מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סטורציהגיא04/09/2014
שלום
בן 39 לא מעשן (גם לא בעבר)
מדדתי סטורציה במד ביתי, זה נע בעיקר סביב ה 94, לפעמים 95, ולפעמים 92-93.
הייתי בביקור אצל מישהו בבית חולים, בדקתי במד סיטורציה של המחלקה, והתוצאה היתה דומה, 94.
האם זה נחשב תקין לגמרי לאדם שלא מעשן בגילי?
מה יכולה להיות הסיבה לכך?
והאם זה בהכרח קשור לריאות או יש סיבות אחרות אפשריות?
מדוע מקובל לומר שמ 90 ועד 100 זה תקין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטורציה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר04/09/2014הערכים התקינים הם בין 95 ל 98% אך "לא מתרגשים" עד 90% (שם יכולה להיות הדרדרות מהירה במקרי קיצון). הסיבה העיקרית לערכים נמוכים (בגובה פני הים) היא פגיעה תפקודית ריאתית (עישון פסיבי, מחלות ריאה שחונות) וכן אנמיה או פגיעה בכושר הקישור של הכדוריות האדומות. הבדיקות שלך גבוליות אך בהחלט לא בתחום המסוכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רצף פעימותמירי26/08/2014
היי
בריא אקו תקין בן 40
פעם בשבוע לערך רצף פעימות כאילו הלב התבלבל
מלחיץץץץץ
בהולטר לא עלו
האם יש לזה שם?
מסוכן ברצף?
תודה
לחוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רצף פעימות - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/08/2014קשה לדעת מה המשמעות רק מהתיאור המילולי. מציע להרכיב מכשיר loop recorder (ניתן לקבל דרך קופ"ח) כדי לרשום אק"ג בזמן סימפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלכשעצמו רצף פעימות מוקדמות מסוכן?
ש26/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה. רקע לבבי?ניר22/08/2014
שלום
חולה בן 65 דמנטי סיעודי, פונה לבית החולים עקב אספירציה קשה באמצע הלילה בזמן שינה, היה כחול ועם סיטורציה נמוכה וקוצר נשימה.
בבית האבות עשו סקשן ופונה בנט"ן למיון כשהוא בקוצר נשימה ונושם כמו טרקטור.
במיון קוצר נשימה קשה, חירחר מאוד, דופק 145, קיבל טיפול בחמצן - אינהלציה - סקשנים (יצא המון הפרשות, אך ייתכן והוא כל הזמן שאף עוד ועוד הפרשות שעלו באמצעות הקאה, לא הכניסו זונדה במיון) והוחל טיפול אנבטיוטי, בהמשך היה ניסיון בסיוע של בי פאפ.
לאחר כתשע שעות לערך הוחלט לבצע אינטובציה ולהנשים עקב נפילת לחץ דם.
לאחר הנשמה ירידת הלח"ד הוחמרה, טופל בדופמין ונור אדרנלין. וכמובן טיפול אנטיביוטי, טיפול תומך במשתנים עקב ירידה בתפקוד כליות.
היה מונשם כשבועיים, אך גם לאחר סיום ההנשמה עדיין מתקשה בנשימה, נשימות מהירות ושטחיות, שימוש בשרירי עזר לנשימה, רואים זאת בצוואר, וכן ניתן לראות תנועות "סחיטה" של הבטן, ריבוי ליחה (שמטופל ע"י סקשנים ופיזותרפיה נשימתית, בצילום יש עדיין תמטים, מחובר באופן קבוע לחמצן.
רציתי בבקשה לשאול:
1. האם העובדה שתשע שעות הוא נשם עם מאמץ קשה מאוד בכוחות עצמו, עם דופק של 145 גרם לנזק לריאות? ללב (עומס על הלב, התקף לב)?
לשרירי הריאות? או לשרירים אחרים?
2. האם העומס הנ"ל זו הסיבה לנפילת הלחץ הדם וקריסת הכליות? או הספסיס?
3. האם העובדה שהוא מתקשה בנשימה ונושם מהר, זה בגלל התמטים והליחה? או עקב פגיעה בשרירי הנשימה? ניתן לבדוק את זה? יש משהו לעשות במקרה של פגיעה בשריר?
4. יש סיבה לחשוד שקוצר הנשימה הוא על רקע לבבי? במיוחד לאור השעות הארוכות במיון עם דופק גבוה מאוד ומאמץ נשימתי גדול.
5. יש סיכוי שיחזור לנשום כמו שצריך וללא חמצן?
זה יצא קצת ארוך, אך אעריך מאוד אם אקבל מענה על הכל.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי נשימה. רקע לבבי? - תגובה
פרופ` דוד רוט24/08/2014לפי המהלך שתארת הסיבה לדרדרות היתה אספירציה ודלקת ריאות שבאה בעקבותיה.
מצב זה גורם לעומס רב על מערכות הגוף ועלולים להיות סיבוכים בינהם גם התקף לב. נפילה בלחץ דם לאחר התחלת הנשמה היא תופעה מוכרת.
אין לי אפשרות לקבוע האם במקרה זה היה גם התקף לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך שאלהמריה21/08/2014
המון תודה על התגובה המהירה!!!
האם תוכל להסביר בבקשה מה המשמעות של היפוך גל T לסירוגין?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט21/08/2014לרוב זהו ממצא חסר משמעות. לעיתים הוא מכוון לאסכמיה לבבית כלומר הפרעה בזרימת דם ללב. לכן אם יש לך כאבי חזה מדי פעם, כדאי לברר זאת על ידי בדיקת מאמץ, אקו במאמץ או מיפוי לב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטרמריה21/08/2014
שלום,
להלן תוצאות הולטר 24 שעות,האם הבדיקה תקינה?
הקצב הבסיסי:קצב סינוס
מהירות מינימלית:58
מהירות מקסימאילית:173
מהירות ממוצעת:85
הפרעות קצב חדריות VPC’S:לא נצפו.
הפרעות קצב על חדריות APC‘S:
נצפו סה''כ 21 APC'S במשך הבדיקה .( עמ' 6 )
הפרעות הולכה:לא נצפו.
פעילות קוצב:
שינויים משמעותיים בקטע st:לסרוגין נצפה היפוך גלי T.
תלונות הנבדק:לסרוגין נצפה היפוך גלי T.
הממצאים בהתאם לתלונות:
הערות/סיכום:
נצפו קטעי סינוס אריתמיה ספורים עם מרווחי R--R עד 1.32 שניות .( עמ' 22 ) בשעה 21:34 נצפה קטע של SINUS TACHYCARDIA במהירות עד 173 פעימות לדקה שנמשך כ--20 דקות.( עמ' 10--7 )
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר המשך
מריה21/08/2014הרופא שלי נמצא בחופשה עד סוף ספטמבר.
הופנתי לבדיקת הולטר בעקבות תלונות על הרגשת החסרת פעימה ,התקפים של דופק מהיר וכאבים בחזה.חשוב לציין שכבר כמה שנים אני סובלת מהסימפטומים האלה ומהתקפי חרדה .
ביום של הבדיקה הייתי באימון כדורשת בגלל זה יש סינוס טכיקרדיה בשעות הערב.
האם לדעתך התוצאה דורשת ברור מידי או שניתן להמתין לשובו של הרופא מהחופשה ?
האם לדעתך יש צורך בביצוע בדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההולטר המשך - תגובה
פרופ` דוד רוט21/08/2014ההולטר מראה קצב לב תקין עם מספר לא רב של פעימות מוקדמות שאין בהן סכנה אך שיכולות לגרום לתחושת חוסר פעימה. לא היו הפרעות קצב אחרות בהולטר.
כדי לברר סיבה לכאבים בחזה יש לבצע בדיקת מאמץ או מיפוי לב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון מינימלי לטמבוקורבינה20/08/2014
שלום רב
אני נוטלת 50 מ"ג טמבוקור ביום (25X2) מחמת פעימות מוקדמות סימפטומטיות שהיו לי בעבר. עיון מדוקדק באתרי תרופות העלה כי המינון המינימלי של התרופה האנטי אריתמית הזו הוא 100 מ"ג (50X2).
שאלתי: האם יש השפעה במינון זה (50 מ"ג) אותו אני נוטלת על מניעת פעימות מוקדמות (ממקור עלייתי) או אפילו על מניעה של פרפור עליות (תיאורטי) בעתיד?
או: שמינון זה כמוהו כאי נטילת תרופה כלל, כלומר כאילו אפס מינון.
לציין ש'נתקעתי' במינון זה בדרך לירידה טוטאלית מן התרופה, זאת מכיוון שאני חוששת לחדול לגמרי ממנה...
ועוד אציין כי לפני כשנתיים עברתי צריבה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים (אירוע חד פעמי).
בתודה וברכה
אריאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינון מינימלי לטמבוקור - תגובה
פרופ` דוד רוט20/08/2014גם למינון של 50 מג ביום יש השפעה - כמובן שהיא קטנה מההשפעה של 100 מג ביום.
כדאי שתפני לקריולוג שלך שיחליט אם את זקוקה לטמבוקור. אם יתברר שאת לא זקוקה לתרופה כדי יהיה להפסיק אותה כליל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוטוליוםשי15/08/2014
שלום לפני 10 חודשים סבלתי מארוע פירפור פרוזדורים שחלף ספונטנית מזה שמונה חודשים אני סובל מצ רבות ובחילות וכרגע מטופל בקונטרולוק.נגד הבחילות הומלץ לי מוטיליום אבל בעלון התרופה רשום שמי שסובל מהפרעות בקצב הלב אסור לו לקחת תרופה זו .האם מותר לי לקחת מוטוליום לאור ארוע חד פעמי של פירפור פרוזדורים האם יש תרופה אחרת נגד בחילות ?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוטוליום - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/08/2014אין מניעה שתיקח מוטיליום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו לב במאמץבינה14/08/2014
שלום רב
בן 67, בריא בד"כ ומבצע באורח קבוע פעילות ספורטיבית.
בתוצאות אקו לב במאמץ שנערך במסגרת בדיקות שגרתיות נרשם בין השאר:
חדר שמאל: דפנותיו מעובים במידה קלה (דופן אחורית 10, ספטום 13 - 12 מ"מ)
מסתם אאורטלי מסויד עם מפל לחצים גבולי 10/20 ממ"כ.
סינוס, LAHB
כל השאר - תקין.
האם אוכל לקבל הסבר לנ"ל ? והאם יש סיכון באופק?
בתודה וברכה
אליעזר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו לב במאמץ - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/08/2014קיימת היצרות קלה של מסתם שדרכו עובר הדם מהלב לכל הגוף. קרוב לודאי לא תדרש כל התערבות במסתם, אך כדאי לעקוב עם אקו פעם בשנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקו במאמץ וארגומטרייהבינה13/08/2014
שלום רב,
בת 64. לפני כשנה ביצעתי בדיקת אקו לב במאמץ שהיה תקין פרט ל- הופעת חסם לא שלם בצרור ההולכה השמאלי. זכור לי שאיש לא התרגש מזה..
השנה ביצעתי בדיקת מאמץ רגילה שהייתה תקינה למעט צניחות 1 מ"מ Upsloping ST
שאלתי: האם בבדיקת מאמץ רגילה ניתן גם כן לגלות חסמים בצרור הולכה? כלומר - אם לא צוין פירושו שלא היה חסם מכל סוג שהוא?
בתודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אקו במאמץ וארגומטרייה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/08/2014האבחנה של חסם בהולכה אכן נעשית במבחן המאמץ (ולא באקו).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעה בקצב הלבאור09/08/2014
אני בת 25,לא שותה,לא מעשנת,משקל תקין,לא סובלת מבעיות רפואיות משמעותיות פרט לאסטמה קלה שאיננה מטופלת בקביעות.
בשנה האחרונה,הרגשתי שהלב שלי כאילו מדלג פעימה מדי פעם במהלך היום.
כמו כן,בתקופה האחרונה אני מרגישה עייפות ותשישות קלה.
בבדיקות א.ק.ג. שעשיתי לפני כשנה,לא נמצא דבר-הכל תקין.בבדיקות דם שעשיתי גם כן הכל תקין.
האם יכול להיות שמדובר בהפרעה בקצב הלב/בפרפור פרוזדורים שהרופאה לא הצליחה לאבחן?האם עליי להיבדק מחדש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעה בקצב הלב - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר10/08/2014התסמין עשוי להתאים לפעימה מוקדמת, ממצא חסר כל משמעות (פרט לתחושה הלא נעימה). אם זה קורה מידי יום, בדיקת הולטר עם יומן בו תצייני מתי ההפרעה קורית, יכולה לאפשר זיהוי מדויק שלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין b12 ופירפור פרוזדוריםשי08/08/2014
שלום.אני בן 50.לפני שנה היה לי ארוע של פירפור פרוזדורים שחלף ספונטנית.אף אחד מהקרדיולגים שבדקו אותי ואשר התיעצתי איתם לא התייחס לנושא של ויטמיןb12 רק לאחר שקראתי מאמר כי מחסור בויטמין זה עשוי לגרום להפרעות בקצב הלב ביקשתי ביוזמתי מרופא המשפחה לבצע בדיקה ובבדיקה של b12 נמצא ערך נמוך של 186 האם יכול להיות קשר בין מחסור בויטמין b12 לפירפור פרוזדורים. עלי לציין כי מיד לקחתי תוסף ולאחר 3 חודשים ביצעתי בדיקה נוספת וזה עלה ל630.הפירפור לא חזר.במידה וקיים קשר כל כמה זמן יש לבצע בדיקה של b12?תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין b12 ופירפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר10/08/2014איני מכיר קשר כזה. הייתי ממליץ לעקוב אחר רמות ה B12 לפחות פעמיים בשנה ולוודא שאינו חורגות מעבר לגבול העליון של התקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרוקוררחל08/08/2014
שלום
האם פרוקור מגביל דופק כמו חוסמי בטא?
כלומר, האם אדם שמתאמץ פיזית או מחמת קוצר נשימה, דברים שבעצם מעלים דופק, והדופק משקף את רמת המאמץ, האם זה נכון גם כשלוקחים פרוקור או שזה כמו בחוסמי בטא שמאיטים את הדופק וקשה יותר לבחון את רמת המאמץ לפי הדופק?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוקור - תגובה
פרופ` דוד רוט10/08/2014לפרוקור יש מספר השפעות ובינהן גם השפעה של חוסם בטא. כלומר הוא גורם להאטת הדופק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי האינדיקציה למתן קלקסן ?גל07/08/2014
ד"ר, פרופ' נכבדים,
כשיש הפרעת קצב עם דופק שמגיע בין 80-90, למשך שעתיים עד שלוש,
האם מלבד הטיפול הקבוע בריתמקס וקונקור יש להזריק קלקסן?
מהי האינדקציה למתן מדללי דם?
כמה זמן צריך להימשך פרפור פרוזדורים כדי שנדע שחייבים להזריק קלקסן?
בעבר שמעתי מהקרדיולוג שבמהלך 24 שעות מתחילת הפרפור אין סכנה מיידית להתהוות קריש דם.. מדובר באדם בן 49 לאחר השתלת כליה שנייה (האחרונה לפני חמישה חודשים), אבלציה מלפני כמה שנים שלא צלחה, הפרפור אחת לשבועיים שלושה למשך כשעתיים כל פעם.
מטופל באופן קבוע בריתמקס וקרדילוק.
תודה רבה,
גל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי האינדיקציה למתן קלקסן ? - תגובה
פרופ` דוד רוט07/08/2014הצורך בטיפול נוגד קרישה לאדם עם פרפור פרוזודרים לא קשור לתדירות ארועי הפרפור או למשך שלהם. הצורך נקבע לפי רמת הסיכון לארועים תסחיפיים.
את רמת הסיכון קובעים לפי פרמטרים קליניים בינהם גיל האדם ומחלות כרוניות אם ישנן. דרך מקובלת להעריך סיכון היא באמצאות מדד הנקרא CHADS2.
במידה ומקבלים 2 נקודות ומעלה של מדד זה מומלץ לטפל בנוגד קרישה.
הקרדיולוג שאמר לך שבמהלך 24-48 שעות ראשונות לפרפור אין סכנה לקריש צודק אך התכוון לחולה שעומד לפני פרוצדורה של היפוך קצב ולא לצורך בטיפול נוגד קרישה כרוני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך
גל07/08/2014תודה רבה על תגובתך המהירה, כיצד ואיך ניתן לבצע מדד הנקרא CHADS2 ?
לדעתך, נכון יהיה להזריק קלקסן ולא לקחת סיכון מיותר?
הוא לא מקבל טיפול כרוני של מדללי דם , אין לו מחלות כרוניות מלבד השתלת הכליה שעבר לאחרונה, כל המדדים שלו תקינים כולל בדיוקת מעבדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת ברשותך - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר07/08/2014קל למצוא בגוגל את חישוב ה chads. לגבי הקלקסן, כאמור, אין נתונים. בכל מקרה, איני נוהג לתת נוגדי קרישה למטופלים עם chads נמוך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה - עזרת לי רבות
גל07/08/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםרחל06/08/2014
שלום
האם פרפור פרוזדורים יכול לבוא גם לאדם שלא סובל ממחלת לב? (ברקע קוצב לב בגלל ברדיקרדיה)
מדובר בחולה בשנות השישים, מורדם ומונשם לאחר אספירציה קשה - דלקת ריאות ונפילת לחץ דם.
באחד הפעמים שבוצע פיזותרפיה נשימתית הופיע פרפור פרוזדורים, טיפול באיקורור לא עזר, לאחר העמסת פרוקור בעירוי הדופק חזר לעצמו.
האם יש קשר בין הטיפול של הפיזותרפיה נשימתית לפרפור?
האם זה מסוכן לכשלעצמו?
האם צריך לעשות בירור לסיבה לפרפור? האם זה מעיד על כשל/בעיה לבבית?
כמה זמן יש להמשיך בפרוקור (בכדורים) ?
האם זה דורש טיפול קבוע בנוגדי קרישה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט06/08/2014פרפור פרוזדורים יכל להופיע גם באנשים ללא מחלת לב. מחלת ריאות יכולה לגרום לפרפור פרוזדורים. פזיותרפיה נשימתית לא סביר שתגרום לפרפור פרוזודורים.
טיפול בנוגדי קרישה ניתן אם יש סיכון ליצירת קריש דם בפרוזודור זה נקבע לפי גיל האדם ומחלות רקע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מקדימות וריטליןאליה05/08/2014
אני אשה בת 61.5. סובלת מזה כשנה מVPBeats . כיום מקבלת איקקור 80מ"ג X2 (בוקר וערב), וקרדילוק 5מ"ג פעם ביום. גם עם הטיפול הזה אני מרגישה מאד הפרעות-קצב שנמשכות שעה ויותר, אחת ל3-4 ימים. בנוסף, אני צורכת קונצרטה 54מ"ג, באופן לא סדיר (פעמיים בשבוע בערך, לפי הצורך). אישית - אינני מבחינה בהשפעה כלשהי של הקונצרטה, ולא היה שיפור כאשר הפסקתי לצרוך את זה למשך כ-3 חדשים. האם יש קשר בין שני הדברים? להפסיק לחלוטין עם הקונצרטה? בתודה . אליה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מקדימות וריטלין - תגובה
פרופ` דוד רוט05/08/2014פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה מאד המתרחשת לרוב באנשים שלא נוטלים ריטלין.
הקשר בין ריטלין להפרעות קצב אינו מוכח בספרות הרפואית.
אם את לא מבחינה בקשר בין הפעימות המוקדמות לריטלין גם זה תומך בכך שאין קשר בין הריטלין ל VPBS.
לכן אם הריטלין תורם להרגשתך כדאי להמשיכו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



