מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפרעות קצב וחמת גדררונית02/04/2014
בת 51 עם לחץ דם גבוה והפרעות קצב כפעם בחודשיים.מטופלת בקרדיולוק, טמבוקור ואמלו. מאוזנת בלחץ דם וללא הפרעות קצב עקב לקיחת הכדורים. האם יכולה ליסוע לחמת גדר?או שזה מסוכן עבורי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב וחמת גדר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר03/04/2014איני יודע על איזה הפרעות קצב מדובר אך אם הן נשלטות עם תרופות סביר להניח שאין סיכון ברחצה בחמת גדר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות בקצב הלבשלומית01/04/2014
שלום.
אנסה לדייק בתיאור
בחודשים האחרונים אני חשה בדפיקת לב "נוספת", דבר יוצא דופן בקצב פעימות הלב.
נבדקתי ב א. ג. ג. והכל יצא תקין.
בשבוע האחרון אני חשה במעין "פרפורים" בקצב הלב המלווים בתחושה משונה. לא סחרחורת ולא עילפון. אולי בהלה. אני לא בטוחה.
זאת במצב מנוחה קרה פעמיים בשבוע האחרון בליווי נקודות בחזה בצד שמאל של כאב חד ומתמשך.
מה עליי לעשות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתגובה
שלומית04/04/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפרעות בקצב הלב - תגובה
פרופ` דוד רוט04/04/2014עליך לעבור ברור רפואי כדי לאבחן את סיבת הסמפטומים. אקג אם לא בוצע בשעה שחשת בסמפטומים לא עוזר באבחנה. לכן יש לפנות לקרדיולוג שיתרשם ויפנה לבדיקות הנחוצות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעילות גופניתדני31/03/2014
שלום
בן 40, עם עודף משקל (חריגה קלה מהנורמה בכולסטרול) סוכר תקין.
1. אם עשיתי בדיקת מאמץ לפני כמה חודשים והיה תקין, זה שולל בוודאות בעיה איסכמית, ומשכך אין כל הגבלה בפעילות אירובית בכל רמה (כמובן בלי להשתגע)?
2. מה הסיבה שאומרים שיש לבצע הליכה בקצב שמאפשר עדיין לשוחח? ואם הולכים בקצב שמקשה על שיחה אבל עדיין זה לא קוצר נשימה?
3. כידוע שכמו בכל דבר, גם בפעילות גופנית מתחילים בהדרגה, מה הסיבה לכך? האם כי מערכת שלד ושריר לא בנויה לזה, או שיש גם בעיה מבחינת לב ריאה? זה יכול להזיק או שזה רק עניין פרקטי של קושי? או שמבחינה תועלתית יש חשיבות לבניית הכושר בהדרגה?
4. האם יש הבדל בין רמת המאמץ בפעילות גופנית בין אדם בעל משקל תקין ואדם עם עודף משקל?
האם אפשר לומר שאדם עם 20-30 ק"ג מעל הרצוי בעצם סוחב עליו משקל מיותר וממילא זה כמו מאמץ של אדם רגיל ששם עליו משקולת בזמן הפעילות?
וברמה הפרקטית, אם נניח פעילות אירובית של הליכה נמרצת זה בערך 6 קמ"ש, האם אצל בעלי משקל עודף שיש עליהם עומס גדול יותר, הם ישיגו אותה תוצאה גם במהירות נמוכה יותר?
תודה מראש על ההתייחסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעילות גופנית - תגובה
פרופ` דוד רוט01/04/2014בדיקת מאמץ תקינה לא שוללת מחלה אסכמית ודאות מלאה, אבל אדם שחש בטוב ובדיקת מאמץ שלו בדופק מטרה תקינה לחלוטין הסבירות שיש לו מחלה אסכמית משמעותית קטנה מאד.
לא מכיר המלצה לבצע הליכה בקצב שמאפשר לשוחח. ניתן להעלות את הקצב לכזה שיקשה על שיחה.
הדרגה חשובה כאשר הגוף לא מאומן והכושר הגופני לקוי. אין שום הגיון לא לבצע פעילות גופנית מסודרת במשך שנים ופתאום להתחיל בפעילות תכופה בעצימות גבוהה.
פעילות גופנית יש להתחיל בהדרגה ולהעלות את המשך והקושי עם הזמן במקביל לשיפור בכושר הגופני.
אין הבדל מבחינת התועלת בפעילות גופנית בין שמן לרזה. לשניהם היא מועילה. עדיף להיות שמן ובכושר גופני גובה מאשר רזה לא בכושר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם תרופות SSRI מסוכנות בקשר VPB'S?גיל31/03/2014
לפני כמה שנים אובחנו אצלי (במקרה, ללא כל סימפטומים או הרגשה) VPB מרובים עם טריפלטים. ניסיון אבלציה הסתיים בתוצאות חלקיות ביותר בשל קרבה מסוכנת של המוקד לאבי העורקים. ללא טיפול נוסף.
לפני כשנתיים נעלמו ה-VPB כמעט לגמרי ומאז אני במעקב כל שנה.
כעת נרשמה לי תרופת ציפרמיל נגד דיכאון וקראתי בעלון לצרכן שידוע על תופעת לוואי של גרימת הפרעות קצב הלב.
האם מומלץ לי להימנע מנטילת התרופה לאור הסיכון הזה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם תרופות SSRI מסוכנות בקשר VPB'S? - תגובה
פרופ` דוד רוט31/03/2014פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה גם באנשים שלא נוטלים תרופות כלשהן. פעימות מוקדמות אינן מסוכנות כאשר תפקוד הלב תקין.
תרופות מקבוצת SSRI עלולות לגרום להפרעות קצב חדריות אך השכיחות של תופעת לואי זו נמוכה.
לגבך באופן אישי איני יכל ליעץ עליך לפנות לקרדיולוג שטיפל בך בעבר כדי שיעריך את הסיכון שלך בנטילת ציפרמיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימבלטה והפרעות קצברוני30/03/2014
שלום רב לרופאים
הנני ספורטאי חובב העוסק בריצות למרחקים ארוכים.
מזה כשנה נוטל סימבלטה 60 מ"ג פעם ביום.
לפני כחמישה ימים אובחן אצלי הפרעת קצב ופרפור פרוזדורים למשך כשלוש שעות(וגם חדר מיון..)
על פי דעת הרופאה הכללית, עשוי לנבוע מהסימבלטה וזו תקוותי
האם יש אמת בדבר?
היות ומדובר על מינון נמוך
תודה רבה!!
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סימבלטה והפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט31/03/2014יש דווחים בספרות הרפואית על קשר אפשרי בין פרפור פרוזדורים לסימבלטה. אבל גם אצל אתלטים העוסקים בריצות ארוכות כמו מרתון וחצי מרתון יש שכיחות גבוהה יותר של פרפור מאשר מאוכלוסיה הכללית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימה מוקדמתמורן28/03/2014
שלום רב,
שמי מורן בת 29 במשך כ 10 שנים יש מצבים של לפחות פעמיים בשבוע שיש לי מאין תחושה של פעימה מוקדמת לפעמים רצופה של 10 שניות ולפעמים לשניה ממש כאילו הלב הפסיק לפעום.משהו מפחיד הדבר הזה.חשוב לציין שאני סובלת מפחדים וחרדות ממוות וחולי כבר המון שניםוכל היום הגוף שרוי בלחץ וחרדה.עברתי כל כך.הרבה בדיקות דם בדיקת טרופונין א.ק.ג ואקו לב שנמצאו תקינים ב 10 שנים עברתי לפחות 50 פעם א.ק.ג ופעמיים אקו לב.הבדיקות תקינות.עכשעו השאלה שלי היא כזאת.
1.האם דבר זה יכול להיות ממתח חרדה לחץ ובעיות ריגשיןת?
2. עם זה היה בעיה ללבית הין רואים את זה במהלך.הבדיקות שלי?
3.האם זה מסוכן ויכול לעשות חס וחלילה דום לב?
4.האם יש סיבה לדאגה כי אני בחרדה ממש חזקה מזה...זה מרגיש ממש הלב מפסיק לפעום.
5.הטם בבדיקות שיברתי יכלו לראות את זה?פעם גם אמרו לי שיש לי איוושה בלב אבל נפוץ ושכחיכ ולא מסוכן.
אשמח לעזרתך ד"ר אני חייבת להירגע אני בלחץ מטורף..
תודה ויום טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימה מוקדמת - תגובה
פרופ` דוד רוט29/03/2014פעימות מוקדמות יכולות לגרום לתחושות שאת מתארת. למרות זאת אין בהן סכנה ואין הן גורמות לדום לב. אם עברת ברור שכלל אקו שהיה תקין ותרשימי אקג תקינים. ואם תועדו פעימות מוקדמות בזמן סמפטומים (למשל בעזרת הולטר) הרי שאין מדובר בתופעה מדאיגה. חרדה בהחלט יכולה להגביר את הסמפטומים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות ודופק מהירגל26/03/2014
שלום רב,
כתבתי כבר בפורום את המקרה שלי:
מזה כשנתיים + סובלת מפעימות מוקדמות בעיקר חדריות (לפי ממצאי הולטר ולופ ריקורדר) וכן מטכיקרדיה. בתחילה לא קיבלתי טיפול תרופתי אך בעקבות אירוע VT קצר ודופק מהיר הקרדיולוג המליץ על נורמיטן במינון 25 מ"ג ומעקב באמצעות אקו לב והולטר.
לפני כחודש וחצי ביצעתי אקו לב שיצא תקין לגמרי. בכל בדיקות האקו הן יצאו תקינות גם בעבר. גם בדיקות דם תקינות לחלוטין כולל ב. התריס.
הולטר ליממה ולופ ריקורדר מראה תמיד מצב של פעימות מוקדמות כאמור בעיקר חדריות (זוגות, בודדות ושלשות) ולעיתים דופק מהיר.
ועכשיו להווה: בימים האחרונים אני מרגישה שהנורמיטן לא עוזר כבעבר.היו לי תקופות יותר רגועות, אך בשבוע הזה כמעט כל ערב במצב של מנוחה מוחלטת (ישיבה על הספה) מתחילות פעימות מוקדמות ואז אחרי כמה אירועי פעימות כאלה מתחיל דופק מהיר (91 ) . אני לוקחת חצי נורמיטן נוסף על המינון הרגיל (כדור ליום/25 מ"ג) אך לוקח הרבה זמן עד שמשפיע ובינתיים עד ההשפעה הדופק עולה ויורד (91 יורד ל-78 ואז ל-69 ואז שוב עולה ל85)והפעימות לא מפסיקות כל כך מהר. כיוון שיש לי מכשיר לשידור למוקד שידרתי את הפעימות והן מופיעות בשלשות ממקור חדרי.
האם הדופק המהיר קשור לפעימות המוקדמות ואין בכך סכנה ?(כאמור בדיקות אקו תקינות) האם יכול להיות שהנורמיטן כבר לא משפיע וצריך לעבור לתרופה אחרת? בעבר הקרדיולוג חשב על קרדילוק אך לבסוף נתן נורמיטן.
האם כדאי לשקול להחליף לקרדילוק או שזה מאותה משפחה וכדאי לשקול משהו אחר לגמרי? תודה. מצטערת על ההרחבה אך חשוב לי לקבל הכוונה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות ודופק מהיר - תגובה
פרופ` דוד רוט26/03/2014דופק של 90 אינו מסוכן ולא סביר שקשור לפעימות מוקדמות. נורמיטן וקרדילוק שניהם מקבוצת חוסמי הבטא. בכל זאת יתכן שקרדילוק ישפיע טוב יותר. כדאי שתחזרי לקרדיולוג שישקול אפשרות לשינוי טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
גל26/03/2014תודה רבה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימת לב חזקה !!!ניקי25/03/2014
שלום רב ! מזה כשבועיים התחלתי לחוש בפעימות לב חזקות ומורגשות ככל הנראה פעימה מוקדמת עברתי בדיקת א.ק.ג והבדיקה יצאה תקינה
אני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס ביצעתי בדיקה והיא יצאה תקינה ובנורמה ואני חייבת לציין שאני סובלת כבר מספר שנים מתת פעילות ובמשך כל השנים לא היו תופעות לוואי !
הפעימות האלה מאוד מפריעות הן מופיעות לאורך כל היום וגם בלילה כל כמה שניות ...
רציתי לדעת אם זה חולף ? האם יש סיכונים ? והאם ייתכן שזה מגיע מבעיית קיבה מסויימת ?
בנוסף חייבת לציין שאני לא מעשנת לא שותה אלכוהול ושותה כוס קפה ביום !
תודה רבה מראש !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימת לב חזקה !!! - תגובה
פרופ` דוד רוט26/03/2014פעימות מוקדמות אינן מסוכנות למרות שעלולות לגרום לתחושה לא נעימה. כדאי שתעברי בדיקת הולטר קצב לב כדי לאשר שאכן מדובר בפעימות מוקדמות, כיון שלפי תאורך הסיבה לפעימות שאת חשה לא אובחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפעימת לב חזקה !!!
ניקי26/03/2014אני אבצע בדיקה זו !!! תודה רבה לך דר׳ על התגובה !!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת קצבאיציקק23/03/2014
שלום בן 45 לאחר תלונות של הרגשת דופק בולט בוצע הולטר ונמצא הפרעת קצב ,
האם זה שמצאו הפרעה זה אומר שזה לתמיד או משהו חולף?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאה - תגובה
פרופ` דוד רוט24/03/2014ההולטר מעלה חשד להפרעת קצב על חדרית. בהחלט יתכן שזה מסביר את תחושת דפיקות הלב שציינת. עליך לפנות לקרדיולוג שיחליט לגבי המשך ברור או טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבלציה לתיירתלודמילה22/03/2014
שלום,
שאלה לקרדיולוגים הנכבדים:
מטופלת בת 60 ,תיירת מרוסיה,עם SVT זקוקה לEPS ואבלציה .
כמה תעלה לה פרוצדורה בבית חולים שיבא?
האם יש צורך בהשגחה במחלקה אחרי הפעולה או שניתן לשחרר אותה באותו יום?
בברכה,
לודמילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - גורמי סיכוןבינה21/03/2014
שלום רב
כולסטרול רע גבוה יחסית (150) וכולסטרול כללי סביב 230, בנוכחות כולסטרול טוב גבוה: 75 וטריגליצרידים נמוכים: 65.
בת 64, לחץ דם נמוך 100/70, סוכר 96.
שאלתי: האם מומלץ (בחום) ליטול סטטינים?
כשנה ושבעה חודשים אחרי אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים.
ואולי אפשר לנסות דיאטה ולהגביר פעילות גופנית?
ידוע לי שכמעט תמיד קיימות תופעות לוואי עם הסטטינים בעניין שרירים וכדו'.
בתודה וברכה
אריאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גורמי סיכון - תגובה
פרופ` דוד רוט21/03/2014חישוב הסיכון שלך להתקף לב ב 10 השנים הבאות (על פי הנתונים שמסרת ובהנחה שאת לא מעשנת ולא נוטלת תרופות ללחץ דם או סכרת) הוא 1%
כלומר סיכון נמוך. לכן אין המלצה חד משמעית להתחיל סטטין.
אבל: 1. כולסטרול רע של 150 הוא גבוה וכן מומלץ להוריד אותו לפחות על ידי תזונה דלת שומן רווי.
2. הסטטינים הם תרופות מהבטוחות ביותר המוכרות כיום. תופעות לואי יש לחלק קטן מהנוטלים אותם: כאבי שרירים עד 10% ועליה באנזמי כבד ב 2% שתי התופעות הפיכות כלומר הפסקת הסטטין פותרת אותן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח הולטר לאחר כימותרפיהלינה20/03/2014
שלום רב,
בת 38. לאחר 6 טיפולי כימותרפיה מסוג R-CHOP ללילמפומה פוליקולרית בוצעה בדיקת אקו-לב שנמצאה תקינה וכמו כן בוצעה בדיקת הולטר (קיימים מקרים בודדים של ״החסרת פעימה״, לעיתים מלווים במספר פעימות מאד מהירות, וגם תחושת חנק - כנראה בגלל מעורבות ריאתית מסיבית בלימפומה). להלן הפיענוח של ההולטר:
הקצב הבסיסי: קצב סינוס
מהירות מינימלית: 63 ממוצעת לדקה
מהירות מקסימאלית: 137 ממוצעת לדקה
מהירות ממוצעת: 90 לדקה
הפרעות קצב על חדריות APC's:
נצפו סה״כ 25 APC's במשך הבדיקה.
נצפה קטע של Nonsustained atrial tachycardia בן 3 פעימות ובמהירות של 150 פעימות לדקה.
מעבר לכך לא נצפו ממצאים.
האם הבדיקה תקינה?
אודה מאד על תשובתכם בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח הולטר לאחר כימותרפיה - תגובה
פרופ` דוד רוט21/03/2014הבדיקה מראה פעימות מוקדמות וקטע של 3 פעימות עליתיות רצופות. לסיכום הפרעות קצב קלות שכיחות ולא מסוכנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
לינה22/03/2014דר׳ רוט, תודה רבה על תשובתך!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CRPori20/03/2014
שלום וברכה
קראתי על כך שבדיקת CRP בדם נותנת אינדיקציה לסיכון של מלות כלי דם ולב גם אם זה בנורמה של המעבדה בקופות החולים:
(סיכון נמוך למחלות לב וכלי דם: 2-0 מ"ג לליטר. סיכון בינוני למחלות לב וכלי דם: 3-2 מ"ג לליטר. סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם: 5-3 מ"ג לליטר. דלקת פעילה: מעל 5 מ"ג לליטר.)
בבדיקת הדם אצלי התוצאות:
(CRP 3.80 MG/L ( 0.00- 5.00) (......*..)
בבדיקה קודמת התוצאה היתה 4.
עד לפני כשנה וחצי הערכים שהיו לי היו בסביבות 1 או נמוך מכך.
כיום אני בן 39
האם זה נכון שזה מעיד על סיכון עתידי כלשהו?
רמה של בסביבות 4 מנבא משהו?
האם נדרש לעשות משהו בקשר לזה?
מה הדרך להוריד את זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CRP - תגובה
פרופ` דוד רוט21/03/2014גורמי סיכון כמו עישון, כולסטרול לחץ דם וסכרת משמעותיים הרבה יותר מ CRP בניבוי הסיכון למחלת לב.
לא רק זאת אלא שהורדת כולסטרול ואיזון לחץ דם סכרת והפסקת עישון כולם מורידים סיכון למחלת לב ואילו הורדת CRP כשלעצמה לא מורידה סיכון.
לכן אם יש לך אחד או יותר מגורמי הסיכון הנל כדאי לטפל בהם.
בנוסף כדאי לבדוק מדוע ה CRP אצלך גבוה לשם כך כדאי שתפנה לרופא מומחה בראומטולוגיה לשם ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים קבועורדה19/03/2014
מזה 10 חודשים אני סובלת מפרפור פרוזדורים קבוע.
לא עזר טיפול תרופתי , היפוכים חשמליים החזיקו 48 שעות וגם אבלציה לא הועילה.
הפרפור מהיר וכל התרופות שלקחתי לא הוןעילו. כרגע אני מטופלת באיקפרס 120מג' פעמיים ביום.
איכות החיים שלי מאוד ירודה.
הומלץ לי על ניתוח
האם קיים טיפול חדשני כלשהו שאיננו מצריך פתיחת בית החזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים קבוע - תגובה
פרופ` דוד רוט20/03/2014יש אופציה לא ניתוחית והיא: התקנת קוצב לב ולאחר מספר שבועות לבצע אבלציה של קשרית ה AV כך הפרפור בעליה ימשך אך לא יעבור לחדרי הלב וחדרי הלב יקוצבו על ידי הקוצב וכך הקצב יהיה תלוי בקוצב ולא מושפע מהפרפור.
לא ברור לי איזה ניתוח הומלץ. אם מדובר ב MAZE זהו ניתוח לב שמטרתו לשמור על קצב סינוס תקין אך ההצלחה לא מובטחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצב לב בשילוב של קרדילוקלין18/03/2014
שלום,
לאבי בן ה 76 הושתל לפני כחודש קוצב לב. במקביל הוא נדרש ליטול כדור בשם קרדילוק 2 מ"ג- פעם אחת ביום. מדוע צריך ליטול כדור זה אם יש את הקוצב?, האם זה נכון לשלב בין 2 הדברים? אציין כי אבי חולה סוכרת (טיפול תרופתי ללא אינסולין) ולוקח גם כדורים נגד לחץ דם.
אודה לתשובתכם במהרה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קוצב לב בשילוב של קרדילוק - תגובה
פרופ` דוד רוט20/03/2014קוצב לב מגן מפני קצב לב איטי. למשל אם הדופק יורד ל 40 בדקה הקוצב יכנס לפעולה וישמור על דופק של 60 בדקה. אולם הקוצב לא מונע עליה חריגה בדופק. קרדילוק הוא תרופה מאטה דופק. לכן לאנשים עם נטיה לקצב לב שנע בין איטי מאד למהיר מדי, שילוב של קוצב עם קרדילוק הוא מקובל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



