מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- SVT על חדרימיטל29/10/2012
אני סובלת מsvt על חדרי ומעוניינת לעבור ניתוח להגדלת חזה בהרדמה מלאנ. האם יש לי ממה לחשוש?? האם הלב לא יכול להשתולל תוך כדי ניתוח??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר SVT על חדרי - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר30/10/2012התקף של SVT אכן יכול לקרות בעת ניתוח. ניתן לטפל בהתקף בעת הניתוח אך פתרון טוב יותר הוא אבלציה של ה SVT לפני הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת חשובה
מיטל30/10/2012האם ההתקף שיכול להגרם בעת הניתוח הינו מסוכן? ואם כן איך ניתן למנוע אותו במידה וקורה? את האבלציה לא ניתן לעשות במועד כ"כ קרוב. ולכן אצטרך לעבור את הניתוח לפני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרדילוק ופרפור פשושנה29/10/2012
שלום ד"ר, מה הקשר בן פרפור פרוזדורים ובן קרדילוק? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרדילוק ופרפור פ - תגובה
פרופ` דוד רוט29/10/2012פרפור פרוזדורים גורם לרוב לדופק מהיר ותחושה של דפיקות לב, חולשה, קוצר נשימה. קרדילוק הוא תרופה שמאטה את הדופק ומשמשת לבקרת קצב הפרפור. האטת הדופק ברוב המקרים משפרת את תחושת הסובלים מפרפור פרוזדורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק ופרפור פרוזדורים
שושנה01/11/2012תודה.
אם כך, אם לא מפריעים לי התסמינים, אין צורך ליטול קרדילוק?
אין קרדילוק חיוני לבריאות הלב שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרדילוק ופרפור פרוזדורים - תגובה
פרופ` דוד רוט01/11/2012אם קצב הדופק במנוחה כתוצאה מפרפור פרוזדורים עולה על 100 בדקה יש צורך להאט אותו גם אם אין סמפטומים. לכן במקרה כזה יש צורך בתרופה כמו קרדילוק גם אם מרגישים טוב. אם הדופק במנוחה איטי יותר למרות הפרפור אין צורך בקרדילוק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימה מוקדמת חדרית בודדת -מה עושים?אורן28/10/2012
בבדיקה ארגומטרית שגרתית נמצא "פעימות מוקדמות בודדות עליתיות מרובות במהלך הבדיקה בצורת ביגמיניה עלייתית.פעימה מוקדמת חדרית בודדת".
יש לציין שאני בן 36 , בריא, עם כושר גופני מעולה,רץ מספר פעמים בשבוע כ-10 ק"מ במהירות 10קמ"ש.
הבדיקה נמשכה כ-16 דקות ללא כאבים עד שהושג דופק מטרה הצפוי 166, אקג במאמץ ללא צניחות ST.לחץ דם בשיא 75\140 ובמנוחה 80\110.
DUCK SCORE: גבוה
מה הסיכונים? האם עליי להפסיק במיידית פעילות גופנית? האם להמנע מריצה של 10 ק"מ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימה מוקדמת חדרית בודדת -מה עושים? - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר29/10/2012הבדיקה תקינה . אין כל משמעות לפעימה מוקדמת חדרית. אין צורך לשנות את מתכונת האימונים בשל הבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התגברות של פעימות מוקדמותפרופ` מיכאל אלדר28/10/2012
שלום רב,
בתקופה האחרונה התגברות פעימות מוקדמות , כאבי ראש באזור הרקות, ולעיתים ממעבר ממצב מנוחה להליכה הרגשה של נדנוד מעין אי יציבות בהליכה (לא סחרחורת) לאחר כמה מטרים זה עובר.
אקו לב יצא תקין. בדיקת הולטר להלן תוצאות:
קצב סינוס ממוצע של 70 לדקה (55-95)
נרשמו VPC'S= 243
נרשמו 5 APC'S
בעבר כשהחלו הפעימות המוקדמות (לפני כחצי שנה) האקו גם יצא תקין וההולטר היה כמפורט:
apc's 44 ו-vpc's 3 .
בדיקות דם לפני כחצי שנה כולל בלוטת התריס היו תקינות.
אני רואה כי יש הבדל בתוצאות ההולטר השונות וכי יש עלייה משמעותית בפרמטר שחל VPC 'S.
האם יש החמרה במצב? האם הדבר מצביע על הפרעת קצב ולכן הרגשת הנדנוד וכאבי הראש שתוארו לעיל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הולטר - תגובה
פרופ` דוד רוט28/10/2012פעימות מוקדמות אינן מסוכנות.
התחושות שהן גורמות הן דפיקות לב או תחושה של דילוג על פעימת לב.
הן לא גורמות לכאב ראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה
גל29/10/2012תודה על התשובה. אני יכולה להבין כי הפרעת הקצב אינה הגורם לתחושת הנדנוד בהליכה ולכאבי הראש? שאלתי הנוספת - מה יכולה להיות הסיבה לעלייה במספר ה- VPC'S?
(בהשוואה להולטר קודם).
האם הדבר מעיד על החמרה? או בעיה לבבית שיש להמשיך ולבדוק?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ושאלה - תגובה
פרופ` דוד רוט30/10/2012לא סביר שפעימות מוקדמות הן הגורם לכאבי ראש ולתחושת נדנוד בהליכה. אם האקו מראה תפקוד לב תקין אין משמעות לעובדה שמספר הפעימות המוקדמות עלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
גל31/10/2012תודה רבה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופסור אלדרnir28/10/2012
שלום רב,
אחרי מספר אבלציות לא מוצלחות אני לוקח כדורים:טמבוקור 100 *2 קרדילוק 5*1 בשלושה ימים האחרונים יש לי הרגשה של דופק ברגל(בשוק)כך שהרגל כתוצאה מהדפיקות זזה למשך כמה שניות ומפסיק תופעה זו נימשכת כבר שלושה ימים בערך 6 פעמים ביום.רציתי לדעת האם יש לזה קשר לבעיות הלב ואם כן מה צריך לעשות ואם אין קשר למי עלי לפנות תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לפרופסור אלדר - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר28/10/2012איני חושב שיש לזה קשר לבעיות לב וכדאי לפנות לרופא המשפחה להערכה ראשונית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קצב לב לא סדיר ומהיראליעזר27/10/2012
לפני כחודש אישתי קיבלה הפרעוח קצב לב לא סדירות ועד 100 פעימות בדקה.
היו לה הפרעות כאלה לפני 3 שנים ואז טופלה בהיפוך חשמלי והמצב היה טוב עד לפני חודש.
הקרדיולוג שולח אותה למרפאת הפרעות קצב אך התור שלה בעוד חודש.
האם המתנה של חודשיים לא מסוכנת ? היא לוקחת מינון מוגבר של דימיטון וקומדין וכמו בן תרופות ללחץ הדם כרגיל .
האם היא תצטרך לעבור שוב היפוך חלשמלי או שיש סיכוי שעד להגעתה לתור בעוד חודש המצב יסתדר -הקצב יחזור להיות סדיר ופחות מ 80?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קצב לב לא סדיר ומהיר - תגובה
פרופ` דוד רוט27/10/2012בהנחה שמדובר בפרפור פרוזדורים והקצב לא מעל 100 בדקה לא מסוכן לחכות חודש למרפאת הפרעות קצב. לא ברור אם תאלץ לעבור היפוך חשמלי או לא. זה תלוי במצבה בזמן הבדיקה ובשיקול הדעת של הקרדיולוג במקום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימה מוקדמתמאיה26/10/2012
אני בת 42
מאז גיל 13 יש לי פעימות מוקדמות מידי פעם ,אבל בשנה האחרונה יש לי הרבה פעימות כאלה , זה יכול להגיע ל-5 פעימות בדקה .
זה מאוד מפריע אני מרגישה כאילו הלב יוצא מהמקום, זה מכניס אותי לחרדות. לפעמים אני מרגישה גם כאב בחזה , איני יודעת אם זו חרדה או שזה קשור להפרעות בקצב הלב.
לא עברתי בירור אצל רופא.
לאחרונה אני מרגישה עייפות , איני יודעת אם זה קשור לתופעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימה מוקדמת - תגובה
פרופ` דוד רוט26/10/2012כדאי שתפני לרופא ותעברי ברור על מנת לאשר שמדובר בפעימות מוקדמות ולא בבעיה אחרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעימןת מוקדמות וויטמין B1שי26/10/2012
שלום
אני סובל מפעימות מוקדמות חדריות .בירור תקין
הפעימות מציקות לי ורופא קרדיולוג המליץ לי על קרדילוק
לפני שאני מתחיל לקחת את התרופה .אני רוצה רוצה לחפש את הגורמים לפעימות .
ביצעתי אקו לב מאמץ.בדיקות דם .אקג . הכל תקין
קראתי שחסר ויטמין B1 יכול לגרום לאי סדירות פעימות הלב
האם אתה חושב שכדאי לנסות ?ואשמח אם תמליץ לי (אם יש ) עוד כיוונים
לגבי הקרדילוק .אם אני מתחיל לקחת זה לקחת כל החיים בלי אפשרות להפסיק ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעימןת מוקדמות וויטמין B1 - תגובה
פרופ` דוד רוט26/10/2012פעימות מוקדמות הן תופעה שכיחה מאד ולא מסוכנת (לפחות 60% מבני האדם לוקים בה) בהרבה מקרים הפעימות המוקדמות מופיעות לתקופה מסויימת ואחר כך נעלמות לתקופה מסויימת ולא מוצאים את הסיבה להופעתן או העלמותן. ברור שחסר ויטמין B לא מסביר זאת כיון שחסר ויטמין זה נדיר הרבה יותר מהפעימות המוקדמות.
קרדילוק לא ממכר ניתן להפסיקו גם לאחר שנים של שימוש. כמובן לעשות זאת תוך מעקב רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק 200שון שון24/10/2012
שלום
אני בן 25 ולפני 3 שנים עברתי אבלציה בשל הפרעות קצב מסוג SVT AVRT
לאחרונה התחלתי לעשות כושר (לאחר זמן ארון שלא עשיתי)
ושמתי לב שהדופק שלי בהליכון בריצה קלה מגיע ל200
האם זה תקין או שאני צריך לעשות בדיקות נוספות?
ראוי לציין כי כאשר אני בדופק מאתיים איני מרגיש שמיציתי את גבול היכולת ושאני יכול לרוץ יותר מהר...
וגם שמאז האבלציה אין לי יותר הפרעות קצב...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק 200 - תגובה
פרופ` דוד רוט24/10/2012אם הדופק במאמץ עולה בהדרגה עד 200 ולאחר הפסקת המאמץ יורד בהדרגה לנורמה סביר שמדובר בדופק תקין, ועם שיפור הכושר תאלץ לבצע מאמץ גדול יותר כדי להגיע לאותו דופק. אם דופק 200 מופיע לפתע למשל מ 100 קופץ ל 200 סביר שמדובר בהפרעת קצב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק 200
שון שון25/10/2012הדופק עולה בהדרגה ל200
השאלה היא האם זה לגיטימי שיעלה לכזה דופק בריצה קלה
והאם זה מסוכן...?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדופק 200 - תגובה
פרופ` דוד רוט25/10/2012אם הדופק עולה ל 200 לאחר מאמץ קל סביר שהכושר הגופני נמוך, שיפור הכושר יביא לדופק נמוך יותר במאמץ דומה. בגילך הדופק המקסימלי המומלץ במאמץ הוא 195.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אקו לבאיציק23/10/2012
ב-16 לחודש זה שאלתי בפורום שאלה בהקשר לפעימות מוקדמות רבות כ-1000 בשעה חדריות.קיבלתי תשובתך ונירגעתי אמרת לי שאקו לעשות בסוף החודש זה בסדר.היום עשיתי בדיקת אקו דופלר ולהלן התוצאות:לסיכום שורש האאורטה והאאורטה העולה תקינים ברוחבם.חדר שמאלי בגודל תקין התכווצותו טובה.LVEF מוערך כ-60% .הדפנות אינן מעובות.עליה שמאלית בגודל תקין.מסתמים תקינים אנטומית.חללים ימיניים תקינים בגודלם התכווצות החדר הימיני תקינה.IVC תקינה.דופלר:MILD MITRAL REGURGITATION. ב. TRIVIAL TRICUSPID REGURGITATION ללא מפל משמעותי [ 16 ממכ ] לחץ ריאתי תקין פרט לכך זרימות תקינות על פני המסתמים.אדוני האם הבדיקה תקינה?אם כן מה עלי לעשות אם בעיית הפעימות המוקדמות הרבות שאני לא מרגיש אותן אלא עם אני בודק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אקו לב - תגובה
פרופ` דוד רוט24/10/2012בדיקת האקו מראה תפקוד לב תקין עם דליפה קלה של מסתם מיטראלי שאינה משמעותית. הפעימות המוקדמות כאמור אינן מסוכנות כאשר תפקוד הלב תקין. אם אינן מפריעות לא צריך לטפל בהן. אם הן גורמות לסמפטומים מטרידים ניתן לטפל תרופתית.
עליך לחזור לרופא שהפנה אותך לבדיקות כדי שיתרשם גם הוא מהתוצאות. הפורום לא יכל להחליף רופא הבודק אותך באופן בלתי אמצעי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדר רוט תודות
איציק24/10/2012דר תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ריתמקס-ספירת דםשאול ב22/10/2012
שלום רב,אתמול קבלתי תוצאות ספירת דם והיא מעט נמוכה,האים זה יכול להיות עקב כדור ריתמקס שאני נוטל?,750 מ"ג מחולק ל3 פעמים ביום,כ 5 שנים, איזה טיפול תרופתי אחר קיים,בתודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריתמקס-ספירת דם - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר24/10/2012ריתמקס אינו אמוא להשפיע על ספירת הדם. יש תרופות רבות אחרות אם עליך להתיעץ אישית עם רופא ביחס לתרופה המתאימה לך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה .
שאול ב24/10/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- B12 ופעימות מוקדמותמשה22/10/2012
האם יש קשר בין B 12 נמוך לבין פעימות מוקדמות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר B12 ופעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט22/10/2012לא סביר שיש קשר. חסר ויטמין זה יכל לגרום לאנמיה ולתופעות נוירולוגיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהnatan22/10/2012
שלום דוקטור
קראתי רבות שעם פעימות מוקדמות צריך ללמוד לחיות
השאלה שלי האם כנל גם לגביי פעימות מוקדמות ברצף כלומר אני מרגיש אותן לבערך 3 4 שניות האם זה זוג? שלשה? איני יודע
האקו וההולטר שלי תקינים
האם רמת הסיכון גדולה יותר כשהם באים בצורה הזאת
או ללמוד לחיות גם איתן?
וכל כמה זמן עליי לעשות בדיקת אקו לב?עשיתי לפניי שנה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` מיכאל אלדר24/10/2012גם 4-3 פעימות מוקדמות אינן מסוכנות בנוכחות לב תקין (על סמך בדיקה, אק"ג והולטר). אם % הפעימות המוקדמות מכלל הפעימות עולה על 15% כדאי לעשות אקו מידי שנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות קצבהפרייה21/10/2012
שלום,
במשפחתי יש היסטוריה של מוות פתאומי בגיל צעיר ( אבי, אחי, בן דוד) כולם מדום לב/ התקף לב.
לפני 3 שנים (לאחר מות אחי באופן פתאומי ובגיל 30) עשיתי בדיקות ל- QT LONG. בניהם מבדק אדוניזין. לא אובחנה בעיה מסויימת.
בשנה האחרונה סבלתי מהתעלפות בשעת לחץ ומדופק מהיר מורגש שמלווה בסחרחורות חזקות.
האם יש בדיקות נוספות שעלי לעשות?
מהם הבדיקות ל- qt long?
האם כדאי לחזור על הבדיקה כי התוצאה יכולה להשתנות עם הזמן?
האם זוהי תסמונת שקשה לעלות עליה בבדיקות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות קצב - תגובה
פרופ` דוד רוט21/10/2012ראשית אכן כדאי לחזור על אקג כי ממצא כמו LQT יכל להופיע רק אחת לכמה תרשימים. שנית יש פתולוגיות נוספות העלולות לגרום למות לבבי פתאומי. לפי תאורך (מות פתאומי של אח צעיר וארוע התעלפות שלך) אתה בסיכון גבוה למות פתאומי בעצמך! עליך לפנות לקרדיולוג - מומחה להפרעות קצב (כמו פרופ אלדר מנהל פורם זה) ללא דיחוי. לעבור ברור הכולל אקו לב ניתור קצב לב על ידי לופ רקורדר ואולי (לפי התרשמותו) גם בדיקת EPS.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברדיקרדיה ופעימות מוקדמותשרית20/10/2012
שלום רב
אני בת 37 ללא בעיות רפואיות, לפני כשנתיים בבדיקה שגרתית לאחר תלונות של עייפות, חולשה נשימות כבדות במאמץ, רופא המשפחה מצא שהדופק שלי איטי מאוד נשלחתי לבצע א.ק.ג. שהראה ברדיקרדיה קצב פעימות של 48 לדקה(אינני ספורטאית ). נשלחתי לביצוע אקו לב והולטר שנמצאו תקינים, נבדקתי על ידי 2 קרדיולוגים שטענו כי אין משמעות לברדיקרדיה וזו אני. למרות תלונותיי על התעייפות וקושי בנשימות במאמץ. כעבור פרק זמן כנראה חליתי בשפעת שלוותה בשיעול טורדני שנמשך חודש, טופלתי בכדורי סטרואידים ואנלציות שהפסיקו את תופעת הגרד והשיעול פסק. אבל מאז הרגשתי מעין פרפורים באיזור הלב- בית החזה ואז כשאני משתעלת זה פוסק, זה היה קורה לי פעם ביומיים לאחר תקופה התחלתי להרגיש פעימה אחת חזקה של הדופק . ולאחר מכן תחושת חולשה והרגשה לא טובה בבית החזה כמעין חרחור כשאני נושמת. לפעמים אני מרגישה כאילו מתפספסת פעימה ואני פוחדת שהלב עוצר וגם הדיבור שלי נקטע בזמן שזה קורה. לאחרונה התופעות הללו מתגברות ומופיעות יותר מפעם ביום. בעקבות ההרגשות המשונות פניתי שוב לקרדיולוג ביצעתי הולטר, אקו לב,מבחן מאמץ. האקו תקין, מבחן המאמץ תקין תשובת ההולטר האחרונה - סינוס שנע בין 35-85 ניצפו פאוזות עד 1.9 שניות. בשעות הלילה קטעים של סינוס ברדיקרדיה עד 31 לדקה ברב שעות הבדיקה .
1COUPLET VPB'S הפרעות קצב על חדריות APB'S בודדים 20 לדקה.
משך הבדיקה - 22 שעות ו39 דקות. הקרדיולוג טוען שאין מה לחשוש אני צריכה ללמוד לחיות עם זה. אבל זה קשה אני מרגישה שאיכות החיים שלי נפגעת אני כל הזמן בפחד שאקבל התקף לב אני פוחדת לעשות פעילות מאומצת. שאני מתרגשת זה תוקף אותי יותר . אני מיואשת
האם יש טיפול לתופעות אלו ? למרות הברדיקרדיה
אודה לעזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברדיקרדיה ופעימות מוקדמות - תגובה
פרופ` דוד רוט21/10/2012הממצאים שאת מתארת אינם מעמידים אותך בסכנה להתקף לב. צודקים הקרדיולוגים שביקרת אצלם- אין בממצאים אלה כל סכנה. כיון שאת משוכנעת שהם מסוכנים כל פעם שאת חשה פעימות מוקדמות מתפתחת חרדה שמעצימה את הספמטומים. אם תוכלי להפנים שאין מדובר במצב מסוכן החרדה לא תתפתח ותוכלי להתעלם מהפעימות המוקדמות. א םלא תצליחי ניתן לטפל בהן תרופתית. לשם כך יש לפנות שוב לקרדיולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)



