פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפרעות קצב וחמת גדר
    רונית
    02/04/2014

    בת 51 עם לחץ דם גבוה והפרעות קצב כפעם בחודשיים.מטופלת בקרדיולוק, טמבוקור ואמלו. מאוזנת בלחץ דם וללא הפרעות קצב עקב לקיחת הכדורים. האם יכולה ליסוע לחמת גדר?או שזה מסוכן עבורי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות קצב וחמת גדר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות קצב וחמת גדר - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    03/04/2014

    איני יודע על איזה הפרעות קצב מדובר אך אם הן נשלטות עם תרופות סביר להניח שאין סיכון ברחצה בחמת גדר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בקצב הלב
    שלומית
    01/04/2014

    שלום.
    אנסה לדייק בתיאור
    בחודשים האחרונים אני חשה בדפיקת לב "נוספת", דבר יוצא דופן בקצב פעימות הלב.
    נבדקתי ב א. ג. ג. והכל יצא תקין.
    בשבוע האחרון אני חשה במעין "פרפורים" בקצב הלב המלווים בתחושה משונה. לא סחרחורת ולא עילפון. אולי בהלה. אני לא בטוחה.
    זאת במצב מנוחה קרה פעמיים בשבוע האחרון בליווי נקודות בחזה בצד שמאל של כאב חד ומתמשך.
    מה עליי לעשות?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעות בקצב הלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה

    שלומית
    04/04/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעות בקצב הלב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    04/04/2014

    עליך לעבור ברור רפואי כדי לאבחן את סיבת הסמפטומים. אקג אם לא בוצע בשעה שחשת בסמפטומים לא עוזר באבחנה. לכן יש לפנות לקרדיולוג שיתרשם ויפנה לבדיקות הנחוצות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית
    דני
    31/03/2014

    שלום

    בן 40, עם עודף משקל (חריגה קלה מהנורמה בכולסטרול) סוכר תקין.

    1. אם עשיתי בדיקת מאמץ לפני כמה חודשים והיה תקין, זה שולל בוודאות בעיה איסכמית, ומשכך אין כל הגבלה בפעילות אירובית בכל רמה (כמובן בלי להשתגע)?

    2. מה הסיבה שאומרים שיש לבצע הליכה בקצב שמאפשר עדיין לשוחח? ואם הולכים בקצב שמקשה על שיחה אבל עדיין זה לא קוצר נשימה?

    3. כידוע שכמו בכל דבר, גם בפעילות גופנית מתחילים בהדרגה, מה הסיבה לכך? האם כי מערכת שלד ושריר לא בנויה לזה, או שיש גם בעיה מבחינת לב ריאה? זה יכול להזיק או שזה רק עניין פרקטי של קושי? או שמבחינה תועלתית יש חשיבות לבניית הכושר בהדרגה?

    4. האם יש הבדל בין רמת המאמץ בפעילות גופנית בין אדם בעל משקל תקין ואדם עם עודף משקל?
    האם אפשר לומר שאדם עם 20-30 ק"ג מעל הרצוי בעצם סוחב עליו משקל מיותר וממילא זה כמו מאמץ של אדם רגיל ששם עליו משקולת בזמן הפעילות?
    וברמה הפרקטית, אם נניח פעילות אירובית של הליכה נמרצת זה בערך 6 קמ"ש, האם אצל בעלי משקל עודף שיש עליהם עומס גדול יותר, הם ישיגו אותה תוצאה גם במהירות נמוכה יותר?

    תודה מראש על ההתייחסות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעילות גופנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעילות גופנית - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    01/04/2014

    בדיקת מאמץ תקינה לא שוללת מחלה אסכמית ודאות מלאה, אבל אדם שחש בטוב ובדיקת מאמץ שלו בדופק מטרה תקינה לחלוטין הסבירות שיש לו מחלה אסכמית משמעותית קטנה מאד.
    לא מכיר המלצה לבצע הליכה בקצב שמאפשר לשוחח. ניתן להעלות את הקצב לכזה שיקשה על שיחה.
    הדרגה חשובה כאשר הגוף לא מאומן והכושר הגופני לקוי. אין שום הגיון לא לבצע פעילות גופנית מסודרת במשך שנים ופתאום להתחיל בפעילות תכופה בעצימות גבוהה.
    פעילות גופנית יש להתחיל בהדרגה ולהעלות את המשך והקושי עם הזמן במקביל לשיפור בכושר הגופני.
    אין הבדל מבחינת התועלת בפעילות גופנית בין שמן לרזה. לשניהם היא מועילה. עדיף להיות שמן ובכושר גופני גובה מאשר רזה לא בכושר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם תרופות SSRI מסוכנות בקשר VPB'S?
    גיל
    31/03/2014

    לפני כמה שנים אובחנו אצלי (במקרה, ללא כל סימפטומים או הרגשה) VPB מרובים עם טריפלטים. ניסיון אבלציה הסתיים בתוצאות חלקיות ביותר בשל קרבה מסוכנת של המוקד לאבי העורקים. ללא טיפול נוסף.
    לפני כשנתיים נעלמו ה-VPB כמעט לגמרי ומאז אני במעקב כל שנה.
    כעת נרשמה לי תרופת ציפרמיל נגד דיכאון וקראתי בעלון לצרכן שידוע על תופעת לוואי של גרימת הפרעות קצב הלב.
    האם מומלץ לי להימנע מנטילת התרופה לאור הסיכון הזה?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם תרופות SSRI מסוכנות בקשר VPB'S? - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    31/03/2014

    פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה גם באנשים שלא נוטלים תרופות כלשהן. פעימות מוקדמות אינן מסוכנות כאשר תפקוד הלב תקין.
    תרופות מקבוצת SSRI עלולות לגרום להפרעות קצב חדריות אך השכיחות של תופעת לואי זו נמוכה.
    לגבך באופן אישי איני יכל ליעץ עליך לפנות לקרדיולוג שטיפל בך בעבר כדי שיעריך את הסיכון שלך בנטילת ציפרמיל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה והפרעות קצב
    רוני
    30/03/2014

    שלום רב לרופאים
    הנני ספורטאי חובב העוסק בריצות למרחקים ארוכים.
    מזה כשנה נוטל סימבלטה 60 מ"ג פעם ביום.
    לפני כחמישה ימים אובחן אצלי הפרעת קצב ופרפור פרוזדורים למשך כשלוש שעות(וגם חדר מיון..)
    על פי דעת הרופאה הכללית, עשוי לנבוע מהסימבלטה וזו תקוותי
    האם יש אמת בדבר?
    היות ומדובר על מינון נמוך
    תודה רבה!!
    רוני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סימבלטה והפרעות קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימבלטה והפרעות קצב - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    31/03/2014

    יש דווחים בספרות הרפואית על קשר אפשרי בין פרפור פרוזדורים לסימבלטה. אבל גם אצל אתלטים העוסקים בריצות ארוכות כמו מרתון וחצי מרתון יש שכיחות גבוהה יותר של פרפור מאשר מאוכלוסיה הכללית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימה מוקדמת
    מורן
    28/03/2014

    שלום רב,

    שמי מורן בת 29 במשך כ 10 שנים יש מצבים של לפחות פעמיים בשבוע שיש לי מאין תחושה של פעימה מוקדמת לפעמים רצופה של 10 שניות ולפעמים לשניה ממש כאילו הלב הפסיק לפעום.משהו מפחיד הדבר הזה.חשוב לציין שאני סובלת מפחדים וחרדות ממוות וחולי כבר המון שניםוכל היום הגוף שרוי בלחץ וחרדה.עברתי כל כך.הרבה בדיקות דם בדיקת טרופונין א.ק.ג ואקו לב שנמצאו תקינים ב 10 שנים עברתי לפחות 50 פעם א.ק.ג ופעמיים אקו לב.הבדיקות תקינות.עכשעו השאלה שלי היא כזאת.

    1.האם דבר זה יכול להיות ממתח חרדה לחץ ובעיות ריגשיןת?
    2. עם זה היה בעיה ללבית הין רואים את זה במהלך.הבדיקות שלי?
    3.האם זה מסוכן ויכול לעשות חס וחלילה דום לב?
    4.האם יש סיבה לדאגה כי אני בחרדה ממש חזקה מזה...זה מרגיש ממש הלב מפסיק לפעום.
    5.הטם בבדיקות שיברתי יכלו לראות את זה?פעם גם אמרו לי שיש לי איוושה בלב אבל נפוץ ושכחיכ ולא מסוכן.

    אשמח לעזרתך ד"ר אני חייבת להירגע אני בלחץ מטורף..

    תודה ויום טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימה מוקדמת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימה מוקדמת - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    29/03/2014

    פעימות מוקדמות יכולות לגרום לתחושות שאת מתארת. למרות זאת אין בהן סכנה ואין הן גורמות לדום לב. אם עברת ברור שכלל אקו שהיה תקין ותרשימי אקג תקינים. ואם תועדו פעימות מוקדמות בזמן סמפטומים (למשל בעזרת הולטר) הרי שאין מדובר בתופעה מדאיגה. חרדה בהחלט יכולה להגביר את הסמפטומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות ודופק מהיר
    גל
    26/03/2014

    שלום רב,
    כתבתי כבר בפורום את המקרה שלי:
    מזה כשנתיים + סובלת מפעימות מוקדמות בעיקר חדריות (לפי ממצאי הולטר ולופ ריקורדר) וכן מטכיקרדיה. בתחילה לא קיבלתי טיפול תרופתי אך בעקבות אירוע VT קצר ודופק מהיר הקרדיולוג המליץ על נורמיטן במינון 25 מ"ג ומעקב באמצעות אקו לב והולטר.
    לפני כחודש וחצי ביצעתי אקו לב שיצא תקין לגמרי. בכל בדיקות האקו הן יצאו תקינות גם בעבר. גם בדיקות דם תקינות לחלוטין כולל ב. התריס.
    הולטר ליממה ולופ ריקורדר מראה תמיד מצב של פעימות מוקדמות כאמור בעיקר חדריות (זוגות, בודדות ושלשות) ולעיתים דופק מהיר.

    ועכשיו להווה: בימים האחרונים אני מרגישה שהנורמיטן לא עוזר כבעבר.היו לי תקופות יותר רגועות, אך בשבוע הזה כמעט כל ערב במצב של מנוחה מוחלטת (ישיבה על הספה) מתחילות פעימות מוקדמות ואז אחרי כמה אירועי פעימות כאלה מתחיל דופק מהיר (91 ) . אני לוקחת חצי נורמיטן נוסף על המינון הרגיל (כדור ליום/25 מ"ג) אך לוקח הרבה זמן עד שמשפיע ובינתיים עד ההשפעה הדופק עולה ויורד (91 יורד ל-78 ואז ל-69 ואז שוב עולה ל85)והפעימות לא מפסיקות כל כך מהר. כיוון שיש לי מכשיר לשידור למוקד שידרתי את הפעימות והן מופיעות בשלשות ממקור חדרי.

    האם הדופק המהיר קשור לפעימות המוקדמות ואין בכך סכנה ?(כאמור בדיקות אקו תקינות) האם יכול להיות שהנורמיטן כבר לא משפיע וצריך לעבור לתרופה אחרת? בעבר הקרדיולוג חשב על קרדילוק אך לבסוף נתן נורמיטן.
    האם כדאי לשקול להחליף לקרדילוק או שזה מאותה משפחה וכדאי לשקול משהו אחר לגמרי? תודה. מצטערת על ההרחבה אך חשוב לי לקבל הכוונה .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות ודופק מהיר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות ודופק מהיר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    26/03/2014

    דופק של 90 אינו מסוכן ולא סביר שקשור לפעימות מוקדמות. נורמיטן וקרדילוק שניהם מקבוצת חוסמי הבטא. בכל זאת יתכן שקרדילוק ישפיע טוב יותר. כדאי שתחזרי לקרדיולוג שישקול אפשרות לשינוי טיפול תרופתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    גל
    26/03/2014

    תודה רבה על התשובה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימת לב חזקה !!!
    ניקי
    25/03/2014

    שלום רב ! מזה כשבועיים התחלתי לחוש בפעימות לב חזקות ומורגשות ככל הנראה פעימה מוקדמת עברתי בדיקת א.ק.ג והבדיקה יצאה תקינה
    אני סובלת מתת פעילות של בלוטת התריס ביצעתי בדיקה והיא יצאה תקינה ובנורמה ואני חייבת לציין שאני סובלת כבר מספר שנים מתת פעילות ובמשך כל השנים לא היו תופעות לוואי !
    הפעימות האלה מאוד מפריעות הן מופיעות לאורך כל היום וגם בלילה כל כמה שניות ...
    רציתי לדעת אם זה חולף ? האם יש סיכונים ? והאם ייתכן שזה מגיע מבעיית קיבה מסויימת ?
    בנוסף חייבת לציין שאני לא מעשנת לא שותה אלכוהול ושותה כוס קפה ביום !
    תודה רבה מראש !

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימת לב חזקה !!!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימת לב חזקה !!! - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    26/03/2014

    פעימות מוקדמות אינן מסוכנות למרות שעלולות לגרום לתחושה לא נעימה. כדאי שתעברי בדיקת הולטר קצב לב כדי לאשר שאכן מדובר בפעימות מוקדמות, כיון שלפי תאורך הסיבה לפעימות שאת חשה לא אובחנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימת לב חזקה !!!

    ניקי
    26/03/2014

    אני אבצע בדיקה זו !!! תודה רבה לך דר׳ על התגובה !!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפרעת קצב
    איציקק
    23/03/2014

    שלום בן 45 לאחר תלונות של הרגשת דופק בולט בוצע הולטר ונמצא הפרעת קצב ,
    האם זה שמצאו הפרעה זה אומר שזה לתמיד או משהו חולף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הפרעת קצב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    24/03/2014

    ההולטר מעלה חשד להפרעת קצב על חדרית. בהחלט יתכן שזה מסביר את תחושת דפיקות הלב שציינת. עליך לפנות לקרדיולוג שיחליט לגבי המשך ברור או טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבלציה לתיירת
    לודמילה
    22/03/2014

    שלום,
    שאלה לקרדיולוגים הנכבדים:
    מטופלת בת 60 ,תיירת מרוסיה,עם SVT זקוקה לEPS ואבלציה .
    כמה תעלה לה פרוצדורה בבית חולים שיבא?
    האם יש צורך בהשגחה במחלקה אחרי הפעולה או שניתן לשחרר אותה באותו יום?

    בברכה,
    לודמילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אבלציה לתיירת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמי סיכון
    בינה
    21/03/2014

    שלום רב
    כולסטרול רע גבוה יחסית (150) וכולסטרול כללי סביב 230, בנוכחות כולסטרול טוב גבוה: 75 וטריגליצרידים נמוכים: 65.
    בת 64, לחץ דם נמוך 100/70, סוכר 96.
    שאלתי: האם מומלץ (בחום) ליטול סטטינים?
    כשנה ושבעה חודשים אחרי אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים.
    ואולי אפשר לנסות דיאטה ולהגביר פעילות גופנית?
    ידוע לי שכמעט תמיד קיימות תופעות לוואי עם הסטטינים בעניין שרירים וכדו'.
    בתודה וברכה
    אריאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גורמי סיכון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גורמי סיכון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/03/2014

    חישוב הסיכון שלך להתקף לב ב 10 השנים הבאות (על פי הנתונים שמסרת ובהנחה שאת לא מעשנת ולא נוטלת תרופות ללחץ דם או סכרת) הוא 1%
    כלומר סיכון נמוך. לכן אין המלצה חד משמעית להתחיל סטטין.
    אבל: 1. כולסטרול רע של 150 הוא גבוה וכן מומלץ להוריד אותו לפחות על ידי תזונה דלת שומן רווי.
    2. הסטטינים הם תרופות מהבטוחות ביותר המוכרות כיום. תופעות לואי יש לחלק קטן מהנוטלים אותם: כאבי שרירים עד 10% ועליה באנזמי כבד ב 2% שתי התופעות הפיכות כלומר הפסקת הסטטין פותרת אותן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח הולטר לאחר כימותרפיה
    לינה
    20/03/2014

    שלום רב,

    בת 38. לאחר 6 טיפולי כימותרפיה מסוג R-CHOP ללילמפומה פוליקולרית בוצעה בדיקת אקו-לב שנמצאה תקינה וכמו כן בוצעה בדיקת הולטר (קיימים מקרים בודדים של ״החסרת פעימה״, לעיתים מלווים במספר פעימות מאד מהירות, וגם תחושת חנק - כנראה בגלל מעורבות ריאתית מסיבית בלימפומה). להלן הפיענוח של ההולטר:

    הקצב הבסיסי: קצב סינוס
    מהירות מינימלית: 63 ממוצעת לדקה
    מהירות מקסימאלית: 137 ממוצעת לדקה
    מהירות ממוצעת: 90 לדקה
    הפרעות קצב על חדריות APC's:
    נצפו סה״כ 25 APC's במשך הבדיקה.
    נצפה קטע של Nonsustained atrial tachycardia בן 3 פעימות ובמהירות של 150 פעימות לדקה.

    מעבר לכך לא נצפו ממצאים.

    האם הבדיקה תקינה?

    אודה מאד על תשובתכם בהקדם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פיענוח הולטר לאחר כימותרפיה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/03/2014

    הבדיקה מראה פעימות מוקדמות וקטע של 3 פעימות עליתיות רצופות. לסיכום הפרעות קצב קלות שכיחות ולא מסוכנות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    לינה
    22/03/2014

    דר׳ רוט, תודה רבה על תשובתך!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CRP
    ori
    20/03/2014

    שלום וברכה

    קראתי על כך שבדיקת CRP בדם נותנת אינדיקציה לסיכון של מלות כלי דם ולב גם אם זה בנורמה של המעבדה בקופות החולים:

    (סיכון נמוך למחלות לב וכלי דם: 2-0 מ"ג לליטר. סיכון בינוני למחלות לב וכלי דם: 3-2 מ"ג לליטר. סיכון גבוה למחלות לב וכלי דם: 5-3 מ"ג לליטר. דלקת פעילה: מעל 5 מ"ג לליטר.)

    בבדיקת הדם אצלי התוצאות:

    (CRP 3.80 MG/L ( 0.00- 5.00) (......*..)

    בבדיקה קודמת התוצאה היתה 4.

    עד לפני כשנה וחצי הערכים שהיו לי היו בסביבות 1 או נמוך מכך.
    כיום אני בן 39

    האם זה נכון שזה מעיד על סיכון עתידי כלשהו?
    רמה של בסביבות 4 מנבא משהו?
    האם נדרש לעשות משהו בקשר לזה?
    מה הדרך להוריד את זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    CRP

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • CRP - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/03/2014

    גורמי סיכון כמו עישון, כולסטרול לחץ דם וסכרת משמעותיים הרבה יותר מ CRP בניבוי הסיכון למחלת לב.
    לא רק זאת אלא שהורדת כולסטרול ואיזון לחץ דם סכרת והפסקת עישון כולם מורידים סיכון למחלת לב ואילו הורדת CRP כשלעצמה לא מורידה סיכון.
    לכן אם יש לך אחד או יותר מגורמי הסיכון הנל כדאי לטפל בהם.
    בנוסף כדאי לבדוק מדוע ה CRP אצלך גבוה לשם כך כדאי שתפנה לרופא מומחה בראומטולוגיה לשם ברור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים קבוע
    ורדה
    19/03/2014

    מזה 10 חודשים אני סובלת מפרפור פרוזדורים קבוע.
    לא עזר טיפול תרופתי , היפוכים חשמליים החזיקו 48 שעות וגם אבלציה לא הועילה.
    הפרפור מהיר וכל התרופות שלקחתי לא הוןעילו. כרגע אני מטופלת באיקפרס 120מג' פעמיים ביום.
    איכות החיים שלי מאוד ירודה.

    הומלץ לי על ניתוח
    האם קיים טיפול חדשני כלשהו שאיננו מצריך פתיחת בית החזה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרפור פרוזדורים קבוע

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים קבוע - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    20/03/2014

    יש אופציה לא ניתוחית והיא: התקנת קוצב לב ולאחר מספר שבועות לבצע אבלציה של קשרית ה AV כך הפרפור בעליה ימשך אך לא יעבור לחדרי הלב וחדרי הלב יקוצבו על ידי הקוצב וכך הקצב יהיה תלוי בקוצב ולא מושפע מהפרפור.
    לא ברור לי איזה ניתוח הומלץ. אם מדובר ב MAZE זהו ניתוח לב שמטרתו לשמור על קצב סינוס תקין אך ההצלחה לא מובטחת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוצב לב בשילוב של קרדילוק
    לין
    18/03/2014

    שלום,
    לאבי בן ה 76 הושתל לפני כחודש קוצב לב. במקביל הוא נדרש ליטול כדור בשם קרדילוק 2 מ"ג- פעם אחת ביום. מדוע צריך ליטול כדור זה אם יש את הקוצב?, האם זה נכון לשלב בין 2 הדברים? אציין כי אבי חולה סוכרת (טיפול תרופתי ללא אינסולין) ולוקח גם כדורים נגד לחץ דם.

    אודה לתשובתכם במהרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קוצב לב בשילוב של קרדילוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קוצב לב בשילוב של קרדילוק - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    20/03/2014

    קוצב לב מגן מפני קצב לב איטי. למשל אם הדופק יורד ל 40 בדקה הקוצב יכנס לפעולה וישמור על דופק של 60 בדקה. אולם הקוצב לא מונע עליה חריגה בדופק. קרדילוק הוא תרופה מאטה דופק. לכן לאנשים עם נטיה לקצב לב שנע בין איטי מאד למהיר מדי, שילוב של קוצב עם קרדילוק הוא מקובל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום