מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ראוקוטןיאיר18/08/2009
שלום , אני בן 30 . בחודשיים האחרונים נטלתי ראוקוטן לבעיית אקנה .
עקב כך עלתה רמת הטריגליצרידים מ 100 ל 190 ורמת ה HDL ירדה מ 60 ל 35 .
הפסקתי לכן עם הראוקוטן .
האם ניתן לצפות שרמת השומנים תחזור לרמתה לפני נטילת התרופה ? תוך כמה זמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יאיר
ד''ר אבישי אליס18/08/2009בתוך מס שבועות
אתה בן 30 ובהנחה שאתה בריא וללא גורמי סיכון, האם הטיפול לא חשוב לך?
ההפרעה המתוארת אינה כה קשה שמצריכה אי טיפול בבעית העור!
הטיפול אינו קבוע
כדאי לשקול שוב ולהתיעץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Triglyceridesנדב17/08/2009
שלום , אני בן 40 בריא בד"כ משקל תקין . בבדיקות דם שערכתי לאחרונה נמצא ערך של 195 עבור Triglycerides . בבדיקה אחרונה שערכתי לפני שנתיים הערך היה 90 ובשנים קודמות (מ 2002) לא עבר אף פעם את 115 .
תוצאות הכולסטרול הן :
Cholesterol | mg/dL | *
207
HDL-Cholesterol | mg/dl | *
37.1
Non-HDL Cholesterol | mg/dl | *
170
LDL Cholesterol Calculat. | mg/dl | *
130.7
האם זה הגיוני קפיצה כזאת בטריגליצרידים לאור הנתונים הללו ?
מה יכולה להיות הסיבה?
יומיים לפני הבדיקה רצתי ריצה מתישה . האם זה יכול לגרום לעליה בתוצאות הבדיקה?
האם יש צורך לחשוד בבעית כבד/כליות ?
איזה תרופות מעלות רמת טריגליצרידים?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נדב
ד''ר אבישי אליס17/08/2009ערך הטריגליצרידים הוא מאוד בעייתי ואינו קבוע ומשתנה בעיקר עפ הדיאטה ומה שאכלנו בימים והשעות טרם הבדיקה
ערך של 195 עדיין סביר - תקין
איני רואה כל צורך בבדיקות כבד - כליות וכו......
חזור על הבדיקה בהזדמנות והקפד לעשותה כשאתה בדיאטה מאוזנת קבועה
רמת ה LDL 130 והיא החשובה בעיני
המשך בפע גופנית לאור ערכי ה HDL הנמוכים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מפחדת..יעלי17/08/2009
אני בת 31 ומצויה בעיצומם של טיפולי פוריות (כבר עברתי לא מעט הפריות הכוללת טיפול הורמונלי כידוע לך) לא ברור לי אם יש או אין קשר אבל המצב הוא כזה שבבדיקה האחרונה התגלה שיש לי רמת טריגליצרידים מחרידה: 609 וכולסטרול של 258. גם בבדיקה הקודמת מלפני שנה היו טריג' גבוהים: 390 וכולסטרול 212 אבל לא הרופאים לא התייחסו ורק לאחר הבדיקות הנוכחיות הבהילו אותי לפיקוחה של תזונאית. ליטול טיפול תרופתי כרגע אני לא יכולה בגלל המאמץ להכינס להריון והסכנה שבפגיעה בעובר. התזונאית הכניסה אותי למשטר כסאח ללא סוכר, פירות ומעט מאד פחמימות בשילוב אכילה מוגברת של דגים למען אומגה 3. אני הולכת 4-3 פעמים בשבוע כשעה נמרצת.
לאמי יש סוכרת 2 ולאבי גם נטיה לטריג' (לא ברמות גבוהות כמו שלי אבל בסביבות 250-300)
האם מה שאני עושה כרגע זה מספיק? האם העובדה שאני שוב נכנסת לטיפול הורמונלי תעכב את ירידת הערכים? האם הריון במצב כזה הוא מסוכן? האם יש קשר בין ערכים אלה לעובדה שיש לי נטייה לנפיחות תמידית! באיזור הבטן העליונה (מתחת לחזה)?
יש לציין שאני סובלת מעודף משקל - כ-12 ק"ג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעלי
ד''ר אבישי אליס17/08/2009ראשית כדאי לדעת מה הם הערכים כשאת רחוקה לפחות נחצי שנה מטיפולי פוריות
לטיפולים שאת עוברת השפעה על שומני הדם והם גורמים עקריים לעליה ברמות טריגליצ וכולסטרול במיוחד באלה עם נטיה משפחתית כשלך
אני סבור שהשלב הראשון הוא בהקפדה התזונתית עי דיאטנית , פעילות גופנית והורדת הקג המיותרים. אני משוכנ שצעדים אלה גם יקלו על הטיפול וההריון.
הניחי כרגע למספרים ולערכים, התרכזי במשימות הדיאטה והפע הגופנית בכדי להוריד במשקל
אגב, אינני בטוח שהאומגה 3 נחוצה כרגע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעדכון
יעלי18/08/2009מה פירוש רחוקה חצי שנה מטיפולי פוריות? אני מבצעת מחזורי טיפול באופן רצוף מדי חודשיים וכרגע בעיצומו של התהליך (תחילתו). בבדיקה שביצעתי אתמול בבוקר הופתעתי לגלות שאחרי חודש של הקפדה רבה על תזונה דלת סוכר ופחמימות+ספורט ירדו הערכים מ-609 ל-163!!! התזונאית היתה מרוצה בוודאי.
האם באומרך כי יש להתרכז כרגע בתזונה ובספורט הכוונה היא להמלצה לדחות את הטיפולים? אני לא יכולה להרשות לעצמי לבזבז זמן.
לדעתך אין צורך ליטול תוסף אומגה 3 או גם אין צורך לאכול דגים 3 פעמים בשבוע כפי שהמליצה התזונאית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיעלי
ד''ר אבישי אליס18/08/2009גם אני מרוצה מהירידה הנובעת בעיקרה מההקפדה שלך, המשיכי כך
אני סבור שיש לאכול דגים כפי שהומלץואין צורך במראה שלך באומגה 3
חלילה, ברור לי שאינך יכולה להפסיק את הטיפולים וזו גם לא הייתה כוונתי.
כל שאמרתי שהטיפולים וההורמונים בקבות כך תורמים לעליה בשומני הדם במי שיש לו נטיה,
וכדי לאמוד את מצבו האמיתי צריך להתרחק מהטיפול או כפי שנגיד לך בהמשך להתרחק מלידה והנקה.
בקיצור המשך דיאטה פע גופנית וירידה במשקל ישפרו את שומני הדם והסיכויים להריון
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK CREATINE KINASEקננגיסר מלכה12/08/2009
לפני כחודשיים העלו את המינון של הסינוסטטין מ-20 מ"ג ל-40 מ"ג עקב רמת קולסטרול גבוהה שלא ירדה וכן טריגריצרידים, אתמול עשיתי בדיקת דם ורמת ה-CREATINE KINASE עומד על 580 מקופ"ח התקשרו אלי שאני צריכה ללכת לעשות בדיקת דם חוזרת כדי לבדוק אם זה טעות, כמו כן בתאום עם הרופאה אני חוזרת לסינוסטטין 20 מ"ג. אני די מבוהלת לאחר שבדקתי באינטרנט וראיתי שאנזים זה יכול לגרום לאוטם שריר הלב, אם יש אפשרות לתיקונים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CPK
ד''ר אבישי אליס12/08/2009CK CREATINE KINASE רמתו עולה בעת אוטם כביטוי לנזק לשריר הלב ולא להיפך!!!
על בדיקה חריגה יש לחזור- וכך את עושה
האם עשית פעילות גופנית טרם הבדיקה?- זה עשוי להשפיע
עליה של כפי שתיים מהנורמה אינה מסוכנת ואינה מצריכה הפחתת מינון, היא אינה מנבאת דבר.
במידה ואת חשה בטוב, אין סיבה להפחתת המינון!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCPK
קננגיסר מלכה12/08/2009לא עשיתי כל פעילות גופנית הבדיקה נערכה בבוקר, נכון שהעלתי את הפעילות הגופנית בחודשיים האחרונים ל-2 פעמים בשבוע אירובי קיקבוקס ומתיחות כל פעם במשך שעה, וכן צעידה במשך 50 דקות (4 ק"מ) עוד פעמים בשבוע, לפני זה שחיתי וצעדתי 4 פעמים בשבוע.
האם זה יכול להשפיע ,האם אני מותחת את החבל יותר מידי. כללית אני מרגישה טוב, יש קצת עיפות אבל אני חושבת שזה בגלל החום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהCPK
ד''ר אבישי אליס12/08/2009אם את נהנית המשיכי ותהני
גם פעילות יום קודם עשויה להעלות CPK
התעלמי מהמספרים המשיכי בפעילות ובסטטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול בילדיםשפי11/08/2009
בתי בת 10 מקבלת הלטרוקסין 50 מ"ג בגלל TSH בסביבות 6 יש לה כולסטרול 240 LDL 170 HDL 47 הומלץ לה לקבל סימבסטטין 10 מ"ג מה דעתך על התחלת כדורים בגיל זה או שיש אפשרויות טיפול אחרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפי
ד''ר אבישי אליס11/08/2009ראשית, תת פעילות בלוטת המגן היא סיבה טובה לעליית ערכי כולסטרול
TSH 6 מצביע שבעיית בלוטת המגן טרם נפתרה וכי יתכן ויש צורך בהעלאת מינון האלטרוקסין
בהמשך לאחר איזון מלא וטוב יש לחזור ולהעריך את נושא הכולסטרול
אגב, האם הערכים חוזרים על עצמם?
האם יש תחלואת לב וכלי דם במשפחה הקרובה ובגילאים צעירים?- במידה ויש תחלואה משפחתית בגיל צעיר, הרצון לתת סימווסטטין יגדל ואז כל הדיון שונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההוספת נתונים
שפי12/08/2009לשני ההורים כולסטרול והבלוטה מאוזנת כבר כשנה ועדיין יש את אותן תוצאות. במשפחה יש רק דוד של האם שנפטר כתוצאה מבעיות לב. לאור זה האם כדאי להתחיל בטיפול.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשפי
ד''ר אבישי אליס18/08/2009אם ה TSH מאוזן ואלה הערכים והרקע - לא הייתי מתחיל בבת 10 סטטינים
שינויי תזונה ופע גופנית יספיקו בשלב זה
אך יש לעקוב ולחזור ולהעריך אחת לתקופה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגליצירידים/כולסטרולגיל10/08/2009
שלום, אני בת 38, שוקלת 48 וגובהי 164. בבדיקות דם אחרונות התקבלו התוצאות הבאות:
CHOLESTEROL -229.5
TRIGLYCERIDES - 224
CHOLESTEROL- HDL - 77
CHOLESTEROL-LDL calc - 107.6
NON-HDL_CHOLESTEROL - 152
כמו כן:
TSH - 6.91 (לפני כחודש התחלתי טיפול בתת פעילות בלוטת התריס - אלטרוקסין 25 מק"ג)
נוטלת גלולות למניעת הריון ואיני מעשנת.
לאחרונה חליתי במחלת הנשיקה.
רציתי לשאול אם ישנו טיפול מומלץ לאור תוצאות אלה (מאוד מקפידה על תזונה נכונה ללא פחמימות ריקות וכו', לכן לא ממש ברורה לי סיבת התוצאות).
המון תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל
ד''ר אבישי אליס11/08/2009לפני התיחסות לנושא הכולסטרול, יש לאזן היטב את תפקודי התירואיד ולוודא שמינון האלטרוקסין מספיק
אנא החלימי במקביל ממחלת הנשיקה
לאחר הנ"ל חזרי על הבדיקות ונעריך שוב, ערכים כנ"ל אינם מצריכים טיפול באישה בגילך וברמת סיכון נמוכה
מרבית הערכים תקינים להפליא, זכרי שלגלולות יש השפעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומניםלינה10/08/2009
שלום רב, אני בת 54, בריאה. מאז שאני זוכרת, יש לי שומנים גבוהים, כבר מגיל צעיר. אני לא מעשנת, פעילה אירובית, עודף משקל קל.
הנה התוצאות האחרונות: כולסטרול 300
טריג' 284
HDL 50
LDL 197
למרות העצבים של רופא המשפחה, לא השתכנעתי לקחת תרופות. האם אני מסתכנת אמת, כמו שהוא טוען?
שני הורי היו חולי לב, אבל לי אין סכרת, לחץ דם או שום דבר אחר. הכבד שלי מעט שומני, אבל תפקודים תקינים.
אשמח שלמוע דעתך המומחים, תודה , לינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שומנים
ד''ר אבישי אליס10/08/2009ראשית אין צורך וסיבה להתעצבן
הערכים אכן אינם תקינים לבת 54 עם רקע משפחתי למחלות לב (באיזה גיל?)
ויש צורך להתייחס אליהם, כיוון שהם מהווים גורם סיכון משמעותי למחלות לב וכלי דם
- האם הערכים חוזרים על עצמם?
-האם בלוטת התריס עובדת כראוי
- האם את ממצאת את נושא ההקפדה על דיאטה (סוכרים ופחממות) ופעילות גופנית
אם נקודות אלה בשליטה סבירה ואלה הערכים, אני תומך ברופא שיש צורך בטיפול תרופתי
ראשית להורדת ה LDL ובהמשך גם לטריגליצ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו
לינה10/08/2009תודה על התגובה המהירה! בלוטת התריס עובדת יופי, TSH בסביבות 1
אבא היה חולה מגיל צעיר ,נפטר מסרטן. התקף לב בגיל 50. אמא היתה עם תסמונת מטבולית,
נפטרה בגיל 74, לא עברה ארוע לב, אבל היתה חולה. אני עברתי תיקון הפרעת קצב בצינתור לפני כמה שנים, ומאז בריאה. הולכת למכון כושר, מתעמלת ועושה אירובי. גם התזונה בריאה, אבל בכ"ז יש עודף משקל.
מאד לא רוצה להתחיל בטיפול תרופתי, אלא אם אכן הסיכון גדול. יש אולי בדיקת יותר מדוייקת לנבא את הסיכון?
מאד מודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלינה
ד''ר אבישי אליס10/08/2009ערכי ה LDL שציינת והעובדה שאביך עבר התקף לב בגיל 50 מעמידה אותך בסיכון גבוה!!
בדיקות כאלה ואחרות מיותרות במקרה זה והייתי מתחיל טיפול תרופתי בכל מקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לינה11/08/2009תודה רבה, הבנתי ונשברתי. יש תרופה מסויימת שאתה ממליץ עליה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוואו
לינה10/08/2009תודה על התגובה המהירה! בלוטת התריס עובדת יופי, TSH בסביבות 1
אבא היה חולה מגיל צעיר ,נפטר מסרטן. התקף לב בגיל 50. אמא היתה עם תסמונת מטבולית,
נפטרה בגיל 74, לא עברה ארוע לב, אבל היתה חולה. אני עברתי תיקון הפרעת קצב בצינתור לפני כמה שנים, ומאז בריאה. הולכת למכון כושר, מתעמלת ועושה אירובי. גם התזונה בריאה, אבל בכ"ז יש עודף משקל.
מאד לא רוצה להתחיל בטיפול תרופתי, אלא אם אכן הסיכון גדול. יש אולי בדיקת יותר מדוייקת לנבא את הסיכון?
מאד מודה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגליצרידים אצל תינוקדפנה08/08/2009
בבדיקה שגרתית לגיל שנה, התגלה אצל התינוק שלי טריגליצרידים ברמה של 355!!!!
הילד לא שמן, אחוזון 25 במשקל ולמעלה מזה באורך.. במחצית ההריון התגלתה רמת סוכר גבוהה אצלי, שאוזנה עד לתום ההריון בדיאטה מתאימה.
התזונה שלו "רגילה" לתינוקות בני גילו: פירות ירקות, בשר, גבינות וסימילאק. מה זה יכול להיות??? איך תיתכן רמה כ"כ גבוהה אצל תינוק, גם אם יש עניין תורשתי, זה נראה לי תמוה. מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אמא
ד''ר אבישי אליס10/08/2009ראשית, מדוע בדקתם רמת טריגליצרידים בתינוק?
האם הבדיקה נלקחה בצום של 14 שעות? ספק בעיני
על תוצאות חריגות ולא צפויות כדאי ראשית לחזור, תוך לקיחה כיאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדיקה לא נלקחה בצום.
דפנה10/08/2009לא ברור לי כל כך למה נלקחה הבדיקה. הילד סה"כ בריא אבל נעשו לו כמה בדיקות "שגרתיות" יותר או פחות לגיל שנה. כמובן שאבקש לחזור על הבדיקה. האם העובדה שהבדיקה נעשתה ללא צום- מרגיעה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאמא
ד''ר אבישי אליס10/08/2009וודאי, טריגליצרידים יש לבדוק בצום ולא אחרי אוכל כשרמתם עולה
זו ההוכחה שלא צריך לבדוק בדיקות מיותרות!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברדיקרדיה ליליתרעיה07/08/2009
שלום רב
אני אישה בת 46 שמאז שזוכרת עצמה סובלת מדופק נמוך קרי 45-40.
איני ספורטאית .
סובלת מיתר לחץ דם בעיקר ומאוזנת תרופתית.
בביצוע ההולטר האחרון הדופק שלי בלילה הגיע ל38 ונאמר לי כי יש ברדיקרדיה לילית.
הרופא אינו מתרגש מהאמור- אך אני כן!! בעיקר חוששת שלא אקבל דום לב בלילה.
כמו כן לעיתים בלילות איני מסוגלת לבלוע את הרוק , יש לי קושי בנשימה, ובעקבות האמור
אני נכנסת גם לחרדה מיותרת מה שמגביר את הקשיים.
ולא אין זה מצב פסיכוסומטי, אלא בעיות אובייקטיבייות גרידא!
האם יש לי סיבה לדאגה או האם נכון הוא להשאיר המצב כמות שהוא?
אשמח בתגובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רעיה
ד''ר אבישי אליס08/08/2009אין מקום לדאגה!
אני מניח שההולטר פוענח עי קרדיולוג ואשר לא מצא דבר פרט לברדיקרדיה הלילית
הייתי משלים אקו לב להערכה
את מציינת שהברדיקרדיה קיימת שנים רבות -אז נה הלחץ עכשיו
בדיקה ושיחה עם רופא שיעבור על הנתונים וירגיע אותך - היא הדבר הנחוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמודה בתשבותך
רעיה08/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופות והפרעות שינהA07/08/2009
בן 68, בריא בד"כ, לאחרונה עברתי אירוע מוחי קל. בגלל יתר לחץ דם וכולסטרול גבוה התחלתי טיפול בטריטייס 2.5 מ"ג, סימבסטטין 40 מ"ג ואספירין 100 מ"ג. לחף הדם ירד, גם הכולסטרול, אבל כשבועיים אחרי התחלת הטיפול התחלתי לסבול מהפרעות שינה קשות שלא היו לי קודם. זה מתבטא בקשיי הירדמות (לפעמים לוקח 3 שעות עד שאני נרדם), או בהתעוררות 5-6 פעמים בלילה ובקשיים להרדם שוב. בינתיים לא לקחתי כדור שינה.
אילו מהתרופות הנ"ל עלולה לגרום להפרעות שינה? ומהו הזמן האופטימלי במשך היום לנטילת תרופות אלו כדי להפחית את השפעתן על השינה? או אולי לנסות להחליף תרופות ולאילו תרופות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר A
ד''ר אבישי אליס07/08/2009ראשית יתכן ואין כל קשר לתרופות, אלא לארוע המוחי ואו להשלכותיו
ובכל זאת, מתוך התרופות ישנם דווחים ומנסיוני בנוסף שסימווסטטין עלול לגרום לכך. נסה להפסיקו למשך כשבוע - ואם זו הסיבה , היא אמורה לחלוף\להשתפר. במקרה זה ניתן וצריך לנסות סטטינים אחרים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת כולסטרול גבוה מאין סיבה לכךאיילת-צעירה02/08/2009
שלום רב.
ערכתי בדיקות דם ובתוצאותיי קבלתי:
NON HDL CHOLESTEROL 130
CHOLESTEROL 195
CHOLESTEROL HDL 64
CHOLESTEROL LDL 111
TRIGLYCERIDES 96
LAMICTEL גבוה (תרופה לאפילפסיה)
אני צעירה, בת 23, ואין לי עבר רפואי חריג של מחלות לב, שומנים בדם במשפחה וכו'.
אינני סובלת מלחץ דם גבוה ועד היום לא קרה לי מעולם שרמת הכולסטרול שלי בדם הייתה חריגה.
אני עוברת הרבה בדיקות דם עקב האפילפסיה (לרמת התרופה בדם ובכללי, כי סבלתי מפרכוסים רבים), אך אמרו לי שזה לא קשור לרמת השומנים.
חשוב לציין- אינני אוכלת משהו חריג לאחרונה!
שאלתי אליך- מה עלי לעשות (רופא המשפחה לא קרא לי) ומה אומרת הרמה הגבוהה של התרופה בדם? אני נוטלת אותה כבר שנתיים ואני מאוזנת. בתודה מראש, איילת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין דבר חשוב!..
איילת-צעירה02/08/2009רמת הTSH, של בלוטת התריס יצאה אצלי גם גבוהה ואני מרגישה שאני משמינה לאחרונה בלי שום סיבה מיוחדת. גם כן חשה עייפות, ריחוף וחולשה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינני מעשנת ושוקלת 60 רמת BMI תקינה
איילת-צעירה02/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאינני מעשנת ושוקלת 60 רמת BMI תקינה
איילת-צעירה02/08/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאיילת-צעירה
ד``ר רפי ביצור02/08/20091) עבור אישה צעירה וללא גורמי סיכון למחלת לב, רמת הכולסטרול אצלך תקינה ואינה מצריכה טיפול תרופתי. רמת הכולסטרול הכללי גבוהה בעיקר עקב רמה גבוהה של כולסטטרול "טוב" (HDL). תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה והמנעות מעישון - חיוניים ומומלצים לכולם.
2) לגבי רמת הלמיקטל - אנא פני לנוירולוג המטפל.
3) לגבי תפקודי התריס - הצורך בטיפול תרופתי נגזר הן מרמת הורמוני הבלוטה וה- TSH והן מתסמינים הקשורים לתת-פעילות של הבלוטה. מומלץ לפנות לרופא המשפחה להערכת הצורך בבירור נוסף ו/או טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוהיפה01/08/2009
שלום רב אני בת 58 לוקחת 7ש' ארימדקס לסרטן השד לאחרונה עשיתי בדיקות דם ויש לי ערכים של כולסטרול 273
HDL79
LDL179
trigl 79
האם ארימדקס גורם לי לתוצאות הנל והאם אני צריכה תרופה להורדה. יש לציין שאני לא שמנה ,מתאמנת, תזונה נכונה.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפה
ד``ר רפי ביצור02/08/2009הארימידקס עלול לגרום לעליית רמות הכולסטרול.
רמת הכולסטרול ה"רע" (LDL) אצלך גבוהה, אך גם רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) גבוהה.
הצורך בטיפול תרופתי נגזר מהערכת הסיכון הכולל לפתח מחלת לב - האם את מעשנת? סובלת מסוכרת? יתר לחץ דם? סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר? ועוד גורמי סיכון נוספים.
גם לנתונים אחרים יש חשיבות - כמה זמן עוד את אמורה לקבל ארימידקס? האם נבדקו תפקודי בלוטת המגן? ועוד ועוד...
בהיעדר נתונים אלה לא אוכל להעריך את הצורך בטיפול תרופתי, בודאי שלא באינטרנט. אם אין שום גורם סיכון אחר, הצורך בטיפול תרופתי אינו ודאי, ויש, צורך בהערכה יותר מפורטת של המצב. אם קיימים גורמי סיכון נוספים, יש, כנראה, צורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר צור בהמשך לתשובתך
יפה03/08/2009מאד מודה לך .אני 7ש עם ארמדקס.לא מעשנת ,לחץ דם תקין,אין סוכרת.שוקלת 60 קג. כולסטרול היה תקין וחודשיים לא התאמנתי בגלל בעיות גב.האם יתכן שזה בגלל זה אוכלת בריא.אני חוזרת להתאמן ושאלתי האם זו הסיכבה לעליית הכולסטרול או יש צורך לקחת תרופה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליפה
ד``ר רפי ביצור03/08/2009מאחר ואין גורמי סיכון נוספים, ורמת הכולסטרול בעבר היתה תקינה גם עם הטיפול בארימידקס, ניתן לנסות לחזור לפעילות גופנית ולבדוק שוב אחרי 2-3 חודשים כדי לראות האם רמת הכולסטרול תרד. אם כן - מה טוב. אם לא - אפשר יהיה לשקול אז את הצורך בטיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז שומןלי26/07/2009
לא ידעתי אם זה קשור לפורום הזה אבל,
אני בת 20 עם אחוז שומן של 14.7, ראיתי בטלוויזיה שאם האחוז שומן מגיע ל-13 אני עלולה להפסיק לקבל מחזור.
רציתי לדעת איך מעלים את האחוז שומן בגוף?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללי
ד``ר רפי ביצור26/07/2009ודאי תביני כי לא ניתן לתת תשובה רצינית לשאלה זו באינטרנט.
מומלץ שתפני לרופא המשפחה, שיבדוק ויראה האם יש בעיה של תת-משקל, ואם כן - מה סיבתה ומה הטיפול המתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לי26/07/2009אכן יש בעית משקל, החלטתי לעלות כמה קילו ( אני 1.74 ושוקלת 55)
וחשבתי שאולי אדע מה לאכול כדי לטפל בזה ללא צורך בבדיקה אצל רופא.
תודה בכל מקרה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפני לפורום דיאטה, תזונה נכונה הרזיה
אהרון31/07/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולראפת22/07/2009
האם צעיר בגיל 28 עם רמות LDL 140 חייב תרופה או מספיק תזונה נכונה ופעילות גופנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לראפת
ד``ר רפי ביצור22/07/2009הצורך בטיפול תרופתי נגזר לא רק מרמת הכולסטרול אלא מהערכת הסיכון הכולל למחלת לב, הנקבע לי גורמים רבים שלא פירטת (לחץ דם, סוכרת, עישון, משקל, פעילות גופנית, ערכי HDL וטריגליצרידים, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר, ועוד).
בהנחה שאין גורמי סיכון נוספים - ערך כזה באדם צעיר אינו מצריך, בדרך כלל, טיפול תרופתי. תזונה נכונה, פעילות גופנית סדירה והמנעות מעישון חיוניי ומומלצים לכולם.
אם יש גורמי סיכון נוספים - יש צורך בהערכה לא אינטרנטית ע"מ להחליט אם יש צורך בתרופה, ואיזו.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול ושומניםגיל21/07/2009
שלום ד"ר
אני בן 35 בעל משקל תקין-74 ק"ג(לאחר שהורדתי 4 ק"ג) וגובה 1.79 , לא מעשן, אין סיפור משפחתי של מחלות לב,לאמי יש כולסטרול גבוה-מטופלת בסטטינים, לא נוטל תרופות אחרות,עושה מעט ספורט.
תוצאות הבדיקות שלי:
CHOLESTEROL HDL-40 ,CHOLESTEROL LDL-135 CHOLESTEROL-216
TRI לדעת אם אני צריך להתחיל טיפול תרופתי?
ואם יש טיפול טבעי להורדת הכולסטרול והשומנים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגיל
ד``ר רפי ביצור21/07/2009על פניו, נראה כי אתה נמצא בסיכון לא גבוה לפתח מחלת לב, ורמת ה- LDL-כולסטרול (הכולסטרול ה"רע") שלך סבירה. רמת ה- HDL-כולסטרול (הכולסטרול ה"טוב") מעט נמוכה.
במצב כזה אין, בדרך כלל, צורך בטיפול תרופתי (בהסתייגות שקשה להעריך באינטרנט). מומלץ להרבות בפעילות גופנית אירובית (לאחר קבלת אישור מרופא המשפחה) ולקבל יעוץ מתזונאי/ת.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לגבי טריגלצרידים
גיל22/07/2009תודה רבה על התשובה
רציתי להוסיף שרמת הטרגליצרידים שלי היא 203 האם גם כאן לא צריך טיפול תרופתי? או משהו אחר על מנת להוריד את רמתם?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגיל
ד``ר רפי ביצור22/07/2009בערך כזה של טריגליצרידים אין, בדרך כלל, צורך בטיפול תרופתי. יש צורך בתזונה מופחתת-פחמימות (בהנחיית תזונאי/ת), פעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר אישור רופא), המנעות מעישון ושמירה על משקל גוף תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



