מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- מיומות והפלההילה19/02/2010
לרופא שלום,
אני סבלתי בעבר ועדיין סובלת משרירנים ברחם.
תקופה של 3 חודשים טופלתי בגונל לצורך טיפולי פוריות .
נכנסתי להריון ובכל פעם שהגעתי לאולטאסאונד נאמר לי שיש לי שרירנים גדולים (9*5, 11*6).
היום אני בשבוע 17+3 ואני נאלצת לעבור הפלה בשל מום בלב העובר.
האם אני צריכה עדכן את הרופא בנושא טרם הגרידה ? האם זה יכול להיות מסוכן (גרידה ושרירנים)?
תודה
הילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירנים הריון והפלה.
פרופ' יונה תדיר19/02/2010שאלתך מורכבת ממספר שאלות, ואתחיל מהסוף:
א. אין ספק שעליך לעדכן את הרופא/ה אשר ת/יבצע את הפסקת ההריון בנוכחות השרירנים. קיים סכוי סביר שהדבר יאובחן ממילא, מאחר וסביר להניח שדו"ח בדיקת אולטרה-סאונד תהיה לפניו/ה. בכל מקרה חשוב לוודא שהמידע קיים.
ב. לגבי מידת הסיכון: עלול להיות שהדימום יהיה יותר מהרגיל לפעולה כגון זו אך אין להגדירה כמסוכנת כל עוד מתבצעת במחלקה מסודרת כמקובל בישראל.
ג. להערכתי, בשרירנים בגודל זה יש הצדקה לטפל בהם בצורה כלשהיא לפני ההריון הבא.
בהצלחה,
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומותסיגל16/02/2010
לפני שנתיים לערך נמצאו אצלי שתי מיומות שעם הזמן גדלו.
בהמלצת הרופא קבלתי זריקות להקטנת המיומות , אכן הזריקות עוזרות אך ברגע של הפסקה הן גדלות שוב.
במהלך הטיפול אני סובלת מאוד מגלי חום, אך מה שמטריד אותי מאוד זה מצבי רוח קיצוניים שאני עוברת, אני מצליחה לריב עם כל מי שלידי וזה מאוד לא אופיני לי.
הבנתי שזה תוצאה של הטיפול האם יש אלטרנטיבה, למותר לציין שאני בת 43 אם ל3 ילדים .
אני סובלת מאנמיה אך בזמן הטיפול הדברים מתאזנים.
מה שמטריד אותי אם כן כמה זמן אוכל לקחת את הזריקות הללו, האם ההשפעה אכן לטווח המידי ואם יש טיפול במצבי הרוח הקיצוניים?
תודה רבה סיגל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כמה זמן לקחת את התרופה?
פרופ' יונה תדיר17/02/2010במידה והתרופה אותה את מקבלת היא דקפפטיל (או שם מסחרי אחר מקבוצת ה GNRH ) אזי אין זה מקובל לקחת את זה יותר מפעם אחת, 3 זריקות רצופות, אחת כל חודש. טיפול זה ניתן כמקדים לטיפול אחר ולא כטיפול בפני עצמו. לא אתייחס לתופעות הלוואי שאת מתארת מאחר וכאמור, אין זה מקובן לתת יותר ממחזור אחד, או לעיתים להוסיף למחזור הטיפול האחד עוד 1-3 חדשים ברצף אחד, אבל ממש לא להפסיק ולחזור שו על סבב טיפול זה. אין בכוונתי לאמר דברים בנחרצות מאחר ולא ידוע לי מה את מקבלת, ואם זה אכן זה, וודאי לרופא/ה שלך היודע/ת עליך יותר ממני יש סיבות להמלצות אלה. בכל מקרה טיפול תרופתי מסוג זה אינו תחליף לטיפול של ממש (מתוך מגוון טיפולים הקיים כיום) וודאי לאישה בגילך אשר גיל המעבר עדיין רחוק ממנה.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תכיפות במתן שתןיעל15/02/2010
שלוםרב,
לפני כ3 חודשים עברתי ניתוח להוצאת מיומה בגודל של 18 ס"מ,הניתוח לנעשה בלפרוטומיה.
ב"ה הכל עבר בשלום.
לאחרונה אני מרגישה שאני צריכה ללכת לשירותים לצורך הטלת שתן בתדירות גבוהה מהרגיל,ואף מטרידה,אני אף מתעוררת בלילה מס' פעמים.
ברצוני לשאול אם יש קשר בין השניים.
האם בגלל שהרחם שלי הייתה מוגדלת ולחצה לי על השלפוחית אז נגרם נזק לרחם (כמו צניחת רחם)שיכול לגרום לתופעה הזו???
בבדיקת אולטרסאונד שעשיתי לא נראה שיש משהו שלוחץ על השלפוחית,ב"ה.
עשיתי גם בדיקת שתן,אך עדיין אין תשובה.
אודה מאד לתשובתך המהירה.
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לאחר כריתת שרירן גדול
פרופ' יונה תדיר16/02/2010לאחר כריתת שרירן גדול יתכנו שינויים כמו זה שאת מתארת. על מנת לבדוק מה הסיבה ו/או מה לעשות עליך להבדק ע"י מומחה לאורוגינקולוגיה.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן להוציא שרירן לפני הריוןיעל14/02/2010
בתהליכי טיפולי פריון, ובבדיקות האולטראסאונד נמצא שרירן בקיר האחורי. הרופאים טוענים שהשרירן לא מהווה בעיה, ואין להוציאו.
שאלתי היא האם במהלך ההריון השרירן לא גודל ומהווה בעיה, והאם ניתן להוציאו לפני שהשרירן יהווה בעייה בהריון עצמו?
והאם בהמלך ההריון יכולים לגדול עוד שרירנים?
והאם במהלך ההריון מתגלים שרירנים הם מהווים בעייה במהלך ההריון ובלידה עצמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול בשרירן לפני הריון
פרופ' יונה תדיר14/02/2010טיפול בשרירן לפני הריון מהווה נושא לדיונים רבים , לעיתים הסכמות ולעיתים אי הסכמות בין המומחים בנושא. אבל בהעדר מידע על גודל השרירן, מיקומו, על גילך ועל סימפטומים (כגון דימומים או משך זמן נסיונת לכניסה להריון) לא ניתן לתת תשובה רלוונטית לשאלתך אלא רק מענה כללי אשר עלול להיות אולי מעניין אך לא רלוונטי למצבך. כללית ניתן לאמר שהחלטה זו אם לטפל או לא לטפל היא כאמור פועל יוצא של מענה לשאלות אלה. שרירן גדל בהריון מהר יותר מאשר ללא הריון ולא ניתן לטפל בו במהלך ההריון, אך אין בכך כדי לאמר שבשרירן שלך צריך לטפל כי איני יודע עליו דבר.
בהצלחה,
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דימומים וקרישי דםמיכל13/02/2010
אני בת 38,כשנה לאחר לידה ראשונה (קיסרי) החל דימום שאינו קשור למחזור עם קרישי דם גדולים(גודל כדור פינג-פונג) במשך שבוע.דימום שלא איפשר לתפקד ולצאת מהבית.זה קרה 3-4 פעמים בכל פעם שבוע ולא חזר שלוש שנים. לפני הריון שני (IVF) מצאו בהיסטרוסקופיה פוליפ 15 מ"מ בתעלת הצואר.הוא לא הפריע להחזרת עוברים ונשאר . כחצי שנה לאחר הלידה השנייה (לידה רגילה) שוב חוזר הדימום עם קרישי דם ענקיים. 3 חודשים דימום חלש רצוף ומידי פעם שבוע של קרישי דם בכמות מפחידה. נלקחה בדיקת פיפל ,קרישיות והרחם תקין ונקי.
האם הפוליפ יכול לגרום לדימום וקרישים? (לרופא שלי אין תשובה או רעיון מה זה או מה לבדוק הלאה.) תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דימומים, פוליפים, ומה שביניהם
פרופ' יונה תדיר14/02/2010מיכל, אין ספק שפוליפ יכול לגרום לדימומים, בין היתר כמו אלה שאת מתארת. בדיקת רירית הרחם בשיטת פיפל אינה אמורה ואינה מסוגלת להוציא פוליפ מחלל הרחם. אין גם כל סיבה לסבור צהדימומים מאחר והטיפול יחסית פשוט. כל שצריך לדעת זה מה מיקומו המדויק וגודלו של הפוליפ (בבדיקת אולטרהסאונד טובה, ועל פי זה להחליט אם לבצע היסטרוסקופיה ניתוחית לכריתתו.
בהצלחה, פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רחם ענק בעקבות שרירןאורית12/02/2010
שלום,
אני בת 39 ובהריון, בשבוע 11 באמצעות IVF. אני לוקחת קלקסן, 60 מ"ל מידי יום בעקבות קריש דם בראות לפני 12 שנה, שנבע מהחלפת סוג גלולות. אני גם נוטלת באופן קבוע דוסטינקס, כבר מעל עשור, 1 כדור בשבוע והפרולקטין שלי מאז מאוזן.
תמיד אמרו לי שהרחם שלי מוגדל ושרירני. לא ידעתי בדיוק מה זה אומר. עשיתי צילום רחם והסתבר ששתי החצוצרות שלי חסומות.
כשהתחלתי בתהליך,עוד בשלבי ההזרעות, גילו שיש לי מיומה שיושבת ברחם ואמרו לי שהיא איננה מעוותת את החלל ולא מפריעה והעדיפו לא לגעת ולא להתערב כירורגית.
כשהריתי באמצעות IVF, בניסיון ראשון - הוסבר לי כי הרחם שלי גדול מאוד וושרירני והחל לתפוס תאוצה וגדילה לא נשלטת.
היום , לאחר 11 שבועות, עשיתי שוב אולטראסאונד, והרופאים נדהמו לגלות כי הרחם גדל למימדי רחם בחודש תשיעי, וכל נכתב בפרוש הצילומים:
"רחם שרירני הומוגני, מוגדל, כ9 חודשי הריון. באזור הגבוה של הרחם שק הריון בתוכו עובר חי.
CRL מתאים לגיל ההריון. אין אפשרות להדגים שחלות בגישה נרתיקית. מודגם רק צוואר הרחם."
הומלץ לי להפסיק מיד את ההריון, והוסבר לי שהיות והעובר, שגודלו נורמלי ומתבטא ב3.5 ס"מ יושב מתחת לסרעפת ולא ניתו להגיע אליו, ההפסקה תהיה בשיטת דילול עוברים, כלומר יוזרק לי KCL ונחכה שהכל יתכווץ חזרה ואם ישאר משהו ברחם, אעבור שאיבה בשלב מאוחר יותר כשהכל יקטן.
אני ממש חסרת אונים, לא יודעת אם זה הפתרון היחידי. ההריון יקר לי מאוד ואני לא רוצה למהר ולוותר עליו. מצד שני הובהר לי שזה עשוי לסכן את חיי ולא בהכרח שיצליח להיוולד עובר בריא אם לא יוולד הרבה לפני הזמן. עוד חשוב לציין כי בשלושה ימים האחרונים אני מדממת דימום שהיה מאוד כבד וגושי (עכשיו זה הפך ליותר הכתמות חומות) שלא ידעו לומר לי מאיפה זה בא, היות והעובר יושב כ"כ גבוה שלא ניתן לראות מה קורה שם.
האם תוכלו לומר לי מה לעשות? האם הפלה יזומה זו הדרך היחידה? האם הפלה בשיטה שהוצעה לי היא הדרך היחידה??? למי לפנות???
אנא תשובתכם הדחופה היות ונקבעה לי הפלה ליום שני הקרוב.
המון תודה!!!!
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רחם ענק - מקרה לא שגרתי
פרופ' יונה תדיר12/02/2010אורית,
אני יוצא מתוך הנחה שהמידע המועבר כאן מדוייק ואם אכן אלה פני הדברים אזי נראה שהיעוץ שקיבלת על הצורך בהפסקת הריון (בשיטה זו או אחרת, כפי שיסתבר עם התקדמות הפעולה ) היא הדרך הנכונה.
ניתן להבין שההריון יקר לך, אבל חייך יקרים יותר. הריון עתידי במצב של רחם תקין וערוך להריון היא אפשרות מאד סבירה והגיונית. לא יהיה זה נכון להכנס לפרטי פרטים בנסיבות בלתי שגרתיות אלה, מאחר ופורום אינטרנט ממש לא יועד למקרי קיצון מסוג זה. הדבר רק מלמד שבמצבים כאלה של שרירן כה גדול, ואף קטן מזה שלך, יש להערך לכך בדרך נכונה לפני ההריון. מדובר בתופעה שכיחה (של שרירני רחם) ובעידן המודרני בו נשים דוחות אם הריונותיהן אנו נתקלים לעיתים קרובות מאד בנשים אשר נמנעות מלקבל החלטה על טיפול (זה או אחר, מתוך מגוון רחב של טיפולים הקיימים כיום אותם לא ניתן לבצע בזמן הריון). נשים רבות עם שרירן רחם לפני הריון מגיעות לייעוץ עם בקשה עיקרית אחת: "שרק לא יפגעו לי ברחם" תוך התעלמות מהעובדה שהרחם כבר פגום, והעובדה ששרירן גדל מהר יחסית בתקופה ההריון (עקב ריבוי הורמנים ווריבוי אספקת דם + גורמי גדילה נוספים) מחייבת החלטה של מה לעשות ומה לא לעשות לפני ההריון !!!
עליך להאמין בצוות המטפל בך, יהיה מי שיהיה, במחלקה גינקולוגית מסודרת (בבית חולים ציבורי) וקיימים בבתי החולים צוותי מצויינים היודעים מה לעשות במצבים כאלה.
בהצלחה,
פרופ' תדיר
נ.ב. אנא, עדכני מה קרה מכאן ואילך, וכיצד הסתדרו הדברים אשר וודאי יסתיימו בטוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחם ענק ושרירני - ההמשך ?
אורית18/05/2010שלום רב,
על פי בקשתך, וגם בגלל שאינני יודעת מה לעשות, אני שוב פונה ומשלימה את המשכו של הסיפור שבינתיים לא מוביל לשום מקום טוב.
אז, עצרתי בנקודה של לפני ההפלה. אכן בסופו של דבר , ב15.2 עשיתי מחוסר ברירה הפלה. התהליך היה ממש לא פשוט, בגלל מיקומו המרוחק של העובר, בתוך הסרעפת, נאלצו להשתמש בשיטת הדילול, והוזרק החומר שמאט את קצב הלב של העובר, ישירות אליו. התהליך ארך כשעה וחצי (משום מה) ונעשתה גם בו זמנית שאיבת מים מהרחם.
הרחם הלך והתכווץ, ולאחר 3 שבועות, "ילדתי" (על כל המשתמע - כולל צירים וכאבים איומים) את העובר המת והשק. לאחר כמה בדיקות אולטראסאונד נראה היה כי הרחם התכווץ פלאים והגיע למימדים של 10 ס"מ. הפרופסור שטיפל בי היה מאוד מרוצה וחשב שאולי השרירן ייפרד מהרחם וניתן יהיה לטפל בו.
לאחר כחודש מהתוצאה הזו, נבדקתי שוב להמשך תהליך, ואז הסתבר שמימדיו של הרחם שלי שוב גדלו פלאים וגודלו כגודל רחם בהריון של 22 שבועות. להלן הממצאים המדוייקים:
"רחם שרירני גדול מאוד, בוצעה בדיקה בטנית ונרתיקית, מימדי הרחם: 14.86*6.58*12.4, סהכ נפח 643 סמ"ק. הרחם במרקם הומוגני ללא זרימת דם חריגה. שתי שחלות תקינות.
חלל הרחם נראה סדיר אולם דחוק כלפי מעלה.עובי הרירית 8.8 מ"מ לציין נפח רחם תקין בדר"כ 70-80 סמ"ק. "
יש לציין כי הבדיקה התקיימה מיד לאחר הווסת הראשונה שהיתה לי לאחר הפסקת ההריון.
הפרופסורים אליהם פניתי היו חסרי אונים ולא ידעו מה לעשות.
כרגע אני בעצמי חסרת אונים, ולא יודעת למי לפנות אם בכלל???
האם זה סופי? האם המשמעות היא שאין אפשרות לנסות הריון שוב כי זה יגיע מהר מאוד לאותה התוצאה כמו קודם? האם יש מקום לחכות ולבדוק שוב???
מה אתה מציע????? מה לעשות?
אני ממש מיואשת ומרוסקת מהחדשות הקשות.....
אשמח לקבל תגובה בהקדם!
חג שמח!!!
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מענה לעידכון
פרופ' יונה תדיר18/05/2010תודה לעידכון. אכן, המהלך שלאחר העידכון הקודם היה אכן צפוי, וגם אם חבל, טוב שהסתיים בטוב. בשלב הנוכחי חשוב מאד לעבור טיפול, קרוב לוודאי כירורגי, אך לא ניתן לקבוע את טיבו בדרך זו, ודאי לא במקרה שהוגדר כבר בעבר, ובצדק, כמקרה קיצון. סביר להניח שהרחם לא יפרד מהשרירן או השרירן מהרחם ללא התערבות של ממש. צריך פרטים יותר מדוייקים על מיקומו המדוייק יחסית לדופן שכבות הרחם ולהחליט בהתאם. מאד לא רצוי לנסון להרות ללא השלמת הברור והטיפול.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחם שרירני גדול - עוד שאלה
אורית18/05/2010שלום רב,
תודה על המענה המהיר....אבל לא מצליחה בעצם להבין מתשובתך מה עליי לעשות.
לי הובהר כי אין אפשרות להתערבות כירורגית כי לא ניתן להפריד בין הרחם לשרירן והופנתי לפונדקאות. התחלתי לאסוף מידע.
האם הכל זאת יש פתרון?
לאן עליי לפנות לברר את זה???
המון תודה,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לפני פונדקאות, השלמת בירור
פרופ' יונה תדיר18/05/2010לא ניתן לאמר בוודאות על בסיס החומר שהעברת מה ניתן לעשות. מקרה קיצון כמו שלך לא יכול להיות נדון דרך פורום באינטרנט. פורום באינטרנט נועד למתן מענה כללי וודאי לא להחלטה כה משמעותית כמו שלך, על בסיס מקרה כה מיוחד. יש צורך לערוך בירור יסודי על מצב הרחם, מיקום מדוייק של השרירן/ים ברחם (מה שהיה בפרוט שלך אין די בו) ורק לאחר מכן ניתן לאמר אם אכן, פונדקאות היא המוצא האחרון.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרחם מוגדל - המשך
אורית19/05/2010היי שוב,
האם אוכל להיפגש איתך, האם אתה חושב שתוכל לעזור לי? או אתה יכול להמליץ לי לאן לפנות. הרופאים שראו אותי היו חסרי תשובות והמליצו לי לפנות לפונדקאות. אני מרגישה שעוד לא מיציתי את האפשרויות. מה אתה מציע???
שוב המון תודה,
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מה בכל זאת לעשות
פרופ' יונה תדיר19/05/2010בכל מקרה, וודאי גם במקרה שלך צריך להפריד בין בריאות האשה לבין הריון תקין אשר בסופו יש גם מא בריאה וגם עובר בריא. נשים רבות מבקשות שרק התינוק יהיה בריא... (מצב בלתי סביר ומעוות , לעניות דעתי). בהיותך אשה צעירה יחסית (גם אם את כבר בת 39+) יש לך עדיין יותר מ 10 שנים (בממוצע סטטיסטי) למיומה להמשיך לגדול גם בלי הריון ולפגוע בבריאותך. שימי לב שדברים כגון אלה כתבתי לך עוד ב 12/2/2010 לפני הפסקת ההריון וצפיתי כבר אז שתגיעי להפסקת הריון. (צפיתי, ולא ציפיתי, כי נראה היה שלא יהיה מנוס מכך). צריך כמובן לזכור גם את כל יתר בעיות הבריאות שלך (קריש דם בעבר, טיפול בקלקסן, וכיוב').
ולעניין ההריון העתידי. כפי שציינתי בעבר, כדי להעריך נכונה את מידת האפשרות, לצד מידת הסכון, להכין את הרחם שלך להריון אשר לא יפגע בבריאותך באופן שאינו סביר צריך פרטים יותר מדוייקים על מיקומו יחסית לשכבות הרחם. פונדקאות היא אפשרות סבירה אבל לא ניתן לאמר על בסיס פרטים אלה אם היא יחידה, וגם לביצוע פונדקאות, קרי, ביציות מהשחלות שלך, צריך מצב של נגישות סבירה אליהן, ובנוכחות שרירן כזה, וחוסר מידע טוב על הרחם, השרירן והשחלות, גם זה לא ברור עדיין.
פרופ' יונה תדיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד....
אורית19/05/2010שכחתי לציין כי שוב אני בתהליך הכנה לשאיבת ביציות.
החלטתי שבכל דרך שאפנה להביא תינוק, אצטרך ביציות ולכן כרגע קיבלתי גלולות (מסוג יסמין) לעשרה ימים ואחכ ממשיכה בזריקות הורמונים להכנה הכי טובה לשאיבה נוספת על מנת להקפיא עוברים ולא לסמוך על הגורל, שכרגע לא מחייך אליי.
האם יש אפשר להתקשר אלייך ישירות? האם תוכל לבדוק את הדברים לעומק ולראות אם ניתן לעשות עוד משהו מבלי לסכן את חיי??
המון תודה וחג שמח
אורית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
גלולות
פרופ' יונה תדיר19/05/2010גלולות - (יסמין או כל שילוב אחר של אסטרוגן ופרוגסטרון) יש בו כדי לתרום לגידול שרירני הרחם. סביר להניח שכך גם לגבי הורמונים להגברת פעילות השחלות. אין בכך כדי לאמר ששאיבת ביציות לצורך שימור פוריות (ביציות ועדיף עוברים) לא יתרום לפתרון בעייתך באשר להורות\ אך גם לא ברור מדבריך אם יש נגישות סבירה לשאיבת ביציות.
נראה כי התכתבות זו מיצתה את עצמה בהיות המקרה חריג ולא לדיון אינטרנטי. ככזה הוא גם לא מהווה מקרה מייצג לנשים הקוראות פורום זה. מדובר בשילוב נושאים המחייב התייחסות אישית של רופא/ה מומחי/ת.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירן וגלולות למניעת הריוןאיילת3408/02/2010
שלום,
לפני כחודשיים עברתי ניתות מיומקטומיה בפתיחת בטן עקב שרירן אינטרמוראלי גדול ( כ-10 ס"מ )
1. האם ניתוח כזה עשוי לגרום להדבקויות ברחם ולמצב שבו לא אוכל להכנס להריון? ( או מהדבקויות או מסיבה אחרת בשל הניתוח ) ?
2. האם נטילת גלולות ( אף פעם לא נטלתי ) עשוייה לגרום / לזרז צמיחה של מיומה חדשה ?
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מצב לאחר ניתוח
פרופ' יונה תדיר08/02/2010שאלותיך טובות, אך חסרים פרטים על מנת להשיב לגופו של עניין ולא מענה כללי אש/ר וודאי פחות יעניין אותך:
על מנת להתייחס באופן ספציפי צריך לדעת מה היה בניתוח? היכן היה השרירן? או אולי שרירנים? מה היתה מידת עומק החדירה לדופן הרחם על מנת להוציאו? או להוציאם? וכיצד בוצעה סגירת דופן הרחם? האם נעשתה בדיקת ביקורת לאחר מכן? ובין היתר גם מה גילך? ולמתי מתוכנן ההריון?
לגבי הגלולות: הדעות חלוקות. כללית ניתן לאמר כי שרירנים גדלים בעקבות חשיפה להורמונים וכדאי אולי להקטין חשיפה נוספת ע"י גלולות.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירןנננ04/02/2010
עשיתי א.סאונד ונאמר לי שיש לי שרירן שתופס חלק נכבד מהרחם.
מה הטפול שעלי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מגוון רחב
פרופ' יונה תדיר06/02/2010שאלתך דומה לשאלה: מה נשמע?
נתין להעלות כ 15 שאלות אשר מענה להן עשוי להגדיר מה מגוון חלופות הטיפול אשר עשויות להתאים לך. להלן מדגם קטן: גילך"?מס, ילדים? תכניות ילודה? מספר השרירנים? מה גודלם? מה מיקומם? מה הסימפטומים מהם את סובלת, וכיוב'.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשרירן
נננ07/02/2010שלום רב,
אני בת 37 עם 2 ילדים עד כמה שזה נראה לא חושבת על עוד הריונות.
כפי שנרשם בדוח א. סאונד שרירן מרכזי קוטר 50*47*55 ממ
מקווה שזה מעט יותר מידע ומספיק כדי לקבל ייעוץ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
המלצה על טיפול
פרופ' יונה תדיר07/02/2010המלצה על טיפול זה או אחר מתקבל בייעוץ אישי עם הרופא/ה המטפל/ת. פרט נוסף, זה או אחר, עדיין מותיר פרטים נוספים חסרים. כגון מיקום מדוייק של השרירן בשכבות דופן הרחם, וכיוב'. במצב בו יש חלופות טיפול רבות אשר חלקן אינן בהכרח כירורגיות לא ניתן לבחור טיפול על בסיס מידע חסר.
בהצלחה,
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להילחץ?מיכל04/02/2010
שלום ד"ר,
בביקור השבוע אתל רופא הנשים הוא אמר לי שהרחם מוגדל ושרירני והפנה אותי לאולטרסאונד
הבוקר באולטרסאונד נרשם כך:
גודל רחם 64*49
רירית 8.3 מ"מ
צמוד לרחם יותר ימינה נצפה ממצא סולידי במימדים 86*71 מ"מ שרירן?
לא נצפתה שחלה ימין בנפרד
שחלה שמאלית הודגמה
אבחנו: א.ס. אגן קטן גניקולוגיה US הערות: הדמה לא אופטימלית עקב OBESITY
מה זה אומר? האם להילחץ? קבעתי תור לרופא אך בינתיים מה עושים?
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
מיכל04/02/2010אני בת 34 אמא ל-2 ילדים (לידה אחרונה לפני 7 שנים) נוטלת גלולות, (הפסקתי החודש)
האם זה מהווה בעיה לגבי ילד נוסף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מה זה אומר?
פרופ' יונה תדיר06/02/2010OBESITY זה השמנת יתר, והממצאים המתוארים בדו"ח האולטרה-סאונד מרמז על כך שיש צורך לטפל. באיזה טיפול? זה תלוי במיקום השרירנים? בגילך? בתכניות הילודה שלך?ובתלונות מהן את סובלת עקב השרירנים (דימומים, פוריות, וכיוב').
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומותשני03/02/2010
הי, יש לי מספר די גדול של מיומות כשאר 2 מתוכן הן בעייתיות ונמצאות ברירית של הרחם בגודל 2.5 סנטמיטר. כאשר רציתי להרות שאלתי מספר רופאים את הבעייתיות בעניין ורובם אמרו שקודם כדאי לנסות להרות ובמידה ותהיה בעייה אז לנתח. חלקם אמרו שבכלל לא כדאי לנתח לפני לידות כיוון שזה יכול לגרום לבעיות והידבקויות של הרחם. שמעתי לעצה ואכן נכנסתי די מהר להריון ובשבוע השישי להריוני החלו דימומים שנמשכו במשך כשבוע. בתחילת הדימומים הלכתי למיון ובפעם הראשונה נצפה דופק. נאמר לי לנוח. כעבור שבוע נפסקו הדימומים והלכתי להיבדק ופתאום לא ראו כלום ברחם.אפילו לא שק הריון. הרופא שלח אותי למיון בטוענה שיש סיכוי שהמימוה מסתירה את הדופק. הלכתי למיון והרגשתי קצת זלזול בבדיקה והרופאה לא ראתה גם כלום. אני לא יודעת להסביר את זה אבל יש לי תחושה שאני עדיין בהריון. האם יש זיכוי כזה? שהמיומה מסתירה את העובר?האם יש טעם ללכת שוב להיבדק? במידה ואכן נפל יכול להיות שלא רואים כבר כלום ברחם? אפילו לא הייתי צריכה לעשות גרידה. האם אתה ממליץ לעשות ניתוח להוריד את המימומות בהנחה כמובן שאני כבר לא בהריון?? האם זו יכולה להיות הסיבה להפלה? האם כדאי לעשות בדיקת דם לראות מה מצה הבתה? אשמח לתשובתותיך כיוון שאני כבר ממש מבולבלת ולא יודעת מה לעשות.
תודה רבה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מה לעשות
פרופ' יונה תדיר03/02/2010בנסיבות אלה ניתן להבין את בילבולך, אך את מעלה כ 10 שאלות וספק אם ניתן להשיב עליהן בדרך זו של פורום באינטרנט, בהעדר מרבית הפרטים הרלוונטיים אשר אינם חבויים בין רצף הסיפור המעניין.
פרוםפ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלה
שני04/02/2010אילו פרטים עוד להוסיף?
השאלה שלי זה אם אתה ממליץ לנתח? או לנסות אחרי ההפלה שוב להיכנס להריון?
אני לא יודעת מה הגורם להפלה אבל הבנתי שיש סיכוי שהמיומות..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כמות הפרטים הנדרשת ...
פרופ' יונה תדיר04/02/2010כמות הפרטים הנדרשת אינה למענה אינטרנטי. את מעלה אוסף גדול של שאלות המחייבות ראיון אישי עם הרופא/ה המטפל/ת. התאמת אשה לנתוח, או לחלופה טיפולית אחרת, לא נעשית דרך פורום באינטרנט. פורום מסוג זה נועד להסבר שאלות כלליות ולא הגדרת אבחנה והחלטה טיפולית. הלא כן?
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת כללית
שני04/02/2010עברתי הפלה בשבוע 7 להרוני. מתי אתה מציע לנסות שוב להיכנס להריון? האם זה אפשרי עכשיו ללא קבלת ווסת אחת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אופן רגיל
פרופ' יונה תדיר06/02/2010באופן רגיל מומלץ להמתין כחדשיים שלושה, אבל מפרטי השאלות הקודמות ספק אם המקרה שלך "רגיל".
פרופ' תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שרירן קיר אחוריתמי31/01/2010
אני בת 32.
שלושה שבועות לאחר המחזור. גודל שרירן 32X36 מ"מ, קיר אחורי. גודל הרחם 68X58X77 מ"מ. רירת הרחם 7.5 מ"מ. האם עלי לדאוג? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן בקיר אחורי
פרופ' יונה תדיר31/01/2010גודל השרירן המתואר אינו רב, אך ההחלטות על הצורך בטיפול (ניתוחי או אחר) הינו פועל יוצא של סימפטומים (כגון דימומים, כאבים, ליקויי פוריות וכיוב') ושל מיקום מדויק של השרירן, ולא רק הגודל.
בהצלחה, פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיומות ברחםרונה31/01/2010
שלום, אמא שלי עם בטן גדולה כמו חודש שביעי, סובלת ממיומות.
אחת בגודל 53X63 מ"מ והשניה כ-4 ס"מ.
אולטאסאונד פנימי לא בוצע מכיוון שהטכנאית אמרה שאי אפשר לראות כלום כך, מכיוון שהרחם כולו מלא במיומות.
באולטראסאונד חיצוני לא ניתן היה להדגים שחלה שמאלית.
מה לעשות הלאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בטן גדולה ומיומות
פרופ' יונה תדיר31/01/2010ספק אם יש קשר בין הבטון הגדולה והמיומות. הבעיה שאת מעלה היא טכנית וניתנת בד"כ למציאת פתרון. כיצד הוגדרו המיומות המתוארות על ידך אם לא באולטרה סאונד. השאלה כמובן היא ממה היא סובלת ומה מתוך מגוון פתרונות למיומות עשוי לעזור לה?
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיומה סיגל
סיגל17/02/2010שלום ותודה על התיחסותך
אני אכן מקבלת דקפפטיל אך פעם אחת כל שלושה חודשים, בגלל שזה עושה לי תופעות לוואי אני לעיתים דוחה את קבלת המנה הבאה.
הרופא מדבר על טיפול כזה לאורך שנתים או עד שאגיע לגיל בו המיומות יעלמו מעליהן.
מה האלטרנטיבות למעט ניתוח שאותו אני דוחה
תודה על תשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
האמנם?
פרופ' יונה תדיר17/02/2010אכן, טיפול זה ניתן בזריקה אחת לחודש (כ 3 חדשים ברציפות) או בזריקה אשר פעילותה נמשכת ל 3 חדשים. לא מקובל לתת טיפול זה למשך זמן רב (כמתואר) ומעבר לכך אין כוונה ולא יהיה זה נכון להכנס לפרטים בדרך פורום באינטרנט או לחלוק על גישה של רופא/ה אשר יש לו/לה אולי סיבות להציע טיפול זה. פורום האינטרנט אינו מקום לייצר או לפתור גישות או מחלוקות רפואיות אישיות.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשמח לתשובה בקשרה לשרירןחן29/01/2010
אניי בת 25 וחצי לפני חודש נמצא שרירן בגודל 2.5 על 2.15 ברחם -מבנה היפרדנסי בדופן הלטרלי הימיני של הרחם
יש לי מספר שאלות-
1.האם זה יכול להפריע לי להכנס להריון??? או לגרום לבעיות בלידה?
2.יש לי כאבים בצד של השרירן הייתי במיון ועשו לי אוטלרסאטנוד וסי טי בטן והתוספתן היה תקין אך נמצאה המיומה הרופא המטפל שלי שלל שהכאבים שיש לי בצד ימין מהמיומה האם המיומה יכולה לגרום לכאבים האלה?
3.האם עדיף להפסיק גלולות בגלל שהן יכולות לגרום למיומה לגדול?
4.מתי צריך לבדוק עם המיומה גדלה?אחרי כמה זמן?
תודה רבה על העזרה אני מאוד לחוצה ומפחדת שלא אצליח להביא ילדים חס וחלילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שרירן בגיל צעיר
פרופ' יונה תדיר29/01/2010השרירן שת מתארת קטן, אך בגיל מעיר כמו שלך נוטים שרירנים אלה לגדול ובמהירות יחסית. ההגדרה של "שרירן ברחם" אינה אומרת דבר, כי כל שרירן נמצא ברחם. השאלה היכן ברחם (יחסית לשכבות הרחם ודפנותיו). הקשר שבין שרירן (מיומה) והקושי להרות תלוי כאמור בגודלו/ם ובמיקומו/ם. הדבר מצדיק מעקב בבדיקות אולטרה-סאונק וייעוץ רפואי ע"י רופא/ת הנשים בכל הקשור לאמצעי מניעה, טיפול (בשלב זה או אחר?), וכיוב'.
פרפ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדופן הלטרלי הימיני של הרחם זה לא
חן29/01/2010המיקום???? הייתי אצל הרופא נשים שלי הוא לא הרבה במילים רק אחרי שאלה שלי אמר להגיע עוד חצי שנה לביקורת וחצי שנה זה נראה לי הרבה כי הרופא במיון שהייתי[בגלל חשש לאפנדציט] אמר לי עוד חודש לעשות משוואה מתיי צריך לבדוק עם גדל?
ואפשא שהכאבים שיש לי בצד ימין[איפה שלפי הרופא נמצא השרירן] זה בגלל השרירן?????
תודה רבה על עזרתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מיקום השרירן, ועוד...
פרופ' יונה תדיר29/01/2010המיקום שאת מציינת (לטרלי) משמעותו צדדי, אך אין בכך לספק מידע על מנת להתייחס לשאלתך. לרחם יש שכבות (רירית פנימית, שריר הרחם, רירית חיצונית) ומיקום השרירן בכוון זה או אחר עשוי להיות קשורהן באופי הסימפטומים (דימומים...???9 או יכולת לטפל בו בגישה פנימית (היסטרוסקופיה) אם בכלל. יתכן והכאב קשור לשרירן, ויתכן שלא, ולא ברור עד כמה הכאב (חד? ממושך? חדש? מחזורי? ) הוא הבעיה העקרית המטרידה אותך, אלא מה יהיה בעתיד? פוריות? וכיוב... כאמור, בגילך הצעיר קיימת נטיה של שרירנים לגדול מהר יחסית וזה מה שצריך יהיה לקחת בחשבון בהקשר לפוריות עתידית. אין להבין מכך חו"ח שתהיינה לך בעיות להרות, מאחר ומיקום וקצת גידול השרירן אינם ידועים, ושרירן (או שרירנים) אינם בהכרח סיבה לחוסר יכולת להרות.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מידע ושאלה נוספתדנה29/01/2010
בתקופה האחרונה המחזור יותר כואב והדימום רב מבעבר. סובלת מתחושה מציקה של נפיחות בבטן ,גזים, וגרעפסים. בעת מאמץ לעיתים בריחת שתן קלה. ( עד כה יחסתי זאת למרכיבים בתזונה). עם זאת סימפטומים אלה לא פוגעים באיכות החיים במדה מהותית. רופא נשים אמר שכדאי להוציא שרירנים ולא להמתין. מבולבלת!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
,תוספת מידע
פרופ' יונה תדיר29/01/2010לא אלה הפרטים החסרים על מנת שלא תהיי מבולבלת. ואשר לצורך להוציא או אשלא להוציא? לנתח או שלא לנתח, ואולי פתרונות אחרים, ראי את השאלות החסרות במענה הקודם.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 43 שרירנים גדלו בשנה האחרונהדנה29/01/2010
בת 43 בריאה. רחם שרירני. מעקב אחר 2 שרירנים. בשנה האחרונה גדלו באופן מואץ מ-1 ו- 3 סמ ל-4 ו -7 סמ. רופא נשים המליץ כריתת רחם.
מה הסיכונים? האפשרויות? כריתה? עם /בלי כריתת שחלות? כריתת צואר רחם? מכבי + בטוח פרטי הראל. מבקשת המלצה על מומחה בעל נסיון בתחום- כולל ניתוחים ( המליץ על דן מרום. מוכר?) איך בוחרים מנתח, שיטה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מגוון טיפולים
פרופ' יונה תדיר29/01/2010הפרטים שמסרת חשובים, אך עדיין מעט חסרים, על מנת להמליץ על טיפול מתוך מגוון חלופות הקיים כיום. קצב גידול השרירנים שאת מתארת רגיל למצבים כגון אלה ו בגיל בו את נמצאת. השאלות החשובות הנותרות הן: א. סימפטומים מהם את סובלת (דימומים, כאבים? אנמיה? וכיוב') ב. מיקומם המדוייק של השרירנים יחסית לשכבות דופן הרחם (מה שניתן להגדרה בבקידת אולטרה-סאונד איכותי בידים מיומנות).
בשלב זה מיותר לכן עדיין לעסוק בשאלות כגון סוג הניתוח , צוואר רחם, שחלות (בכל מקרה לא להוציאן בגיל זה בהעדר גורמי סיכון אישיים). בכל אלה ניתן לדון רק כאשר כל החומר מצוי בידי הרופא/ה המטפל/ת, מאחר וגם אם ההחלטה היא ניתוח נותרות שאלות כגון (לפרוסקופיה? היסטרוסקופיה? ) וכיוב'.
פרופ' יונה תדיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)


