מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גלולות ופרופיל שומנים בדםחסויה02/04/2009
שלום רב,
בת 35. מסתם מיטרלי מיקוסמטוטי ואי ספיקה בינונית של המסתם. המנגויומות מרובות בכבד.
עד היום נטלתי 36 גלולות למניעת הריון ברצף כחלק מהכנה ללפרוסקופיה בשל אנדומטריוזיס אותה עברתי לפני 11 יום. לציין כי זו הפעם הראשונה בחיי בה אני נוטלת גלולות ואמורה להמשיך ליטול עוד כחודשיים.
בבדיקת דם שבוצעה פרופיל השומנים כדלקמן:
כולסטרול- 205
טריגליצרידים- 155
HDL - 61
LDL- 113
בבדיקות שגרתיות רמות הכולסטרול הינן בסביבות 170 והטריגליצרידים 70.
יודעת אני כי קיים קשר בין נטילת גלולות לבין פרופיל שומנים- אך האם נטילה כה קצרה עשויה להשפיע?
אודה על כל מענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחסויה
ד``ר רפי ביצור02/04/2009בהנחה ואין גורמי סיכון נוספים כעישון, יתר לחץ דם, סוכרת, סיפור משפחתי של מחלת לב גיל צעיר וכו' - פרופיל השומנים הנוכחי תקין ואינו מצריך טיפול. גם אם תהיה השפעה של הגלולות, הרי שלאור העובדה שאת עומדת ליטול אותן לזמן מוגבל של חודשיים, אין לכך השפעה על הסיכון ללקות במחלת לב.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרב תודות
חסויה02/04/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםדנה29/03/2009
100- 70 mg/dl 76 GLUCOSE
43- 17 mg/dl 19 UREA
0.95- 0.51 mg/dl 0.68 CREATININE
145.0- 135.0 mEq/L 140.3 SODIUM
5.1- 3.5 mEq/L 4.5 POTASSIUM
200.0- 110.0 mg/dl 229.8 CHOLESTEROL
150- 0 mg/dl 236 TRIGLYCERIDES
120- 40 mg/dl 46 CHOLESTEROL- HDL
130.0- 40.0 mg/dl 136.3 CHOLESTEROL-LDL calc
- mg/dl 183 NON-HDL_CHOLESTEROL
31- 0 U/L 17 GOT (AST)
34- 0 U/L 23 GPT (ALT)
שלום רב, אני בת 29 ולפי הבדיקות הבנתי שיש לי כולסטרול גבוה הרופאה רוצה לתת לי כדורים ואני מעדיפה לעשות ספורט ולעשות דיאטה. אני בחורה רזה מאוד ולאחר כריתת כיס מרה.
מה את מציעה לעשות? האם כדאי לקחת את הכדורים למרות שהתחלתי לשמור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד``ר רפי ביצור29/03/2009לגבי הטריגליצרידים - לרוב ניתן להוריד את רמתם ע"י תזונה דלת פחמימות ופעילות גופנית. מומלץ לפנות לתזונאי/ת לקבלת הדרכה מסודרת.
לגבי הכולסטרול - בהנחה ואין לך גורמי סיכון נוספים כגון עישון, סוכרת, יתר לחץ דם או סיפור משפחתי של מחלת לב בגיל צעיר, לא בטוח שיש צורך בטיפול תרופתי. מומלץ לבצע הערכה לא אינטרנטית של הסיכון למחלת לב והצורך בטיפול תרופתי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא בטוח?
אהרון30/03/2009עם LDL 136 וההנחות שפרטת, מישהו מעלה בדעתו טיפול תרופתי שלרוב הוא חתונה קטולית?. לא "לא בטוח" אלא
"בטוח לא".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורדת טריגליצרידים
ג'ני30/04/2009ידוע לי מנסיון אישי, שאם רוצים להוריד את הטריגליצרידים יש ליטול את התוספים הבאים, בצורה בטוחה ביותר והתוצאות לא תאחרנה לבוא: ויטמין B6, B12 ו-פוליק אציד. שלושת אלה, מורידים את שומנים בדם (טריגליצרידים) בצורה טבעית וללא חשש. ג'ני - מטפלת אלטרנטיבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה בבקשה פוליק אציד?
רון04/05/2009ומה כמויות ב 12 וב 6
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאן נמחקה הודעה גסת רוח
ד``ר רפי ביצור07/06/2009ניתן לכתוב הכל - אך תוך שמירה על שפה נקיה והמנעות מקללות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשומנים בדם - דנה
Amir07/06/2009דנה,
תרשי לי לא להסכים לחלוטין עם קודמי.
תמונת הדם שלך מאוד לא מעודדת.
יש לך LDL גבוה ומאידך HDL נמוך. זהו שילוב קטלני.
בנוסף, יש לך גם TRIGLYCERIDES לא נמוך.
שני הגורמים מסייעים לסתימת עורקים (מסייע = לא טוב)
אני אישית סבלתי מעודף שומנים בדם (בדומה לך) למרות מבנה גוף רזה (רזה מאוד:-)) ללא בעיות TRIGLYCERIDES. הרופאה שלי לא הדגישה מספיק את חומרת המצב ורק המליצה לי להפחית באכילת אוכל שמן. כעבור שנתיים קיבלתי התקף לב (פרפור חדרים). למזלי הרב קיבלתי שרותי החייאה בזמן ולבד מיומיים שהייתי ללא הכרה והרבה דאגות למשפחתי יצאתי כמעט ללא פגע.
אינני רופא (זוהי הצהרה שבאה להמליץ להתייעץ בבעל מיקצוע), אך למיטב ידיעתי, דייטה יכולה להוריד את ה-LDL שלך בסדר גודל של עד ~15% (תלוי עד כמה הפרזת עד היום ובכמה תצליחי לשפר את הרגלי האכילה שלך).
עברו בערך 3 חודשים מאז פנייתך. באם את מעוניינת להמנע מתרופות. הייתי ממליץ לבצע כבר בדיקת דם חוזרת. למעשה, הייתי ממליץ על תרופות :-). במקרה שלך על "ליפיטור" המוריד את ה-LDL ללא פגיעה ב-VDL שגם כך נמצא אצלך ברצפה.
המטרה שלך היא לרדת מתחת ל-100 ולא להסתפק ברף של 130. כמו כן רצוי שתתחילי לעסוק בפעילות גופנית (כושר) לפחות 0.5 שעה ביום *4 בשבוע. (דופק מטרה בתחום האירובי). זאת במטרה לשפר את ה-HDL ובכלל.
יש משהו בהערה על ויטמין B12. באם הוא נמוך הוא עשוי להיות אחד הגורמים לבעיית ה-LDL. אין לי מספיק יידע בתחום אך ייתכן שתירצי לבדוק זאת.
תהיי בריאה,
אמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאמיר
ד``ר רפי ביצור07/06/2009אני מתרשם מהיכולת לקבוע יעדי טיפול ותרופות נחוצות דרך האינטרט, בלא שבדקת את הפונה ו(כך אני מתרשם) ללא השכלה רפואית פורמלית.
אני, לאחר 15 שנים בלבד של עיסוק בתחום, מעדיף להיות זהיר יותר, וחוזר על מה שעניתי בפניה המקורית: מומלץ לבצע הערכה לא אינטרנטית של הסיכון למחלת לב והצורך בטיפול תרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהל-ד"ר רפי
Amir08/06/2009אני מקבל את הביקורת (אני גם מתרשם עמוקות ממהירות התגובה)
אני מדבר מתוך נסיוני הדל של מקרה בודד (המקרה שלי:-))
מתוך נסיוני זה, עדיף טיפול הבלם מאשר לשון מדוייקת . מסוייגת אשר עלולה לשדר אוירת נינוחות אצל המטופל שהמצב לא נורא. ייתכן שבאמת המצב לא נורא. על פי נסיוני היחיד, נראה לי שעדיף לצאת מתוך נקודת הנחה של המצב הגרוע יותר ולנקות את הצעדים המתאימים.
מכל פנים אני אינני רופא (כפי שציינתי במקור). באם דנה תשתכנע שבמצבה היא צריכה להיות בתחושת דחיפות ובשל כך תתייעץ עם רופא (או אולי אף יותר מרופא אחד) אז אני חושב שעשיתי מעשה טוב.
בברכה,
אמיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדםדנה29/03/2009
שלום רב אני בת 29 ולפני חצי שנה גילו לי שומנים גבוהים בדם 270 כולסטרול וגלצירינים 320
עשיתי דיאטה וספורט והורדתי ל230 וגליצירינים 190.
לאחר חודש לא שמרתי על דיאטה והתחלתי "לזלול" דרך אגב אני בחורה רזה מאוד.
לפני שבוע עשיתי שוב בדיקות דם והכולסטרול יצא 230 וגליצירינים 229.
שאלתי היא האם עליי לקחת כדורים? משום שהרופאה אמרה שכדאי שאקח ואני לא כ"כ רוצה להתחיל עם כדורים במיוחד שהתחלתי לשמור שוב.....
אודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד``ר רפי ביצור29/03/2009ראי תשובתי בשאלתך השניה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Q10חנן27/03/2009
שלום.
קראתי כתבה בנושא Q10 שמומלץ לקחת כאלה שהם חולי לב .
האם מומלץ לקחת תוסף זה ?, האם התוסף הוכיח רפואית שהוא באמת עוזר לחולי לב ?
האם היית ממליץ לקחת את התוסף לכאלה שעברו אוטם שריר הלב ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לירון
ד``ר רפי ביצור29/03/2009יש היגיון ביולוגי מסויים במתן Q10 לחולים הסובלים מתופעות לוואי של סטטינים, אולם המידע המחקרי לגבי התועלת המעשית של התוסף - דל, וברובו לא הצליח להדגים תועלת.
לגבי מניעת מחלות לב ויל"ד - המידע דל אף יותר.
עם זאת - החיים האמיתיים חשובים יותר מתוצאות מחקר כזה או אחר, וניתן לנסות Q10. אם הוא עוזר - מה טוב, ואם לא - אינו מזיק. מינון של 100-200 מ"ג ליום הוא מינון מקובל, וככל הידוע אינו גורם לנזק.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שומנים בדם אצל ילדיםלירון27/03/2009
בני בן 10 ועקב היפרכולסטרולמיה משפחתית יש לו ערכים של 337 כולסטרול. אחרי טיפול בסימוביל 20 במשך יותר מחודשיים ערך הכולסטרול ירד ל -242 . מה לעשות האם כדאי לבקש להעלות את המינון או להחליף את סוג הכדור?
יום נעים
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ללירון
ד``ר רפי ביצור29/03/2009לא ברור לי האם בנתונים שציינת הם של כולסטרול כולל (TOTAL) או LDL. אם אלה ערכי LDL, הרי שהם עדיין גבוהים ויש מקום לשקול טיפול יותר אינטנסיבי. לא אוכל לתת המלצות מפורטות יותר באינטרנט.
רצוי שילדים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית יטופלו במרפאה המתמחה במחלה זו. יש מרפאות כאלה במס' בתי חולים. בתל השומר יש מרפאה כזו המנוהלת ע"י דר' אורית חמיאל ודר' חופית כהן.
כמו בכל מחלה גנטית, רצוי שגם שאר בני המשפחה ייבדקו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה
לירון29/03/2009TOTAL כולסטרול שלו 242 וה- LDL 208 . האם ידוע אם באזור הצפון יש מישהו שמטפל בילדים בנושא?
יום נעים
לירון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהללירון
ד``ר רפי ביצור29/03/2009בעבר טיפל בילדים אלה באזור הצפון דר' רענן שמיר, אך הוא עבר למרכז. לצערי איני יודע מי החליף אותו. אני מציע שתפנו למרפאת אנדוקרינולוגיה ילדים בבית החולים הקרוב אליכם ותבררו מי עוסק בכך.
חג שמח ובריא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כיצד לשכנע את קופת החולים לספק איזישושנית22/03/2009
כיצד "לשכנע" את קופת החולים לספק איזיטרול יחד עם סטטין? אני סובלת מהיפרכולסטרולומיה מזה כעשר שנים. טופלתי בעבר בליפיטור ורמת הכולסטרול התייצבה. אולם בהמשך סבלתי מאד מתופעת הלוואי של הסטטין - כאבי שרירים עזים - עד כדי ניטרול מעבודה ושכיבה במיטה. בהמלצת רופא מומחה לליפידים, ולאחר שערך נסיונות במספר תרופות במינונים שונים, הגיע הרופא המכובד למסקנה כי השילוב בין איזיטרול לסטטין יהיה השילוב המנצח עבורי.אולם קופת החולים שלי מערימה קשיים וטוענת כי אינני מתאימה להתוויות שנרשמו בסל התרופות של משרד הבריאות לקבלת איזיטרול. לא סבלתי מארוע לבבי (חס וחלילה) לא עברתי נתוח לב ואין לי היפרכולסטרוךומיה משפחתית על פי הגדרתם. (למרות שאבי נפטר מסיבוכים של סכרת ומחלת לב כתוצאה כנראה מכולסטרול גבוהה ובמשפחתי יש אנשים נוספים הסובלים מכולסטרול גבוה) בבדיקה שערכתי עלות תרופת ליפיטור במינון המתאים לערכי הכולסטרול שלי גבוהה מעלות תרופת איזיטרול ובכל זאת הקופה מסרבת לספק לי איזיטרול ומפנה אותי לרכוש אותו באופן פרטי בעלות של כ300 ש"ח לחודש. בנוסף אני נוטלת קו-אנזים Q10 שגם אותו אמי רוכשת באופן פרטי בעלות של כ200 ש"ח לחודש וגם אומגה 3 בעלות כספית נוספת. אולי יש למישהו עצה כיצד לשכנע את הקופה ב"דרכי נועם" כי תספק לי את התרופה על חשבונה? מאד מרגיז ומקומם לחשוב כמה כסף אנו משלמים עבור ביטוח הבריאות, הביטוח המשלים, המושלם, העדיף והמועדף ובסוטפו של יום אנו נדרשים לממן עלות תרופות יקרות מכיסנו בתוספת לכל הביטוחים שכאמור אינם "תופסים" במקרה זה. אשמח לשמוע דעתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזיטרול
ד''ר אבישי אליס22/03/2009קואנזים Q10 אינו נחוץ ואין כל צורך ליטול\לרכוש אותו וכבר כך תחסכי סכום נכבד
אין כל הוכחה קלינית ליעילותו ולצורך בו
באשר לאומגה 3 מדוע את נוטלת אותו ובאיזה מינון- יתכן וגם כאן נוכל לחסוך
קופת החולים צודקת בציטוט של סל הבריאות, אשמח לקבל ערכים וערכי מטרה של הליפידים
בטרם נצא לקרב, שיתכן והוא מיותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לקיחחת מיקרופיריןאברהם19/03/2009
נכבדי אני בן72 לאחרונה רופא המשפחה נתן לי לקחת לשלושה חודשים מיקרופירין, אשתי שהיא אחות כללית באחד מבתי החולים טוענת שלא כדאי שאקח, שהנזק גדול מהרוח, אציין שכל חברי לוקחים תרופה זאת, לא עשיתי בדיקות לב בשנים האחרונות בריאותי טובה אנא דעתכם החשובה אים לקחת? תודה אברהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאברהם
ד``ר רפי ביצור19/03/2009הדעות לגבי מתן אספירין כמניעה ראשונית (דהיינו לאנשים ללא מחלת לב או כלי דם)- חלוקות. אין הוכחה חד-משמעית שאספירין במקרים אלה מוריד את הסיכון לתחלואה ותמותה. יש רופאים הנותנים אספירין למטופלים עם מאפיינים של סיכון גבוה (סוכרת, רמת כולסטרול גבוהה, לחץ דם גבוה, עישון וכו'), אולם אין ודאות שיש בכך צורך.
אם אין לך שום גורם סיכון למחלת לב פרט לגיל - איני רואה כל צורך במתן אספירין. האופנה של מתן אספירין לכולם החל מגיל מסוים אינה מתבססת על שום מידע מחקרי.
מאחר והמלצות לטיפול אינן יכולות להינתן באינטרנט, מומלץ לפנות לרופא המשפחה לקבלת טיפול מתאים, ואם עדיין יהיו ספקות - ניתן לפנות לייעוץ מרפאת ליפידים. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרסטור ודיכאוןJudi16/03/2009
האם אחת מתופעות הלואי האפשריות של הכדור CRESTOR להורדת שומני הדם הוא דכאון. אני מטופלת בכדורים נגד דכאון וחרדה קסנסק וסרנדה תודה על תשובה מהירה Judi
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרסטור ודכאון
ד''ר אבישי אליס17/03/2009סטטינים בהיותם נפוצים ביותר דווחו גם כעשויים לגרום לדכאון
התופעה שולית ונדירה
איני רואה סיבה שלא תטופלי בקרסטור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
Judi17/03/2009ד"ר אבישי, תודה על תשובתך המהירה,זה מרגיע אותי. Judi
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי כולסטרולשרית15/03/2009
ערכי הכולסטרול שלי הם: mg/dl 127 TRIGLYCERIDES mg/dl 76 CHOLESTEROL- HDL mg/dl 73.0 CHOLESTEROL-LDL calc mg/dl 100 NON-HDL_CHOLESTEROL האם הערכים תקינים? האם ldl אינו גבוה מידיי? ברקע: mvp היצרות קרוטיס 25% צד אחד י.ל.ד- טרייטס סימבסטטין 10 בתודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לשרית
ד``ר רפי ביצור16/03/2009הערכים מצוינים. אמנם רצוי שה- LDL יהיה פחות מ- 70, אך ההבדל בין 73 ל- 70 אינו משמעותי, ביחוד בנוכחות רמת HDL מצוינת כשלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנוי15/03/2009
הייתי לוקחת ליפיטור 80, והרופא שינה לי את הכדור לסימבסטטין 80 מכיוון העלות הגבוהה של הליפיטור. בנוסף לכך אני לוקחת גם באזיפברט 400. האם אני יכולה לשתות אלכוהול (במידה כמובן) בזמן נטילת התרופות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנוי
ד``ר רפי ביצור16/03/2009אין מניעה לשתיה מתונה של אלכוהול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב של ליפיטור ו-אזטרולרותם14/03/2009
אני בן 70 +, לאחר 3 צינתורים, מטופל באלטרוקסין 100; קרטייה 100; אנלדקס 5, כדור אחד ביום, ב-פלווקס 75 וב-ליפיטור 40. בכל צינתור הוכנס סטנט. ההנחיה של הקרדיולוג להגיע לרמת LDL 70. בבדיקה אחרונה הרמה היתה בסביבות ה-95. קראתי שבסטטינים לבד יש קושי להגיע לרמת המטרה של 70 ב-LDL ולכן מומלץ לשלב את הסטטין עם תרופת אזטרול ועל ידי כך גם להוריד את רמת הסטטין, שזה לכשלעצמו חיובי. אשמח לקבל חוות דעת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אזיטרול
ד''ר אבישי אליס14/03/2009ההנחיה של הקרדיולוג מוצדקת
הרעיון להוסיף אזיטרול מבורך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלת המשך לאיזטרול
רותם14/03/2009הרבה תודה על תשובה מהירה ועניינית. עם זאת בפורום הזה מדווחת אחת השואלות כי קראה שהאיזטרול מסרטן! האם הדיווח הזה אכן מהימן? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאזיטרול
ד''ר אבישי אליס17/03/2009ישנו דווח אחד על חשד לכאורה
עיון מעמיק בתוצאות מראה שאין בכך ממש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!!!
רותם17/03/2009תודה!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות התרופות המותרת לשומנים בדםאתי בנימין05/03/2009
לרופא שלום רב, אימי בגיל 80,אישה לא בריאה סובלת ממספר בעיות רפואיות . עברה אירוע מוחי לפני כ- 15 שנה ,סובלת מפרפור חדרים , מלחץ דם גבוה ועוד.. מקבלת המון תרופות . ובעיקר היא סובלת משומנים בדם גבוהים וגם טריגליצרים גבוהים. רופאי המשפחה אחרי כל בדיקת דם לבדיקת השומנים, מחליפים לה את התרופות, כי מה שנתנו לא מועיל ,או מעלים את כמות התרופות הססטטנים להורדת שומנים בדם . היום היא מקבלת בסך הכל 480 גרם לפי החלוקה 400 גרם "נורוליפ" ו-80 גרם "ליפטור " ואחרי שהיא לוקחת אותם היא סובלת מאוד מכאבים בכל הגוף ,ואז היא לוקחת "מוסקול" או "טרמדקס"לשיכוך הכאבים. האם הכמות של התרופות להורדת השומנים בדם תקינה? עלי לציין שהיא שומרת על דיאטה פחותת שומן . והיא לא סובלת מעודף משקל. וועדיין יש לה תוצאות גבוהות מה ניתן לעשות? תודה על תשובתך והנחייתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמות התרופות המותרת לשומנים בדם
ד``ר רפי ביצור05/03/2009המינונים שציינת הם המינונים המירביים המותרים לשימוש של תרופות אלה.
עם זאת, לעתים גם מינונים מותרים יכולים לגרום לתופעות לוואי. במיוחד באנשים קשישים, כאלה המטופלים בתרופות רבות, חולים עם ירידה בתפקוד הכליות או הכגב ועוד.
מומלץ שתפני ליעוץ פנים אל פנים במרפאת ליפידים. הביאי אתך תיעוד של כל הטיפולים שקיבלה והסיבה שבגללה הופסקו. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.
.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך ניתן להימנע ממחלות לבליאת03/03/2009
ברצוני לדעת כיצד אוכל להמנע ממחלות לב? האם ידוע כי במזון מסויים קיים סיכוי גבוה בלחלות למחלת דם? האם עליי לבזהר מפני מזיק העלול לגרו לי לחלות במחלת לב? או שמא הסיכונים והמזיקים חשופים בפני בכל יום ויום? (אם כן, ארצה לדעת את העיקריים שבהם) אשמח אם תעזרו לי בתשובתכם, תודה, ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כל התורה על רגל אחת
ד``ר רפי ביצור03/03/20091. המנעות מעישון.
2. שמירה על משקל גוף תקין.
3. תזונה עשירה בירקות, פירות, סיבים תזונתיים, וחומצות שומן בלתי רוויות (שמן זית, דגים).
4. תזונה דלה בשומני טראנס, שומנים רוויים ופחמימות פשוטות.
5. פעילות גופנית אירובית סדירה.
6. מעקב תקופתי אצל רופא המשפחה, כולל בדיקת לחץ דם, רמת סוכר ושומני הדם.
7. טיפול בכל בעיה שתתגלה במעקב זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקשר בין סימבקור לגלולות-דחוף בבקשהרוני01/03/2009
שלום רב, אני נוטלת סימבקור מזה כשלושה שבועות במקביל לכך הפסקתי את הגלולות למניעת הריון לאור המלצתה המאוד משכנעת של רופאת המשפחה שלי. אמנם במקביל, נפגשתי עם דיאטנית להרכבת תזונה נכונה - והיא לעומת זאת אמרה לי שאם אני לוקחת סמבקור (או כל סימבסטטין אחר) אני מוגנת מפני השפעת הגלולות על הכולסטרול ויכולה להמשיך לקחת . אשמח לדעת מה מומלץ. תודה!! מבחינת נתונים, סהכ כולסטרול מאוד גבוה, גם סוכרים אך כתוצאה מריבוי מתוקים שיורד בימים אלה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלולות
ד''ר אבישי אליס01/03/2009ישנו כמובן קשר בין נטילת גלולות לפרופיל שומני הדם.
סטטינים אינם מבטלים גלולות ולהיפך, וכל דיון הוא לגופו.
בכדי להתייחס ספציפית:
בת כמה את, מה גורמי הסיכון ומה פרופיל הליפידים
מה ההתוויה לגלולות, האם נעשה נסיון לשנות הרכב גלולה, כיצד הפסקת הגלולות משפיעה עליך
מה פרופיל השומנים לפני גלולות ובלי סטטינים
עם מידע זה נוכל להתייחס בפרוט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אין לי תרופהריימונד28/02/2009
אני אלרגית ללפידים ולא מקבלת שום תרופה במקום האם יש משהו שאוכל לקחת במקום כי הכולסטרול שלי בשמיים ? בתודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לריימונד
ד``ר רפי ביצור28/02/2009מאחר ו"קימצת" מאד בפרטים אין לי כל דרך לענות לך. בכל מקרה, מאחר ומצבך כנראה מורכב, לא נראה לי שהאינטרנט הוא המקום לקבל המלצות טיפוליות. במקרים רבים טיפולים יעילים מופסקים עקב חשש לא מוצדק לרגישות. במקרים אחרים, מתברר שלא נוסו טיפולים מסוימים. ברוב המכריע של המקרים ניתן למצוא פיתרון.
מומלץ שתפני ליעוץ פנים אל פנים במרפאת ליפידים. הביאי אתך תיעוד של כל הטיפולים שקיבלת והסיבה שבגללה הופסקו. מס' הטלפון לקביעת תור במרפאת הליפידים בתל-השומר הוא 03-5304582.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



