מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לגבי דיאטת חיטובאיתמר10/02/2012
אני מתאמן בחדר כושר כבר 4 שנים 5 פעמים בשבוע
עכשיו אני שוקל 92 קילו
בחישוב ה bmr שלי יוצא 2100
עכשיו ידוע לי שבכדי לחטב את הגוף צריך להיות במאזן קלורי שלילי של מינוס 500
מה שאומר שביום ללא אימון אני צריל להכניס לגוף כ 1600 קלוריות
וביום של אימון כ 2100?
אני צודק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לגבי דיאטת חיטוב - תגובה
אהרון רזון11/02/2012BMR הוא האנרגיה (קק"ל) הנשרפת לצורך תפקוד בסיסי של הגוף במנוחה מוחלטת
וללא פעילות עיכול. במציאות היום-יומית, ללא פעילות גופנית יזומה הגוף שורף בממוצע 20% יותר מBMR, כלומר כ-2500 קק"ל. יש לקחת בחשבון שBMR מחושב בעזרת מחשבון הוא נתון סטטיסטי ואינו בהכרח נכון עבורך. אם חשוב לך לדעת פחות או יותר במדוייק, צריך לאבחן את הBMR שלך במרפאת ספורט שעוסקת בנושא.
העצה שלי היא לא להתעסק יותר מדי במדידות וחישובים, כי לא תצא מזה.
אכול בריא מאוזן ומגוון, כאשר ההמלצה לעוסקים בפעילות גופנית סדירה לצרוך
1-1.5 גרם חלבון לכל ק"ג גוף, תלוי בנפח ועומס הפעילות, וזה בכל יום, אפילו אם אתה לא מבצע פעילות, מתוך הנחה שפעילות מתבצעת במרבית הימים. זה לא אומר שכל יום אתה צריך לשקול את האוכל ולחשב את הרכבו ברזולוציה של גרם או של קלוריה.
הכי טוב לפנות לאיש מקצוע שיבנה לך תוכנית תזונה בהתאם לנתונים, מטרה, אופי והיקף הפעילות הגופנית וגם ידריך אותך לגבי התזונה לפני, בזמן ואחרי הפעילות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאהרון
איתמר11/02/2012על חלבון אני מקפיד אני אוכל כ 2 גרם חלבון על כל קילו שאני שוקל כבר כמה שנים
עכשיו כמה קלוריות צריך לאכול אדם ששוקל 92 קילו?
פשוט אני רוצה להוריד מזה 500 וככה לחטב את הגוף ולהגיע לאחוזי שומן נמוכים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה לאהרון - תגובה
אהרון רזון11/02/2012לא כל מי ששוקל 92 קילו שורף אותה כמות אנרגיה. תלוי גם בגנטיקה, גיל, גובה, הרכב הגוף, וכמובן בפעילות הגופנית.
אם למרות הנאמר בתגובתי הקודמת, אתה רוצה לפעול "מדעית" , לחשב ולספור קלוריות, עליך לאבחן BMR ,(לא על ידי מחשבון), להוסיף 20%, למדוד ולחשב את הוצאת האנרגיה עבור כל פעילות גופנית שאתה מבצע, ולסכם את הכול. כמות הקלוריות שאתה צריך לאכול היא תוצאת החישוב הנ"ל פחות 500.
גם יותר מדי חלבון לא בריא. 2 גרם\ק"ג גוף מתאים למפתחי גוף מקצוענים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץקרן10/02/2012
נסחפי לדיאטה דלת קלוריות ירדתי , פחדתי לעלות והתחלתי לאכול רק ירקות וחלבונים,(עוף,גבינות, ירקות מבושלים וכף טחינה)אני כבר בתפריט זה חודשיים ורוצה לחזור לתפריט נורמאלי שיהיה בו פחממות
איך עושים את זה בלי לעלות במשקל?
ומה עושים במידה והיה לנו יום של מתקפת אכילה (לפי מחזור) ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץ - תגובה
אפרת סויסה הרוש10/02/2012הייי קרן
חשוב מאוד שתחזרי לתפריט רגיל המכיל את כל אבות המזון וכמה שיותר מהר.
את יכולה בהדרגה להתחיל להוסיף פחמימות.
כמובן עדיף פחמימות עשירות בסיבים תזונתיים על בסיס שיפון או קמח מחיטה מלאה וחשוב לפזר את הפחמימות על פניי כל היום.
לפניי מחזור באמת יש צורך עז לאכול יותר בעיקר פחמימות ולכן את יכולה בימים האלה להוסיף עוד סנדביץ מלחם קל אפשר עם ריבה או דבש או למשל שוקולד 92 קלוריות .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ארוחת ערב חלופיתאורלי09/02/2012
יש לי אהבה גדולה למתוק ואני רוצה לדעת אם אני יכולה מדי פעם ולא באופן קבוע להחליף את ארוחת הערב בחטיף מתוק כלשהו? נגיד במקום לחם חביתה גבינה וסלט לאכול חטיף קליק או סניקרס...אני יודעת שהאופציה הראשונה עדיפה אבל אני רוצה להכניס את המתוק בתפריט מבלי שזה יפגע לי במשקל. האם זה אפשרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוחת ערב חלופית - תגובה
אהרון רזון09/02/2012המצב האידאלי הוא להגמל מהדחף למתוקים, כי אחרת סיכוי השמירה על משקל תקין
לאורך זמן הוא נמוך ביותר. אם כוח הרצון לא עומד לך, תעשי את ההחלפה לא יותר מפעם בשבוע עם מתוק איכותי. על מנת להפחית את הנזק אכלי כמנה ראשונה
סלט ירקות מגוון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 18 שוקל 100+חסוי08/02/2012
שלום .. אני בן 18 כיום ויש לי בעיה של השמנת יתר.
אני עוד כ-6 חודשים מתגייס ורוצה לעשות מהפך לפני הגיוס.
אני מתחיל לעשות הליכות של 45 דקות ואחרי שאכנס לכושר אתחיל לעשות ריצות
אבל הבעיה היחידה שלי היא התזונה בערב
אני לא מוצא מה לאכול
אני לא אוהב גבינות .. קורנפלקס בלילה זה לא בריא וגם לחם לא . אני לא יודע מה לעשות.
אשמח להמלצה קטנה בקשר לתזונה ומקווה בעזרת ה' להוריד במשקל עד הגיוס.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 18 שוקל 100+ - תגובה
אהרון רזון08/02/2012אכן, קורנפלקס אינו בריא ובטח לא מומלץ למי שרוצה לרזות. עם לחם מחיטה מלאה, פרוסה או שתיים, לא צריכה להיות בעיה. בערב אכול סלט מגוון גדול + ביצה\ יוגורט\דייסת שיבולת שועל עם חלב\קטניות מבושלות\ טונה. ככול שתבצע יותר פעילות גופנית תרזה יותר מהר. שעה כל יום זה המינימום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאיך להתחיל עם הכושר ?
חסוי08/02/2012לעשות ישר שעה - שעה וחצי
או להתחלה עדיף לעשות 45 דק' ?
להתחיל ישר בריצה ? או בהתחלה לעשות הליכות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיי לך
מישהו09/02/2012החששות שלך במקום. שרצים קל מאד להיפצע. לכן צריך לרוץ על פי תוכנית אימונים מסודרת.
אתה יכול להשתמש בתוכנית האימונים הזאת למתחילים:
אתה יכול לעשות גם משהו אחר דומה. קח לך מסלול מעגלי ליד הבית או באיזה פארק ותלך ערב ערב. קודם תוודא שאתה מסוגל ללכת במסלול הזה שעה. נניח שבערב הראשון עשיתה שלוש סיבובים. אתה תראה שתוך שבוע אתה כבר הולך מהר יותר ועושה בשעה שלוש סיבובים ועוד קצת. תוך שבועיים שלוש אתה תשפר כבר את מהירות ההליכה משמעותית ותרגיש שאתה רוצה לרוץ כבר.
תרוץ בהתחלה דקה, ותלך שלוש דקות. ככה תעשה במשך שעה. אם יהיה לך קשה להתמיד בזה שעה, אז תעשה את זה חצי שעה ובחצי השני תלך...ככה תראה שאתה משתפר, ואז תוכל לרוץ 2 דקות וללכת 2 דקות, עד שבאיזה שהוא שלב אתה תראה שאתה מסוגל לרוץ 10-20 דקות רצוף.
מהרגע שאתה רץ 20 דקות רצוף שזה משהו כמו 3 קילומטר, אתה כבר לא יכול לרוץ ערב ערב. אם תרוץ ערב ערב תיפצע, הנה תוכנית אימונים מסודרת ל-4 ימי ריצה בשבוע שתביא אותך בבטחה לריצת 10 קילומטר.
שאתה לא רץ, פשוט תלך!
אתה מוזמן גם להיכנס לאתר הזה שם מתורגמים חלק ניכר מתוכניות האימון של האל היגדון, החל מתוכנית אימונים לריצת 5 קילומטר, עד ריצות מרתון ואולטרה מרתון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיבלות שועלנילי08/02/2012
ידוע שזה בריא לאכול שיבולת שועל. לאחרונה שמעתי ברדיו דיאטנית אמרה שהקוואר
זולל את הויטמינים מהגוף. אז אם זה נכון , למה לאכול?
מצפה לתשובה ובתודה רבה.
נילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיבלות שועל - תגובה
אהרון רזון08/02/2012לא כול מה שאומרים ברדיו זה תורה מסיני. שיבולת שועל לא "זוללת" את הוויטמינים אלא
הספיגה של המתכות (ברזל, אבץ, סידן) לא יעילה בגלל נוכחות חומצה פיטית בסובין של הדגן. מסיבה זו, נכון לאכול שיבולת שועל אחרי בישול או אפייה, כי החום מפרק את הקשר בין החומצה למתכת ומאפשר את הספיגה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הערות על תפריטיואב08/02/2012
שלום רב!
הייתי רוצה את עזרתכם והמלצתכם לגבי התפריט הבא
אני בן 30 ,מטר ושבעים, משקל 101.
התחלתי דיאטה השבוע והמליץ לי חבר שקצת מבין ( אני מקווה ) על התפריט הבא
בוקר - 3-4 לחמית מקמח מלא + פרות+מעדן 0%
בערך ב10 - חצי אבוקדו גדול
צהריים- 3-4 פרוסות לחם מקמח מלא + 2 כפות טחינה מקמח מלא + יוגורט + ירקות
אחר הצהרים- חצי אבוקדו גדול + כמה לחמית
ערב -מנת בשר + ירקות
אני משתדל להקפיד על 3 פעמים בשבוע הליכה של 40 דקות,
האם זהו תפריט מאוזן שניתן לרדת ממנו לאורך זמן או שזה מתכון לעלייה מהירה לעתיד הרחוק?
תודה רבה רבה למשיבים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הערות על תפריט - תגובה
ליטל סמואל-לוי08/02/2012הי יואב,
נראה שאתה בהחלט יכול לרדת עם תפריט כזה, אבל הוא לא אידאלי.
קצת טיפים לשינוי: הייתי מוסיפה קצת יותר חלבונים (ביצים, גבינות רזות, יגורט נקי 1.5-3% בבוקר או צהריים או בביניים), מורידה מכמות האבוקדו לרבע או חצי (אבוקדו גדול שלם בכל יום - זה הרבה מידי שומן), מקפידה על מנה בשרית "רזה" בערב כמו עוף / חזה עוף /דג /טונה, מגבילה את הפירות ל-2-3 מנות, ומפזרת אותם.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד שאלה אחת
יואב09/02/2012לאורך כמה זמן אפשר לדבוק בכזאת דיאטה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דיאטה לנערותיהודית צפורי08/02/2012
בתי בת 13.5 גובה 1.60 משקל 54 ק"ג
היא מקסימה ונראית נהדר אך מעוניינת להוריד 3-4 ק"ג
בנינו יחד תפריט המכיל את כל הדרוש, כל אבות המזון, היא מקפידה על שתייה מרובה (מים) היא אוכלת 5 ארוחות ביום והכל לפי הספר.....
אך היא לא מצליחה להוריד במשקל כלל וכלל....
המחוג לא זז....
האם מישהו יכול לייעץ לי? אני לא רוצה שהיא תיכנס ללחץ (למרות שיש כבר אותות) אני לא מפסיקה לעודד אותה ולתמוך ו\להכין לה את הצלחות עם האוכל מראש...
תודה אמא...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דיאטה לנערות - תגובה
ליטל סמואל-לוי08/02/2012הי יהודית,
זה מאוד יפה שאת עוזרת לביתך מעודדת אותה ומכינה לה את כל מה שצריך מראש.
למעשה יכולות להיות מספר סיבות לכך שהיא לא יורדת במשקל:
1) שהתפריט שבניתן יחד אינו מתאים לה
2) שהיא אוכלת גם מעבר לתפריט (אולי מחוץ לבית)
3)שעדיין לא עבר מספיק זמן. אני לא יודעת כמה זמן היא אוכלת לפי התפריט אבל אם התפריט נכון ומתאים היא אמורה לרדת באופן מאוד מתון.
המלצתי -עזבי את עניין הדיאטה. את אומרת שביתך נראת נהדר והמשקל שלה תקין לחלוטין -אז למה שתיהיה מתוסכלת? המשיכי לשמור על תפריט "בריא" בבית וחנכי אותה לשמור על תפריט "בריא ומזין " גם בחוץ, אבל אל תגדירי אותו כ"תפריט דיאטה" אלא כתזונה נכונה. עודדי אותה לבצע פעילות גופנית ואפילו בצעי איתה יחד אם את יכולה.
לא ציינת אם ביתך קיבלה כבר מחזור חודשי, אבל אם עדיין לא - אז בכלל לא הייתי ממליצה לעשות שינויים דרסטיים בתפריט ולהתחיל פעילות גופנית מתונה בלבד. הגוף עובר שינויים הורמונלים, ושינויים כאלו עלולים להזיק לתהליכים.
הצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינוי בביציאותעידן08/02/2012
שלום,
האם יתכן שהוספת לחם שאור שאני עושה בעצמי (כפעמיים בשבוע) לתפריט תשנה את היציאות מפעם ביום לשלוש פעמיים ביום בממוצע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שינוי בביציאות - תגובה
אהרון רזון08/02/2012לא נראה לי שזאת הסיבה לשינוי הקיצוני אם את לא מגזימה בכמות, אבל נסי להפסיק עם הלחם שאת אופה ותראי אם זה משפיע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שמירה על משקל תקיןדפנה07/02/2012
בת 22. גובהי 166, שוקלת 52. מבנה הגוף שלי דיי רזה, פרט לבטן קצת בולטת.. שאין מה לעשות, השלמתי שזה מבנה גופי..
כמה קלוריות עליי לצרוך בממוצע ביום רגיל שאני לא עושה פעילות גופנית על מנת לשמור על המשקל?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שמירה על משקל תקין - תגובה
אהרון רזון08/02/2012עם הגזרה שלך, את לא צריכה להתעסק בספירת קלוריות, כי זה רק יזיק. אם משקלך יציב, המשיכי לאכול כמו עכשיו, בהנחה שהתזונה שלך בריאה, ובצעי פעילות גופנית סדירה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמחשבון BMR
מישהו09/02/2012מחשבון BMR מספק מידע לכמה קלוריות גופך צורך ביום, אם כל היום היית ישנה במיטרה. היינו רק בשביל הפעילויות הבסיסיות של החיים, כמו שמירת חום הגוף ונשימה. חישבתי בשבילך ואת צורכת 1356 קלוריות ליום. מאחר ואת גם הולכת קצת, מתקלחת, מנקה את הבית, את צריכה להכפיל את זה ב-1.2 שזה 1638 קלוריות. כלומר ללא ספורט, ואם את אדם ממוצע, אז אם תאכלי 1638 קלוריות ביום, אזי תישארי במשקל קבוע.
כעת, לגבי מה שכתבת על הבטן, את לא חייבת להשלים עם זה. מה שזה אומר שכנראה יש לך פחות מידי מסת שריר בגוף כך שהשומן בולט. משקל אף פעם לא מספר את כל הסיפור. ארנולד שוורצנגר הוא 120 קילו, אבל אין בו טיפת שומן. כלומר מה שחשוב לצרכי חיטוב זה לא המשקל שלך אלא אחוזי השומן בגוף שלך יחסית לכמות השריר.
הדרך לעלות את מסת השריר היא על ידי ביצוע אימוני כוח (משקולות), ותזונה נכונה. (לאכול מספיק חלבון ביום). לך אסור לרדת במשקל כי כל ירידה תוריד ממסת השריר. לא מכיר אותך אבל ייתכן שאת בכלל תצטרכי לעלות במשקל כדי להתחטב. אירובי (ריצה/הליכה/אופניים) הם זוללי קלוריות. ממש לא נחוץ לך כרגע. אם בכל זאת תרצי לעשות, כדי לשפר סיבולת לב ריאה, תצטרכי לאכול כדי לא להוריד במשקל.
לחטב את הגוף ולהראות יפה בגיל שלך זה כיום כמו ללכת למספרה. רק במקום מספרה הולכים לחדר כושר ומקבלים יעוץ תזונתי. הגוף שלך יגיב כמו שמכונית חדשה מגיבה לכל לחיצה קטנה על דוושת הדלק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לשאלתה
שני09/02/2012הי שלום לכם
עד כמה אתם התזונאים וכ' מתייחסים לנושא ה BMR.?
עד כמה זה מדד לצריכת קלוריות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זה בריא ?מאיה07/02/2012
לאכול את השניצלים של מאמא עוף וכל החברות האלה של השניצלים .. זה בריא ? זה בשר אמיתי בכלל ?
נגיד על שניצל של מאמא עוף רשום 100% חזה עוף .. זה באמת בשר ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בריא ? - תגובה
אפרת סויסה הרוש07/02/2012הייי אורלי
אני רוצה להאמין שזה באמת חזה עוף אמיתי .
אבל קחיבחשבון שבכל אוכל תעשיתי יש הרבה מלח וחומרים משמרים וחומרי טעם .
כמובן שבריא יותר להכין שניצלים בבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהועוד יותר בריא...
אהרון רזון07/02/2012לא לאכול גם שניצל ביתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה בריא ? - תגובה - תגובה
אפרת סויסה הרוש08/02/2012לא יקרה כלום אם מידי פעם תוכלי שניצל שטוגן בשמן קנולה או זית .
לא צריך להיות קיצוניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטער, אבל תפקידנו
אהרון רזון08/02/2012להבהיר את עקרונות התזונה הנכונה, וכידוע טיגון (ועוד עם פירורים!) אינו אחד מהם.
לכולנו יש מעידות קטנות (או גדולות), לכן נשאיר את אכילת מזון לא בריא
ומשמין בגדר מעידה. אם הגולשת מתעניינת במיוחד על שניצל, כנראה שהוא לא רק מידי פעם (זה מושג יחסי) בתפריט שלה, והיה ראוי לציין מראש שגם אכילת שניצל ביתי איננה מומלצת. מן התגובה הראשונה שלך אפשר היה להבין ששניצל ביתי זה בסדר
ולא הרע במיעוטו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטרפת לנושא
(:08/02/2012שמעתי וקראתי לאחרונה לא מעט מקרים שבהם תזונאיות לא "אוסרות" על טיגון כלל וטוענות שהשמן שמשתמשים בין אם זה קנולה או זית אינו מגיע לטמ"פ גבוהות שגורמות לחמצון שלו ולאיבוד היתרונות אם מדובר לא על טיגו עמוק
האם זה לא ככה?
"טיגון" עם כפית אחת של שמן גורמת למה? האם זה נחשב לפחות בריא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמצטרפת לנושא - תגובה
אהרון רזון08/02/2012קודם כול, התזונה אינו מדע מדוייק וישנו מגוון רחב של גישות ודעות. אני דוחה מכול וכול
את הטענה שהטיגון יכול להיות חלק מהרגלי אכילה נכונים, אלא בתור חריג מתוך אילוץ
כמו אכילה בחוץ (רצוי כמה שפחות). כמובן שהכול עניין של כמות, וכפית גורמת פחות נזק וגם מכילה פחות קלוריות מכף או יותר. לא נראה לי קשה להתרגל לאכול ללא טיגון, לפחות אוכל ביתי שאנחנו מבשלים, ובטח שהעקרון נכון שבעתיים למי שנאבק בהשמנה (לא כולם בני מזל כמוך...)
כל שמן מתחמצן במידה זו או אחרת בחימום (וגם באור), ובטח בטמפרטורה של טיגון. אם החום לא היה ופוגע באיכות חומצות השומן השונות, שבמקרים קיצוניים יכולות להפוך רעילות, לא היתה שום סיבה להעדיף שמן מכבישה קרה ולשלם פי כמה יותר מאשר עבור זה מיוצר בתהליך חימום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפרת, אני איתך!
מישהו09/02/2012כל עוד אנחנו אנשים בריאים, אז זה בסדר לחטוא מידי פעם בשניצל, בגלידה, בשוקולד ובשאר הדברים הטובים שהחיים המודרניים מספקים לנו.
אני למשל מקפיד על תזונה נכונה בחיי היום יום. אולם שאני יוצא לבלות, אם זה לבית קפה או למסעדה פעם ב..., אני מרשה לעצמי לחטוא. מתי אני אתענג על גלידה טובה? שאחלה בסכרת? אז כל עוד אני לא חולה בסכרת אני מרשה לעצמי מידי פעם לחטוא בגלידה.
מתי אתענג על סטייק טוב? שלא יהיו לי שיניים? אז כל עוד השיניים שלי בריאות ואני לא צריך טוטבות, אני מרשה לעצמי מידי פעם להנות גם מסטייקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה שאתה יכול להרשות לעצמך
אהרון רזון09/02/2012לא כל אחד יכול. אתה ספורטאי, מבין בתזונה ויש להניח שאתה גם רזה.
זה שאתה אוכל מידי פעם מאכלים לא ממש מומלצים לשוחרי תזונה נכונה ושומרי גזרה (לא הייתי מכניס את הסטייק לרשימה, אם הוא טרי, איכותי ורזה זה בסדר פעם-פעמיים בשבוע ), לא עושה אותם בריאים ודיאטטיים. אני מודה שגם אני אוכל לעתים רחוקות דברים לא "לפי הספר", כי גם אני עושה הרבה ספורט ושולט בתזונה שלי, אבל חובתנו להבהיר לגולשים מה נחשב באופן עקרוני לאוכל בריא ומזין ומה עדיף להמנע ממנו.
הגולשת שאלה אם השניצל מאכל בריא, ולא אם מותר לאוכלו לעיתים רחוקות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמר אהרון רזון
משועמם10/02/2012באמת שאין לי שום עניין להעיר לך על רקע אישי אבל אתה פשוט שבוי
במיתוסים שהופרכו כבר ממזמן. אתה ממלא לאנשים כאן את המוח
בשטויות, חצאי אמיתות ולעתים סיפורי אלף לילה ולילה מופרכים לחלוטין.
אשמח לצרף קישורים לעשרות מחקרים מלאים שמוכיחים מעל כל ספק
שאין שום נזק באכילת שומן רווי לדוג' ושמרבית המקרים של כולסטרול
גבוה בכלל הוא כתוצאה של עודף פחמימות ועוד המון מחקרים שמפריכים
את מה שאתה מספר כאן לאנשים(מחקרים רפואיים ולא מאמרי וודו למינהם)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירקותאורלי07/02/2012
האם ניתן לאכול ירקות ללא הגבלה במשך היום מבלי לחשוש לכמות הקלוריות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירקות - תגובה
אהרון רזון08/02/2012באופן עקרוני כן, מתוך הנחה שזה בא על חשבון מאכלים עם צפיפות קלורית גבוהה יותר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריטחיה07/02/2012
שלום רב!!
שלום רב משקלי הוא 85 וגובהי מטר שישים וחמש! אני מנסה כל פעם להתחיל בדיאטה אך אני נישברת!אני בניתי לעצמי תפריט אשמח אם תגידו לי אם התפריט טוב אני פשוט לא יודעת איך להתחיל את תהליך ההרזיה וכמה זמן זה יקח לי! 7:00-7:30-שתיית מיים ,גבינה עד 5% +לחם מחיטה מלאה+נס קפה עם כפית רדודה של סוכר או 2 פרכיות אורז+קוטג 3 אחוז+נס 7:30-הליכה 10:00-10:30-פרי 12:00-12:30-שתיית מים,אורז/כוס כוס 6 כפות+דג או עוף+ירקות חתוכות או סלט 15:00-15:30-יוגורט עד 3 אחז +פרי תפוח או סלט עם ביצה 16:00-הליכה 18:00-פרי- או סלט בערב אני לא אוכלת אחרי שש בדרכ כלל תודה מראש ויום טוב!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפריט מאוזן ובנוי בצורה נכונה
אהרון רזון07/02/2012הייתי מוסיף פילפל אדום בבוקר ומוותר מידי פעם על אורז בצהריים לטובת ירקות מבושלים.
העוף ללא עור ושומן ללא טיגון ורוטב. דג טרי צלוי או מבושל ללא רוטב. הפירות מגוונים.
לא קל לחזות את קצב ההרזיה, בעיקר אם את למודת דיאטות. בין היתר, תלוי גם בגיל.
בכדי לראות תוצאות מעודדות ההליכה צריכה להיות נמרצת עם קטעי ריצה. פעמיים ביום, כפי שאת עושה זה בסדר גמור, אבל כל פעם לפחות חצי שעה. יש להוסיף 2-3 פעמים בשבוע אימוני התנגדות לבלימת איבוד מסת שריר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא מצליחה להוריד בטן לאחר לידהמאיה06/02/2012
שלום,
אני כבר שנה אחר לידה וחזרתי לגוף שלי יחסית אך לא משנה כמה כפיפות בטן אני עושה, או פעילות אירובית ( מתאמנת כפעמיים-ארבע פעמים בשבוע)בהתאם לזמן שיש לי, ואני מפקחת על האוכל שלי אבל לא מצליחה לרדת באזור הבטן התחתונה, מה אפשר לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא מצליחה להוריד בטן לאחר לידה - תגובה
אהרון רזון07/02/2012הריון מביא אתו (לא אצל כולן) שינויים אנטומיים באיזור הבטן, כולל תוספת שומן מעבר ליחס
הרגיל. נפוץ המראה של נשים רזות עם בטן בולטת אחרי מספר לידות, אבל ישנן גם כאלה
שאצלן כמעט לא מורגש. ראי את אנסטסיה מיכאלי, אם לשמונה. מלבד גנטיקה, ה"סוד" שלה היא פעילות גופנית אינטנסיבית ומגוונת מעבר לתזונה נכונה.
אם את בטוחה שהתזונה שלך בריאה ולא עודפת, יש להרחיב ולהעצים את הפעילות הגופנית
עד כמה שאת יכולה והשיפור לא יאחר לבוא.
כפיפות בטן היא פעילות טובה, מחזקת את השרירים באזור, אך לא ממיסה שומן. להורדת אחוז השומן, כולל בבטן, דרושה פעילות אירובית, רצוי לפחות שעה כל יום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שובעיאנה06/02/2012
שלום רב! רציתי לדעת אם לכדורי השובע יש באמת השפעה על כולסטרול. והאם נוצרת תלות כלשהי לאחר זמן מה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שובע - תגובה
אהרון רזון07/02/2012לא מיועדים להורדת כולסטרול. טיפול יעיל נגד כולסטרול, אם המצב מצדיק (בהתחשב במכלול גורמי הסיכון למחלות לב) הוא על ידי סטטינים ותמיד נוצר תלות. עם הפסקת
הטיפול רמת הכולסטרול חוזרת למה שהיתה טרם הטיפול, ולרוב, מעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיץ גזריהודה06/02/2012
שלום בן 32 משקל 78 גובה 1.75
אני שותה כול בוקר כוס מיץ גזר.
האם זה בריא?ולמה זה בריא?
בנוסף אני אוכל כול בוקר 2 תמרים,האם זה בריא ולמה?
ראוי לציין שיש לנו גנטיקה של שומנים וכולסטרול בדם.
בדיקות הדם שלי ברוך ה תקינות!
אני שומר על תזונה נכונה
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיץ גזר - תגובה
אהרון רזון06/02/2012בתוזנה הנכונה מומלץ לצמצם שתיית מיצים כולל טבעיים. אם אין מגבלות בריאותיות קשורות למערכת העיכול, עדיף לאכול פירות וירקות טבעיים. במיץ לא נהנים מן היתרונות הבאיותיים של הסיבים התזונתיים שבפרי\ירק, ואם לא שותים מייד אחרי הסחיטה, יש גם הפחתה בחלק מן הוויטמינים. מלבד זה, כוס מיץ גזר מכיל 150-200 קק"ל.
גזר הוא מזון בריא, מכיל הרבה בטא קרוטן (וויטמין A) וגם וויטמינים אחרים בכמות מתונה, וכמו כן סיבים תזונתיים. מומלץ גזר בתפריט היומי לא יותר מ2-3.
התמרים מכילים וויטמינים ומינרלים כמו רוב הפירות, אבל יותר סיבים מרוב הפירות וגם האינדקס הגליקמי גבוה, לכן מומלץ לאכול סמוך לפעילות הגופנית. אין שום סיבה לאכול תמרים כל בוקר, אבל אין בעיה לאכול שניים. כך גם בחשבון שהערך הקלורי של תמרים לחים גבוה מכל הפירות, ולתמרים היבשים צריך להתייחס כאל ממתק מבחינה קלורית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)


