מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- משקל ואחוזי שומןטליה30/09/2012
שלום,
ברצוני לשאול שאלה שמעניינת אותי, אם מישהי סתם לדוגמא נמצאת במשקל תקין (הרי לא כדאי להוריד)שלא תהיה בתת משקל,היא נמצאת במצב של שמירת משקל, ובכל זאת היא רוצה רק להורידעוד קצת באחוזי שומן מבלי להוריד במשקל התקין שלה, או מבלי לפגוע במשקל שלה,מה הדרך הטובה ביותר/המומלצת ביותר לעשות?
אודה לכם...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משקל ואחוזי שומן - תגובה
ד``ר נסטור ליפובצקי01/10/2012שלום טליה,
השאלה שלך לגיטימית אם המישהי הזאת נמצאת במשקל תקין אבל עם אחוזי שומן גבוהיים עבור גילה. במקרה כזה השיטה היא לאכול בריא אך מספיק ומאוזן תוך כדי פעילות גופנית אירובית וכוח ובכך לאט לאט לשנות את הרכב הגוף לאחוזי שומן נמוכים יותר תוך כדי שמירה על מסת השריר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הי-נינה30/09/2012
האם כדאי להוריד את המשקאות הדיאט המוגזים [דיאט ספרייט, ודיאט קולה] אמרו לי שזה עושה נפיחות בבטן ואם שותים רק מים אז הבטן נהיית שטוחה , זה נכון? מאוד קשה לי לוותר על זה אני לא אוהבת מים... אבל אם שתיית מים גורמת לבטן שטוחה אז אין בררה ..אשמח לשמוע מה דעתכם... תודה..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זה בסדר לשתות מוגז
נטעחן דיאטנית30/09/2012אני לא מכירה שום מחקר שטוען ששתיה מוגזת גורמת להתנפחות הבטן, לאורך זמן.
לגבי משקאות דיאט כן או לא. אני תמיד ממליצה לדבוק בשתיית מים, הכי טבעי והכי מתאים לנו.
אם חייבים מתוק אז כמובן שעדיף דיאט על שתייה ממותקת בסוכר.
נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 1200 קלוריות יומיותשירלי29/09/2012
שלום רציתי לדעת,אם אני אוכלת עד 1200 קלוריות ביום,כלומר מה שאני רוצה בתנאי שזה לא עובר את ה-1200 קלוריות,האם ניתן לרדת כך במשקל,,,ואני מדברת לצורך ירידה במשקל לא מה שבריא לאו דווקא.אז האם ניתן לרדת כך במשקל.
בנוסף ספורט יומי של שעה כל יום:זומבה/קיקבוקס/ספיניניג/אירובי מדרגה.
דבר נוסף כמה קלוריות זה חריימה/דג סול עם רוטב עגבניות/כוס פתיתים ביתייים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
נטעחן דיאטנית30/09/2012בהחלט שיש משמעות למה שאת אוכלת במסגרת ה-1200 קלוריות. לגבי ירידה במשקל, השאלה היא כמה קלוריות את צורכת ביומיום שלך ולהחליט באופן אקראי לאכול רק 1200 קלוריות בהחלט לא מומלץ.
לגבי ספור, זה מעולה שאת עושה ומשלבת ביום יום שלך.
כמובן שירידה במשקל תלויה בהרבה מרכיבים למעט הקלוריות, צריך לשנות את אורח החיים, והרגלי האכילה על מנת להגיע למשקל אידיאלי, ולהצליח לשמור עליו.
נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמחונותנורית28/09/2012
שלום,אני מעוניינת להפסיק לאכול בשר,רציתי לשאול מה מומלץ לאכול כדי לספק לגוף שלי ברזל ואת כל שאר הדברים החשובים...
ואם אני מבינה נכון, ל-b12 אין תחליף ואהיה חייבת לקחת כמוסות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
נטעחן דיאטנית30/09/2012כל עוד את ממשיכה לאכול ביצים, לא אמורה להיות בעיה.
בנוסף ירקות ירוקים עליים מכילים גם הם כמות קטנה של ברזל.
לגבי ה- B12, שוב אם את אוכלת יצים לא אמורה להיות בעיה, ולא תצטרכי לקחת תוסף, לפחות בשלב זה.
ממליצה לבחור בתפריט מאוזן, ולבצע בדיקות דם אחת לחצי שנה, על מנת לוודא שלא נוצרים חסרים תזונתיים.
בהצלחה, וחג שמח
נטעחן ליבנה, דיאטנית קלינית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריסנעמה26/09/2012
אני בת 22 וגילו לי באחרונה תת פעילות בבלוטת התריס (TSH=5/75),יש לי כמה שאלות.
1. רציתי קודם כל לשאול אם זה הגיוני שזה קורה בגיל כזה סתם כך, ואם מעכשיו אצטרך להיות מטופלת באמצעות כדורים לכל החיים, או שיתכן שזה משהו זמני וחולף באמצעות טיפול נכון.
2. קראתי הרבה על תקיעה ואף עלייה במשקל במצב של תת פעילות. אני עוסקת הרבה בספורט, ומתאמנת בכל יום כמעט בין שעתיים לשלוש בפעילות אירובית ומספר פעמים בשבוע מוסיפה פעילות אנארובית. האם בשילוב תזונה מתאימה, אצליח לרדת במשקל? לא רק להוריד את הקילו שניים שהעליתי באחרונה בגלל הבלוטה, אלא ממש, לעשות דיאטה ולהוריד מספר ק"ג משמעותי?
3. קראתי שחל איסור על אכילת טופו. מה עושים במצב כזה צמחונים שסובלים מתת פעילות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות בלוטת התריס - תגובה
אפרת סויסה הרוש27/09/20121. קודם כל את צריכה לגשת לרופא אנדוקרינולוג!
לברור רפואי ואז תקבלי את כל התשובות לגבי טיפול תרופתי או לא, ולגבי השאלה אם זה קבוע או לא.
2. לגבי המשקל- נכון שלעיתים יש עלייה במשקל או תקיעות ,אבל לא בהכרח אבל חשוב שתיהייה עם יד על הדופק לראות איך הגוף שלך מגיב
3. לגבי סויה אני לא יודעת לגבי מידע שקשור לבלוטת התריס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
נעמה27/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה במשקל לאחר לידהאפרת24/09/2012
שלום ,במהלך ההריון עליתי 15 ק"ג , ילדתי בניצוח קיסרי לפני חודשיים וירדתי 10 קילו תוך שבועיים ....ומאז - כלום
אני שותה בכל יום כ-6 כוסות נס קפה עם 1 סוכר ורבע כוס חלב 3%
בלבד זה כ-3 פרוסות לחם קל עם 3פרוסות פסטרמה 1% או טונה במים
לפעמים חזה עוף
ואיזה שוקולד קטן סתם בשביל המתיקות
למה אני לא מצליחה להוריד את 5 הק"ג ????
אגב - ממש לא מדובר במקרה של הרעבה עצמית , באמת שאני פשוט מתעצלת או "שוכחת" לאכול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידה במשקל לאחר לידה - תגובה
אפרת סויסה הרוש27/09/2012לפי איך שזה נשמע את אוכלת מעט קלוריות ,במצב כזה הגוף מוריד קצב חילוף חומרים ונתקע במשקל.
בנוסף את שותה הרבה חלב שמכיל לקטוז שהוא סוכר החלב כלומר כל היום רמות הסוכר שלך גבוהות מה שמקשה את הירידה במשקל.
אני מציעה לך לגשת לדיאטנית ולקבל תוכנית מסודרת ומאוזנת במיוחד שאת רק חודשיים אחריי לידה ולא לשחק עם הגוף שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יום כיפורדני23/09/2012
שלום,
אני נמצא כרגע בדיאה שבה אני אוכל בסביבות ה 1000 קלוריות ביום ללא אימון וביום עם אימון מוסיף את הקלוריות שנשרפו באימון, על מנת להגיע למקסימום שריפת שומן ללא הורדה במסת השריר.
אני שוקל כרגע בסביבות ה 70 קילו ופעם אחרונה שבדקתי היו לי 15% שומן (לפני כשבועיים שלושה)
השאלה שלי נוגעת ליום כיפור לפני ואחרי:
האם אפשר לאכול הרבה לפני הצום בלי שזה ישפיע על הדיאטה? שכן זה אמור הכול להתקזז בגלל הצום? האם להעדיף מזון עם אחוזי שומן גבוהיים על מנת שהגוף יעדיף לשרוף אותם מאשר לפגוע לי בשריר?
ואיך כדי לשבור את הצום בסוף בלי להרוס את הדיאטה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יום כיפור - תגובה
אפרת סויסה הרוש24/09/2012יום של צום לא אמור להשפיע על הדיאטה שלך .
מומלץ בארוחה לפניי הצום לאכול פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה כלומר שלא מעלות את הסוכר גבוה לאחר אכילתם כי אנו רוצים שהארוחה תכיל סיבים וכך ספיגת המון איטית יותר.
לדוגמא: אורז בסמטי , פסטה, קוסקוס מחיטה מלאה(בניגוד לתפוחי אדמה, לחם לבן ואורז לבן ).
סה"כ הארוחה לפניי הצום צריכה להיות רגילה כך שתכיל פחמימה ,חלבון וירקות.
אחריי הצום כן מומלץ לשתות חצי כוס מיץ או לאכול עוגיה קטנה ורק לאחר כשעה לאכול ארוחה מלאה.
צום קל וגמר חתימה טובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
דני25/09/2012תודה על התגובה!
צום מועיל וגמר חתימה טובה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חטיף אנרגיה energyשלומי23/09/2012
עד כמה החטיף מזיק ?
אני אוכל כ2 ביום בנוסף לתזונה מאוזנת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חטיף אנרגיה energy - תגובה
אפרת סויסה הרוש23/09/2012חשוב שתזכור שחטיף אנרגיה מכיל שומן וסוכר וכמובן גם לא מעט קלוריות.
תנסה להפחית לחטיף אחד ביום .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש שאלה על אנרג'י
אורית23/09/2012שלום, סליחה שאני "נדחפת", אבל גם לי יש שאלה בקשר לאנרג'י.
האם לפני אימון של שעה אני יכולה לאכול חטיף אנרג'י שייפ - חטיף דגנים מיקס אגוזים לייט (56 קלוריות ליחידה)? זה מספיק לפני אימון? וזה כל כך נורא מבחינת הסוכר והשומן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגם לי יש שאלה על אנרג'י - תגובה
אפרת סויסה הרוש24/09/2012זה מספיק לפניי אימון ויחסית הוא מופחת בסוכר
חשוב לפניי אימון חטיף אנרגיה שמכיל עד 2 גרם שומן ולא יותר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יעוץץץץץאיילה21/09/2012
אם חרגתי מהתפריט היומי שלי והיום אכלתי בערך 12 עוגיות מיני קוקיס שוקולד ושתי עוגיות של שטרודל קינמון ואגוזים זה נורא לדיאטה? כמה קלוריות הוספתי ? כמה יש ב12 עוגיות של מיני קוקיס?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעוץץץץץ - תגובה
אפרת סויסה הרוש22/09/2012חשוב שיהייה לך איזון בתפריט !!!
אפשר לאכול עוגיות בדיאטה כמובן במידה ,לא מומלץ לאכול כמות כו של עוגיות ביום אחד , אלה לנסות לאכול כל יום עוגיה אחת !
אם את רואה שקשה לך למצוא איזון על האוכל אני ממליצה לך לפנות ליעוץ אצל דיאטנית
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם זה מספיק?שירלי20/09/2012
שלום,התחלתי דיאטה ואכלתי אתמול את התפריט הבא,רציתי לדעת אם התפריט שאכלתי הוא מעט לדיאטה וכמה קלוריות הוא:
בוקר:
4 פתית(35 קלוריות כל אחד)
מורחת על כל אחד קוט'ג וקצת זיתים
ביניים:
תפוח
צהריים:
קערת מרק ירקות של קנור בתוספת פסטה(אני מכינה סיר גדול ומוסיפה כוס פסטה)
ביניים:
נס עם מעט מאוד חלב+סוכרזית אחת+פתי בר 1
ערב:
חביתה עם ביצה+חלמון במחבת עם תרסיס שמן
2 לחם דגנים עם כפית שמן יחדיו ומעט זעתר (קלוי)
סלט-חסה,עגבנייה,קומץ זיתים,קומץ תירס+כפית שמן זית
2 כפות קוטג' 5%
קינוח:4 קוביות שוקולד(94 קלוריות)
שתייה:רק מים 8 כוסות
ספורט:זומבה/הליכה/קיקבוקס/ספינינג (תלוי באיזה יום)
חשוב לציין שהנני רוצה לרדת 5 קילו בחודש כי יש לי חתונה(אלו חמש קילו שבמשך שנתיים עולה ויורדת כל הזמן והחלטתי לעשות דיאטה כאורח חיים בריא ולא זמני)
אז רציתי לדעת אילו מתוקים אפשר להכניס כל יום לדיאטה כי קשה לי מאוד בלי מתוק במיוחד בערב תודה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם זה מספיק? - תגובה
אפרת סויסה הרוש22/09/2012בגדול התפריט נראה בסדר אבל הייתי מוסיפה מנת בשר,או עוף או דג לארוחת הצהריים .
בעיקרון לגבי המתוקים את יכולה להוסיף לתפריט מנת מתוק יומית אחת ,לדוגמא 2 פתיבר, שורת שוקולד,חטיף אנרגיה .....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות!!!!מיריתתתת20/09/2012
שלום, אני בת 20 וחצי. גובה 1.57 את המשקל לא בדקתי בחודשים הארונים אבל אני שוקלת בן 46 ל 48 בערך..
אני בשגרת היום יום שלי משתדלת לאכול מסודר אך אני מודעת לזה שאני לא אןכלת הכל ואולי זה מקןר הבעיה . לאחרונה החלה לי נשירת שיער ..אני לא משתמשת בקרמים, שמנים או בכל תכשיר כימי אחר מלבד שמפו ומסכת הזנה במקלחת. רציתי לדעת אם יכול להיות שזה קשור בחוסר ויטמינים מסויימים? אני לא אכלנית גדולה של בשר ועוף רק פעם פעמים בשבוע יוצא לי לאכול שניצל. וזה כי אני פשוט לא ממש אוהבת בשר אני יותר אוכלת פחמימות כמו תפוח אדמה מבושל, ירקות מבושלים , ביצים ומשתדלת גם לשלב מנה ביום של סלט אך גם לא תמיד ..בהמלך היום אני גם אוכלת פרי לפעמים נקטרינה או מנגו..
רציתי לדעת אם יש משהו שאני יכולה לאכול יותר על מנת.לפתור את בעיית הנשירת שיער שלי . חשוב לי לציין שאני לא מעשנת לא לוקחת תרופות באופן קבוע ואני בריאה בדרך כלל. אני פשוט מודאגת.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות!!!! - תגובה
אפרת סויסה הרוש22/09/2012אני מציעה לך קודם כל כשלב ראשון לעשות בדיקות דם מקיפות .
במקביל לפנות לדיאטנית שתכין לך תפריט מאוזן ותמליץ לך על תוספים בהתאם לתפריט ולבדיקות הדם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפריט תזונה למטרת ריכוזשלומי20/09/2012
אלו מזונות יכולים לעזור לריכוז?
והאם פרוסת גבינה צהובה בכל יום זה כל כך נורא ?
תודה והמשך יום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפריט תזונה למטרת ריכוז - תגובה
אהרון רזון20/09/2012אין מאכל ספציפי שעוזר לריכוז. תזונה מאוזנת שכמותה איננה מכבידה על מערכת העיכול
אמורה לעזור לריכוז, או לפחות לא להפריע. מומלץ לאכול ארוחות קטנות כל 3 שעות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצילים(:19/09/2012
היי
בשבוע האחרון יצא לי לאכול כל יום חצילים פעם סלט חצילים (עם גמבה שום וכו') פעם כמה חצילונים קטנטנים (3 ביננוי) פעם כמה פרוסות חצילים וכך הלאה
רציתי לשאול האם יש מניעה לאכול כל יום מאכלים הכוללים חציל או חציל בפניי עצמו?
ובנוסף מה היתרונות שבאכילת חציל האם יש משהו שמייחד אותו?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצילים - תגובה
אהרון רזון19/09/2012אין מניעה לאכול חצילים כל יום, הכול עניין של מידה ושל גיוון. לכל ירק יש תרכובות, ייחודיות, לא תמיד ידועות, לכן עקרון הגיוון חשוב בתזונה נכונה. מבחינת ההרכב התזונתי הידוע אין משהו שמייחד את החצילים, מלבד המלצה במחלוקת להמנעות במקרה של נטיה לאבנים בכליות. (לפי מקורות מסויימים, בחציל יש כמות משמעותית של חומצה אוקסלית הגורמת לאבנים בכליות ולעיכוב ספיגת המתכות)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
(:20/09/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמרים צהוביםחן19/09/2012
שלום רציתי לשאול האם תמר צהוב שאוכלים בדרך כלל בראש השנה, נחשב למנת פרי רגילה, או שזה יותר מתוק ויותר משמין
זה נחמד בתור קינוח.. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - אבץ בדםדניאל18/09/2012
שלום רב,
הופנתי ע"י רופא גסטרו לביצוע בדיקת אבץ.
בלי כל קשר, בימים האחרונים אכלתי כמות גדולה מהרגיל של טחינה גולמית משומשום מלא אשר עשירה מאוד באבץ.
חשוב לי שבדיקת האבץ תשקף היטב את המציאות, ולכן אני מתכוון להפסיק לאכול טחינה זו.
כמה ימים צריך להמתין מהפסקת הצריכה של טחינה זו, כדי שעודף האבץ בדם יתפוגג וכדי שהבדיקה תשקף את מצבי הכללי במידה מהימנה?
אודה לעזרתך,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבץ בדם - תגובה
אהרון רזון20/09/2012ספיגת האבץ משומשום גולמי איננה כלל יעילה בגלל נוכחות חומצה פיטית וריכוז גבוה של סידן. שניים הנ"ל מעכבים באופן משמעותי את ספיגת האבץ, כך שהשפעת המאכל על רמת האבץ בדם לא אמורה להיות דרמטית, אם בכלל. אינני חושב שיש טעם לדחות את הבדיקה, ותמיד יש אפשרות של בדיקה חוזרת בעוד 8 שבועות כאשר האבץ שמקורו בטחינה (שומשום) כבר לא בא בידי ביטוי, אם בכלל היתה השפעה כזאת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

.jpg)

