מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הצילו אני ממש צריכה דיאטה בריאהראי13/03/2012
היי
אני בת 33, תמיד הייתי רזה יחסית, לא שחיפית אבל גם לא מלאה. רזה עם בטנונה קטנטנה. ככה הדימוי העצמי שלי נבנה ועד לפני שנתיים הכל נשאר ככה. אכלתי כל מה שהתחשק לי ועד היום זה ככה. מתי שאני רעבה אני אוכלת, אפילו מעבר לזה, קצת אי נוחות של מעט רעב, אוכלת. יוצא שאני אוכלת איזה 6 ארוחות ביום. מיד בבוקר, בוצהריים, צהריים,16, 18, ולילה. בדרכ זה שתי פרוסות עם משהו או אם זה בוקר או צהריים זה חביתה עם גבינה או בשר ואורז. אני בן אדם שאוכל.
הגובה שלי הוא 166, ובשנתיים האחרונות עליתי מ57 ל65!!! עכשיו יש לי ממש בטן.
אני ממש רוצה לעשות דיאטה אבל לא מצליחה לוותר אפילו על קצת.
כלום, ממש כלום.
אני צריכה חברים שגם עושים דיאטה אבל כל הקבוצות ההזויות האלו לא נראות לי. ונראה לי שיש שם אנשים מאד שמנים או מאד שונים ממני.
אני כבר חצי שנה מחפשת עבודה, וזה כנראה נותן את אותותיו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הצילו אני ממש צריכה דיאטה בריאה - תגובה
אהרון רזון13/03/2012ראשית כול, משקלך תקין לפי שעה, אבל אם המשך המגמה והעדר כוח רצון "לוותר אפילו על קצת", קרוב לוודאי שתהי בעודף משקל תוך זמן לא ארוך.
לא מאוחר לקחת את עצמך בידיים, אבל בשלב הזה את לא צריכה דיאטה מוגדרת כלשהי, אלא פעילות גופנית אירובית יומיומית, ככול שאת מסוגלת ויכולה להרשות לעצמך
וגם פעילות אנאירובית 2-3 פעמים בשבוע.
בנוסף יש לוותר (או לקצץ דרסטית) על מתוקים, כולל שתיה מתוקה, דברי מאפה, מאכלים שמנים או מטוגנים, חטיפים, דגני בוקר מתועשים.
יש לאכול הרבה ירקות מגוונים וגם 2-3 פירות ביום. בשר עוף\בקר טרי רזה בלבד, דג טרי, מוצרי חלב רזים, קטניות. דגנים ומוצריהם מלאים בלבד ובמתינות.
מה שנאמר לא שווה כלום, אם לא תמצאי את הדרך לחיזוק הנחישות וכוח הרצון, במקרה הצורך על ידי עזרה חיצונית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה בשר רזה? תודה על התשובה
ראי13/03/2012היי
מה זה בדיוק בשר רזה? שוק וכרעיים זה בשר רזה?
בשר הודו? בשר עוף שווארמה?
מוצרי חלב רזים ? זה 5% שומן ?
האם להעדיף לחם קל או לחם חי (אני מאד אוהבת לאכול לחם חי משום מה, זה מאד משביע אותי ואין בו כמעט מלח והוא יותר טעים לי)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה בשר רזה? תודה על התשובה - תגובה
אהרון רזון13/03/20121. בשר רזה: חזה עוף\הודו, כרעיים\שוק ללא עור ואחרי הסרת השומן. פעם בשבוע נתחים רזים של בקר: סינטה, פילה, כתף, וויסברטן (זה הנתח הכי רזה) שייטל.
יש להמנע מבשר קפוא או מעובד.
2. מוצרי חלב רזים :חלב 1%, יוגורט 1.5%, גבינה עד 5% (רצוי 3%).
3. לא חייבת לחם קל ולא חשוב מאיזה דגן, בחרי מה שאת אוהבת, העיקר שיהיה מקמח מלא ולא להגזים בכמות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגורט טבעי בין 2-6 אחוז שומןשירן13/03/2012
האם זה בסדר לאכל במהלך דיאטה יוגורט ( יוגורטיות שבחנויות העיר )שנע בין 2ל-6% שומן? יוגורט נקי ללא כל התוספות של סוכריות בוטנים ועוגיות וכל אלה..
והאם זה אפילו בריא? הבנתי שיש בו המון סידן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגורט טבעי בין 2-6 אחוז שומן - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012שירן שלום,
אם התכוונת לדיאטה שאוכלים אך ורק יוגורט במשך היום, דיאטה זו לא בריאה. לא משנה כמה סידן יהיה ביוגורט. חוץ מזה מוצר לא יכול להיות מיוצר בין 2-6% שומן. אמורים להגיד לך את התכולה מדוייקת. מעל 3% מתחיל להיות הרבה במיוחד כי מתוך ה-3% חלק נכבד הינו שומן רווי (שומן מן החי).
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורח חיים.איריס12/03/2012
שלום.
אני בת 22 ושוקלת 69 ק"ג על 1.62. בעבר סבלתי מבולמיה, אך הפסקתי לפני שנתיים ומאז כמובן עליתי במשקל 20 ק"ג. השגרה שלי היא מעין מעגל- צמה יום או יומיים, ואוכלת הרבה בימים שלאחר מכן. כמובן שהדבר נובע עוד מהחשיבה הבולימית שאליה הורגלתי, מבלי ההתנהגות הבולמית. אני ממשיכה לעלות במשקל.
האם לאחר המשחקים הללו עם הגוף שלי, צום ו"בליסה", חילוף החומרים שלי, לדעתך, עדיין תקין? כלומר האם אצליח לרזות במידה ואתמיד (בקושי רב) בדיאטה בת 1200 קלוריות? אם לא, כיצד עלי לפעול על מנת להוריד את המשקל שהעמסתי על עצמי? אינני רוצה לחזור להקיא כמובן, המטרה היא לחזור ל52 ק"ג בדרך בריאה.
בבקשה אל תפנו אותי לדיאטנית ותענו לי באופן היפותטי על השאלה. אני יודעת שכל מקרה לגופו, אבל אני מבקשת שתתרמו לי מהידע שלכם כדי שאוכל לעזור לעצמי, בעצמי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
אהרון רזון13/03/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_הפרעות_אכילה' id=link]הפרעות אכילה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה?
איריס13/03/2012למה הפרעות אכילה? אני כבר לא בולימית, ומה שאני צריכה זו עזרה מדיאטן ולא מפסיכולוגית יפת נפש. תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאורח חיים. - תגובה
אהרון רזון14/03/2012ההתנהגות שלך מצביעה עדיין על הפרעת אכילה (הרעבה ובולמוסים), גם בהעדר הקאות. ההכחשה היא אופינית גם כן.
קרוב לוודאי שחילוף החומרים הואט, ועל מנת לוודא ולכמת דרוש אבחון הקצב המטבולי במנוחה. היקף התזונה (לא בהכרח 1200 קק"ל) צריך להיות מותאם לממצא.
פעילות גופנית במינון משמעותי הכרחית והיא תתרום לא רק לשריפת אנרגיה ושיפור חילוף החומרים, אלא תעזור לצאת מן המעגל ההרסני ותחזק את הביטחון העצמי והאופטימיות.
בפורום "הפרעות אכילה" יש פסיכולוג ,לאוו דווקא "יפה נפש" וגם שתי דיאטניות מתמחות בין היתר במקרים כמו שלך. אני מקווה שתפיקי תועלת גם מפניה לפורום הנ"ל.
התייעצות נוספת יכולה רק לעזור (במסגרת המיגבלה האינטרנטית).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 ק"גאורלי12/03/2012
היי אני בת 18 שוקלת 54 גובה-1.63 ואני רוצה להוריד 2 ק"ג באופן בריא ולשמור על משקל של 52 אשמח לקבל המלצות איך לעשות זאת...
תודה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 ק"ג - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012אם את כל מה שאמרת, הרצוי הוא להמשיך לאכול בריא ונכון, מקווה שזה מה שהיה עד עכשיו,ולהגביר את הפעילות הגופנית גם אירובית וגם כוח, כדי לשפר את הרכב הגוף שלך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה2 ק"ג - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012אם את כל מה שאמרת, הרצוי הוא להמשיך לאכול בריא ונכון, מקווה שזה מה שהיה עד עכשיו,ולהגביר את הפעילות הגופנית גם אירובית וגם כוח, כדי לשפר את הרכב הגוף שלך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה2 ק"ג - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי13/03/2012אם את כל מה שאמרת, הרצוי הוא להמשיך לאכול בריא ונכון, מקווה שזה מה שהיה עד עכשיו,ולהגביר את הפעילות הגופנית גם אירובית וגם כוח, כדי לשפר את הרכב הגוף שלך.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיץ גזר - שאלותגזר גמדי11/03/2012
שלום,
רציתי לדעת כמה דברים לגבי מיץ גזר
1.האם מיץ גזר יכול להוות תחליף לארוחת בוקר?או לשתות אותו לצד משהו?
2.האם כדאי לשתות מיץ גזר לפני/אחרי אימון בחדר כושר?זה תורם לאימון?
3.אפשר להכין בקבוק של מיץ גזר ולהשאיר אותו במקרר למשך שבוע ימים או שהויטמינים יצאו?
תודה רבה,אשמח לתשובות!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיץ גזר - שאלות - תגובה
אהרון רזון12/03/20121. ערכו התזונתי של גזר טבעי, עדיף על זה של המיץ וגם משביע יותר. כך או כך, איננו מספיק כארוחת בוקר. כל אחת מהארוחות העיקריות צריכה ביו היתר לכלול גם חלבון.
2. אפשר, אך איננה הבחירה האופטימלית.
3. בכלי סגור היטב שימור הוויטמינים סביר. עדיף להכין בכמה כלים קטנים כדי לא לפתוח כל פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשירי11/03/2012
שלום רב,
בת 37 162 שוקלת 66.
עושה דיאטה שברובה מורכבת מחלבונים,
תפריט יומי מורכב מירקות, מגבינות עד 5 אחוז בכמות לא מוגבלת (אך נורמלית לחלוטין),בשר\עוף\דג טרי\טונה\ביצה אחת,שתי פירות ושלגון דיאטטי עד כ-50 קלוריות,3 כוסות דיאט קולה ושלושה ליטרים של מים.
אני מרגישה מעולה,לא עצבנית ושבעה כל הזמן,אין לי רגעי משבר.
רציתי לשאול מה דעתכם על המרכיבים היומיים,האם ניתן לרזות כך,והאם זה נכון כפי שנאמר לי שמומלץ לא לשתות חלב בכלל כי זה מעכב את הירידה במשקל.
מאד קשה לי לא לשתות נס קפה בבוקר ואחה"צ.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
אהרון רזון12/03/2012מאחר ואת לא אוכלת פחמימות מרוכזות (עמילנים), אכלי בכל ארוחה עיקרית הרבה ירקות טריים מגוונים ובארוחת הצהריים גם ירקות מבושלים\מאודים כתוספת למנה החלבונית.
למעט הקולה שעלולה להזיק לבריאות (רק לאחרונה פורסם מחקר המצביע על תכונה מסרטנת של המוצר) והשלגון (קלוריות ריקות), התפריט שלך נכון (עם הצעות השיפור), ויחד עם פעילות גופנית יומית יש סיכוי טוב לרזות.
חלב 1% בכמות סבירה לא אמור לעקב הרזיה, אבל צריכה שיגרתית של נס קפה לא מוסיפה בריאות.
למרות המנטרה של התרומה המשמעותית להרזיה, לא בטוח שאת חייבת לשתות 3 ליטר מים כל יום, אם תאוכלי מלא ירקות. המבחן הרלוונטי הוא צבע השתן שצריך להיות בהיר וצלול, וכל מה שמעבר הוא הכבדה על הכליות ואיבוד אלקטרוליטים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרזייהעדי10/03/2012
הי בת 32 אחרי 2לידות .ילדתי לפני 3חודשיים ומאז לא מצליחה לרדת במשקל
מרגישה עדיין בהריון....קשה לי מאוד איך שאני ניראת 1.56גובה ומשקל 66 כמה צריכה לשקול מבנה גוף בינוני.
אשמח לתפריט והאם ספורט יכול לעזור בירידה או שהוא רק מעצב???
אשמח לעזרה תודה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרזייה - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי11/03/2012עדי שלום,
הפורום קיים כדי לענות על שאלות, להבהיר דברים וכו'.
כדי לקבל תפריט מותאם עליך לגשת לדיאטן/ית ולקבל גם תוכנית תזונתית וגם תוכנית לפעילות שבהחלט מומלצת.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יוגורט(:09/03/2012
היי
רציתי לשאול בקשר ליוגורט 4% שומן ל-100 גרם כלומר 8% שומן לגביע שלם (200 גרם) האם זה נחשב להרבה מידיי שומן במוצר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יוגורט - תגובה
אהרון רזון09/03/2012מומלץ יוגורט עד 3%, ועדיף 1.5%. הבעיה העיקרית היא לא כמות השומן, אלא הרכבו, קרי חלקו הרב יחסית של השומן הרווי. יחד עם זאת, אם מידי פעם מעדיפים 4% לטובת הטעם, לא קורה אסון. אישית, אני אוכל בד"כ 1.5%.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיוגורט - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי11/03/2012ובנוסף תיקון לדבריך. היוגורט הוא 4% שומן גם כאשר את מדברת על גביע של 200 גרם. 4% שומן אומר שיש 4 גרם על כל 100 גרם מוצר...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קפה שחור ושריפת שומניםנועה08/03/2012
שלום,
האם נכון ששתיית קפה (ובמיוחד קפה שחור)לפני פעילותאירובי, מגבירה את קצב שריפת השומנים? והאם בצורה משמעותית? כמה זמן לפני הפעילות ואיזו כמות מיטביים לשריפת שומנים מרבית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קפה שחור ושריפת שומנים - תגובה
אהרון רזון08/03/2012זאת סוגיה שנויה במחלוקת. זרוז שריפת השומן תחת השפעת הקפאין, לפחות אצל מי שהקפה הוא חלק קבוע בתפריט היומי, אינו ממשמעותי, אם בכלל. לעומת זאת, הקפאין הוא חומר משתן, דבר לא נוח ולא בריא בעיקר למי שמבצע פעילות ממושכת כגון ריצה למרחקים ארוכים. ישנם ספורטאים שנוהגים לשתות קפה סמוך להתחלת הפעילות, לאוו דווקא משיקולי שריפת שומן, אלא בגלל האפקט המעורר והממריץ לפרק זמן קצר.
מי שאינו רגיל לשתיית קפה (וטוב שכך), לא כדאי לעשות את זה בהקשר לפעילות גופנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמנים ומינרליםשני07/03/2012
היי, רציתי לשאול.. יש מצב כזה בו אני אוכלת "יותר מדי" ויטמנים ממה שמומלץ לי ליום, או שויטמנים אינם יכולים להזיק לגוף גם אם כמותם גבוהה מאוד?
ובאותו הקשר, גם המינרלים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמנים ומינרלים - תגובה
אהרון רזון07/03/2012בהחלט כן: עודף וויטמינים מסיסים בשומן, בעיקר A, D עלולים לגרום אפילו להרעלה, אבל גם וויטמין C (מסיס במים,) עלול להזיק לכליות.
כמו כן, עודף מינרלים מזיק, בעיקר בשילובים מסויימים, אבל לא רק. למשל סידן ואבץ מפחיתים את ספיגת הברזל. זרחן מפריע לסידן. יותר מדי מגנזיום מפר את איזון האלקטרוליטים. גם יותר מדי סלניום לא טוב. יש לציין שהאמור מתייחס בד"כ לתוספים, כי מתזונה טבעית קשה מאוד להגיע לעודף צריכה ניכר (להוציא וויטמין A).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמנים ומינרלים - תגובה
אפרת סויסה הרוש07/03/2012היי שני
אין מקרי עודף מסוכנים ממזון של ויטמינים ומינרלים .
פרט לויטמין A בטא קראוטן שיכול לגרום לצבע כתום בשכבה התת עורית אך זה מקרה לא מסוכן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- jkcuiאלעד06/03/2012
קראתי מאמר האומר שצריכת חלבון 20-30 דקות לפני אימון לא פחות חשובה ואפילו יותר מאחרי האימון בשל סנטוז החלבון תוך כדי האימון.
האם כך הדבר?
ואם כך האם כדאי לקחת גיינר או חלבון לפני האימון?
עד עכשיו לקחתי 2 תמרים או בננה,אז כדאי להמירם בחלבון?
לפי מה שאני מבין אם אקח את החלבון לפני האימון השריר יגדל יותר?מאשר גדל עד עכשיו?
מעבר לאבקת חלבון אפשר לקחת משהו אחר בתור מזון לפני האימון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר jkcui - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי06/03/2012הי אלעד,
התשובה היא לא. לא כדאי לך להפסיק פחמימות לפני אימון. מחקרים מסויימים מראים שיפור בבניית מסת השריר כאשר בנוסף לאכילת פחמימות לפני האימון אוכלים גם חלבון. זה לא בא במקום הפחמימות שלפני האימון ולא במקום הפחמימות והחלבונים שאחרי האימון. כך שאם תרצה בנוסף לפחמימות אתה יכול להוסיף לפני האימון גם חלבון.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט יומי להורדת כולסטרולדנה06/03/2012
שלום ברצוני להוריד את הכולסטרול באופן טבעי בלי תרופות,
אז אשמח לקבל תפריט יומי.
בדיקות הדם:
TRIGLYCERIDES 77 MG/DL
CHOLESTEROL 240 MG/DL
CHOLESTEROL HDL 65 MG/DL
CHOLESTEROL LDL 160* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט יומי להורדת כולסטרול - תגובה
אהרון רזון06/03/2012כולסטרול הוא רק אחד מגורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם. גורמים אחרים הם: טריגליצרידים (אצלך רמה תקינה), סוכרת, לחץ דם, עישון, עודף משקל, העדר פעילות גופנית, גיל. HDL (כולסטרול "טוב") תקין, LDL ("רע") רצוי להוריד, אך אם יתר הגורמים תקינים, המצב סביר. את צודקת בהמנעותך מטיפול תרופתי שלא רק שאיננו מוצדק וגורם לתופעות לוואי, אבל זה בגדר "חתונה קתולית", כלומר, אם מתחילים, אין אופציה להפסיק.
כמה המלצות, להורדת LDL והעלאת HDL:
-הרזיה, עד הורדת אחוז השומן מתחת ל20%.
-פעילות גופנית אירובית יומיומית, לפחות שעה.
-הפחתה דרסטית בצריכת שומן רווי והמנעות משומן טרנס. (בשר שמן, חמאה, מרגרינה, גבינות שמנות, אוכל מטוגן, מזון מעובד ומתועש, רטבים מוכנים למיניהם, דברי מאפה)
-תפריט עתיר ירקות וגם 2-4 פירות ביום.
-צריכת שומנים חד בלתי רווים (שמן זית איכותי, אבוקדו, טחינה), אבל במידה בגלל הקלוריות.
-דגנים טבעיים ומוצריהם (לחם, פסטה) מלאים בלבד.
-קטניות.
-סלמון טרי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני נוהגת כשורה?שירי05/03/2012
שלום רב מזה כשלושה שבועות אני בדיאטה מבוקרת ומרגישה מצויין.
אני בת 36,משקל התחלתי 68.900 ונכון להיום לאחר שלושה שבועות שוקלת 66 ק"ג.בשבוע הראשון ירדתי 2.400 ק"ג,בשבוע השני ירדתי 300 גר ובשלישי רק כ-200 גר'.רוצה לציין שלא שיניתי משהו מיוחד לאחר השבוע הראשון בתזונה.איך בכל זאת אפשר לסביר את הירידה המינימלית בשבוע השני ויותר מכך בשלישי.
אני מתוסכלת מאד מאחר ואני מרגישה שאני פועלת עפ"י הספר.הדיאטנית אמרה לי שבממוצע,זה יוצא כקילו ירידה בשבוע וזה מצויין אך בכל זאת הירידה של הגרמים המינימילים בשבועיים האחרונים מאד חורה לי,האם יש לכך הסבר וצריך לחכות להמשך?אם יהיה צורך מבחינתכם,אשמח לפרט לגבי התפריט היומי (אגב,אני שותה כ-3 ליטר מים ביום,שזה עצום מבחינתי וכל זאת אך ורק כי הבנתי שזה חשוב לירידה ולהיקפים ואכן בהיקפים אני מרגישה ירידה משמעותית ביותר)
אשמח לתגובתכם המקצועית,יעל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם אני נוהגת כשורה? - תגובה
אהרון רזון06/03/2012בהתחלה, תמיד הירידה גדולה יותר בגלל איבוד נוזלים לרוב. נראה שהירידה בשבוע הראשון הייתה גדולה מהמתבקש, לכן ביתר השבועות ירדת פחות. אני לא יודע מהו עודף המשקל שלך, או אם בכלל יש לך עודף אמיתי, כך שאינני יכול להעריך אם קצב ההרזיה ראוי.
אני מכיר את המנטרה, אך אל תצפי ששתיית מים מעבר למה שהגוף דורש (לפי מבחן צבע השתן) תתרום להרזיה. עודף שתייה גורמת לאיבוד אלקטרוליטים וויטמינים מסיסים במים.
פעילות גופנית סדירה, ככול שאת יכולה להרשות לעצמך ובהתאם לכושר הנוכחי שיילך וישתפר, תתרום מחותית להרזיה בריאה בקצב מעודד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך לעזאזל אני לא יורדת במשקלשירה05/03/2012
אני אוכלת 1000 קלוריות ביום ומשלבת עם פעילות גופנית קלה. איך אני כבר שנתיים לא יורדת במשקל??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך לעזאזל אני לא יורדת במשקל - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי06/03/2012יתכן שאת אוכלת פחות מדי והגוף מתנגד לירידה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי שאלותשי05/03/2012
אני בן 27 מתאמן מזה כ6 שנים בפיתוח גוף ,האם משקל של 100 קילו בריא לגוף עם מסת שומן יחסית נמוכה ?
השאלה השניה שלי היא יש לי מדי פעם כאבי ראש מעל העין,כאבים עמומים כאלה מעצבנים שבאים וחולפים האם יכול להיות שיש קשר לתזונה ? להמנע מאוכל מסויים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין את הגובה שלי
שי05/03/2012186 100 קילו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשתי שאלות - תגובה
אהרון רזון05/03/20121. המדד הרלוונטי הוא אחוז השומן, בהנחה שהמדידה אמינה. הטווח התקין לגברים הוא
10-20%.
2. לגבי הכאב, הדבר הנכון הוא ברור רפואי. ייתכן שדרוש צילום C.T.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


