מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות הולכהבינה02/11/2014
שלום רב
בת 64
בהולטר נרשמו 6 מקרי וונקבאך לאו דווקא בשינה וצוין שהם dropped beats במנגנון וונקבאך (במהירויות סינוס של 65 - 75 לדקה), וקטע קצר (2 מחזורים) של AVB 2:1 (כאשר קצב הסינוס כ- 72 לדקה) לאחר קטע ונקבאך ב-8:55.
שאלותיי הן:
1.מדוע חשוב לציין את מהירות קצב הסינוס בעת הונקבאך. האם ונקבאך שאינו מופיע בדופק נמוך הוא פחות מסוכן, או להיפך? מה משמעות הדברים?
2. מה משמעותו של AVB 2:1 והאם טומן בחובו סיכון?
PR תקין עד מעט מוארך (עד 220 מ"ש)
בתודה וברכה חמה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות הולכה - תגובה
פרופ` דוד רוט04/11/2014הפרעת הולכה מסוג וונקבך אינה מסוכנת ואינה מצריכה התקנת קוצב לב אלא אם קצב הלב נמוך מאד בשל הפרעה זו וגורם לסמפטומים. הפרעת הולכה 2:1 יכולה להיות מסוג וונקבך או מסוג הנקרא מוביץ 2 שהיא חמורה יותר וכן מצריכה התקנת קוצב לב.
עליך לפנות לקרדיולוג עם תוצאות ההולטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר לבבלה01/11/2014
אני בת 46 עברתי הולטר לב
בתוצאה נרשם- יש פעימות מוקדמות מוגברות עם 90 פעימות לדקה צרורות קצרים של
PACS
מה זה אומר? מה פירוש התוצאה הזו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר לב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר01/11/2014מדובר בפעימות מוקדמות מהעליות. לרוב זו תופעה חסרת חשיבות שאינה דורשת טיפול. מציע לפנות לרופא ששלח אותך לבדיקה כדי לאשר זאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 23 שאלהאלי30/10/2014
אני מרגיש לפעמים כאילו הלב מפרפר כאילו גל מגיע לגרון וכאב מוזר לשנייה בדיוק ואז אני נכנס ללחץ ומזיע לכמה שניות מפניקה וזה עובר..
אני בן 23 לא מעשן לא שותה לא שמן מה הסיכוי שזה הפרעות קצב? קראתי שזה נדיר בגיל שלי זה מפחיד אותי הדבר הזה..הייתי במיון עשו בדיקת דם ופעמיים אקג וצילום חזה והכל תקין..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 23 שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט30/10/2014הסמפטום שאתה מתאר אופייני לפעימה מוקדמת שהינה תופעה לא מסוכנת. כדי להגיע לאבחנה יש לנתר את קצב הלב למשל באמצעות הולטר. לשם כך פנה לרופא המשפחה או לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה
אלי30/10/2014קבעתי תור בבית הרופאים ביום ראשון. עם קרדיולוג.
האם הקרדיולוג יכול לתת לי
את הבדיקה שהומלצה או רק רופא משפחה? שאני לא ילך סתם לקרדיולוג וישלם 120..
ולמה צריך הולטר אם זה תסמין של פעימה מוקדמץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובה - תגובה
פרופ` דוד רוט30/10/2014כדאי להבדק על ידי קרדיולוג כיון שסביר שמדובר בפעימה מוקדמת אך כדאי להגיע לאבחנה יש לתעד את קצב הלב בזמן הסמפטומים. למשל על ידי הולטר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותגל17/10/2014
אני בת 70. ממצאי ההולטר מצביעים על פעימות חדריות ועל חדריות מוקדמות. סינוס ממוצע של 61. אני לוקחת 12.5 מ"ג נורמיטן ביום ועדיין מרגישה את הפעימות האלו במשך היום, בעיקר במנוחה, אבל לא רק. האם יש טיפול נוסף שיכול להקל על התופעה? עד כמה היא מסוכנת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר17/10/2014לרוב אין סיכון בפעימות מוקדמות. עדיף לא לטפל אך אם מאוד מפריע כדאי להתייעץ עם מומחה להפרעות קצב בקשר לאופציות טיפוליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקויובל14/10/2014
שלום
בן 40, עם עודף משקל, לא מעשן, לח"ד שקצת משחק, גבולי, לעיתים קצת מעל, ועל פי רוב פחות מ 140/90
לפני קרוב לשנה ביצעתי בדיקת אקו לב בגלל קוצר נשימה שלבסוף הוברר שקשור לבעיית נשימה (ברונכוספאזם).
אני מבין מהבדיקה שיש גם תוצאות גבוליות, בין השאר בעובי המחיצה.
האם האקו תקין?
האם יש צורך במעקב כלשהו מבחינת האקו?
האם יש לעקוב באופן קבוע אחר עובי המחיצה והחדרים? במידה וכן, כל כמה זמן יש לבצע אקו או כל בדיקה אחרת?
מצ"ב צילום מסך מתוצאות האקו
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו - תגובה
פרופ` דוד רוט15/10/2014האקו בגבולות הנורמה עובי המחיצה ועובי הדופן האחורי בגבול העליון של הנורמה הסיבה השכיחה ביותר לעיבוי של שריר הלב הוא לחץ דם גבוה כדאי שתעבור בדיקת הולטר לחץ דם לודא שלחץ הדם לא גבוה במידה וגבוה יש לטפל בו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצבסמי09/10/2014
שלום,
ה
אני מזה כ7 חודשים סובל מדפיקות לב. אני בו 41. לפני שבעה חודשים זה עבר אחרי חודש והדפיקות נעלמו. זה היה קורה בעמידה. לאחר 3 חודשים זה חזר אבל בצורה אחרת. דפיקה או 3 דפיקות ביום. אני מרגיש את הלב פועם חזק פעם אחת ואז חוזר לעצמו. לפני שבעה חודשים זה היה עושה כמה דפיקות חזקות ונעלם. עשו לי הולטר לפני שבעה חודשים ואמרו שיש לע פעימה מוקדמת וזה לא מסוכן. עכשיו זה קורה פעמיים 3 ביום ובכל פעם יש דפיקה אחת חזקה.
מה עושים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר09/10/2014נראה שמדובר בפעימות מוקדמות שברוב המכריע של המקרים הן חסרות משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה עושים?
סמי17/10/2014הדבר הזה משגע אותי כבר 7חודשים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאז מה עושים? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר17/10/2014אם אתה יכול -נסה לחיות עם זה. אם לא -פנה לקרדילוג מומחה להפרעות קצב לבדוק אופציות טיפוליות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותחנה05/10/2014
שלום רב,
אני מקבלת תרופה בשם פמרה ומאז החלו לי פעימות מוקדמות,
ברצוני לישאול האם פמרה גורם לפעימות מוקדמות.
תודה חנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/10/2014נראה שלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Svtליאת22/09/2014
לפני כ3 חודשים בעלי בן ה33 סבל מדופק גבוה מאוד הלכנו לבית חולים נתנו לו תרופה דרך עירוי וזה התייצב. לאחר פגישה עם קרדיולוג הוא אבחן את זה כsvt ואמר שיש אופציה של צריבה. השבוע זה קרה לו שוב. שוב נתנו לו בבית חולים תרופה שעזרה. יש לי כמה שאלות. האם זה מסוכן? מה הסיכונים של צריבה? יש כדורים שמטפלים בזה? זה קשור לאלכוהול וקפאין?, כי בשתי הפעמים הוא צרך קצת יותר מדי אחד מהשניים. אשמח לשמוע קצת יותר מה זה ומה ניתן לעשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Svt - תגובה
פרופ` דוד רוט22/09/2014SVT אינה הפרעת קצב מסוכנת ברוב המקרים. אולם היא פוגעת באיכות החיים. אין קשר ברור לאלכוהול או קפה. ניתן לטפל תרופתית או בעזרת אבלציה. הטיפול התרופתי אינו יעיל ב 100% ויש לקחת אותו יום יום במשך שנים. אבלציה היא טיפול פולשני (בהרדמה מקומית) אך שעור ההצלחה גבוה מאד. אבלציה מוצלחת למעשה ״מרפאה״ כלומר מבטיחה שלא יהיו עוד ארועי SVT.
לכן אם הארועים תכופים או מפריעים מאד מומלץ לבצע אבלציה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אליקוויס ?אילנה18/09/2014
שלום
אמא שלי (בת 85) סובלת מפרפור פרוזדורים ואי ספיקת לב.
בפגישת יעוץ אצל פרופ' קרדיולוג הוא המליץ להחליף את הקומדין לאליקוויס,
(היה לה בעבר אירוע מוח קל)
אני (הבת שלה) קצת חוששת להתחיל לתת לה תרופה חדשה בגלל הגיל שלה.
הוא המליץ גם להתחיל עם קצת "דיגוקסין" .
האם יש סיבות לחשוש מהתרופות החדשות הנ"ל ?
מחר יש תור לרופאת המשפחה עם ההמלצות הנ"ל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אליקוויס ? - תגובה
פרופ` דוד רוט19/09/2014אליקוויס מעט יותר יעיל מקומדין במניעת הארועים מוחיים ומעט יותר בטוח כי גורם לפחות דימומים. יש להתאים את המינון לתפקוד הכליה ולגיל. לכן בגיל 85 מומלץ מינון של 2.5 מג פעמיים ביום.
לגבי דיגוקסין זו תרופה פחות בטוחה לנשים מעל גיל 80 לכן היתי שואל שוב את הקרדיולוג האם כדאי להתחיל דיגוקסין או שאפשר לתת תרופה אחרת לבקרת פרפור אולי חוסם בטא במינון נמוך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטראורנית17/09/2014
בבדיקת הולטר שעשיתי התקבלו תוצאות אלו
קצב בסיסי: סינוס
מהירות מינימלית:67
מהירות מקסימלית:151
מהירות ממוצעת: 84
הפרעות חדריות, pvc's - 1
הפרעות קצב על חדרתיות apc's נדירים, 10
צרור של 5 פעימות במהירות של 155 לדקה
שינויים משמעותיים בקטע st - אין
הפרעות הולכה - אין
אני בת 48 בתקופת המנופאוזה. אשמח להבנת התוצאות והאם יש קשר לתקופת המנופאוזה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט17/09/2014ההולטר מראה קצב בסיסי תקין עם מעט פעימות מוקדמות שהן תופעה שכיחה ולא מסוכנת ו 5 פעימות עליתיות רצופות שגם הן תופעה לא מסוכנת. יתכן שקשורה למנופאוזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטר - דופק מהיר והזעת יתרפרופ` מיכאל אלדר12/09/2014
אני בת 33 בריאה בדר״כ. ביצעתי בדיקת הולטר לאחר שכבר כמה שבועות שאני סובלת מדופק מהיר מאוד גם במנוחה ומצד שני פתאום הרגשת חולשה ואז אני מתעלפת. אני מזיעה מאוד וחווה כאבים בחזה ותחושות נימול
בתוצאות רשום כי אני סובלת מהפרעות קצב על חדריות.
קצב סינוס בין 65 -125
Artefact seconds בסה״כ 17 לאורך 20 שעות כאשר בשעה 14 נרשמו 3 מקרים כאלו.
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/09/2014קשה להבין במדויק מהמידע שפרטת. ברור שהקצב הבסיסי תקין ובחלק מהרישומים היו הפרעות טכניות (artefacts) חסרות משמעות. לא מפורט מהן הפרעות הקצב העל חדריות אך בכל מקרה הן אינן מסוכנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת תרופותרחל11/09/2014
שלום
חולה שהיה מאושפז עם דלקת ריאות קשה וזיהום כללי, היה מונשם.
במסגרת האשפוז בניטור היה אירוע של פרפור פרוזדורים (ללא מחלה לבבית ידועה מקודם), לאחר ניסיון באיקאקור שלא הביא לתוצאות הוחל טיפול בפרוקור, וכן זריקות קלקסן.
בתעודת השחרור מופיע ברשימת התרופות להמשיך בפרוקור ל 7 ימים, וכן קלקסן ל 7 ימים.
נראה לי יותר מקצת תמוה ההנחיות הללו, האם ייתכן שיש טעות?
זכור לי שכשהחלו טיפול בפרוקור אמרו שזה לטווח ארוך, כמו כן ידוע שכל מי שסובל מפרפור פרוזדורים מקבל תרופה לדילול הדם.
האם זה הגיוני? יש צורך לברר אצל רופאי בית החולים לגבי ההמלצות הנ"ל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת תרופות - תגובה
פרופ` דוד רוט11/09/2014פרוקור משמש למניעת חזרה של הפרפור. קלקסן הוא תרופה נוגדת קרישה. השילוב של תרופה נגד הפרעות קצב ותרופה נגד קרישה מקובל בחולים עם פרפור פרוזודרים.
בכל זאת אם יש לך ספק כדאי שתתיעץ עם הרופא המשחרר מבית החולים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בקצב הלבעדי07/09/2014
שלום,
מיזה הרבה זמן סובלת מפליפיטציות בלב, כשהמצב היה יותר קשה הלכתי לרופאה משפחה והיא הפנתה אותי לבדיקות דם, אקג ולעוד בדיקות נוספות שהתוצאות הראו שהכל תקין.
סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס, אנמית, לוקחת תוס, ברזל מידי יום.
הרופאה רשמה לי יוטירס של 50 מק"ג שאותו אני לוקחת מידי יום חצי שעה לפני האוכל.
אתמול אחרי הרבה מאוד זמן שלא קרה לי, חשתי סחרחורת, צרבת, ודופק לב גבוה, חולשה בידיים וברגליים, גלי חום וקור, זאת לאחר שהייתי בסרט עם חברה ואכלנו פופקורן ביחד.
נשללה הפרעה חרדתית, איני יודעת למה ואיך זה נגרם ומה אפשר לעשות כדי למנוע תופעות כאלו בעתיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות בקצב הלב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר07/09/2014עליך להבדק, כולל אקג, בזמן הסימפטומים ואז ניתן יהיה להגיע לאבחנה וגם להמליץ על הדרך הטובה ביותר למנוע זאת בעתיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צריכה עזרהטלי05/09/2014
שלום,
אני בת 34, מחלות רקע:
קרישיות יתר הומוזיגוטית לפקטור II אחרי PE' TIA ו 4 DVT.
מטופלת בקסרלטו 20 מ"ג.
תת פעילות בלוטת התריס מטופלת בסינטרואיד.
כולסטרול גבוהה מטופלת בקרסטור 40 אזיטרול 10.
יש לי פילטר בוריד הראשי IVC filter שהוחלט להשאיר אותו קבוע.
בנוסף יש לי PFO דו צדדי (שנט מימין לשמאל ומשמאל לימין) קטן והוחלט לא לסגור אותו.
הבעיה כעת:
מזה כשבועיים שיש לי דופק לא סדיר שבא והולך מלווה בחולשה לעתים פרא עילפון זה מגיע משום מקום בין בשכיבה בין בהליכה/נהיגה וכו.
אמש הייתי אצל הרופא משפחה שעשה לי מיד אק"ג שיצא תקין (חשתי טוב בזמן הבדיקה)
והפנה אותי במקביל להולטר לב וביום שלישי יש לי תור להרכיב את המכשיר.
באבחנה הוא רשם: פלפטציות.
היום אני חשה כי האי סדירות גבוהה ממה שהיה עד עכשיו ממש רועד לי הגרון ואני לא יודעת מה לעשות האם להמתין?? האם לחכות?? והאם יש מקום לדאגה.
נא עזתכם
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צריכה עזרה - תגובה
פרופ` דוד רוט05/09/2014כדי לאבחן את הבעיה יש לתעד קצב לב בזמן סמפטומים.
אם הסמפטומים מופיעים כל מספר דקות כדאי לפנות למוקד רפואי כמו טרם או מיון לניתור אקג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספסיס או כשל לבבי?רחל05/09/2014
שלום
חולה שמתקבל למיון לאחר אספירציה קשה ובעיות נשימה.
לפי הקליניקה ההתייחסות היתה כאל ספסיס (שבמהשך גרר נפילת עוד מערכות בגוף)
בבדיקת דם כ 12 שעות מאז תחילת האירוע (אין בידי את הבדיקות שבוצעו בתוך ה 12 שעות הראשונות) לויקוציטים 5.5 (לא גבוה) לימפוציטים נמוך. בהמשך האשפוז הלויקוציטים עלו בצורה ניכרת.
האם יכול להיות אלח דם ללא עליה בלויקוציטים? יכול להיות שהבעיה לא היתה אלח דם אלא קריסת מערכות עקב האי ספיקה הנשימתית והמאמץ הכרוך בזה?
אציין שקריאטנין היה גבוה 2.3 (בהמשך עלה גם ל 7)
LDH - 1370
CK - 1336
טרופונין I - גבוה - 0.165
(כל התוצאות לעיל זה מבדיקות שנלקחו 12 שעות מאז תחילת האירוע)
האם הסממנים דלעיל מסתדרים עם אלח דם או שיכול להיות שעל רקע האי ספיקה נשימתית היה פגיעה לבבית?
ואולי הפגיעה הלבבית היא שהביאה בסופו של דבר לקריסת המערכות (צניחת לחץ דם וצורך בהנשמה).
משום מה הנושא הלבבי לא נבדק בפני עצמו, ואינני יודע אם לא מפספסים משהו.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספסיס או כשל לבבי? - תגובה
פרופ` דוד רוט05/09/2014אם תחילת הארוע היתה באספירציה קשה סביר שבעית הנשימה נגרמה בשל האספירציה וכל המהלך לאחר מכן: כשל נשימתי זיהום וספסיס נגרמו בשל האספירציה.
אם בעיה לבבית גורמת למצב הרי שכאבי חזה או גודש ראתי היו צריכים להופיע כסימן ראשון לבעיה ולא אספירציה.
בכל אופן לא ניתן לאבחן בודאות מקרה כזה דרך פורם אנטררנטי. יש לסמוך על הרופאים במחלקה אשר בידם כל המידע בנוגע למצב החולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ושאלה לסיום
רחל05/09/2014שלום
די ברור שהאירוע המכונן הוא האספירציה שגרמה לכשל הנשימתי וכו'.
השאלה האם קריסת המערכות וצניחת הלחץ דם נגרמו כתוצאה מהספסיס או כתוצאה מהעומס הרב על הלב בזמן האי ספיקה נשמיתית (שעות עד שהונשם)?
האם לפי רמות הטרופונין ו CK ו LDH ניתן לדעת האם היתה פגיעה לבבית או שהרמות המוגברות של אנזימי הלב לא מחייבים שהיתה פגיעה לבבית?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, ושאלה לסיום - תגובה
פרופ` דוד רוט05/09/2014אם הארוע הראשון היה אספירציה וזו גרמה לדלקת ריאות ספסיס וכשל נשימתי- כל כשל איבר שהופיע לאחר מכן כולל לב נובע מהתהליך הראשוני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)

.jpg)



