מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בידקת הולטר לבמוטקי18/03/2014
בן 19 בריא אחרי אירוע של התעלפות
בדיקת אקו תקינה
בדיקת הולטר לב תוצאות להלן:
הפרעות קצב חדריות נצפו 2 בודדים
הפרעות קצב על חדריות הפרעות הולכה , שינוים משמעותיים בקטע st לא נצפו.
בשעות הערב נצפו קטעים של סינוס טכיקרדיה במהירות עד 145 לדקה
בשעות הלילה בוקר נצפו קטעי סינוס ברדקרדיה במהירות מינמלית של 37 לדקה.
האם הבדיקה תקינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בידקת הולטר לב - תגובה
פרופ` דוד רוט21/03/2014הבדיקה לא מראה הפרעת קצב משמעותית סה״כ בגדר הנורמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בתגובה לתשובת הד"ר הנ"ל
מוטקי26/03/2014האם יש לחשוש שיש סינוס 37 בלילה ובבוקר. כפי שכבר כתבתי בשאלה.
באופן כללי אני מרגיש מצויין רץ 2 קילומטר ב7 דקות. אך אני חושש בגלל ההתעלפות שהיתה לי לפני חצי שנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בתגובה לתשובת הד"ר הנ"ל - תגובה
פרופ` דוד רוט26/03/2014בזמן שינה הדופק מאט באופן טבעי. אם קצב הלב האיטי נמדד בזמן שינה מדובר בתופעה נורמלית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופת הרגעהשאול16/03/2014
שלום ,סובל מפרפור פרוזדורים ,לא קבוע ,התקפים של עד 3-4 פעמים בשנה,מקבל ריתמקס300-2 ליום,ואספרין,מדי פעם לוקח קלונקס 0.5 להרגעה{פעם בשבוע ולפעמים עד 3 פעמים בשבוע},לוקח את הקלונקס שנים,מבקש לדעת האם אפשר במקום הקלונקס לקחת קלמנרבין טבעי ושאין בעיה עם הריתמקס,תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרופת הרגעה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר16/03/2014אין מידע בדוק, אך מנסיוני נראה שאין בעיה לקחת קלמנרבין עם ריתמקס.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
שאול17/03/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ונקבאך וקרדילוקבינה12/03/2014
שלום רב
רציתי לשאול אם יש מניעה ליטול חוסמי ביתא כדוגמת קרדילוק, אם יש בתרשימי הולטר אירועים של ונקבאך (RR 1.9) .
אני נוטלת טמבוקור כבר שנה וחצי בגלל פעימות מוקדמות סימפטומטיות
לפני כשנה וחצי נטלתי גם קרדילוק שאותו הורידו לי בגלל הוונקבאך.
יש לציין שאירועי ונקבאך נרשמו אצלי גם לפני עשר שנים עוד לפני כל התרופות. כעת אני בניסיון לרדת מהטמבוקור לחלוטין (נוטלת 100 מ"ג ליום) וייתכן שאזדקק לקרדילוק, ומכאן שאלתי.
ל"ד נמוך 95/60.
ברקע: אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים לפני שנה ושמונה חודשים.
תודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ונקבאך וקרדילוק - תגובה
פרופ` דוד רוט12/03/2014אנשים עם ארועי וונקבך נוטים לקצב לב איטי. קרדילוק מאט את קצב הלב. לכן הסכנה היא שנטילת קרדילוק תגרום לקצב לב איטי מדי שיגרום לסמפטומים. לכן ככל הנראה הרופא שלך הפסיק את הקרדילוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור A Fשאול09/03/2014
למרות נטילת 750 מ"ג ריתמקס ,חוטף כפעמיים עד שלוש פעמים בשנה פרפור פרוזדורים,האם זה אמור לקרות? תודה.{חלקם חולף ללא טיפול לאחר כשלוש שעות} כאשר אני במיון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור A F - תגובה
פרופ` דוד רוט09/03/2014פרפור התקפי הוא בעיה כרונית. תרופות כמו ריתמקס מקטינות את תכיפות ההתקפים אך לא מונעות אותם לחלוטין. למעשה תדירות של פעמיים בשנה סבירה תחת טיפול כזה. ללא הטיפול התדירות עלולה להיות גבוהה הרבה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה.
שאול10/03/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרפור פרוזדורים והתרופה ארט 50רוז06/03/2014
שלום
האם התרופה ארט 50 (דיאצרין) יכולה לגרום להפרעת קצב מסוג פרפור פרוזדורים?
תודה על תשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרפור פרוזדורים והתרופה ארט 50 - תגובה
פרופ` דוד רוט07/03/2014למיטב ידיעתי תרופה זו לא גורמת לפרפור פרוזודורים. תופעות לואי שכיחות הן שלשול ועליה באנזימי כבד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחצים בחזה+קושי בנשימהדנה06/03/2014
היי אני בת 32 מזה כמה ימים שאני מרגישה לחצים בצד שמאל, ממש מתחת לשד שמאל(לפעמים בשד עצמו) מלווה בכאבי גב תחתון וצוואר (לא יודעת אם יש קשר)
הכאבים בזמן מנוחה, לא במאמץ(חוץ מפעם אחת שניסיתי לפתוח בקבוק בכח אז הרגשתי איזה כאב בצד הזה שציינתי)
מה שמפריע לי בעיקר זה הקושי בנשימה, גם בזמן ישיבה, ובזמן שכיבה
לא מצליחה להגיע לנשימה מלאה, כאילו אין לי מספיק חמצן לא יודעת איך להסביר בדיוק...כאילו לא מצליחה לנשום מהאף נשימה מלאה(גם לפעמים כשאני מפהקת)
חשוב לי לציין כי יש לנו רקע של בעיות לב במשפחה, אבא שלי עבר מעקפים, וצינתורים
בתודה מראש
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחצים בחזה+קושי בנשימה - תגובה
פרופ` דוד רוט07/03/2014לא ניתן לאבחן סיבה לכאבים בחזה וקושי בנשימה דרך פורום אנטרנטי. עליך לפנות לרופא לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לקרדיולוג מומחה וטובשירן04/03/2014
שלום!
אני סובלת ממחלת לב , שם המחלה : hypertrophic obstructive cardiomyopathy
אני מושתלת קוצב לב-דפילטור.
תוכלו להמליץ לי בבקשה על רופא בכיר במכון הלב סורוקה- בבאר שבע
(לאחרונה המצ"ב החמור ואובחן פרפור בפרוזדור) גילי 41 שנים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לקרדיולוג מומחה וטוב - תגובה
פרופ` דוד רוט04/03/2014פני לפרופסור דורון זגר מהמחלקה הקרדיולוגית בסורוקה. במידה וקיימת שם מרפאה יעודית למחלות שריר הלב הוא ידע להפנות אותך לשם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה -להמלצת רופא מומחה וטוב
שירן05/03/2014תודה רבה ד"ר רוט
שהייתי מאושפזת פגשתי את פרופ' זקר , וביקשתי להיות מטופלת אצלו, הוא אמר שאין אצלו תורים ורק עוד כמה חודשים אולי תהיה מרפאה.
טיפל בי שם גם ד"ר שמעוני, בבקשה ממך האם הוא מומחה במחלה שלי ספיציפית, אני חסרת אונים ולא מוצאת רופא מתאים.
תודה רבה
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תגובה -להמלצת רופא מומחה וטוב - תגובה
פרופ` דוד רוט05/03/2014אני לא מכיר עוד רופאים בסורוקה. אם את יכולה להגיע לשיבא יש כאן מרפאה יעודית לקרדיומיופתיות והרופא הוא פרופסור מיכאל ארד-מומחה בתחום ומומלץ מאד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמלצת רופא מומחה טוב
שירן06/03/2014תודה רבה, ד"ר רוט, תוכל לשאול את פרופ' מיכאל ארד על רופא מומחה בתחום
סליחה שאני שוב מבקשת, אך זה תלוי בבריאות שלי .
או אם יש לפורפ' מיכאל ארד מייל ואני אשאל אותו.
מאוד חשוב לי , אני יחסית בחורה צעירה וצריכה את הטיפול הנכון, ולמה לא בעצם?
תודה רבה על הרצון לעזור
תבורך
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוקסו - תודה והבהרהבינה03/03/2014
תודה רבה ד"ר רוט על תשובתך
רציתי לוודא: כשאתה אומר מותר לקחת 5 ימים במקביל לטמבוקור, האם כוונתך שאי אפשר למשך זמן של 10 ימים (סטרפטוקוק)?
ועוד: 'במקביל לטמבוקור' - לא הבנתי אם הטמבוקור 'מגן' בפני תופעות הלוואי הלבביות של רוקסו או שהוא מהווה התווית נגד? או שאין קשר כלל.
ובכלל האם יש כאן סיכון בנטילת הכדור 10 ימים למישהו שבהולטרים שלו יש תרחישי וונקבאך?
ושוב, תודה רבה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוקסו - תודה והבהרה - תגובה
פרופ` דוד רוט03/03/2014לשם טיפול בסטרפטוקוק בגרון מספיק ראפאפן למשך 10 ימים - אלא אם יש אלרגיה לפניצילין.
טמבוקור לא מגן מתופעות לואי של רוקסו. שילוב של טמבוקור עם תרופות מהמשפחה של רוקסו (כמו זטו) לא מומלצת. לגבי שילוב של טמבוקור עם רוקסו לא מצאתי איסור אבל לשם זהירות המלצתי על 5 ימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוקסו והפרעות קצבבינה03/03/2014
שלום רב
האם מותר ליטול אנטיביוטיקה - רוקסו roxithromycin למשך 5 - 10 ימים (תלוי בתוצאות תרבית), למי שנוטל טמבוקור (50X50) לפעימות מוקדמות סימפטומטיות?
לציין - כשנה וחצי אחרי צריבה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים.
בעלון התרופה כתוב לא ליטול אם יש בעיות בקצב לב כגון מקטע QT מוארך בא.ק.ג. (אין לי) או ברדיקרדיה ועוד, וגם אם מצויים בסיכון להפרעות קצב.
בהולטרים ניצפו אירועים של חסם הולכה מסוג וונקבאך ללא החמרה מהולטר אחד למשנהו.
בתודה וברכה
בתיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוקסו והפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט03/03/2014ניתן ליטול רוקסו למשך 5 ימים במקביל לטמבוקור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לקרדיולוקים הנפלאים שלום!,החלפת ,,,שגב02/03/2014
קרדילוק וטמבוקור עקב בעיות ספציפיות,
סובל מלחץ דם גבוה,הפרעות קצב,הפרעות שינה וערמונית מוגדלת ,להפרעות שינה אני לוקח כדור שינה בשם טרזודיל.עקב הודעתכם שיש אינטראקציה בין הטרזודיל לטמבוקור ,פניתי לקרגדיולוג המומחה והטמבוקור הוחלף בפרופקס(ריתסמקס)..
עקב בעיות בתפקוד המיני הקרדיולג הציע לי לקחת נורמיטן במקום קרדילוק,זה לא השפיע ,הצעתם לי לבדוק עם הרופא שלי כדורים ממשפחת וראפמיל,נסיתי איקאקור 80 ו-160 מ"ג גם לא עזר ,הקרדיולוג רשם לי ורפרס 120 מ"ג לקחתי גם 120 ו-240מ"ג וגם לא עזר בהורדת הדופק ולא הוריד לחץ דם יותר ממה שהאמלודיפין מוריד זה -16 שנה,בנוסף מובטח לי בעלון לצרכן "ששימוש ממושך בורפרס עלול לגרום לנפיחות בחניכיים(הפרפלזיה),בעיה שכבר יש לי אותה בחניחיים זה מס' חודשים, ואני מתאר לי שהורפרס רק יחמיר אותה.
ר.נ.-האם יש תרופה אחרת שיכולה להוריד דופק במקום הקרדילוג מבלי לעשות בעיות במקום אחר?? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סליחה-טעות בכותרת ,לקרדיולוג
שגב02/03/2014לקרדיולוקים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה להאטת דופק - תגובה
פרופ` דוד רוט02/03/2014יש עוד תרופה מהקבוצה של ורפרס ששמה דילאטאם או דילטיאזם. אולם גם היא עלולה לגרום היפרפלזיה של החניכיים.
תרופה בשם דיגוקסין יכולה להאט את קצב הלב אך יעילה פחות מחוסמי בטא (קרדילוק, נורמיטן) או חוסמי קלציום (ורפרס, דילאטאם).
יש תרופה חדשה בשם Ivabradine או בשם מסחרי Coralan אשר מאטה את הקוצב הטבעי של הלב (הסינוס) תרופה זו מועילה לאנשים הסובלים מדופק מהיר ואי ספיקת לב.
תרופה זו לא תועיל להאט מהירות של הפרעות קצב.
כדי לבדוק אם מי מהתרופות הללו מתאימה לך עליך לפנות שוב לקרדיולוג שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט תודה על תשובה המהירה - תגובה
פרופ` דוד רוט03/03/2014אמנם אין תרופה ללא תופעות לואי, אך תופעות הלואי של כל תרופה מתרחשות באחוז נמוך מהנוטלים אותה. כך למשל תרופה עם פוטנציאל לגרום לעצירות תעשה זאת ב 10% מהמקרים. תרופה שגורמת לתופעות לואי ב 100% מהנוטלים אותה- מן הסתם לא תיכנס לשימוש. כמו כן התועלת בתרופה עולה ברוב המקרים על הסכנה הנובעת מתופעות הלואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה.
שגב04/03/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלקטרופיזיאיציק27/02/2014
שלום יש לי מספר שאלות :לפני כמה חודשים הרגשתי הפרעות בקצב הלב הרופא הפנתה אותי למספר בדיקות אקג שיצא תקין, בדיקת מאמץ שיצאה תקינה ללא עדות לאריטמיה או אסכמיה עם crbbb ולחץ דם שטוחה עם כושר טוב מאד, בדיקת דם תקינה , ואקו לב תקין , בדיקת הולטר שיצאה עם vt מספר VPB's . השאלה היא עם היה לי הפרעות בקצב לב למה לא הופניתי לאלקטרופיזיולוגיה? והאם בכל זאת מומלץ לי לבצע תבדיקה הזאת למרות הממצאים התקינים? ולמי היא מיועדת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלקטרופיזי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/02/2014באופן כללי לא מבצעים בדיקה אלקטרופיזיולוגית בנוכחות תפקוד לב תקין. כנראה עקב כך לא נשלחת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלקטרופיזי
איציק27/02/2014ועוד שאלה אחת רציתי לדעת אם יש בדיקה אלקטרופיזיולוגיה לא פולשנית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאלקטרופיזי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר27/02/2014לא, הבדיקה פולשנית,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארטיפקט סרעפתיתשי26/02/2014
שלום .
בן 49 ,בעקבות ארוע חד פעמי של פירפור פרוזדורים לפני מספר חודשים וכאבים וצרבות שהופיעו לאחר נטילת אספירין ביצעתי מיפוי לב במאמץ שנמצא תקין למעט:
" הודגמה פרפוזיה מיוקרדיאלית תקינה בכל הדפנות למעט ארטיפקט סרעפתית "
מה המשמעות של "ארטיפקט סרעפתית " ?
האם נדרש טיפול ?
תודה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארטיפקט סרעפתית - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר26/02/2014פרוש הדבר שאזור מסוים בלב הוסתר ע"י הסרעפת, וזה יכול ליצור רושם של בעיה בלב שלמעשה אינה קימת. בקצרה, המפענח זיהה בעיה טכנית בבדיקה אך לדעתו הלב תקין ולא נדרש טיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימות מוקדמות וטריכרדיהגילי22/02/2014
שלום רב,
מטופלת בנורמיטן 25 מ"ג ליום. סובלת מפעימות מוקדמות בעיקר חדריות מזה כשנתיים. חוברתי ללופ ריקודר מס' פעמים. בנוסף סובלת מדי פעם מאירועי דופק מהיר (דופק המגיע מעל 100 במנוחה שנרגע רק לאחר נטילת נורמיטן נוסף , כעבור כשעה מנטילתו ) . אירועי הדופק המהיר קורים למרות נטילת הנורמיטן במינון 25 מ"ג/ליום . ברקע היה אירוע VT קצר וכן אירוע SVT שתועדו ע"י הלופ ריקורדר. כל בדיקות האקו לב תקינות (האחרונה לפני כשבועיים). מבחן מאמץ לפני כשנה וחצי - תקין למעט פעימות מוקדמות בודדות. בדיקות דם מעולות כולל ב. התריס.
האם יתכן מצב בו הדופק המהיר נובע מהפרעה אחרת שלא אותרה עד כה בלופ ריקורדר ולמרות אקו לב תקין?
5. כאמור, הפעימות והדופק החלו לפני כשנתיים + כשחציתי את גיל ה-40. מחזורי וסת עדיין סדירים. האם יתכן כי שיבושים הורמונליים הקשורים לגיל הובילו לכך וכדאי לבדוק גם היבט זה?
מתנצלת על השאלות הרבות. תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימות מוקדמות וטריכרדיה - תגובה
פרופ` דוד רוט22/02/2014אם הלופ רקורדר הראה הפרעת קצב בזמן שחשת דפיקות לב, זו הסיבה לדפיקות הלב. אם תפקוד בלוטת תריס תקין ומחזור תקין לא סביר שבעיה הורמונלית קשורה להפרעות הקצב. כדאי שתפני לקרדיולוג שיעריך האם דרוש טיפול בנוסף לנורמיטן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחרי בדיקה בהולטרחיים21/02/2014
בן 48, לאחר בדיקה בהולטר שלא נמצאה בעיה.
אבל כעת יש לי שוב פרפורים בלב, זה נמשך כדקה ומפסיק.
האם זה קשור לחרדה?
מה לעשות? לבקש בדיקת אקו? ללכת לקרדיולוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחרי בדיקה בהולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט21/02/2014כדי לאבחן הפרעת קצב יש להקליט קצב לב בזמן שחשים סמפטומים. הולטר מקליט קצב לב במשך יממה לכן אם לא היו סמפטומים ביממה הזו גם אם ההולטר תקין זה לא שולל הפרעת קצב. יש מכשיר שנקרא EVENT RECODER אותו מקבלים לחודש או יותר וניתן להקליט קצב לב כאשר חשים בסמפטומים. לכן כדאי שתפנה לקרדיולוג שיעריך את הצורך בבדיקה זו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםקרן19/02/2014
בת 30, בריאה בדר"כ, לא מעשנת וללא מחלות רקע.
לפני כ-5 שנים קרה לי משהו מוזר, התהלכתי ברחוב בלי שום לחצים ופתאום הרגשתי טיפה חולשה וסחרחורת, והלמה חזקה בלב שממש גרמה לי לכאב בחזה ומיד אחרי זה המון פעימות קטנות רציפות ומהירות, ישר התיישבתי וזה עבר מיד אחרי אך נלחצתי ועשיתי שעה אחרי א.ק.ג ואקו לב והכל יצא תקין לגמרי. גם ביקשתי להסתובב עם לופ רקורדר כחודשיים וגם זה יצא תקין.
עכשיו לפני כחצי שנה הייתי בבית וללא שום סימן מקדים הדופק שלי עלה במנוחה ל-160 פעימות לדקה! (מדדתי יש לי מכשיר בבית), ולא ירד, נבהלתי והתקשרתי לרופא הביתה, הוא נתן לי קלמנרבין וזה חזר לנורמה. הלכתי יום אחרי לקרדיולוג בבית החולים שהוא חבר שלי והוא טען שסבלתי מוירוס כי העיניים שלי לא היו תקינות (מבחן העט) וגם הקאתי כמה פעמים אחרי, הוא ביצע לי אק"ג שם שגם היה תקין לטענתו.
יש לי במשפחה (סבא שלי מצד אמא והבן שלו=דוד שלי) מתו בגילאים צעירים מדום לב פתאומי...אני ממש פוחדת שיש לו איזו בעיה בלב והרופאים לא עלו על זה...כל הסיפור של וירוס נשמע לי הזוי. מה אתה חושב? יש עוד בדיקות שאני יכולה לעשות כדי לשלול הפרעת קצב מסוכנת? אני ממש פוחדת וזה רודף אותי ואני גם קוראת על כל האנשים הללו עם הפרעות קצב לא מאותרות שמתו במהלך ספורט ולכן אני נמנעת גם מספורט... אשמח לעיצה מה לעשות...תודה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
פרופ` דוד רוט20/02/2014כדאי שתפני לקרדיולוג במסגרת קופת החולים. הוא יפנה אותך לבדיקות הדרושות כדי לשלול נטיה להפרעות קצב. כדאי שתגיעי לבדיקה אצלו עם תרשים אקג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



