מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פעילות גופנית ומנוחהנעם04/05/2014
שלום
בן 40, מבצע פעילות גופנית של הליכה כ - 3 פעמים בשבוע למשך 50+ דקות. רציתי בבקשה לשאול מספר דברים.
1. האם פעילות אירובית ניתן/מומלץ לעשות על בסיס יומיומי או שיש צורך בימי מנוחה ? (בפעילות אנאירובית ידוע שמומלץ לא לבצע כל יום אלא לתת 48 שעות מנוחה)
השאלה היא הן מבחינת מנוחה למערכת השלד והשריר, והן מבחינת הלב.
2. לאחר הליכה של 50-60 דקות, האם יש צורך במנוחה להסדרת הדופק? תוך כמה זמן הדופק אמור לחזור לדופק מנוחה?
ממה שבדקתי לפעמים, גם בשעות שלאחר הפעילות עדיין הדופק אצלי גבוה (באזור ה 100).
3. לפני ולאחר פעילות אירובית יש צורך באכילה כמו לפני ואחרי פעילות אינאירובית או שזה לא משמעותי?
4. איזה שרירים מתחזקים (מעבר לרגליים והלב) בפעילות גופנית כמו הליכה למשל? והאם הליכה משפיעה גם על שרירי הבטן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית ומנוחה - תגובה
פרופ` דוד רוט05/05/2014מומלץ לבצע פעילות גופנית אארובית 5 פעמים בשבוע כאשר שני ימי ההפסקה אינם רצופים.
לאחר מאמץ משמעותי רצוי לנוח. במקרה של הליכה אם היא לא מאומצת מאד לא חובה לנוח.
אין צורך באכילה לפני פעילות אנארובית.
הליכה מחזקת גם את שרירי הבטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות אקו לב - עזרה בבקשה!!!דאגלס03/05/2014
שלום, עזרה בבקשה.
בן 25, בריא בדרך כלל, לחץ דם תקין. בדיקות דם תקינות. מזה תקופה מרגיש דפיקות לב חזקות בכל הגוף. מרגיש את הגוף זז עם דפיקות הלב כולל הראש והגפיים. רואה את הוורידים קופצים באזור הצוואר והידיים.
בוצע בדיקת אקו לב, להלן התוצאות:
חדר שמאלי אינו מוגדל. תפקודו הגלובלי והאיזורי תקינים. מקטע הפליטה המוערך 65%. החדר אינו היפרטרופי. עליה שמאלית אינה מוגדלת.
חללים ימניים בגודל ובתפקוד תקינים.
מורפולוגיה תקינה יש המסתמים עם עקומות זרימה תקינות על פניהם. הוגמה אי ספיקה פולמונלית, מיטראלית וטריקטספידלית מיזערית.
לא ננצפה תפליט פריקארדיאלי.
שורש האאורטה והאאורטה העלה ברוחב תקין.
האם מדובר באי ספיקה של מסתם אב העורקים או שמדובר במתח/לחץ שגורם לזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות אקו לב - עזרה בבקשה!!! - תגובה
פרופ` דוד רוט07/05/2014בדיקת האקו מראה לב תקין. אי ספיקת מסתם מיזערית אינה משמעותית. תחושת דפיקות הלב לא מוסברת על ידי ממצאי האקו. יש לחזור לקרדיולוג שהפנה אותך לאקו להמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב,פרפור פרוזדוריםא02/05/2014
שלום רב
אני בן 65 גימלאי.מטופל 30 שנה ביתר לחץ דם.לפני כ-25 שנים היה לי התקף של פרפור פרוזדורים קיבלתי זריקה במחלקה קרדיולוגית של מרפאה אזורית והפרפור נפסק לאחר שעה.לאורך השנים היו לי מספר פרפורים עם דופק מאד מהיר(בגלל המהירות לא הצלחתי למדוד אותו)-הפרפורים פסקו מאליהם לאחר 10-30 דקות. לפני 3 שנים היה לי פרפור עם דופק מהיר מאד והגעתי למרכז רפואי שם אושפזתי ל-3 ימים עם אינפוזיה של פרוקור ו-2 קלקסן 80.
שוחררתי עם פרפור ולקחתי פרוקור +זריקות קלקסן. הפרפור הסתיים לאחר שבוע. במשך 3 השנים הבאות טופלתי בריתמקס 300 כל 12 שעות(במקום בפרוקור)בנורמיטן 25 כל 12 שעות ובקרטיה.
בתחילת שבוע זה היה לי פרפור עם דופק של 90-100 .מאחר והייתי 8 שעות לאחר נטילת הריתמקס נטלתי 2 כדורי ריתמקס 300 ביחד ולאחר 3 שעות כשהפרפור לא נפסק נסעתי למרכז רפואי שם קיבלתי קלקסן 100 ו-5 שעות לאחר הופעת הפרפור הוא הפסיק בעצמו וחזרתי לסינוס.
אז שוחררתי הביתה עם הנחיה לקחת מדללי דם אני לוקח כבר יומיים 2 כדורי פרדקסה 150 (כדור אחד כל 12 שעות)
3 שאלות לי אליכם: 1.האם אני צריך להמשיך לקחת קרטיה?
2.מכיוון שאני מאד מודע לנושא הפרעות הקצב ומיד מרגיש בכל שינוי,האם זה יהיה הגיוני לא לקחת מדללי דם (אלא רק קרטיה) ואם יהיה לי פרפור פרוזדורים לקחת אז את הפרדקסה.
3. בארוע של פרפור פרוזדורים, אחרי כמה שעות נוצר הסיכון להתפתחות קריש דם?
סליחה על אורך ה"סיפור" ותודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב,פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט02/05/2014במידה ולא סבלת מביטוי של מחלה כלילית (התקף לב, צנתור עם תומכן ניתוח מעקפים) בשנה אחרונה אתה לא צריך לקחת אספירין (קרטיה) כיון שאתה נוטל פרדקסה.
את הפרדקסה יש ליטול באופן קבוע ולא רק כאשר חשים בפרפור. המטרה של הפרדקסה היא מניעת ארוע מוחי כתוצאה מפרפור. הטיפול יעיל רק אם הוא ניתן באופן קבוע.
מקובל להניח שקריש דם מתחיל להווצר לאחר 48 שעות של פרפור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובה המהירה והמלאה!!!
א02/05/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות וטכיקרדיהגל30/04/2014
שלום רב ,
מזה כשנתיים + סובלת מפעימות מוקדמות . אותרו באמצעות הולטרים ולופ ריקורד פעימות מוקדמות, בעיקר חדריות . בתחילה לא קיבלתי טיפול תרופתי אך בעקבות אירוע VT קצר בנובמבר 2013 ודיווח על אירועי דופק מהיר - הקרדיולוג המליץ על נורמיטן במינון 25 מ"ג חצי כדור פעמים ביום. ומעקב באמצעות אקו לב והולטר.
לפני כחודש וחצי ביצעתי אקו לב שיצא תקין לגמרי. בכל בדיקות האקו בשנתיים הללו - הכל יצא תקין. לציין גם כי סובלת מלחץ דם מאד נמוך שיורד עוד בעקבות הנורמיטן
( בממוצע 96/63).
חוברתי מס' פעמים ללופ ריקורדר : מראה פעימות מוקדמות כאמור בעיקר חדריות (זוגות, בודדות ושלשות). לפני כחודש בוצע הולטר נוסף במשך יממה שהראה 25 פעימות מוקדמות חדריות בודדות במשך היממה. אקו מחודש פברואר-תקין.
ועכשיו להווה: בימים האחרונים אני מרגישה שהנורמיטן לא עוזר כבעבר.היו לי תקופות יותר רגועות, אך בשבוע הזה הרגשה של פלפיטציות . ולעיתים כשעה אחרי אוכל מתחילות פעימות מוקדמות ואז אחרי כמה אירועי פעימות מתחיל דופק מהיר (סביב 91 במנוחה). הדופק המהיר נרגע כעבור כשעה. לפעמים אפילו שיעול קל או התעטשות יכול לגרום לדופק מהיר. ישנם ימים שהפעימות כלל לא מורגשות וישנם ימים שאני חשה כל כמה דקות פעימה מוקדמת.
השאלה, האם הדופק המהיר יכול להיות קשור לתופעת הפעימות המוקדמות מהן אני סובלת?למרות שהדופק המהיר קורה בלי שארגיש פעימות מוקדמות. האם בהינתן אקו תקין יש בכך סכנה כלשהי? בדיקות דם תקינות לגמרי כולל בלוטת התריס. גם מבחן מאמץ הראה פעימות מוקדמות חדריות.
האם יכול להיות שהנורמיטן אינו מתאים? האם כדאי לבצע בדיקות נוספות לבירור הדופק המהיר מה לבקש מהרופא? (לטענתו, אין צורך בבדיקות נוספות מלבד אלה שפירטתי).
מתנצלת על הפירוט הרב.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות וטכיקרדיה - תגובה
פרופ` דוד רוט30/04/2014פעימות מוקדמות הינן תופעה שכיחה ולא מסוכנת במיוחד כאשר תפקוד הלב תקין. לפיכך אין חובה לטפל בהן. הטיפול התרופתי ניתן במקרים בהם הפעימות המוקדמות גורמות לסמפטומים משמעותיים. נורמיטן הוא טיפול מקובל. במידה ואינו מועיל חזרי את הקרדיולוג שישקול עליה במינון או החלפת טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גל01/05/2014תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תופעה של סינוס אריתמיה תוריד פרופיל צבאי לבן 17?רונן27/04/2014
שלום,
האם תופעה של סינוס אריתמיה תוריד פרופיל צבאי לבן 17 ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סינוס אריתמיה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/04/2014לא, זו תופעה תקינה בצעירים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מגנטים וקוצבי לבשרה27/04/2014
שלום רב,
למיצג אומנותי שאמור לעמוד בחדר סגור, אני משתמשת בגיליונות מגנטים קשיחים
בעלי עוצמה חזקה. את המגנט יכסו אלפי סיכות ומסמרים. האם קיימת סכנה לבעחי קוצב לב המבקרים או העוברים ליד המיצג??
תודה,
שרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גודל המיצג
שרה27/04/2014המיצג הינו קובייה בגודל 70X40 ס"מ לכל פאה. המגנט עוטף את הקובייה בכל הפאות החיצוניות. בחלק הפנימי הקובייה חלולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמגנטים וקוצבי לב - תגובה
פרופ` דוד רוט27/04/2014מגנט עלול לשבש פעולת קוצב לכן:
יש לבדוק את קצה טווח ההשפעה של המגנטים (הטווח ממנו אינם יכולים למשוך סיכה)
ואז להקיף את המיצג בגידור (כמקובל במוזיאונים) שלא יאפשר למבקרים להתקרב לטווח ההשפעה של המיצג. כמו כן להציב שלט שמציין שהמיצג מכיל מגנטים שיזהיר בעלי קוצבים שאל להם להתקרב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפורשי26/04/2014
האם יכול להופיע פרפור גם בדופק עד 90
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/04/2014איני בטוח שאני מבין את השאלה אך פרפור יכול להתבטא בכל קצב לב כולל 90.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תועלת פעילות גופניתיניב25/04/2014
שלום לרופא
בן 40 עם עודף משקל וכולסטרול מעט מעל הנורמה, לח"ד משתנה, לעיתים גבולי, לעיתים תקין, לעיתים גבוה.
לא מטופל בתרופות, ידוע לי עניין החשיבות בירידה במשקל (דבר לא קל) וכן לשמור על תזונה.
אך רציתי לשאול בעיקר על עניין הפעילות הגופנית ותועלתה.
עד כמה פעילות גופנית חשובה להורדת לחץ הדם בפרט? ובכלל לבריאות הלב וכלי הדם?
האם פעילות גופנית במסגרת ביתית של הליכה על הליכון יכולה לענות על הצרכים? (מכון כושר זה דבר שקשה לשמר, והליכה בחוץ קשה בגלל מזג אוויר)
באיזה תדירות רצוי לעשות את ההליכות על מנת לקבל את התועלת והורדת לחץ הדם ו/או בריאות הלב? מה המינימום הנדרש?
וכן לגבי אורך הזמן של הפעילות, מה נדרש בכל פעם?
ושאלה לסיום, האם במידה ויש לח"ד מעט גבוה יש הגבלה כלשהי על פעילות אירובית (הליכה/הליכה מהירה) יומיומית?
אודה אם הרופא יוכל לענות על כל השאלות הנ"ל בכדי שאוכל ליישם את ההמלצות.
תודה רבה ושבת שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תועלת פעילות גופנית - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר25/04/2014לפעילות גופנית תועלת רבה לבריאות הכוללת, ללב, ללחץ הדם ולירידה במשקל. הליכה על הליכון טובה מאוד. מומלץ לפחות חצי שעה מידי יום. ל"ד מעט גבוה לא אמור להוות בעיה, אך מומלץ לעשות מבחן מאמץ בקופ"ח לפני התחלת האימונים, בין השאר ע"מ לבדוק את תגובת ל"ד במאמץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפורזיווה19/04/2014
שלום רב
מיד אחרי אבלציה שכנראה כשלה התחלתי לקחת פרוקור.
אין התקפים מזה כשנתיים.
האם כדאי לשקול הפסקת הכדור?
איך אדע אם האבלציה הצליחה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור - תגובה
פרופ` דוד רוט19/04/2014אין אפשרות לדעת בודאות אם האבלציה הצליחה. המבחן הוא מבחן הזמן. אם עברו שנתיים ללא פרפור יתכן שהאבלציה הצליחה אך יתכן גם שהסיבה היא הפרוקור ועוד יתכן שכן היו ארועי פרפור במהלך השנתיים האחרונות שלא חשת בהם.
ניתן לבצע סדרת בדיקות הולטר כל אחת של 24 שעות כדי לבדוק אם יש ארועי פרפור כאלה. אם מספר בדיקות אינן מראות פרפור זה מעלה את הסיכויים שבאמת אין פרפור אך שוב לא שולל את האפשרות שהפרוקור אחראי לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת כדור לדילול דםרמי14/04/2014
למלומדיי שלום! אני סובל מזה כ10 שנים מפרפור פרוזדורים כרוני, מטופל מאז בקומדין, לאחרונה לאחר כמה בדיקות דם שהINRעבר את ה5 . אישרו לי את התרופהELIQUIS ,מכיון שהקרדיולוג שלי יצא לחופשה לא קיבלתי הנחיה מתי להפסיק את הקומדין ומתי להתחיל את התרופה החדשה? אשמח לקבל תשובה, בברכת חג שמח רמי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת כדור לדילול דם - תגובה
פרופ` דוד רוט14/04/2014יש להפסיק את הקומדין וכאשר ה INR יורד אל מתחת 2.0 יש להתחיל ליטול אליקוויס.
בדרך כלל לאחר מספר ימים של אי נטילת קומדין ה INR יורד אל מתחת 2.0 הדבר תלוי כמובן בערך ההתחלתי של INR. אם ה INR הוא 2.5 למשל אני ממליץ להפסיק קומדין ולחזור על INR לאחר 3 ימים ואז קרוב לודאי שיתקבל ערך קטן מ 2.0 שיאפשר התחלת אליקוויס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוחלת חייםשושנה14/04/2014
שלום. איזו תוחלת חיים יש ללוקים בהפרעות קצב? אם עורקי אכן נקיים, לחץ דם בסדר, אם יש לי הפרעות קצב, מה ניתן לעשות כדי לשמור את החיים? התרופות פותרות בעיות מיידיות אך הן מקצרות את החיים בשל השפעה על כבד וכליות. נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוחלת חיים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/04/2014רוב הפרעות הקצב אינן מקצרות תוחלת חיים. תרופות להפרעות קצב ניתנות כדי למנוע סימפטומים ולא כדי לשמור/להאריך חיים. התרופות עשויות גם להזיק אך באופן כללי הן ניתנות כאשר התועלת עולה על הנזק. במקאה של הפרעות קצב מסכנות חיים הטיפול ,המקובל הוא השתלת מכשיר שיכול לזהות ולטפל בהן, לרוב בתוספת תרופות בהתאם לצורך ולבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוחלת חיים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/04/2014רוב הפרעות הקצב אינן מקצרות תוחלת חיים. תרופות להפרעות קצב ניתנות כדי למנוע סימפטומים ולא כדי לשמור/להאריך חיים. התרופות עשויות גם להזיק אך באופן כללי הן ניתנות כאשר התועלת עולה על הנזק. במקאה של הפרעות קצב מסכנות חיים הטיפול ,המקובל הוא השתלת מכשיר שיכול לזהות ולטפל בהן, לרוב בתוספת תרופות בהתאם לצורך ולבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוחלת חיים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/04/2014רוב הפרעות הקצב אינן מקצרות תוחלת חיים. תרופות להפרעות קצב ניתנות כדי למנוע סימפטומים ולא כדי לשמור/להאריך חיים. התרופות עשויות גם להזיק אך באופן כללי הן ניתנות כאשר התועלת עולה על הנזק. במקאה של הפרעות קצב מסכנות חיים הטיפול ,המקובל הוא השתלת מכשיר שיכול לזהות ולטפל בהן, לרוב בתוספת תרופות בהתאם לצורך ולבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוחלת חיים
שושנה22/04/2014שלום. תודה על תשובתך. איזו הפרעת קצב מסכנת חיים? פרט לפרפור פרוזדורים שיכול להביא לקריש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוחלת חיים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר25/04/2014הכוונה להפרעות קצב חדריות מהירות (כגון טכיקרדיה חדרית).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימה מוקדמתשי13/04/2014
שלום רב לילה טוב
מטופל באופן קבוע עקב הפרעות קצב לב אחת לחצי שנה מגיע לביקורות
נוטל תרופות באופן קבוע כגון קרדיולוק טמבוקור ואספירין
באופן כללי אני מרגיש טוב עוסק בספורט באופן קבוע רוכב על אופניים
אחת לשבוע בערך או שבועיים אני נתקף בפעימות מוקדמות ללא הפסקה
מה עלי לעשות ? מה השלב שבו פונים למוקד לרפואה דחופה במיוחד בשעות הלילה ?
יוצא מצב שבו אני פונה לרפואה במוקד שהוא כונן לא לבית חולים
בודקים לי לחץ דם ומבצעים בדיקת אקג שבדרך כלל תקין ואז נאמר לי לא להיות לחוץ הכל תקין !!!
שאלתי מה הסימנים שעלי לפנות למיון הקרוב לביתי ? מה תדירות הפעימות שמחייבות להגיע למיון אם בכלל
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימה מוקדמת - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/04/2014פעימות מוקדמות לרוב אינן מהוות בעיה כאשר הלב תקין, ולרוב אינן דורשות טיפול. יש לפנות למיון כאשר חשים ברע.
האם הפעימות המוקדמות ממקור חדרי או פרוזדורי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות חדריות מונופוקליות רבות מאודדידי10/04/2014
שלום רב, בעיקבות הרגשת דופק לב חזק הופנתי להולטר לב.
התוצאות הן:
מהירות מינימליית: 55
מהירות מקסימלית:118
מהירות ממוצעת: 78
הפרעות קצב חדריות VPCS רבות מאוד מונופקליות בכל שעות היממה
הפרעות קצב על חדריות APCS לא נצפו
לא נצפו טכיאריטמיות, ברדיריטמיות או הפרעות הולכה.
מה לעשות?
ממה זה קרה? האם משינוי מינון כדור לאיזון בלוטת התריס (תת פעילות)?
האם יכול לקרות מבוטוקס?
האם אפשר לעבור במצב כזה ניתוח ארניה?
תודה מראש,
דידי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות חדריות מונופוקליות רבות מאוד - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר10/04/2014מציע שתעשה אקג רגיל, אקו לב ומבחן מאמץ ותפנה למומחה להפרעות קצב לקבלת יעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברדיקרדיהמרים09/04/2014
שלום רב, בעלי התעלף לפני כ-8 חודשים ועקב כך נחבל בראש.אחרי בירור מקיף התגלה ברדיקרדיה בזמן שינה.בהולטר. אך בדיקות נוספות כמו מיפוי לב לא העלו דבר. לאחרונה הוא ביצע בדיקת א.ק.ג. והרופא אמר שעדיין קיימת ברדיקרדיה מכוון שזה הראה לחץ דם נמוך 50.בעבר לא היו בעיות מיוחדות. אך מאז התאונה שהייתה לפני כ-8 חודשים בעלי מרגיש עייף בצורה מוגזמת .עובד ומתפקד לטענתו בעבודה כל יום. אך בימי שישי ושבת אני רואה שהוא ישן עד לאובדן הכרה עייף צועק הרבה בשינה במהלך כל השבוע.הוא יכול לישון מיום שישי למשל בצהריים עד למוצאי שבת בלי לשתות או לאכול.האם מצב זה מצביע על הפרעת קצב? והאם כדאי לשקול את הצעת הקרדיולוג להשתלת צי'פ קטן בבית החזה לגילוי הפרעת קצב.אם קיימת.(זה יכול לקחת שנתיים עד הגילוי).אשמח מאוד אם תענה לי תודה מרים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברדיקרדיה - תגובה
פרופ` דוד רוט09/04/2014קצב לב איטי (ברדיקרדיה) יכול לגרום לעייפות וחולשה. לדעתי כדאי לפעול לפי המלצת הקרדיולוג שבדק את בעלך. אם יש לך ספקות כדאי להתיעץ עם קרדיולוג מומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת הולטר ואקומירה04/04/2014
שלום להלן התשובות אודה לתשובתכם. אי ספיקה קלה באקו. בהולטר 47 דופק,vpbs 2,הפרעות על חרדיות לא שכיחים 1-22 לשעה חלקם עם aberrant conduction הודגמו שני קטעים וכירורגיה ו4-5פעימות ב150 לדקה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת הולטר ואקו - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/04/2014לא ניתן להתייחס לתשובת האקו החסרה פרטים רבים. גם תשובת ההולטר משובשת בחלקה. הדופק אטי(תרופות?), הפרעות הקצב החדריות והעל חדריות אינן משמעותיות. לא ניתן להתיחס לקטעים(הטקסט משובש).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



