מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שימוש בסימבקוררפי07/06/2009
שלום, אני בן 37, ובריא בד"כ ללא צורך בתרופות מסוג כלשהו. לפני שלושת רבעי שנה בערך התברר שיש לי כולסטרול גבוה, ודיאטה לא עזרה לשינוי המצב (אני רזה, אבל למשפחה שלי יש נטיה לכולסטרול גבוה מצד האבא). החלטתי עם הרופא שכדאי לנסות להשתמש בתורפות, והוא נתן לי 20 מ"ג ליום של סימבאסטין לחודש. לקחתי את זה לפני שלושה חודשים, ועשיתי בדיקת דם לפני שבוע. הבדיקה הראתה שעדיין יש לי כולסטרול די גבוה החורג מהרמות הרצויות, אבל הנתון המפתיע ביותר היה עליה משמעותית ב ALT(GPT) שהבנתי שאלו אנזימי כבד. זה עלה מקצת פחות מ 40 ל 69. היום הייתי שוב אצל הרופא והוא נתן לי סימבקור 20 מ"ג לחודשיים עם בדיקת דם לעוד שבועיים. בהוראות של התרופה כתוב לא לקחת אותה אם יש עליה פתאומית ובלתי מוסברת באנזימי הכבד. האם עליי להיזהר בעקבות התוצאות של הבדיקה האחרונה ולא לקחת את התרופה ? ושאלה כללית יותר : האם תרופות מסוג זה גורמות לגוף לסמוך עליהן או מחלישות את סינון השומנים הרגיל כך שנוצר מצב שהן עוזרות אבל הגוף מחזיר לעצמו את השומנים מהר יותר בהיעדרן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מרפי לרפי
ד``ר רפי ביצור07/06/2009עליה מינימלית כזו ב- GPT אינה משמעותית. מכיוון שאתה סובל מרמה גבוהה של כולסטרול, וה- GPT הבסיסי הוא גבולי-גבוה, סביר להניח שיש לך כבד שומני המתאפיין בערכים מעט גבוהים של GPT עם עליות וירידות קלות במעקב. כבד שומני אינו סיבה להימנע מטיפול בסטטינים, אם יש בכך צורך.
גם אם העליה הקלה ב- GPT נגרמה עקב הסטטין, אין היא משמעותית ואין זו סיבה להפסיק את הטיפול אם יש בו צורך (ואין לי מספיק נתונים לקבוע אם יש בו צורך).
סטטינים כגון הסימבקור מקטינים את יצור הכולסטרול. אמנם הגוף מגיב בעליה מסוימת של ספיגת הכולסטרול מהמעי, אבל התוצאה נטו היא ירידה ברמת הכולסטרול. מה שחשוב יותר הוא שבאנשים עם סיכון גבוה ללקות במחלת לב, הטיפול בסטטינים מקטין את הסיכון במידה משמעותית.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קליפות שקדיםAmir07/06/2009
שמעתי המלצה על אכילת שקדים מקולפים. אשמח לקבל כמה הסברים:
1) האם אכן קליפות השקדים פחות בריאות?
2) האם ניתן לקבל הסבר על כך?
3) לצורך קילוף השקדים אני משרה אותם במים רותחים. האם אני מאבד חלק מהערך התזונתי ומהו?
4) מה בריא יותר: שקדים עם קליפות או שקדים שהושרו במים רותחים לצורך קילופם?
תודה, אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאמיר
ד``ר רפי ביצור07/06/2009לא ידוע לי על מניעה רפואית כלשהי לאכילה סבירה של שקדים לא קלופים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רפי
Amir08/06/2009תודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גליי P שלילייםרחלה16/05/2009
שבוע טוב ד"ר,
אני בחור בן 31 שעברתי מלפניי 13 חודש
אבלציה מוצלחת ,עקב atrial fluter with fibberlation
מאז תודה לאל אין פרפורים אבל מאז יש פעימות מוקדמות ופלפטציות מדיי פעם
(בעקבות הפעימות המוקדמות חוברתי ללופריקורדר שקבע שיש לי 10 פעימות חדריות מוקדמות ביום והם לא מסכנות אותי...)
אני גם עושה אקג לביקורת מדיי פעם ,וגילו אצלי באק"ג אחרון גלי P שליליים וגם
atrial rhytem בעקבות זה שלחו אותי לבדיקת דם שקבע טרופונין שלילי
ואק"ג תקין ללא גלי P שליליים
השאלה ד"ר
האם גליי P שליילים דורשים טיפול ?
או atrial rhytem ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלי P
ד''ר אבישי אליס17/05/2009נראה לי שאין זה הפורום המתאים לשאלותך, אלא פורום קרדיולוגי הדן בהפרעות קצב.
מדוע שלא תפנה למי שבצע את האבלציה ועוקב אחריך?
הוא לבטח מכיר את התרשימים שלך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולגלית14/05/2009
שלום
הכולסטרול שלי 289
LDL 199
HDL 59
יש במשפחה כולסטרול סבתא אמא ואחות אני בת 42
לאחרונה אני סובלת צלחצים בחזה מעין מועקה אבל לא תמידי האם יש קשר או האם אני ברמת סיכון
גם לחץ הדם עלה לאחרונה 135/85 אני התחלתי עם נורמיטן
האם אני חייבת להתחיל טיפול?? אני לפני בדיקת דופלקס עורקי כליה ..מה הרופא מחפש בבדיקה זו?ואיך נערכת הבדיקה האם היא חודרנית? בהרדמה?
אודה על תשובה - גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלית
ד``ר רפי ביצור14/05/20091) ערכי הכולסטרול ה"רע" גבוהים, ויש להורידם. בד"כ יש צורך בטיפול תרופתי לשם כך, אולם לא אוכל להגיד בודאות על סמך מידע חלקי בלבד (האם יש מחלת לב לך או במשפחתך? האם יש סוכרת? האם את מעשנת? האם נעשה ניסיון לטיפול לא תרופתי? האם את לוקחת גלולות למניעת הריון? ועוד).
2) תחושת המועקה בחזה דורשת התייחסות - מומלץ לפנות בהקדם לבדיקת רופא המשפחה שישקול את הצורך בבדיקת מאמץ ו/או בדיקות נוספות.
3) דופלקס עורקי כליה הנה בדיקת אולטראסאונד המתבצעת כאשר מחפשים סיבה ללחץ דם גבוה. הבדיקה אינה פולשנית ואינה מבוצעת בהרדמה.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםמרינה14/05/2009
אני בת 57 כולסטרול שלי 207 טריגליצדים 157 LDL130 HDL67 אני מקבלת סימוביל 40 מג כמובן שומרת על דיאטה גם ביגלל המישקל שאלה אולי מומלץ להחליף טרופה? עם כן איזה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למרינה
ד``ר רפי ביצור14/05/2009בהיעדר מידע על גורמי הסיכון שלך (מחלת לב או כלי דם, סוכרת, עישון, לחץ דם, סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר ועוד) לא אוכל לחוות דעה על הטיפול שאת מקבלת.
ערך הכולסטרול הרצוי נגזר מרמת הסיכון לפתח מחלת לב. אם רמת הסיכון שלך גבוהה - הרי שיש צורך להחליף את הטיפול לטיפול חזק יותר. אם רמת הסיכון נמוכה - הטיפול מספק ואין צורך להחליפו. אם רמת הסיכון בינונית - המצב גבולי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה לספורטאיתענת10/05/2009
בתי, בת 27 ספורטאית רזה אך בעלת כולסטרול של קרוב ל-300 בגלל נטיה גנטית.
לאביה,בעלי, יש מחלת עורקים כלילית וכולסטרול מאד גבוה והוא מטופל בקרסטור, בין היתר.
גם לאחר לקיחת סימוביל הכולסטרול שלה נשאר גבוה - 230.
יש לציין ששאר הערכים - טריגליצרידים וכדומה הם תקינים והתזונה שלה מוקפדת אף היא.
הומלץ לה להפסיק בנטילת הסטטינים.
מהם נזקי הסטטינים לעומת היתרון שעשוי להיות במקרה שלה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לענת
ד``ר רפי ביצור10/05/2009איני יודע מי המליץ לה להפסיק את נטילת הסטטינים ומדוע, אבל (בהסתייגות שהמידע שבידי מוגבל) המלצה זו נראית תמוהה (בלשון עדינה).
ממה שכתבת נראה שלביתך יש היפרכולסטרולמיה משפחתית, מצב המתאפיין בערכי כולסטרול גבוהים ביותר ונטיה לפתח מחלת לב בגיל צעיר. הדרך היעילה ביותר להקטין את הסיכון במקרים אלה היא טיפול בסטטינים. במצב זה יש צורך בד"כ במינונים גבוהים של סטטינים "חזקים", וזו גם הסיבה, כנראה, שאביה מקבל קרסטור.
איני יודע אם בתך נמצאת במעקב מרפאת ליפידים, אבל אם לא - מומלץ בחום לפנות למרפאה כזו לטיפול מועקב. מנס' הטלפון להזמנת תור במרפאה בתל השומר הוא 03-5304582* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי כולוסטארולטליה05/05/2009
אני בת 62 ובבדיקות דם האחרונות ניראה לי כי יש לי כולוטארול קצת גבוהה 238 , LDL 133 HDL 88.2 , NON HDL 149 Triglycerides 86 . האם היחסים בינהם כגון ה HDL הגבוה יחסית משפר את המצב של LDL שהו גם גבוה יחסית.
רב תודות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאווה
ד``ר רפי ביצור06/05/2009ערך ה- HDL מצוין ומקנה הגנה מסוימת (אם כי לא מלאה) מפי מחלת לב.
לגבי ערך ה- LDL, לא אוכל לחוות דעה לגביו ללא מידע מלא על גורמי הסיכון הנוספים (סוכרת, עישון, יתר לחץ דם, סיפור משפחתי של מחלת לב, ועוד). אם אין כל גורמי סיכון נוספים, הערך ככל הנראה תקין ואינו מצרי טיפול תרופתי.
שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה, משקל גוף תקין, פעילות גופנית אירובית סדירה והימנעות מעישון מומלצים בחום לכולם.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית טריגליצרידים 30 שנהרון04/05/2009
טריגליצרידים גבוהיים 350 עד 600 מזה 30 שנה כול כדור בגלובוס לא מתאים לי ועושה דלקות קשות, ניסתי את כל הסוגים טוב לשנת 2008 .כמובן ששומר על דיאטה.
שאלתי 1- האם יש חדש בגלובוס העולמי בנושא כדורים.
2- אני לאחרונה משתמש ב niacin non flush. בערך 600 מ"ג ביום זה עוזר ב10% בערך.
אשמח לקבל תשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרון
ד``ר רפי ביצור04/05/2009קשה לפתור בעיה של 30 שנה ביעוץ אינטרנטי על סמך מידע חלקי.
כעקרון, הטיפול הטוב ביותר לרמה גבוהה של טריגליצרידים הוא שמירה על משקל גוף תקין, תזונה דלת פחמימות, פעילות גופנית אירובית סדירה ואיזון סוכרת (אם קיימת).
במדה ואלה לא עוזרים - יש כמה אפשרויות לתרופות. הניאצין NON FLUSH הוא NON NIACIN... אינו מכיל חומר פעיל בכמות משמעותית והדבר היחיד היורד בעקבותיו הוא מפלס המזומנים בארנק.
בקרוב עומד להגיע לארץ ניאצין תרופתי (תרופת מרשם, לא תוסף), וניתן להשיגו כבר עתה בחלק ממרפאות הליפידים. קיימות גם אופציות אחרות.
מומלץ שתפנה ליעוץ מסודר פנים אל פנים במרפאת ליפידים. הבא אתך את מלוא הנתונים על ערכי שומני הדם לאורך השנים, הטיפולים אותם קיבלת ומידע רפואי כללי לגביך. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות וחיוורון עם נטילת ליפיטורמירי30/04/2009
שלום,
מזה כחצי שנה שאני נוטלת ליפיטור 20
לאחרונה אני מרגישה עייפות רבה וכן אני חיוורת מהרגיל
האם אלו תופעות לוואי של התרופה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למירי
ד``ר רפי ביצור30/04/2009עייפות וחיוורון אינן תופעות לוואי אופייניות של ליפיטור. לתופעות אלה יכולות להיות סיבות רבות (למשל אנמיה, אך גם סיבות אחרות) ומומלץ שתפני לרופא המשפחה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהבת 1729/04/2009
שלום,לא כל כך ידעתי לאיזה פורום לשייך הודעה זו. מקווה שזאת אכן הכתובת.
אני בת 17,ובתקופה האחרונה,משהו כמו חודש,אני מרגישה בכמה דברים שלא הרגשתי בעבר.
הדבר שהכי בולט ומפריע הוא קצב הלב. אני מרגישה המון פעמים שקצב הלב נורא חזק,גם בזמן שינה[בזמן השינה,בעבר נהגתי לנשום דרך האף,אך בזמן האחרון ישנה ההרגשה כי "לא מספיק" אוויר נכנס ולכן התחלתי לנשום בכבדות מהפה]. אני מתעייפת מאוד מהר ומרגישה גם קושי לנשום בעלייה פשוטה במדרגות או הליכה כלל לא מהירה. אני אמנם לא מתעסקת בספורט במהלך היום-יום,אך אף פעם לא התעייפתי מדברים כאלו הדורשים מינימום אנרגיה. כמובן שגם בפעילויות הפשוטות הללו אני מרגישה שהלב עומד לצאת מבית החזה. בהתחלה חשבתי שאולי מדובר באנמיה,כיוון שאני צימחונית כבר שנה,והתחלתי לחוש בזמן האחרון גם סחרחורות,כאבי ראש ועייפות שמאפיינים אנמיה.
יש לציין שאני בולמית,וסובלת כבר 3 שנים מהפרעות אכילה,הכוללים עליה וירידה במשקל בקצב נורא מהיר,ובשנה האחרונה אף העלתי 24 קילו,לאחר שנה שירדתי במשקל בגלל הפרעת אכילה.
אשמח לקבל תשובה בהקדם. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבת 17
ד``ר רפי ביצור30/04/2009ודאי תביני שלא ניתן לאבחן ולטפל דרך האינטרנט. האפשרות של אנמיה סבירה, כמו גם מצבים אחרים. מומלץ בחום שתפני לרופא המשפחה לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות לא רגילות לגיל 17
ג'ני30/04/2009לפי התאור של התופעות מהן את סובלת, אני יכולה להוסיף על מה שהרופא שענה לך המליץ, אך הייתי מוסיפה כי יתכן כי התזונה שלך צריכה שינוי ושיפור. ז"א, יתכן כי את אוכלת את הדברים הלא נכונים, מלבד העובדה שאת בולמית. עלייך על כן להיזהר מסכנה של סוכרת, וגם כדאי שהרופא ישלח אותך לרופא קרדיולוג כדי להיבדק באופן יסודי. הרבה בריאות והצלחה! ג'ני - מטפלת אלטרנטיבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יין אדום לחולים הטרשת עורקיםגלית26/04/2009
בעלי סובל מטרשת עורקים ונוטל תרופות ללחץ דם, דילול דם, ובינהן גם אספירין.
האם יין אדום בכמות קצובה של כוס ביום[ אולי פחות?] תועיל לבריאותו,או שמה תזיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגלית
ד``ר רפי ביצור26/04/2009המידע לגבי יין אדום חלקי ואינו חד-משמעי. מהמידע הקיים ניתן להסיק שיתכן (אם כי לא ודאי) שיין אדום בכמות שציינת יכול להקטין את הסיכון להתקפי לב. לפני קבלת החלטה כזו יש להתייעץ ברופא המטפל המכיר אותו על מנת לוודא שאין כל סיבה רפואית המונעת ממנו לשתות יין.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר לתוצאת בדיקהיחיאל20/04/2009
בבדיקות דם אחרונות נמצאו התוצאות הבאות
כולסטרול - 141
LDL -56
HDL- 32.3
NON LDL -108
טרגלצרידים -261
לא מעשן משקל תקין
24.74 BMI
האם הערכים בגדר הנורמה ומה עלי לעשות בכדי לשפר את התוצאות
וכמוכן מה משמעות תוצאת ה-NON LDL
תודה מראש על התשובה - מקווה שתהיה מהירה ומועילה
יחיאל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות
ד''ר אבישי אליס20/04/2009תוצאותיך יפות
רמת ה HDL נמוכה והפתרון הטוב ביותר היא פעילות גופנית
רמת הטריגליצ גבוהה- יש להקפיד על דיאטה ולהמנע מפחממות, מתוקים, בירה.....
NONHDL-C הוא סך החלקיקים הרעים התורמים להתפתחות טרשת עורקים - גם ערך זה תקין לרמת הסיכון הנמוכה שלך
פעילות גופנית והקפדה על דיאטה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוששת מאודמיכל19/04/2009
שלום רב,
לבן זוגי בן ה30 יש כר זמן רב בעיה בתפקוד המיני.
כעת שהתחלנו לעשות בדיקות נמצא כי יש לו שומנםי בדם גבוהיים
המוגלובין וקולסטרול
פרולקטין 1) 54-380
2) 36226.3
קולסטרול 1) 107-200
2)244.1
מה עלינו לעשות הלאה, אמרו לנו שיש בדיקות לעשות אבל לחכות 3 חודש? איך אפשר למהר זאת אפילו בפרטי? בבקשה תעזור לנו
מ+ר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוששת
ד''ר אבישי אליס19/04/2009הערכים שציינת אינם ברורים
אנא העתיקי שם הבדיקה ומולה את הערכים אחד לאחד
קשה להבין את המספרים והערכים שציינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי קולסטרולדני19/04/2009
בן 45 .לא פעיל ספורטיבי .האם הערכים תקינים ? כולסטרול בנורמה 207
triglycerides 126
hdl 45
ldl calc 137
אם לא מה מומלץ ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי כולסטרול
ד''ר אבישי אליס19/04/2009עקרונית, במידה ואין גורמי סיכון נוספים (עישון,יתר לחץ דם , סוכרת , רקע משפחתי)- אין צורך בטיפול תרופתי . יש להקפיד על דיאטה מאוזנת ופע גופנית כ 40 דקות ליום)
בהצלחה
במידה ויש משהוא מהנ"ל, חזור ונדון שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול גבוה, גלולות ועוד...דנה05/04/2009
לאור ערכי כולסטרול גבוהים שהתגלו בבדיקת דם שגרתית, החלפתי סוג גלולות מיסמין למינס,
ואכן יש ירידה בכולסטרול אך עדיין ערכים גבוהים.
הומלץ לי להתחיל טיפול בסימבקור, האם גם עכשיו לאחר ש LDL ירד מ 250 ל 208 עדיין מומלץ להתחיל טיפול תרופתי?
להלן שאר התוצאות:
כולסטרול כללי 297
LDL 208
66 HDL
טריגליצרידים 107
אני בת 26, משקל תקין (1.75 שוקלת 62 , BMI- 20)
ההמלצה לקחת סימבקור היא בגלל שלאבי היה התקף לב בסביבות גיל 50.
המומחה שהתייעצתי איתו חושב שמדובר ב FH* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד``ר רפי ביצור06/04/2009לאור ערכי LDL מעל 200 וסיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר לאביך, האפשרות של היפרכולסטרולמיה משפחתית סבירה מאד. במקרה כזה יש, אכן, צורך בטיפול בסטטינים כגון הסימבקור.
לפני תחילת הטיפול הייתי מנסה להפסיק לחלוטין את הגלולות למניעת הריון מכל סוג שהוא ובודק שוב את רמת הכולסטרול. יתכן וללא גלולות הרמה תהיה כזו שלא תצריך טיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



