שלי ממליץ להתחיל לקחת כדורים ולאחר 3 חודשים לעשות בדיקות חוזרות ונראה את ההמשך, אך בכל מקרה מהיום שאתחיל אצטרך לקחת את הכדור כל החיים.
האם אני יכולה לדחות את הטיפול ולנסות רפואה אלטרנטיבית ובעוד חודש לחזור על הבדיקות .
ואז להחליט?
(גם בלוטת התריס שלי בטיפול כרגע)...
תודה מראש, דנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד``ר רפי ביצור17/06/2009רמת ה- LDL (הכולסטרול ה"רע") אכן גבוהה, אולם חסר לי מידע על מנת לתת תשובה מלאה (האם יש מחלת לב? סוכרת? יתר ל"ד? עישון? סיפור משפחתי של מחלת לב? גלולות למניעת הריון? מהם תפקודי התריס? ועוד).
באופן עקרוני:
1) אם יש תת-תריסיות לא מאוזנת, יתכן וטיפול בבעיה זו יעזור להוריד את ערכי הכולסטרול.
2) גלולות למניעת הריון עלולות להעלות את רמת הכולסטרול, וניתן להפסיקן ל 2-3 חודשים ע"מ לראות האם בהן ה"אשמה".
3) בהנחה ואין לך מחלת לב או סוכרת, עיכוב של חודש בתחילת הטיפול לא יגרום לנזק, אם כי ספק גדול האם אמצעים "אלטרנטיביים" יעזרו להוריד את רמת הכולסטרול בצורה משמעותית.
4) חשוב כמובן להקפיד על תזונה נכונה, להמשיך לעסוק בפעילות גופנית ולהימנע מעישון.
5) לגבי הצורך בטיפול תרופתי - יש צורך בהערכה לא אינטרנטית של הסיכון ללקות במחלת לב, ולהחליט לפי זה. מאד יתכן שיש צורך, אבל זה ממש לא אסון. הטיפול יעיל ובטוח.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכולסטרול בשמיים - עידכונים
דנה שגב17/06/2009
ראשית, תודה רבה על תשובתך המלאה.
אני לא נוטלת גלולות ולא מעשנת.
ואכן לענין בלוטת התריס, לפני כ-4 שנים היא הייתה בפעילות יתר וקיבלתי מרפטיזול 20 מ"ג ולאחר שנה חצי ותקופה ארוכה שהייתי מאוזנת הטיפול הופסק.
לפני כ-3 חוד' עשיתי שוב ב.ד והתוצאות היו : TSH 0.06 T3 6.6 T4 24.2 - והרופא אמר לי לחזור למרפטיזול 20 מ"D, שבוע אחד כדור שלם ואחכ חצי כדור ביום וכך עשיתי. (סיימתי חפיסה אחת)
עכשיו עשיתי בדיקה חוזרת ו: TSH 18.59 T3 4.2 T4 12 ... הרופא טוען שכנראה המינון היה גבוה מידי והפסקתי את הכדורים.
ביקש שאחזור על הבדיקה עוד חודש ואז נחליט הלאה.
יכול להיות שזה השפיע גם על תוצאות הכול' ?? וגם על זה שאני עושה ספורט חודשיים וחצי ולא ירדתי גרם אחד במשקל???
תודה , דנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדנה
ד``ר רפי ביצור17/06/2009תת-הפעילות של הבלוטה יכולה להיות קשורה הן לחוסר הירידה במשקל והן לעליה ברמת הכולסטרול.
אם אין מחלת לב או סוכרת - ניתן בהחלט לחזור על הבדיקות לאחר איזון תפקודי התריס ולראות אם יש שיפור. אם לא יהיה שיפור- ניתן יהיה להתחיל טיפול אז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על תשובתך המהירה והמרגיעה.
דנה שגב17/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר למנוע את החתונה הקתולית
אהרון17/06/2009לפי המידע שמסרת, הרזיה ניכרת ופעילות אירובית יומית בעצימות בינונית של לפחות שעה , ייתכן שיורידו באופן משמעותי את רמת הLDL והטריגליצרידים. במקרה הזה גם רמת ה HDL תעלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלולות ושומנים בדםדנית12/06/2009
הבנתי שגלולות יכולת לגרום לטרגליצרידים גבוהים.אך הפעם ניסיתי גלולות רק כמה ימים ועשיתי בדיקות דם בהם הטרגלצרידים יצאו גבוהים.האם זה מהגלולות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללאה
ד``ר רפי ביצור13/06/2009בהנחה שלקחת גלולות למשך ימים ספורים לאחר שזמן רב לא לקחת - לא סביר שהן ה"אשמות" ברמה הגבוהה של טריגליצרידים.
הטיפול ברמה גבוהה של טריגליצרידים מתבסס על תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית. מומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הדרכה מסודרת. אם יש סוכרת - חשוב לאזנה.
ברוב המקרים - אין צורך בטיפול תרופתי אם מקפידים על תזונה מתאימה ופעילות גופנית. בחלק מהמקרים, בעיקר כאשר רמת הטריגליצרידים גבוהה מאד, יש צורך בתרופות.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםשלומית08/06/2009
שלום רב,
מעשנת 2-3 סיגריות ביום
הולכת 40 דקות כמעט כל יום
גובה 1.54 מ', משקל 69 ק"ג
בת 58
מה המלצתכם לנתונים הנ"ל.
meq/I 141 SODIUM
meq/I 4.20 POTASSIUM
mg% 254 CHOLESTEROL
mg% 163 TRIGLYCERIDES
mg% 54 CHOLESTEROL- HDL
CHOLESTEROL-LDL calc 168
תודה ובריאות טובה לכל עם ישראל!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצות לשלומית
ד``ר רפי ביצור09/06/20091) ההמלצה הראשונה היא להפסיק לעשן! גם 2-3 סיגריות ביום עלולות להזיק.
2) ה- BMI שלך הוא 29.1, מה שעשוי להצביע על עודף משקל, ביחוד אם היקף הבטן גדול. מומלץ לפנות לתזונאי/ת.
3) המשיכי ללכת!
4) לגבי הכולסטרול - חסר לי מידע לגבי גורמי סיכון נוספים (סוכרת, לחץ דם, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד). גם בהנחה שאין לך גורמי סיכון נוספים, רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) אצלך גבוהה מהרצוי, ויש מקום לשקול טיפול תרופתי אם לא יהיה שיפור לאחר 3 חודשים של שיפור בתזונה. אם יש גורמי סיכון נוספים - יש קרוב לודאי צורך בטיפול תרופתי כבר כעת.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
שלומית09/06/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



