פורום התפתחות הילד, התפתחות ילדים - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 6.5 בכיתה א מדבר אל עצמו
    מזל
    05/10/2011

    שלום, בני בן 6.5 בכיתה א' רגילה המורה מתלוננת שבמהלך השיעור הילד מדבר אל עצמו כל הזמן עד כדי כך שמפריע לה ללמד, מרבה לחלום, מבחינת ידע והבנה מתאים לרמת הכיתה, יש עמו בעיה בהתארגנות ובהתנהלות. האם הבעיה מוכרת ? מה עלי לעשות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6.5 בכיתה א מדבר אל עצמו - תגובה

    06/10/2011

    מזל שלום,
    התמונה שאת מתארת מתאימה לעתים קרובות לבעייה של קשב וריכוז. לעצתי, כדאי לך לפנות לפסיכולוגית, שאולי תאבחן את הילד, תעזור לכם להבין את הבעייה, ולטפל בה, כדי שלא תתפתח לקושי בבית הספר.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים
    רוית
    05/10/2011

    שלום רב,

    התחלתי עם ביתי בת השנתיים וחצי גמילה מטיטולים , אנו ביום השביעי.
    בכל מה שקשור לפיפי הילדה משתפת פעולה סיר ישבנון ואפילו בגן היא יושבת בישבנון.
    כאשר זה מגיע לקקי הילדה בחרדה. כשהיא מרגישה שעומד לצאת לה היא מתחילה לבכות בכי היסטרי. היא מבינה שלא עושים בתחתונים אך לא יושבת על הסיר.

    אני מנסה להרגיע אותה ומסבירה לה שלא נורא ליפעמים בורח וכו...

    יש לציין שהילדה עם טיטול בשנת צהריים -וקמה יבשה, ובשנת הלילה קמה רטובה.

    כיצד לנהוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מחיתולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים - תגובה

    06/10/2011

    רוית שלום,
    אפשר להציע לה טיטול כשהוא צריכה קקי. הרבה ילדים פוחדים מישיבה על האסלה, ומתחושת היציאה של הצואה. השאלה שלך היא שאלה נפוצה, ותוכלי לראות תשובות שלי להורים רבים. תני לה טיטול, ותני לה לגיטימציה לעשות בטיטול, עד שתרגע. זה לוקח מספר חדשים, וזה חולף, והילד מתרגל לשבת באסלה, כמקובל.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה... בת 4.5
    גלית
    05/10/2011

    שלום, יש לי 2 בנות, הגדולה בת 4.5 והקטנה בת 3 וחודשיים.

    הגדולה ילדה מאוד אינטלגנטית, ביישנית, לפעמים מופנמת שעוברת שינוי התנהגותי לאחרונה, הופכת ליותר חברותית, עם בטחון עצמי, הגננת אמרה לנו שהילדה מתבודדת בגן, לא תמיד משחקת עם חברים, בנוסף הילדה מאוד חרדתית, בהמלצתה הבאנו הביתה גור כלב כיום בן 4 חודשים. הכלב אצלנו כבר 3 חודשים. הילדה עדיין פוחדת מהכלב אך יחד עם זאת מאוד אוהבת אותו. היא חרדתית מעבר למה שמקובל מילד בגילה. עם זאת יש לה נפנופי ידיים בעיקר שהיא באמצע משחק והיא שמחה, וזה מטריד את הגננת.\

    לפני שנה וחצי הילדה עברה אבחון במכון להתפתחות הילד אצל רופא המכון וקלינאית תקשורת ומצאו שהכל תקין עם הילדה פרט למוטוריקה גסה, כמו כן יש לנו תור בעוד חודש במסגרת מעקב.

    האם נפנופי ידיים מצביעים על משהו לא תקין? למרות שהרופא קבע שהכל תקין? נפנופי ידיים תמיד היו...

    לא יודעת אם קשור, אך הילדה נולדה פגית, בסוף חודש שביעי, אך היא תקינה לחלוטין חוץ ממוטוריקה גסה שהומלץ לנו לשפר

    אשמח לתגובה דחופה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה דחופה... בת 4.5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת חשובה...

    גלית
    05/10/2011

    לדעתי הגננת מנסה לרמוז על סוג של אוטיזם, בגלל נפנופי ידיים, פחד והתבודדות

    למרות שבנוגע להתבודדות היא אומרת שזה בתקופות, לפעמים היא עם חברים ולפעמים לבד.

    האם יכולה להיות בעיה כזו אם הילדה עברה אבחון מכון ואבחון קלינאית תקשורות שקבעו חד משמעית שהילדה בסדר גמור למעט בעית מוטוריקה גסה? מעבר לשעות הגן הילדה פורחת, יש לה חברים, היא לא תמיד מתביישת, כשהולכים לדוגמא לשעת סיפור היא תמיד מתנדבת לעלות לבמה כחלק ממשחק, היא בחוג ספורט, היא מתקשרת עם כולם , לא מתבודדת, היא ביישנית אבל עם בטחון, אולי זה הגן ? שלא עושה לה טוב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה דחופה... בת 4.5 - תגובה

    06/10/2011

    גלית,
    נפנופי ידיים נחשבים כהתנהגות שאינה תקינה, ומתלווה לכמה הפרעות בילדות.
    מצד שני, שום התנהגות בפני עצמה אינה מעידה על בעייתיות, אלא תמיד זה מכלול של דברים חריגים. לכן, אין לדעתי סיבה לדאגה, אך כדאי לשקול לעזור לילדה בנושא החרדות, ובנושא החברתי. כדאי להתייעץ עם פסיכולוגית התפתחותית, או פסיכולוגית קלינית של ילדים, וייתכן שיש מקום להכניס את הילדה לטיפול, ובמקביל - שאתם תקבלו הדרכה כיצד לנהוג בה כדי לקדם אותה.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביץ בשל התלהבות?! ועוד מס' שאלות.
    לילי
    04/10/2011

    שלום רב,
    בני בן שנה ו-4 חודשים (גיל מתוקן שנה וחודשיים). בריא בד"כ.
    כשהוא שמח (או לפחות כך אני מבינה...) הוא מתחיל להרביץ לי (בפנים או על החזה). אנו מסבירים לו שזה אסור, אבל למעשה אנחנו מצננים את התלהבותו...וחבל.
    האם זה תקין? כיצד עלי לנהוג כשהוא עושה זאת?
    יש לציין שהוא עושה זאת גם לילדים בגן (לפעמים).

    שאלה נוספת - האם זה תקין שהוא עדיין לא מדבר? (אפילו לא מילה אחת...) באיזה גיל אני צריכה לבדוק את הנושא?

    שאלה כללית ואחרונה- האם בגיל הזה ילדים בגילו מתקשרים עם ילדים אחרים בגן או שהם משחקים עדיין עם עצמם?

    בתודה מראש,
    לילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מרביץ בשל התלהבות?! ועוד מס' שאלות. - תגובה

    05/10/2011

    לילי שלום,
    ילדים מרביצים בגיל זה כדרך לתקשורת, לפני שהדיבור מגיע. כך הילד מבטא את הנוכחות שלו, את הבקשה שלו לתשומת לב, את הרגשות שלו....
    זה בהחלט נורמטיבי שהילד עדיין לא מדבר, ילדים מתחילים לדבר בגיל שנה וחצי-שנתיים.
    גם המשחק בגיל זה הוא עדיין אינדיוידואלי, אין ממש משחק משותף.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה וקצת שנושכת...
    יעלי
    02/10/2011

    הקטנה שלנו (בת שנה וחודשיים) התחילה לנשוך, עכשיו ברור שהיא לא עושה את זה מרוע או מאלימות, וזה גם לא שיניים שמציקות כפי הנראה- אבל היא התחילה בחודשים האחרונים יותר מתמיד לנשוך גם אותנו (להיצמד כמו כלב לרגל ולנשוך) והבעיה החמורה יותר היא בגן שהגננת אומרת שהיא ניגשת לילד/תינוק בקבוצה שלה ופשוט עושה אותו דבר, שוב- זה לא במסגרת מריבה או משהו, פשוט עושה את זה ואז זזה משם...
    הגננת אמרה שאנחנו צריכים להסביר לה ואכן בבית אנחנו מסבירים נון סטופ (גם עם תנועות ידיים) שאסור, שאנחנו מחבקים, מנשקים אבל לא נושכים (הגננת אמרה לחזק גם את החיובי) וזה ממשיך...
    יש משהו נוסף לעשות או משהו שזה אמור להעיד עליו?

    תודה מראש,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת שנה וקצת שנושכת...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת שנה וקצת שנושכת... - תגובה

    03/10/2011

    יעלי שלום,
    ביתך כנראה קראה ספר על התפתחות ילדים, ושם כתוב בפירוש, שבגיל שנה-שנה וחצי, לפני תחילת הדיבור, ילדים נושכים.... הם עושים זאת כנראה כדרך ליצירת קשר, כדרך לביטוי תקשורת (לפני שהדיבור מגיע), או כדרך לבטא תסכול (משום שעדיין אינם מדברים).
    מכל מקום, זה נורמלי, וזה תואם לגיל.
    בהחלט מותר וצריך לומר לילד "לא!" או "אסור!" בקול תקיף, כדי שיבין שזו התנהגות לא רצוייה, וילמד לוותר עליה. יחד עם זה צריך להבין, שזו התנהגות אינסטינקטיבית, ושהלמידה לעצור אותה איננה מיידית. צריך סבלנות.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוק - 8 חודשים
    נמרוד
    02/10/2011

    הי,
    הילד שלי בן 8.5 חודשים (גיל לא מתוקן), נולד בשבוע 34.
    הילד זוחל זחילת גחון, לא מגיב לשם שלו אבל מגיב יפה לסובבים אותו (חיוכים, תגובות לצלילים וכו'). אוהב מאד לשבת למרות שלא יכול לשבת לבד (אוכל בכיסא אוכל),
    מברבר חופשי (בעיקר בהבהבה או אבא-אבא לכל מבוגר בסביבה), מתהפך כמובן.
    רציתי לדעת האם ההתפתחות שלו תקינה, כי הוא לא עושה שום סימנים של עמידת 6 או משהו בכיוון, וגם לא מגיב לשם שלו.
    תודה רבה,
    נמרוד

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התפתחות תינוק - 8 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התפתחות תינוק - 8 חודשים - תגובה

    מיכל בר-נס
    02/10/2011

    שלום נמרוד,
    חשוב מאד בהתפתחות להתייחס לגיל מתוקן. מכאן התינוק שלך הוא בגיל מתוקן שבעה חודשים לשלשה שבועות.
    ההתפתחות של תינוק שהיה פג מעט שונה בקצב ובתפקוד מתינוק שלא פג ועד הגיל שמצופה שישלים את הפער יש לתת לו את הכבוד הראוי.
    לפי הדברים שאתה כותב מצבו לא מעורר דאגה אך אני ממליצה לכל הורה לילד שהוא פג להיות במעקב התפתחות צמוד וקבוע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתוסכלים
    מיטל
    02/10/2011

    שלום וברכה

    בני בן שנתיים ו- 3 חודשיםמאוד מפונק ומאוד איטי בהתפתחותו לטעמינו: בוכה הרבה, מדבר לא ברור, לא אוכל כראוי, קם בלילות בצרחות ובבכי אינו מסוגל להסביר מה הוא רוצה- פשוט צורח ובועט לכל עבר.
    אנו מאוד מתוסכלים וקשה לנו לנהל את הבית בנחת בצורה כזו כי תמיד יש צעקות, בכי ועונשים.
    המצב כך כבר זמן רב. לאחרונה ילדתי ואיני רואה שינוי לטובה או לרעה(הלידה לא החמירה את המצב יותר ממה שהיה) ויש לו אחות גדולה בת 4 וחצי.

    אינו יודעים מה לעשות ואך לפעול, איך אפשר לבגר אותו קצת?...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מתוסכלים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתוסכלים - תגובה

    02/10/2011

    מיטל שלום,
    לא כל הילדים קלים לגידול. יש ילדים שהמזג שלהם קשה, וה"זרימה" שלהם אינה "חלקה" : הם רגישים להרבה דברים, גם מבחינה גופנית וגם מבחינה נפשית (שלא תמיד ידועים לנו), הם מגיבים בעוצמה להרבה גרויים פשוטים, כמו מגע, ריחות, אוכל וכד'. קשה להם לעבור ממצב למצב, כמו להרדם ולהתעורר.... השינה שלהם לא שקטה, וכו'.
    כהורים, אנחנו צריכים לדעת שהילד שנולד לנו איננו כמו מתכון לעוגה. הוא נולד עם תערובת גנים מיוחדת לו, ויש לו אופי משלו. לאהוב אותו, פירושו לקבל אותו כמו שהוא, עם החולשות והקושי. ילד כזה צריך סבלנות, וחום. ככל שנגיב אליו יותר בסבלנות ובהבנה, הוא יגדל וישתנה יותר לטובה. הוא ילמד להיות מתון יותר. ככל שנעניש ונהייה קשוחים, גם הוא ילמד להיות יותר קיצוני. הבגרות תבוא, אבל עוד כמה וכמה שנים : בגיל 7-8. חפשו את מה שטוב בו. נסו להנות מהטוב.
    כל טוב, בהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך מתוסכלים-

    מיטל
    02/10/2011

    אז מה את ממליצה לעשות במצב כזה שהוא קם באמצע הלילה בצרחות? הוא מעיר את כל הבית!!! להתעלם? כשמנסים להרגיע אותו הוא לא מוכן להקשיב ורק בוכה, צורח ובועט....
    מאוד קשה ככה..
    תודה רבה לך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך מתוסכלים- - תגובה

    03/10/2011

    מיטל שוב שלום,
    אפשר לנסות ולראות מה מרגיע במצב כזה : מוצ ץ, ליטוף, נענוע קל של המיטה.... לפעמים אין לנו ברירה אלא להיות עם הילד בתוך ההתנהגות הסוערת, עד שהוא נרגע, ועד שתקופה זו תחלוף. אין תרופות פלא .
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרדת במקצת
    מעיין
    27/09/2011

    יש לי ילדה בת 4 שנכנסה לגן חדש שבו לא מכירה ילדים מלבד 2 ילדים.
    ילדה רגישה, ביישנית ומופנמת.
    בבית היא וורבלית מאוד, פעלתנית , משחקת, יוזמת משחקים למיניהם
    לאחרונה אני שמה לב
    שהתגובה שלה איטית משאר הילדים בגילה (עניין של כמה שניות) אבל עדיין יש את התגובה המואטת.
    אם זה במשחק בו משתתפים עוד ילדים ובתורה היא ממשיכה לבהות
    או לסירוגין בחוג ריקוד- בו המדריכה מלמדת תנועות חדשות ויש לעקוב אחריה אך הילדה בפיגור... שוב פעם , לא בפיגור גדול....עניין של כמה שניות

    ממה זה קורה??
    איך אני עוזרת לה להגמיר מהירות בתגובה???

    אני פשוט רוצה לא לגרום לה לסבל בעוד שנים מספר כשתהיה בסביבה ותרגיש שהיא נסוגה... בגלל חוסר תגובה מהירה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוטרדת במקצת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוטרדת במקצת - תגובה

    28/09/2011

    מעיין שלום,
    כל אדם פועל בקצב אישי, שתלוי במידה רבה בפיזיולוגיה שלו. זה מתבטא במחשבה, בדיבור, בהליכה, ועוד. בהחלט ייתכן שהבת שלך בעלת מזג איטי, ולפעמים יש לכך יתרונות !
    בגילה, אין דרך לשנות זאת, ואני מאד מציעה לך שלא תעירי לה ולא תעבירי לה מסר שאיננה בסדר בשל כך.
    ייתכן שזה ישתנה עם הגדילה. ואם לא - בגיל 8-9 אפשר יהיה לעזור לה להיות מהירה יותר.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בשליפה או רכישת מושגים
    פ.
    26/09/2011

    שלום,
    יש לי ילד בן 4 ו4 ח'. נולד פג, עיכוב התפתחותי כללי לא רציני. במעקב התפתחות הילד. עד כה הרגשתי שהוא מתפתח יפה בקצב שלו רק באיחור מסוים קבוע.
    לאחרונה אני ממש מודאגת מנושא מסוים. לא ממש יודעת איך להגדיר אותו.
    כבר 3 ח' ברצף שאני ממש מנסה ללמד אותו שמות של צבעים (הוא כן מבדיל בין צבעים), לספור עד 10 ברצף בלי להתבלבל, צורות בסיסיות. בעיקר אני עובדת איתו על אדום, כחול, ירוק ועל רצף מס' עד 10. ואין שום התקדמות. ממש כלום. עשינו המון המון דפי עבודה בנושא, אנו סופרים מדרגות ועוד כל מיני דברים, בין לבין מציינים צבע של בגדים, פרחים ושאר הדברים ( רק צבעים בסיסיים ביותר) ופשוט כלום. ברור לי שזה כבר עבר כל גבול של נורמה גם אם נתייחס אליו כקטן יותר. האמת שאני די מיואשת מזה. הוא כן רוצה, זה כבר מן הרגל של "זמן ללמוד" אבל נראה שכל פעם הוא פולט משהו ללא קשר. ניסיתי גם הפוך לבקש שיצביע על עיגול אדום כדי לבדוק אולי קשה לו להתאים מילה, אבל גם במצב זה אותה התוצאה.
    מצד שני אני לא בטוחה שיש לו בעיה בזיכרון כי לרוב הוא זוכר במדויק איפה השאיר צעצוע או שקיבל פתק למסור להורים או עוד כל מיני ארועים.
    אני פשוט לא מבינה איך הוא יוכל ללמוד בעתיד אם בגיל כה צעיר אנו משקיעים כל כך הרבה מאמצים בדברים שהם טבעיים לילדים אחרים ונלמדים באופן אינטואיטיבי.
    מה אפשר לעשות כדי לקדם אותו?
    יש לציין שיש לו בעיית קשב וריכוז. עוד דבר משונה זה שלפעמים נראה שהוא יודע ועונה בהתאם ואני כל כך שמחה ואז אחרי 10 דק' פתאום סלט של הכל ביחד על אותו הדבר בדיוק. לפעמים כאילו יש הברקות נכונות ומודעות.
    אשמח לעזרה.
    פ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בשליפה או רכישת מושגים - תגובה

    27/09/2011

    שלום,
    התמונה שאת מתארת מוכרת לנו , אצל פגים במיוחד, וכמובן שאצל ילד עם קשיי קשב וריכוז, הבעייה מתחדדת עוד יותר.
    ייתכן, שאינך יכולה לטפל בכך בעצמך, ואת זקוקה להדרכה של איש-מקצוע, אולי במקום שאת תנסי, עדיף שהילד יטופל ע"י קלינאית תקשורת, שתדריך אותך מה לעשות בנוסף.
    פני למכון להתפתחות הילד לאבחון.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד' יכולת הדיבור
    תמר
    26/09/2011

    שלום,
    בני בן שלוש ושמונה חודשים. מתוק, אנרגטי, חכם לגילו, ... מקסים. מזה זמן ששמתי לב שלפעמים הוא לא מצליח לדבר. אחרי שהוא מתעורר מהשינה למשל, הוא ממלמל מלמולים בלתי מובנים, או כשהוא בוכה חזק.. לוקח לו זמן להירגע ואז זה מסתדר. אתמול הרגעתי אותו לאחר שהבחנתי בכך, הוא שב לדבר ושאלתי אותו למה הוא לא דיבר קודן לכן, והוא אמר לי שהמילים היו בבטן והוא לא יכל להוציא אותן. עלי לציין שלפני שנה וקצת נולדה לו אחות.. היתה תקופה שהוא ניסה לדבר כמוה..דיבור תינוקות.. אולי זה השפיע? או שזה מצביע על משהו אחר? זה די מדאיג...
    תודה רבה מראש,
    תמר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איבוד' יכולת הדיבור

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איבוד' יכולת הדיבור - תגובה

    27/09/2011

    תמר שלום,
    קשה להבין בדיוק מתוך תיאורך, מה התופעה: האם זה רק הפרעה בדיבור ? האם יש תופעות נוספות באותו זמן ? האם זה רק בהתעוררות משינה, או גם בזמנים אחרים במשך היום ?.
    אני מציעה לך לשתף את רופא הילדים, ואולי הוא יפנה אותך לנוירולוג-ילדים לבדיקה והתייעצות.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 3 - עוברת קושי ומשבר
    חופית
    26/09/2011

    שלום,
    עוד חודש ביתי בת 3. התחילה לפני חודש גן חדש ("של גדולים"). ההתאקלמות הייתה איטית. הייתה בוכה, עכשיו עדיין נכנסת עליי בידיים אבל נפרדת הרבה יותר טוב (מנופפת לשלום) ולא בוכה.
    בחודש הזה של ההתאקלמות עובר עלינו משבר בבית (שמתחיל להשפיע על כולנו) והמתיחות בבית גדולה מאוד. הילדה מדברת בהתבכיינות בכל נושא (לדוגמא: "אני רוצה קשית", "תגבירו את הטלוויזיה", "תרימי אותי"...) אם היא יושבת בפסק זמן בחדר (וגם אם לא) היא צורחת וצווחת עד שיוצא לה הגרון. אני אומרת לה שכשהיא צורחת אני לא מקשיבה ולא מבינה כלום, ואני הולכת לחדר אחר - וכמובן שהצרחות מתגברות.
    היא גם דורשת המון שנרים אותה. אני ובעלי מבחינתנו כבר מאבדים את הסבלנות הרבה פעמים אבל מסבירים לה איך אנחנו מצפים ממנה להתנהג (אולי מסבירים יותר מדי) ומסרבים להרים אותה על הידיים (מכיוון שהדרישות שלה כבר נהיו מוגזמות). היא ואחיה (בן שנה וחצי) כל הזמן רוצים אותי ורק אותי. אני יודעת שאין לי מספיק זמן איכות עם כל אחד מהם בנפרד ואני מתכוונת לעבוד על זה. אבל המצב בבית יוצא משליטה והילדה מתוסכלת מאוד!! וגם אנחנו.
    העניין הוא שאני לא מצליחה לחשוב בבהירות איך להתמודד עם המצב. אשמח לייעוץ ועזרה מקצועית.
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 3 - עוברת קושי ומשבר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת 3 - עוברת קושי ומשבר - תגובה

    27/09/2011

    חו פית שלום,
    כל מה שאני יכולה לייעץ לך הוא להתאזר בסבלנות, עד שהמשבר יעבור. ואני משוכנעת שהוא יעבור. זו תקופה שמוכרת לנו אצל רוב הילדים, והיא לא קלה. הילדה גדלה, ומתחילה להיות מודעת לתחרות בגן, וכשהיא חוזרת הבייתה, היא זקוקה לטיפול היחידני, למגע החם עם האם, לתחושה שהיא בת יחידה. ידוע לנו על משברים כאלה גם אצל בני 5 לפעמים.
    צריך להשתדל לתת לילד את הצורך שלו עד כמה שאפשר. וכשאי אפשר - צריך לדבר אליו ולהסביר לו, שמבינים אותו, אבל אי אפשר.
    השתדלו להיות רגועים ככל שניתן, לשדר לילדים רוגע. זו הדרך.
    כל טוב, והרבה כוח ! בוודאי שלא קל להיות הורים לשני קטנטנים.....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי צבעים
    אמא דואגת
    22/09/2011

    שלום רב,
    בני בן 3.5 אינו מזהה צבעים.
    הוא מפותח מאוד, מדבר יפה ולעניין. האם יש מקום לדאגה? ייתכן והוא עיוור צבעים?
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זיהוי צבעים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זיהוי צבעים - תגובה

    24/09/2011

    שלום,
    שאלתי הראשונה היא, למה בדיוק את מתכוונת בזיהוי צבעים :
    האם אינו מבדיל בין ירוק לאדום ? או - האם איננו לומד לקרוא לכל צבע בשם שלו ?
    אם אינו מבדיל בין צבעים (כשאומרים לו : תן לי את כל האדומים, ומראים לו דבר אחד אדום) - כדאי לגשת לבדיקת ראייה.
    אם אינו לומד לקרוא בשם כל צבע - רצוי להתייעץ עם קלינאית תקשורת.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר

    עליזה
    22/09/2011

    הוא עבר אבחון פסיכולוגי ועלה כי הרמה השכלית גבוהה אך הרמה הרגשית נמוכה ויש חוסר איזון..
    סף תסכול נמוך וכו'..
    שוב השאלה היא האם רטלין טוב לבעיות בויסות חושי?
    הרי הרמה הרגשית היא פועל יוצא מכך שהילד מאז שהוא נולד מתגונן מהעולם, ולזה כנראה צריך טיפול רגשי.
    האם יש תשובה חד משמעית לגבי הרטלין?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר
    עליזה
    20/09/2011

    שלום לבני יש רגישות יתר, המצב פוגע בו מבחינה חברתית.
    בבית הספר לא יודעים איך להתמודד איתו ורומזים על כיתה קטנה.
    האם יש עניין לתת לילד רטלין, האם זה מתאים.
    היינו אצל נויירולוג והוא נתן מרשם לנסות למרות שהוא בעצמו לא היה בטוח שהרטלין יעזור.
    נתנו רטלין כשבוע אך בשבוע זה הרגישות רק גברה והכעס והתסכול עלו ולכן הפסקנו..
    אשמח לקבל עצה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    רגישות יתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    מיכל בר-נס
    20/09/2011

    שלום עליזה,
    כשאת מדברת על רגישות יתר יש צורך להרחיב ולהסביר למה הכוונה ולפי מה את מגדירה רגישות יתר. יש רגישות שנובעת מחוסר ויסות חושי ויש רגישות שנובעת מבעיה בקשב וריכוז וההתייחסות בכל מקרה שונה.
    בעל מקרה ניתן להקל על המצב.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר

    עליזה
    21/09/2011

    מדובר בחוסר ויסות חושי.
    מצד אחד הרעש מאוד מפריע ולכן קשה לו בבית הספר ומאידך יש חוסר תחושה בפה ולכן כל הזמן הוא מכניס לפה שלו דברים.
    השאלה אם הרטלין הוא הפתרון או שבכלל אין קשר בין רטלין לחוסר ויסות חושי.
    כמובן שגם מהבחינה הרגשית הוא מאוד רגיש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה

    מיכל בר-נס
    21/09/2011

    היי,
    אני ממליצה לך לפנות למרפה בעיסוק שמתמחה בבעיות ויסות חושי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות יתר - תגובה - תגובה

    22/09/2011

    שלום,

    לדעתי, במקרה של בנך חשוב שיעבור אבחון פסיכולוגי מקיף, אשר יוכל למקד בצורה יותר ברורה את גורמי הקושי, ורק אז ניתן יהיה לדעת כיצד לטפל בילד בצורה הטובה ביותר.
    באבחון פסיכולוגי מקיף מעבירים לילד גם מבחני משכל, מובנים, שמראים איך הוא מסוגל להתרכז ולהתמודד עם חומר למידה, וגם מעבירים לו מבחנים רגשיים. האבחון נערך ב-2 או 3 פגישות, וכך אפשר לצפות בילד בצורה יסודית ולראות את התגובות שלו לחומרים שונים ולמצבים שונים. יש ילדים עם קשיי למידה מסויימים , יש ילדים עם קושי בהתמודדות עם תסכול, יש ילדים עם חרדה מכשלון. כל אלה גורמים לתמונה של אי-שקט ולהתנהגויות חריגות, אבל בכל סיבה צריך לטפל אחרת.
    כל טוב!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3
    אלמונית
    20/09/2011

    יש לי ילדה בת 3 שהולכת על הכריות של קצות האצבעות. זו ההליכה שלה. אם אני מבקשת ממנה ללכת על כל כף הרגל היא עושה צעד שניים על כף הרגל ומצעד לצעד שוב חוזרת להליכה על קצות האצבעות. כך היא גם רצה. מה זה אומר? מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 3

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 3 - תגובה

    מיכל בר-נס
    20/09/2011

    שלום,
    אני ממליצה לבדוק האם יש מתח בשרירים , האם יש רגישות תחושתית, הרגל או גורם אחר ואז ניתן לעזור לפי ההאבחנה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 לא אוהב קבוצות, חייב מבוגר
    קובי
    19/09/2011

    שלום, אני אבא לילד בן 3, חכם בצורה יוצאת דופן ומפותח מאוד.
    מאז ומתמיד היה לו קשה מאוד בגן. הוא פשוט מפחד להשאר לבד ללא ליווי של אחת הגננות או הסייעות.
    כאשר יש הרבה ילדים בקבוצה, למשל ביום הולדת, הוא מעדיף לשחק בצד עם ילדים אחרים ולא להיות חלק מהקבוצה, להשתתף ולשחק.
    המצב כעת הוא שהוא כבר שנתיים בגן שהוא מכיר, עם גננות שהוא מכיר, ועדיין לא מוכן רוב הזמן להיות לבד, והוא נצמד לאחת הגננות עד שבאים לקחת אותו.
    אני חייב לציין שהוא עצמאי לגמרי בבית, והוא לא פוחד להיות לבד גם שעות בסלון וכו'.

    אני מאוד מודאג ואשמח לקבל חוות דעת וייעוץ.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 3 לא אוהב קבוצות, חייב מבוגר - תגובה

    19/09/2011

    קובי שלום,
    יש ילדים שמתקשים לתפקד בחברה : אנו מדברים על תכונות אופי כמו ביישנות, מופנמות, הסתגרות, חוסר-בטחון חברתי ועד חרדה חברתית. זה משתפר עם הזמן, ככל שהילד גדל, במיוחד אם הוא ילד נבון. בגיל מבוגר יותר, 8 ואילך, אפשר גם לסייע לילד ע"י טיפולים פסיכולוגיים.
    כרגע - נסו למצוא את שביל הזהב בין להניח לילד, ולכבד אותו כמו שהוא, בלי ללחוץ עליו, לבין נסיונות בכל זאת לעודד אותו לשתף פעולה עם ילדים אחרים. אולי תרגילו אותו לחברות עם ילד או שניים בשכונה שלכם ? נסו ליזום מפגשים אחרי הצהריים, אצלכם או אצל הילד השכן, אולי בגינת שעשועים ?
    בסבלנות.
    כל טוב ובהצלחה !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום