פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גמילה מטיטולים
    סיגל
    13/04/2009

    שלום

    יש לי ילדה בת שנתיים ו-7 חודשים מאוד בוגרת ומבינה עניין.
    ביום שישי האחרון 10.4 התחלנו בגמילה מטיטולים, כל הזמן אני שואלת אותה אם צריכה לפיפי,
    יושבת ועושה בסיר לפעמים גם מודיעה לפני ומושיבים בסיר ועושה פיפי.

    עד היום אולי פיספה 4 פעמים בהתחלה קצת בכתה, אבל הסברתי לה שזה לא נורא, פעם הבא ננסה שוב ונצליח...

    קקי קשה לה לעשות בסיר, ושאני קולטת שהיא בתנוחת כריעה לעשות קקי, שואלת אותה אם היא רוצה לעשות בסיר, אני מושיבה אותה אבל אני רואה שקשה לה. אז אני שמה לה טיטול ומסבירה לה שבנתיים נעשה קקי בטיטול ,עד שתלמד לעשות בסיר...
    בסך הכל מאוד מתלהבת ומשתפת פעולה, כל הזמן אני נותנת לה חיזוקים שהיא כבר גדולה, ומקבלת ממני הפתעות קטנות לעידוד....

    דרך אגב בלילה היא בלי טיטול וקמה יבשה (גם עם טיטול היתה קמה יבשה, כי לא שותה הרבה לפני השינה או במהלכה)

    השאלה
    האם התהליך שהתחלתי בסדר אנחנו בדרך הנכונה?
    איך מלמדים אותה לעשות קקי בסיר? (כי הבנתי שזה האתגר...) כי שהיא עם טיטול היא אוהבת לעשות קקי בכריעה ובסיר לא כ"כ נוח לה... (יש גם ישבנון אבל עליו לשבת היא קצת מפחדת...)
    יש לציין שאני צריכה ללדת באוגוסט ואני רוצה שעד אז תהיה גמולה לחלוטין...

    מצטערת על האורך....
    מחכה לתשובתכם המקצועית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה מטיטולים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהליך החינוך לניקיון

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום אורית,
    4 פיספוסים בארבעה ימים נשמע לי כהישג יפה מאוד וכנראה שבתך אכן מוכנה לשתף פעולה בעיניין ושאתן בתחילתה של דרך חדשה ומוצלחת.
    ועדיין כמה הערות והארות:
    חיזוקים ופרסים אכן עובדים - לא בתור מקור למוטיבציה ("אם תעשי בסיר תקבלי פרס") אלא בתור שבח ("אימא רוצה לתת לך מתנה כי את מצליחה כל כך יפה ואני גאה בך")
    לגבי הטיטול בלילה: האם קודם הורדתם את הטיטול בלילה ורק עכשיו ביום?? ישנה הפרדה בין היכולת לשליטה ביום לבין השליטה בלילה, לעיתים חולפים חודשים ארוכים עד שמושגת שליטה גם בלילה ולזמן שינה (גם בצהרים) עדיין משתמשים בטיטול - זה פחות מלחיץ.
    זה נכון שלחלק מהילדים קשה יותר לעשות קקי בסיר או בישבנון, אבל ההרגל לשים טיטול לצורך זה הוא לא יעיל ונוטה להתקבע ולהסתבך. זה פתרון "יצירתי" שפיתחו הורים וילדים "מנצלים" הייטב אך הוא לא לטובתם. אם התהליך הולך יפה כדאי לחבר את ני המצבים ולעודד אותה להשתמש בסיר ובישבנון גם לקקי.
    כדאי אומנם לשאול אותה מפעם לפעם האם צריכה לעשות (לא כל הזמן - עכשיו היא מתלהבת אבל זה יימאס לה ולא תרצה להפסיק את עיסוקיה), לכן מוטב יותר להודיע לה שהולכים לעשות ולא להפוך את זה "לאפשרות".
    מבחינת האביזרים והתפאורה: לגבי הדיון של סיר או ישבנון, זה עיניין של העדפה של כל ילד, חלקם מעדיפים מעיין פשוט משטח הקטנה לאסלה (מקטין את המושב ומקטין את הפתח). אפשר וכדאי להיעזר בתקופה זו גם בספרים וקלטות שעוסקים בנושא.
    ומעל הכל: המוטיבציה שלך לגמול אותה לפני הלידה הצפויה ברורה לי, ואולי גם נכונה, אבל חשוב מאוד לא להלחיץ אותה בנושא ובוודאי לא לקשור בין הדברים. היא לא צריכה להיגמל כי עומד להיוולד לה אח (אחות?), אלא נגמלת כיון שהיא כבר בשלה לעשות זאת ואימא ואבא סומכים עליה שתצליח!
    אני מזמינה אותך לקרוא גם דיונים קודמים בפורום שלנו שעוסקים בנושא זה וכן לדווח על ההתקדמות....
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות אכילה, בעיות שינה ומה לא....
    צביה
    13/04/2009

    שלום רב, מצטערת מראש כניראה יהיה ארוך.
    הבן שלי בן שנה ושלושה חודשים. אנחנו נימצאים כרגע בשלב של המון שינויים, אני ואבא שלו פרודים מזה כחודשיים, כל פעם שאביו מגיע לבקר זה תמיד עם צעקות וריבים זאת בעצם סיבת הפרידה הוא פשוט לא יודע לשלוט בעצבים שלו והילד שומע ורואה הכל ואני רואה שזה משפיע עליו ואני מנסה להימנע ככל האפשר. עקב כך בשבוע הקרוב אני מפנה את הדירה השכורה שבה אנחנו חיים ועוברת לבית אימי שבעצם שם הילד ישן איתי באותו חדר, שבוע לאחר המעבר הוא מתחיל מעון (פעם שנייה כיוון שבפעם הראשונה הוא חלה ברצף ב 4 מחלות אישפוז בית חולים ודחינו לחודשיים את הגן)
    איך אני יכולה לעזור לילד להיתמודד בצורה הטובה ביותר עם כל השינויים? היתה לו רגרסיה בכל התחומים לאחר כניסתו הראשונה למעון, הוא הפך להיות מאוד תלותי ובכה עם רק הייתי נעלמת לשניה ועכשיו לאחר שהחזרתי פחות או יותר את הגלגל אחורה מתחילים שוב שינויים ואני חוששת.
    בעיית האכילה שלנו נמשכת מאז הלידה, אף פעם לא אהב לאכול ואף פעם ל ביקש, נישללה כל בעיה רפואית ואנחנו במעקב רפואי ודיאטנית בגלל משקל נמוך. אבל הבעיה שאני רואה כרגע זו לפי דעתי בעיית התנהגות, יש לציין שאני משתדלת תמיד לא להכריח אותו לאכול ותמיד לעשות זאת באווירה נעימה אבל ברגע שהאני מושיבה אותו בכיסא מתחילה החגיגה, זריקת אוכל על הריצפה, היתנגדות ודחיפת הכפית, אני נותנת לו להחזיק ביד והאוכל תמיד מגיע לרצפה כי הוא פשוט זורק אותו בכעס, ניסיתי להוציא אותו מהכיסא ולומר לו שאם תרצה לאכול אתה תמיד מוזמן לחזור למטבח ולבקש... כמובן שזה לא קרה הוא פשוט לא אוכל ולא מבקש, ניסיתי להעניש להוציא מהכיסא להגיד לו נו נו נו ולהוציא אותו מהמיטבח ואז הוא מתחיל לבכות ולהישתטח על הריצפה. מה עושים? הדרך היחידה שבה הוא אוכל זה על השטיח בסלון תוך כדי משחק ואני לא רוצה שזה יהפוך להרגל.
    בעיות השינה שלנו זהו גם תהליך ארוך, הוא יישן מאז שנולד איתי באותו חדר במיטה משלו צמוד אליי, עד גיל 9 חודשים הייה נירדם לבד ואז התחיל להירדם על הידיים, כרגע הוא נירדם במיטה שלו אבל רק עם זאת שאני יושבת על ידו ומלטפת אותו, זה תהליך שלוקח כ 20 דקות ולפעמים אפילו יותר כאשר מתנגד מתחיל לעמוד, ליזרוק את המוצץ על הריצפה ופשוט מחכה לתגובה שלי, אז אני יוצאת מהחדר והוא מתחיל לבכות, אני נותנת לו לבכות כ 3 דקות ואז חוזרת אליו מנשקת מלטפת ואומרת לילה טוב ויושבת על ידו וכך זה חוזר חלילה עד שנירדם, בלילה לא מתעורר כמעט לפעמים פעפ עד פעמיים אך נירדם מייד ברגע שאני מלטפת אותו והוא יודע שאני שם. כיוון שאצל אימי נישן באותו חדר כי פשוט אין חדר ניפרד אז אני לא מיתעקשת על זה שיהייה בלילה לבד אבל איך מרגילים להירדם בלעדי? שיטת ה5 דקות לא עבדה אצלי זה רק החמיר והוא התחיל להיתעורר בלילות והחלטתי להפסיק כי זה תהליך שערך שבוע וחצי ולא היו שינויים.
    מה עושים? אני תשושה וגם שבורה נפשיתוהפרידה מבעלי לא תורמת לעניין.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רק רציתי עוד לציין

    צביה
    13/04/2009

    שמעבר לכל הבעיות הללו הוא ילד מקסים,בריא, שצוחק הרבה, משחק מאוד יפה ומיתפתח לגילו בצורה תקינה.


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ח מ ו ד ! ! !

    רעות
    17/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלים בתקופה של שינויים

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום צביה,
    אני קוראת את הודעתך ושומעת את החשש, התסכול ואת חוסר האונים המאפיין את התקופה הזו, תקופה בה לצד הצורך להסתגל בעצמך לחיים החדשים ולעבד את הפרידה מבן-זוגך, עלייך לתמוך בפעוט שרק עכשיו רוכש הרגלים, מתמודד בעצמו עם בלבול ושינויים ומגיב בכעס לכל זה גם בגלל שמנסה לגבש עצמאות ונפרדות מולך. וזה קשה מאוד לעשות את הכל יחד...הרגשתי שלאחר שכתבת את ההודעה הארוכה ובה כל הרגשות המורכבים האלה, קצת נבהלת ואולי חשת צורך לומר עליו גם דברים טובים ולשתף אותנו בתמונה היפה שלו....(והוא באמת מתוק מאוד!)
    בהתחשב במגבלות הפורום וקוצר היריעה אנסה לסייע לך לעשות מאוד סדר במחשבות...
    ראשית אומר שהמודעות והפתיחות שלך להבין את הרגשות של בנךולראות שהתנהגותו הינה תגובתית למצב הינם עמדה נכונה שלך מתוך אמפתיה לראות את הצרכים שלו ולהצליח לסייע לו עם פחות כעס ועם יותר הבנה. זוהי כבר עמדה התחלתית שתעזור לכם מאוד.
    את מתארת מספר חזיתות בהן עליך להיאבק כעת: הפרידה ומעבר הדירה, הכניסה לגן, הרגלי האכילה והרגלי השינה. זה המון דברים בבת אחת וכל אחד מהם הינו נושא להתייעצות ולטיפול נפרד. אני מציעה לפני הכל לעשות סדר עדיפויות ולנסות להתמודד עם הדברים בהדרגה כי לא תוכלי בתקופה זו לצלוח את כולם. מכיון שהפרידה כבר נעשתה ומעבר הדירה עומד להתרחש בימים אלה, הרי שזה הדבר הראשון עימו תאלצי הלתמודד. נסי להכין את בנך ככול הניתן למעבר. קחי אותו לדירת אמך המיועדת, הראי לו את החדר בו תתגוררו ונסי לסדר אותו באופן דומה ככול הניתן לחדרו הקודם, עם פינות הצעצועים והחפצים האהובים עליו. נסי לשתף אותו באריזה של החפצים שלכם ובהובלתם אל בית אמך ובמידת האפשר הכיני עבורו פינות משחק מוכרות נוספות ברחבי הבית. חשוב מאוד ללוות את התהליך במילים אותן אומנם לא יבין במלואן, אך יוכל לחוש את תחושת הסדר שאת מקנה לו בהסבר ולחוות מעט יותר שליטה בשינוי.
    לגבי הכניסה לגן (האם יש באפשרותך לדחות זאת בשבועיים-שלושה לאחר שמעט יתרגל לביתכם החדש?), חשוב לוודא שתהיה מטפלת/סייעת שתלווה את הקליטה של בנך במעון ותהיה צמודה אליו במידת האפשר בימיו הראשונים. היא תעזור לפרידה ממך ותהיה עימו במשך היום. כדאי לתכנן תהליך כניסה הדרגתי בו ישהה בהתחלה ימים קצרים, ללא אכילה ושינה שהינם נושאים קונפליקטואלים ומורכבים עבורו ממילא. ההתמודדות עם עצם הפרידה ממך ועם הכניסה לגן בו עוד ילדים ומבגרים זרים הינה קשה לכשעצמה.
    ולגבי הרגלי האכילה והשינה: את צודקת בדברייך שההרגלים הקיימים כיום מחייבים שינוי, אך מדובר בשינוי שידרוש מאמץ עקבי ועיקש שלך, תוך יכולת לעמוד מול בנך ולשאת את התסכול שלו. אני לא בטוחה שיש לך את הכוחות לעשות זאת כעת. נסי לדחות מעט את ההתמודדות הזאת עד שהחיים החדשים שלכם יכנסו מעט לשגרה יציבה יותר ואז תוכלי להתפנות גם ל'חזיתות' האלה. אולי תוכלי להיעזר לשם כך גם באמך או בצוות הגן.
    אני מקווה שהדברים ילכו ויתבהרו עבורכם,
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדכון ושאלה נוספת...

    צביה
    21/04/2009

    שלום מיכל,
    רציתי לספר כי עשינו את מעבר הדירה לבית אמי ובינתיים הכל עובר חלק,אפילו נושא השינה השתפר ולהפתעתי נירדם במיטתו תוך 5 דקות.... עוד שבוע וחצי כניסה לגן אני מאוד מקווה שיהיה חלק כמו המעבר לבית חדש...
    שאלתי הנוספת היא לגבי אכילת הבקבקוק. הוא הולך לישון בשעה קבועה ב 20.00 בטקס קבוע של אמבטיה, בקבוק סימילאק בישיבה על המיטה שלי עם אור בחדר, לאחר מכן אני שמה אור קטן משכיבה במיטה אומרת לילה טוב והוא נירדם לאחר כ 5 דקות. אבל הוא מתעורר ב סביבות ה 5 בבוקר ודורש בקבוק, אני נותנת לו למיטתו ולאחר מכן נירדם עד 7-8 בבוקר.
    השאלה בעצם האם זה בסדר ההתעוררות ב 5 בבוקר או שיש צורך לגמול? ניסיתי לתת לו מים במקום אז הוא פשוט שתה 180 מ"ל מים וזה לא שינה כלום... ואם לגמול אז איך עושים זאת?
    מזכירה כי הוא בן שנה ו ארבעה חודשים
    המון תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחכה מאוד לתשובתכן...המון תודה

    צביה
    24/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לצביה,

    מיכל דביר קורן
    26/04/2009

    ראשית מתנצלת מראש על העיכוב בתשובות...העומס אינו מאפשר התייחסות מיידית, ובכל זאת מנסות לעזור...
    אני שמחה לשמוע על המעבר שעבר יחסית בקלות ועל ההרגלים החדשים שאת מנסה לייצור.
    את שואלת לגבי האכילה ב 05:00, ובכן, לדעתי זה תלוי במידה בה זה מפריע לך...כמובן שהיינו רוצים שפעוטות יתאימו את עצמם בדיוק לשעות בהן נוח לנו לטפל בהם, ואולי יתעורר בדיוק כשאת סיימת להתארגן בבוקר, אבל כנראה שיש לו שעות משלו...אני חושבת שבהינתן כל השינויים הרבים שאתם עוברים, ומכיון שהוא מצליח לחזור לישון, הניחי לו לשתות בבוקר ווותרי על המאמץ על האנרגיה הנדרשת לשם הפסקת ההרגל הזה. יש לפניכם שינויים רבים, הקליטה בגן עוד לפנייך, ולא נורא שהוא מתעורר מוקדם. לדעתי חבל להתאמץ על משהו שלא כל כך מפריע לשגרה שלך ושלו. לגבי השאלה האם לתת תמ"ל או מים, זה תלוי בהרגלי האכילה שלו: אם הוא אוכל היטב במהלך היום, ניסזון ממספיק קלוריות, הרי שאין צורך בעוד בקבוק, ומים מספקים.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות מוגזמת

    יםמיו
    26/04/2009

    שלום רב הבת שלי בת שנה וחמש חודשים יש לה התנהגות מוגזמת מרביצה לכולם קטנים וגדולים נושכת זורקת עליהם דברים ודוחפת אותם גם אני ואבא שלה ,היא יונקת ואוכלת קצת התפתחות שלה בסדר גמור אני רוצה לעשות לה גמילה מהנקה ולא יודעת זה בגלל שהיא לא אוכלת טוב מה לעשות ותודה מראש ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קרה להרגלי השינה?
    אמא
    12/04/2009

    היי,
    בני בן 9 חודשים כבר כמה חודשים שכשהיה עייף פשוט הנחנו אותו במיטה על הבטן והיה נרדם ללא כל בעיה. בתקופה האחרונה גם בצהריים וגם בלילה מתקשה להרדם בשיטה זו וצריך עזרה בנידנוד לרוב בידיים ולאחר שנרדם איך שמניחים אותו מיד מתעורר ומתחיל להשתול במיטה ומיד רוצה שירימו אותו, איך שמרימים אותו הוא מיד נרדם וחוזר חלילה. מדוע זה קורה? האם יכל ליהיות בגלל יציאה לחופש והשינוי בסדר היום? האם חרדדת נטישה? אנא עזרו לי להבין. האם יש סיכוי שהכל יחזור לקדמותו פתאום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה קרה להרגלי השינה?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה שאינה רציפה III

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום לאמא,
    היציאה לחופש אכן מבשרת עימה שינויים במגוון הרגלים. סדר היום משתבש לילדים ולמבוגרים כאחד, גם תינוקות שלא נמצאים במסגרת חוץ בייתית חווים שינוי בגלל ריבוי של נסיעות, מפגשים משפחתיים והעדר שגרה מוכרת. כל אלה בוודאי גורמים שינוי בהרגלי השינה, ואלו לרוב חולפים כאשר החיים חוזרים למסלולם.
    אולם, את מציינת גם את האפשרות לחרדת נטישה כגורם, ואני תוהה מדוע זה עלה: האם את מרגישה שבנך זקוק לך יותר בימים אלה? האם לאחרונה הוא חווה פרידה מאחד ההורים? מבחינת הגיל זה אומנם עשוי להתאים, אך למרות שזוהי כמובן אפשרות, לרוב כאשר מדובר בתינוק עם הרגלי שינה מבוססים, החשש להיפרד לא בא לידי ביטוי באופן בו את מתארת אלא מול פרידה בזמן עירות, כשההורים הולכים.
    ישנן תקופות בהם תינוקות חווים שינויים בהרגלי שינה: אם בגלל שינויים חיצוניים (כמו נושא החופשה והחג), ואם בגלל שינויים פנימיים (הבנה קוגנטיבית ורגשית שאינו רוצה להיות לבד, שחושש להיעזב). אל לנו לשכוח שגם אצל מבוגרים היכולת להירדמות מושפעת מאוד מהמצב הרגשי ומאירועים חיצוניים....בתקופה זו כדאי לנסות לסייע לו בקרבה רבה יותר, אך לא לוותר על הרגלי השינה הטובים שכבר כן הצליח לרכוש. כלומר, אל "תכנעי" מראש לדרישתו להירדם על הידיים, נסי להרדימו במיטתו כבעבר, אך אם הוא בסערה רגשית הישארי לידו ונסי להרגיעו בליטופים, שירים מרגיעים וכו'.
    לשאלתך, יש סיכוי שהכל יחזור לקדמותו, אך יתכן שבנך 'מודיע' על ראשיתה של תקופה עם חוקים חדשים בה הוא מנסה להכתיב ולקבוע איך דברים מתנהלים....טרם היציאה ל'קרב' הזה עימו, נסי להמתין עד חזרתכם לשגרה שלאחר החגים....
    ועוד משהו: ברצוני לציין כי רופאים ממליצים עד גיל שנה לא להשכיב תינוקות על הבטן.
    לילה טוב,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה המשך

    אורנה
    19/04/2009

    חשבתי לנסות לגמול על ידי מתן פרסים איך לעשות זאת?אולי כדאי לקנות ישבנון כדי שיחכה את אביו ולא להציע לו סיר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה לדפנה תייר על גמילה
    ענת
    12/04/2009

    בקשר לבני בן השלוש וחמישה חודשים.תודה על העידוד, אני משתדלת לא להישבר.
    אכן כשאני שואלת אותו אם יש לו פיפי הוא תמיד אומר לא, אך מה עושים כשאני מבקשת שינסה בשרותים והוא טוען בכל תוקף שאין לו והוא לא מוכן לגשת לשרותים? האם להמשיך להתווכח ולריב איתו? האם להושיב אותו בכוח?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סמכות הורית בתהליך הגמילה מהחיתולים

    דפנה תייר
    12/04/2009

    בהנחה שאת לא מנדנדת לו כשבאמת ברור שאין לו, הרי שכשאת חושבת שיש לו הודיעי לו בטון שאינו משתמע לשתי פנים: "חמוד שלי, הגיע הזמן לגשת לשירותים ולנסות לעשות פיפי". מן הסתם יענה "ויטען בכל תוקף" שאין לו (ומה לעשות שלעת עתה ה"תוקף" שלו לא מוכיח את עצמו...), ולכן את תודיעי לו בכל תוקף: "זה בסדר, אתה לא חייב לעשות אם אין לך, אבל אנחנו הולכים עכשיו לשבת בשירותים כדי שתתרגל". יעשה - מה טוב. לא יעשה - לא נורא, תוך כמה דקות תחזרו לנסות שוב.
    לתפיסתי, אין כאן כלל ענין של ויכוח ובטח ובטח שלא ריב. עם כל הכבוד לילד (ויש כבוד) יש כאן ענין של דרישה חד משמעית של הורה שמנהיג ומוביל תהליך חינוכי, שאכן עלול לעיתים לא למצוא חן בעיני הילד.
    אני מניחה ויודעת שעל פי רוב עמדה סמכותית כזו מספקת על מנת להביא את הילד לשירותים, אך אינני חוששת לומר שלעיתים, מתוך חוסר ברירה ובשל התנגדות הילד, יאלץ ההורה לגייס גם את עדיפותו הפיזית על מנת להביא את הילד לבצע את שנדרש ממנו. הורים נאלצים לעשות זאת מזמן לזמן, והדוגמאות לכך רבות. למשל: אם תיכנסו למכונית וילדך יסרב "בכל תוקף" להיענות לדרישתך לשבת ולהיחגר במושב הבטיחות - מה תעשי? תוותרי לו והוא יסע לא חגור? תוותרי על הנסיעה ותצאי מהמכונית? תתווכחי ותריבי איתו?
    או שמא תעשי מה שנדרש ממך: תושיבי אותו בכוח בכיסאו ותחגרי אותו?
    שימי לב - מדובר בכוח אך בשום אופן לא מדובר בכוחניות, שבה יש אלמנט של אגרסיביות. הכוח שאת תבטאי הוא כוח שבא ממקור של הכרה בתפקידך ההורי ובצידקת מעשייך, שמטרתם - טובתו של בנך.
    זוהי לא זכותך ההורית, זוהי חובתך ההורית: לא להישבר.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה נוספת
    עידן
    12/04/2009

    האם את ממליצה שלא לתת לתינוק מוצץ? בסך הכל זה כלי הרגעה נהדר, וגם אולי עוזר בנושא המוות בעריסה.
    במקום להרדם על הציצי אני מאפשרת לו לקחת מוצץ.
    מה דעתך? אני יוצרת הרגל לקוי חדש? לא הייתי רוצה לוותר על המוצץ. הרי הוא טוב לדברים אחרים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה נוספת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שימוש במוצץ כאמצעי הרגעה

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום לעידן,
    לא ציינת את גילו של בנך, אך בגלל האיזכור של סכנת מוות בעריסה ושל ההנקה, אני מסיקה שמדובר בתינוק צעיר. חשוב לומר שזה לא מונע מוות בעריסה, אך נמצאו פחות מקרים בקרב תינוקות שמצצו מוצץ בשנתם (כנראה בגלל שבעת המצוקה הנשימתית תנועת המציצה השיבה את זרימת החמצן).
    מבחינת העידוד לשימוש במוצץ קיימים הבדלים גם בין תרבויות שונות ואנשי מקצוע חלוקים בדעתם בעיניין השימוש במוצץ. אורטודנטים ורופאי שיניים למשל ממליצים להגביל את השימוש בו בגלל שלעיתים שימוש מוגבר יוצר עיוות בצמיחת השיניים והחניכיים. קלינאיות תקשורת טוענות כי בקרב ילדים שמתמשים במוצץ לאורך שנים קיימים לעיתים גם קשיים פונולוגיים (שיבושי היגוי) ואף עיכוב בהתפתחות השפה המופקת.
    וישנם פסיכולוגים, ואני ביניהם, שנוטים דווקא לתמוך בשימוש במוצץ כשמדובר בתינוקות צעירים. כפי שציינת, המוצץ מאפשר כלי הרגעה תוך שימוש ברפלקס המציצה הטבעי של התינוק. זה מאפשר הפרדה בין אוכל (יניקה) לצורכי הזנה לבין הרגעה, ומבטיח שהשד (או הבקבוק) לא יהפכו ל'אביזר' מרגיע. יחד עם זאת, חשוב לנסות להפחית בהדרגה את השימוש במוצץ על מנת להרחיב את רפרטואר ההתרגעות גם באמצעים נוספים כמו חפצי מעבר שהילד בוחר (שמיכה רכה, דובון) ובעיקר, דרך מילים. אנו פוגשים לעיתים ילדים מפותחים ומילוליים מאוד שגם בגיל 4 ואף יותר עדיין נעזרים במוצץ לשם התרגעות וזה חבל כי כך מוגבלת מידת יכולתם לתקשר את הרגשות שלהם ולהרחיב את הדרכים בהם יכולים להיעזר בסביבה ולעזור לעצמם.
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה של אחותי.
    עידן
    12/04/2009

    היי,
    בה בן ה 5 חודשים מתעורר בלילה למשך שעה שלמה. בשעה הזו אינו בוכה ומעסיק את עצמו. אנחנו לא ניגשים. רק כעבור שעה הוא מתחיל לבכות
    למרות שאיננו מתערבים, מקיימים טקס שינה בו הוא נרדם לבדו במיטתו, בלי נוכחותנו, עדיין הוא קם פעם בלילה לרוטינה זו. יש לך עצה מעשית לתת?
    האם להשתמש במוצץ כדי להחזירו לישון באותה פעם יחידה?
    האם זה נכון לא לגשת מיד ולתת לו לברבר לעצמו במשך שעה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה של אחותי.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה שאינה רציפה II

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום עידן,
    גם כאן השאלה היא מידת הפגיעה באיכות החיים, של התינוק ושל המטפלים בו (האם מדובר בבית אחד?). כלומר, בגיל חמישה חודשים תינוקות רבים עדיין אינם ישנים שינה רציפה: חלקם מתעוררים לאכול ואז חוזרים לישון בקלות, חלקם נזקקים לטקס השכבה מחודש וחלקם טרם הפנימו את החלוקה יום/לילה ועל כן מתעוררים בציפיה לשחק.
    על מנת להרגיל תינוק לסדר יום ברור אשר מאפשר חלוקה בין זמן שינה לזמן עירות מוטב לא לאפשר עירנות ממושכת בלילה ולכן כדאי לסייע לו לחזור לישון באמצעים שהוא מכיר - ליטופים, מוצץ, שתיה וכדומה. אומנם נראה שאחותך 'זכתה' בתינוק עצמאי למדיי, אך תינוק לא אמור להעסיק את עצמו לבד זמן רב כל כך בחושך (וגם לא באור...) ואם הוא 'מברבר', כדברייך, במשך שעה, הרי ששאר בני הבית מתעוררים גם כן....לא הבנתי מדברייך מדוע לא ניגשים אליו, מי אמור לגשת, אך סביר שזה לא מאפשר שינה טובה לאף אחד. ציינת שאחרי שעה הוא מתחיל לבכות, ואז מה קורה?....
    ככלל, התפתחות הינה הסתגלות הולכת וגוברת למצבים שונים, בין היתר החלוקה ליום וללילה. יש תינוקות שמפנימים זאת דיי מהר, ואחרים נזקקים ליותר עזרה בעיניין...
    לילה טוב,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעוררות כעבור חצי שעה.
    עידן
    12/04/2009

    היי,

    ביתנו בת ה 9 חודשים ישנה נהדר בלילה, אך תמיד מתעוררת חצי שעה לאחר שנרדמה. מדוע?
    אציין שהיא ישנה רק במיטתה, לא באכילה, נדנוד או ידיים.

    זאת הבעיה היחידה, אך היא חוזרת על עצמה. מה ניתן לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעוררות כעבור חצי שעה.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינה שאינה רציפה

    מיכל דביר קורן
    14/04/2009

    שלום עידן,
    האם מדובר בהתעוררות שלאחריה היא מצליחה לחזור לישון בעצמה באותו האופן בו נרדמה, או שמא מדובר בהתעוררות שמחייבת חזרה על טקס ההשכבה כולו? האם מדובר בהתעוררות בבכי שקשה להרגעה? האם זה קורה גם בשנת יום או רק בלילה? ויותר מכל, האם מדובר בהתעוררות לאחר כ-ל חצי שעה??
    העובדה שהיא מצליחה לישון במיטה ולא נזקקת להרגעה על הידיים, תוך נדנוד או באכילה משקפת יכולת הסתגלות ורכישה של הרגלים טובים: כנראה שבתכם הצליחה לגבש יכולת התרגעות עצמית וויסות וולהשתמש בהן לצורכי שינה. מכיון שהשינה מורכבת מרצפים של סוגי שינה שונים (מבוסס על מעגלים נוירולוגיים שונים במוח) יתכן שבחצי השעה הראשונה היא אינה שוקעת בשינה עמוקה עדיין וטרם הכניסה אל רצף השינה הבא היא נוטה להתעורר.
    אם מדובר בהפרעה יחסית קלה לשינה שלה, שאחריה היא מצליחה להרדם שוב ללא קשיים מיוחדים והיא קמה עירנית לאחר מכן (כלומר השבתם "לא" על כל שאלותיי שבפתיחה...), הרי שלהערכתי אין בכך עיניין להתערבות טיפולית כלשהי וסביר שדפוסים אלה יישתנו בהמשך. אם אתם מעריכים שמדובר בפגיעה באיכות השינה שלה (ושלכם) באופן שמשפיע על התפקוד, מומלץ להתייעץ עם גורם טיפולי מתאים (למשל ניורולוג במעבדת שינה).
    בהצלחה,
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים-שאלה לדפנה תייר
    ענת
    11/04/2009

    שאלה לדפנה תייר- בני בן שלוש וחמישה חודשים , חיכיתי לפי כל עצות "המומחים" שהילד יהיה מוכן לגמילה מחיתולים אך נראה שהדבר לא קורה לכן החלטתי להוריד לו את החיתול בחופשת הפסח.
    ביום הראשון הוא עשה רק בתחתונים ולקראת הערב אחרי שעשה שוב בתחתונים הצליח בשמחה רבה לעשות גם בשרותים.
    ביום השני עשה רק בתחתונים וביום השלישי עשה גם בתחתונים ופעם אחת בגינה על העץ.
    הילד לא מבקש ללכת לשרותים ומודיע רק אחרי שעשה בתחתונים.
    אני יודעת שעברו רק שלושה ימים וצריך המון סבלנות אבל לא נראה לי שהעניין מתקדם ואני מתוסכלת מאוד ולא יודעת מה לעשות.
    החלטתי להמשיך לנסות עד סוף חופשת הפסח, אך אינני יודעת מה לעשות אחרי החופש אם לא יקרה כלום, האם לשלוח אותו לגן עם חיתול?
    האם להחזיר את החיתול ולנסות בעוד תקופה מסויימת?
    כמו כן בשנה הבאה הילד הולך לגן עירוני וחייב להיות גמול.
    בחודש אוגוסט אני גם אמורה ללדת ומאוד הייתי רוצה לסיים עם הגמילה לפני כן.
    אודה לך אם יש לך עצות מה לעשות .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם קשיים בגמילה מהחיתולים

    דפנה תייר
    11/04/2009

    ראשית - כל הכבוד על היוזמה ועל גילוי האחריות, למרות העיצות הרווחות, ועל הפעלת ה"שכל הישר" מתוך הבנה שאם תחכי עד שבנך יועיל בטובו ליזום גמילה את עלולה לחכות עוד הרבה זמן.
    אל דאגה - בנך מוכן והיה מוכן מן הסתם כבר חודשים רבים (ולדעתי - אף שנים). ההבדל הוא שכעת את מוכנה לתהליך, ואת מבינה שכמו הרבה תהליכים חינוכיים גם תהליך זה צופן בחובו קשיים מסויימים. אך קשיים אלו אינם אמורים לרפות את ידינו, וכהורים אנו חייבים לקדם ולעזור לילדינו לעבור לשלב הבא בהתפתחותם.

    באומרי שעל ההורים ליזום ולקחת אחריות על התהליך, משמעות הדבר שההורים אינם פסיביים. ברור שבנך יפספס - הרי כל חייו, עד כה, היה ארוז בתוך חיתולים בהם עשה את צרכיו איפה ומתי שהתחשק לו. הוא לא יודע אחרת ולכן זה גם מה שהוא עושה בתחתוניו. אך את יכולה וצריכה להיות אקטיבית:
    לימדי את שפת הגוף שלו לפני שהוא עושה את צרכיו, לימדי את לוח הזמנים שלו, ובהתאם תיזמי לקיחה שלו לשרותים. שימי לב: אל תשאלי אותו אם יש לו פיפי/קקי או אם הוא רוצה לעשות. על שאלות שכאלה תקבלי 99% מהפעמים תשובה שלילית, עם או בלי קשר למציאות. לכן - קחי אחריות והוליכו אותו, בנועם אך בנחרצות, לשירותים בכל פעם שאת מאמינה שהוא צריך.
    רק בהמשך הוא ילמד להקדים ולומר שיש לו. זה יבוא, אל תדאגי. אך כעת, בימים הראשונים, האחריות היא שלך. היא תעבור אליו בהדרגה בהתאם להתקדמותו.

    לסיכום:
    לא, לא, לא להחזיר את הטיטול! שלושה ימים ואת מרימה ידיים? מה את משדרת לבנך כשאת עושה זאת? שאין לך סבלנות? שאין לך יכולת התמדה? שאת לא מאמינה בו שהוא מסוגל להיגמל?
    והרי את כבר יודעת שזה שתידחי את זה עוד ועוד זה לא מבטיח לך שיהיה יותר קל אז.

    ולא - אל תשלחי אותו לגן עם חיתול (אך שילחי אותו עם בגדים להחלפה...). הצוות שם אמור (ואני מאמינה שכך גם יהיה) להתגייס ולעזור לך בתהליך, ואל תתני להם לרפות את ידייך בכל מיני אמירות על אי המוכנות שלו.

    הדבר הנכון הוא להמשיך, מה גם שמחכה לך הגן העירוני והלידה...
    את תמשיכי, ואת תתעקשי על השגת מטרתך שהיא לטובתו של בנך, ואם הוא ישתף פעולה יהיה יותר קל, ואם הוא לא ישתף פעולה יהיה פחות קל - אבל את את חובתך תמלאי ותצליחי לגמול את בנך כראוי.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה אין תגובה לגבי הילד שגונב
    יעלי
    10/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי כי יום שישי היום

    שרון
    10/04/2009

    ולא עונים פה בשישבת?
    לדעתי תתאזרי בסבלנות ליום ראשון...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש תגובה (:

    דפנה תייר
    10/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים וחודש עם חרדה מפינה בסלון
    שרון
    10/04/2009

    בתי בת שנתיים וחודש, ומלפני כמה ימים היא מפחדת להכנס לסלון בגלל שפעם היה באיזו פינה עציץ שהיו נופלים ממנו עלים מידי פעם על הרצפה. הפחד שלה מתבטא בצרחות ולפעמים ברעידות והיא ממש לא מוכנה להתקרב למקום בשום פנים ואופן, וכל הזמן אומרת "עלה, עלה...".
    אם אני בסלון והיא בחדר שלה היא לא מוכנה לבוא אלי והיא צורחת כל הזמן.
    אנחנו משתגעים כבר ולא יודעים מה לעשות איתה, איך מתמודדים עם זה?
    שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שרון,

    דפנה תייר
    10/04/2009

    מעניין היה לנסות ולהבין יותר מה עורר בביתך תגובת חרדה כה חזקה ממשהו סתמי לכאורה.
    אפשר להבין את הקושי שלכם לגלות סובלנות וסבלנות להתנהגותה, למרות שהיא מבטאת מצוקה אמיתית.
    בהכללה הייתי אומרת שעומדות בפניכם שתי אפשרויות, שתיהן מבוססות על שיטת הטיפול ההתנהגותי בפוביות, ואתם תבחרו את זו שנראית לכם מתאימה יותר לכם ולבתכם:
    הראשונה - בהרבה רבה הרבה סבלנות, לאורך אין ספור פעמים, אתם לאט לאט תתקרבו לאיזור הסלון, תוך שאתם יוצרים התנייה חיובית במיוחד להתקרבות הזו. למה הכוונה? למשל - תוך שהיא על ידייך, רגועה ובמצב רוח טוב, את מפנה את תשומת ליבה לצעצוע או למאכל שהיא מאוד אוהבת, שנמצא בכניסה לסלון. לאט את מתקרבת איתה, מתיישבת במקום ונותנת לה להינות ממנו. בהמשך את יוצרת מצב דומה, הפעם קצת יותר לכיוון פנים הסלון, ושוב נעצרת במרחק שבו ביתך עדיין לא מראה סימני מצוקה. כך, בהדרגתיות מתוכננת היטב, את מגיעה בסופו של דבר למצב בו ביתך חשה בטוחה להיות בסלון.
    השניה - תוך שאת נושאת את ביתך בידייך, כשהיא במצב רוח בסיסי חיובי, את נכנסת איתה לסלון. למרות צרחותיה והתנגדותה העזה, את לא מאפשרת לה לסגת מהמקום, תוך שאת מרגיעה אותה בטון נעים, במגע אוהב ובחיבוק נוסך ביטחון. את יושבת על הספה כשהיא עלייך ומבהירה לה שעד שהיא לא תרגע אתן לא תזוזו משם. חשוב ביותר שאכן תישארי במקום היוצר אצלה מצוקה ע ד ש ה י א נ ר ג ע ת לגמרי, גם אם זה יקח דקות רבות. בשום אופן אל תישברי ותיכנעי לבכייה ותצאי איתה מהסלון, משום שאם תעשי כך את תחזקי עוד יותר את תגובתה השלילית המקורית. לעומת זאת אם תצליחי להגיע למצב בו היא נרגעה לבסוף (אפשר לתת לה דבר מתיקה מסויים על מנת לעזור לה להירגע) את בדרך לפיתרון סופי של התנהגותה החרדה.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 6 שגונב
    יעלי
    09/04/2009

    אחיין שלי בן ה 6 וחודשיים גונב לוקח שלא ברשות מחברים או לאחרונה מחנות צעצועים בלי שאף אחד ישים לב וכששואלים אותו הוא בקור רוח עונה שלא ראה לא יודע ובכלל הדבר נמצא אצלו בכיס
    אחותי החלה לחפש בכיסים ולכן הוא החל להחביא בתחתונים לדוגמא :
    בת של חברה של אחותי קיבלה מאחותי מחזיק מפתחות של בראץ והוא בלי שאץ אחד יראה לקח ושם בכיס הילדה צרחה ולא נירגעה ברגע שגילתה שאבד לה וכששאלו אותו הוא ענה בקור רוח שלא ראה למרות שראה שכולם שקועים בחיפושים ועזר להם לחפש .ובבית אחותי ראתה אותו מוציא את זה מהכיס בחדרו ותפסה אותו על חם ואמרה לו איך העז וראה שכולם מחפשים והילדה צורחת .
    אצל הוריי - הוא ראה כסף על השולחן ושם בתחתונים וכששאלו אותו איפה הכסף וחיפשו בכיסיו טען שאינו יודע וכשנכנס לשירותים אחותי פתחה את הדלת וראתה את הכסף בתחתונים .
    בחנות צעצועים פתח משחק אך כניראה הבין שאין לא איפה להסתיר אותו ולכן לא המשיך בכך ואז המוכר העיר לאחותי .
    ביתי קיבלה מתנה של מארז גומיות קטן ובלי משים לב הוא שם בכיסו וכששאלתי אותו ענה בקור רוח שהוא לא יודע היכן זה וביגלל שידעתי שזה אצלו אילצתי אותו לחפש בכיסיון בעדינות כמובן והוא עם התערבות של אימו הוציא זאת .
    בחנות נעליים ראה חפץ תלוי על הנעל וניסה לקחת אותו אך אחותי שמה לב וכעסה עליו ועוד דברים
    אחותי לקחה אותו לסיור ליד תחנת משטרה והסבירה לו על המשטרה והסורגים בזמן שהוא צרח שהוא לא רוצה להיות שם .
    מה ניתן לעשות אנא הדריכו אותנו .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 6 שגונב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום מיכלי,

    דפנה תייר
    10/04/2009

    אין ספק שאת מודאגת מהתנהגותו של אחיינך. עצם זה שאת כותבת את המכתב ולא אחותך מעיד על מעורבות גדולה שלך, וגם קוצר רוחך לגבי מהירות תגובתינו משדר לחץ מסויים שאת, כנראה, נמצאת בו.
    לגופו של ענין:
    גניבה היא ענין מטריד, אך היא לא התנהגות מאוד יוצא דופן בגילו של אחיינך.
    את נתת מגוון של דוגמאות להתנהגותו. ועם זאת, אין בהם די כדי להעיד בהכרח שיש כאן בעיה רצינית ועמוקה.
    על מנת לדעת את מהותה וטיבה של הבעיה יש לקבל תמונה רחבה יותר של הילד. מגוון של השערות ושאלות עולות:
    מהי רמת התפתחותו הקוגניטיבית? האם הוא סובל ממצוקות רגשיות כלשהן? מהו מצבו החברתי והאם יש לו מיומנויות חברתיות ובין אישיות תואמות לגילו? כיצד כל אלה משפיעים על רמת שיפוטו המוסרי? האם הוא חש חרטה אמיתית בעקבות מעשיו? מה טיב קשריו הרגשיים עם הוריו? מהי הדינמיקה המאפיינת את משפחתו? מהי התפיסה החינוכית של הוריו ועד כמה הם מיומנים בהצבת גבולות?
    כפי שאת מבינה רק במפגש(ים) אישי עם מטפל מקצועי, בו תעלינה שאלות אלו ונוספות, יהיה אפשר לעזור ולהדריך את הוריו כיצד למגר את התנהגותו.
    ועם זאת אנסה לייעץ מה ניתן לעשות לעת עתה:
    על הוריו לנהל איתו שיחות חוזרות ונישנות המבהירות את המותר ואת האסור, עם דגש על נורמות וחוקים ביחס לרכושו של מישהו אחר.
    בשיחות אלו חשוב ביותר לעודד פיתוח של תחושת האמפתיה שלו לחוויה של האדם ממנו נגנב הרכוש ("בוא תחשוב: כשהילד השני גילה שהרכוש שלו נגנב - איך אתה חושב הוא הרגיש?", או: " אם היו גונבים ממך משהו שיקר לך - איך היית מרגיש?").
    על הוריו להגביר את הפיקוח עליו במצבים המזמנים התנהגות שלילית זו מצידו, תוך ניסיון ממשי למנוע ממנו לימעוד ולהתפתות לגנוב.
    עליהם להבהיר לו שכל גניבה שלו תיגרור אחריה ראשית כל: התנצלות והבעת חרטה בפני הנפגע והשבת רכושו, ושנית: עונש מתאים - כגון שלילת אחת מזכויותיו לזמן מה או לקיחת אחד מחפציו.
    ומה לא לעשות?
    לא לעורר בו חרדות מיותרות על ידי חשיפתו לענין המשטרה ובתי הסוהר. לטעמי אין זו דרך חינוך נאותה, ומעבר להפחדה היא אינה תורמת לפיתוח תפיסה והתנהגות מוסרית והיא עלולה להביא יותר נזק מתועלת.
    לסיכום: אם תוך פרק זמן סביר לא תחושו שיש שיפור בהתנהגותו, מומלץ שהוריו יפנו לקבלת יעוץ מקצועי הולם.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים-בת 3 ו-3 חודשים
    אתי
    09/04/2009

    שלום,
    ביתי הבכורה בת 3 ו-3 חודשים. התחלתי איתה גמילה מחיתולים לפני 3 ימים, לאחר שהכנתי אותה לכך שבפסח נוריד לה את החיתולים, והיא הסכימה לכך.אציין כי יש לה אחות בת 9 חודשים ולפעמים יש לגדולה נטייה להגיד שהיא תינוקת או שרוצה יחס של תינוקת.כמו כן, חיכיתי עד כה כי קיויתי שהיא תרצה בעצמה להיגמל אך כשראיתי שזה לא בא ממנה החלטתי (בעזרת עיצה מדפנה תייר) לשים לזה סוף בפסח.
    יש לי מספר שאלות:
    1.כרגע אני מורידה את הטיטול רק בבית ואם יוצאים מהבית אני שמה טיטול. יש לי תחושה שזה לא נכון, ואם מורידים אז מורידים לגמרי, למעט שינה כרגע. האם אני צודקת? ואם יש לנו נסיעה ארוכה גם לנסוע בלי טיטול? ברור לי שהטיטול הוא עניין של נוחיות לי.
    2.כשרוצה לעשות קקי מבקשת טיטול ואני מנסה להניא אותה מכך אך ללא הצלחה. מה לעשות?
    המטפלת של הבת הקטנה אמרה לה לפני יומיים, כשלא הייתי בבית, שהיא לא תשים לה חיתול ושתעשה בתחתונים והיא לא תחליף לה, ולכן כדאי לה לשבת בסיר. והיא אכן ישבה בסיר ועשתה קקי. האם לנהוג כמוה?
    3. לאחר ההתלהבות הראשונית מהתחתונים,כרגע היא פחות מתלהבת לשים אותם ומעדיפה טיטול, אך אנחנו כרגע מצליחם לשכנע אותה לשים תחתונים.מה לעשות אם היא תתנגד יותר בתוקף?
    4. האם לאחר שבוע של ON/OFF כזה, לשלוח אותה לגן ללא טיטול?
    5. אני מעדיפה שהיא תעשה את הצרכים בשירותים. ביומיים הראשונים בילתה זמן רב בשירותים כי כל הזמן הרגישה שיש לה פיפי וכשישבה לא היה לה. האם זה תהליך טבעי בגלל החשש לפספס?

    תודה
    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קשיים ופתרונם בגמילה מהחיתולים

    דפנה תייר
    09/04/2009

    בשעה טובה ומוצלחת!
    אני מקווה שקראת את המאמר שלי בנושא (המופיע פה באתר, ובהרחבה גם באתר שלי) ושאת משוכנעת לחלוטין שאת עושה את הדבר הנכון.
    אני - משוכנעת לחלוטין, כמובן, והקשיים שאת מתארת הם נורמליים וצפויים ואינם מעידים שבתך אינה "בשלה". ואנא אל תתני לאף אחד לתעתע בך ולטעון אחרת. לא רק שהיא "בשלה", לתפיסתי היא מן הסתם היתה כבר בשלה לפני כשנתיים - ולו היית גומלת אותה אז היית חוסכת אולי חלק מהקשיים. (ואת רצונה להתפנק ולהיות תינוקית - ספקי בתחומים אחרים בהם תרעיפי עליה תשומת לב).
    השאלה היחידה היא האם את בשלה להנהיג את התהליך הזה, על חלקיו הפחות קלים, עד סופו המוצלח? אני מקווה שכן.

    לשאלותייך:
    1. את צודקת. הורדת טיטולים טוטאלית בשעות העירות הכרחית על מנת להעביר מסר עקבי וחד משמעי. נסי להימנע, עד כמה שאפשר, בתקופה הראשונית ממצבים היוצרים אי נוחות, כגון נסיעות ארוכות, אך נסי גם במצבים שכאלה לא לחתל. מצאי פתרונות יצירתיים.

    2. עשי לעצמך ולביתך טובה והימנעי מהטעות האיומה של כל כך הרבה הורים - להתפתות ולחתל כשהילד צריך קקי. את עלולה למצוא את עצמך במצב הזה גם עוד שנתיים-שלוש (ויעידו על כך הורים רבים, הסובלים מהבעיה הזו, שאני פוגשת). אין חיתול יותר, וזהו. נקודה.
    איני אוהבת את נימת ותוכן האיום של המטפלת, גם אם כוונתה טובה. אימרי לביתך גם את שלא תשימי לה חיתול, ושגם קקי בתחתונים אינך מוכנה שהיא תעשה, כי עליה לעשות קקי בסיר. אפשרי לה את תחושת הבחירה על ידי שתאפשרי לה לבחור אך ורק בין שתי אפשרויות לגיטימיות: סיר או אסלה.
    זה עונה גם על שאלה מספר 5 שלך. וכן, זהו תהליך טבעי, משום שבשל היותה מחותלת עד היום, רק עתה היא לומדת להיות רגישה לאיתותי גופה.

    3. בקצרה: אם היא "תתנגד יותר בתוקף" (זכותה להביע התנגדות) אתם תשכנעו ביתר תוקף... ובאומרי זאת כוונתי היא: אז מה אם היא תתנגד? האם זה אומר שאתם תוותרו? לא ולא! אתם פשוט תבהירו לה עד כמה אתם נחושים, אם אפשר בדרכי נועם, ואם יש צורך - בתקיפות.

    4. מה פירוש OFF? בתהליך הזה יש רק ON! בהחלט כן! כהורים אחראיים התחלתם תהליך ואתם משקיעים מאמץ בקידומו. אינכם מטילים את המשימה על הגן, אך אתם בהחלט מצפים, זכאים וזקוקים לכך שהגן ישתף פעולה ויתמוך בתהליך. גננת נבונה ואחראית תכיר בתפקידה זה.

    לסיום, זיכרי להצטייד באורך רוח ולא לאבד את התמקדותך בהשגת מטרתך החינוכית. אני מאמינה שאנו, כהורים, חייבים זאת לילדינו.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על העזרה,

    אתי
    10/04/2009

    ומתי מתחילים גמילת לילה? ואיך עושים זאת?
    האם צריך לעשות לה הכנות ?

    האם יש פטנט של כיסוי ששומר על הפוך משתן, כמו הניילון ששומר על המזרון?

    אתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחתולים בלילה,

    דפנה תייר
    10/04/2009

    אוהו... לאן את ממהרת? (:
    אני מציעה שקודם כל תסיימו בהצלחה את תהליך הגמילה בשעות העירות. אם יתמזל מזלך, ביתך תהיה מאלו שבאופן ספונטני תעביר את שלמדה גם לשעות השינה והיא תיגמל מעצמה. את תדעי זאת כשתשימי לב שהיא קמה עם חיתול יבש מהשינה.
    איני בטחה לגבי פטנט שמגן על הפוך (אם כי נדמה לי ששמעתי על משהו כזה), אך ממילא או-טו-טו הקיץ כאן והפוך חוזר לארון...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם
    אמא לשניים
    07/04/2009

    שלום
    בתי בת השנה ושלושה חודשים חווה התקפי זעם שמתבטאים בהשטחויות על הרצפה ובכי בכל פעם שהיא לא מקבלת מה שהיא רוצה (למשל אם לא הרמתי אותה מיד כשרצתה או אם לקחתי לה איזה צעצוע מהיד כי היה קטן ומסוכן או אם הרחקתי אותה ממקום מסוכן וכיו"ב). איך להגיב להתקפי זעם בגיל כה קטן? האם להתעלם?
    תודה מראש וחג שמח


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם בגיל שנה ושלושה

    אודט בוקאי
    09/04/2009

    שלום אמא לשניים

    נשמע שבתך מקדימה את גילה בכל הנוגע להפגנת רצונותיה וכי היא מוחה בתוקף בכל פעם שהעולם סביבה אינו נוהג כפי שהיא מצפה. היא חווה תסכול רב הגורם לה להתקפי זעם. על מנת להבין את הסיבה לתסכול, חשוב לבדוק האם מדובר במזג שמאפיין אותה מאז הוולדה, האם היא מתקשה לשאת תסכול במיוחד בתקופה האחרונה בשל שינויים בשגרת חייכם, או האם התסכול נובע מכך שהיא מתקשה ללמוד את תגובותיכם, מאחר והן משתנות (פעם כן נענים לבקשותיה ופעם לא)?

    בכל מקרה, לשאלתך, לא הייתי מתעלמת ממנה-אף אחד לא רוצה שיתעלמו ממנו כשהוא כועס. הייתי מסבירה לה בקצרה מדוע נאלצת לסרב לרצונה "זה מסוכן ואני רוצה לשמור עלייך", משתתפת בצערה "אני יודעת שאת מאוד רוצה להחזיק את זה ביד אבל אי אפשר" מציעה לה תחליף במקום "את זה אני כן מרשה לך להחזיק כי זה לא מסוכן". בכל מקרה, לא הייתי משנה את עמדתי בעקבות ההתפרצות, התסכול הוא חלק מהלמידה של עקרון המציאות (מה מותר ומה אסור). אם היא משתטחת על הרצפה הייתי בודקת מה יעזור באותו רגע, לנסות להרגיע אותה על ידי מגע/קירבה/מילים מרגיעות, או דווקא להניח לה לנפשה (כל עוד היא לא פוגעת בעצמה) עד שתרגע, ולומר "אני רואה שאת כרגע מאוד כועסת, זה בסדר, אני כאן אם את צריכה אותי".

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משמעת בגן
    שיר
    07/04/2009

    בני בן שנה ושבעה חודשים.
    בגיל שנה נכנס לגן והתאקלם מאוד יפה.
    בשל שיקולים כאלה ואחרים החלטנו לאחרונה להעבירו לגן אחר.
    ההתאקלמות לגן החדש הייתה חלקה מאוד והוא מאוד אוהב אותו.
    בגן החדש מדובר בקבוצה הרבה יותר קטנה של ילדים (בסביבות ה-7) כאשר קודם היה בקבוצה של 12 ואף התערבב עם הקבוצה
    של הבוגרים יותר.
    מה שמפריע לי הוא שגילתי שהמטפלות בגן החדש אינן מנוסות מספיק ושמתי לב שאין מספיק "משמעת", לדוגמא, בזמן האוכל אם אחד הילדים קם וניגש
    לשחק לא מעירים לו להישאר במקומו וכמובן שכל השאר קמים אחריו. נוכחתי לראות ששני ילדים כולל בני נותרו לבד בשולחן כאשר המטפלות נגשו לאלה
    שהלכו לשחק, תוך שניות גם הנותרים קמו ועזבו את האוכל.
    לא רואה שהילדים עובדים בקבוצות יחד, פשוט כל ילד עושה "מה שבא לו".
    בקיצור ישנה אוירה של "משפחתון" ולא של גן שמלמד ומחנך.

    שאלתי: בגן הקודם הוא היה רגיל לסדר ושיתף פעולה לכן האם המעבר ל"משמעת רופפת" יכולה לפגוע בילד? לבלבל אותו?
    בשנה הבאה, בגיל שנתיים יכנס לכיתה מגובשת יותר כולל גננת מקצועית ואני פוחדת שיהיה לו קשה לחזור לדפוס הקודם.

    מה דעתכם? אני מאוד מבולבלת ולא יודעת כיצד לפעול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משמעת בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בחירת מסגרת בגיל הרך

    אודט בוקאי
    09/04/2009

    שלום שיר

    אכן אני מתרשמת שאת מבולבלת: יתכן כי את מטילה ספק שוב בבחירת הגן הנוכחי וזו הרגשה לא פשוטה. את שואלת מה דעתנו וכיצד לפעול ולא ממש ברור לי למה בדיוק כוונתך.

    אם את שואלת האם לבצע שינוי נוסף לאור הגילויים החדשים לגבי הגן הנבחר, אני אומרת באופן חד משמעי שלא. בנך עבר בשנה האחרונה שני שינויים משמעותיים והחלק הטוב בסיפור הוא שכנראה מדובר בילד סתגלן שחווה את המעברים באופן תקין והוא שמח ללכת לגן.

    אני מסכימה איתך שמה שאת מתארת הוא לא רצוי-ילדים שקמים באמצע האוכל לשחק, ילדים שאוכלים ללא השגחת מבוגר. עם זאת, נסי להזכר מה הייתה הסיבה שמלכתחילה גרמה לך להרשם לגן זה, הרי לא יתכן שאווירת הגן והדברים בהם הוא דוגל השתנו מקצה לקצה. אני יותר מתרשמת שהההתבוננות שלך בנעשה בגן היא קפדנית במיוחד לאור הספקות שמתעוררים בך האם מצאת את המסגרת הנכונה. אז בגדול אומר לך, שאין מסגרת מושלמת, וחשוב שתסמכי על עצמך שמצאת את המיטב עבור בנך. עשי חושבים בינך לבין עצמך מה הדברים החשובים ביותר ונסי להתעלם מהשאר. לגבי הדברים שמפריעים לך במיוחד, שתפי את המטפלת/הגננת האחראית בתחושותייך, בררי מה עמדתה. יכול להיות שדברייך התבססו על תצפית חד פעמית ואין להסיק מהם על השגרה שבגן. זיכרי לציין לשבח את הדברים שאת כן מרוצה מהם, כמו השמחה שבה הולך בנך לגן, ההסתגלות החלקה וכו'..
    אני סבורה יותר שמדובר במצוקה שלך וכי בנך מסתגל לשינויים (הטובים יותר והטובים פחות..) וגם ילמד להסתגל לקבוצה המגובשת יותר בשנה הבאה.

    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבת שלי בת שלוש וחצי ועדיין עם טיטו
    נורית
    07/04/2009

    הבת שלי בת שלוש וחצי ועדיין עם טיטול, בשנה הבאה היא אמרוה להתחיל גן עירייה ואיני מצליחה בשום דרך שהיא לשכנע אותה להוריד את הטיטול. ניסיתי הפתעות, סיר, ישבנון, כלום לא עוזר.
    האם יש מישהו שיכול לעזור לי למצוא פתרון לבעיה.
    ברגע שאני מנסה לשים לה אפילו תחתונים היא צורחת ובוכה , אני מפחדת לגרום לה נזק גדול מידי.
    אודה לכם באם תוכלו לעזור לי למצוא פתרון לבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים בגיל שלוש וחצי

    אודט בוקאי
    09/04/2009

    שלום נורית

    מדברייך עולה ייאוש לאחר שלהרגשתך ניסית כל שיטה אפשרית לגמילת בתך מחיתולים. נשמע גם שבתך חווה מצוקה רבה סביב נושא הגמילה. את מחפשת פתרון לבעיה ואני מרגישה שאנחנו לא יודעים מספיק מהי הבעייה.
    אוכל לכוון אותך מעט בשאילת שאלות על התפתחותה של בתך ועליך, על מנת לנסות להבין מה מונע מבתך להגמל.גמילה מחיתולים דורשת בשלות פיזיולוגית, קוגניטיבית ורגשית. כאשר התנאים הללו מתקיימים, מצד ההורה נדרשת שיטתיות, עקביות (למשל לנסות לאורך מספר ימים בשיטה אחת ורק אז לעבור לאחרת) ופניות רגשית.
    איפה בכל התהליך הזה את יכולה למקם את הקושי? מתי התחלת לראשונה עם הגמילה וכיצד הגיבה בתך אז? האם היא מבטאת את עצמה ואומרת מדוע היא לא מוכנה/ממה היא חוששת? איך את מרגישה מעבר לכך לגבי הקשר ביניכן?האם רצונותיה וצרכיה של בתך מובנים לך? כיצד עברה בתך עד כה תהליכי גמילה בתחומים אחרים?(מוצץ/בקבוק/הנקה/חפץ מעבר).

    באופן כללי אוכל לומר רק שככל שניטיב להכיר ולהבין את צרכי הילד, כך נוכל לעזור לו באופן מותאם יותר לעבור מטלות התפתחותיות בצורה שתחזק אותו ואת עצמאותו. חשוב להמנע ממאבקי כוחות ולחצים מיותרים, מאחר שהגמילה בסופו של דבר תתרחש, השאלה היא איזה רשמים היא תותיר בנפשו של הילד.

    אם בתקופה הקרובה המצב אינו משתנה מבחינת תחושת חוסר האונים שלך והמצוקה של בתך, אני בהחלט ממליצה לפנות לייעוץ מקצועי שילווה אתכן באופן אישי.
    בברכה,
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מטיטולים. אודט שלום..

    נורית
    11/04/2009

    אכן יש ייאוש מסויים מבחינת הגמילה מטיטולים של ביתי.
    אנסה לענות על כל שאלותייך באם זה יכול לעזור לנו בעניין.
    את הגמילה של ביתי התחלתי כבר לפני כחצי שנה כאשר היא החלה לעשות את צרכיה בסיר לפחות פעמיים. משום מה היא הפסיקה וסירבה בתוקף להמשיך את התהליך.
    בתקופה זאת חשוב לציין , נולדה אחותה הקטנה.
    לאחר התייעצות עם רופאת טיפת חלב והאחות, ייעצו לי להניח לה מספר חודשים בשל השינויים שחלו בחייה.
    לאחר חודשיים ניסיתי שוב אך הפעם בישבנון.
    הילדה עלתה פעם אחת וכפי הנראה הישבנון לחץ לה ומשם זה רק התדרדר.
    בכל פעם שהצעתי לה לעשות פיפי בסיר או בשירותים הילדה החלה לבכות שהיא רוצה בטיטול.
    כאשר נשאלה על ידי אנשים איפה עושים פיפי היא ענתה: בשירותים. מה שאומר לנו שהילדה יודעת איפה עושים את הצרכים.
    גם במעון שלה נסיו איתה פעם אחת ליד החברים שלה שכבר גמולים והילדה החלה לבכות, הגננות לא לחצו על מנת שלא ייגרם לה נזק נפשי גדול מזה)
    הגענו לשלב ההפתעות. הקראנו לה סיפורים, הקרנו לה את בלי טיטולים והבטחנו לה "פיפי פרס:.
    כלום לא עזר!
    היום גם אם אני רוצה לתת לה מתנה ללא תנאים היא פוחדת שזה קשור לפיפי פרס ונמנעת לקחת .
    גם תחתונים היא לא מוכנה להלביש אפילו שאני מראה לה שגם לאמא יש וזה לא כואב.
    בספטמבר היא אמורה להיכנס לגן עירייה ושם הבהירו לי חד משמעית שאם הילד עושה בתחתונים קוראים להורים. שם אין טיטולים..
    ומשם נובע הלחץ שלי.
    כאשר פניתי לייעוץ מקצועי אמרו לי להניח לה ושיש ילדים שעד גיל 5 נמצאים עם טיטולים .
    האם זה הפתרון???
    אודה לך על עזרתך.
    נורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום נורית

    אודט בוקאי
    15/04/2009

    נורית שלום

    ראשית, קבלי התנצלותי על העיכוב במתן התשובה.

    שנית-ניתן להתייחס לתהליך הגמילה כתהליך למידה לכל דבר ואז הייתי מציעה לך לפנות לגישה התנהגותית כמו זו שמייצגת דפנה תייר בפורום הנוכחי.
    אני אישית מאמינה בגישה שלוקחת בחשבון את המוטיבציה של הילד לגמילה וזה אומר שכאשר הילד בשל לגמילה מיתר הבחינות (אגב, האם בתך מתריעה לפני/אחרי עשיית הצרכים?) והקושי הוא בעיקר רגשי-חשוב להבין מה המשמעות של הגמילה/הפרידה מטיטול, עבור הילד הספציפי.

    תארת בפירוט את התהליך שעברת עם בתך בחצי השנה האחרונה בניסיונות הגמילה, אך חסרה לי עדיין נקודת המבט שלה לגמילה וההסבר שלה מדוע היא מסרבת לשבת בשירותים/להוריד טיטול. האם היא מדברת על פחדים מהאסלה? האם היא מדברת על רצונה להיות קטנה/תינוקת? האם גם ביתר התחומים בהם היא נדרשת לתפקד כגדולה היא מסרבת לשתף פעולה ומדוע? כיצד היא מתמודדת באופן כללי עם הולדת אחותה?

    אני בכל אופן הייתי ממליצה כן לפנות לייעוץ מקצועי על מנת לברר מה מקור הקושי, גם אם הייתי מניחה לנושא הגמילה לעת עתה. זאת בהנחה, שמרגע שתיטיבו להבין את צרכיה של בתכם ותענו אליה בהתאם, כך תגדל יכולותה להתמודד עם מטלות התפתחותיות בהתאם לגילה, כמו גם יכולתה להתמודד עם מיקומה החדש במשפחה.

    בברכה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה קורה לגבי תשובה של הבת שלי

    נורית
    15/04/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום