מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפחתת מינון של קרדילוקדליה18/02/2014
לד"ר שלום רב:
אני לןקחת כבר 3 שני קרדילוק 2.5 מ,ג פעם ביום ולאחרונה מרגישה יותר טוב ורוצה להפחית ל1.25 מ"ג ביום על דעת עצמי האם יש בזה סיכון?
תודה רבה
דליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפחתת מינון של קרדילוק - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר18/02/2014איני יכול לתת יעוץ בלי להכירך. אנא התייעצי עם הרופא שנתן לך את הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב לב איטינילי15/02/2014
בת 67 תמיד היה קצב לב איטי בסביבות 60, לפני 3 שבועות הגעתי למיון עם קצב לב לא סדיר.(גם ראו באקג) מאז אני מטופלת בפרופקס 150 מיליגרם פעמיים ביום. קצב הלב בסדר אולם הוא מאוד איטי בסביבות 50 לדקה. אני מאוד עייפה ואין לי כוח, (לא אותה אשה שלפני 3 שבועות) אני לקוחת נורווסק 10 מיליגרם, טרייטסט ואספירין. שאלתי היא איך ממשיכים מכאן? האם אני עשויה לעבור השתלה של קוצב לב? לאן רופא המשפחה צריך לשלוח אותי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב לב איטי - תגובה
פרופ` דוד רוט16/02/2014אם יש צורך בטיפול תרופתי כמו פרופקס הגורם לקצב לב איטי לעיתים כדי לאפשר את הטיפול דרוש קוצב לב. כדי לקבוע אם את זקוקה לקוצב או לשינוי הטיפול התרופתי יש לפנות לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבלציהרון14/02/2014
בהמשך לאבלציה שכשלה ,
אם אכן זאת פגיעה בסיב הנוסף ,
האם זה ניתן לאיחוי? או לטיפול?
האם באבלציה השנייה יהיה ניתן לטפל בזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2014המטרה באבלציה השניה היא להשלים את המלאכה ולנתק את הסיב באופן מלא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דפיקות לב חזקותאביב14/02/2014
בזמן האחרון יש לי דפיקות לב חזקות מאוד אך לא מהירות(דופק סביבות 60 ומטה)
כמו כן אני סובל מהתקפי חרדה לעיתים אך אלה התבטאו בקוצר נשימה ולא דפיקות לב
האם ייתכן שאלו התקפי חרדה או שיש לעשות בירור יותר מקיף מזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דפיקות לב חזקות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2014כדאי לעשות אקג בזמן ההתחושה אם כי סביר שאין מדובר בבעית לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב בהתאוששות ממאמץרונית14/02/2014
שלום רב
בני בן 25 בריא בדר"כ, בעל כושר ספורט גבוה, עשה בדיקת מאמץ שבכללי יצאה בסדר.
הבעיה היחידה שנמצאה היא הפרעות קצב במשך זמן ההתאוששות מהמאמץ. מדופק גבוה של 191 בשיא לירידה של 117 לאחר 5 דקות. בזמן זה נצפו הפרעות הקצב.
אודה לך אם תוכל הסביר את משמעות הדבר.
תודה רונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב בהתאוששות ממאמץ - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2014איו מספיק מידע כדי שאוכל להתייחס. אנא צרפי צלום של ההפרעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקה
רונית14/02/2014
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות קצב בהתאוששות ממאמץ - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/02/2014איכות הצילום ירודה אך נראה שמדובר ב SVT בעת ההתאוששות. לרוב לא מדובר בבעיה מסוכנת. מציע שתיגשו למומחה להפרעות קצב כדי לקבל יעוץ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על התשובה המהירה
רונית15/02/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבלציהרון13/02/2014
פרופסור אלדר,
מודה לך על התגובה המהירה.
היו שתי שאלות שלא ענית ,
אשמח לקבל תשובה.
1.עשיתי אבלציה לפני שבוע ומעולם לא היו לי התקפים של הפרעות קצב במהלך היום כמו שיש לי אחרי האבלציה .
האם זה כשל של האבלציה כלומר פגעו בסיב הולכה אחר, או שסתם העירו את הsvt ?
או שלוקח זמן לחזור למצב ההתחלתי , טרם כניסתי לאבלציה?
2.האם באמת יצליכו בפעם השנייה בהרדמה כללית ?
יש לציין שעבדו עליי 4 שעות .האם זה דבר שקורא ומזמינים את החולה לפעם ,שנייה?
ומאחר ואמרו שהלב צריך לנוח , נאמר לי לחזור פעם שנייה .
3האם ההפרעה שממנה שאני סובל מסוכנת? הלב עובד קשה רץ מהר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/02/2014יתכן שאכן זו תוצאה של פגיעה חלקית בסיב הנוסף. קרוב לודאי הבעיה אינה מסוכנת. לעתים נכשלים באבלציה, ואז יש לחזור ולנסות. איני יודע אם יצליחו בפעם השניה (עם או בלי הרדמה). לעתים מטופלים מחליטים לנסות מרכז אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/02/2014יתכן שאכן זו תוצאה של פגיעה חלקית בסיב הנוסף. קרוב לודאי הבעיה אינה מסוכנת. לעתים נכשלים באבלציה, ואז יש לחזור ולנסות. איני יודע אם יצליחו בפעם השניה (עם או בלי הרדמה). לעתים מטופלים מחליטים לנסות מרכז אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/02/2014יתכן שאכן זו תוצאה של פגיעה חלקית בסיב הנוסף. קרוב לודאי הבעיה אינה מסוכנת. לעתים נכשלים באבלציה, ואז יש לחזור ולנסות. איני יודע אם יצליחו בפעם השניה (עם או בלי הרדמה). לעתים מטופלים מחליטים לנסות מרכז אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבלציהרון13/02/2014
שלום רב,
עשיתי אבלציה לפני שבוע.
האבלציה לא צלחה מאחר ולטענת הקרדיולוג ,זזתי כל הזמן במהלך הניתוח.
האבלציה בוצעה בהרדמה מקומית ואמרו לי לחזור לאבולוציה שנייה .
האבלציה נכתב:״ אירועים חוזרים של svt תלוי בbypass עם va מתארך בrbbb.
ומעברים תכופים מתוכם לaf , היה קושי להתייצב בשל תנועה של החול ומעברים תכופים לaf שהצריכו היפוך.
שאלותיי הם:1.אני עשית את האבלציה בגלל קושי בספורט בחלק של ההרפייה.
מדוע אני נתקף בהפרעות קצב במהלך היום שלא היו לי מעולם בתדירות כה גבוהה?
2. האם הרדמה כללית. תעזור יותר?
3. מה קורה אם אקבל svt בשינה, האם אקבל דום לב מאחר ובאבלציה עשו היפוך כי הלב יצא משליטה ובשינה אני לא בשליטה?
4. אני בחור צעיר פחות מ30, למה לא בדקו האם יש לי בעיה של מגנזיום או בעיה של בלוטת התריס שהיא יכולה לגרום להפרעות קצב?
5.מה עם מי טוניק האם עוזר להפרעות קצב?
6. מתי מרגישים יותר טוב אחרי אבלציה?
7. האם ההפרעה שאני סובל ממנה מסוכנת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבלציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/02/2014בהנחה שהאבחנה של svt תלוי bypass נכונה , התדירות עשויה לעלות עם השנים בשל שינוי של תכונות ההולכה החשמלית עם הגיל. אין סיכון לדום לב בעירות או בשינה. ההיפוך באבלציה נעשה בשל af שאינו מסכן חיים. יש לבדוק תפקוד בלוטת התריס )אנו עושים זאת תמיד). מי טוניק אינם עוזרים. אחרי אבלציה מוצלחת חשים מיד בטוב (התקפי ה svt נעלמים). בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי אבלציה קור בידייםאינגה11/02/2014
אני כשבוע אחרי אבלציה .. מטופלת באספירין. משום מה עכל הזמן קר לי באצבעות הידיים כמעט כל הזמן, גם אם בשאר הגוף חם לי האצבעות קפואות. יש הסבר לזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי אבלציה קור בידיים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר11/02/2014איני יכול לחשוב על קשר כלשהו לאבלציה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה בין פרוקור ל פרופקסאריה11/02/2014
שלום, מתי מטפלים בתרופה אחת ומתי בשנייה ? האם זה נובע מסוגים שונים של הפרעות קצב?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה בין פרוקור ל פרופקס - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר11/02/2014שתי התרופות משמשות לטיפול בהפרעות קצב. עם זאת מנגנון הפעולה שלהן שונה ולשתיהן יתרונות וחסרונות. הרופא צריך לשקלל את נתוני המטופל, מהות הבעיה ומאפיני התרופות ועל סמך זאת להמליץ על הטיפול המתאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב בלבחיים07/02/2014
לאחרונה, אני מרגיש לפני השינה שינוי בקצב הלב, מין קצב מוגבר למשך כמה דקות.
השאלה היא האם זה יכול לנבוע מתופעה של חרדה?
בן 47, לא משתמש בכדורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב בלב - תגובה
פרופ` דוד רוט08/02/2014חרדה יכולה לגרום לתחושה כזו אולם גם הפרעת קצב לב יכולה. לכן כדאי לפנות לרופא לברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- procor 200 בכתישת כדורפנינה06/02/2014
אני לוקחת פרוקור הרבה שנים. אני אמורה לעבור ניתוח בריאטרי שרוול. האם ניתן לכתוש את הכדור להקלת הבליעה? אולי יש בטיפות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר procor 200 בכתישת כדור - תגובה
פרופ` דוד רוט06/02/2014ניתן לחצות את כדור הפרוקור ל 2 וניתן לכתוש אותו. אבל לא בטוח שצריך כיון שניתוח בריאטרי לא פוגע בבליעה. הוא מקטין את כמות האוכל שיכל לעבור דרך הקיבה. אבל לא אמור להפריע למעבר כדור. כדאי להתיעץ עם המנתח לגבי הצורך לכתוש את כדור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק איטי מאודבן יעקב02/02/2014
בן 70 וסכרתי למעלה מ 20 שנה. מטופל באינסולין ובתרופה להורדת לחץ דם אקספורג'
5 / 80 במשך כשנתיים. לאחר תקופה עם טריטייס שלא הגיע ליעד. בנוסף גם קסטרל לערמונית מוגדלת. לאחרונה שמתי לב לדופק נמוך של 47 עד 48 לדקה במשך היום במצב של ישיבה ללא סימטומים כלשהם. בדרך כלל היה 56-60 .
לחץ הדם בין 100 ל -135 סיסטולי ו -60 עד 80 דיאסטולי.
השאלה האם ניתן להמשיך בביטחון עם הטיפול הנוכחי ואם לא מה החלופות המועדפות ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק איטי מאוד - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר02/02/2014התרופות שאתה לוקח אינן מאיטות את הדופק. מציע שתעשה אק"ג ובהנחה שאינו מראה פתולוגיה מעבר לדופק נמוך ואתה אינך חש כל סימטומים - אין צורך לעשות דבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק נמוך מאוד
בן יעקב02/02/2014תודה רבה על התשובה הבהירה והמהירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטר תוצאהדניאל29/01/2014
daniel 28/01/14 | 21:01
קחבלתי את התוצאות דופק מקסימלי 146 מינימלי 38 קצב בסיסי היה סינוס... נצפו מאת פעימות מוקדמות ממקור על חדרי. ועדיין כשיש לי דופק מהיר במנוחה יש לי כעבי ראש סכרכורות כעבים באזור הלב, קשאי נשימה. אני משרת בקרבי פרופיל 97 ואני חןשש שהם לא יעשו עם זה כלום . מה אלי לעשות במצב כזה. ועוד דבר בגלל הכעבים אני תמיד חולה וקופה בכל שעות היום. דופק ממוצע לפי ההולדר הוא 71 . בזמן האחרון אני מתורר מכעבים באזור החזה ולא מתליח ל ירדם עד שזה עובר . במצב כזה יוצא שאני יושן פחות מארבע שעות ביממה אני מפחד שיקרה לי משהו
חזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר תוצאה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/01/2014ההולטר שלך תקין. מציע שתפנה לרופא היחידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טמוקסיפןמיכל26/01/2014
שלום רב,
רציתי לשאול האם טמוקסיפן עלול להגביר קצב לב וופעימות מוגברות.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טמוקסיפן - תגובה
פרופ` דוד רוט27/01/2014טמוקסיפן לא משפיע על קצב הלב ולא אמור לגרום לדפיקות לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאלונה26/01/2014
שלום
האם ידוע לכם מקרים של qt קצר ?
האם ידוע מהי התרופה המתאימה לטיפול בהפרעה זו אם בכלל ?
אשמח לכל מידע אפשרי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/01/2014אכן התופעה ידועה ויש מטופלים בארץ. יש תרופות לטיפול בתופעה אך יש לגשת לממחה בנושא כדי לקבל מידע אחראי ופרטני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)



