מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חד פעמי...מיכל03/01/2012
שלום, ביום ראשון יש לי מבחן חשוב, והיום גיליתי שיש לי עוד
נושא ללמוד עליו מה שמאוד הסעיר אותי והלחיץ אותי.
בעקבות זאת אכלתי היום כמה עוגיות מפנקות, עתירות קלוריות ושומן. ואם להיות מדוייקים אז בסביבות ה7-8. (חוץ מהעוגיות אכלתי שני סנדוייצים לחם קל+גבינה אחת צהובה 9% וארבע פירכיות)
לצערי חיפשתי מענה מיידי לרגשות שחוויתי והן פשוט היו שם בשבילי.
שאלתי היא האם יש מצב שאני אראה עלייה בשקילה הבאה?
במהלך השבוע אכלתי בריא, וגם אמשיך לאכול בריא מחר.. אני פשוט מלאת ייסורים... זו הייתה מעידה חד פעמית ומטופשת.
אודה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קודם כל להרגע
שני04/01/2012יהלי חמודה
אני רק משתתפת כאן בפורום ולא איש מקצוע.
אני רק רוצה לומר לך שמליוני אנשים עוברים את מה שעוברת. האכילה הרגשית, הצורך העז לפתע במתוק, יום שלא מסתדר, יום שלא התכוננו אליו עם הארוחות.
זה בסדר. נא להרגע. אל תתייסרי. מנסיון אני אומרת לך שגם לי זה קורה ולמדתי שאין מה להתרגש ואין מה להתייסר כל עוד אח"כ ממשיכים כרגיל בתזונה מאוזנת ובריאה. מנסיון שלי ארוחה אחת לא הופכת עולמות וגם נניח נניח שעלית איזה קילו
תוך שבוע "רגיל" את תורידי אותו. הכי חשוב זה לא להחלץ ולא לכעוס על עצמך
ולא לפחד. הכל בר תיקון והכל חלק מהתהליך של אכילה נכונה שהיא לכל החיים
ולא רק החודש או השנה. לכל החיים!
תמשיכי כרגיל .....עם חיוך.
מקווה שעודדתי אותך קצת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה - התחלת דיאטהמישהו03/01/2012
שלום.
אני בן 20.
לפני שנתיים וחצי עשיתי דיאטה ממש טובה, אבל לצרעי הרב לא ממש הצלחתי לשמור על ההשיג שלי הרבה זמן. אחרי חצי שנה התחילת שוב להשמין.
לפני שהתחלתי את הדיאטה שקלתי 92 קילו והרזתי ל- 69 קילו.
כעת אני שוקל, 140 קילו! קשה לי אפילו לכתוב את המספר הזה.
אני לא מבין איך הגעתי למשקל הזה.
כל הזמן אני חושב על דבר אחד ל-ה-ר-ז-ו-ת אבל אני לא יודע איך.
אני מת לחזור להיות כמו פעם אפילו 92 קילו או אפילו להרזות קצת ..
קשה לי עם המשקל הזה. ומאוד נמאס לי מהמבטים של האנשים.
כבר כמה חודשים שאני מנסה לחזור שוב לדיאטה, נסיתי את אותה תוכנית שעשיתי בעבר אבל משום מה זה לא מצליח. אני בצבא אז זה קצת בעייתי.
הצלחתי להחזיק הכי הרבה שבועיים וחצי ואחרי כמה זמן שוב לאכול הרבה כמו פעם.
חשבתי אולי בגלל המשקל שלי להשתמש בכדורים להרזייה אבל אני מפחד, מפחד להתופעות לוואי.
אני מאוד אשמח לקבל עזרה מה אפשר לעשות.
הדבר שאני הכי רוצה זה להרזות. אני לא מאושר בכלל.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה - התחלת דיאטה - תגובה
אפרת סויסה הרוש03/01/2012היייי
קודם כל אל תתייאש תמיד יש פיתרון !!!
זה באמת לא קל לעשות דיאטה אבל זה אפשרי .
אני ממליצה לך בחום במקרה שלך לא לעשות דיאטה לבד אלה לפנות לדיאטנית שתכין לך תוכנית שתתאים לך יחד עם סדר היום שלך בצבא ותיתן לך את התמיכה שאתה זקוק לה כדיי שלא תתיאש ,והכי חשוב שתוכל לשמור על המשקל לאורך זמן.
אני בטוחה שיחד עם תמיכה ועזרה אתה תצליח בגדול(-:
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאפשר תפריט?
מישהו04/01/2012תודה רבה לך על התגובה.
אני יודע שזה אפשרי, אבל זה קשה.
כרגע אני רוצה לעשות שוב לבד את הדיאטה שלי.
את יכולה אולי לכוון אולי לתפריט?
מה מומלץ לאכול?
שוב,
תודה תודה רבההההההה !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות בין גבינותשני03/01/2012
שלום חברים :)))
אני מתלבטת בין שתי גבינות למריחה 3% ו 1/2%
שמתי לב שה 3% מכילה פחות פחמימות בחצי גרם
אך יותר כולסטרול וכמובן יותר קלוריות.
משום מה, מה שמדאיג אותי תמיד זה הפחמימות מכיון ששמתי לב שבמעט מזון
יש יחסית הרבה פחמימות ותמיד יוצא לי שבפחמימות אני מגיעה ליותר וכמה שקרוב
למנה יומית מומלצת נניח עד 90 גרם ליום.
אני אשמח לשמוע את דעתכם איזו גבינה מומלצת יותר עפ"י המרכיבים בה
אציין שאני אוכלת 200 גרם בארוחה מקסימום 250 הכל מחושב (שומנים ופחמימות)
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התלבטות בין גבינות - תגובה
אפרת סויסה הרוש03/01/2012היי מור
אין הבדל משמעותי בין הגבינות .
אבל אני ממליצה לך לא לאכול בבת אחת את כל הקופסה אלה לגוון ולהוסיף לארוחה ביצה או טונה ולצמצם את כמות הגבינה בחצי .
תשתדלי לאכול מגוון ונכון ולא לספור בגרמים את הפחמימות .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה לגבי הסידן?
שני04/01/2012הי אפרת
תודה רבה על התייחסותך
אני אוכלת את הגבינה לעיתים כחלק מארוחה
לעיתים עם פרי כארוחת ביניים כי זה משביע אותי
שאלתי מה לגבי הסידן? אם אני מבינה נכון עלינו לצרוך 1000 מ"ג סידן ביום
אנחנו לא מגיעים אפילו לחצי. האם לגוף אין חוסר?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתלבטות בין גבינות - תגובה
אהרון רזון03/01/2012אני לא מציע מדידה וחישוב על חודו של גרם או של קלוריה כי העיסוק האובססיבי הורס את הנאת האכילה, לא יעמוד במבחן הזמן ובסוף יביא לשבירת כל מסגרת. הגוף שלנו אינו מתמטיקה, וגם הרשום על אריזות המזון איננו מדוייק לחלוטין, כך שגרם אחד לכאן או לכאן לא אומר כלום. עקרונית, גבינה עד 5% זה בסדר. הייתי מיעץ לך לאכול מה שיותר טעים לך וגם לקחת בחשבון שגבינה כחושה עלולה לגרום לעצירות. בתאבון!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאוקיי קבלתי
שני04/01/2012הי אהרון
תודה על התייחסותך
ראשית אומר שאני לא רוצה להיות אובססיבית אלא לא רוצה "לחפף " פה ושם ואז מה שקורה שלאט לאט מתחילים להתרופף והכל יורד לטמיון מיזה אני חוששת,
אני מקבלת את מה שאתה אומר ומעתה גרם שניים לפה ולשם אני לא אקח בחשבון כמשהו לא תקין.
תודה על הערתך בנושא העצירות זה חשוב מאד!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שקדים(:02/01/2012
היי
מדוע לא מומלץ לקלות שקדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקדים - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי02/01/2012בחימום השומנים שבשקדים מאבדים מאיכותם, לכן רצוי לאכול את השקדים בצורתם הטבעית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוצה להוריד 5 ק'ג בחודששני02/01/2012
אני בת 23, שוקלת 60 ק'ג גובה 164
רוצה להוריד 5 ק'ג תוך חודש
האם על ידי דיאטת מיצים אפשר להגיע לתוצאות?
אני צמחונית כמעט טבעונית.רוקדת כל יום. איזה פעילות גופנית מומלצת??
אשמח לתשובה,
שני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רוצה להוריד 5 ק'ג בחודש - תגובה
אפרת סויסה הרוש02/01/2012היי שני
ההמלצה לירידה תקינה במשקל היא בין 0.5 -1 קילוגרם לשבוע ולא יותר.
אני לא ממליצה לך לעשות דיאטות בזק מכיוון שהן רק מזיקות לגוף ובדרך כלל עולים לאחר מכן במשקל בגלל שאלה דיאטות שבלתי אפשרי לתמיד בהן.
אנ יממליצה לך בחום לקחת יעוץ אצל דיאטנית קלינית באופן מסודר ולעשות דיאטה מאוזנת שעליה תוכלי לשמור.
לגבי פעילות גופנית -כל פעילות שתבחרי שכיף לך לעשות מבורכת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרוצה להוריד 5 ק"ג בחודש - תגובה
אהרון רזון02/01/2012עם הנתונים שלך (משקל תקין), קשה מאוד ולא רצוי להוריד 5 ק"ג בחודש.
(כמעט) הטבעוניים מועדים לחסרים תזונתיים למיניהם, אם תזונתם איננה בנויה על ידי
איש מקצוע או איננה מבוססת על ידע יסודי. בייחוד במצב הזה תהיה טעות לעשות דיאטת מיצים שתגרום לחסרים חמורים (חלבון, חומצות שומן חיוניות, סיבים תזונתיים, וויטמינים ומינרלים מסויימים) ולאיבוד מסיבי של רקמת שריר.
אני מצטרף להמלצתה של אפרת לגבי פניה לאיש מקצוע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאכילה נכונה היא לכל החיים
שני03/01/2012הי שני :))
אני רוצה לומר לך גם מנסיון אישי שבסופו של דבר אכילה נכונה היא כל הזמן לכל החיים וזה כולל את "החטאים הקטנים והפספוסים" שלנו מדי פעם וזה בסדר.
כשאוכלים נכון כל הזמן גם מורידים במשקל וגם שומרים על המשקל והמודעות
הופכת לחלק מסדר היום. לא צריך להיות רעבים אלא לאכול עד שובע אוכל בריא ומזין לגוף. מנסיון לפני המון שנים דיאטת מיצים וכל דיאטות הרעב למינהן מחלישות את גוף לא תורמות לירידה אמיתית במשקל כי אי אפשר להתמיד בהן כפי שכתב הרופא
ואין טעם להתחיל! אם אינך יודעת כיצד כדאי מאד לפנות לאנשי מקצוע שיסייעו
אכילה נכונה ושינוי תזונה אינם חייבים להיות "עונש" ולאכול מאכלים לא טעימים.
הכל ניסוי וטעיה וכל אחד מוצא לו את מה שמתאים לו וטעים לו ושוב מנסיון אני אומרת לך שגם לטעם מתרגלים למה שנראה בהתחלה טפל ולא בא בחשבון אחרי מספר פעמים בהחלט יכול להיות טעים וכיפי.
שיהיה לך בהצלחה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערמוניםאחד העם02/01/2012
מה ערכם התזונתי של ערמונים קלויים בתנור ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערמונים - תגובה
אהרון רזון02/01/2012יש לחפש בגוגל "ערמונים ערך תזונתי".
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סובין שיבולת שועלעמית02/01/2012
שלום ,
רציתי לדעת אם יש הבדל בערכים התזונתיים בין שיבות שועל שלמה לסובין שיבולת שועל ( מבחינת אנרגיה ושומן רווי )
ומה נחשב יותר בריא ( אני מכינה דייסה עם מעט מים).
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סובין שיבולת שועל - תגובה
ליטל סמואל-לוי02/01/2012הי,
סובין שיבולת שועל מכיל למעשה ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים לעומת שיבולת שועל.לא מומלץ להכין את הדיסה על בסיס סובין שיבולת שועל בלבד, אבל את יכולה להוסיף כף ממנה, כתוספת של סיבים תזונתיים לארוחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה זה לא מומלץ?
עמית04/01/2012תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלוריותאורלי02/01/2012
אני בת18,שוקלת 45 גובה:1.63
רוצה לדעת כמה קלוריות עליי לצרוך ביום כדי לשמור על המשקל כרגע?
וכמה קלוריות לצרוך על מנת לעלות חצי קילו בשבוע?
מלבד זאת,אשמח לדעת כמה קלוריות יש בפיתה וכמה בלחמניה עגולה עם שומשום?
תודה רבה(:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלוריות - תגובה
ליטל סמואל-לוי02/01/2012הי שירה,
קשה לקבוע במדויק כמה קלוריות, זה תלוי הרבה גורמים. באופן גס זה יכול לנוע בין 1300-1700, וזה תלוי מאוד גם ברמת הפעילות שלך.
לעלות חצי ק"ג בשבוע, ידרוש ממך להוסיף כ-500 קק"ל ביום.
פיתה=210-260 קק"ל - תלוי הגודל ובעובי
לחמניה "סטנדרטית" עגולה = 180-260, תלוי במשקל גם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהליאת02/01/2012
אני בשבוע 23 ,לא נראה לי שאני אוכלת הכי בריא
(אני לא אכלנית גדולה)
רציתי לקבל עזרה ממכם כדי לאכול נכון
באיזה מאכלים יש סיבים תזונתיים?
מה רצוי לאכול בהריון בבוקר במיוחד
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
ליטל סמואל-לוי02/01/2012הי ליאת,
שאלתך חשובה, משום שבהריון מאוד חשוב להקפיד על תזונה "בריאה" ומאוזנת, ויש גם צורך גבוה יותר במרכיבים תזונתיים מסוימים. בעיקר חשוב לשים לב לצריכת הסידן והברזל (בדרך כלל גם מומלץ לקחת תוספים).
סידן את יכולה להשיג בעיקר ממוצרי חלב בעיקר - יוגורט, גבינות (יש הרבה בריקוטה ומוצרלה),חלב 3%, וזה מה שאני ממליצה לך לצרוך בבוקר (כמובן בשילוב עם לחם מקמח מלא / קוואקר / גרנולה...)
ברזל - אפשר לצרוך בבשר, הודו, דגים, עוף, ביצים וקטניות.
אגוזים ושקדים הם גם מקור טוב לויטמינים ומינרלים.
סיבים תזונתיים - אין המלצה לצרוך יותר בהריון מבדרך כלל, אלא אם כן את סובלת מעצירות. מאכלים עשירים בסיבים תזונתיים הם דגנים מלאים וקטניות.
החל מהטרימסטר השלישי - מומלץ להוסיף פעמיים בשבוע מנת דג ים או ליטול כמוסות של אומגה 3 עשירות ב-DHA.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם חומצה פולית חשובה בהריון
אהרון רזון02/01/2012בריכוז גבוה נמצאת בכבד, שמרים, נבט חיטה.
הכבד גם עתיר ברזל זמין, B12 ואחרים מקבוצת B, וויטמין A, אבץ, סלניום ועוד. מומלץ פעמיים בשבוע במנות קטנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרעיני צ'יהאבשלום01/01/2012
אני בן 74,חולה קרוהן, ללא הגבלה מיוחדת לאוכל. ברצוני לשאול : האם זה בסדר שאוסיף למזוני גרעיני צ'יה ? ואם כן כמה? תודה מראש על תשובתכם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
אהרון רזון02/01/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_נטורופתיה' id=link]נטורופתיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוטאסיום בלימון האם ....לוני01/01/2012
שלום,
ברצוני לדעת האם בלימון יש יותר אשלגן מאשר בבננה, בתפו"א או בשאר הירקות והפירות השונים. אשמח לתגובה בהקדם, תודה וברכה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוטאסיום בלימון האם .... - תגובה
אהרון רזון01/01/2012לימון 160 מ"ג עבור 100 גר
בננה 250
תאנה 750
תמר יבש 720
אבוקדו 400
קיווי 270
שזיף 220
תפוח 110
תפוז 150
תפו"א 450
ברוקולי 400
גזר 390
כרובית 370
חסה 390
קולרבי 320
עגבניה 290
מלפפון 240* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת קטניות לאוכלשני01/01/2012
שלום חברים
אני מעוניינת להוסיף קטניות לארוחה
אלא שאני חוששת מכמות הפחמימות הגבוהה שלהן
ראשית ברצוני לדעת כמה גרם פחמימות יש ב 100 גרם חומוס מבושל, עדשים ושועית
(לבנה/אדומה)
האם אכילה של כף זה מומלץ? סביר?
אשמח לתשובה
ותודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטניות לאוכל - תגובה
אפרת סויסה הרוש01/01/2012הייי מור
קודם כל אני שמחה לשמוע שאת רוצה לשלב קטניות בתפריט הן עשירות בסיבים תזונתיים ובברזל .
קטניות אכן נחשבות פחמימה אבל יש בהן כמות יחסית גדולה של חלבון.3/4 כוס קטניות לאחר בישול שוות ערך למנת פחמימה שהיא שווה לפרוסת לחם .
בקטניות יש כ- 20 גרם פחמימה ל100 גרם מוצר לאחר בישול .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה...הודיה01/01/2012
הי,רציתי לדעת אם אכילה מופרזת במהלך הסופ"ש תגרום לי להשמנה לאחר שכל השבוע שמרתי על אכילה מסודרת שלא עוברת את סך הקלוריות היומי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה... - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי01/01/2012אם במשך השבוע את אוכלת כך שהמשקל נשמר ובסוף השבוע ההכנסה גוברת על ההוצאה, בדרך כלל תהיה לאורך ציר הזמן, עליה במשקל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מלחאמה31/12/2011
אני לא אוכלת מלח (מלח שולחן/ים) כבר שנתיים. זה כולל גם מוצרים שהוסף להם מלח. לתבשילים/סלטים מוסיפה רק פלפל שחור, זנגוויל, קינמון וכורכום. האם זה טוב מבחינה בריאותית? אני מפחדת שיש/יהיה לי מחסור ביוד (קראתי באילו מזונות מצוי יוד אבל לא יוצא לי לאכול אותם)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מלח - תגובה
אהרון רזון31/12/2011צימצום בצריכת מלח (נתרן) הינו מומלץ, אך לא המנעות מוחלטת. הנתרן חיוני לאיזון בין האלקטרוליטים בגוף. חשיבותו עוד יותר גדולה למי שעוסק בפעילות גופנית או מזיע הרבה מסיבות אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתרן במזון
אמה01/01/2012ידוע שבמזונות רבים (כולם?) יש נתרן באופן טבעי. לפעמים אני בודקת את התפריטים שלי במחשבון קלוריות של נטוגרין שמספק מידע גם על נתרן ותמיד יוצא שאני כמעט מגיעה לכמות נתרן המומלצת עבורי. מה שאומר שמבחינת צריכת נתרן אני בסדר, לא?
השאלה שלי הייתה לגבי יוד. קראתי שהמקור העיקרי ממנו צורכים יוד בעולם המערבי הוא מלח שולחן. מכיוון שאינני צורכת מלח כלל אני מודאגת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנתרן במזון - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי01/01/2012מרינה שלום,
המנעות מנתרן לא ידועה כגורם סיכון להתפתחות רמות נמוכות מדי של יוד. בנוסף ניתן לקבל יוד ממקורות שונים במזון כגון עצות ים, דגים, יוגורט, חלב, ביצים,תות שדה וגבינות. לגבי נתרן אם חישבת ויצא תקין אז בכלל אין על מה לדבר.
בהצלחה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נודלסדפנה30/12/2011
אכלתי לארוחת שישי עכשיו מנה של סלט ירקות (ירקות בשלל צבעים ושמן זית..), 3 כפות סלט כרוב (כרוב,סויה ושמן), פריכית עם כפית טחינה ביתית, ומנה של נודלס.. האם הארוחה בריאה? מנת הנודלס לא גדולה.. היא חלק מהארוחה..אז בערך כמה כפות שמתי.. נודלס ביתי שאמא הכינה (אטריות ביצים, פלפלים ופטריות חתוכים ובצל מטוגן...) האם זה בריא?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נודלס - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי01/01/2012דפנה שלום,
כן, זו בהחלט נשמעת ארוחה בריאה. כמובן שיש להשלים לאורך היום מרכיבי תזונה שונים על ידי אכילת גבינות, פרות, בשרים וכו'.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך
דפנה01/01/2012אני חושבת שאני אוכלת דיי בריא.. תודה! :)
בכל מקרה, רציתי לדעת כמה קלוריות בערך במנת נודלס כזאתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאם כך - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי02/01/2012תלוי מה זה מנה. חצי כוס מבושל = כ-70 קלוריות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)

.jpg)

