פורום הורים לתינוקות, הורים לפעוטות - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 4 שעושה פיפי וקקי בכל מקום
    אמאלבת4
    07/03/2009

    הבת שלי בת 4, עושה בימים האחרונים פיפי בכל מקום (היא כבר שלושה ימים לא השתמשה בשירותים כמעט כלל) והיום הודעתי לה שהיא תשב רק בחדר על המיטה שלה כי אנחנו לא מוכנים לכך שכל הבית מסריח כי היא הפכה אותו לשירותים. אז היא עשתה קקי על המיטה. יש לציין שהילדה נמצאת בטיפול אצל פסיכולוגית שהיא גם מטפלת הוליסטית מזה כחדשיים, ומזה כשלושה שבועות היא מקבלת תמיסת פרחי באך (לא בגלל הפיפי, כאמור זה עניין של הימים האחרונים). דבר נוסף שחשוב זה שהיתה פעם תקרית כזאת (מספר ימים שהיא עושה פיפי בכל מקום ואפילו קקי, לפני כשנה ומשהו). אני לא מודעת לאיזה מקרה יוצא דופן מהימים האחרונים שהיה עשוי לגרום לכך. אגב, בגן זה כמעט ולא קורה. לפעמים היא חוזרת בצהרים עם אותם בגדים איתם הלכה בבוקר ולפעמים מחליפים לה, אבל בדרך כלל כי היא התלכלכה בחצר או משהו. לא כי בורח לה פיפי. אני מניחה שזה כי משהו מפריע לה בבית, אבל אני לא יודעת מה. אני כבר ממוטטת נפשית והתגובה שלי כבר הצטמצמה לצרחות בלבד בכל פעם שזה קורה. כבר אין לי כוחות נפש להיות מבינה או מכילה או כל בולשיט אחר. כרגע אני רק רוצה שזה יפסק כבר. אנא יעצו! תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ייעוץ בפתרון קשיים בגמילה מהחיתולים

    דפנה תייר
    07/03/2009

    אני לחלוטין מבינה את תחושותייך, ואין ספק שהתיסכול הרב שאת חווה לא מאפשר לך להיות במקום המכיל או המבין. רק מי שקרוב לנושא מכיר ויודע איזה מחיר ריגשי כבד משלמים הן הילד והן הוריו הסובלים מבעיה שכזו. לכן, מן הראוי לעשות הכל על מנת לפותרן.
    אני מאמינה שניתן לעזור לכם. לצערי, בעייתכם מורכבת מדי מכדי שאפשר יהיה לייעץ במסגרת הפורום, אני מאמינה שאתם זקוקים להדרכה אישית.
    גישתי לטיפול בקשיים מסוג זה שונה מהגישות הרווחות כיום הידועות לי, וקרוב לוודאי שונה גם מהטיפול שכרגע אתם נמצאים בו. על גישתי תוכלי לקרוא במאמר המופיע באתר שלי אשר כתובתו מופיעה בפתח הפורום.
    אני סבורה שאת תצטרכי להחליט בעצמך האם לאור המצב את שבעת רצון מהטיפול הנוכחי והאם הוא תורם לפיתרון הבעיה.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זקוקים דחוף לעזרה.אנא מי שיכול לתת
    שטרל
    06/03/2009

    שלום לכם, יש לנו בעיה משפחתית קשה וכואבת מאוד. אחי בן 44 איבד את אשתו (אשה שניה לאחר גירושין כואבים) לאחר מחלה קשה והיא רק בת 39. היא ילדה תינוק בן 2 ושמונה חודשים כיום. אחי לא היה מסוגל לגדל אותו לבד ודי הזניח אותו אבל אני ואחיותיי בסבב החלפות משמרות טיפלנו וטיפחנו את אורי הקטן והענקנו אהבה,שמחה,חום,לימדנו אותו המון כך שכיום הוא מדבר ומבטא עצמו מצוין. ילד חכם אבל ילד עצוב-אבא שלו אינו מסוגל לגדל אותו והוא מרבה לצעוק עליו,להעניש אותו.נוא לא עושה איתו פעילויות משותפות ואם כן זה לזמן קצר ואז מפסיק (כמו למשל ללכת לקבוצת תמיכה בשיטת אדלר,או ללכת איתו ללמדו שחיה והכל בעידוד ובהתעקשות שלנו כלפי אחי שיתחיל לתפקד כמו אבא) אחרי האובדן , אפשרנו לאחי לנסוע לטיול לבד לחודש.חשבנו שיחזור ויתחיל לנהוג בבנו כמו אבא אך התופעה חוזרת על עצמה כל פעם מחדש וזה קורע אותנו מבפנים. אנחנו לא רוצות לתת אותו לאימוץ.נקשרנו אליו ואנחנו מאוד מאוד אוהבות אותו בעיקר אחת האחיות שלקחה על עצמה יותר מהאחרות(אנחנו 5 בנות ואח אחד וכולנו בנות משפחה עם ילדים גדולים כך שאנחנו משתדלות לתת לילד את כל החום והאהבה שבעולם) הבעיה- מה עושים כשהילד פתאום אומר לאחותי"-אני לא רותה את אבא" "אבא לא רוצה אותי" "אבא לא עונה לי לטלפון" והוא בוכה המון. ספרנו לאחי את שאמר הילד אבל גם כעבור מס' ימים – דבר לא השתנה. אחי עסוק בעניינים רק שלו.לא קונה כלום לילד מלבד צעצועים. אחותי קונה ודואגת לכל צרכיו של הילד כולל חיתולים ועד הנעלה והלבשה. כשאחותי הציע לו לקחת אותו להצגת ילדים – אחי התחמק ואמר לה- לכי את איתו ואני אשלם לכם על הכרטיס.... בתחילה הבאנו אליו מטפלות וכל פעם התחלפו כי אחי דחה אותן אחת לאחת בטענות שונות ומשונות-שהבנו בסוף שהוא לא רוצה לבזבז את כספו...(הוא מקבל קצבה לילד וגם קיבל ירושה מאשתו שהשאירה לו את הדירה ובנוסף זכה להמון כסף עקב פטירת אשתו כתוצאה מרשלנות רפואית) הוא קמצן,אנוכי,עצבני,שותה במקום ללכת לטפל בעצמו. אנחנו מחפשים פסיכולוג לילדים שיוכל לתת מענה לטיפול מתאים לילד כך שהנזק הנפשי יהיה קטן בהמשך חייו. הם גרים בבאר שבע כך שזה חייב להיות מאיזור זה. המטפלת בגן היתה חברה הכי טובה של אשתו ז"ל ובזכותה הילד מקבל המון אהבה ותשומת לב. בנוסף,יש שני ילדים יותר גדולים(16,14) שנותרו יתומים מאמם מנישואיה הראשונים והם חיים עם אביהם בקרבת אחי. אחי נעזר בהם כדי שיעסיקו את הילד והוא שמח תמיד כשהם באים אבל הם גדלים ועסוקים יותר ויותר לכן גם הפתרון הזה הוא חלקי בכל זאת הוא אחיהם (חצי) הקטן. אודה מאוד מאוד לכל מי שאפשר להיעזר בו שייתן עצה,רעיון לפתרון-כיצד למזער את הנזק הנפשי שנגרם לילד מכל הטראומות שעבר? באהבה ענקית לכל מי שקורא את מכתבי זה ויכול לעוץ עצה תודה ש.ט.(שמי חסוי מטעמים מובנים ואישיים)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום שטרל,

    דפנה תייר
    06/03/2009

    אין ספק שהמקרה שאת מתארת הוא מקרה מעציב ביותר, עמוס ומורכב בקשייו.
    את בוודאי מבינה שפורום שכזה אינו יכול לתת מענה למצוקתכם.
    ניתן להתרשם מהמסירות והאהבה הרבה שאתן מרעיפות על האחיין שלכן. ללא ספק הוא מוקף באנשים חמים שמשקיעים בו המון, ומבחינה זו הוא זוכה בטיפול הולם.
    אני מתרשמת שאחיכן בעצמו נמצא במצב רגשי כזה שמונע ממנו את היכולת להתפנות למצוקתו של בנו. גם אחיכן זקוק לעזרה.
    איני סבורה שהפעוט זקוק בשלב זה לפסיכולוג, אך אני חושבת שכל המשפחה זקוקה לליווי של אנשי מקצוע, יתכן שמתחום הרווחה. בעייתכם מורכבת במספר מישורים, ולכן נראה לי שיש מקום שגוף ממסדי יכנס לתמונה ויעזור לכם, כמשפחה מורחבת, לתת לאחיינינכן את המסגרת והטיפול הטובים ביותר עבורו בנתונים הקיימים.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה לילד בן 6
    גילה
    05/03/2009

    שלום לכולם יש לי ילד בן 6 עם קשיי התנהגות ופיגור שכלי קל . כרגע אנחנו בשלבי גמילה במשך כבר כמעט שנה יש לפעמים פספוסים של פיפי וקקי ( סליחה אל ההתבטאות) . הוא נולד עם עצירות כרונית ולוקח באופן קבוע ויום יומי פגלקס הוא מבין ויודע שצריך לגשת אבל מפחד לעשות בטענה שלא יוצא לי במידה ואנחנו או בגן מיוחד מרגישים שיש לו הוא לחוץ ועצבני מאוד ניסנו בעבר בזמן החיתולים גם חוקנים מחוסר ברירה . וגם ניסינו לפני כחצי שנה טיפול עם נרות ע"י הדרכה של רופא של גמילה. כן יש לו שליטה על הצרכים שלו. הייתי מאוד רוצה לקבל הדרכה לגמילה לפני הכניסה לבית הספר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גמילה לילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גמילה מחיתולים אצל ילד עם קשיים

    דפנה תייר
    06/03/2009

    אני יכולה להבין עד כמה בעיות הגמילה של בנך מטרידות אותך.
    ניסית לטפל בשיטות שונות, שהשיגו הצלחה חלקית בלבד.
    אין ספק שבעייתכם מורכבת, הן בשל גילו והן בשל קשייו של בנך, אך עם זאת מניסיוני אני מאמינה וחושבת שניתן לעזור לכם, אך נחוץ שיהיה זה איש/אשת מקצוע בעל/ת ניסיון והבנה בתחום ספציפי זה שיפגש איתכם להדרכה אישית ומעמיקה.
    אני מזמינה אותך להיכנס לאתר שלי (כתובתו מופיעה בהמשך ליד שמי) ולהתרשם מגישתי לנושא.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • החתול האהוב שלנו נפטר, מה אומרים?
    אני
    05/03/2009

    החתול שלנו נפטר לפני יומיים. בתנו בת שנה וארבעה חודשים, ואני מבינה שהיא לא תזכור אותו אבל היא רגילה לקום כל בוקר ולראות אותו בסלון דבר ראשון ולהגיד את שמו ולהצביע עליו. בנוסף לכך כשהיא אוכלת בקבוק היא מתיישבת על הספה ומלטפת אותו (זה כמו מרגיע אותה), ואם נמאס לו והוא הולך היא צועקת עד שמביאים לה אותו בחזרה. היום היא קוראת בשמו ומחפשת אותו, מסתכלת סביב. רואים בעיניה שהיא תוהה... בנוסף, שמו הוא שם תואר לכל החתולים, כשהיא רואה חתול למטה היא קוראת בשמו. מה אומרים לה? אנחנו נמנעים מלהזכיר את שמו לידה. איך להתנהג? הרי אי אפשר להסביר לה שהוא נפטר, היא לא תבין את המשמעות. עצוב לי כי היא כ"כ אוהבת אותו. מה נכון לעשות עבורה? תודה על התייחסותכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום עדי,

    דפנה תייר
    05/03/2009

    ראשית כל - תנחומי הכנים. אני יודעת עד כמה פרידה שכזו מחיית מחמד אהובה היא קשה. אתם, המבוגרים, בוודאי עוברים סוג של תהליך אבל.
    לדברייך גם ביתכם התינוקת היתה קשורה, בדרכה שלה, לחתול. אך אני חושבת שמבחינה מסויימת התמזל מזלכם, שכן דווקא בשל גילה הצעיר - היא אינה חווה את האבידה באותו אופן קשה כפי שאתם חווים אותה. אמנם משהו מוכר מאוד מסביבתה נעלם, אך אני מניחה שתוך פרק זמן קצר ביותר היא תשכח אותו (אלא אם כן אתם תתעקשו להמשיך ולהזכירו - דבר שאני חושבת שמיותר לעשות).
    הדבר העיקרי שעליכם לעשות הוא להפריד בין התחושות שלכם והחוויה שלכם - לזו שלה. תנו לעצמכם להתאבל כנדרש, אך "שחררו" את הקטנה שלכם מהנטל הזה. היא לא שם. עיזרו לה לעבור הלאה. למדו אותה שחתול הוא חתול, ולא בשמו הפרטי של החתול שלכם. אם היא זקוקה ללטף משהו פרוותי - הביאו לה צעצוע פרווה כל שהוא.
    מה שנכון לעשות עבורה הוא לא להשליך עליה או לשתף אותה בעצב שלכם. נצלו לטובה את עובדת גילה הצעיר, שבמידה רבה פוטר אותה מהעצב הזה ותנו לחיים להמשיך במסלולם הרגיל.
    שלא תדעו עוד צער, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תשובתך - ברצוני להוסיף

    אני
    05/03/2009

    באופן אינסטינקטיבי אנחנו לא מזכירים את שמו לידה אבל הרגשנו עם זה לא נוח ולא בטוחים, האם זה נכון בכלל? אולי צריך לדבר עליו ולהסביר למרות שהיא לא בין לגמרי, זה ברור. קשה לי שהיא מסתכלת עליי ותוהה. אני אסביר - יש לנו עוד חתולה מאוד מבוגרת (שבטח גם תלך לעולמה בעתיד הקרוב, החתול שנפטר היה צעיר מאוד וזה היה מפתיע), ויש לנו גם שני כלבים. היא אוהבת להצביע על כל בני הבית לפי תורות ושנגיד לה את השם (אנחנו אבא ואמא כמובן). ורואים שחסר לה. היא אומנם קטנה אבל לא בובה. ושאלה נוספת - החתול נפטר בפתאומיות על הספה לידנו, בדיוק היא ואני שיחקנו איתו. ניסיתי לא להיכנס לפאניקה לידה אבל היא ראתה אותי נסערת. קראתי לבעלי שלקח אותו לבי"ח ומאז לא חזר הביתה. מה היא מבינה /תזכור מהסיטואציה שבהחלט היתה לה שונה. היא הרגישה משהו וכאילו אח"כ נתנה לי ספייס ושיחקה עם עצמה על השטיח, דבר שלא קורה הרבה, היא תמיד רוצה שמישהו יישב איתה לשחק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    דפנה תייר
    06/03/2009

    אני עדיין בדעה שבתכם התינוקת צעירה מדי מכדי לתת לה הסברים על איך ולמה החתול נעלם. לכל היותר, אם כל כך נדמה לך שהיא זקוקה להתייחסות, אמרי לה שהחתול הלך. זוהי אמירה כללית, מה גם שנכונה במידת מה (הלך לעולמו- כך הרי נהוג לומר), ותינוקת בגילה כבר עשוייה לדעת שמי שהלך זה מי שהיה פה קודם וכעת איננו ( להבדיל - אבא הלך לעבודה וכיוב'). נכון שבמקרה זה החתול לא ישוב, אך זכרונו ילך ויתעמעם והיא תשכח ממנו.
    ואני שוב מדגישה מה שהוא העיקר בעיני - עשי הפרדה בין החוויה שלך עקב מותו של החתול לבין חוויתה הרגשית של ביתך.
    אותו הדבר אמור לגבי שאלתך הנוספת. אכן, הדרך המפתיעה בה התרחש הדבר עוררה בוודאי רגשות עזים ותגובות נסערות במידת מה, אם כי כל הכבוד לך שהשתדלת לא להיכנס לפאניקה - אני רק יכולה לתאר לעצמי עד כמה היית מזועזעת באותן דקות. אין ספק שחווית שם סיטואציה שלא תשכח בקלות - על ידך.
    בתך, לעומת זאת, תחזור מהר מאוד לשיגרת חייה - אם תאפשרי לה זאת. אפשרי לעצמך תהליך של אבל ועיבוד הארוע, אך בהתנהלותך איתה נסי כמיטב יכולתך להניח את שקרה מאחוריכן, שכן היא מסוגלת וראויה לכך. אמנם היא נכחה בארוע, אך הוא לא היה טראומטי עבורה (על פי תאורך), גם אם היה חריג. לכן, לעניות דעתי, אין סיבה לדאוג שהוא יצרב בזכרונה.
    אני מקווה שהימים הנוקפים בין שאלה לתשובה מוכיחים את טענתי כי בתך מתמודדת עם השינוי ויכולה לו. מקווה שכך יהיה גם איתך.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יודעת אך להגיב
    מרי
    03/03/2009

    שלום לכולם, בני בן השנה וחודשיים משחק עם האוכל מועך ,זורק על הרצפה ובקושי מכניס משהו לפה נראה לי שהוא די בוחן את התגובה שלי והוא עושה זאת בכוונה, אותי זה מאוד מרגיז למרות שאני משתדלת לא להראות לו. מצד שני רציתי לדעת אם התנהגות זו היא חלק מההתפתחות של האכילה העצמאית? אך אני יכולה להציב גבולות בנושא זה(במידה וזה לא חלק מההתפתחות)??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יודעת אך להגיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הרגלי אכילה

    אודט בוקאי
    07/03/2009

    שלום מרי

    שאלתך במקום-מה הגבול בין לאפשר לילד עצמאות עם אוכל, חקירה ואיפה נכנס נושא החינוך ורכישת הרגלי אכילה. חשוב להבין מה הרקע של הרגלי האכילה של בנך עד כה-
    האם הוא עבר טוב את השלב בין אוכל מעוך למוצק? האם הוא אוכל כמויות טובות ומוכן להתנסות במגוון רחב של מאכלים? האם משקלו תואם לגילו?מי עוד מאכיל אותו מלבדך וכיצד הוא מגיב לאחרים?ומעבר לתחום האוכל-האם בנך בודק גבולות בעוד תחומים וגורם לך להתרגז מאוד?

    בנך נמצא בשלב בו הוא מתנסה יותר ויותר בעצמאות שלו, הולך ומתנסה (בשאיפה) במגוון רחב של מאכלים ומרקמים והכל סביבו מעניין מאוד.חשוב לתת לו להנות מהאכילה ומן האוכל-למשל, למעוך את האוכל, לטבול אצבעות מדי פעם בגבינה, ללקק את אצבעותיו וכו'..כל עוד שבמקביל ניתן להאכיל אותו. אם הוא מבקש להיות עצמאי, כדאי לתת לו כפית ביד, במקביל לכפית שבה את תאכילי אותו.
    כל זאת, כל עוד את חיה עם זה בשלום, ויכולה להבליג על התלכלכות בזמן האוכל. אם לא-אולי כדאי שמשהו אחר ילווה אותו בזמן האוכל.

    כמה כללים שחשוב לעמוד בהם על מנת לא להפוך את סיטואציית האוכל למגרש משחקים או לחילופין לזירה של מאבק כוחות-

    האכלה אמורה להמשך לא יותר מרבע שעה- עשרים דקות.
    פעוט בגיל זה לא אמור לאכול לבד, חשוב לאפשר לו להתנסות אך במקביל להאכיל אותו.
    ברגע שהפעוט זורק אוכל על הרצפה חשוב לומר בתקיפות-לא זורקים אוכל על הרצפה! אם הזריקה ממשיכה, חשוב להרחיק ממנו את האוכל/הצלחת ולומר שכשיראה שהוא יכול לאכול יפה, הוא יוכל להמשיך לאכול בעצמו, בינתיים אתם מאכילים אותו. אם הוא מסרב לאכול/לא מגלה עניין באוכל, חשוב להוריד אותו מהכסא ולומר שאת מבינה שהוא כבר לא רעב ושהוא רוצה יותר לשחק-ולהפנות אותו לצעצועיו. חשוב שהדברים לא ייאמרו מתוך כעס אלא מתוך הסבר-לא מדובר בענישה אלא בהצבת גבול.
    מדובר בתהליך חינוך מתמשך וככל שתהיו עקביים וברורים בעמדתכם, כך בנכם יוכל להבין מה מצופה ממנו בשעת האוכל, ובמה שונה שעת האוכל משעת משחק.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דחוף
    גלית
    01/03/2009

    שלום, אני אמא צעירה לשני ילדים מקסימים, בני הבכור בן 7 בכיתה א', ילד חכם להפליא, מתוק וטוב, התנהגותו קצת מדאיגה אותי, הוא לרוב משחק עםמ הבנות בכיתה וטוען שהבים משחקים במשחקים משעממים (כדור רגל), הוא איננו משחק בבובות (וזה בסדר גם אם) הוא משחק עם הבנות במחבואים, שירים, והמצאת ניסויים, הוא ילד אהוד מאוד ומוזמן לכל המפגשים שעושים הבנים. לאחרונה מהלחץ שלי אני "מטיחה" בו שאלות למה הוא לא משדחק עם הבנות ולדעתי הוא נלחץ באחת השיחות האחרונות שלנו הוא אמר לי שלא כיף לו להיות בן ושזה מגעיל, כששאלתי למה הוא אמר כי הבנות מורחות לק ושהוא היה רוצה להיות בת. הייתי המומה קצת ואמרתי לו מה שאני דיי מצטערת שאולי כדאי שנדבר עם מישהו, אז הוא אמר לי אמא, אני לא צחקתי אני באמת מעדיף להיות בת. מה עלי לעשות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זהות מינית

    מיכל דביר קורן
    02/03/2009

    שלום לגלית,
    את מתארת את בנך כילד מתוק וטוב ונהנית מהכישורים שלו, אך מאידך לחוצה מההעדפה שלו עד כי נראה לך שהלחצת אותו בשאלותייך .... הזהות המינית כבן/בת מופיעה אצל ילדים בגיל 3-4: אז הם מבינים שהמין שלהם הוא דבר קבוע ("תמיד אני בן/בת"), אך רק בגיל בית-ספר, סביבות 7-8 , מתבהרת ההשתייכות הביולוגית והיציבות לכל החיים ("תמיד אהיה בן/בת"). הפרעה בזהות המינית מוגדרת כאשר לצד העדפה של התנהגויות בני המין השני, ישנה גם אי שביעות רצון מהמין הנוכחי. ישנן מגוון סיבות להתפתחות הפרעה זו, אך לא כל העדפה תקופתית של ילד תוגדר כהפרעה בזהות המינית.
    ובכן, ממה בעצם את חוששת? האם את מהססת כיצד להגיב אליו ולרצונות שלו (למשל, למריחת הלק)? או אולי תוהה איך לשנות את העדפה שלו והאם זה בכלל אפשרי? אני סבורה שלעיתים החלטות אלה קשורות גם ברקע התרבותי והחברתי של כל משפחה: ישנן משפחות שמסוגלות לשאת תקופות 'עמימות' אלה, כלומר, מאפשרות לילד ללכת על פי נטיות ליבו, גם אם במחיר של אכזבה מבחירותיו (למשל, לשאת את העובדה שלא ישחק כדורגל אך יהנה מדברים אחרים), לצד משפחות אחרות בהן זה לא אפשרי. ואולי, למה התכוונת כשאמרת לו 'אולי נדבר עם מישהו'?
    התייעצות עם איש מקצוע תהיה רלוונטית כאן אם את מתרשמת שבנך אינו מאושר מהבחירה שלו, סובל או משלם מחיר חברתי ותפקודי על כך. התייעצות מעמיקה יותר רלוונטית גם עבורכם ההורים על מנת לגבש החלטות משותפות לגבי האופן בו נכון להגיב אליו. במקרים אלה חשובה התייחסות דומה כדי למנוע מצבים בו הורה אחד מחזק התנהגות שההורה האחר מוקיע (למשל, אם את מאפשרת לבנך למרוח לק ולא עושה מכך עיניין, חשוב מאוד שלא יווצר מצב בו אביו לועג לו על זה: זה מאוד מבלבל ויוצר פיצול קשה יותר).
    אוכל להפנותכם לגורם מתאים הקרוב למקום מגוריכם.
    בהצלחה,
    מיכל


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חלומות??
    אודליה
    27/02/2009

    היי , שלום ראשית אני רוצה להודות לכן - בעיקר לשירי שענתה מספר פעמים לשאלותינו ונתנה לנו טיפים... זה עזר עד מאוד... ולכן.... יש לי שאלה נוספת... יש לנו ילד בן שנתיים ו4 חודשים שבשבוע האחרון מתעורר בלי סוף מחלומות.. אנחנו מוצאים עצמנו קמים 4 עד 5 פעמים כל הלילה כשהילד מתוך שינה צועק ומספר כל מיני דברים שקרו לו בגן כמו- "אל תיגע לי בפתיתים.." אל תיקח לי את..." , בכי צעקות וכו... לעיתים הוא סתם מתעורר מבכי כאילו היה בחלום סיוט... הוא ואנחנו עייפים מאוד .. היום בבוקר הילד התעורר בבכי והיה לי ממש קשה להרגיעו זה ילד שקם עם חיוך לבוקר טוב, ליטופים, חיבוק של בוקר... מרים את התריס. בצהריים הוא התעורר וש אמר- ייי לקחה לי את... (הוא ציין את שם אחת הסייעות וזו הפעם הראשונה שהוא מציין את השם... אבל בשבוע האחרון הוא פשוט לא נח! חשוב לציין שהוא בגן מספטמבר האחרון והוא בקבוצה של ילדים שקצת יותר גדולים ממנו חשבנו שאולי הוא אוכל לאט ולוקחים לו את האוכל מאוד מהר, או שפשוט האינטראקציה עם הילדים הגדולים קצת מוקדמת בשבילו.(ניסינו לחשוב על כל מיני דברים...) בתחילת השנה הוא אמור היה להיות בקבוצה של שנה וחצי עד שנתיים וחצי אך לצערי יש רק 6 כאלה בגן כל השאר תינוקות או פעוטות עד שנה וחצי וכל השישה עם הילדים הגדולים יותר. נקודה נוספת חשובה - הוא מגיע בבוקר בשמחה לגן מחבק את כולם כולל הגננת והסייעות - הוא ממש אוהב ללכת לגן.. 1. האם התופעה מוכרת? 2. האם זה בריא שהוא עם ילדים גדולים לגילו? האם זה לא מונע ממנו שלבי התפתחות? נשמח לעזרה והכוונה. תודה ושבת שלום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חלומות??

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום אודליה,

    דפנה תייר
    27/02/2009

    ראשית - חן חן לך על תודותייך, אך האם יתכן והתבלבלת בפורום? אצלינו אין שירי...
    לשאלתך:
    1. כן, התופעה מוכרת בהחלט.
    תופעת חלומות הבלהה או סיוטי הלילה מופיעה אצל ילדים רבים בין גיל שנתיים לארבע. ההסבר, בקצרה, הוא שבגיל זה ילדים נעשים מודעים יותר להתמודדויות המחכות להם בעולם הגדול ולאלה שהם חווים במהלך היום. חלק מההשפעה של החוויות הללו בא לידי ביטוי בחוסר השקט בשנת הלילה, כאשר חוויותיו של הפעוט לאורך היום צפות ועולות במוחו.
    רצוי להקפיד על השכבה רגועה לישון, בטקס נעים שחוזר על עצמו בכל לילה ומשרה בטחון על הילד. כשהוא מתעורר בלילה, לגשת אליו ובשקט וברוגע לנסו להרגיעו תוך כדי ליטוף עדין. אין צורך לדבר או להדליק אורות, או לנסות להעירו לגמרי.
    חשוב להוסיף שממחקרים עולה ממצא מעניין, אם כי לא מפתיע כלל - שסיוטי לילה וחרדות בכלל אופיינים ומופיעים פחות אצל ילדים שגדלים במסגרת חינוכית חמה ורגועה, בה ההורים סמכותיים ומציבי גבולות.

    2. אינני חושבת שיכול להיגרם נזק התפתחותי או אחר משהות משותפת בגן עם ילדים ש"קצת יותר גדולים ממנו" כפי שאת מעידה. עם זאת בקשי מהגננות שיעקבו ויראו שהוא אכן מוצא את מקומו בין הילדים, מתחבר וחש בנוח במחיצתם.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך...

    אודליה
    27/02/2009

    היי דפנה תודה על התגובה המהירה.... ממש חיכיתי בקוצר רוח ... עוד שאלה קטנה אכן הילד שלנו נחשב ילד מפונק ורק לאחרונה התחלתנו להציב גבולות למרות שאת בטח יודעת כמה זה קשה בגיל הזה... לפי המחקר שציינת בפניי אני מבינה שככל שלילד יהיו גבולות כך הסיוטים/החלומות יפחתו? בנוסף... הוא כמובן רגיל לעבור למיטה שלנו באמצע הלילה ולא מוכן לחזור אליו למיטה או שכבר אני באפיסת כוחות אז מעדיפה להשאירו עמנו. האם זה חלק מהגבולות?? מה עושים? איך מרגילים אותו לחזור למיטה שלו? אשמח לעצה נוספת\לילה טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך תשובה...

    דפנה תייר
    28/02/2009

    חיובית ביותר היא יכולתך להשקיף על עצמך ועל בנך ולזהות שהוא ילד מפונק. מודעות לבעיה היא צעד משמעותי לקראת שינוי. אתם אכן מנסים לשנות וטוב שכך, שכן ככל שילד גדל יותר קשה לחולל שינויים.

    הצבת גבולות ובכלל פיתוח של אוירה והתנהלות הורית סמכותית נסקרו במחקרים רבים ביותר. השפעתם המיטיבה אינה רק על מיתון חרדות. נראה שבכל תחום שהוא ילדים נתרמים ביותר מהורות סמכותית - מדימוי עצמי ובטחון, דרך השגים לימודיים ועד התפתחות חברתית ויציבות ואיזון רגשי. כך שאין ספק שזו הגישה החינוכית שמרבית המומחים כיום ממליצים עליה.

    כן, גם הרגלי השינה הם חלק מהצבת הגבולות. עליכם להבין שעליכם להנהיג, בהתאם לתפיסתכם, כללים של מותר ואסור שיהיו ברורים הן לכם והן לילד. עליכם, ההורים, לאכוף כללים אלו באופן נחרץ ועקבי. ואם הכלל הוא "אתה ישן אך ורק במיטתך" אז כן - את (וכמובן רצוי שגם האבא יקח חלק במשימה) תקומי כמה פעמים בלילה שיהיה צריך ותחזירי אותו למיטתו!

    משימתו של בנך הפעוט היא לבדוק גבולות, אך זוהי המשימה ש ל ך והאחריות שלך להציב גבולות לילדך ולכן עלייך להשקיע, להתאמץ, לגבור על הפיתוי של הויתור. כפי שאינך מקלה ראש בטיפול בילדך בכלל, ואת עושה למענו הרבה דברים שאינם נוחים או קלים לך, כך עלייך להתייחס לתפקידך כמציבת גבולות.
    בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוק סרבן
    ענבל
    27/02/2009

    בוקר טוב יש לי תינוק בן חצי שנה. לפני חודש התחלתי לתת לו פירות והוא מאוד אוהב את הארוחה הזאת. אחרי שבועיים אולי כצת יותר התחלתי לתת לו מרק ירקות. ופה התחילה הבעיה. בהתחלה הוא היה אוכל קצת אבל בימים שלאחר מכן הוא פשוט לא רוצה לאכול את המרק הגענו למצב שהוא אוכל את המרק עם צרחות ובכי ומאוד כואב לי לראות את זה. אמרו לי לנסות אולי לתת לו פירה וגם את זה הוא לא אהב. אני לא יודעת מה לעשות הרי הוא צריך לאכול גם ירקות ובקרוב גם עוף ואין לי מושג מה לעשות. אשמח לקבל עצות או תפריט אחר. יום טוב ענבל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוק סרבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ענבל,

    דפנה תייר
    27/02/2009

    ראשית - הייתי ממליצה לך להתייעץ עם דיאטנית ששאלתך נופלת בתחום המומחיות שלה.
    אנסה, יחד עם זאת, לתרום לך מידיעותי ומניסיוני, וקודם לכל אני מבינה את דאגתך ואפילו את הלחץ המסויים שבו את נתונה - אלה אופייניים לאמהות לילד ראשון, ובכלל אופייני לאמהות לחוות חששות סביב נושא ההזנה.
    בנך אוכל בתיאבון ובהנאה את מנת הפירות שלו - היי מרוצה מכך. הוא אינו "צריך לאכול". הוא יכול לאכול גם ירקות, אך אם משום מה הטעם אינו ערב לו - לעניות דעתי אפשר לוותר על כך לתקופת מה ומאוחר יותר לנסות שוב. לא יקרה שום אסון מכך.
    שאלי את עצמך: האם את אוהבת את כל המזונות באותה מידה? חישבי על מזון שממש לא טעים לך ודמייני שמישהו מנסה לדחוף לך אותו לפה בניגוד לרצונך!
    כבדי את העדפותיו של בנך. באחריותך להציע לו מגוון מאכלים ולארגן את סביבת ומועד ההאכלה שלו, אך זכותו ובאחריותו להחליט ממה לאכול וכמה לאכול. היי קשובה ורגישה לאיתותים שלו.
    ולסיום אמליץ שוב, שבמידה ואינך רגועה - התייעצי עם אחות טיפת חלב, עם הרופא הילדים שלך או עם דיאטנית.
    בברכה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה רבה לך עזרת לי מאוד.

    ענבל
    28/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משמעת
    ירון
    26/02/2009

    יש לי בת , בת שנתיים ותשעה חודשים, בשלושה חודשים האחרונים , מטרידות אותי ואת אישתי לא מעט בעיות המשמעת אשר אנו חווים עימה, באופן קבוע בתקופה, האחרונה, היא מסרבת להחליף חיתול בבוקר טרם היציאה לגן (אפילו שהוא מלא בקקי) ורק לאחר תחנונים ושיכנועים והוצאת שפנים שכבר נגמרו לנו היא מסכימה להחליף חיתול, לפעמים הדבר מלוווה בשליחתה לעונש בחדר שגם לא ממש עוזר והיא יוצאת מבלי שהיא בכלל מתייחסת אלינו, היום ניסיתי לבחליף ךה חיתול בכוח , אך ללא הצלחה, התיאשתי ושלחתי אותה לחדרה , היא בכתה כ - 20 דקות עד שנאותה לאפשר לאימה להחליף לה חיתול. הדבר גורם ללחץ מיותר בבוקר ועיכוב ביציאה לעבודה, התחלה לא טובה של היום והמון רגשות אשם, המצב גם חוזר בערב כאשר היא מתבקשת להכנס למקלחת וגם אז חוזר חלילה. אשמח אם תייעצי לנו מה לעשות , אנחנו לגמרי מיואשים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    משמעת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום ירון,

    דפנה תייר
    26/02/2009

    יש לך בת המתנהגת בהתאם למאפייני גילה: היא בודקת גבולות, היא בודקת מי מנהל את העיניינים במשפחה, למי יש יותר 'כוח' והשפעה, עד כמה הוריה סמכותיים. היא עושה מה שפעוטות בגילה נוטים לעשות, וזה נורמלי.
    לצערי, אני מתרשמת שאתם ההורים לא מתנהגים בהתאם למאפייני אחריותכם: להציב ולבסס גבולות, להבהיר שאתם מכתיבים את כללי ההתנהלות בבית, שאתם בעלי הסמכות.
    אתם חווים תיסכול רב, מתח וחוסר הנאה וסיפוק מהקורה בבית, וחבל שכך.

    התחום העוסק בסמכות הורית ובבנייתה (ובמקרה שלכם גם שיקומה) הוא רחב היקף מכדי לסקור אותו כאן. לדעתי תוכלו להיעזר רבות בהדרכה הורית, אם מקריאת ספרים ואם מהשתתפות באחד מחוגי ההורים המיועדים לכך. כמו כן אתם יכולים לפנות להדרכת הורים אישית.

    עם זאת אתן לך חומר למחשבה: נסה להעלות בדעתך מצבי חיים שבהם ישנם בעלי סמכות (כגון בעבודה, בצבא וכד'). נסה לחשוב כיצד בעלי הסמכות נוהגים. האם הם מתחננים? האם הם מנסים לשכנע? האם הם "מוציאים שפנים"?... אני בספק.
    יש להניח שאם הם עושים מלאכתם כראוי הם בטוחים בעצמם ובדרישתם, מודיעים עליה באסרטיביות ודואגים שהיא תתבצע לשביעות רצונם. אם הם מתנהלים נכון הם אפילו לא צריכים לאיים או להעניש יותר מדי. אגב, הענשה אינה הדרך לבניית הסמכות ואינה ההוכחה לקיומה.
    האם אתה יכול ללמוד מכך משהו לגבי ההתנהלות ההורית הסמכותית?

    לגבי הענין ההחתלה שהעלת (אם כי ניתן להבין שבעיות דומות קיימות בעוד תחומים), אני מציעה להצהיר על הכוונה להחליף לה חיתול, לתת שהות קצרה ביותר לעכל את ההודעה, ואח"כ לקחת אותה אחר כבוד לאיזור ההחתלה ולחליף חיתול , גם אם זה דורש תקיפות פיזית מסויימת. חוששתני שלעולם לא תצליח לשכנע אותי שהורה אינו יכול לגבור פיזית על ביתו הפעוטה! זה שהיא יכולה לך אולי מרמז על החולשה שבה אתה תופס את עצמך. ואם אתה תופס את עצמך חלש כל כך, מדוע שהיא תכיר בסמכות שלך?
    ובשולי הדברים: אולי בכלל הגיע הזמן לגמול אותה?...
    שיהיה בהצלחה, דפנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת צורחת באוטו
    חן
    25/02/2009

    צריכה עזרה... ביתי בת חודשיים וחצי ובכל פעם שאני שמה אותה באוטו היא מתחילה לבכות , חשבתי שהבעיה בסל קל אז החלפתי וזה לא עבד, תליתי צעצועים- לא עבד, אני יושבת לידה (כשבעלי נוהג)- לא עבד , שיחקתי איתה - לא עבד היא מסוגלת לצרוח במשך חצי שעה עד שנרדמת מבכי אני לא מצליחה להרגיע אותה גם לא מוצץ. אני לא מצליחה למצוא פתרון האם למישהו יש עצה? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת צורחת באוטו

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוודאי-אצלנו עזר רק DVD נייד!

    דנה
    26/02/2009

    עד לירושלים הגענו איתו בשקט ואפילו נרדמה.... קשה להאמין אבל זה קרה בהצלחה לכם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צורחת באוטו

    אודט בוקאי
    27/02/2009

    שלום חן

    קשה לי להסיק מתיאורך הקצר מה הסיבה לחוסר השקט שבתך נתונה בו בנסיעה באוטו. מרבית התינוקות נרגעים מעצם הטלטול שיש ברכב ונרדמים, אך עדיין ישנם תינוקות שהנסיעה ברכב גורמת להם לחוסר שקט ומצוקה.
    כמה כיוונים בכל זאת:

    בתך בת חודשיים, זהו עדיין גיל של כאבי בטן מגזין (תופעה הידועה בשם קוליק), כך שבהחלט יכול להיות שבתדירות שבה אתם נוסעים ברכב צפוי שהיא תהיה בהתקף כזה. אלא שבבית כאשר היא בהתקף (האם יש הרבה כאלה?)יש לך אפשרות להרגיע אותה בדרכים שונות-הרבה על הידיים, השכבה על האמה לאפשר לגזים לצאת ועוד תנוחות ידועות (..האם ?). אם זה הבכיוון סביר להניח שהתופעה תחלוף לראת גיל ארבע החודשים, עם חלוף הקוליק.

    נסיעה ברכב עם תינוק בוכה היא מלחיצה מאין כמוה, ומן הסתם כשאתם לא רגועים קשה לכם גם להרגיע אותה ונוצר מעגל של לחץ...אגב, האם כשהיא בוכה בבית את מרגישה שאת/ם מצליחים להרגיע אותה בקלות או שנדרש מאמץ רב על מנת להרגיעה, ולרוב לא ממש ברור לך מה מציק לה כעת (רעב, עייפות, כאבי בטן, חיתול מלא..)

    עצתי-המנעו כמה שיותר מנסיעות ממושכות. הגיעו לרכב כאשר בתכם כבר שוכבת זמן מה בתוך הסלקל, כשהיא אחרי ארוחה/החלפה/זה עתה החלה לישון.
    זה לא פשוט כי התרכים שלכם לצאת מהבית לעתים קרובות מתנגשים עם הצרכים של בתכם-שינה/אוכל וכו'... אך זה שם המשחק בשלב זה וככל שהיא תגדל כך הצרכים שלה יהיו פחות תכופים ודרמטיים-ויכולת התסכול שלה תגדל.

    אם למרות כל הנ"ל אתם מרגישים שיש משהו מתמשך שקשור אך ורק לנסיעה ברכב, הייתי פונה לייעוץ של מרפאה בעיסוק בנושא וויסות תחושתי-היא תכוון אתכם לאיזה מגע בתכם זקוקה, מידת התאורה/רעש/חום שהיא זקוקה לה על מנת להיות רגועה.

    בהצלחה

    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שינוי לתינוקת בת שנה
    דנה
    25/02/2009

    שלום ליאל בת שנה ושבוע בגיל חצי שנה נכנסה לתינוקייה-אוהבת מאוד את הגן, את המטפלת, את הילדים(מאוד חברותית יחסית לילדה בגילה-כל ילד שרואה מתקרבת אליו ורוצה לשחק איתו גם בגן וגם ברחוב), את הריכוז(ממש פעילה) הבעיה שמאז הכניסה לגן היא כל הזמן חולה, השבוע רופא המשפחה המליץ בחום שנשקול להשאירה בבית עם מטפלת מכיוון חולה הרבה הרבה מעבר לנורמה. המשמעות של המחלות מלבד הכאבים שסובלת(בעיקר אוזניים וברונכיט) , האנטיביוטיקות הבלתי פוסקות ויתר התרופות שהחזרה לגן שלה לא פשוטה מכיוון שבימים הרבים שהיא בבית מקבלת את מירב תשומת הלב מאחד מאתנו(הוריה) ובגן לא ניתן לתת לה את אותה תשומת לב.אז בימים הראשונים שחוזרת היא בוכה ולא רגועה וקשה לה להפרד מאתנו.ואז עד שכבר מתרגלת לגן היא שוב חולה וחוזר חלילה. שקלנו עוד לפני הכניסה לגן בגיל חצי שנה לקחת לה מטפלת אך לצערי לא מצאנו ולא הסכמתי לחפש מישהי מהאינטרנט אלא רק מהמלצות ממקור ראשון. היום לאחר הצעת הרופא ודעתנו שבהחלט צריך לשנות משהו כי השגרה של המחלות מתישה אותה ואותנו התחלנו שוב בחיפוש אחר מטפלת. היום ראיינו אחת שקבלנו את שמה ממשיהי שמכירם ונראה לי שבע"ה זה יסתדר. השאלה המרכזית שלי היא האם וכיצד יכול השינוי להשפיע על ליאל? האם מבחינה התפתחותית עדיף להשאירה במסגרת אליה רגילה? והאם ניתן להקל עליה את תהליך השינוי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שינוי לתינוקת בת שנה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יציבות בחיי התינוק והפעוט

    אודט בוקאי
    27/02/2009

    שלום דנה

    מכל דברייך מילת המפתח היא יציבות והשפעתה של חוסר יציבות על התפתחות נפשית של תינוק ופעוט. אתם צודקים לגמרי בכך שהשינויים התכופים בתקופת המחלות אינם תורמים לליאל.
    אני סבורה שהפתרון שמצאתם יהיה נכון לליאל בתכם, בהנחה שהוא יספק לה שגרת חיים יציבה יותר ממה שחוותה עד כה. משמעו, חשוב שהקשר בינה ובין המטפלת יהיה קשר רציף ולאורך זמן (שנה למשל), ולא כפתרון זמני לשבועות/חודשים הקרובים. חשוב לא לבלבל את ליאל ולהגיע לגן למשל לביקורים תכופים עם המטפלת, על מנת לאפשר לה להסתגל לשגרת החיים החדשה שתהיה לה עם המטפלת. אני לא רואה נזק התפתחותי שעלול להגרם לליאל במעבר למטפלת שמקובלת עליכם כמיטיבה עבורה. חשוב שהמטפלת תצא איתה כמובן לגינה/ג'ימבורי, תפגיש אותה עם בני גילה, תספק לה גירויים מוטוריים כמו שיש בגן שעשועים, משחק בחול וכו'..ותקפיד על סדר יום קבוע ככל שניתן (מטפלות מנוסות הן אלופות בזה!)

    שתהיו בריאים!

    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אודט שלום-

    דנה
    28/02/2009

    תודה על התשובה רציתי לבדוק- לפי מה שהבנתי מדברייך את לא ממליצה לחזור לביקורים בגן ,נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדנה

    אודט בוקאי
    28/02/2009

    אכן כן. לדעתי לא מומלץ להגיע לביקורים בגן מרגע שהתחלתם עם המטפלת, על מנת שלא לבלבל את ליאל. אם להרגשתכם היא נקשרה מאוד לאחת המטפלות, אפשר להפגיש ביניהן לאורך התקופה מדי פעם, לביקורים קצרים (לא הכרחי שיהיה במתחם הגן)בהנחה שזוהי מסגרת שתחזרו אליה בהמשך הדרך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • של מי הציצי הזה לעזאזל?
    ע'
    25/02/2009

    אני אם לילדה בת 8 חודשים ואני מניקה. לפני חודשיים הוספתי גם מוצקים והכל הולך מצויין. עקב היותי עצמאית ועובדת בלילות אני שמה את הילדה אצל חמותי שנותנת לה חלב ששאבתי ומוצקים. אז איפה הבעייה? חמותי סיפרה לי בגאווה שכאשר הילדה שלי מסרבת ללכת לישון היא (חמותי) פשוט שולפת לה את הציצי שלה וכך מרדימה אותה. אני חתפתי בחילה נוראית ולא אמרתי דבר, שורה תחתחונה היא סבתא טובה וכוונותיה טובות... כאשר שיתפתי את בעלי ברגשותי הוא לא היה מוכן וגם לא ראה כל צורך להתערב, לי אין תקשורת טובה עם חמותי, היא נעלבת ממני בקלות. אני מרגישה שהיא נכנסת לתחום לא לה, אבל אימי גרה רחוק ומטפלת בשעות האלה לא באה בחשבון כלכלית. שאלתי היא, מה ה"סכנות" הפסיכולוגיות שאני חושפת את הילדה שלי אליהן (אם יש) ואיך אני מתמודדת עם סבתא שסוללת את דרכה לגהינום בכבנותיה הטובות. ע'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    של מי הציצי הזה לעזאזל?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלבול תפקידים

    אודט בוקאי
    27/02/2009

    שלום ע'

    אכן המצב שאת מתארת בעייתי מאוד -חמותך, מתוך כוונות טובות, טועה בגדול בשיפוט שלה ומפגינה התנהגות לא מותאמת בכך שהיא חולצת שד להרגעת נכדתה. (אני תוהה לגבי קיומן של התנהגויות אחרות שאינן תואמות?). בצדק, את שואלת של מי הציצי הזה לעזאזל ובכך, משקפת את חווית הבלבול של בתך. יש כאן כמה היבטים בעייתיים:

    1. חמותך מתקשה להבין את הגבול שבין תפקידה כסבתא לבין תפקיד ההורה, במקרה זה, תפקידך כאם בלעדית לבתך. בלבול זה עובר לבתך ומקשה עליה לבצע הפרדה בין אינטימיות שנוצרת בין אם ובתה בשעת הנקה לבין שאר מערכות היחסים שהן שונות במהות.

    2. בתך מקבלת שד לא מוכר שלא יוצא ממנו חלב , זו עלולה להיות חוויה מבלבלת מאין כמוה, מתסכלת ואף חודרנית-הפה הוא אזור אינטימי ביותר ומשמעותי ביותר בשלבי ההתפתחות הראשונים. דרכו התינוק חווה תהליכים משמעותיים , שחלקם מהווים את הבסיס לייצור קשרים עם אנשים בהמשך.
    3. בתך נמצאת בשלב מואץ של תהליך נפרדות , בו היא מבינה בהדרגה כי היא נפרדת מהסביבה ומדמויות שונות המטפלות בה. עידוד קשר אינטימי ולא מותאם על ידי חמותך עלול לפגוע בהתפתחות תהליך תקין של נפרדות.

    הקשר בין משפחתך לבין חמותך הוא קשר ארוך טווח. חשוב מאוד לבסס עמדות כבר בשלב זה, לגבי מה תפקידה בטיפול בבתך והיכן נגמרות סמכויותיה. ללא ספק נדרשת כאן רגישות רבה אך עם זאת כאחראית על בריאותה הנפשית של בתך, עלייך להבהיר באופן חד משמעי מה ציפיותיך בטיפול בבתך ומה צרכיה של בתך. במישור הפרקטי, אולי יעזור אם תתחילי להרגיל את בתך לצורות הרדמות והרגעות נוספות-מוצץ, חיתול בד, בקבוק מיים וכו'.. כך שחמותך תוכל להעזר בהן.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הסתגלות לגן חדש לפני הולדת אח
    יעל
    25/02/2009

    שלום בתי בת שנה וחצי, נמצאת מגיל שלושה חודשים במשפחתון בתוך בית עם 4 ילדים נוספים. לאחרונה נראה לנו שזה קצת "קטן" עליה כבר , אנחנו רוצים שתהיה לה חצר לשחק בה ונראה גם שהטלוויזיה דלוקה הרבה מעבר למה שאנחנו רוצים. החלטנו להכניס אותה לגן אלא שבעוד כחודשיים אני צריכה ללדת. האם חודשיים הם מספיק זמן לילדה להסתגל למסגרת חדשה, גדולה יותר ממה שהיר רגילה לפני שיבוא שינוי נוסף בדמות אח קטן? יש לציין שהילדה עצמאית בכלל לא תלותית אוהבת חברה והסתגלה עד עכשיו בקלות לכל שינוי שעברה. תודה על תשובתך יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מסגרת

    אודט בוקאי
    26/02/2009

    שלום יעל

    החלטכם נכונה והגיונית:אתם קשובים היטב לצרכים המשתנים של בתכם הגדלה.
    משך הסתגלות למסגרת חדשה היא כחודש בממוצע, כמובן שזה תלוי בילד הספציפי, ובמקרה שלכם תארתם את בתכם ככזו שמסתגלת היטב לשינויים. בתכם כבר הסתגלה למסגרת חוץ ביתית כך שהמעבר כעת הוא לא מאוד דרמטי כמו יציאה למסגרת בפעם הראשונה. בנוסף, צוות הגן יהיה פנוי לקלוט אותה בתקופה זו של השנה, שלא כמו בתחילת שנה כשקבוצה גדולה של ילדים נקלטת בגן.

    בהצלחה ולידה קלה!

    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנה וחמישה חודשים- לא ממושמעת...
    עדנה
    25/02/2009

    שלום לכם נכדתי בת שנה וחמש, ילדה נבונה מאוד מאוד עד כדי כך שאנו במשפחה אומרים שהיא בת שבע ולא בגילה.... מבינה הכל ממש כך... הבעייה איתה שהיא פשוט לא ממושמעת ..לדוגמא אם היא פותחת מגירות ומרוקנת אותן..שום דבר לא יזיז אותה מזה..ולא חשוב כמה נדבר איתה.. היא פשוט בשלה.... מה עושים... תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענייני משמעת

    אודט בוקאי
    26/02/2009

    שלום עדנה

    לא ברור לי אם את מתארת התנהגות של נכדתך בביתה או בביתכם, והאם מדובר בביקור או בשיגרה, בהיותך בתפקיד המטפלת.
    בסך הכל את מתארת התנהגות די אופיינית אצל בני שנה וחצי-הנושא של פתיחה וסגירה של מגירות, הכנסת חפצים ובעיקר הוצאתם-הם משחק לא נורמלי עבור פעוטות בגיל זה. עם זאת- מגירות הבית אינן מגרש משחקים וחשוב להגדיר כבר מגיל כזה מה הטריטוריה המותרת ומה-לא.
    עצתי:
    1.דאגו לספק לה תעסוקה תואמת גיל-צעצועים משחקים שהם על אותו עיקרון של פתיחה וסגירה הכנסה והוצאה כך שהמגירות לא יהיו האטרקציה היחידה. חשוב שיהיה מי שילווה אותה במשחקה ויתווך לה לפני שהיא מגיעה לעיסוק לא מתאים-מה אפשרי ומה לא, ולא רק להניח לה לשחק לבד.

    2.דיבורים בשלב זה אינם מספיקים על מנת להציב גבולות. חשוב לפעול באופן ברור ובעקביות-להרחיק את הילדה מהמקום אם יש צורך-שוב ושוב, רצוי ללוות בהסבר קצר-סבתא לא מרשה כאן/אסור לגעת וכו'.. לצד הזמנה לשחק היכן שמותר.

    בסופו של דבר את הרי הסבתא ותפקיד החינוך מוטל על ההורים, כך שמן הסתם את נמצאת במקום לא פשוט...חשוב שתעבירי להורים את רוח הדברים, כי הם אלו שנמצאים בשטח רוב הזמן.

    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה

    עדנה
    01/03/2009

    נכדתי והוריה גרים איתי כבר שנה וחודשיים ( לעוד חודש בלבד) לילדה יש המון המון צעצועים .בתי חזרה מארצות הברית עם כמות אדירה של צעצועים התפתחותיים ובובות,פאזלים מתאימים ועוד ועוד...היא בהחלט משחקת איתם והמון... אבל יש לה מצבים בהם היא מחליטה לשחק בדברים אסורים והיא יודעת שאסור לה, ע"פ המבט שהיא מביטה בנו מתחת לפוני שלה ( היא בוחנת אותנו) ..נעמדת מול מה שאסור לה ולא זזה... למרות כל ההערות שלנו..והאזהרות... היא מפגינה עקשנות מול המטרה שלה..ופורצת בצרחות אם מזיזים אותה פיזית משם שאלתי.. האם יש מה לעשות על מנת להבהיר לה או פשוט להתעלם..והאם זה נורמלי ובסדר שהיא מתנהגת כך... עדנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שלום עדנה

    אודט בוקאי
    07/03/2009

    תגובתה של נכדתך אופיינית מאוד לגילה-יתכן כי עוצמת התסכול שהיא חווה כשלא משיגה את מה שרוצה היא גדולה במיוחד, מה שמקשה עליכם אולי להגיב בהתאם ואולי מעורר בכם ספק אם נהגתם נכון בכך שלא נעניתם לבקשתה.

    לא הבנתי את שאלתך-האם להתעלם מההתנהגות האסורה, או להתעלם מהצרחות?

    אין להתעלם מהתנהגות אסורה, ההתעלמות לא תאפשר לנכדתכם להבין מה מצופה ממנה. יש ללוות את האיסור בהסברים קצרים ככל שניתן-אסור לגעת, זה של סבתא/זה מסוכן/זה יכאב וכו'..

    חשוב גם לא להתעלם מהצרחות, אך לאפשר את התסכול , הכעס, הפגיעות והעלבון-לנסות לחבק/להתקרב אליה ולומר לה שאתם יודעים שהיא מאוד רצתה את....אבל אי אפשר, שאתם מבינים שהיא כועסת מאוד/פגועה... ובמקביל לומר לה מה היא כן יכולה לעשות.

    חשוב שתשימו לב אם יש חילוקי דעות בחינוך נכדתכם, ביניכם לבין הוריה, דבר שיכול להגביר את בדיקת הגבולות ואת הבלבול-מה מותר ומה אסור.
    בהצלחה
    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לגן
    צביה
    24/02/2009

    שלום רב, הבו שלי בן שנה וחודשיים ניכנס מתחיל ביום ראשון גן. החלטתי לרשום אותו לגן כיוון שאני רואה שהוא כבר ממש מישתגע בבית ומאוד אוהב חברה של אנשים וילדים ובבית הוא רוב הזמן רק איתי. כאשר באים אנשים הוא ממש פורח וכשהם הולכים הוא מתחיל לבכות. ממש קשה לי עם ההחלטה למרות שלפי דעתי זה לטובתו מבחינה התפתחותית. השאלה היא בעצם כיצד להקל על המעבר? והאם ההחלטה שלי נכונה מבחינת גילו, האם לא קטן עדיין? כיוון שיש לי אפשרות עדיין להישאר איתו בבית אז זה קצת אוכל אותי. תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כניסה לגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כניסה לגן

    אודט בוקאי
    26/02/2009

    אני אומרת:לכי עם האינטואיציות האימהיות שלך-אם בנך משתגע בבית, סימן שגם את יחד איתו ולשניכם יהיה טוב יותר להפרד לחלק מהיום. החלטה ליציאה למסגרת חוץ ביתית אינה תלויה אך ורק בגיל הילד, אלא במספר גורמים ובעיני מה שציינת הוא משמעותי ביותר.

    נשמע שבנך אוהב עניין וגיוון סביבו ואכן הגן" מספק את הסחורה" מבחינה זו-מגוון של גירויים, הפעלות, ילדים ומבוגרים. אם זאת, חשוב לי לציין שזה לא אומר שיהיה לו קל להסתגל לגן בתקופה הראשונה, משום שכל עוד את היית איתו הוא נהנה ממפגש עם ילדים ואנשים. כעת הוא יהיה לבד ומידת ההתלהבות שלו מהחדש לא תהיה זהה, עד שירגיש בטוח-כעבור תקופת הסתגלות של כחודש בממוצע..לכן גם חשוב שלא תסיקי מסקנות אם יבכה ויהיה קשה בתהחלה, כאילו עשית החלטה לא נכונה.
    אם את "אוכלת את עצמך" כדברייך כי יש לך אפשרות להשאר איתו בבית (האם הכוונה שאת אינך עובדת?) אולי כדאי שבשלב זה תסגלי אותו לחצי יום בגן, ובצהריים תקחי אותו לישון בבית. כך המעבר יהיה הדרגתי לשניכם.

    בהצלחה!

    אודט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום