מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הולטר אקגיעקב05/06/2014
להלן ממצאי הולטר א ק ג. האם הבדיקה תקינה. אם לא, מה הבעייה?
שינויים משמעותיים בקטע ST
דפיקות לב מואצות ב 11.18 – מקצב סינוס 66 פ/ד. 12.14 - מקצב סינוס 61 פ/ד. 12.42 – סינוס 61 פ/ד. 14.24 – סינוס 69 פ/ד. 14.32 סניוס 68 פ/ד. 18.28 – סינוס 59 פ/ד. לסיכום בזמן כל התלונות נצפה מקצב סינוס 59-69 פ/ד.
תלונות הנבדק:
דפיקות לב מואצות ב 11.18 – מקצב סינוס 66 פ/ד. 12.14 - מקצב סינוס 61 פ/ד. 12.42 – סינוס 61 פ/ד. 14.24 – סינוס 69 פ/ד. 14.32 סניוס 68 פ/ד. 18.28 – סינוס 59 פ/ד. לסיכום בזמן כל התלונות נצפה מקצב סינוס 59-69 פ/ד.
הערות/לסיכום
נרשמו כ 4 פעימות פרוזדוריות מוקדמות (אחת מהן – ללא הולכה) וזוג פרוזדורי. בלילה נצפו קטעי חסם פרוזדורי- חדרי מדרגה ראשונהה ושנייה, מסוג מוביץ I, ונקבך, אשר גרמו ל 28 הפוגות של 1.9 – 2.7 שניות. שאר – ב.מ.פ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר אקג - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר06/06/2014בזמן שחשת פעימות מואצות נרשם קצב תקין לחלוטין. איני יודע מדוע יש לך תחושת דופק מהיר, אך בכל מקרה התופעה אינה מדאיגה ולא מדובר בבעיה שמקורה בלב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטר לחץ דםיאיר02/06/2014
שלום
בן 39
במדידות במרפאה לחצי השם משתנים, לעיתים גבולי, לעיתים תקין, לעיתים מעט גבוה.
לא מעשן, לא סוכרתי, אך יש עודף משקל.
קיבלתי הפניה לבדיקת הולטר לחץ דם, מצ"ב סיכום התוצאות.
האם זה תקין?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר לחץ דם - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2014הבדיקה מראה שבכמחצית משעות היממה לחץ הדם גבוה מהרצוי. לפיכך יש להוריד את לחץ הדם. עליך לפנות לרופא המשפחה להערכה והמלצות טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הולטרעע02/06/2014
האם לבדיקת הולטר להפרעות קצב מספיק 3-4 פינים או כדאי לעשות עם 12 פינים
האם יש לכך משמעות ?
הובחנו לי בעבר פעימות מוקדמות חדריות 10% .ההולטר שבוצע בעבר היה 7 פינים
צריכה כרגע לבצע הולטר ל48 שעות האם יש משמעות ל 3-4 פינים או 12 ? מה ההבדל מבחינת אבחון הפרעות הקצב ? סוגי הפרעות הקצב וכו,
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2014ברוב המקרים מספיקים 3 חיבורים. במקרים בהם צריך 12 חיבורים הקרדילוג המפנה מציין זאת בהפניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מבוהלגל01/06/2014
שלום בן 32 מעשן עובד עבודה פיזית קשה . כבר שבוע אני מרגיש כמו לחץ קטן בחזה עם קצת קושי נשמתי . כלומר כל הזמן אני לוקיח נשימות עמוקות . לציין שאני כל שנה שנתיים עושה מבחן מאמץ ואקו שהם תקינים .
השבוע עשו לי אגב ואמרו לי שהוא לא תקין ורשמו באקג תבנית של EARLY REPOLARIZZTION. שלחו אותו לבית חולים עשו לי בדיקת ששמה טרפולין ואמרו לי שהיא תקינה וצילום חזה .
רופא המשפחה שלח אותי למבחן מאמץ ואקו לב . לציין כבר שבוע מרגיש כמה פעימות מוקדמות או לא יודע מה זה . אשמח להבין מה ממצא האקג EARLY REPOLARIZZTION
האם הוא מסוכן ?אני עובד עבודה מאוד פיזית וקשה
תודה גל
אני מצטרף את האקג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבוהל - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2014ממצא של רפולריזציה מוקדמת באקג אינו מסוכן. במידה ומבחן מאמץ תקין ואקו לב תקין אין בעיה לבבית כעת. העישון לעומת זאת כן מסוכן וגורם להתקף לב במיוחד בגברים צעירים. לכן כדאי להפסיק לעשן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוי
גוי02/06/2014מה זה אומר אין בעיה לבבית ״כעת״ למה ההפרעה או הממציא הזה מביא לתקף לב או הפרעות קצב מסוכנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגוי - תגובה
פרופ` דוד רוט02/06/2014״הכעת״ לא קשור לממצא באקג אלא לעובדה שאתה מעשן. מבחן מאמץ תקין אומר שאין חסימות בעורקי הלב בזמן ביצועו. אם ממשיכים בהרגלי חיים מזיקים כמו עישון מבחן מאמץ לא נותן תעודת ביטוח לעתיד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמותגל27/05/2014
שלום ד"ר רוט,
אובחנתי כסובלת מפעימות מוקדמות, בעיקר ממקור חדרי. זה מלווה גם בדופק מהיר . היה גם אירוע VT קצר (שנמשך 3 דקות). בדיקות דם תקינות. כל הפעמים שביצעתי אקו לב - יצא תקין. למעט, אי ספיקה מינימלית (שהרופא מסר שאין לזה משמעות).
בשבועיים האחרונים התגברות משמעותית של הפעימות המוקדמות. ביצעתי שוב אקו - יצא בדיוק כמו קודמיו. אני ממש מרגישה כל פעימה מוקדמת - כך עשרות פעמים ביום.
מחוברת ללופ ריקורדר - המזדהה כמובן את הפעימות, אך כמובן שבקצב שזה קורה איני יכולה לשדר כל פעימה. זה לא מעשי. כך שמה שאני משדרת הן למעשה 'דוגמיות'.
נוטלת נורמיטן 25 מ"ג בהמלצת הקרדיולוג. אני מרגישה כי זה כבר לא משפיע.
האם כדאי לשקול חלופה תרופתית? האם קרדילוק יעיל יותר? אני יודעת שיש טיפול ספציפי יותר להפרעות אלה- אך יודעת שזה גם עשוי לגרום לתופעות לוואי. האם כדאי לחזור על הבדיקות? לבצע בדיקות נוספות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט27/05/2014כדאי שתפני לקרדיולוג מומחה להפרעות קצב (אלקטרופיזיולוג) שיעריך האם יש צורך בברור נוסף או בטיפול תרופתי אחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מגנזיום מונע פרפור פרוזדוריםשגב24/05/2014
/פעימות מוקדמות?
בהמשך לשאלתי מ-9/5 ותשובת ד"ר דוד רוט מ-10/5 שכנראה היו לי פעימות מוקדמות ,בתאריך 11/5 בבוקר,לפני שיצאתי לאימון ההליכה נטלתי בנוסף לקרדילוק(2.5 מ"ג) ולטמבוקור(50 מ"ג) גם-400 מ"ג מגנזיום ציטרט כי הרגשתי כיווצים בשרירי הרגלים לפני האימון,אחרי האימון בדקתי לחץ דם ,הפרעות קצב,או פעימות מוקדמות ולא נתגלה שום סימן לא בבדיקה בעורק הצוואר ולא ע"ג הצג של המכשיר לבדיקת ל"ד,הנחתי כי זה בגלל האימון,בדקתי בערב מס' פעמים ואין שום סימן,למחרת שוב נטלתי -400 מ"ג מגנזיום לפני האימון ,לאחר האימון ובמשך היום שוב אין סימנים,ביום השלישי לא התאמנתי(אחרי כל 2 -3 ימים ברצף אני נח יום אחד)אבל נטלתי את המגנזיום ובמהלך היום,גם ללא האימון לא הופיעו שום סימנים וכך עד היום,אין שום סימן להפרעות כל שהן,בתחילת השבוע האחרון אף ירדתי במינון של הטמבוקור מ-100 מ"ג ל-50 מ"ג (לוקח רק פעם ביום)אבל ממשיך לקחת-400 מ"ג מגנזיום ציטרט כל יום ואין שום הפרעות.
עלי לציין שמתאריך 29/4 ועד-11/5 היו לי פעימות מוקדמות כל יום,למרות שלקחתי יום-יום את התרופות במלואן.
2 שאלות ברשותך-א.האם יש קשר בין המגנזיום להעלמות הסימנים?ׁׁׁ(כתב כאן מישהו לפני מס' חודשים שתקופה ארוכה סבל מ-פ.פ. ונטל כמויות עצומות של טמבוקור וזה לא עזר ורק אחרי שנעשתה לו בדיקת כמות המגנזיום בגוף ונתגלה חוסר במגנזיום ולקח כמויות גדולות של מגנזיום,-הפסיקו לו הפרפורים.
ב.איך אפשר לבדוק חוסר מגנזיום בגוף?.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מגנזיום מונע פרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט25/05/2014ניתן לשלוח בדיקת דם לרמת מגנזיום דרך מעבדת קופת החולים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט -תודה על התשובה
שגב26/05/2014לגבי בדיקות מגנזיום בדם.
ומה לגבי נטילת מגנזיום פעימות מוקדמות?אני מדגיש,במשך שבועיים ,למרות שנטלתי קרדילוק+ טמבוקור הפעימות המוקדמות המשיכו עד שנטלתי מגנזיום למניעת התכווצויות באימון הליכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תגובה
פרופ` דוד רוט26/05/2014לא ידוע לי כי מגנזיום מונע פעימות מוקדמות.
אולי אם מדובר באדם עם חסר במגנזיום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר רוט.
שגב27/05/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לשאלה הקודמת ערןערן18/05/2014
שכחתי לציין שאישתי בת 33 בריאה ללא כל כאבים והדבר התגלה במקרה
צירפתי את תוצאות ההולטר המדויקות.
הרופא בקופה המליץ לקחת כדור בשם פרלול (או משהו כזה)למשך 3 חודשים
ואז לבצע הולטר חוזר.
נשמח לחוות דעתך ,בתודה מראש ערן
הקצב הסיסי-קצב סינוס
מהירות מינמלית-45 ממוצעת לדקה
מהירות מקסימלית 114 ממוצעת לדקה
מהירות ממוצעת 69 לדקה
הפרעות קצב חדריות vpc's:
נצפו vpc's בתדירות של 5-472 לשעה,נצפו 9320 vpb's במשך היממה בפיזןר הומגני
נצפו גם קטעי טריגמניה וביגמניה חדרית
בשעות העירנות נצפו 218 ventricular couplets
נצפו 35 קטעי nonsustained v.t בני 3-4 פעימות,במהירות עד 133 פעימות לדקה
משני מוקדים
הפרעות קצב על חדריות apc's:
נצפה apc בודד
שינויים משמעותיים בקטע st:
to rule out postpartum cardiomyopathy* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהמשך לשאלה הקודמת ערן - תגובה
פרופ` דוד רוט27/05/2014אם הרופא שבדק את אשתך אינו קרדיולוג יש לפנות לבדיקת קרדיולוג.
כמו כן יש לבצע בדיקת אקו לב להעריך את תפקוד הלב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת הולטר לא מובנותפרופ` מיכאל אלדר14/05/2014
סובל מחולשה מספר חודשים בדיקת דם תקינה
אקו תקין
ביצעת הולטר וקיבלתי תוצאה שלא מובנת .
האם אפשר הסבר בבקשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת הולטר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/05/2014קצב לב תקין עם פעימות מוקדמות שמקורן בפרוזדורי הלב. הפעימות המוקדמות חסרות משמעות ואינן דורשות ברור או טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה
אודי14/05/2014עוד משהו קטן
רשום : max ve/hour -1
Total beats. 1
מה זה אומר?
סליחה ותודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה קטנה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר14/05/2014פעימה חדרית מוקדמת 1 - חסר כל משמעות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
אודי14/05/2014תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת טמבוקורדבורה12/05/2014
שלום רב
בת 59, אני סובלת בשנים האחרונות מפרפור התקפי עקב היצרות מסתם מיטרלי (כתוצאה ממחלה ראומטית בילדותי). מטופלת בקדילוק ותרופה אנטי אריטמית. בשנתיים האחרונות טופלתי בטמבוקור.
לפני כחודש היה התקף של פרפור וטמבוקור כבר הפסיק להשפיע, קיבלתי במקום פרוקור ובעזרתו חזרתי לסינוס. בגלל שלפרוקור יש תופעות לווי הייתי רוצה לחזור לטמבוקור בעוד כמה חודשים.
האם זה אפשרי שלאחר הפסקת שימוש בטמבוקור לכמה חודשים אוכל לחזור לנטול את התרופה? האם ההשפעה תהיה חיובית?
תודה מראש
דבורה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת טמבוקור - תגובה
פרופ` דוד רוט12/05/2014ארוע אחד של פרפור במשך שנתיים אינו סימן לכשל של תרופה כיון ששום תרופה לא מונעת ארועי פרפור באופן מוחלט אלא מקטינה את תכיפות הארועים. לכן ניתן יהיה לנסות שוב את הטמבוקור לאחר הפסקת פרוקור. את ההחלפה יש לבצע תוך מעקב קרדיולוג כיון שלפרוקור השפעה ארוכה- לאחר שמפסיקים לקחת אותו-יכל להמשיך להשפיע יותר מחודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטילת טמבוקור
דבורה13/05/2014תודה על תשובה מהירה
לא ציינתי שבמשך שנתיים שנטלתי טמבוקור היו ס"כ 3 אירועים של פרפור בשניים מהם חזרתי לסינוס תוך זמן קצר עקב הגדלת מינון של התרופה ורק בהתקף האחרון לא הצלחתי לחזור לסינוס ונאלצתי לעבור לפרוקור. האם זה עדיין לא נחשב לכשל של טמבוקור? כי אני מעדיפה טמבוקור על פרוקור
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטילת טמבוקור - תגובה
פרופ` דוד רוט13/05/2014לדעתי זה לא נחשב לכשלון של טמבוקור. יש להבדיל בין יכולת התרופה להחזיר קצב מפרפור לסינוס לבין יכולתה לשמור על סינוס כלומר להפחית את ארועי הפרפור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוביץ 2בינה11/05/2014
שלום רב
בת 64
בתוצאות הולטר נרשם כדלקמן:
נצפו קטעים עם מרווחי R to R עד 1.8 שניות על רקע 2nd degree AV - Block חלקם מתאימים ל- Mobitz II וחלקם מתאימים ל- Wenckebach.
יש לציין שתופעת וונקבאך כמעט תמיד מופיעה בהולטר, זה מספר שנים, אולם תופעת המוביץ 2 חדשה, ומקריאה באינטרנט מבהילה ביותר.
יש לציין שאין לי שום סימפוטמים בעניין זה.
כיצד עליי לפעול?
(נוטלת 100 מ"ג טמבוקור ליום בגלל פעימות מוקדמות - בהולטר היו ספורות בלבד)
תודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מוביץ 2 - תגובה
פרופ` דוד רוט12/05/2014חזרי לקרדיולוג המטפל עם תוצאות ההולטר- כדי שיבדוק האם באמת מדובר במוביץ 2. אם מדובר במוביץ 2 סביר שיפנה אותך להתקנת קוצב לב. לעומת זאת אם מדובר רק בווקבך ואת חשה בטוב אין צורך בקוצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופהבינה10/05/2014
שלום רב
במוקד רפואי של קופ"ח נרשם לי היום טיפול ב-ציפרודקס 500 פעמיים ביום למשך 6 ימים, עבור דלקת בשלפוחית השתן. בעלון התרופה כתוב שאין ליטול אם יש עבר של הפרעות קצב לב.
לפני כשנתיים עברתי צריבה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים וכיום אני נוטלת טמבוקור 100 מג ביום לפעימות מוקדמות סימפטומטיות (כעת אין הפרעה כזו ולפיכך אני אמורה בקרוב לרדת במינון עד לאפס).
שאלתי: האם מותר לי הטיפול בציפרדקס?
תודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר10/05/2014אין כל מניעה לטיפול בציפרודקס. בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים באקגרויטל09/05/2014
שלום
מטופלת בל.ד ע"י קרדילוק 1.25...הנני בת 52 וסובלת מתופעות גיל המעבר כמו כן יש לי אי ספיקה מזערית של המסתם המיטרלי
שבוע שעבר תקף אותי כאב בחזה.והפרעות קצב לכמה דק..באקג שעשו לי ראו: סינוס סדיר,ציר תקין , גל T ביפאזי ב 5-4V, צניחות ST קלות באותם חיבורים...מה זה אומר?(באמבולנס נתנו לי אספירין) האקו לפני חודשיים תקין חוץ ממה שכתבתי ועוד משהו..התחלתי לקחת הורמונים בשם ליויאל..ולוקחת חצי ואבן ביום לחרדות..לאחר שניסיתי וייפקס וציפרלקס ולא הרגשתי ממש טוב...יש תרופה מומלצת במקום ואבן?
תודה מראש על ההתייחסות
1. שבוע שעבר קיבלת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינויים באקג - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2014כאב בחזה יחד עם שינויים באקג עלולים לנבוע מאוטם שריר הלב. אני מניח שהאמבולנס הביא אותך לחדר מיון ואם כך בוצעו הבדיקות הדרושות לשם אבחון האם מדובר האוטם שריר הלב או לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים באקג
רויטל10/05/2014אכן בוצעו וגם בדיקת אינזים של הלב והכל היה תקין...אבל מה פירוש האבחנה שכתבתי לך?האם תופעה כזו יכולה להופיע בגיל המעבר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים באקג - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2014תופעות גיל המעבר לא משפיעות על תרשים האקג. במידה ואסכמיה לבבית נשללה יש לבצע אקו לב כיון שעיבוי שריר הלב למשל כתוצאה מלחץ דם גבוה עלול לגרום לשינויים באקג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינויים באקג-המשך
רויטל11/05/2014בביה"ח שללו אירוע לבבי וגם לפני כחודשיים בצעתי אקו והכל היה תקין...ובכל זאת תוכל להסביר לי התוצאה? מה זה אומר אם הוכח שאין בעייה בלב חוץ מאי ספיקה קלה על המסתם המיטרלי מזה שנים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת התייחסותך בכל מקרה
רויטל18/05/2014כאמור בביח שללו אירוע לבבי...אקו לב תקין חוץ מהשינויים שכתבתי באקג ובכל זאת שלח אותי קרדיולוג לסיטי לבבי...האם יש סיבה לדאגה? יכול להיות שאקו תקין והסיטי יראה על איכסימה של שריר הלב? מודה מראש על התשובה.האם יש קשר בתופעת זרמים בידיים לכאב בחזה שנובע ממקור לבבי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבקשת התייחסותך בכל מקרה - תגובה
פרופ` דוד רוט20/05/2014אקו במנוחה לא שולל אסכמיה לבבית. לכן יש אפשרות שלמרות שהאקו תקין ה CT יראה הצרות בעורק כלילי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד דלקת ריאות גורם להפרעות-שגב09/05/2014
קצב,או פעימות מוקדמות.?
בן-65,סובל מ-י.ל.ד,הפרעות קצב והפרעות שינה,נוטל ללחץ דם אמלודיפין,להפרעות קצב-2.5 מ"ג קרדילוק+50 מ"ג טמבוקור -פעמיים ביום,להפרעות שינה-1מ"ג קסנקס.
בביקור שגרתי אצל רופא המשפחה לפני כשבועיים(27/4 בבוקר) קיבלתי חיסון נגד דלקת ריאות ושכחתי ממנו,בימים שני ושלישי גם עשיתי אימון הליכה מתונה של -10 ק"מ כל יום,לחץ הדם היה מצוין(ממוצע-110/70),הדופק היה רגיל(כ-65-70 בשעה הראשונה לאחר האימון ואחר כך יורד ל 55-60)ולא היו שום סימנים להפרעות קצב,
ביום שלישי בערב-פתאום מופיע על המכשיר לבדיקת לחץ הדם סימן להפרעות קצב(אני יודע שהסימון על המכשיר-לא מדויק,אבל כשהוא מופיע ב 4-5 בדיקות רצופות,הוא מדאיג),בדקתי גם עם 2 אצבעות על עורק הצוואר ואכן זיהיתי את הפרעות הקצב,בנוסף קבלתי גלי חום עם הזעות(תופעה חדשה)נטלתי עוד 50 מ"ג טמבוקור בנוסף למנת הערב+ 1.25 מ"ג קרדילוק,לאחר כשעתיים ההפרעות נרגעו מעט,אבל לא פסקו,נטלתי את כדורי השינה-שעזרו עוד מעט והלכתי לישון,
בבוקר-עם השכמתי,אני בודק בעורק הצוואר-עדיין יש הפרעות,נטלתי את מנת הבוקר וההפרעות לא פסקו וההזעות חזרו,
נסעתי למרפאת קופת חולים,חיברו אותי מיד למכשיר א.ק.ג. והמכשיר לא מראה שום בעיה,הרופאה שבדקה אותי ראתה את הזיעה ושמעה את ההפרעות בבדיקה עם הסטטוסקופ,אבל לפי מכשיר ה-א.ק.ג לא היו סימנים.
בגלל תופעת ההזעה החליטה הרופאה לפנות אותי לחדר מיון,שם שוב מכשיר הא.ק.ג לא הראה דבר,בקשתי בדיקה נוספת וגם בבדיקה השניה לא נראו סימנים,שאלתי את הרופא מדוע בבדיקה בצוואר אני מרגיש הפרעות קצב,נענתי-"זה שום דבר" שאלתי אם יש קשר בין ההזעות לחיסון נגד דלקת ריאות ,נעניתי שלא.
בהמתנה לתוצאות בדיקות הדם שאלתי את אחד האחיות היא טענה שזה כנראה-פעימות מוקדמות ,"אבל תשאל את הרופא".
גם בדיקות הדם לא הראו דבר ושוחררתי.
למחרת ההזעות חלפו ,אבל על המכשיר לבדיקת לחץ דם ובבדיקה על עורק הצוואר ,ברוב הבדיקות מופיעים סימנים של הפרעות קצב,או פעימות מוקדמות.
מה עלי לעשות נגד הפעימות??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיסון נגד דלקת ריאות גורם להפרעות- - תגובה
פרופ` דוד רוט10/05/2014חיסון נגד דלקת ריאות לא גורם לפעימות מוקדמות. לפי תאורך סבלת מפעימות מוקדמות גם לפני שקיבלת חיסון. פעימות מוקדמות אינן מסוכנות ולכן אין חובה לטפל בהן. אם מחליטים לטפל קרדילוק הוא בחירה טובה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסיכוי להיווצרות קריש דםבינה07/05/2014
שלום
בתשובתו של ד"ר רוט למוטי (2.5.14) בעניין פרפור פרוזדורים הוא כותב כדלקמן:
"מקובל להניח שקריש דם מתחיל להיווצר לאחר 48 שעות של פרפור". ברצוני לברר: האם הכוונה שקריש דם מתחיל להיווצר אחרי שפרפור נמשך 48 שעות (יומיים)? כלומר, משתמע מכך שפרפור קצר אינו גורם בדרך כלל לקריש דם? או שהכוונה היא שקריש דם עלול להיווצר כ-48 שעות מרגע תחילת הפרפור (בלי קשר למשך הפרפור)?
תודה וברכה
אריאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסיכוי להיווצרות קריש דם - תגובה
פרופ` דוד רוט07/05/2014קריש דם נוצר כאשר משך הפרפור עולה על 48 שעות.
ברצוני להבהיר כי אדם הסובל מפרפור התקפי ויש לו גורמי סיכון לתסחיפים זקוק לטיפול נוגד קרישה בקומדין או באחת התרופות החדשות נוגדות הקרישה, גם אם הוא סבור כי כל אחד מהתקפי הפרפור שפקדו אותו עד כה- נמשך פחות מ 48 שעות. זאת כיון שכיום ברור כי אדם לא חש בכל ארועי הפרפור שפוקדים אותו, ולכן סביר שהיו ארועים ארוכים מ 48 שעות שלא חש בהם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדוריםאיציק04/05/2014
שלום רב.
בו 66, בריא בד"כ ולא נוטל תרופות. לפני 7 שנים התחלתי לסבול מהתקפים של פרפור פרוזדורים. בשנתיים הראשונות אחת לחצי שנה, אח"כ הפסקה של 5 שנים ללא פרפור ולפני חודשיים פרפור נוסף. הומלץ לי לקחת כדור רק בשעת ההתקף. pil in the poket. ופניה לחדר מיון.
האם אתם ממליצים לי לעבור אבלציה ולהיפתר מהבעיה לתמיד, או להמשיך בטיפול הנוכחי.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים
איציק04/05/2014ברצוני לתקן שאני בן 56 ולא בן 66.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט05/05/2014אבלציה מומלץ לבצע במידה וארועי הפרפור תכופים וגורמים לסבל למרות טיפול תרופתי. יש לדעת כי אבלציה ראשונה מצליחה בכ 50% מהמקרים.
לפי התרשמותי תדירות ארועי הפרפור אצלך לא גבוהה. כמו כן אתה לא מטופל תרופתית בקביעות לכן לא מדובר בכשלון של טיפול תרופתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)



