פורום הפרעות קצב הלב, הפרעות לב - יש לך שאלה?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • דופק
    שי
    30/06/2014

    שלום
    מתנצל מראש על האורך

    אני בן 41 בריא לא מעשן מבצע פעילות גופנית ברמה מתונה
    להלן סיפורי .לפני 3 וחצי שנים הופיע פתאום בבוקר פרפור פרוזדורים עד לדופק 180 ניגשתי למיון קיבלתי איקאקור וכעבור שעה וחצי היתי בבית .(יש לציין שאנני שותה קפה או ובאותו שבוע ויום לפני שתיתי כמה פחיות רד בול )המליצו לי על בדיקות אקו לב והולטר שיצאו תקינות למעט כמות קטנה של פעימות מוקדמות.

    לפני שנה וחצי הופיעו לי פעימות מוקדמות במשך כחודש .ביצעתי אקו לב במאמץ שהיה תקין הושג דופק מטרה ללא שינוי באקג הפעימות הפסיקו וחזרתי לחיי כרגיל

    לפני כחודשיים לאחר פעילות במכון כושר ועם שעון דופק שמתי לב שהדופק יותר גבוה מהרגיל בסביבות 130 מייד נלחצתי אז הוא עלה ל 155 .ניגשתי למיון עשו אקג תקין על דופק 120 (יש לציין שאני לחוץ שאני מרגיש משהו)טרופונין תקין קיבתי ואבן והדופק ירד ל80 .המליץו לי לעשות ארגומטריה .עשיתי יצא תקין .על חשבוני עשיתי צנטור וירטואלי שיצא תקין לחלוטין

    שאלתי היא האם אני נחשב לאדם בריא או אדם עם בעיית לב כלשהיא ?אני שואל זאת כי כל פעם שצריך למלא טפסים על מצב בריאות שמגיעים ללב אני לא יודע מה לענות

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    דופק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דופק - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    30/06/2014

    לפי תאורך הבעיה הרפואית היחידה שאתה סובל ממנה היא פרפור פרוזדורים התקפי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    שי
    01/07/2014

    פרפור פרוזדורים היה לי רק פעם אחת לפני 3.5 שנים כל פעם שהיה לי דופק מהיר היה קצב סינוס רק מהיר גם השבוע היה לי דופק מהיר לאחר אימון כושר קיבלתי מכשיר למעקב אחר הפרעות קצב שידרתי מהמכון כושר על דופק קרוב ל 140 ונאמר לי תקין רק גבוה לאחר חצי שעה ירד ל 80 אז אם ככה אני לא סובל מפרפור התקפי כי היה לי רק פעם אחת לפני 3.5 שנים האם אני צודק

    והאם זה נחשב למחלה שעליי לציין בעת מילוי שאלון כלשהוא על מצב בריאות

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    01/07/2014

    יתכן שהיה פרפור רק פעם אחת אך מאידך יתכן שהרגשת בפרפור רק פעם אחת והיו עוד ארועים שלא הרגשת בהם. זו תופעה ידועה אצל אנשים עם פרפור התקפי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור

    שי
    02/07/2014

    האם יכול להיות פרפור עם דופק סדיר ? כי כאשר היה לי נעשה אקג וגם בבית יש לי מכשיר שמשדר קיבלתי אותו לשם כך וכל השידורים היו תקינים
    רק הדופק היה מהיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    02/07/2014

    פרפור גורם לדופק לא סדיר. לעיתים כאשר הדופק שגורם הפרפור מאד מהיר קשה להבחין בחוסר הסדירות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב מהיום
    שירה
    25/06/2014

    ד"ר שלום רב,

    התייעצתי עמך בפורום זה לא מעט ותודה מראש על תשובותיך.

    מכיוון שבשבועות האחרונים יש לי תחושת דופק מהיר בגרון, ועייפות, ביצעתי היום שוב הולטר.

    להזכירך, לפני שנה ביצעתי הולטר שהראה דום סינוס 3.6 שניות בשעת העירות.

    היום תוצאת הולטר לב הינה:

    הקצב הבסיס:
    סינוס:
    מהירות מינימאלית 46 לדקה.
    מהירות מקסימלית 140 לדקה.
    מהירות ממוצעת 68 לדקה.
    הפרעות קצב חדריות VPCS - לא נצפו.
    הפרעות קצב על חדריות APCS- נצפו סה"כ 6 APCS בודדים במשך הבדיקה.
    הפרעות הולכה - לא נצפו
    שינויים משמעותיים בקטע ST - לא נצפו.

    הערות וסיכום: בשעות הלילה והבוקר נצפו קטעי ברדיקרדיה במהירות מינימאלית של 46 לדקה.

    שאלתי היא האם ההולטר שביצעתי היום תקין?
    האם כעת שנצפו קטעי סינוס ברידיקרדיה של 46 לדקה זה תקין?
    האם יש הבדל בין ההולטר הראשון שהיה דום סינוס 3.6 במהירות של 26 לדקה להולטר הנוכחי?
    למה הכוונה נצפו קטעי ברידיקרדיה?
    אודה מאד על סבלנותך ותשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הולטר לב מהיום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר לב מהיום - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    25/06/2014

    ההולטר בגבולות הנורמה קצב של 46 בדקה סביר שהיה בשעות השינה ואם כך זה תקין.
    ברדיקרדיה היא קצב לב איטי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים
    איציק
    25/06/2014

    שלום רב.

    אני סובל מפרפור פרוזדורים ( AF ) התקפי. בריא בד"כ ולא נוטל תרופות. אחי סובל מ-SVT. ביעוץ שניתן לי, הומלץ לי לא לעשות אבלציה, ואילו ביעוץ לאחי הומלץ לעשות אבלציה.
    מה ההבדל בין שתי הפרעות הקצב הנ"ל ומדוע ההמלצות השונות?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרפור פרוזדורים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרפור פרוזדורים - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    25/06/2014

    Svt לרוב ניתן לריפוי באמצעות אבלציה בסיכון נמוך בעוד שבפרפור שיעור ההצלחה נמוך יותר והסיכון יותר גבוה. לכן בפרפור ההמלצה היא טיפול תרופתי תחילה וב svt לרוב מומלץ על אבלציה כטיפול ראשון. קיימים מקרים לא רבים בהם פרפור משני ל svt ואז בהחלט מומלץ על אבלציה כטיפול ראשון. מומלץ להתיעץ עם מומחה בשטח כדי לבדוק מהו הסיכוי שזהו המקרה אצלך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינתור וירטואלי
    בינה
    23/06/2014

    שלום רב
    בעקבות כאבים (נסבלים) בחזה השמאלי, באים וחולפים, ללא כל הקרנה ליד או ללסת וכדו', בעלי (68) ואנוכי (64) ערכנו לאחרונה החלטה לגשת לצינטור וירטואלי. למען השקט הנפשי....
    אקו לב תקין, מבחן מאמץ תקין.
    לציין שלבעלי אובחן בזמנו מסתם אורטלי מסויד אך פעילותו תקינה לחלוטין ואילו אני אחרי אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים (לפני כשנתיים).
    טריגליצרידים - תקין (לכיוון 60). כולסטרול גבולי (לשנינו...).
    שאלתנו: האם זוהי החלטה נבונה והאם היית ממליץ על צינטור וירטואלי (קרינה וכו'..) במקרה הספציפי הזה
    תודה וברכה חמה
    אריאלה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    צינתור וירטואלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינתור וירטואלי - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    25/06/2014

    אישית איני בעד הצנתור הוירטואלי מכיוון שיש לא מעט אי דיוקים בפענוח, הוא כרוך בקרינה וחומר ניגוד וגם יקר. אם אתם מודאגים, עשו אקו לב במאמץ שאינו כרוך ברוב הבעיות הנ"ל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צינתור וירטואלי - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    25/06/2014

    אישית איני בעד הצנתור הוירטואלי מכיוון שיש לא מעט אי דיוקים בפענוח, הוא כרוך בקרינה וחומר ניגוד וגם יקר. אם אתם מודאגים, עשו אקו לב במאמץ שאינו כרוך ברוב הבעיות הנ"ל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת הולטר לבן 22
    פרופ` מיכאל אלדר
    22/06/2014

    הקצב הבסיסי: קצב סינוס
    מהירות מינימלית: 54
    מהירות מקסימאילית: 132
    מהירות ממוצעת: 71
    הפרעות קצב חדריות VPC’S: נצפה VPC בודד.
    הפרעות קצב על חדריות APC‘S: נצפו סה"כ 2 APC'S במשך הבדיקה .
    הפרעות הולכה: לא נצפו.
    פעילות קוצב:
    שינויים משמעותיים בקטע st: לא נצפו.
    תלונות הנבדק: לא נצפו.
    הממצאים בהתאם לתלונות:
    הערות/סיכום: בשעות העירנות נצפו קטעי SINUS TACHYCARDIA במהירות של עד 132 פעימות לדקה שנמשכו עד 9 דקות.


    אני בן 22 בריא בדרך כלל ויש לי בעיות של לחץ וחרדה
    היא אמרה שאני אצתרך איזשהו טיפול כמו צינתור וזה מכניס אותי ליותר חרדה ולחץ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת הולטר לבן 22

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת הולטר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    23/06/2014

    ההולטר מראה קצב לב תקין עם מעט מאד פעימות מוקדמות שאינן משמעותיות. כלומר ההולטר בגבולות הנורמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת עלפון
    אדרי אילן
    21/06/2014

    לחץ דם בדררך כלל תקין בסביבות 130/90אך הדופק בין 58 ל60 אני נוטל קרדילוק 2,5 מג ואספרין אני מסתובב בתחושה של סחרחורות אי יציבות ועל סף עלפון כל שעות הבוקר לפעמיםזה חולף אבל זה קורה לעיתים קרובות , לציין שעברתי צנטור לפני7 שנים הושתלו2 סטנטים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תחושת עלפון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת עלפון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/06/2014

    עליך לפנות לרופא להיבדק. לחץ הדם והדופק שציינת לא אמורים לגרום לתחושותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת אי יציבות ודופק מהיר בגרון
    שירה
    17/06/2014

    ד"ר שלום רב,

    התייעצתי עמך בפורום זה, לפני קצת למעלה משנה בענין דום סינוס שהתגלה בהולטר שביצעתי אז, דום סינוס 3.6 שניות.
    אז כאשר התגלה הממצא זה היה מכיוון שסבלתי מזרמים/תחושת רטט בכל הגוף (דבר שלמדתי לחיות איתו לאחר שנעשו לי הרבה בדיקות כגון C.T. ו-MRI וכו' ולא נמצאה אבחנה לבעיה). לאחר שרופא בכיר בבי"ח החליט על אותו ממצא בהולטר להשתיל לי קוצב לב, מנהל היחידה באותו בית חולים החליט אחרת, וביקש שאבצע הולטר נוסף, בדיקת מבחן מאמץ, שיצאו תקינים נאמר לי שאין צורך בקוצב לב.
    מכיוון שכך, ומכיוון שלא חשתי אז סימפטומים שמתאימים להולטר עזבתי הבירור מאז.

    כעט, לפני כשבוע החלו לי מעין דפיקות מואצות שאותם אני חשה מידי פעם אך הרבה פעמים במהלך היום בגרון. מעין "ריצה" קלה מהירה בגרון ואז זה נעלם, ושוב חוזר חלילה ככה מספר רב של פעמים וכן תחושה של חוסר יציבות לא ממש סחרחורת, דבר שגורם לי לרצות לשבת או לנוח, וגורם לי לא לרצות להסתובב בחוץ!
    פניתי רופא המשפחה שביצע א.ק.ג. שיצא תקין.
    נשלחתי להולטר ליממה ונקבע לי תור לעוד 4 שבועות.
    רציתי לשאול את דעתך, האם הסימפטומים שאני מתארת יכולים להיות כתוצאה מהפרעת קצב?
    ההפרעה שהיתה אז בהולטר היה הבנתי דופק איטי, ובתחושה שלי אני מרגישה כאילו רצתי האם יש הסבר לכך?
    מה עלי לעשות ? אני די מודאגת הרי אני מבינה שהולטר זה או שעולים על הבעיה או שלא עולים עליה בזמן ההולטר? איך אני יודעת שהבירור שאני עושה הוא הנכון?

    אנא סבלנותך והמלצתך האדיבה.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תחושת אי יציבות ודופק מהיר בגרון - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    18/06/2014

    יכל להיות שהסמפטומים שאת מתארת כעת נובעים מהפרעת קצב מהירה. העובדה שבעבר תועד דום סינוס שגורם להפרעת קצב איטית לא פוסל את האפשרות שכעת מדובר בארועי הפרעת קצב מהירה. הולטר עשוי לעזור באבחון אבל רק אם הסמפטומים תכופים מאד ויופיעו במהלך ה 24 שעות של בדיקת ההולטר. אפשרות נוספת עם יותר סיכוי לתעד קצב לב בזמן סמפטומים הוא מכשיר שנקרא EVENT MONITOR אותו ניתן לקחת בכיס במשך חודש או יותר ולהקליט קצב לב בזמן שחשים בסמפטומים. התיעצי עם הקרדיולוג שלך לגבי מכשיר זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לתשובתך-אין לי קרדיולוג

    שירה
    18/06/2014

    ד"ר רוט שלום רב,

    תודה רבה על תשובתך.

    אין לי קרדיולוג שעוקב אחרי כלל וכלל. רופא המשפחה הוא זה שהפנה אותי להולטר.

    בשנה שעברה כשנשלחתי להולטר והתגלה דום סינוס, זה היה גם בהמלצת רופא משפחה ועקב תחושות רטט שחשתי ועקב כך נשלחתי באופן חד פעמי למרפאה להפרעות קצב בבי"ח.

    האם בקופות חולים של הכללית נמצאים קרדיולוגים אשר התמחותם היא אלקטרופיזיולוגיה? או שלא חשוב לאיזה קרדיולוג עם איזו התמחות שיש לו עלי לפנות.

    אנא המלצתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה שאלה נוספת שמטרידה אותי

    שירה
    18/06/2014

    ד"ר רוט שלום רב,

    לציין כי אני בת 60, ובמשפחתי שני הורים חולי לב (עברו צינתורים) ומשפחה בעלת היסטוריה של מחלות לב, מכיוון שאני די מודאגת כעט, עקב תחושת עייפות ומידי פעם לשניות ספורות ממש תחושת דופק חזק בגרון, רציתי לשאול האם זה שפעם אחת מצאו לי דום סינוס 3.6 שניות זה אומר שבטוח שיש לי הפרעות קצב?או שזה יכול להיות רק מיקרי? ז"א אם לא מצליחים ע"י הולטר "לעלות" על הפרעת קצב פעם נוספת, איך אני יכולה להיות "שקטה" שזה לא "יפתיע" אותי??? איך ניתן לשלול לחלוטין אם יש הפרעת קצב ואם אני בכלל בקריטריון של סיכון להפרעת קצב? אני מבינה שעלי לבקש מקרדיולוג את המכשיר כפי שהצעת לחודש ימים, אך במידה ולא "עולים" גם ע"י מכשיר זה על הבעיה ובמידה והיא קיימת, יש דרך נוספת לגלות?



    תודה לך מאד על ס ב ל נ ו ת ך!!!

    בברכה חמה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה-מה זה אין לי קרדיולוג?

    שגב
    20/06/2014

    לשירה שלום-מאחר וקביעתך היא טכנית,או אינפורמטיבית ולא שאלה מקצועית,אני מרשה לעצמי להתייחס,

    אין דבר כזה "אין לי קרדיולוג",את מקבלת שרותי רפואה מקופת החולים הכי גדולה והכי ותיקה בארץ שהיא בעלת רוב בתי החולים בארץ,לכן זה יהיה הגיוני שלקופה שלך(הכללית) יהיו הכי הרבה רופאים קרדיולוגים מכל קופה אחרת,

    יכול להיות שטכנית את לא יודעת איך מגיעים לקרדיולוג שעובד עם קופ"ח הכללית,לכן.

    א,את יכולה לגשת לפקידה בסניף קופ"ח שלך ולברר איך מגיעים לקרדיולוג,(אתן לך טיפ,בדרך כלל הפקידות בסניף יודעות מי הקרדיולוג,הנפרולוג,או האורתופד הכי טוב באזור שלכם.)

    ב,את נכנסת לאתר של "קופת החולים הכללית" במחשב ומאתרת קרדיולוג קרוב לביתך ומתאמת תור(נכנסתי לאתר של קופ"ח הכללית ומצאתי שיש לכללית "רק"-54 קרדיולוגים באזור המרכז)

    לי בסניף(מכבי)יש רופא משפחה מצוין,אבל מידי פעם הוא שואל אותי אם אני ממשיך במעקב אצל הקרדיולוג שלי?,רופא המשפחה שלך היה חייב גם לשאול אותך,את חייבת להיות במעקב של קרדיולוג,רופא משפחה-לא מספיק,בטח כשיש לך סיפור משפחתי.

    המון בריאות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למר שגב -ומצפה לתשובה

    שירה
    20/06/2014

    מר שגב שלום רב,

    תודה רבה על תשובתך והתייחסותך.

    אסביר קצת יותר טוב את עצמי. אני מבינה ויודעת שיש בקופות חולים וכמובן גם בקופ"ח כללית רופאים קרדיולוגים, מה גם שחלק מבני משפחתי אכן מטופלים ובמעקב אצל רופאים כגון אלה.

    אך שאלתי את ד"ר רוט היתה שונה, האם כל קרדיולוג שיושב בקופ"ח הוא גם מומחה לאלקטרופיזיולוגיה?

    אני מבינה שבבתי חולים יש יחידה להפרעות קצב, אך שאלתי היא האם אני חייבת להגיע לאחד מבתי החולים ולהיות שם במעקב עקב הפרעות קצב או שמא כל קרדיולוג שיושב בקופ"ח גם הוא יכול לעקוב אחריי?

    עדיין ממתינה לתשובה בענין זה.

    תודה רבה מראש על ההתייחסות.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה למר שגב -ומצפה לתשובה - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    21/06/2014

    הקרדיולוגים המומחים בהפרעות קצב (אלקטרופיזיולוגים) עובדים בבתי חולים ומקבלים חולים במרפאות הפרעות קצב בבתי חולים. חלק מהם עובדים גם בקופות חולים. ניתן להגיע אליהם למרפאות חוץ בבית חולים (עם טופס 17 מקופת חולים) או לברר בקופה האם יש אלקטרופיזיולוג העובד בקופה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לשירה-בהמשך לתשובת ד"ר רוט,תשובות -

    שגב
    22/06/2014

    לשאלותיך צריך לקבל מסניף קופת החולים שלך,מהפקידה,מרופא המשפחה,או מהאתרים במחשב,כל שם של רופא שתקבלי,תקלידי אותו בגוגל ומיד תקבלי 3-4 אתרים במחשב שיפרטו לך,היכן הרופא למד,היכן התמחה,במה השתלם,היכן הוא עובד,היכן מקבל קהל,באיזה קופות חולים הוא עובד,כל מספרי טלפונים להגיע אליו,אם צריך להגיע עם טופס 17,או רק עם הכרטיס המגנטי,האם להגיע לביקור עם בדיקת א.ק.ג.(יש רופאים המבקשים להגיע עם בדיקה ויש רופאים שמקבלים חולים במרפאות מומחים ששם האחות מבצעת לך את הבדיקה לפני כניסתך לקרדיולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול חלופ בחוסם בטא
    רינה
    17/06/2014

    שלום רב,
    פעימות מוקדמות בעיקר חדריות (בודדות, אך גם בזוגות וברצף של כמה בודדות על פני דקה לפי ההולטר) בהיקף של כ-500 ביממה.מס' מועט של פעימות מוקדמות ממקור עלייתי.
    זה בא והולך. יש תקופות רגועות יותר וכעת חודש וחצי שזה ממש מורגש היטב.ויש גם עלייה במס' הפעימות (כאמור לפי הולטר). בוצע אקו לב שיצא תקין. הפעימות מטרידות מאד . מטופלת בנורמיטן - 25 מ"ג ליום ככיוון שלפני כשנה היה אירוע VT קצר . מדי פעם דופק מהיר (עד 120).
    הנורמיטן מסייע להסדרת הדופק המהיר ממנו אני סובלת מפעם לפעם , אך לפעימות ממש כבר לא.
    יש סיכוי כי חוסם בטא אחר (דרלין, קרדילוק) יפעלו וישפיעו יותר מאשר הנורמיטן?
    אני יודעת שיש תרופות ממוקדות יותר שניתן לטפל בפעימות המוקדמות אך הן מצריכות אשפוז והשגחה והייתי רוצה לדעת האם יש כדאי לתת 'סיכוי' לחוסם בטא אחר לפני שמחליטה בעמה עם הקרדיולוג על טיפולים אחרים?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול חלופ בחוסם בטא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול חלופ בחוסם בטא - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    17/06/2014

    ניתן לנסות מינון גבוה יותר של נורמיטן (אם הדופק לא איטי מדי) ניתן גם לנסות קרדילוק במקום נורמיטן. בכל אופן כל שינוי תרופתי צריך להעשות בהסכמת רופא המשפחה או הקרדיולוג המטפל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן מאמץ
    יערית
    17/06/2014

    בת 50 - גיל מעבר
    בבדיקת מאמץ :
    שלב 5 - דופק מטרה, לחץ דם 160/75 כושר טוב מאוד, נצפו צניחות ST אופקיות עד 1 מ"מ לטרליות ואינפריוריות. לא נצפו הפרעות קצב.
    התוכלו בבקשה לבאר לי במה דברים אמורים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבחן מאמץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבחן מאמץ - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    17/06/2014

    צניחות ST במבחן מאמץ עלולות לנבוע מהפרעה בזרימת דם ללב במאמץ אבל הדיוק של הבדיקה נמוך וב 40 עד 50% מהמקרים צניחות ה ST עלולות להטעות ולא לנבוע מבעיה רפואית.
    עליך לחזור לרופא המפנה שיעריך האם יש צורך בבדיקות נוספות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר
    רז
    16/06/2014

    נרשם לי באנגלית:

    sinus rhythm
    rate-55-121
    suspected intermittent sino atrial block
    apbs-few
    vpb-single
    האם תקין?
    מה זאת החסימה הזאת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הולטר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הולטר - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    16/06/2014

    מדובר בחשד להפרעת הולכה הגורמת לחסימת הקוצב הטבעי מדי פעם. ראשית יש לפנות לקרדיולוג עם תוצאות הבדיקה שיתרשם האם באמת מדובר בבעיה זאת.
    בהנחה שכן- מדובר בתופעה שאינה מסכנת חיים אך אם היא גורמת להפסקות דופק משמעותיות ומלווה בסמפטומים כמו סחרחורות או עילפון ניתן לפתור את הבעיה על ידי קוצב לב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר לב ופ. מוקדמות
    רינה
    15/06/2014

    שלום רב,
    עקב התגברות של פעימות מוקדמות מהן אני סובלת מזה כשנתיים, בעיקר ממוקד חדרי. בעבר הן היו לרוב בודדות כיום אני מרגישה היטב את הרצף זה מגיע בזוגות ושלשלות .
    נשלחתי לאקו לב חוזר (כל האחרים בעבר היו תקינים ותמיד וגם הפעם הממצאים מראים אי ספיקה מיטרלית וטריקוספידלית קלה - שהבנתי מהרופא שאין לכך משמעות). מפעם לפעם סובלת גם מדופק מהיר (עד 120) .
    בעבר היה אירוע VT קצר וחד פעמי שבעקבותיו מטופלת בנורמיטן. שלאחרונה לא כל כך עוזר לפעימות המוקדמות. דופק תקין.
    ממצאי ההולטר הראו 295 פעימות ממוקד חדרי (VPC'S) על פני היממה בזוגות ובשלשות.
    אני מרגישה על פעימה ופעימה מוקדמת כשהיא מתרחשת.
    בעיקר במנוחה. זה בא ואחריו מגיעים עוד כמה.....
    האם לאור הממצאים הללו יש מקום להחליף טיפול תרופתי? האם פעימות בזוגות ובשלשות מראות על החמרה או שיש מקום לדאגה למרות שהאקו לב תקין? תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוצאות הולטר לב ופ. מוקדמות - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    15/06/2014

    ככל הנראה אין מקום לדאגה. אם הסימפטומים נסבלים רצוי לעקוב אחר תפקוד החדר באקו ולהיות במעקב קרדיולוג.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות קצב הלב
    יוכי
    14/06/2014

    שלום רב,
    מזה כחודש ימים, לראשונה בחיי [בת 61] שפעימות הלב שלי מואצות וזה קורה בעיקר בלילה בדיוק דקות ספורות לאחר שאני נכנסת למיטה.
    ביום זה קורה בין שלוש לחמש פעמים.
    הפעימות חזקות ומהירות מאוד והן נמשכות שניות מעטות.
    בדיקת א.ק.ג. לא הראתה בעיה כלשהי אך הרופאה מסרה כי הרעשים שהיא שומעת אינם מוכרים לה ולכן נקבע לי תור במכון מור לבדיקת אקו.
    האם התופעה מוכרת? אולי הגיל? אני רזה, אל סובלת מכולסטרול מאוד גבוה באופן תמידי. לא נוטלת תרופה אך שומרת על תזונה בריאה.
    אדגיש כי אני שותה הרבה תה ירוק, נס קפה וקפה שחור.
    נוטלת ויטמין D בהמלצת הרופאה ועל דעת עצמי מגה גלופלקס בשל כאבים עזים בברכיים שחלפו כלא היו מאז נטילת הכדור מלפני 3 ח'.
    מודה לכם מאוד,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פעימות קצב הלב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פעימות קצב הלב - תגובה

    פרופ` מיכאל אלדר
    15/06/2014

    תחושה של דפיקות לב מואצות יכולה להגרם מסיבות רבות. עליך לעשות בדיקות דם (כולל ספירת דם ותפקודי בלוטת התריס), וכן לרשום אק"ג בזמן סימפטומים ע"י הולטר עם רישום של הזמנים בהם חשת דופק מהיר. לאחר אבחון הבעיה ניתן יהיה לגשת לטיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך
    פיץ
    14/06/2014

    שלום
    אילו סיבות יכולות להיות בבעית זרימת דם לבחורה צעירה ??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בהמשך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    14/06/2014

    הסבירות לטרשת עורקים וחסימות בעורקי הלב לאשה צעירה היא נמוכה במיוחד אם אין גורמי סיכון. אך אם האקג לא תקין יש להמשיך לברר את הסיבה. אני מבין שהקרדיולוג-אקלטרופיסיולוג ראה את האקג והפנה לאקו יש לברר איתו האם צריך ברור נוסף.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרדקסה וצרבת חזקה
    עמיחי
    09/06/2014

    שלום
    אני בן 62 .היה לי פירפור פרוזדורים התקפי שחלף בעזרת ריתמקס אחרי 3 שעות.
    הארוע היה לפני כחודש וחצי ומאז אני נמצא בסינוס
    מאז אני לוקח פרדקסה 150 כל 12 שעות.
    מאתמול ,כחצי שעה לאחר נטילת הפרדקסה אני נתקף בצרבת חזקה.
    אני לוקח את התרופה עם כוס גדולה ומלאה של מים.
    קראתי בעלון המצורף לתרופה שתיתכן צרבת, אבל המקרה שלי הכל היה בסדר עד אתמול.
    מה עלי לעשות?

    נ.ב.
    בגלל ריפלוקס אני לוקח במשך כמה שנים אומפרדקס 20 כל 12 שעות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרדקסה וצרבת חזקה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפאין
    שי
    08/06/2014

    ערב טוב
    האם יש קשר בין צריכת קפאין להפרעת קצב / פעימות מוקדמות
    האם כדאי להימנע ממאכלים / שתיה שמכילים קפאין?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קפאין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קפאין - תגובה

    פרופ` דוד רוט
    09/06/2014

    יש סברה האומרת שצריכת קפה גורמת לפעימות מוקדמות. בספרות הרפואית אין הוכחה לקיום קשר זה. בכל אופן שתית קפה יומית אך לא מוגזמת לא אמורה לגרום לבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום