מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הפסקת קרטיה?שאול ב17/10/2012
שלום רב,אני סובל מפרפור פרוזדורים,עד לפני כשנה היה לי התקף קצר פעם בשנה לאורך זמן של 15 ד"ק שחולף מעצמו.בשנה האחרונה ההתקפים היו פעם ב3חודשים,וחלף מעצמו כעבור 20-30 ד"ק,כמו כן פעם אחת היו לי 2 התקפים קצרים שהפרש הזמן בינהם היה 3שבועות וגם הם חולפים מעצמם,אני נוטל ריתמקס 3X2 ליום,אוקסאר ל,דם50 אחד ליום,קרטיה 100 אחד ליום,ליטורבה 20 אחד ליום,אני אמור לעבור טיפולי שיניים עקירה כירורגית ,עקירה רגילה,ושתלים,רופאת המישפחה ציינה שאנילא אמור להפסיק את הקרטיה,ורופא השיניים אומר כן להפסיק את הקרטיה ל10 ימים{רופאת המישפחה העלתה לי את מינון הריתםקס בעוד חצי כדור ומאז הכל רגוע,כחודש ללא שום הפרעה}הבעיה היא שאיני יודע למי להקשיב ומה לעשות, בהקשר לקרטיה להפסיק או לא,אבקש עצתכם תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפסקת קרטיה? - תגובה
פרופ` דוד רוט18/10/2012מי שסובל מהתקפי פרפור פרוזדורים רופאו צריך להעריך את הסיכון שלו לפתח ארוע מוחי. אם הסיכון משמעותי יש להתחיל טיפול נוגד קרישה לרוב קומדין. אם הסיכון נמוך ולא מצדיק קומדין נוהגים לתת אספירין אך זה לא חובה ולא נתמך על ידי הספרות הרפואית.
אם אתה עברת הערכה רפואית ונקבע שאתה לא צריך קומדין, ואתה מקבל אספירין רק בשל הנוהג הנ"ל ניתן להפסיקו לפני עקירת שיניים. מספיק להפסיק לשבוע ימים לפני העקירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר רוט, תודה .
שאול ב18/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרתכם הדחופהאילנה17/10/2012
שלום רב,
בהמשך לפנייתי בפורום מה- 16.10 ביקרתי היום אצל קרדיולוגית בכירה ולהלן סיכום והמלצות: בדיקתה הגופנית תקינה לחלוטין, אקו לב תקין (למרות שהאזנתית יש רושם לקליק סיסטולי וייתר ופוספס באותו הרגע MVP מינימאלי) כך או כך ההולטר תקין, התקפי פלפיטציות לשברירי שניות ללא קיפוח המודינמי. בנוכחות ספירת דם תקינה, אלקטרוליטים תקינים, ת תריס תקינים. בשלב זה אין מקום או צורך לבירור נוסף.
חשוב להימנע ממשקאות עתירי אנרגיה או קפאין לחלוטין.
היא ציינה כי עליי לשוב בעוד שנה לביקורת לוודא שהקליק הסיסטולי לא יתחזק אך שאלתי העיקרית היא- באם הממצאים אכן נורמליים כפי שציינה ולא נמצאה בעיה מדוע היא ציינה והדגישה כמה חשוב שאני אמנע לחלוטין ממשקאות המכילים קפאין, היא לא הסבירה לי מדוע ורק אמרה שמותר לי לשתות כוס קפה אחת ליום ללא קפאין, אני בסה"כ בת 31 ואני אוהבת מאוד קפה ולעיתים שותה גם דיאט קולה אך האזהרה וההמלצה שלה לא ברורה לי, אשמח באם תוכלו לתת לי חוות דעת נוספת לעניין או לפחות להסביר לי את הרציונאל מאחורי המלצותיה.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרתכם הדחופה - תגובה
פרופ` דוד רוט18/10/2012לפי המידע שסיפקת הקרדיולוגית סבורה כי הבדיקות היו תקינות.
יש הסוברים שקפה יכל לגרום לדפיקות לב לכן ככל הנראה יעצה לך להגביל שתיית קפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרולול לטיפול בדליות בושטמנדי17/10/2012
בעקבות גילוי חסימה בוריד הפורטלי נראה כי הכבד דאג לדרכים עוקפות
לקבלת דם. לאחר בדיקות פולשניות התברר שישנן דליות בושט וכדי
להקטין את הלחץ בתוך דרכי הדם הדקים אני נוטלת פרולול 1/2 כדור
בבוקר ו1/2 בערב.
יש לי הרושם שמכיוון והדופק הטבעי שלי בסביבות ה-56 פעימות בדקה
הכדור ממשיך ומחליש את הדופק ואז אני מרגישה עייפות רבה, חוסר חיוניות,
ועליה במשקל למרות שהתפריט והכמויות לא השתנו.
אודה לעצתכם
מנדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרולול לטיפול בדליות בושט - תגובה
פרופ` דוד רוט17/10/2012פרולול הוא טיפול מקובל כאשר יש דליות בושת במטרה להוריד לחץ בוריד הפורטלי. אם הדופק הבסיסי ללא פורולול הוא 56 יש בעיה ליטול פרולול כי הוא מאט את הדופק. כדאי שתחזרי לרופא להיבדק. אם יש ספק ניתן לבצע הולטר, ואם קצב הלב באמת איטי מידי וגורם לעייפות צריך לשקול את המשך הטפול בפרולול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכשיר ביתי למדידת INR, איזה עדיף?ברוריה17/10/2012
ממה שבדקתי ראיתי שיש שתי חברות בארץ ALERE ו- ROCHE. אחת מייצרת את ה-INRatio והשניה מייצרת את Coagucheck XS. איזה מכשיר יותר טוב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכשיר INR ביתי
אלון07/03/2013לנו יש נסיון טוב עם הדגם קואגוצ'ק אותו רכשנו אצל לבריאות שופ
אמין, מדויק ובמחיר מעולה לעומת האחרים
אלון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק 150מרים816/10/2012
בעלי בן 66, בריא בדרך כלל - פתאום גילו לו דופק 150. האם זה מסוכן?
חוץ מלחפש תרופה שתוריד לו את הדופק,(זה נשמע פשוט, אבל זה לא...) מה עוד צריך לעשות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק 150 - תגובה
פרופ` דוד רוט16/10/2012דופק 150 יכל להיות תקין אם הוא תוצאה של מאמץ כאב או התרגשות. דופק 150 יכל לנבוע גם מהפרעת קצב. האם בוצע אקג בזמן אבחון הדופק? כך ניתן לאבחן האם מדובר בהפרעת קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות הולטר לבהילה16/10/2012
שלום רב,
להלן ממצאי הולטר לב:
קצב סינוס ממוצע של 70 לדקה (55-95)
נרשמו VPC'S= 243
נרשמו 5 APC'S
מה משמעות התוצאות?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות הולטר לב - תגובה
פרופ` דוד רוט16/10/2012בהולטר נצפו פעימות מוקדמות שהן תופעה שכיחה. יש לחזור לרופא המפנה שיקבע אם צריך בדיקות נוספות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ועכשיו מה, לדאוג?סיוון16/10/2012
אחרי שני התקפים ושני סטנטים עשיתי הולטר ולהלן תוצאותיו :
קצב בסיסי : סינוס
הפרעות חדריות PVCS
נצפו : 5676 VPBS כולל 53 זוגות ושלשה אחת עם קטעי ביגמיניה \ טריגמיניה.
הפרעות חדריות APCSA - רק 3.
הפרעות הולכה לא נצפו
לדאוג? .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ועכשיו מה, לדאוג? - תגובה
פרופ` דוד רוט16/10/2012פעימות מוקדמות אינן מסוכנות אך כיון שיש גם שלשה אחת של פעימות מוקדמות ברצף כדאי לשקול בדיקת מאמץ או מיפוי לב. לשם כך יש לחזור לקרדיולוג למעקב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך אבלציה, טמבוקור וציפרלקסשירלי15/10/2012
תודה רבה, ד"ר רוט, על הבהרתך
אלה שמתנגדים לשילוב התרופות דיברו על שתי תופעות עיקריות: 1. הארכת גלי QT (מקווה שאני מדייקת במינוח). 2. נטילת ציפרלקס עלולה להגביר את נוכחותו של פלקאניד בדם.
אגב, מיד אחרי האבלציה ניסיתי לחדול מן הטאמבוקור ולהישאר על קרדילוק אך אחרי כ-10 ימים הפעימות חזרו בגדול והטריפו את דעתי. האם לדעתך כדאי כעת, אחרי כמה חודשים (שלושה), לנסות שוב, או לחכות לפחות חמישה-ששה חודשים?
תודה וברכה
שירלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך אבלציה, טמבוקור וציפרלקס - תגובה
פרופ` דוד רוט17/10/2012טמבוקור לא מאריך מקטע QT. יש תרופות אחרות נגד הפרעות קצב שכן מאריכות QT.
כדאי לנסות לעלות את מינון הקרדילוק ובמקביל להפסיק את הטמבוקור. השינוי הזה צריך להעשות בהסכמת הקרדיולוג שלך כמובן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבלציה, טאמבוקור וציפרלקסשירלי15/10/2012
שלום רב
אני מטופלת ב-150 מג טאמבוקור ו-2.5 מג קרדילוק מפאת פעימות מוקדמות מטרידות
ובמקביל נוטלת 10 מג ציפרלקס
בעברי אבלציה מוצלחת של רפרוף פרוזדורים
לאחרונה החלו להגיע אליי מסרים סותרים בגין נטילת ציפרלקס עם טאמבוקור:
יש האומרים שאין מניעה ליטול את שניהם, ויש הפוסלים, כולל רופא המשפחה ולאחרונה התבטא כנגד גם קרדיולוג שהתיעצתי עמו (לאחר שהרוקח העיר לי על הסיכונים).
האם קיימת כאן תשובה חד משמעית? האם ניתן ליטול ציפרלקס עם טאמבוקור?
בתודה וברכה
שירלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבלציה, טאמבוקור וציפרלקס - תגובה
פרופ` דוד רוט15/10/2012למיטב ידיעתי לא דווח על אינטראקציה משמעותית בין ציפרלקס לטמבוקור.
כדאי שתשאלי את הטוענים שיש אנטראקציה מהי ועל מה מבוסס המידע.
בכל אופן אם את נוטלת טמבוקור רק בשל פעימות מוקדמות כדאי להפסיקו ולהסתפק בקרדילוק.
פעימות מוקדמות אינן מסוכנות ותופעות לואי של טמבוקור כן עלולות להיות מסוכנות כך שבמקרה זה הטיפול יותר מסוכן מהבעיה בשלה הוא ניתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגל15/10/2012
שלום רב,
נמצאת בבירור (ממתינה לתוצאות הולטר לב) בהמשך לסחרחורות ופעימות מוקדמות ודופק מהיר.הרגשה כללית בסדר.
בדיקת אקו לב יצאה תקינה. האם עד להשלמת הבירור - כדאי לבצע חיסון נגד שפעת? תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט15/10/2012אם את שייכת לקבוצה שמומלץ לה להתחסן לא נראה שיש מניעה מקבלת החיסון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצבנטלי14/10/2012
שלום, אני בת 34 , ולאחרונה חשתי תופעה של "החסרת פעימה"
עשיתי בהמלצת הרופא בדיקת הולטר ובתוצאות נרשם בין היתר: הפרעות קצב חדריות VPC'S : נצפו סה"כ 4 במשך הבדיקה
והפרעות קצב על חדריות APC'S נצפו סה"כ 2 במשך הבדיקה (24 שעות)
יש לציין שאני אדם בריא בדר"כ ויש לי 2 ילדים - עד כמה הממצים אמורים להדאיג?
והאם יש סיכון בהריון נוסף?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט17/10/2012בהולטר נמצאו מעט פעימות מקודמות. מדובר בתופעה שכיחה ולא מסוכנת. לרוב האנשים הבריאים יש פעימות מוקדמות מדי פעם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצב וטיסהליאור 5512/10/2012
שלום רב
לפני כשבוע כשחזרתי מארה"ב לישראל בזמן המראה היה לי אירוע שליווה בדופק מהיר לא סדיר סחרחורת ידוע על הפרעת קצב מסוג RVOT VT מטופלת תרופתית בטמבוקור ודרלין בעבר אבלציוות בהצלחה חלקית בלבדבנוסף חשד מסוים ל ARVD
האירוע קרה ב2 לפנות בוקר בטיסה מארה,ב לישראל לצערי נאלצתי לשתותת טמבוקור ב2 לפנות בוקר זה בעקבות מהירות הדופק וסחרוחרת שליוו אותי במשך דקות ארוכות שלא ידעתי מה לעשות ...
האם הפרעות קצב מיסוג זה נפוצות בטיסה ?
האם נהגתי נכון שלקחתי עוד כדור ??
מה דעתכם ?והאם זה מיקרה נפוץ בטיסות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב וטיסה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/10/2012הפרעות קצב עשויות לקרות בזמן התרגשות. מציע שתיגש להערכה אצל קרדיולוג מומחה להפרעות קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- visomatישי12/10/2012
האם מישהוא מכיר את המכשיר לבדיקת לחץ דם של "visomat" ?
כאשר אני בודק את לחץ הדם שלי מופיע סימן בצורת לב מהבהב מה המשמעות של הסימון הזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר visomat - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר13/10/2012איני מכיר, שאל את היצרן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיראילנה קירשנבא12/10/2012
אני בת 52 משקל 62 גובה 160 מתעמלת 5 פעמים בשבוע לפחות ומשתדלת לאכול בריא.
לעיתים יש לי דופק מהיר ורופא המשפחה טען שזה אחד הסימפטומים של גיל המעבר.
לאחר שהתדירות עלתה נשלחתי לעשות אקו לב + הולטר ובבדיקה נמצא שאחד המסתמים לא נסגר עד הסוף ויש בריחה של דם.
בהמלצת רופא המשפחה התחלתי לקחת תוסף מגנזיום דבר שגרם להפחתת הדופק המהיר וזה קורה לעיתים רחוקות יותר.
האם המצב דורש התערבות כירורגית או ניתן לחיות עם המצב ללא התערבות?
האם אני צריכה לצמצם את הפעילות הגופנית?
האם ישנו טיפול תרופתי לתיקון המצב.
תודה על התייחסותכם
אילנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר - תגובה
פרופ` דוד רוט12/10/2012דליפת מסתם דורשת התערבות כרורגית רק אם היא קשה ומשפיעה על מימדי או תפקוד הלב. כדאי שתפני לקרדיולוג עם תוצאות האקו לשם הערכה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור דרליןשני11/10/2012
שלום רב,
אני בחורה בת 32, בריאה.
יש לי לפעמים תופעות חרדה שמתבטאות בדופק מהיר במיוחד בעבודה (בשיחות עם מנהלים וכדומה). הרופא משפחה שלי המליץ לי על כדור דרלין שאני לוקחת לעיתים קרובות,10 מ"ג, אני לוקחת חצי כדור או רבע ביום..
שאלתי היא האם הכדור יכול לגרום חלילה לדום לב ? (קראתי על כך פשוט באינטרנט שהיו תופעות כאלה). האם הוא מסוכן ?
הרופא משפחה שלי טוען שאני יכולה לקחת אותו יום יום מאחר והמינון נמוך.
לתשובתך הדחופה אודה!
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור דרלין - תגובה
פרופ` דוד רוט11/10/2012דרלין לא גורם לדום לב. במינון גבוה הוא יכל לגרום לקצב לב איטי מדי אך במינון נמוך לא צפויה תופעה כזו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



