מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עונשים לילד בן 1.5 שניםלאה01/02/2009
שלום, בני בן 1.5 ובימים האחרונים אני מרגישה שהוא ממש בודק את התגובות שלי לאיסורים שאני מציבה בפניו. למשל, אם אני אומרת לו לא לגעת בחפץ מסויים ששייך לאמא, או לא לטפס על כיסא כי זה מסוכן וכו'. מה שהוא עושה זה שהוא בעצם מתגרה בי, וזה ממש משעשע אותו, הוא דווקא כן נוגע ומטפס ועושה כל מה שאני אוסרת עליו. אני מרגישה חסרת אונים כי לא יודעת כיצד להענישו. אני לא חושבת שנכון יהיה לסגור אותו בחדר או לשים אותו במיטתו כעונש. מה שכרגע אני עושה, אני הולכת איתו למסדרון ועומדת איתו שם וגוערת בו על מה שעשה ומסבירה לו שהוא בעונש. הוא מנסה לצאת ולחזור לסלון, לעיתים קצת בוכה ולעיתים רואה בזה גם שעשוע כאילו אני משחקת עמו, למרות שפועל אני מאוד רצינית וקשוחה ולא נסחפת להשתעשעות שלו. אחרי שמסתיים העונש הוא שוב חוזר ועושה את הדבר האסור. מהי דרך החינוך הנכונה להקנות לו בגילו והאם בכלל זה נכון להעניש ולהשתמש במילה עונש. כמו כן, האם זה נכון שכאשר הוא עושה דבר מה אסור , להעניש אותו בכך שאני מונעת ממנו דברים שאוהב, כגון הקראת סיפור לפני השינה? האם בכלל הוא ידע לקשר בין הדברים לאור פרק הזמן שחולף מרגע המעשה ועד הענישה? בתודה לאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ענישה וחינוך בינקות
מיכל דביר קורן02/02/2009לאה שלום,
הלבטים שאת מעלה קשורים לחוויה חדשה שיש לך עם בנך: הוא כבר לא תינוק צעיר, הוא גדל והופך לפעוט מלא מרץ, ומבחינתו העולם - וחפצייך היקרים בכללותו - הם מגרש משחקים אחד גדול ומסקרן. פעוטות בגילו של בנך חווים ומתנסים בכל דבר שעומד בדרכם, הכל מעניין ומרגש, בהכל הוא בוודאי רוצה לגעת, אולי בחלק מהמקרים הוא אף עדיין טועם את החפצים שהוא פוגש בדרכו, ובכלל הוא מתאמן בעד כמה כדאי ואפשר להתרחק מאימא מבלי יותר מידי להיפרד, מבלי להיבהל. התוצאה מתישה מאוד: את בוודאי מוצאת את עצמך גוערת בו בלי הרף, אומרת "לא!" בכל רגע נתון, אבל קשה מאוד לקרוא להתנהגות הזו התנהגות דווקאית או התגרות בך. אלו הם מושגים מוקדמים מידיי לגילו ועל כן כל עיניין הענישה שאת מתארת לא רלוונטי כאן: בצדק כתבת שאינך בטוחה כי השימוש במילה עונש הוא נכון.
זה לא אומר שמוקדם מידי לחנך: חשוב מאוד להגדיר מה מותר ומה אסור ולהגיב בהתאם, כלומר, לשבח על שימוש מתאים בצעצועים, ובחפצים שאינם צעצועים (שחלקם כן מותרים), וחשוב לגעור במידה והוא עושה דברים מסוכנים או אסורים. אבל למען שלוותכם הנפשית, חשוב מאוד שיהיו יותר "מותר" מאשר "אסור"....כלומר, חשוב שלבנך יהיו דיי הזדמנויות להתנסות במגוון של חוויות, גם בתוך הבית, שהן אינן אסורות לו או מסוכנות עבורו. לשם כך עלייך להתאים את הבית ולהרחיק מהישג ידו כל חפץ שביר/יקר/אהוב, ואם בכל זאת חלקם נותרים, הרי שחשוב להגיב בכל פעם באותו אופן: להרחיק אותו משם ולסייע לו למצוא עיסוק אחר תוך שאת מסבירה במילים מה קרה. תוכלי למור למשל, "אסור לך לתלוש את העלים של העציץ! בוא נלך לשחק עכשיו בקוביות" תוך שאת מרחיקה אותו פיסית ולוקחת אותו איתך למקום אחר. אני מניחה שקשה מאוד להעסיק אותו בתוך הבית נון-סטופ, ובוודאי חשוב לאפשר לו להתנסות לבד, אבל חשוב מאוד גם להשאיר דיי זמן לפעילות מהנה משותפת שתפצה על כל ההגבלות והאיסורים הללו.
כפי ששערת, אין שום טעם לאיים בשלילת סיפור בגילו - הוא לא מסוגל להבין את הקשר וחשוב מאוד שהתגובה שלך למעשה שעשה תהיה מיידית. גם סגירה בחדר הינה אקט מאיים מידיי עבורו, והוא עדיין לא מסוגל מכוח המצפון בלבד להמתין במסדרון בתור עונש. כל אלו מתאימים לילדים בוגרים יותר ממנו. אני גם לא בטוחה שהשארתו במיטתו בתור עונש הינה אקט מתאים: לא היינו רוצים שייקשר את השהות במיטה לחוויה שלילית. בעצם, רפרטואר הענישה בגיל הזה הוא דיי מוגבל, או אולי לא קיים כלל, ולכן חשוב רק לתרגל במעשים ובמילים את חוקי הבית ואת חוקי העולם כולו . בפועל עלייך להגיב מייד לאחר המעשה וחוזר חלילה, מתוך ההבנה שחינוך זה תהליך ממושך וארוך...
וגם, הייתי מציעה לך לברר עם עצמך עד כמה את פנויה כיום גם להנות מהשובבות הסקרנית שלו, והאם יתכן שהעובדה שאת חווה אותו כמתגרה בך - דבר שעדיין לא כל כך קיים בגילו, קשורה יותר לסבלנות שיש לך כיום להתמודד עימו או לחוויות אישיותל שלך שאינן קשורות בו.
בהצלחה רבה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
לאה03/02/2009מיכל שלום ותודה על התגובה רציתי לחדד את הנושא בעניין "ההתגרות". יתכן ובחרתי במינוח שגוי אבל בכל זאת אני מרגישה שבני בודק את תגובתי. יש אמנם מקרים שהוא באמת בודק חפצים באופן מסקרן ושובבני, אולם יש מקרים שנראה לי שהוא רוצה לראות מה אעשה ו/או אולי הוא מחפש תשומת לב. למשל , יש לי מובייל תלוי בסלון שאני לא מרשה שיגע בו (בכל זאת השארתי קצת חפצים בשבילי ואני חושבת שמותר לי, גם כך הבית נראה כמו גן ילדים). כשהוא נוגע, אני גוערת בו בהרמת קול ואומרת לו שאני לא מרשה ושאסור ונו נו נו... ואז לפני שהוא נוגע שנית הוא מסתכל אלי עם חיוך שובב כדי לבדוק מה התגובה שלי, ואז שאני שוב חוזרת על אותה התגובה, הוא נוגע. מה דעתך? האם הוא בודק את התגובות שלי, האם הוא רוצה לקבל תשומת לב (כי גם שאני לא מסתכלת ועסוקה בעבודות בית, הוא נוגע ומרעיש עם המובייל ויודע שכך אני אגיע). כמו כן, יש מקרים מסוכנים לבטיחותו, כמו טיפוס על כיסא, ו/או טיפוס במדרגות (לא בביתנו, אלא בבית ההורים, הוא ממש מתעקש לטפש במדרגות שמובילות מהמטבח לגג וכל דרך שלנו להסתיר עם עגלה וכד' נכשלת. הוא נורא עקשן והולך לשם שוב ושוב ולכן אנו מענישים אותו על ידי קשירתו בעגלה). האם במקרים כאלו שמסוכנים לבטיחות שלו גם אנו אמורים להגיב בדרך שתיארת או שלהיות יותר תקיפים? תודה מראש לאה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאה,
מיכל דביר קורן04/02/2009אני מסכימה איתך שבנך בודק את הגבולות בהם מותר לו לפעול: זו הסיבה שהוא מסתכל עלייך לאישור לפני הוא עושה משהו, וזו גם הסיבה שהמושג המדובר הוא "גבולות" - הוא בודק איפה עובד הגבול, מתי צריך לעצור, איפה "הוא מתחיל ונגמר"....ההתנהגות הזו מאוד מתאימה לגילו וככה לומדים מה מותר ומה אסור, ככה לומדים איך להתנהג. וכן: מדובר בתהליך ארוך וחזרתי.
אני גם מסכימה אתך שמותר לך להשאיר חפצים בבית שהם 'שלך', וזה חשוב ללמד אותו שאסור לגעת לאימא בדברים, אבל יש לזה מחיר, והמחיר הוא להיות לידו ולהגיב מייד כשהוא עושה זאת. כלומר, אני חושבת שמדובר בתקופה בה בנך יכול להישאר לבדו רק בחדרים/חללים בהם אין שום דבר שמסוכן לו ואין שום דבר שיקר ללבך, אחרת יהיו הרבה סיבות לגערות ולמריבות. אם את יודעת שהוא נמצא במקום שבו יש סכנות - כמו המדרגות - אל תשאירי אותו להסתובב שם לבדו! זה לא "הוגן" כלפי החקרנות והסקרנות שלו: מדרגות זה הרי דבר מאוד מעניין, מגרה ומפתה, ועוד יותר מפתה בידיעה שהם מובילות לגג....חשוב מאוד להשגיח עליו בכל רגע נתון אם הוא נמצא ליד מדרגות, ואם הוא מתחיל לטפס עליהן לעלות ביחד איתו כדי ללוות אותו, או לחילופין להרחיק אותו משם. אני חושבת שהתקיפות הנדרשת היא לא בעונש שאחרי המעשה, אלא בהתבוננות על בנך לפני (!) שהוא עושה משהו, בחשיבה עליו ועל הדברים שמעניינים ומעסיקים אותו.
וגם: למען ביטחונו ולמען התפתחותו חשוב להעביר לו את המסר שאימא יודעת מה מעניין אותו ושומרת עליו בכל רגע נתון.
הרשי לי גם לחלוק עלייך בעיניין הקשירה בעגלה בתור עונש: זה בדיוק כמו להכניס אותו למיטה, וזה לא נכון לעשות אם רוצים שהוא יאהב להשתמש בשתיהן...
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר ביטחון אצל ילד בן 3רמי01/02/2009
שלום רב בני בן ה 3 מתנהג קצת מוזר ורציתי לדעת אם זו התנהגות סבירה ומקובלת לגיל זה . הוא מתנהג רגיל איתי ועם אשתי קצת מפונק אך שיש לנו אורחים הוא מתכנס בתוך עצמו ונפתח רק לאחר שעה או יותר ולפעמים לא רוצה לשחק עם האורחים . אנחנו חושבים כי יש לו בעיה עם הביטחון העצמי שלו. מותר לציין כי הוא מקבל המון אהבה מאיתנו אך גם סופג את מצבנו הרעוע ביני לבין אשתי . בסה"כ בגן הוא משחק אך לפעמים עומד בצד ומבקש מוצץ ואומר שהוא עייף כל הזמן . בנוסף בימי הולדת הוא לא משתתף וביום הההולדת שלו אפילו בכה כשחגגנו לו כנראה מבושה או חוסר ביטחון. רק שהוא איתנו לבד הוא מתנהג כרגיל. נא דעתכם תודה רמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות בחברה
מיכל דביר קורן02/02/2009שלום רמי,
אתה שואל על בטחון עצמי ואני מניחה שהכוונה היא בעצם למידת היכולת של בנך להתמודד בחברה תוך שהוא מסתמך על כישוריו החברתיים. מקובל לקרוא 'בטחון עצמי' למידה בה אנשים מרגישים נוח עם אחרים, מסוגלים להתנהל בחופשיות, להיפתח במצבים שונים, ואצל ילדים, כמו אצל מבוגרים, קיימים הבדלים בדפוסים אלה בבית ומחוץ לו.
לא תארת את המזג של בנך: האם הוא ילד רגוע, נינוח ומסתגל בדרך כלל? האם הוא עצבני ונסער? למה הכוונה כשציינת "מתנהג רגיל?" וגם - מתי הופיע השוינוי שתארת כ"מוזר"? ישנם הרבה ילדים שנוטים להסתגלות איטית במצבים חדשים: הם מהססים וזקוקים לזמן "הפשרה" עד שמרגישים בנוח. זהו דפוס התמודדות שלרוב אינו פוגע ביחסים החברתיים שהם מצליחים ליצור (אם כי לעיתים עד שהם נפתחים המפגש כבר מסתיים...). גם התנהגותו ביום ההולדת אופיינית לחלק מהילדים - הרעש וההמולה סביבם מביך אותם והם מתכנסים בעצמם.
החלקים המדאיגים יותר בדברים שכתבת קשורים להתמודדות שלו בגן - האם הוא אומר שהוא עייף כשבעצם הכוונה שהוא מצוברח? חסר-התלהבות? עצוב?? זה בהחלט עשוי להיות קשור מאוד למצב היחסים ביניכם: יחסים רעועים בין הורים משפיעים מאוד על מצבם הנפשי של ילדים.
סביר שהדברים מורכבים משני ההבטים: בנך כנראה נוטה לחשוש ומהסס להסתמך על עצמו, והוא מתמודד עם תקופה לא פשוטה שהופכת את היכולות שלו לנמוכות עוד יותר. כדאי מאוד לשמוע מה חושבת הגננת בגן - האם היא מרגישה שינוי פתאומי, האם היא מרגישה שהוא לא נהנה בגן ושקשה לו להתפתח ולהרוויח מחברת הילדים ומההעשרה החינוכית?
אם להרגשתכם מצב רוחו שפוף רוב הזמן והוא לא פעיל ומשחק כמצופה מבני גילו מומלץ מאוד לפנות להתייעצות מקצועית.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פחד חריף מזריםMi31/01/2009
שלום רב, ביתי בת שנה כמעט, ויש לה תופעה שמאוד מפריעה לנו ומטרידה אותנו. היא לא מוכנה בשום פנים ואופן ללכת לאף אדם חוץ ממני ומבן הזוג שלי (גם לא לבני משפחה קרובים כמו אבא שלי, אחים ואחיות שלנו וכו). כשמישהו רק מנסה להושיט לא יד היא מיד מתחילה לבכות בבכי היסטרי ולא נרגעת במשך זמן מה. הבעיה לא מסתכמת רק בזה שהיא לא מוכנה שאף אחד ירים אותה אלא ברמה היותר פשוטה שהיא בעצם לא מוכנה לשחק או לשהות עם אף אחד מלבדנו גם כשאנחנו לידה. זה קורה למשל כשאנחנו הולכים לארוחת ערב משפחתית והאחיינים שלי (בסביבות גיל 10) רוצים לשחק איתה בזמן שאנחנו אוכלים והיא לא מוכנה, דוגמא נוספת היא שהיא לא מוכנה לקחת משהו מאף אחד אחר מלבדנו - אם נופל לה המוצץ או המשחק ומישהו אחר מגיש לה אותו, בדרך כלל היא לא מוכנה לקחת. חוץ מזה לפעמים קורה שאנחנו הולכים איתה לגן שעשועים וכשהיא רואה ילדים ניגשים למשחק שבו היא משחקת היא מתחילה לבכות מיד ומושכת לנו בבגדים כדי שנרים אותה בידיים. לפעמים היא כן משחקת עם ילדים אחרים בגינה ולפעמים נראה שהיא ממש פוחדת מהם. כמובן שהדבר מאוד מקשה עלינו ומחייב אותנו להיות צמודים אליה 24 שעות ביממה אבל מעבר לזה אנחנו חוששים שמא ה"פחד" והרתיעה הזאת מאנשים ילוו אותה לאורך זמן רב וגם אנחנו לא בטוחים איך כדאי להגיב במקרים כאלה כדי לא לשדר לה שהפחד שלה הוא "מוצדק". לא ראיתי אף תינוק בגילה שמתנהג בכזו קיצוניות והשאלה שלנו היא מה כדאי לעשות ואיך נכון לנהוג? אנחנו מפחדים שהיא תהיה ילדה לא חברותית שנרתעת מאנשים ואנחנו מעוניינים למנוע את זה כמה שיותר מוקדם. חשוב להוסיף שעד עכשיו היא נמצאת איתי בבית ולא במסגרת כלשהי אבל אנחנו רוצים לרשום אותה למשפחתון בקרוב וחוששים שההסתגלות תהיה לה קשה ביותר. תודה רבה מראש,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום לך,
דפנה תייר31/01/2009אפשר בהחלט להבין עד כמה התנהגותה של בתכם מפריעה ומטרידה אתכם. נוצר מצב בו היא מעין ה"סוהרת" שלכם, שכן אחד מכם תמיד חייב להיות איתה ואתם לא חופשיים לעזבה כפי שהורים עושים. מובן שזהו לא מצב קל או אף תקין. החששות שלכם מוצדקים ולכן עליכם לפעול לשינוי.
סביר שהיא נולדה עם נטיית אופי כלשהי שמקשה עליה את המעבר לאנשים אחרים, ויש מקום להתחשב בכך ולנהוג בסבלנות רבה ובסובלנות לקושי הזה, ואכן נראה שאתם עושים זאת היטב, אך השאלה עד כמה מעשיכם מעצימים נטיה זו במקום למתן אותה. אין ספק שבמקרה זה השיהות שלה איתך חיזקה את התופעה.
ההתקשרות של התינוק למטפלים העיקריים שלו היא חשובה ביותר, אך ההיתקשרות לא צריכה לבוא על חשבון יכולתו ליצור היררכיה פנימית בין אותן דמויות ולהיקשר ולהסכים להיות גם עם הדמויות המעט פחות אהובות עליו. חוסר יכולתה/נכונותה לעשות זאת מקשה עליכם ועליה כאחת.
נראה שבתכם היכלילה את ההיצמדות אליכם ואת הרתיעה שלה מאחרים הרבה מעבר לאופייני לתינוקות חרדים. האם יתכן שהיא פשוט למדה שאתם תיתרצו ותעשו עבורה כל דבר שהוא? למשל, האם כשמישהו אחר מגיש לה את החפץ שהיא רוצה והיא לא לוקחת אותו ממנו, היא יודעת שאתם בסופו של דבר תעשו זאת עבורה?
והאם באותה מידה יתכן ואתם אלו שויתרתם על הניסיון ליצור בינה לבין עוד דמויות קשר בטוח? האם יתכן שאתם נוטים להגנת יתר עליה שלא מאפשרת לה להתמודד עם מצבים מאתגרים ומתסכלים? נכון, היא תבכה "זמן מה", אז מה? אם לא תאפשרו לה להרגע ולהישאר בקירבת אותה דמות היא (ואתם) אף פעם לא תלמד שהיא מסוגלת לכך.
קורה לנו, האמהות, לא פעם שבמו מעשינו אנו מחזקות את הקשר והתלות של התינוק בנו. אנו מתלוננות על כך לעיתים כשאנו חשות חנוקות, אך עם היד על הלב - אנחנו גם קצת נהנות מכך שהתינוק מעדיף אותנו על פני כולם - זה ליטוף נעים לאגו שלנו...
הייתי מציעה שתבדקי טוב טוב בינך לבין עצמך עד כמה המעשים והמסרים שלך, הגלויים והסמויים, מחזקים את התנהגותה של ביתך. במקביל קבלי החלטה שאת מרגילה אותה לעוד אדם קבוע אחד לפחות. בחרי מישהו קרוב ואוהב שפנוי לכך. הרבי לבלות במחיצתו ואט אט שחררי את ביתך להינות מהטוב שאותה דמות יכולה להעניק לה - שתיכן תרווחנה מכך. בהמשך הוסיפי עוד דמוויות שכאלה.
זו גם תהיה הכנה מתאימה לקראת שילובה במסגרת חינוכית, שממילא קשה להרבה מאוד פעוטות.
במידה ולא יכול שיפור בהתנהגותה של ביתך המלצתי היא שתיפנו לייעוץ פרטני.
בברכה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינה במהלך היום - תינוק בן 3 חודשיםמלי30/01/2009
שלום רב אני אמא לתינוק בן 3.5 כמעט 4 חודשים בני תינוק חייכן ומתוק, אך אם זאת בכיין מאוד, כאשר הוא מתחיל לבכות הוא מגיע לרמות היסטריה וצרחות ואינני מצליחה להרגיע אותו אלא עם קפיצות מאוד אינסיביות בכדור פיזיו או גליכול (תרופה נגד גזים) שהיא בעיקר נוזל מתוק מאוד. הוא לוקח מוצץ, אך לא כשהוא כבר בהיסטירה. אני מניקה והוא אוכל כל שעתיים. כמו כן, הוא לא מצליח להרדים את עצמו ביום, אם נרדם אחרי היסטירה של בכי ברגע שאני מניחה אותו הוא מתעורר בבכי. אם אני שמה אותו במיטה רגוע ומנסה ליזום שינה אני גם לא מצליחה. הפתרון היחיד שמצאנו הוא לטייל עימו במנשא ואז הוא ישן. אין מה לדבר על עגלה. יש לציין שבלילה, לאחר טקס שינה הוא הולך לישון בעריסה, לעיתים נרדם על הציצי ולעיתים נרדם בעצמו. הוא ישן 5-6 שעות רצוף ועוד שעתיים לאחר ארוחה. אני חוששת שחלק נכבד מההיסטריה ביום היא כי הוא לא ישן. כמו כן, אני בחששות כי אולי הוא רעב והחלב שלי לא מספיק????????? אודה מאוד לעזרה, אני ובעלי נואשים וללא ספק אף מעבירים את התסכול והקושי לילד. הקדמתי כבר את חזרתי לעבודה כי אני מתפרקת ולא יכולה לשמוע אותו בוכה יותר... כמו כן, חוששת מה יהיה בפעוטון, האם לא ישניא את עצמו על הגננות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום נירית,
דפנה תייר30/01/2009מתיאורך אפשר להבין עד כמה לא קל לך. אמנם יש לך תינוק חייכן ומתוק, שסך הכל ישן טוב יחסית בלילה, אך היום שלכם הוא רצף מאתגר ביותר.
אינך מציינת אם הייתם איתו אצל רופא ילדים או מומחים אחרים שאולי יכולים לבדוק, לאבחן ולמצוא את הסיבה לקשיים. יתכן ורצוי שתעשו זאת.
יתכן שבנך משתייך לאותה קבוצת תינוקות שמגיעים לעולמינו לא לגמרי בשלים להתמודדות איתו, אם בשל הטמפרמנט שלהם או אם בשל חוסר בשלות או קושי בויסות עצמי אשר הופכת אותם לתינוקות נרגנים.
תינוקות שכאלה יכולים להתיש את המטפלים שלהם עד מאוד, ולכן חשוב שתקבלו תמיכה וליווי מקצועי ומעשי, בו ילמדו אותך כיצד להגיב אליו בצורה הטובה ביותר. תמיכה מקצועית שכזו ניתן לקבל במרפאות מיוחדות לאם ולתינוק של בתי חולים מסויימים ושל קופות החולים. בררי מה נמצא באיזור מגורייך.
לאור התחושות שאת מתארת נראה שטוב את עושה שאת חוזרת לעבודתך. אלה יהיו עבורך שעות התאווררות ותוכלי לשוב אליו עם אנרגיות מחודשות. אפשר להבין את דאגתך לגבי השתלבותו במעון - דאגה שהיא טבעית בכל מקרה. יהיה עלייך לעקוב ולראות כיצד באמת מתקדמת השתלבותו ומה יחסן של המטפלות אליו. הבה נקווה שתהיינה שם מטפלות מנוסות, חמות וסבלניות שתוכלנה לעזור לו.
בברכה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי, תודה על התגובה ושאלות נוספות
מלי31/01/2009אני רואה שאת מבינה את מצבי. הייתי אצל רופא ילדים אשר לא מצא כל בעיה ושייך את הבכי ככל הנראה לגזים. מכיוון שבני כבר כמעט בגיל 4 חודשים, אני לא חושבת שגזים זו הבעיה. אני בעיקר חושבת שהוא לא מצליח לעשות בעצמו את הניתוק מכל הגירויים שסביבו. אני ובעלי אכן מעוניינים ללכת למומחים אחרים, אך איננו יודעים לאבחן לאילו מומחים עלינו ללכת ובאיזה תחום. אודה לך אם תוכלי לכוון אותנו מעט יותר לאיזה כיוון עלינו ללכת. המון תודה נירית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי, מחכה לתשובה. תודה.
מלי02/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום גלית,
דפנה תייר04/02/2009התנצלותי הן על הטעות בשמך והן על העיכוב.
כיוון אחד עליו אני ממליצה הן אותן מרפאות פסיכולוגיות לאם ולתינוק השייכות לקופות החולים, שם יושב צוות רב מקצועי שיפגוש ויצפה בכם ויוכל לייעץ ולתמוך. אני אישית מכירה את המרפאה במרכז הרפואי באיכילוב, בת"א.
איני יודעת מהו איזור מגורייך - רצוי שתבררי בקופת החולים שלך מה עומד לשירותך.
המלצה נוספת שאוכל לתת היא לפנות למרכז בייקר באוניברסיטת בר-אילן (טל' 03-5318704), ולבקש לקבוע פגישה עם דר' נורית יגרמן, שהיא מומחית להתפתחות בגיל הרך בכלל, ובפרט לטיפול בקשיים של תינוקות נירגנים (זה הכינוי שניתן לתינוקות לא שקטים כדוגמת בנך). היא תאבחן את קשייכם ותפנה אותכם הלאה אם יהיה צורך.
בהצלחה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חרדת נטישהאורית30/01/2009
קרה לי השבוע שהשארתי את ביתי בת ה8 חודשים אצל משפחה כ3 שעות והלכתי לסידורים ואלו בני משפה שהיא רואה פעם בשבוע או שבועיים לפעמים לאחר שחזרנו הביתה היא נרדמה בדרך וכששמתי אותה לישון היא צרחה מרוב צרחות היא לא יכלה לינשום לאחר שהרגעתי אותה נרדמה לשעתיים ושוב התעוררה בצרחות - היה נראה שהיא מתה מעייפות וצורחת ... היא לא נרגעה עד שהכסתי אותה איתי למיטה ונרדמה כשאני ליידה האם זה חרדת נטישה או סתם התפנקות?- זו פעם שניה שזה קורה.. אשמח לעזרה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום אורית,
דפנה תייר02/02/2009האמת היא, שעל פי תיאורך את השתלשלות העיניינים, אני נוטה לשער שלא מדובר בחרדת נטישה ולא בהתפנקות. אני חושבת שסביר יותר להניח שמדובר בתכנון לא מוצלח של היום שגרם לביתך לישון בזמנים ובמקומות שאינה רגילה אליהם, דבר שיצר אצלה בלבול וחוסר ביטחון.
השתדלי לשמור, עד כמה שאפשר, על סדר יום קבוע ובימים שהסדר משתבש - תאלצי לקחת בחשבון שיהיה לה קשה, התנהגותה תושפע מכך ולך תצפה התמודדות עם ההשלכות של זה.
בברכה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינהצביה29/01/2009
שלום רב, הבן שלי בן שנה וחודש. עד כה יישן איתנו בחדר במיטתו צמוד אליי, עד גיל 9 חודשים היה נירדם לבד ויישן לילה שלם, מאז שהתחיל לעמוד לא היה מצליח להירדם וללא ברירה התחלנו להרדים אותו על הידיים בהתחלה התנגד אך עם הזמן זה הפך להיות משהו שהוא פשוט לא יכול בלעדיו, מאז כמובן התחיל להתעורר בלילה ולבכות עד שלא אני לא מרימה אותו ומרדימה על הידיים ולפעמים פשוט הייתי מלטפת אותו והיה נירדם וזה היה ניגמר מהר וקורה פעם אחת בלילה . לפני שבוע החלטתי שזהו והעברתי אותו חדר וניסיתי ליישם את שיטת ה 5 דקות, נירדם יחסית מהר אבל התחיל להתעורר בלילה בצרחות מטורפות ושום דבר לא מרגיעה אותו, לא ידיים ולא בקבוק, אפילו כשנירגע ונירדם עלי ברגע שאני מניחה אותו במיטה יישר מתעורר והכל מתחיל מחדש.החלטתי שאני פשוט אשב לידו כאשר הוא נירדם במיטתו ואכן נירדם בלי הרבה בעיות, אבל מיתעורר כמעט כל שעתיים ובוכה עד שאני לא באה ואני יושבת לידו עד שנירדם. מה עושים? ????איך מפסיקים את ההתעררויות במשך הלילה ומהי בעצם שיטת הגמילה הטובה ביותר במצב זה? אני תשושה וגם ממש מקבלת את זה קשה הוא ממש מיסכן מודה מראש על עזרתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום צביה,
דפנה תייר29/01/2009תיאורך את בעיית השינה שלכם מעלה חיוך עצוב על פני, שכן למרות הכוונות הטובות שלכם וההשקעה הרבה, נדמה שלא פיספסתם אף טעות אפשרית בהיסטוריה הקצרה שלכם, וכמוכם עושים עוד הרבה הורים.
תינוק לא צריך להרדם במיטת הוריו, לא צריך להרדימו על הידיים ואין טעם לנסות לפתור את בעיית השינה שלו על ידי ישיבה לצד מיטתו - אלא אם כן אתם מעוניינים ביצירת או העמקת בעיות שינה. כך שעלייך להיפרד אחת ולתמיד מצורת המחשבה הזו, שכבר לימדה אותך שכל פיתרון מהסוג הזה יוצר את הבעיה הבאה.
הכלל הנכון הוא: תינוק צריך ללמוד להרדם במיטתו ובכוחות עצמו. גם בתחילת הלילה וגם אם מדובר בהתעוררות של אמצע הלילה. את תיגשי אליו לוודא שהכל איתו בסדר, אם הוא עומד תשכיבי אותו, בשום אופן לא תקחי אותו בזרועותייך או תעניקי לו תשומת לב ופינוקים, תאמרי לו שוב "לילה טוב" ותצאי מהחדר. כן, הוא יבכה, ואת תחזרי אחרי כדקה, תגידי לו שוב "לילה טוב" ותצאי מהחדר וחו"ח. עד שיתרגל!
מצחיק (או שמא עצוב) שאת מספרת שבהתחלה התנגד להרדמות על הידיים עד שהתרגל... - אם ידעתם להתמיד ולהשקיע בלהרגיל אותו להתנהגות לא רצויה, על אחת כמה וכמה שכדאי ואפשרי שתשקיעו אותה עקביות ומאמץ בלהרגילו להתנהגות הרצויה. אין לי ספק שאתם מסוגלים לכך וחייבים זאת לעצמכם ולו.
בהצלחה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך לשאלתי
צביה30/01/2009תודה רבה על התשובה המהירה, אכן אני מנסה לעשות את כל מה שמייעצים לי המומחים. לאחר תשובתך אתמול יישמתי את מה שאמרת לי, אכלנו, עשינו מיקלחת ולישון, שמתי אותו במיטה ליטפתי אמרתי לילה טוב ויצאתי מהחדר, ואז החל הבכי ניכנסתי לאחר מספר דקות השכבתי ליטפתי ויצאתי וכך עשיתי עד שנירדם בערך 20 דקות. אבל הסיוט החל בלילה. מ 21.00 בערב יישן רצוף עד 2.00 בלילה ואז היתעורר והתחיל הבכי הפעם החלטתי שאני לא מוותרת, ניכנסתי השכבתי ליטפתי ויצאתי וכך כל כמה דקות. אבל הבכי נימשך למשך 3 שעות מ 2 עד 5 בבוקר הילד צרח צרחות עד שהשכנים כבר התחילו לדפוק בקיר... אני לא יכולתי יותר ונישברתי שנינו סבלנו נורא 3 שעות של נצח. אני יודעת שעשיתי משהו שאסור ולקחתי אותו אלינו לחדר שמתי במיטה שלו ונירדם ישר ויישן עד 9.00 בבוקר (יש לנו 2 מיטות). מאז שהיתעורר רק בוכה ורוצה ידיים. אני ממש נישברת אולי השיטה לא מתאימה לנו? מה לעשות??? בבקשה הצילו אני לא מסוגלת לעבור לילות כאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך,
דפנה תייר30/01/2009עבר עליכם לילה לא קל, בלשון המעטה. יתכן והייתי צריכה להכינך טוב יותר למה שמצפה לך, משום שבסופו של דבר מה שקרה היה צפוי: תינוק שעבר כל כך הרבה מאבקים סביב השינה הוא תינוק "מחושל" שיודע להילחם כהלכה על פריצת הגבולות, שכן מניסיונו - אם רק יתעקש מספיק, ההורים יישברו בסוף.
והוא צודק, והוכיח זאת שוב אתמול: הוא התעקש הרבה מאוד, מספיק כדי שאת תישברי בסופו של דבר. וכך הוא רשם לעצמו עוד "ניצחון" , אלא שכל ניצחון שלו זה הפסד שלך וגם שלו. ועל כך חבל. ההישג שלו אתמול רק מעלה את הסיכוי שהלילה יהיה אפילו קשה חותר: במקום 3 שעות, יצרח 4 שעות - עד שתישברי.
צביה, אינני באה לומר שזה קל. כלל וכלל לא. הרבה הורים נשברים - והם וילדיהם משלמים על זה אח"כ בריבית ד'ריבית.
מה שקרה אתמול - עדיף היה שלא היה קורה מההתחלה. אם אינך חושבת שאת יכולה לעמוד בזה - קחי אותו כבר בשניה שהוא מתעורר והשכיבי אותו במיטתך. חבל על הסבל שלו וחבל על הסבל שלך. זה מיותר, סתם עינוי לשניכם.
אך אם את רוצה למלא את תפקידך ההורי כהלכה, וללמד את ילדך לישון לילה שלם ורגוע במיטתו (ולזכות באותה הזדמנות בשינה שאת כה זקוקה לה) - לא תהיה לך ברירה אלא לעבור את התהליך כולו, על כל הקושי שבדבר. התארגני מראש לאפשרות הסבירה שמחכה לך גם הלילה לילה לבן, התעלמי מהשכנים (כולנו עברנו את זה) והתמקדי בחשיבה חיובית - את עושה מה שאמא טובה אמורה לעשות עבור בנה, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו.
חיזרי לחדרו כשהוא בוכה כל 1-2 דקות. דברי בקול רגוע והרגיעי אותו וחו"ח. אם רק תתמידי - הוא יירדם, ולו מתוך עייפות ומותשות. יעבור עליכם לילה לא קל, אך כבר בלילה שאחריו תחושי בשיפור. רוב ההורים מתפלאים כמה מהר בסופו של דבר זה מסתדר אם הם עקביים ונחרצים מספיק.
רצוי מאוד שבן זוגך יחלוק עימך את נטל המשימה ושתתמכו זה בזו לאורך רגעי המשבר.
בהצלחה ולילה טוב,
דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתייאשתי
צביה01/02/2009שוב שלום. אני מצטערת שאני מציפה בשאלות פשוט לא תארתי שזה יהייה כל כך קשה. כבר עברו 3 לילות שום דבר לא מישתנה, אני פשוט לא מצליחה ונותנת לו לנצח. השאלה שלי בעצם אם אני מתייאשת ומחליטה להחזיר אותו לישון אתי באותו החדר במיטה משלו, מרדימה אותו במיטה שלו ולא על הידיים כי מזה הצלחתי לגמול אותו בימים האחרונים נירדם לבד אחרי מספר דקות של בכי ושבעצם יישן לילה רצוף, מה הנזק שאני גורמת לו, לי ובכלל מה צפוי במצב כזה בעתיד? אני מאמינה שככל שהזמן עובר יהייה יותר קשה להעביר אבל כרגע אני כבר לא מסוגלת יותר להילחם במילחמה. מודה מאוד על כל התשובות פשוט אין לי מושג עם מי להתייעץ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשלום צביה,
דפנה תייר02/02/2009אל תצטערי, זה בסדר - בשביל זה אנחנו כאן.
אני מבינה שנכון להיום משימת החינוך שלקחת על עצמך התגלתה לך כגדולה מדי עבורך. התחושה הזו עלולה להיות נחלתו של כל הורה בזמן כזה או אחר לאורך שנות ההורות. זו אינה הרגשה טובה ורצוי לעשות הכל על מנת לשנותה. לעיתים הפתרון הוא להיעזר ביעוץ, תמיכה וליווי מקצועי. בעיני, האופציה להתייאש אינה אופציה למעשה (וכפאראפרזה על חנוך לוין: היאוש לא נעשה ולא עושה את הדברים יותר נוח...), ורצוי מאוד שהורה לא ימהר להרשות אותה לעצמו. רצוי שהורים יבינו שתהליכים חינוכיים, באשר הם, לוקחים זמן ואינם מתרחשים בין לילה.
יחד עם זאת אני מבינה שאת זקוקה להפוגה מסויימת מן המאמץ - וזה לגיטימי. ברור לך שמתי שהוא בעתיד תהיי חייבת להתמודד עם המשימה. אם זה המצב, ואת חשה שאין לך ברירה אלא להניח לדברים לעת עתה - עשי מה שאת חושבת לנכון. אני מאמינה שלכשיגיע המועד המתאים או כשלא תהייה לך ברירה - את תעמדי בכל החלטה ומטרה חינוכית שתציבי לעצמך. ושוב - יתכן וכדאי יהיה לשקול גם אז פנייה לעזרה מקצועית.
בהצלחה, דפנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא צומח שיניים לא זוחלתזהבה28/01/2009
שלו שמי זהבה סבתא לנכדה בת 10 חודשים שאלתי היא מתי מתחילות לצמוח שיניים באיזה גיל עדיין לנכדה שלי אין שיניים ובאיזה גיל היא צריכה להתחיל לזחול היא עדיין אינה זוחלת רק לאחור הילדה מפותחת קוגנטיבית ושיכלית מבינה מהממת לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבני דרך התפתחותיות בגיל הרך
אודט בוקאי28/01/2009שלום סבתא זהבה
אין קשר בין גיל בקיעת השיניים לבין שאר תחומי התפתחות, כלומר, הסיבה שלנכדתך טרם בקעו שיניים אינה קשורה לסיבה שבגללה טרם החלה לזחול.
שיניים יכולות לבקוע גם אחרי גיל שנה, גם אם מדובר בתופעה פחות שכיחה. בנושא זה את מוזמנת לפנות לרופא הילדים או לפורומים של התפתחות תינוקות המנוהלים על ידי רופאי ילדים בפורטל זה. בנוסף, יש מספר דיונים קצרים בנושא זה אצלנו בפורום-את מוזמנת לעיין.
בנושא הזחילה- נכדתך אכן מגלה סימנים לכך שהיא בדרך לזחילה- לעתים קרובות הזחילה מתחילה מזחילה אחורנית סביב גיל חצי שנה. בגיל עשרה חודשים מצופה ממנה לזחול קדימה, זחילה על גחון או על ברכיים ("זחילה על שש"). יכולות להיות סיבות שונות לאיחור בזחילה ומומלץ לפנות לאבחון פיזיותרפיסטי במכון להתפתחות הילד השייך לקופת חולים. אבחון כזה מאתר את הסיבה לאיחור ובעקבותיו נתנת הדרכה להורים לגבי תרגילים שניתן לעשות בבית עם התינוק או התחלה של סדרת טיפולים על ידי פיזיוטרפיסט במכון.
אוכל להמליץ לך על מכון בהתאם לאזור מגורי הנכדה וקופת החולים אליה היא שייכת.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחקי העשרהדנה28/01/2009
בני בן 7.5 חודשים. אני מדברת אליו הרבה כבר מיום היוולדו, שרה לו, רוקדת איתו במרחב, מקריאה לו סיפור ומראה לו ספרי תמונות לפעוטות, כעת משחקים "קוקו", "סבתא בישלה דיסה", "ידיים למעלה" (אני עושה), עשר אצבעות, אווירון, מחיאות כפיים (אני מוחאת לו),נדנדה על הידיים וכד'. אני נותנת לו לחוש מרקמים שונים (שטיח, רצפה, חול, דשא, עלים יבשים, מים וכד' וגם ניילון, נייר, שערות וכד'), הוא משחק עם כלי המטבח (אציין שהוא עדיין לא יושב), מפגיש בין עצמים. משמיעה לו מוסיקה מדיסק אהוב עליו וגם מוסיקה שונה ומגוונת. אני עושה תנועת יד של שלום והוא מחקה אותי. כמובן שלא משחקים יחד כל הזמן ובכל הדברים (יש לו זמן משחק עם עצמו - הוא יכול לשבת לבד גם 20 ד' ולשחק יפה או לחקור את הסביבה) ויש לו גם את הצעצועים שלו המתאימים לגילו. אילו משחקים מתאימים לגיל שלו שיעשירו אותו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לקבל תשובה
דנה31/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמשחקי העשרה
אודט בוקאי31/01/2009שלום דנה
את מתארת את בנך כילד מפותח היטב ואותך כאמא משקיענית ויצירתית, כך שאני לא בטוחה שיש לי הרבה מה להציע לך מעבר למגוון שאת מציעה לבנך בשלב זה. ולהיפך, נראה שאת יכולה להעשיר אמהות אחרות מידיעותייך הרבות...
כאמירה כללית, כל חפץ בבית שבנך יחקור בשלב זה יעשיר אותו כעולם ומלואו-בתחושה שהוא מותיר בפיו, בטעם, בריח, בצליל שהוא מפיק ממנו כשהוא חובט בו על הרצפה, בכובד שלו במגע שלו-חלק או מחוספס, במידת הקושי שלו ועוד ועוד.
בנך מצוי בשלב התפתחותי בו הוא מתחיל לגלות כי יש לו השפעה על העולם-הוא מבצע פעולה על חפצים ואנשים בסביבתו, ומשהו קורה כתוצאה מכך. הוא מתחיל להבין ברמה הבסיסית את הלוגיקה של סיבה ותוצאה-אני זורק את הכפית לרצפה, היא משמיעה קול, היא נעלמת לי מטווח הראיה(אבל אני מתחיל לחפש אותה כי אני כבר זוכר שהיא קיימת), אמא/אבא משיבים לי אותה ליד-איזו תגלית נפלאה!! בוא נזרוק ונראה אם זה עובד שוב??..
לכן , כל צעצוע שתרכשי עבורו שיש בו לחצנים שגורמים לתגובה מסוימת (קפיצה של חיה, הופעת אור/מוסיקה וכו') מתאים מאוד לשלב זה. לא ציינת אם בנך החל לזחול ובכל מקרה כל צעצוע מעודד זחילה יכול להתאים לשלב זה- חפצים שמתגלגלים הכוללים מראות, צלילים, או סתם כדור פשוט שיתגלגל כתוצאה ממגעו, לכיוון בלתי צפוי לחלוטין-כמה מרתק!!
את מתארת כי בנך טרם התיישב וללא ספק זה משנה את יכולתו לשחק במרחב, מאחר וידיו כרגע משמשות אותו לתמיכה כשהוא על הגחון. ברגע שהוא יתחיל להתיישב ולהיות יציב, יתחיל עניין רב בהכנסה והוצאה של שלל חפצים לקופסאות עם פתחים בגדלים שונים וכו'..
ולסיום, אם זה מדבר אלייך, יש מגוון פעילויות בקבוצה לתינוקות החל מגיל חצי שנה-המשלבים מוסיקה, חשיפה לכלי נגינה, שירים עם תנועות ידיים, ריקוד ובעצם כל מה שאת עושה היום בבית, רק בערך מוסף של מפגש קבוצתי עם בני הגיל, שיכול להעשיר אותך ברעיונות נוספים שהם בעצם וריאציות שונות למה שאת כבר עושה:)
המשך התפתחות מרתקת ומעשירה לשניכם,
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
דנה01/02/2009תודה רבה לך על התייחסותך. לגבי מפגש בקבוצה - הייתי מאוד רוצה להשתתף במפגשים מהסוג הזה - אני גרה בחדרה, האם ידוע לך על מפגשים כאלה באזור שלי או איך ואיפה אני יכולה לברר על מםגשים כאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקורות למפגשי הפעלה בגיל הרך
אודט בוקאי01/02/2009ספציפית לגבי אזור חדרה איני מכירה, אבל אוכל לתת לך כמה רעיונות
-רשת המתנסי"ם הקהילתיים בעיר מספקת פעילות לטווח גילאים נרחב, יתכן שתוכלי למצוא שם. תוכלי לפנות לעיריה לבקש עלון/חוברת שמתפרסמת בתחילת שנת הפעילות (ספטמבר)
-טיפת חלב-אפשר לברר דרך האחיות או לגשת ולחפש את לוח המודעות-בדרך כלל מתפרסמות שם פעילויות המותאמות לגיל הרך
-גני ילדים בשכונה-בעיקר הפרטיים או מעונות היום-לפעמים תלויות פרסומות לגבי פעילויות
-מרכז ג'ימבורי-מעבר לפעילות החופשית של המשחקייה, מתקיימות פעילויות יזומות
-חנויות שילב ודיאדה-ידוע לי שבסניפים באזור המרכז יש הפעלות מתאימות. כדאי להתקשר ולברר לגבי פעילויות באזורך.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך ( :
דנה02/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גבולות לתינוקת בת שנהנועה27/01/2009
שלום, בתי הבכורה בת השנה עוד שבועיים, מושכת בשיערות מזה תקופה ארוכה, לכל מי שמחזיק בה. בתחילה אמרתי שאמנע מלהגיד לה לא ואאסוף את השיער, אבל כשבגרה, היא מוציאה לי שיערות גם מהקוקו, וכן מושכת שיער לסבתות ולבעלי, אבא שלה. ניסיתי להגיד לה לעשות "טובה", כלומר ללטף לי את השיער, אבל היא רק מושכת, מלטפת ואחר כך שוב מושכת. ניסיון נוסף היה להוריד אותה לרצפה בכל פעם שהיא מושכת בשיער, אבל האמת לא התמדתי בזה, כי ראיתי שזה לא ממש עובד והיא ממשיכה, ואני גם לא יודעת לכמה זמן להוריד אותה. אתמול אפילו ניסיתי לשים אותה בפסק זמן, אבל חמותי הייתה שם ועשתה לי פרצופים למשמע קולות השבר של הילדה, שניסתה לעלות עלי שוב, ולא ידעתי כמה זמן אני אמורה להגיב בסוג של התעלמות ואיך עושים פסק זמן בגילה. או איך מציבים גבול בגילה. רצוי לציין שבילדה מטפלים 5 אנשים קבועים - אני, בעלי, המטפלת החרדית (לה יש כובע, שגם אותו היא מושכת), חמותי ואמא שלי, ולכל אחד מהם מדיניות משמעת אחרת: כולם אומרים לה את המילים "לא בשיער", והמטפלת החרדית אפילו מגדילה לעשותואומרת "כשתגדלי תשימי כובע משלך". אבל בעלי, למשל, מרשה לה לגעת בשיער אם היא בוכה מדי, חולה וכד'. אני, אם היא חולה, רק מרחיקה את היד שלה ואומרת לה לא בשיער אבל לא מורידה אותה לרצפה. אמא שלי הרשתה לה למשוך לה בשיער לאיזו תקופה כי "סבתא מרשה" אבל עכשיו זה כבר מפריע לה. חמותי שמה סיכות וקשת אבל זה לא עוזר. בקיצור, מה עושים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גבולות לבת שנה
אודט בוקאי28/01/2009שלום נועה
האם התנהגותה של בתך מתמקדת בנושא משיכת שיער או שישנם תחומים נוספים בהם אתם מוצאים עצמכם מתקשים להציב לה גבולות?(שינה, אכילה, משחק וכו'..)
האם בתכם מושכת בשיערכם כשהיא מורמת על הידיים או גם כאשר היא ישבת לידכם? מה משך הזמן שהיא נמצאת על הידיים במהלך היום? האם היא יודעת להעסיק את עצמה באופן עצמאי שאינו תלוי בקשר אתכם ובהתעסקות עם גופכם/שיערכם?
אני תוהה עד כמה העיסוק של בתך בשיער קשור לכך שיש לה מטפלת עם כובע, כלומר, יכול להיות שהעיסוק שלה בשיער התחיל מהעניין שנוצר סביב הכובע ("מה זה הדבר הזה?מה מסתתר תחתיו?מה יקרה אם אמשוך אותו?..) ובעצם, במקום לשאול את השאלות הללו, כי היכולת המילולית שלה אינה מפותחת דיה בשלב זה, היא שואלת את השאלות על ידי התנהגות.
ללא ספק מה שחיזק את משיכת השיער הן התגובות הלא עקביות שלכם שאינן מאפשרות למידה של מסר אחיד וברור: משיכת שיער של אדם אחר היא התנהגות אלימה וצריכה להיות לא מקובלת תחת כל תנאי-גם כשהיא בוכה/חולה וכו'..האם אז זה הופך את ההתנהגות שלה לנעימה יותר?...
על מנת להכחיד התנהגות זו, עליכם לבקש מסביבתכם הקרובה להגיב באופן שאינו סובלני למשיכות השיער, להרחיק את בתכם מכם אם אינה מפסיקה או לאחוז את ידיה באופן שאינו מאפשר את משיכת השיער. במקביל, הבעת הפנים שלכם צריכה להיות רצינית ועליכם להדגיש את המסר שהיא מכאיבה לכם ואתם נאלצים להרחיק אותה כי ההתנהגות שלה לא נעימה. תשמחו לחזור ולשחק איתה (אגב, האם אתם נוהגים לשבת ולשחק איתה?) כאשר תפסק התנהגות זו.
כאשר אין מסר תקיף וחד משמעי, ילד יכול להתייחס למשיכת השיער כסוג של משחק עם הוריו/סביבתו הקרובה והוא ימשיך וישחק במשחק זה כל עוד הוא מקבל תשומת לב.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לגבולות לבת שנה
נועה28/01/2009בהמשך לשאלותייך - א. הילדה היא ילדה טובה ואין לנו כמעט בעיות התנהגות למעט זו ב. אכן היא הרבה על הידים ואז היא מושכת בשיער, ולאחרונה אף לא במכוון. ג. לא התחיל מאז המטפלת, אלא עוד הרבה לפני- לי יש שיער ארוך ואני הולכת עם קוקו, כך שזה מרתק ואטרקטיבי. ד. הילדה מאוד עצמאית, ומעסיקה את עצמה נהדר (רק היום הייתי בהרצאה עם הילדה והיא היתה שקטה ושיחקה בצעצועיה כ-3/4 שעה). לא כל כך מבינה ולכן מבקשת הסבר מפורט יותר לגבי מהות העונש ואופן ביצועו - איך מרחיקים אותה? לכמה זמן- שמעתי על שיטת הדקה לשנה. האם מתחילים מעכשיו? מתי מרימים אותה. מה אומרים לה לפני ואחרי? מה עושים כשהיא מטפסת לי על הרגל בקריאות שבר ו/או ההתעלמות הופכת להיות אכזרית? אודה על פירוט מדויק יותר של אופן מתן העונש, שלב אחר שלב, כדי שאלמד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנועה שלום
אודט בוקאי31/01/2009בתכם זקוקה להצבת גבולות, לא לעונשים ולכן אין משמעות למשך זמן הרחקתה אלא להעברת מסר ברור מצדכם כי מדובר בהתנהגות שלא מקובלת עליכם. על מנת שמסר כזה יעבור מכם אל בתכם חשוב קודם כל שאתם תהיו משוכנעים בכך.
מדברייך אני מסיקה כי בשאר התחומים בתך מגיבה היטב להצבת גבולות על ידיכם ונשאלת השאלה מה מונע מכם להיות ברורים גם בתחום זה. את מתייחסת למשיכת השיער כסוג של חקירה לגיטימית (השיער אטרקטיבי ומרתק) וכהתנהגות לא מכוונת וכאן אני חולקת עלייך.
מדובר בהתנהגות מכוונת של בדיקת גבולות שכנראה הפכה לסוג של משחק(בוא נראה מה יקרה כשאמשוך בשיער של סבתא? ומה אבא יעשה כשאמשוך בשיער שלו?מתי הוא יחליט שמספיק לו?..)
עליכם (כולל סבא/סבתא)לעצור את בתכם בכל פעם שהיא מנסה למשוך בשיערכם ללא קשר לעוצמת המשיכה, למצב רוח בו היא או אתם שרויים, להרחיק את ידיה מגופכם ואף להחזיק בהם עד שהיא תרפה מנסיונות המשיכה. בנימה תקיפה (לא תוקפנית) חזרו ואמרו לא מושכים בשיער, אסור למשוך, זה כואב לי.
בכך תעבירו לה שני מסרים חשובים: מה שלך אולי מהנה ונעים לי לא נעים ובכך היא לומדת על נפרדות בין התחושות של הגוף שלה לתחושות של גופכם. בנוסף, היא לומדת שיש מי שיעצור אותה כאשר היא פוגעת באחר. מסר כזה הוא מאוד מרגיע בכל אקט של התנהגות אלימה.
בהצלחה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי, מחכה לתשובה...
מלי02/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יחס לסבתאאני27/01/2009
שלום רב ביתי הקטנה בת שנה ושמונה חודשים מאוד קשורה לאבא שלי (לסבא) וגם לאימי מבחינת השגרה היומיומית שלה . היא לא מהססת ללכת אליה ולבקש דברים או שתעשה איתה דברים שהיא אוהבת כמו (ריקוד,עיון במחשב ביחד וכו') הבעיה היא שתמיד כשמישהו אומר לה (לדוגמה כשהולכים מבית הסבים הבייתה) לתת נשיקה לכולם היא מסכימה חוץ מלאמא שלי (כלומר הסבתא ) מקרה דומה זה כשהיא באה לאסוף אותה מהגן הילדה אומרת לא לא לא ואחרי שהן יוצאות אז הכל בסדר והן משחקות ביחד והכל טוב. מיותר לציין שלאימי כואב מאוד מסוג ההפגנות בפרהסיה האלה וגם לכולנו . נראה כאילו היא עושה את זה כשיש אנשים מסביבה השאלה היא למה? למה דווקא כלפיה(ולפעמים גם לסבא מהצד השני).?? ומה ניתן לעשות בנידון?? אודה לכם על כל עיצה אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצייה חברתית ותהליכי נפרדות
אודט בוקאי28/01/2009שלום "אני"
בתך בת השמונה חודשים היא זאטוטה בריאה בנפשה! היא מראה לכם בדרכה שלה כי היא בעלת רצון משלה שלא תמיד עולה בקנה אחד עם רצון הסביבה, כמו למשל איך היא מעדיפה להפרד מסבתא שהיא ככל הנראה אוהבת. נשאלת השאלה מדוע יש לכם (לך כבת של אמך?) צורך לכפות עליה את דרככם להפרד? האם בכך נמדדת אהבתה לסבתא/סבא שלה, או שאולי יש ביטויי התנהגות נוספים מהם ניתן ללמוד את טיב הקשר שלה אליהם . מעבר לכך, ככל שתלחצו עליה ותהפכו את הסוגייה של "לתת לסבתא נשיקה בפרידה" לעניין מרכזי, כך היא תשתמש בכך כנגדכם ותתבצר בעמדתה.
עצתי היא -הניחו לה, תנו לה לבטא את אהבתה לסובבים אותה בדרכה שלה( הרי אפשר להפרד גם בהנפת י ד לשלום..). סבתא היא אדם בוגר וככזו, מצופה ממנה להכיל אכזבה מציפייה כמו מתן נשיקה בפרידה ולהנות מחיזוקים אחרים שהיא מקבלת מנכדתה בקשר ביניהן. ואולי אי הנעימות היא יותר שלכם כהורים לבתכם ה"לא מנומסת" וסבתא מסוגלת להתגבר?..
ככלל, כל עוד בתכם אינה נוהגת באופן שפוגע בזכויות האחר, השתדלו לגבות את התנהגותה, רצונותיה ועמדותיה, על מנת שתוכל להתפתח בהמשך לבנאדם חופשי ונאמן לרגשותיו מבלי להיות מונע ללא הרף על ידי רצון וציפיות הסביבה.
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה אבל...
אני04/02/2009שלום ותודה רבה על התגובה רציתי להוסיף כי ביתי היא בת שנה ושמונה חודשים(למקרה שזה משנה) בנוסף לכך שאלתי היא למה דווקא לגבי אימי היא נוהגת ככה ? מה יכול להיות שאני עושה לא נכון בהקשר הזה(כלומר האם יש משהו בהתנהגות שלי שיכול לגרום לזה אולי כי היא מבחינה בקשר הההדוק ביני ובין אימי שכולל לרוב דברים חיוביים אבל גם ויכוחים לפעמים) תודה מראש אני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אודט בוקאי05/02/2009יכול להיות שכבת לאמך, את רגישה במיוחד לתגובות של בתך לאמך-על משקל-אם בתך לא מרצה אותה בתגובותיה(לא נותנת נשיקה בפרידה) את חשה אשמה/כשלון כהורה ולכן באופן לא מודע את מתעקשת על מתן הנשיקה?
אולי אמך היא אדם רגיש במיוחד והיא נוטה להעלב בקלות/מתקשה להתייחס לתגובה של בתך כסוג של התנהגות תמימה של ילדים בגילה והיא מגיבה באופן לא נעים(כועסת?) שמרתיע עוד יותר את בתך וגורם לה לא להענות לבקשה לנשיקה ביתר שאת.
והאם בין השורות את מנסה לשאול אם יש סיבה עמוקה יותר לכך שבתך לא מזכה את אמך בנשיקה, אולי את לא בטוחה בקשר שיש ביניהן?
לא הייתי ממשיכה להתעסק בנושא, כאמור, אמך היא אדם בוגר ועם הזמן תתמודד עם המצב אם תניחו לסוגייה ולא תעניקו לה משקל יתר מעבר למה שהיא באמת מייצגת.
נסו להתעודד מכך שבתכם היא ילדה אסרטיבית ולא מרצה,ו אולי זו משאלה שלכם לגבי עצמכם?..
בברכה
אודט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שואלת בשנית בעיית הרטבהשרית26/01/2009
שלום רב! ביתי בת שנתיים וחצי וגמולה מזה כתשעה חודשים ביום ,הגמילה הגיעה ממנה והיא נגמלה די מהר וללא הרבה פיספוסים,בלילה ובשנת צהריים היא עדיין עם חיתול וקמה תמיד רטובה. בחודש וחצי האחרונים היא החלה לפספס לא מעט במשך היום ,היא פשוט לא מבקשת ללכת לשירותים וכמעט תמיד אם לא לוקחים אותה יש לה כתם קטן של שתן בתחתונים ולעיתים אף בורח לה לגמרי בעיקר בגן. קקי ברח לה בשבוע האחרון פעמיים ופעמיים היא עשתה לאחר ששמו לה חיתול.חשוב להגיד כי נולדה לה אחות לפני שמונה חודשים ונראה כי הפיספוסים החלו כשאחותה התחילה להיות מתוקה ולמשוך תשומת לב (זוחלת ,צוחקת וכו') ניסיתי לעבוד איתה בשיטת הפיפי פרס והמון חיזוקים חיוביים בבית ובגן וכמובן שגם כעסתי למרות שאני יודעת שזו לא הדרך. מה עליי לעשות זה מתסכל אותי מאוד האם להחזיר את החיתול?לא נראה לי שזו הדרך וכי זה רק יפגע בה ולכן לא עשיתי זאת עד היום מה כן אפשר לעשות ?באיזו דרך להתמודד עם זה? אציין גם כי היא מתנגדת ללכת לשירותים או אומרת שהיא כבר עשתה או שאין לה במיוחד בגן בבית היא מראה פחות התנגדות ,בגן היא אפילו הלכה לשירותים סגרה את הדלת יצאה ואמרה שעשתה ,הן לא בדקו אם אכן היא עשתה ולאחר כמה זמן ברח לה במכנסיים.לעיתים נראה כי היא עסוקה מידיי במשחק ולא בא לה ללכת לשירותים ולפעמים נראה כי היא פשוט לא מרגישה שברח לה למרות שאם באים לבדוק היא יודעת שהיא הרטיבה. אני באמת לא מבינה ואובדת עצות אנחנו ממש כמו בגמילה מחדש רק שהפעם זה קשה יותר עם הרבה יותר פיספוסים והתנגדות מצדה. בתודה מראש שרית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום שרית,
דפנה תייר29/01/2009מגיעה לך התנצלות לאחר שפוספסת פעמיים. אשמח להשיב לך.
ראשית - כל הכבוד על הגמילה המוקדמת (יחסית לנהוג כיום) והמוצלחת (כן, כן) של ביתך.
יחד עם זאת אתם חווים רגרסיה כיום, שאין טעם לנסות לתת לה פשר או לקשרה לענין אחותה. רגרסיות קורות ואף צפויות במידת מה - פשוט כי כך מתנהלים תהליכי למידה רבים.
וכשזה קורה זה לעיתים מאכזב, מייאש ואף מכעיס. כך שטבעי שתחושי רגשות אלו.
אך דבר אחד חשוב לי להדגיש: המלצתי היא שבשום אופן לא תחזירו אותה לחיתולים!
למרות הרגרסיה הצפויה, ההרטבה או ההיתלכלות של ביתך אינן התנהגויות שאת מעוניינת בהן, ולפיכך עלייך להפסיק לתת להן גיבוי בתירוצים למיניהם ("היא עסוקה מדי במשחק" - האמנם? האם משתמע מכך שבכל תשעת החודשים שבהם לא הרטיבה לא היתה שקועה במשחק?!...) ולפעול מיידית על מנת להכחידן.
ההתערבות לשם שינוי בהתנהגותה כרוכה במספר מעשים, אך במסגרת הנוכחית תיקצר היריעה מלהסביר את כולם. אסתפק לפיכך בהנחייה העיקרית:
העבירי מסר ברור לביתך שתקופת ההרטבה מופסקת לאלתר ואינך מוכנה לכך יותר. אין צורך לומר זאת בכעס, אך אמרי זאת בתקיפות. הבהירי לה שמכיוון שהיא הסירה אחריות את לוקחת אותה: כשאת חושבת לנכון שיש לה קקי או פיפי - אל תצפי שתגיד לך אלא הודיעי לה (אל תציעי או תישאלי!) שהיא ניגשת איתך כעת לשירותים להתרוקן, וקחי אותה גם אם היא מתנגדת או מסרבת.
אני מקווה שביצוע עקבי של הנחייה זו יביא איתו שיפור ממשי.
אם עדיין ימשכו הקשיים - אייעץ לך לפנות לאיש טיפול המתמחה בתחום.
כמו כן את מוזמנת לקרוא את המאמר שלי בנושא הגמילה שהתפרסם באתר זה.
בהצלחה, דפנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השפעת שם משפחה מצחיק על בטחון הילדאב לבת26/01/2009
שלום רב, רצה הגורל, וצליל שם משפחתי מהווה מקור ללעג. כשהייתי ילד סבלתי מכך שילדים אחרים צחקו משם המשפחה שלי , במקרים רבים "התנצלתי" וניסיתי להסביר לילדים את מקור השם ע"מ לתת לו לגיטימציה. גם היום, בכל מקום אליו אני מגיע אנשים "מתעניינים" בשם המשפחה ומגחכים ... בתי בת 2.5 ואנו עתידים לרשום אותה לגן עירוני ומתלבטים האם לשנות את שם המשפחה (כמובן שאשתי בעד, אבלי לי קצת קשה ...) שאלתי: האם, שם משפחה "לא מקובל" אשר מהווה מקור ללעג בקרב הילדים יכול לפגוע במידת מה בבטחון הילד ולגרום לו לנידוי או לחוסר "מקובלות" ? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהו שם המשפחה אם ניתן לדעת ?
חלי26/01/2009ובכל מקרה...ניתן לשנות במשרד הפנים. נו גם החלפנו את שם משפחתנו (קיצרנו אותו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשם משפחה
אב לבת26/01/2009העניין הוא שאני האחרון שנשארתי עם השם המקורי, כולם כבר קיצרו אותו, ולכן לאבי היקר יהייה מאוד קשה לקבל את זה ואני לא רוצה לפגוע בו. במידה ואכן ישנו סיכוי לפגיעה בבטחון העצמי של בתי , אשנה את השם, הכל לטובת הילדים ... בקיצור ממתין בקוצר רוח למענה של הגורם המקצועי ...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה חשוב יותר....
מיכל דביר קורן26/01/2009שלום לאב,
עם כל הכבוד לגורמים המקצועים, בתור מי שנושא את שם המשפחה המדובר כבר כמה שנים טובות, אני חושבת שאתה הוא הראשון לדעת איך זה להתמודד עם העיניין.....
אתה כותב שעבורך הייתה זו התמודדות לא פשוטה, אך אולי דווקא העובדה שבחרת עד כה לשמור על שם זה, ולא להחליף אותו בפרוצדורה בירוקרטית פשוטה, משקפת את העמדה שלך כי המורשת המשפחתית תורמת לבטחון העצמי אף יותר?! ואם כך, הרי שיתכן כי גם עבור בתך תהיה זו חוויה מחזקת - היא תלמד להתמודד עם תגובות הסביבה והיא תשא את השם הייחודי בגאווה...מצד שני, הרי שלעיתים אנחנו זקוקים לילדים על מנת לעשות צעדים מרחיקי לכת בחיים ולבחור בחירות קשות שעד כה לא העזנו: אולי חשש מהתמודדות בתך עם השם יהווה את התרוץ מול אביך - לא ניתן יהיה להאשים אותך באנוכיות על החלפת השם כי הרי מדובר בדאגה כנה לבטחון העצמי של בתך וכמו שכתבת 'הכל לטובת הילדים'....
לפיכך אני חושבת שאתה היחיד שיכול לדעת ולקחת את ההחלטה: שם יכול להיות מקור לגאווה, לייחודיות ולתחושת משפחתיות מיוחדת שתורמת הרבה מאוד לבטחון העצמי. יתכן שבתך תשא את השם בגאון ותהנה מכל הזדמנות בה תתבקש להסביר את מקורו....לעומת זאת, שם יכול להיות מקור ללעג, תסכול ובושה על המורשת המשפחתית העגומה, בתך רק תשאל את עצמה איך אביה הוריש לה מתנה מפוקפקת כזו ותמהר להתחתן...
האופן בו היא תתייחס לעיניין תלוי ישירות במסר שאתה תעביר לה: "דעי לך ששם המשפחה שלך הוא המורשת המשפחתית החשובה שלנו ותהיי גאה בו" לעומת: "חמודה, אבא מצטער על עוגמת הנפש ועל שהילדים צוחקים אבל לא היה לו נעים מסבא"....
מקווה שהדברים קצת עוזרים לחשוב...
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת שנה וחצי -כניסה לגןדנה26/01/2009
שלום, בתי בת שנה וחצי, ילדה מאוד שמחה ומלאת חיים . נמצאת עם מטפלת שבאה לביתנו מאז שהייתה בת 11 חדשים. אני מתחילה להתלבט בקשר להכנסתה לגן: המטפלת היא פנסיונרית בעלת סבלנות רבה ובתי אוהבת אותה , לא בוכה בכלל בבוקר כשאני יוצאת ונראית שמחה ומאושרת כשאני חוזרת . במשך היום הן מטיילות בחוץ ומשחקות בבית , שומעות שירים וכו' אך לא ניכר שהמטפלת ממש משקיעה בדיבור איתה או בהעשרתה מעבר לכך . פעם בשבוע אני לוקחת אותה לחוג ג'ימבורי עם ילדים בני גילה ועוד פעם לפחות היא נפגשת עם ילדים מהמשפחה ובשני הפעמים לוקח לה זמן להסתגל ולהפתח אך לבסוף היא משתחררת ומשחקת. אני מתלבטת האם כדאי להכניסה למסגרת בתחילת האביב (אפריל -מאי ) או לחכות לגיל שנתיים וחודש ולהכניסה בספטמבר (או אולי עדיף באוקטובר) ? אני חוששת שהסתגלותה תהיה קשה וקשה לי לחשוב שהיא תבכה ואני אצטרך ללכת ... בנוסף אני מתלבטת בנוגע לתקופת ההסתגלות לגן: בגלל שאני עובדת לא אוכל לקחת ימי חופש רבים וחשבתי שאקח אותה לגן לכמה שעות בכל יום בהתחלה ואח"כ אחזיר אותה הבייתה והיא תשאר עם המטפלת שלה עד שאחזור מהעבודה , כך עד שתשאר בגן יום מלא . האם זה עלול לבלבל אותה ? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יציאת הפעוט מהבית
מיכל דביר קורן26/01/2009נירה שלום,
יציאת הפעוט מהבית היא צעד מורכב וקשה עבור ההורים לא פחות מאשר עבור הילדים. בתך תאלץ להסתגל לסביבה עם חוקים חדשים, להסתמך על מבוגרים אחרים ולהתחלק בתשומת לבם עם ילדים נוספים. זו משמיה התפתחותית מורכבת אך הינה הצעד הראשון של הפעוט בעולם החברתי ולפיכך זוהי משימה חשובה ומרכזית בחייה.
הקושי לצפות בה בוכה כאשר את עוזבת יהיה בכל מקרה, בין אם תחליטי למצוא לה מסגרת כבר באפריל-מאי, ובין אם רק בספטמבר. בכל מקרה תדרש הסתגלות הדרגתית ואיטית, עשויים להיות קשיים בדרך, אך זהו צעד חשוב לכל תחומי ההתפתחות שלה כפעוטה (וגם שלך כאם - פחות שליטה למשל...). ההחלטה האם להקדים את יציאתה תלויה בין היתר במצאי הגנים הקיים (האם כל הגנים בקרבתכם נפתחים להרשמה גם באפריל?), אך כמובן שגם בהתפתחותה. בהנחה שהיא כבר היום עצמאית יותר בתנועה, היתרון המרכזי לדחיית יציאתה הוא כמובן בנושא השפה: סביר שעד ספטמבר בתך תרחיב מאוד את יכולותיה המילוליות דבר שייקל מאוד על הסתגלותה אל הגן. ניתן יהיה להסביר לה ביתר קלות לקראת מה היא עומדת וכן להבין ממנה יותר על הקשיים והחוויות.
בנוגע לתקופת ההסתגלות: אני חושבת שהרעיון להסתייע במטפלת המוכרת לה לתקופה זו הוא רעיון מצויין. יהיה זה נכון שאת או אביה תקחו אותה אל הגן לימים הקצרים, ובבית תמתין לה המטפלת המוכרת לה כמו תמיד. היא תתחיל להתרגל לגן תוך כדי שהיא נתמכת בגורמים המוכרים לה אשר מקנים לה בטחון.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בת חצי שנהחלי26/01/2009
1. תינוק פסיבי- יש לי תינוקת מאוד רגועה מתוקה חייכנית. הבעיה היא שאני חושבת שהיא רגועה מידי. אינה מגלה סימני התהפכות טוב על על הגב או על הבטן (היכן שאני מחליטה לשים אותה בעצם או בטן או גב או צד) היא מחייכת ומאוד תקשורתית ושהיא על הגב היא משחקת ממש יפה עם צעצועים באוניברסיטה. על הבטן קשה לה יותר לשחק והיא פשוט זוקפת ראש מידי פעם ושמתעייפת מניחה לחי על המזרן. היא כמעט אינה בוכה .ממש ההפך מהגדולה שלי שהייתה ממש מעסיקה אותי שאבדר אותה.... האם נשמע תקין ? 2. הנקה - עד איזה גיל אתם ממליצים להניק ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד מוטורי בגיל חצי שנה
מיכל דביר קורן26/01/2009שלום לאיה,
את מתארת את בתך כתינוקת רגועה מתוקה וחייכנית, תקשורתית, שמשחקת יפה ואם כך, היא כבר לא פאסיבית...אומנם התפתחותה המוטורית מעט איטית יותר, אך יתכן ומדובר באיחור קל בלבד והדרכה מתאימה תוכל לסייע לכן. האם היא מנסה להתגלגל אל הגב כאשר את משכיבה אותה על צידה ולהיפך - מתגלגלת הצידה מתוך שכיבה על הגב? האם היא נתמכת בעזרת המרפקים והאמות כשהיא על הבטן על מנת להרים את ראשה? ילדים רבים כבר מתהפכים בגילה, אך עדיין מדובר בטווחי התפתחות וזה עדיין בטווח הנורמה.
תוכלי לפנות לייעוץ של פיזיותרפיסטית התפתחותית דרך קופת החולים (אוכל להפנות אותך למקום מתאים באיזור מגורייך - את יכולה לכתוב אלי לכתובת המייל).
לגבי הנקה - משרד הבריאות בישראל ממליץ על הנקה עד גיל שנה, עם תוספות של אוכל מוצק החל מגיל חצי שנה, עד לקבלה מלאה של התפריט המשפחתי. יועצות הנקה נוטות להמליץ על הנקה ממושכת יותר, אם כי אין הכוונה להנקה כתחליף למזון המוצק, אלא לזמן איכות, קירבה וקשר עם התינוק או הפעוט.
בהצלחה,
מיכל
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובות
חלי26/01/2009כשהיא על צידה היא חוזרת לגב כשהיא על הבטן נשענת על אמות ידיה או כפות ידיה לפעמים. היא לא מצליחה לחזור לגב למרות שהיא רוצה ומהגב לצד או לבטן היא כלל אינה מנסה להתהפך. היא שוקלת 9 ק"ג ואולי קצת יותר. ייתכן שזה בגלל חוסר תנועתיות שלה גם.... מה לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מוטורית
מיכל דביר קורן27/01/2009איה,
עיניין המשקל הוא משמעותי כאן. ישנם תינוקות רבים שהתפתחותם המוטורית מתעכבת בגלל סרבול הקשור במבנה הגוף. אני ממליצה לך לפנות להערכה ולהדרכה של פיזיוטרפיסטית התפתחותית - בקשי הפנייה מרופא הילדים שלך (השירות אמור להינתן בחינם דרך קופת החולים).
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בנות שנתיים מתעוררות למוצץהדס25/01/2009
שלום, אני אמא לתאומות בנות שנתיים. הבעיה שלנו היא שהן מתעוררות פעמים רבות במהלך הלילה בבכי, שנפסק מייד כשאנחנו שמים להן מוצץ בפה. הן לא מחפשות את המוצץ בעצמן (לפעמים הוא ממש ליד היד או הפה) מכיוון שההתעוררות היא לא מלאה, הן חצי רדומות, וכאמור מייד נרדמות כאנו שמים את המוצץ בפיהן. הדבר מביא לכך שאנו ערים רוב שעות הלילה (אני באופן אישי לא נרדמת מייד כך שבין בכי לבכי שלהן - אני בקושי ישנה!). רצינו לדעת אם יש דרך, שיטה או עצה להפסיק את ה"טיילת" שמתרחשת אצלינו לאורך כל הלילה - מדיי יום ביומו. תודה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינה עם מוצץ
מיכל דביר קורן26/01/2009שלום הדס,
תחילה הרשי לי להתפעל מתפקודך ארוך הטווח עם כל כך מעט שעות שינה שמתאפשרות בבית: כל הכבוד!....
לפי דברייך הבנות זהות בהרגלי הלילה שלהן, אך האם גם במזג? האם הן דומות גם בהרגלים נוספים הקשורים להתמודדות ולהסתגלות? חשוב לומר: ההתייחסות שלך אליהן היא כאל "איש אחד" והייתי מציעה לך לבדוק עם עצמך האם את גם מוצאת זמן ודרך לפנות אל כל אחת בנפרד, לחשוב אותן בנפרד ולחשוב עליהן כאנשים נפרדים כבר עכשיו.
ולעיניין השינה: למרות שמדובר בתאומות והרצון לחבר ולהשוות כמעט בלתי נמנע. האם הן משתמשות במוצץ בעוד שעות ביום ולמטרות אחרות? האם לדעתכם הצורך במוצץ הוא לשם נחמה או לשם ההתעסקות האורו-מוטורית? (של הפה?)
שנת הלילה היא קודם כל פרידה. זוהי מטלה התפתחותית חשובה מאוד (מתברר שהקלישאה ש"גדלים בזמן שינה " דווקא דיי נכונה), אבל כנראה שבנותייך לא למדו להירדם לבדן או להתמודד בעצמן עם ההתעוררויות שלהן: אם הן ילמדו להרדם לבד בתחילת הלילה, תוך שהן מחזירות לעצמן את המוצץ למשל, הן יצליחו לעשות זאת גם במהלך הלילה, בלעדיכם. יתכן וידרשו לזה כמה לילות בהן לא תגשו אליהן למוצץ ותבחנו את העיניין. מוטב לעשות זאת תוך שמפרידים אותן בחדרים על מנת שהבכי שבוודאי יופיע מתוך התסכול לא יעיר את זו שדווקא כן ישנה....
אז מבחינת ההדרמות- לא כתבת כיצד בנותייך נרדמות, אך את בוודאי יודעת שעל מנת שלתינוקות ופעוטות יוכלו לחזור לשינה לאחר התעוררות בלילה, הם צריכים ללמוד טכניקה להרגעה שונה שהינה ממה שיש להן עכשיו, הן יוכלו לחזור לישון אם התנאים שיש להם לקראת ההירדמות קיימים. כלומר, לא ציינת כיצד הן הולכות לישון, אבל הם יוכנסו למיטה כשהן ערות ויצליחו להרדים עצמן בערב, ללא תמיכת המוצץ או "קביים" אחרים, הרי שגם יוכלו לעשות זאת בהצלחה רבה אם זה יקרה באמצע הלילה ללא הסיוע שלכם. את מוזמנת לעיין בדיונים האחרונים בפורום שלנו בעיניין שינה.
בהצלחה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
