פורום שומנים בדם, מחלות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • כולסטרול גבוה ולקיחת תרופות
    ד``ר רפי ביצור
    20/07/2009

    לפני מספר ימים ערכתי בדיקת דם והתוצאות הן:
    כולסטרול כללי: 228
    hdl: 54
    ldl:150
    טריגליצ 104
    אני בת 35, ללא בעיות לחץ דם, ללא סוכר, לא מעשנת. אבי גם כן סובל מיתר שומנים בדם ואף עבר ארוע לבבי בגיל 45.האם לדעתך תוצאות אלו מחייבות לקיחת תרופות להורדת כולסטרול?ואם כן, אלו? בתודה דורית

    הרי תוצאות הבדיקות מלפני כשנה:
    לפני שנה וארבעה חודשים:
    כולסטרול כללי: 290
    hdl: 64
    ldl: 204
    טריגליצרידים: 99

    לפני שנה: (לאחר שינוי הרגלי תזונה +ספורט)
    כולסטרול כללי: 225
    hdl: 63
    ldl: 131
    טריגליצרידים: 144

    כיום, כאמור:

    כולסטרול כללי: 228
    hdl: 54
    ldl:150
    טריגליצ 104

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדורית

    ד``ר רפי ביצור
    21/07/2009

    ראשית, שאפו על השינוי באורח החיים והשיפור המשמעותי בערך ה- LDL שבא בעקבותיו.
    שנית - פורמאלית, ערך ה- LDL שלך תקין עבור אישה צעירה ללא גורמי סיכון נוספים, ואינו מחייב טיפול תרופתי. אם חלה "התרופפות" בשמירה על אורח חיים בריא - מומלץ "לחזור לתלם". כדאי לבדוק גם את תפקודי בלוטת המגן. אם את לוקחת גלולות למניעת הריון - כדאי אולי לשקול שימוש באמצעי מניעה אחר.
    מצד שני - אנחנו יודעים שהערכת הסיכון שלנו נוטה לעתים "לפספס" בכוון של הערכת-חסר, בעיקר באנשים צעירים עם סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר. במקרים כאלה אנחנו מבצעים לעתים בדיקות נוספות (בדיקות דם למדדי דלקת שונים ומדדים אחרים, אולטראסאונד IMT של עורקי הצוואר ועוד) על מנת לשפר את הערכת הסיכון ולהחליט על צורך בטיפול תרופתי.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם סטטינים מורידים גם HDL?
    A
    20/07/2009

    בן 66, לפני 7 שבועות התחלתי טיפול בסימוביל 40 מ"ג. הערכים לפני ואחרי טיפול:
    TOTAL 260--->160
    LDL 160------> 106
    HDL 35-------> 32
    HDL נמוך (אני גם מעשן. מקווה להיגמל בקרוב). TG , סוכר ושאר הערכים תקינים. אוכל בריא, לא שמן במיוחד והולך מספר פעמים בשבוע.
    איך מעלים HDL ל 40+ (פרט להפסקת עישון)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    האם סטטינים מורידים גם HDL?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • HDL

    ד''ר אבישי אליס
    20/07/2009

    בשלב זה בעיקר עי : הפסקת עישון, פעילות גופנית סדירה, כוס יין עשויה לעזור במעט
    בעתיד יהיו בידינו אמצעים תרופתים נוספים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול
    שרית
    20/07/2009

    ד"ר שלום... אני בת 34, BMI 30, מזה מס' שנים סובלת מכולסטרול גבוה ולא מטופלת תרופתית.
    איני מעשנת, אין סכרת. עשיתי בדיקה היום והכולסטרול הינו 254, הרע 182, הטוב 60, וטריגליצרידים גם כן 60, אני מתעמלת מדי פעם אבל לא יותר מדי.. רציתי לדעת האם אני נמצאת בסיכון ואם אוריד את כמות הכולסטרול בדיאטה או בתרופות האם הסיכון יורד גם או שעקב אי הטיפול בשנים קודמות אני עדיין אהיה בסיכון.
    אודה לך על תשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול

    ד''ר אבישי אליס
    20/07/2009

    לא כתבת אך אני מניח שאין במשפחתך הקרובה אנשים עם מחלת לב וכלי דם\מוות פתאומי בגיל צעיר (אם כן- אז כל ההתיחסות שונה)
    לא כתבת אם את נוטלת גלולות ואני מניח שלא, כמו גם שתפקודי בלוטת המגן תקינים.

    בכל ההנחות הנ"ל, התשובה אינה פשוטה.את בסיכון נמוך לאור גילך העדר גורמי הסיכון והרקע המשפחתי ובצרוף הכולסטרול הטוב הגבוה. אין דחיפות בטיפול תרופתי. כדאי למצות ככל האפשר דיאטה ופעילות גופנית (ה BMI גבוה לכל הדעות), לחזור על הבדיקות ולראות מגמות ובהתאם להחליט.

    הנושא אינו חד משמעי, לאור הסיכון הנמוך והעובדה שהטיפול התרופתי הוא לכל החיים.
    [בדיקות דם חדשות ואו הדגמת עורקי הצוואר בעזרת דופלר עשויות לתת תשובה ברורה יותר- אך הבדיקות יקרות ואין גם עליהן הסכמה מלאה]
    בקיצור, מציע למצות דיאטה ופע גופנית ולעקוב בשלב זה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול
    מרים
    20/07/2009

    אני בת 60, בריאה, עוסקת בפעילות גופנית(הליכה יומיומית כמעט בת 45 דקות).
    במשפחה הסטוריה של לחץ דם.

    בבדיקת הדם האחרונה עלו הנתונים הבאים

    כולסטרול (כללי) 281
    כולסטרול hdl 61
    כולסטרול ldl 193.8

    מה זה אומר? האם הערכים גבוהים מאוד?
    מה דרכי הטיפול?
    למי לפנות - דיאטנית?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למרים

    ד``ר רפי ביצור
    20/07/2009

    ערכי הכולסטרול ה"רע" גבוהים, ויש להורידם. בד"כ יש צורך בטיפול תרופתי לשם כך, אולם לא אוכל להגיד בודאות על סמך מידע חלקי בלבד (האם יש מחלת לב במשפחתך? האם יש סוכרת? האם את מעשנת? האם נעשה ניסיון לטיפול לא תרופתי? האם נבדקו תפקודי בלוטת המגן? ועוד).

    במדה ואין כל גורמי סיכון למחלת לב ניתן לעשות ניסיון של טיפול לא תרופתי (דיאטה בהנחיית דיאטנית). הסיכוי שזה יביא לירידה משמעותית בערכי הכולסטרול אינו גבוה, אך לא סביר שיגרם נזק מדחיית הטיפול ב- 2-3 חודשים.

    במדה ויש גורמי סיכון נוספים, נראה לי שיש להתחיל בטיפול תרופתי כבר כעת.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ויטמין D
    A
    17/07/2009

    בן 67, מטופל באספירין ובתרופות להורדת לחץ דם וכולסטרול. בבדיקת דם לויטמין D נמצא ערך של 13 (מומלץ 30 ומעלה). האם רצוי שאקח ויטמין D כתוסף? אם כן כמה ליום? מהן התוויות הנגד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ויטמין D

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשוש

    ד``ר רפי ביצור
    18/07/2009

    ודאי תביני כי לא ניתן לתת המלצות פרטניות באינטרנט למי שלא בדקתי ואין לי כל מידע לגביה.
    אנא פני לרופא המשפחה המכיר אותך ואת ההיסטוריה הרפואית המלאה שלך לקבלת הנחיות לגבי הצורך בתוסף ומינונו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתח
    עודד
    17/07/2009


    תודה על התשובה אבל לא ענתי לי לי על השאלה האם לחץ יכול לגרום לשניום בדופק עשתי אקג תקין האם אקג רואה את הבעיה הזאצ הספצפית אצין שאני שותה סראקסט עקב התקפי חרדה שהיו לפני הרבה שנים אני שותה 10 שנים סראקסט
    ( זה קורה שאני לחץ)









    הדפסה שלח לחבר שאלות נפוצות בפורום זה סגור






    כולסטרול גבוההה... ארטור

    15.07.09 10:53

    שלום רב.
    עשיתי אתמול דביקות דם והיום בתוצאות הרופא אמר לי שיש לי כולסטרול גבוה שהוא 250 . אני בן 22
    שוקל 94 וגובה שלי 1.78מטר והבנתי שזה נחשב לגבוה .
    מאוד אשמח עם תעזרו לי..







    הדפסה שלח לחבר שאלות נפוצות בפורום זה סגור




    לארטור ד''ר רפי ביצור




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לעודד

    ד``ר רפי ביצור
    17/07/2009

    כפי שענה לך דר' אליס, לא ניתן לענות על שאלה כזו באינטרנט ללא בדיקה. מתח יכול לגרום לתחושה של שינויים בדופק, אך יכול להיות שיש גם סיבות אחרות. אקג יכול להראות שינויים, אך לא תמיד. מומלץ שתפנה לרופא המשפחה להמשך בירור וטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מס' 11 על שומני דם: פוליקוסנול
    A
    17/07/2009

    מצורף קישור למאמר על התוסף. מה דעת מומחי הפורום בנידון? האם התוסף יכול להחליף סטטין , או כתוספת לסטטין ?
    teva

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למתעניין

    ד``ר רפי ביצור
    17/07/2009

    אני חוזר ומדגיש שאין ולו תוסף אחד היכול להחליף סטטינים באותם מטופלים הזקוקים לטיפול להורדת רמת הכולסטרול.
    פוליקוסנול מופק מקנה סוכר, ולטענת ממשלת קובה (המפיקה אותו) יכול להוריד רמות כולסטרול. במחקרים מבוקרים הוא נכשל לחלוטין בהורדת רמת הכולסטרול (JAMA. 2006;295:2262-2269), קל וחומר שמעולם לא הוכח שהוא מוריד את הסיכול ללקות במחלת לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה מס' 10 על שומני דם - Q10
    A
    16/07/2009

    הנושא: Q10 וסטטינים.
    ידוע כי הסטטינים מורידים גם את רמת ה Q10 שחשוב לפעולת השרירים, כולל שריר הלב. ידוע גם כי 10-15% ממשתמשי הסטטינים לאורך זמן סובלים ממכאבי שרירים ואף מנזק לשרירים עד כדי הצורך בהפסקת הטיפול בסטטין הבעייתי. אמנם במרבית המקרים הפסקת הסטטינים משפרת את מצב השרירים, אך באחוז קטן הנזק בלתי הפיך.
    קראתי מעט מחקרים שמצביעים על הערך של נטילת Q10 כאשר כבר מופיעים כאבי שרירים. ראיתי גם מחקרים ששללו זאת.
    השאלה: האם רצוי לקחת Q10 (איזה מינון?) כאשר מופיעים כאבי שרירים בעקבות טיפול בסטטינים? האם יש טעם בלקיחת Q10 כטיפול שגרתי מניעתי גם לפני הופעת כאבי השרירים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה מס' 10 על שומני דם - Q10

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למתעניין

    ד``ר רפי ביצור
    16/07/2009

    יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת. לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר. עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרבה שאלות על שומני דם
    מתעניין
    15/07/2009

    1) מהי היעילות היחסית של התרופות סימבסטטין, ליפיטור וקרסטור (לדוגמא, במינון 10-20 מ"ג של קרסטור וליפיטור, 20-40 מ"ג של סימבסטטין) בהורדת (כמה % ירידה בממוצע?) רמת הכולסטרול ה"רע"? 2) אילו מהתרופות הנ"ל במינונים שלעיל גורמת ליותר תופעות לוואי (עייפות, נזק לשרירים, נזק לכבד)? 3) האם יכולת הסטטינים למנוע אירועים לבביים או מוחיים קשורה גם לפעילויות ביולוגיות נוספות של התרופות, פרט להורדת רמת הכולסטרול הרע? האם יתכן מצב שה LDL-C ירד מ 160 ל 120 ועדיין תהיה ירידה משמעותית באירועים לבביים ומוחיים? 4) מהו טווח הפעולה של הסטטינים? אדם הסובל מכולסטרול גבוה נוטל סטטין כלשהוא במשך חדשים או שנים ורמת הכולסטרול יורדת לחצי, אך מסיבה כלשהיא הוא מפסיק לקחת את הסטטין. תוך כמה זמן תעלה רמת הכולסטרול לרמה ההתחלתית? האם יתכן גם מצב של יצירה ביתר לאחר הפסקת התרופה? האם אפשר לתת לגוף מנוחה יום או יומיים בשבוע מנטילת סטטינים כדי להפחית נזק אפשרי לשרירים ולכבד מבלי לפגוע הרבה בפעולת התרופה? 5) באילו מקרים מומלץ לשלב איזיטרול עם סטטינים, או להחליף סטטינים באיזיטרול , ומה יעילות התרופה כטיפול יחיד בהורדת רמת ה LDL:-C בדם? האם קופות החולים מערימות קשיים על אישור לקבלת איזיטרול? 6) פרט לפעילות גופנית והפסקת עישון, האם יש אמצעים אחרים להעלאת רמת הכולסטרול ה HDL-C (תזונה, תוספי מזון, תרופות)? 7) כמה נמוך צריך להיות ערך ה LDL-C? עד לא מזמן ההמלצה לקבוצות סיכון היתה לרמה של מתחת ל 100, היום ההמלצה היא ל 70 ואף ל 50. האם זה באמת חיוני והאם אין בזה סיכון לתופעות לוואי קשות כתוצאה משימוש במינונים גבוהים של סטטינים חזקים אצל מי שסובל מרמה בסיסית גבוהה של כולסטרול? 8) תחליפים לסטטינים: לא כל החולים ששים לקחת במשך שנים רבות תרופות להורדת כולסטרול וטריגליצרידים, בעיקר בשל תופעות הלוואי הידועות שלהם. בשוק ישנם מספר תוספי תזונה, שלפחות לפי פרסומי החברות היצרניות שלהם, הם עושים פעולה דומה לזו של הסטטינים ותרופות אחרות להפחתת שומנים (לדוגמא, הפחתת ה LDL-C ב 25%), ללא תופעות הלוואי של תרופות המירשם. מבין התוספים אפשר לציין את הפיטו-גארד של "טבע" ואת הפוליקסנול, ליפוטרופיק פקטור וגוגול ליפיד של "סולגאר". מה ידוע לך על יעילותם של תוספים אלו והאם יש על זה מחקרים קליניים ראויים? 9) ויטמין D : לאחרונה התפרסמו מחקרים על חשיבותו של ויטמין זה במניעת מחלות קרדיווסקולריות ולחץ דם גבוה. ידוע גם כי כמחצית מהאוכלוסיה בארץ סובלת מחסר בויטמין זה. האם באנשים עם גורמי סיכון למחלות קרדיווסקולריות והסובלים מחסר בויטמין זה מומלץ לקחת, בנוסף לתרופות אחרות לשומנים ו/או לחץ דם גבוה, ויטמין בטיפות או כמוסות (800-1000 יחידות ליום)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הרבה שאלות על שומני דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי הערות למתעניין

    מיכל
    15/07/2009

    א. האם נראה לך תקין להפנות לרופא מספר אסטרונומי כזה של שאלות?
    ב. האם הנימוס לא מחייב לכתוב את המילה תודה בסוף רצף השאלות שלך?

    כקוראת סמויה בפורום אני רוצה לנצל הזדמנות זו כי להביע את הערכתי הרבה לרופא על מהירותו, מקצועיותו ותשובותיו המעמיקות. זה אחד הפורומים הרפואיים הטובים ביותר הקיימים. אלא שלבקש ממנו לתת כאן הרצאות, זו כבר הגזמה וחציית קו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למיכל - תודה!

    ד``ר רפי ביצור
    15/07/2009

    תודה על המחמאות. מאחר ויכולתי - עניתי, אבל באמת שאיני יכול להתחייב שתמיד אוכל לענות על שאלות בהיקף כזה...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות למתעניין

    ד``ר רפי ביצור
    15/07/2009

    1. פוטנטיות הסטטינים בסדר עולה: פרבסטטין, סימבסטטין, אטורבסטטין (ליפיטור), רוזובסטטין (קרסטור). כעקרון, ירידה של כ- 30-40% בערך ה- LDL תושג עם 40 מ"ג פרבסטטין, 20-40 מ"ג סימבסטטין, 10-20 מ"ג אטורבסטטין וכ- 10 מ"ג רוזובסטטין. במינונים המקסימליים (80 מ"ג אטורבסטטין ו- 40 מ"ג רוזובסטטין) ניתן להגיע לירידת רמת ה- LDL ב- 50-60%.
    2. כל הסטטינים בטוחים בשימוש ואין הבדלים משמעותיים בתופעות הלוואי בין הסטטינים השונים. יתרה מזאת – יש כאלה שיפתחו תופעות לוואי עם סטטין א' אך לא אם סטטין ב', ויש כאלה שלהיפך.
    3. זו שאלה פתוחה. ודאי שהאפקט המגן של הסטטינים קשור לפחות בחלקו להורדת כולסטרול, וכל ירידה הנה ברוכה (70 טוב מ- 120, שטוב מ- 160). יש הסבורים שלסטטינים יש גם אפקטים מגנים שאינם קשורים להורדת הכולסטרול, אך דבר זה אינו ודאי.
    4. עם הפסקת נטילת סטטינים ערך הכולסטרול חוזר לרמה הבסיסית תוך שבועיים-שלושה. אין תופעה של יצירה ביתר לאחר הפסקה. אין שום סיבה לתת "מנוחה" לגוף מסטטינים – אין שום הוכחה שזה מונע נזק כלשהו (גם כך נזק בלתי הפיך מסטטינים הוא דבר נדיר ביותר) ואין מידע האם זה פוגע ביעילות הטיפול.
    5. אזטרול ניתן כמעט תמיד כתוספת לסטטינים במקרים בהם ערך המטרה של LDL לא הושג עם מינונים מקסימאליים, או כשלא ניתן לעלות במינוני הסטטינים עקב תופעות לוואי.רק במקרים נדירים ניתן אותו לבד, בעיקר בגלל שטרם הסתיים המחקר הבודק אם תרופה זו גם מורידה את הסיכון להתקפי לב (תוצאות מחקר זה צפויות להתפרסם בסביבות 2011-2012). אזטרול מורידה את רמת ה- LDL ב- 20-25% הן לבד והן כתוספת לסטטינים. קופות החולים נותנות את האזטרול בהתאם להתוויות שבסל הבריאות (למטופלים ברמת סיכון גבוהה העומדים בהתוויות שהזכרתי).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובות למתעניין

    ד``ר רפי ביצור
    15/07/2009

    6. העלאת רמת ה- HDL הנה עסק מתסכל ביותר. יין אדום שמן זית וכו' יכולים לעזור מעט, וכך גם פעילות גופנית והפסקת עישון. באלה עם רמה גבוהה של טריגליצרידים – תרופות ממשפחת הפיראטים יכולות להעלות את רמת ה- HDL במקביל להורדת רמת הטריגליצרידים, אך הן לא יעזרו באלה עם רמה תקינה של טריגליצרידים. בקרוב (כך אני מקווה) יאשר משרד הבריאות את הניאצין התרופתי המעלה את רמת ה- HDL ב 20-25% בממוצע. בינתיים ניתן להשיגו באישור מיוחד בחלק ממרפאות הליפידים. אדגיש כי הניאצין הרגיל המשווק בבתי טבע אינו מספק, שכן במינונים הגבוהים הדרושים (1-2 גרם) הוא גורם לתופעת הסמקה בלתי נסבלת בשכיחות גבוהה. הניאצין NO FLUSH אינו מכיל חומר פעיל. אין כל תוסף המעלה רמת HDL.
    7. ככל שאנו צוברים יותר ידע אנחנו מרגישים יותר ויותר נוח עם קביעת יעד טיפול של LDL 70 במטופלים בסיכון גבוה. העדויות מצביעות על כך שטיפול לרמה זו במטופלים אלה מקטין במידה משמעותית את התחלואה והתמותה, שיעור תופעות הלוואי נמוך, ונזקים בלתי הפוכים נדירים ביותר (אם בכלל).
    8. אין כל תוסף המוריד את רמת ה- LDL ב- 25%. פיטוגארד מכיל פיטוסטרולים היכולים להוריד את רמת ה- LDL בכ- 10%, ולכן יכולים לשמש כתוספת לסטטינים או במטופלים בסיכון נמוך עם ערכי LDL לא מאד גבוהים. שאר התוספים שהזכרת לא נבדקו בצורה רצינית ואיני מכיר כל מחקר שבדק את יעילותם.
    9. המחקר בנושא ויטמין D ותחלואה לבבית נמצא בחיתוליו. יש קשר סטטיסטי בין חסר ויטמין D ותחלואה לבבית, אך אין עדיין כל הוכחה שמתן תוסף ויטמין D מקטין את הסיכון. מידע כזה יהיה בעתיד. בינתיים, סביר, לדעתי, לתת תוספי ויטמין D אם יש חסר משמעותי ואין התוויות נגד. בכל מקרה לא מומלץ לעשות זאת ללא פיקוח רפואי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדר' ביצור, הרבה תודות על התשובה

    A
    15/07/2009

    המפורטת והמלומדת. למדתי הרבה.
    מצטער על עומס השאלות בתגובה אחת, אבל חשבתי שיהיה נכון יותר, גם לשאר הגולשים, לקבל באופן מרוכז מידע רב בקשת רחבה של נושאים רלוונטים המעניינים את גולשי הפורום. כמובן שיכולתי לשלוח 9 תגובות נפרדות, האם זה היה קל יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כולסטרול גבוההה...
    ארטור
    15/07/2009

    שלום רב.
    עשיתי אתמול דביקות דם והיום בתוצאות הרופא אמר לי שיש לי כולסטרול גבוה שהוא 250 . אני בן 22
    שוקל 94 וגובה שלי 1.78מטר והבנתי שזה נחשב לגבוה .
    מאוד אשמח עם תעזרו לי..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כולסטרול גבוההה...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לארטור

    ד``ר רפי ביצור
    15/07/2009

    בשאלתך חסרים נתונים רבים, ולכן אתן תשובה עקרונית ולא פרטנית.
    1. הצורך בטיפול נקבע עפ"י הערכת הסיכון למחלת לב. הערכת סיכון זו מתבססת על מכלול הנתונים הכוללים גיל, מין, עישון, לחץ-דם, סוכרת, ערכי שומני הדם השונים, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד. לעתים, כאשר המצב "גבולי", אנו נעזרים גם בבדיקות נוספות.
    2. ככלל, אצל אלה הנמצאים בסיכון גבוה (כאשר יש כבר מחלת לב או סוכרת) - יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 70. אצל אלה הנמצאים בסיכון בינוני, יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 130, ולעתים פחות מ- 100. אצל אלה הנמצאים בסיכון נמוך, יעד הטיפול הוא רמת LDL של פחות מ- 160.
    3. הבסיס לטיפול הוא שמירה על תזונה נכונה (לפי יעוץ תזונאי אישי), פעילות גופנית אירובית סדירה (לאחר קבלת אישור מהרופא המטפל) והמנעות מעישון.
    4. כאשר אלה לא עוזרים, יש לעתים צורך בטיפול תרופתי. באלה המצויים ברמת סיכון גבוהה, מקובל להתחיל בטיפול תרופתי מייד ובמקביל לשינוי אורח החיים.
    5. הטיפול התרופתי מתבסס בראש ובראשונה על תרופות ממשפחת הסטטינים. כאשר טיפול זה אינו מספיק או אינו נסבל בשום אופן, ניתן לטפל בתרופות אחרות (כגון אזטרול, רזינים או ניאצין), בד"כ בתוספת לסטטינים.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתח
    עודד
    14/07/2009

    שלום אני בן 36 שאני לחוץ יש לי כמה ימים קצב לב לא סדיר החסרת פעימה האם זה מלחץ עשתי אקג תקין האם זה מסוכון ולמה זה קורה רופא משפחה אמרה שזה מלחץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתח

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ

    ד''ר אבישי אליס
    15/07/2009

    לא נראה שהדבר מסוכן, יש להבדק עי רופא ןלעבור בדיקות כאקג ואחרות עפ החלטת הרופא.
    ולא להלחץ!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחץ

    עודד
    15/07/2009

    תודה על התשובה אבל לא ענתי לי לי על השאלה האם לחץ יכול לגרום לשניום בדופק עשתי אקג תקין האם אקג רואה את הבעיה הזאצ הספצפית אצין שאני שותה סראקסט עקב התקפי חרדה שהיו לפני הרבה שנים אני שותה 10 שנים סראקסט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה לגבי תרופה
    אברהם
    14/07/2009

    נכבדי רופא הקרידלוג רשם לי כדורים מסוג לאוקסר 50, בבית המרקחת של קופת חולים כבלתי כדורים מסוג לוסרדקס 50 אבקש לדעת אים זה אותה תרופה או שיש טעות תודה אברהם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה לגבי תרופה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאברהם - זו אותה התרופה

    ד``ר רפי ביצור
    14/07/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    123
    15/09/2009

    זוהי אותה תרופה רק חלופה גינרית זולה יותר....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שומנים וGPT
    עודד
    10/07/2009

    שלום אני בן 36 אני בריא בדרך כלל עלה לי פתאום השומנים ל300 וגם GPT יצא לי 63 במקום 37 המקסימום ,האם זה קשור אחד לשני אצין שהכולסטרול תקין עשתי בדקית וירוסים בכבד הכול תקין מה לעשות האם זה מסוכן ואיך זה יעבור ממה זה נובע אני שותה 60 מילגרם סראקסט אצין שב4 שנים אחרנות הבדקות תיקנות תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שומנים וGPT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • SGPT

    ד''ר אבישי אליס
    10/07/2009

    כעקרון, כאשר מתקבלת תשובה חריגה כדאי לחזור עליה.
    עליה בסדר גודל כזה קשורה בד"כ לכבד שומני, והוכחה לכך היא העליה בטריגליצרידים שציינת.

    החריגה היא מזערית ומאחר שבדיקה לוירוסים תקינה הייתי מציע להתרכז בהקפדה על דיאטה ופע גופנית.
    אני סמוך ובטוח שבדיקה חוזרת בעוד כ 3 חודשים תהיה תקינה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימוויל ושיני שום
    ברק
    07/07/2009

    שלום. רציתי לשאול לגבי לקיחת פלויקס (תרופה לדילול דם) ביחד עם אכילת שום. האם יש בכך סיכון (הבנתי שגם שום מדלל דם ולכן הסכנה העיקרית היא בהתפתחות דימומים וכיו"ב)? תודה רבה. ברק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימוויל ושיני שום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לברק

    ד``ר רפי ביצור
    07/07/2009

    אין כל בעיה לקחת סימוביל, פלביקס ולאכול שום בעת ובעונה אחת. מניעת הקרישה ("דילול הדם") ע"י השום הנו מזערי, אם בכלל.
    בתיאבון!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתלבטת
    יעל
    07/07/2009

    שלום,
    בת 50 סובלת מל"ד גבוה מאוזן ע"י טיפול תרופתי (atacan+)
    בבדיקת דם אחרונה עלייה חדה בטריגליסרידים מ70 ל106 שאר הערכים גם גבוהים:
    HDL 64,8.; LDL 156,3; NON HDL 178
    TOTAL CHOLESTEROL 242
    האם לנסות חודש דיאטה ללא פחממות ושומנים או להתחיל מיידית בטיפול תרופתי לאור גורם סיכון נוסף? העניין הוא שאם מתחילים עם הטיפול בסטטינים זה לכל החיים ומה עם הנזק לכבד ?
    בתודה על תשובתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתלבטת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ליעל

    ד``ר רפי ביצור
    07/07/2009

    העליה בטריגליצרידים בערכים שציינת הנה חסרת משמעות ואינה מצריכה טיפול.
    לעומת זאת, ערך LDL של 156 באשה בת 50 עם יתר לחץ-דם הנו גבוה מהרצוי, ובד"כ מצריך טיפול תרופתי. לא סביר להניח שיגרם נזק מעיכוב של חודש בהתחלת הטיפול, אך הסיכוי להוריד את רמת ה- LDL לערך הרצוי של 130 לכל היותר (ויש שיגידו אף נמוך מזה) בעזרת דיאטה בלבד אינו גבוה.
    בניגוד לאמונה הרווחת - סטטינים אינם גורמים נזק לכבד. יש לעתים רחוקות עליה קלה ברמת אנזימי הכבד, שגם מומחי הכבד מסכימים שאינה מעידה על מחלת כבד ואינה מצריכה שינוי בטיפול, אם הוא נחוץ.

    מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דיאטה והורדת כולסטרול

    אהרון
    09/07/2009

    דיאטה שאת מציעה מתאימה להורדת טריגליצרידים שרמתם אצלך תקינה.
    להורדת כולסטרול איו בעיה בצריכת שומנים במידה, אבל יש לצמצם עד כמה שאפשר שומן רווי. שומן חד בלתי רווי מומלץ להורדת LDL, כמו כן מזון עתיר סיבים, בעיקר מסיסים.
    אם את סובלת מהשמנת יתר, הורדה ניכרת במשקל על ידי דיאטה ופעילות אירובית יומית עשויה
    לפתור אותך מכניסה לברית נשואים קתוליים עם הסטטינים. תוצאות מוחשיות אפשר לראות אחרי 10שבועות. לגבי נזק אפשרי לכבד, טרם נאמרה המילה האחרונה ( כמובן, המינון הינו גורם משמעותי), תלוי את מי שואלים. תמיד רופא שידו קלה על הסטטינים ינסה לשכנע שאין סיבה לדאגה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה לאהרון

    ד''ר אבישי אליס
    09/07/2009

    אין ספק שדיאטה מבוקרת, ירידה במשקל ופעילות גופנית הם האמצעי הטוב ביותר לשליטה על שומני הדם. ואין גם ספק שיש למצות דרך זו , ולהשתמש בה גם בעת מתן תרופות טובות ויעילות.

    מאידך, הורדה יעילה משמעותית ויציבה בערכי הכולסטרול (שהוא עיקר הבעיה במקרה זה ולא הטריגליצרידים תתכן עי הסטטינים, שליעילותם במניעת תחלואת לב וכלי דםהוכחות רבות.

    ספקנות היא דבר טוב ובריא ואין לקבל דברים כמובנים. אך הנסיון ליחס לרופאים יד קלה במתן סטטינים ובכך התעלמות מתופעות לוואי אינה במקומה ואף מקוממת.
    איננו חושבים שיש לתת סטטין לכל אחד ואחת תמיד ובכל מקרה , אלא עפ הנתונים , גורמי הסיכון והערכים - וכפי שנעשה במקרה זה ומתוך הנימוקים שצויינו.

    ידינו אינה קלה במתן תרופות , אך איננו נמנעים מלהציע אותם כשצריך, תוך ידיעת הסיכונים והרווח הצפוי.
    אין בספרות הרפואית תאורי מקרה של אי ספיקת כבד (ולגבי הבודד שקיים ישנו ספק רב לקשר לסטטינים), נשמח ללמוד על נתונים נוספים, אם ישנם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום