פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מעניין
    שלום
    10/10/2014

    שלום,אני בת 22 ואני מתחילה לראות הרבה דמיון ביני לבין אימא שלי שאני לא אוהבת,(בצורת ההתנהגות).כרגע אני גרה בבית עם ההורים אבל בקרוב מאוד אני יעבור מהבית,אני מרגישה שאם אני לא יעשה את הניתוק הזה שזה(לעבור) ,אני בסופו של דבר יפנים המון מהתנהגות שלה,הפחד שלי הוא באמת להפנים את ההתנהגות שלה שאני לא אוהבת,מה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעניין

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות של זהות

    אירית כהן
    10/10/2014

    שלום לך,
    'הפנמות' של התנהגות ההורים מתרחשות בגיל הרבה יותר צעיר.. אך טבעי לאור גילך שאת ביקורתית, גם כלפי הסביבה [אימך] וגם כלפי עצמך, ועסוקה בשאלות של זהות כגון "מי אני" "איך אני רוצה להיות כאדם.. כאישה..".
    ייתכן שתקופת מה של טיפול פסיכולוגי תסייע לך בהתמודדות עם שאלות אלו.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר שללי
    עדן בראשי
    10/10/2014

    לחבר שלי יש מאניה דפרסייה, זה החבר הראשון שלי ואני הערכת היחסים הרצינית הראשונה שהייתה לו (הוא בן 18 ואני 17).
    האם העובדה שהוא חולה במאניה יכולה לפגוע לנו במערכת היחסים? האם אני יכולה לפגוע בו בצורה שה אם אני אפרד ממנו?
    אני ממש מפחדת מזה כי הוא באמת רוצה מערכת יחסים ארוכה של כמה שנים ואני מפחדת שאני לא יכולה להתייחב למערכת כזו ומפחיד אותי שאם אני אנסה להיות איתו במערכת יחסים כזו ואפרד אחרי שנה הוא יפגע ויפגע בעצמו

    אני ממש אשמח לקבל עזרה ממישהו שמבין בזה
    תןדה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חבר שללי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חבר שללי - תגובה

    אירית כהן
    10/10/2014

    שלום עדן,
    שניכם מאוד צעירים, עדיין בגיל של שינויים רבים, וקשה בגיל כזה - לא רק לך אלא גם לו - להתחייב ולדעת מה תרצו בעוד זמן מה.
    חששותייך מפני ההפרעה בה אובחן, ומשמעותה, מובנים. עלי להדגיש כי לאור גילו הצעיר של החבר גם אבחנותיו עדיין יכולות להשתנות.. וחוץ מה'אבחנה' יש שם בן-אדם. הרי לא כל האנשים שמקבלים אבחנה מסויימת הם אותו דבר..
    ולכן, כדאי שתתייעצי באופן פרטני עם מישהו שמכיר את שניכם [כגון יועצת או פסיכולוגית בבי"ס.. עו"ס בקהילה].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוות
    אורה 42
    09/10/2014

    יש לי בעיה בשנתיים האחרונות זה אמנם בא והולך אך בחצי שנה האחרונה חזר ובגדול. אני חיה את המוות נושמת קמה חיה מוות .
    לפני 6 שנים אבי חלה בסרטן קשה שהתפשט לו ואני איתו במחלתו שהוא כבר במצב נוראי וכמעט סופני.
    נכנסתי לכל המצב שלו בלית ברירה גם במונחים הכי מקצועיים שיש כי לא היתה ברירה אני היחידה בבית שיכולתי לטפל כך. לא קל לי אני אמא לשני ילדים והפחד הקיומי משתלט עליי שחושבת על מה יהיה על ילדיי אחריי.
    אני חולמת בלילות על המוות שקוברים אותי ואני צועקת שאני חיה ונושמת וישיוציאו אותי משם מהר, אני גם חולמת על זה בהקיץ שאני מתה וזה מכניס אותי פשוט לפחד מוות כמו שאומרים באמת. אף אחד לא יודע מכך במשפחה גם העובדה שאני לבד חד הורית לא מוסיף למצבי שאולי אם כן היה לי בן זוג יכולתי לפחות לחלוק עימו.
    קשה לי ואני ממש רוצה הכוונה. אני זוכרת שבעבר טופלתי אצל מישהי במסגרת מסודרת והיתה לי בעיה דומה , אחרי 3 שנים איתה לא חל שום שיפור.
    האם יש עזרים וכלים שיכולים לעזור לי בכך? דוגמת ספרים מסויימים מדריכי רוחניות...
    קראתי המון בנושא גם את עצמה אישית וגם סנאיה רומן ואני שוחרת קריאה מגיל צעיר אבל חשוב לי לנפש לטפל בה...אני נעזרת המון במוסיקה שהיא אצלי המרפאה מספר אחת בחיים...אבל לסגור את הפחד לחלוטין היא לא הצליחה.
    אנא עזרתכם.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לנשום חיים

    אירית כהן
    09/10/2014

    שלום אורה,
    לחלומותייך יש מסר, וכדי שהמסר שלהם יישמע הם נוקטים בשפה דרמאטית, מזעזעת [זה טבעם של חלומות] - והמסר הוא שבצד הטיפול שלך באביך את חייבת לעצמך 'לנשום חיים', לא לקבור את עצמך בטיפול בו.

    קבעי זמנים בהם את עושה עבור עצמך, פעילויות שמרעננות ומשיבות נפשך. אני ממליצה על טאי-צ'י, ובכלל ספורט. לא 'פעם ב..' ולא 'כשיבוא לי' - אלא מסגרת פעילות, עם קבוצה, כתכנית שבועית שאת מקפידה עליה.
    בנוסף עלייך למצוא מישהו/י - בין אם במשפחה [אחים? בני דודים?] או בתשלום [עזרה סיעודית?] שיכול להשתתף איתך. האמנם כדברייך את היחידה שיכולה לטפל בכל ענייני אביך - או שמא נשאבת/ 'השתלטת' על הנושא ודחית כל עזרה והשתתפות??
    דווקא הבילוי עם ילדייך הוא כרגע 'לעניין'. הקשבה אמיתית להם, התעמקות בענייניהם ובצרכיהם, לבלות איתם בילוי שיכול לשמח אותם - וגם אותך. הילדים הם המשכיות .. המשכיות החיים, המשכיות המשפחה, המשכיות גם של אביך.
    וכעצה אחרונה - האם את יכולה למצוא רגעים של נחת גם עם אביך, חרף מצבו הקשה? לצפות יחד בסרט שמשמעותי לשניכם.. לעלעל באלבום-תמונות מהעבר.. לצאת לטבע [עם עזרה סיעודית במידה ונדרש]. גם הוא זקוק לרגעים כאלו.

    בוודאי שיועיל לך גם להיעזר בתמיכה נפשית/רגשית באופן פרטני.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגברת הביטחון העצמי
    חן
    09/10/2014

    שלום רב.

    רציתי לשאול, מהי הדרך המומלצת בעיניך להגברת הביטחון העצמי?

    אני מאוד מתעניין באופן כללי בפסיכולוגיה וקורא ספרים הנוגעים בתחום, והדבר שקראתי שחוזר על עצמו במקורות שונים בעניין הביטחון העצמי, הוא שאחת הדרכים הטובות ביותר להעלות אותו היא באמצעות עיקרון השכנוע העצמי, כלומר לכתוב איזשהי הצהרה, מעין מנטרה, שאותה יש לאמר בבוקר מיד אחרי היקיצה ובלילה ממש לפני השינה, במטרה להחדיר את המסר לתת המודע, שעם הזמן יאמץ את המידע הזה כאמת מוחלטת.

    מה דעתך על שיטה זו? האם היא נכונה ומומלצת?

    תודה,
    חן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הגברת הביטחון העצמי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגברת הביטחון העצמי - תגובה

    אירית כהן
    09/10/2014

    אינני מכירה את ה'פטנט' הזה, חן.

    עלי לציין כי אותו חלק של הנפש שאיננו מודעים לו לא 'מתמלא' ע"י החלטה מודעת שלנו או ע"י שינון. יש שם דברים אחרים שאולי הם המעיקים עליך [ואינם מודעים לך], ושגרמו לך באישון לילה לתהות על חוסר-ביטחון וכדומה..

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בטיפול
    גלית
    04/10/2014

    היי אני מנסה להבין ביני לבין עצמי למה יש לי את הקושי להתחיל לדבר בטיפול הפסיכלוגי שלי כל פעם מחדש. אפילו שאני מרגישה פתוחה מול המטפל ולא מתביישת לדבר על הדברים גם האינטימים . אבל תמיד בהתחלה קשה לי להגיד את הדברים מוצאת את עצמי בקושי עז לומר את המילים . עד עכשיו תמיד עשינו בשיטות שקלות לי . ועכשיו אצטרך פשוט לבוא ולדבר . ואני רואה בזה משום מה קושי ומחסום גדול. ביום יום כשיש דברים שמאוד מאוד מעצבנים אותי או מציקים לי אני באה מדברת אומרת ויודעת להגיד את מה שלא מתאים לי או חושבת ולהיות אסרטיבית. אבל על הדברים שבתוך הלב קשה לי לומר במילים בלי להתעכל בקושי או כאב להגיד אותן , כשזה בטיפול . עם חברים או / משפחה זה משתנה לפעמים אני מדברת אבל לא לעומק הלב . אני רוצה עצה אם אפשר איך לשחרר את עצמי מכך . כי זה גם במערכות יחסים יכול להפריע לי מכל סוג שהיא

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בטיפול - תגובה

    אירית כהן
    05/10/2014

    התחלות-שיחה הן לא-פעם קשות, גלית. לוקח קצת זמן לעבור מענייני היום-יום למקום הפנימי יותר, ולסוג דיבור שונה מהדיבור היום-יומי. לא צריך להבהל אם לוקח כמה דקות 'להיכנס' לשיחה ולהתחיל בכלל לדבר. ונכון, קשה גם לגעת בכאב.

    דברי על הקושי שלך עם המטפל, והעיקר - המשיכי בטיפול, זה המקום בו תלמדי לבטא רגשותייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכולה
    אנונימית
    04/10/2014

    אני בת 14 בשנה שעברה תחילת כיתה ח קרה לי משהו משונה שממש מפריע לי.. פתאום לא יכלתי להרגיש שום תחושה לא הרגשתי כאב כשאני עצובה אבל גם לא הרגשתי שמחה לא הצלחתי להרגיש אהבה ורצון להתאהב הרגשתי כאילו במקום לב יש לי אבן ובכללי כבר איבדתי עיניין בהרבה מובנים כמו הפסקתי להיות רגישה כלפי אחרים וזה מאוד קריטי בגילי.. דיפדפתי קצת באינטרנט וגיליתי שיש לזה גם שם.. ניראלי ארומנטיקה עד היום זה מפריע לי לגמרי אני ממש צריכה עזרה

    אגב אני לוכחת קונצרטה שלרוב מדכאת אותי וזה לא בדיוק תורם אם יש לזה פיתרון אז אשמח אם תרשמי לי תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא יכולה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא יכולה - תגובה

    אירית כהן
    05/10/2014

    אני ממליצה להתייעץ באופן פרטני עם פסיכיאטר ו/או פסיכולוג קליני לגבי התחושות הללו, ולהתייעץ גם לגבי הקונצרטה - ייתכן שסוג ריטאלין אחר יתאים לך יותר.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפסיק לסבול
    השואפת לשלמות
    03/10/2014

    אתמול השתתפתי בסדנת זילוף עוגות. גיליתי שאני מאוד פרפקציוניסטית וחייבת שהזילוף יראה מושלם (ממש כמו של המדריכה שעוסקת בזה למחייתה מזה שנים רבות). הדבר די תיסכל אותי ולרגע אחד שהבטתי בכל הבנות מסביבי הבחנתי שהן מאוד נהנות! אבל אני לא! למעשה הייתי מתוסכלת מתוצרי עבודתי וכל הזמן חשבתי על כך שהעבודה של הבנות האחרות מוצלחת יותר משלי, שאלתי מלא שאלות והפגנתי ״שלומיאליות״ גדולה.
    באותו רגע הבנתי שהדבר חוזר על עצמו בכל אספקט של חיי: הייתי בשיעור זומבה פעם אחת והתבאסתי שכולן יותר אתלטיות, בעלות יותר קואורדינציה ממני, קולטות מהר יותר וכיו״ב;
    התופעה הזו גם חזרה על עצמה בעבודתי- אני תמיד חושבת שאפשר לעשות את הדברים בצורה טובה בהרבה ותמיד אני משוכנעת שאחרים עושים את הדברים יותר טוב ממני, עד כדי כך שאני משדרת גם כלפי חוץ את חוסר הבטחון שלי.

    איך מתחילים לשנות את החשיבה ולהתחיל לראות - ובעיקר לחוות- את הדברים אחרת?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להפסיק לסבול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפסיק לסבול - תגובה

    אירית כהן
    04/10/2014

    אני מתרשמת שהבנת בכוחות עצמך ששאיפתך לשלמות אינה ריאלית, את גם יודעת לתת לעצמך נימוקים ראציונליים מדוע שאיפה זו אינה ריאלית [למשל - שלא ייתכן שתפקודך יהיה כמו של המדריכה שעוסקה בזה כבר שנים רבות]. אולם ניראה שההבנה התיאורטית והנימוקים הראציונליים לא מספיקים...
    הקושי לקבל את אי-השלמות נובע הרבה פעמים מכשל כלשהו בהתפתחות הפסיכולוגית ומ'חוויית עצמי' לא מגובשת - וכתוצאה חוסר-השלמות האנושי הטבעי נתפס כמאיים, ונחווה ככישלון.
    המלצתי היא שתתחילי טיפול פסיכולוגי, שם יתאפשר תיקון לכשלים ויכולת טובה יותר ליהנות מחייך ומהישגייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות עם אמא שלי
    -
    02/10/2014

    היא לא רוצה שאני אהיה עם החבר שלי למרות שהוא באמת בן אדם טוב ואין שום סיבה.
    אפילו כשאני מדברת איתו בפייסבוק היא מתחילה להתעצבן ומנסה למנוע מאיתנו להיפגש.
    והיא כל הזמן מנסה לשכנע אותי להיפרד ולא נותנת לי שקט, והרבה פעמים צועקת.
    אין לנו כסף לפסיכולוג ובחינם אמא שלי לא מסכימה כי היא אומרת שזה יכול לפגוע לי בסיכויים להתקבל לעבודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות עם אמא שלי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעצם לא פסיכולוג בחינם

    -
    02/10/2014

    של קופת חולים אולי, לא זוכרת כבר.. בכל מקרה אי אפשר ללכת לפסיכולוג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות הבהרה

    אירית כהן
    02/10/2014

    על מנת שאנסה להתייחס לפנייתך,
    בת כמה את, ומה את עושה כיום ובאיזו מסגרת ?
    והאם המשפחה - או אימא שצועקת - מטופלת במסגרת כלשהי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירוש לחלום
    אביטל
    01/10/2014

    הייתי רוצה לקבל פירוש לחלום שחלמתי. פירוש מיסטי כבר קיבלתי, אך אני מעוניינת גם בפירוש מנקודת מבט פסיכולוגית ולכן פניתי לכאן.

    חלמתי שיש לי שני בני זוג, כאשר אחד מהם הוא בן הזוג הנוכחי שלי (שנה ביחד) והשני הוא אבא שלי. תוך כדי החלום עצמו נגעלתי מאוד מהרעיון של להיות עם אבא שלי ביחד (מובן שגם אחריו נגעלתי). אשמח לפירוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פירוש לחלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פירוש לחלום - תגובה

    אירית כהן
    02/10/2014

    שלום אביטל,
    מנקודת ראות פסיכולוגית החלום הוא חלק מחיי הנפש של החולם, מסר מעצמו אל עצמו, בנוי בשפה הפרטית של אותו חולם, קשור לאירועים חיצוניים ופנימיים בחייו.
    בנוסף, למרות התוכן המזעזע שיכול להיות בבסיפור הגלוי שבחלום - תכופות המסרים המשמעותיים מתחבאים דווקא בפרטים קטנים ושוליים שבחלום, זהו התוכן הסמוי של חלום.

    אין cook-book עם פרשנויות כלליות לחלומות.. איש המקצוע יכול לעזור ולכוון את החולם בעבודת הפירוש, ובהבנת המסר, אך הוא אינו 'אוראקל' שמבשר לחולם את פשר חלומו.
    אם את מעוניינת להבין עצמך יותר באמצעות חלומותייך פני לתקופת-מה לפסיכולוג .

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג בחינם
    דניאל
    01/10/2014

    היי, אני בת 19
    והייתי בצבא אצל פסיכיאטר שלמרות שסיפרתי לו על נטיותי האובדניות, מצא בי כשירה לגיוס.
    כמובן שזה לא הגיוני וביקשתי פגישה נוספת.
    בצבא לא הסכימו לקבוע לי פגישה נוספת עד שאני אביא הערכה מפסיכולוג/פסיכיאטר חיצוני.
    עכשיו רציתי לשאול
    1. האם זה נישמי הגיוני שעושים דבר כזה?
    והשאלה השנייה החשובה באמת

    איפה אני יכולה למצוא בחיפה פסיכולוג בחינם רק להיפגש שייתן הערכה לגבי מצבי שאותה העביר אלייהם ( לצבא )
    אני מאמינה שצריך מספר מפגשים דבר שהוא בלתי אפשרי כי הצבא מעוניין בהערכה בתוך חודש וחצי.
    בבקשה עזרה!
    ואני לא מעוניינת דרך קופת חולים או דרך משהו שהוריי ידעו.
    שמעתי על מרכז בריאות הנפש אולי אפשר יותר הסבר לגבי זה?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג בחינם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג בחינם - תגובה

    אירית כהן
    01/10/2014

    איני מכירה פסיכולוג /פסיכיאטר פרטי שעובדים ללא תשלום.

    בעניין חששותייך מהשירות הציבורי, שמא יוודע להורים:
    כיוון שאת באופן פורמאלי 'בוגרת' - עברת את גיל 18 והורייך כבר אינם אפוטרופסים שלך - אין כל סיבה שקופ"ח או מרכז בריאות הנפש ימסרו להם אינפורמציה אודותייך.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מגישים תלונה על פסיכולוגית??
    נ
    01/10/2014

    שלום,
    רציתי לדעת איך מגישים תלונה כנגד פסיכולוגית/ מגשרת לא שפויה שאסור לה בשום אופן לעסוק בתחום?? אשמח לתושבה.
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היזהר מהוצאת לשון הרע

    אירית כהן
    01/10/2014

    הפנייה שלך מאוד בוטה.
    רשיון -עיסוק ניתן ע"י גופים רלוונטיים. אתה יכול לבדוק אם יש לה רשיון מתאים לעיסוקיה המוצהרים [בד"כ זה יהיה במשרד הבריאות]. אם היא שייכת להסתדרות מקצועית כלשהי ניתן בעיקרון לפנות לוועדת האתיקה של אותה הסתדרות.
    'לא שפוייה' ?? זאת צריך לקבוע איש-מקצוע במקצוע רלוונטי... היזהר שתוך הגשת התלונה לא יתבעו אותך על הוצאת לשון-הרע.
    אם אתה חושב שפגעו בך.. שהתנהלות הגישור הייתה בלתי-הוגנת.. - פנה לעורך דין, הוא יוכל לסייע לך לטפל בעניינך בדרך טובה יותר.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר ריכוז
    לילך
    30/09/2014

    שלום! יש לי בעיה כשאני רואה סרטים או סרטונים אני בדרך כלל מפספסת ולא שמה לב למתרחש בקטע משום שאני עסוקה בבחינת הרקע והתפאורה..
    האם זאת בעיה? ורציתי לדעת ממה זה נובע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר ריכוז

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר ריכוז - תגובה

    אירית כהן
    05/10/2014

    ייתכן בעייה במיקוד-הקשב.. בעייה במיקוד קשב ויזואלי.. או אפילו בעייה במיקוד-הראייה. ניתן לבדוק זאת אצל נוירופסיכולוג.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד פחד פחד
    שנשן
    29/09/2014

    אני פחדנית. היסטרית. דרמתית. נוטה לדמיין.
    כל אירוע טרור מלחיץ אותי ברמות. רצח הנערים עדיין מהדהד לי בראש. מקומות שהם היו וראיתי תמונה שלהם שם עושה לי צמרמורת.
    לצאת מהבית לכמה ימים מלחיץ אותי, אם אני לא מוקפת במשפחה שלי.
    זה נשמע כמו משהו שרגיל לכולם או דורש התייחסות מיוחדת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פחד פחד פחד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פחד פחד פחד - תגובה

    אירית כהן
    29/09/2014

    נשמע לי כמצב נפשי שמקשה מאוד על חייך !
    רצוי שאיש מקצוע יאתר מה הרקע לתגובות הדרמטיות ולפחדים, ויעזור לך ללמוד לווסת את תגובותייך הרגשיות.
    פני לפסיכולוג קליני [במסגרת הקופה שלך, או באופן פרטי].

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם מכשפות
    מאיה
    28/09/2014

    שלום ושנה טובה, סליחה מראש על כל המלל :(
    אני אם לבת 6.8, שהחלה השנה ללמוד בכיתה א'. בתי ילדה חכמה,בוגרת בנפשה, יפה, עצמאית, דעתנית, שאוהבת לעזור. מגיל קטן, אפילו 3, היה איזה שהוא קושי חברתי שלא הצלחנו ממש להבינו עד היום. (גם לא לאחר ייעוץ פסיכולוגי אבל לא אכנס לכל הסוגיה רק בקצרה לצורך רקע לסוגיה הספציפית). בתי מעולם לא היתה מסוג הילדים שרואים ילדים וזורמים בקלות, שרואים חבר ומיד מושיטים לו יד, שרואים ילדים משחקים ומצטרפים בשמחה. אצלה הדברים נוקשים יותר. היא לא מתמסרת. היא בוחנת. היא בוחרת חברות "בפינצטה" (כשהייתה בת 3 בחרה בילד אחד בלבד מכל הגן כחבר, ולא הסכימה להיענות לאף חיזור מצד אף ילדה אחרת בגן, כשהיתה בגן טרום חובה- התחברה יותר לבנים ו/או לבנות הבוגרות של הגן, גילאי חובה, ולא הסכימה לזרום עם אף ילדה בת גילה. יצוין כי בשני המקרים- ההיענות לא היתה הדדית- כלומר נענו לה אבל לא לחלוטין. החבר העדיף חברת בנים ובנות החובה היו חברות בנות גילן שחברתן היתה מועדפת עליהן מאשר חברתה של בתי שהיתה צעירה מהן). בגן חובה- הסכימה לחברות בודדות ולא התחברה לקבוצה גדולה של בנות שלמדו עמה גם בשנה קודמת. כששוחחתי על כך עם הגננת ענתה לי הנ"ל כי היא מבינה את הריחוק שלה מקבוצת הבנות הנ"ל ונימקה כי הן "חבורת מכשפות" ובתי יודעת היטב מדוע היא מתרחקת. קבוצת הבנות הנל שובצה השנה בכיתה אחרת ועושה רושם שבתי פורחת. היא התחברה עם ילדה אחת בעיקר שהיתה איתה גם בגן. הבעיה: בכיתה (ואתמול נוכחתי שאפשר לפגוש בנות כאלה בכל סיטואציה) יש שתי בנות שהן ממש מכשפות רעות. מאלו שעושות חרם, מנדות, מגלות סודות. שמן הולך לפניהן אגב בקרב האמהות. אני הזהרתי את בתי שלא להתקרב אליהן והסברתי מדוע (אמרתי שהן רעות). בתי, כמו גם בנות נוספות, סבלה מהן לא פעם (אמרו לה -לא מרשות לך לשחק איתנו ואפילו אחת מהן נתנה לה סטירה בפנים (!) ) אבל אתמול ראיתי שיש בנות כאלה בכל מקום ואני לא יודעת איך ללמד את בתי לשרוד בגונגל המכשפות. אלו כלים לתת לה. אתמול, היינו בטיול שבת ובתי הייתה עם החברה הטובה שלה (שהיא ילדה נגררת ולא עומדת לצדה בשעת הצורך) ובת של אחד החברים תפסה את החברה ואמרה לה - את איתי, תשבי לידי, תשחקי איתי- תוך שהיא ממדרת את בתי. המכשפה הזו גררה את החברה ושתיהן צחקו על הבת שלי ולא שיתפו אותה במשחק ובתי נפגעה ונעלבה. אני נותרתי חסרת אונים. לא ידעתי איך להנחות אותה- להילחם על מקומה עם החברה? לא רוצה שתתחנן בשביל אף אחת מצד שני- פגעו בה. מה עושים? אשמח לעזרה. תודה מראש!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם מכשפות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זו המכשפה הרעה או הטובה?

    אירית כהן
    28/09/2014

    שלום מאיה,
    צר לי לשמוע שמועסקת במשרד החינוך גננת עם השקפות והבנה 'פסיכולוגית' ששיכות למאות קודמות.
    תחרות על מקום בקבוצה קיימת בכל גיל, ותוקפנות קיימת אצל כל אדם! מטרת החינוך היא ללמד את הילד לרסן את תוקפנותו, ואם ילדה מרימה יד יש לטפל בכך באופן ממוקד, בוודאי לא לעבור על כך בשתיקה.. אך מכאן להגיע למסקנה שיש 'טובים' ו'רעים'?? בהשראתה של אותה גננת את ממלאת ראשה של בתך ברעיונות עיוועים, מגבירה את חרדותיה [מפני 'הרעים' - לך תדע מי הם..]. בוודאי אינך מכינה אותה להיות מסוגלת להתמודדות בקבוצה ולהתחברות עם בני גילה.

    עפ"י תיאורך יש לבתך חולשה בתחום ההתחברות, קושי בהבנת קודים חברתיים וקושי להגדיר מקומה בקבוצת-הגיל. הסיבות לקשייה יכולות להיות שונות - מבעייה מולדת נוירולוגית.. קושי על רקע משפחתי או אחר.. תהליכי בשלות איטיים.. ועוד.
    לא היה לדעתי נבון לזנוח את הייעוץ הפסיכולוגי לפני שביררתם את הסיבה לקשיים, בהחלט יש להמשיך בבירור אצל גורם מקצועי, ולטפל בקשיים אלו! [ייתכן שיש מקום לערוך אבחון רב תחומי, התייעצי עם הפסיכולוג שטיפל בה].

    כל טוב,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה ושאלה קצרה

    מאיה
    28/09/2014

    ראשית, שוב תודה על התגובה.
    הבנתי מתשובתך שאני עושה טעות אבל לא הנחית אותי איך לתקן את הטעות :(
    ילדתי אינה תוקפנית ואין לי צורך לחנך בעניין זה.
    אני רוצה לנתק את השאלה שלי מהרקע שעליו סיפרתי- ולקבל מענה לשאלה כללית שבעצם עמה מתמודדים כל הילדים- איך אפשר להנחות ילדה להתמודד מול תוקפנות של אחרות (ואני פחות מדברת על אלימות אלא יותר על רשעות, שאי אפשר להתעלם מזה שהיא קיימת אצל חלק מהילדים ובעיקר אצל בנות), מהי תגובה נכונה להתמודדות נכונה בסיטואציות אותן תיארתי בשאלה (למשל כשילדה אחרת ממדרת את בתי, צוחקת עליה וכיו"ב. (חוץ מלפנות למורה).
    אגב, הסיבה שאמרתי לבתי שילדה מסוימת מתנהגת ברשעות וכדאי להתרחק ממנה -היתה כמידע שיכול להקל עליה במובן הזה שהבעיה אצל הילדה ושכולן מתמודדות עם הרוע של הילדה הבעייתית והרוע שלה אינו מכוון דווקא אליה.
    לגבי הגננת- אני דווקא לא מאלה שדגלו בשיטות החינוך שלה או שנמנו על אוהדיה (שהיו מעטים אגב) אבל במקרה הזה דווקא הערכתי את הכנות שלה
    תודה רבה רבה !מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ההשקפות שלך מסוכנות

    אירית כהן
    28/09/2014

    'בנות יותר מרושעות מבנים' ?? "ג'ונגל מכשפות"?? בתקופות חשוכות בהיסטוריה קראו לנשים מכשפות והעלו אותן על המוקד. אולי תלמדי קצת היסטוריה..

    ובכל אופן, מאיה, אינני עוסקת כאן ב'הנחיה'. היעוץ בפורום הוא ראשוני ואינו במקום התייעצות פרטנית אצל איש מקצוע.
    ובייעוץ הראשוני - אם תקראי שוב בעיון מה שכתבתי - עצתי מאוד ברורה: יש להשלים את הבירור לגבי מקור קשייה של בתך, ובמסגרת זו הצעתי לשקול לערוך לה אבחון רב-תחומי. עפ"י תיאורך אני מתרשמת שיש לה חולשה בתחום החברתי, בקריאת קודים חברתיים, בהבנת סיטואציות חברתיות ובין-אישיות . תיתכנה סיבות שונות לחולשה זו, ויש לבררן. אז גם ניתן יהיה לדעת כיצד לעזור לה. [הטעות שלך הייתה לזנוח את הייעוץ הפסיכולוגי לפני שביררתם לעומק את מקור קשייה, ותיקון הטעות יהיה לחזור לאיש מקצוע - פסיכולוג, לא הגננת!!].
    בנוסף אתם, ההורים, תוכלו במסגרת אותו בירור וטיפול מקצועי לקבל גם הנחיה או הדרכת הורים.

    בהצלחה,


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי תלמדי קצת היסטוריה?

    מאיה
    29/09/2014

    אירית, עם כל הכבוד, לא זו התשובה שחשבתי שאקבל.
    את תוקפת אותי על כל מילה ומילה ואני בטוחה שאת יודעת למה התכוונתי כשהשתמשתי במילה "מכשפות". בטח לא התכוונתי לאלה שמגיעות ממקום למקום על מטאטא.
    אנשים שפונים אליך במסגרת פורום, נחשפים בפניך ובפני עשרות אלפי קוראים בשביל לקבל מענה ראשוני. לא רק שלא קיבלתי אלא שמצאת לנכון גם לתקוף ולהעליב.
    את בטח תופתעי אבל היסטוריה אני יודעת וטיפשה אני לא.
    ואם בלימודים עסקינן- לא למדת בלימודי הפסיכולוגיה שפסיכולוג שהוא לא אמפתי הוא לא פסיכולוג טוב?
    שתהיה לך שנה טובה וגמר חתימה טובה ותודה שהקדשת לי מזמנך בכל אופן.
    מאיה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולי תלמדי קצת היסטוריה? - תגובה

    אירית כהן
    29/09/2014

    צודקת, מאיה. הערה זו מיותרת, ואני לוקחת אותה חזרה. וכפי שאת יודעת, גם הנשים שהועלו על מוקד לא רכבו על מטאטאים, אלה היו נשים רגילות.

    אני מקווה שתיעזרי בשאר דברי כדי לסייע לקשיים של בתך.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני מודה לך ובהחלט אעזר בתשובותייך

    מאיה
    29/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך להתמודד עם בתי
    מיכל
    27/09/2014

    לד"ר אירית כהן ומנהלות הפורום,
    שלום רב.
    אני לא יודעת מה לעשות. יש לי בת מקסימה בת 21, האמת שהיא אפילו הכי חברותית משלושת ילדי. למרות שגם 2 האחרים נפלאים. אבל היא צריכה לרדת במשקל וזה מאוד מאוד כואב לי. לפני שנים כשהיא היתה קטנה, הלכנו לפעמים לדיאטנית והיא בהחלט ירדה. אבל עכשיו, היא כבר מבוגרת, ואני מנסה לדבר איתה על זה שיש מקום לשיפורים בתזונה שלה, אבל היא לא מספיק רוצה לעשות שינוי.
    אני רוצה לציין שתמיד היו אצלינו מתחים, כאשר בתי גדלה: למשל, בקשר לעזרה להורים מבוגרים. למשל, אני עזבתי עבודה כדי לעזור להורי בכל הנושאים הרפואיים והטכניים וכו' וכו'. ואחר כך אחרי הרבה שנים, היה לי קשה למצוא עבודה נורמלית, אז אני עושה כל מיני עבודות, ולא מרויחה מספיק, עם כל זה. גם בעלי לא הולך לו קל עם פרנסה. הוא עצמו עבר נתוח לא פשוט לפני שנים, וצריך לשמור לחץ דם וכו', ועד היום אנחנו עוזרים לחמותי, וכו'. העזרה להורים, זה משרה מלאה, אנחנו רוצים לעזור ושמחים לעזור, אבל זה בהחלט עשה מתח בבית במשך השנים.
    דוקא הבנות שלי הן סופר מוכשרות, והן מצאו עבודות מצויינות. הבת הזאת שהיא בת 21 מצאה עבודה מצויינת, בתחום שהיא למדה ב"ה. למרות שהיא לא שיא המרוצה בעבודה, אבל היא ממשיכה בזה כדי להתפרנס, והיא מתפרנסת יפה ב"ה.
    אני רוצה גם לציין שאף פעם אני לא מעליבה על משקל, ואצלינו בבית לא מעליבים אנשים על משקל, ואפילו לא אומרים את המילה שמן, כדי לא לפגוע. לא דוקא על בני משפחתי, אני מדברת גם על זרים, שאף פעם לא מעליבים אנשים על משקל ולא צוחקים עליהם.
    בתי גם אומרת שאחותה אוכלת לא פחות ממנה והיא ממש רזה. אני אף פעם לא משווה ביניהם ולא מדברת על זה.
    אני רוצה לומר שזה מאוד מאוד כואב, שהיא צריכה לרדת במשקל. זה גם עניין של בריאות.
    אני שואלת 1) איך אני יכולה לקבל אותה ביני לבין עצמי כמו שהיא ומצד שני, איך אני יכולה לגרום לה לעשות שינוי. לאכול פחות, ולא לנשנש, ולגוון ולאכול יותר מסודר.
    אולי תוכלו להסביר לי את כל העניין מבחינה פסיכולוגית ואיך להתמודד עם כל זה.
    אני בטוחה שהיא תרגיש פי אלף יותר טוב עם עצמה, אם היא תרד במשקל.
    היא גם רוצה להתחתן בעזרת ה'.
    סליחה על אורך המכתב
    תודה רבה רבה
    מיכל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך להתמודד עם בתי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עצמאית של בת 21

    אירית כהן
    28/09/2014

    שלום מיכל,
    בתך בת עשרים ואחת. מתוך תיאורך אני מתרשמת שלמרות הקשיים והמתחים הטבעיים שהיו בחיים - עשית איתה 'עבודה טובה'. היא חברותית, מתמידה, מתפרנסת יפה. אהבי אותה!
    מעתה היא כבר בגדר בוגרת, ועליה להגיע באופן עצמאי להכרה ולהחלטה שיש לטפל בעצמה, ולחפש את הכתובות המתאימות. התערבות-יתר שלך רק תעלה שוב מתחים ביניכן. בין אם מדובר בנטייה טבעית להשמנה שצריך ללמוד לשלוט בה, או מדובר בצורך פסיכולוגי כלשהו 'להסתתר' מאחורי שכבת שומן - כך או כך ההתעסקות שלך בנושא עלולה להגביר את ההתחפרות שלה מאחרי השומן..
    [איך לאהוב אותה כפי שהיא? דמייני לעצמך שאת בתקופת הצייר רנואר, בתקופה ההיא לא היו טורחים להסתכל פעם שנייה על טוויגי... כולנו קצת כבולים באופנה התקופתית].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום