פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • הוא...
    שירז
    31/08/2014

    איתי כבר שנתיים
    כבר כמעט קנה לי טבעת אירוסין
    פתאום חטף פיק ברכיים
    צריך חופש... לבד....
    אוף
    אני לא עומדת בזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הוא...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הוא... ואת.

    אירית כהן
    31/08/2014

    את חשה, באופן טבעי, אכזבה.
    אולם זוהי גם הזדמנות, ללמוד משהו על מצב הרגליים [והברכיים] של מי שאת רוצה לקשור בו את חייך, האם אפשר לסמוך עליו? האם יהיה עלייך תמיד לחזק את ברכיו?
    זוהי גם הזדמנות לגלות את מצב 'הרגליים והברכיים' שלך, כיצד את עומדת ומתמודדת במצבים שונים. אולי את זקוקה לפעמים, וגם ברגע זה, לחיזוק. כדאי לפנות לצורך זה באופן פרטני לכתובת מקצועית.

    בהצלחה, הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זה כל כך קשה

    שירז
    01/09/2014

    הוא הבטיח הרים וגבהות
    שאני האחת שלו
    אבל לא טוב לו והוא לא יודע למה
    דקב לפני האירוסין הוא מתקפל...
    מה לעשות????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממשבר אפשר לצאת מחוזקת

    אירית כהן
    01/09/2014

    קראי שוב מה שכתבתי בתגובתי הקודמת - וכפי שיעצתי, פני לקבל עזרה פסיכולוגית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יצירתיות
    שירה
    30/08/2014

    אני עובדת עכשיו בחברת ביטוח שבה העבודה היא עבודה רוטינית יש שיחות נכנסות של לקוחות ואני אומרת להם מבחינת תנאי הפוליסה מה מכוסה להם וכו'. מבחינתי עבודה הזו היא היא "עבודת בנתיים" עד שאמצא מה אני רוצה לעשות. הגעתי מתחום החינוך ובגלל שיצירתיות היא לא הצד החזק שלי היה לי מאוד קשה להכין מערכי שיעור, להצליח למצוא פתרונות יצירתיים לילדים וכו' . העבודה הרוטינית הזו די טובה לי כי אני לא צריכה להפעיל את הראש בכלל . הכל קיים בתוך המערכת.

    אבל עדיין אני לא מרגישה שאני מממשת את עצמי וכן מחפשת במה אני יכולה לעבוד בתחום החינוך או הטיפול.

    חוסר היצירתיות והפחד פוגע בי.

    אשמח לעצות והכוונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יצירתיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יצירתיות - תגובה

    אירית כהן
    31/08/2014

    שלום שירה,
    תיתכנה סיבות שונות לכך שאינך מצליחה בשלב זה להתמודד עם עבודה בתחום החינוך, ולאוו דווקא 'היעדר יצירתיות'. למשל, אחד המאפיינים של עבודתך הנוכחית - שהיא מתבצעת בטלפון ולא פנים-אל-פנים, והיא מתבצעת אחד-על-אחד ולא מול קבוצה. האם הנוכחות הפיזית של האחר/קהל מעוררת בך 'חרדת ביצוע'? תיתכנה גם סיבות שונות לכך שאת מעדיפה כרגע עבודה ב'ראש קטן' שבה לא צריך להפעיל את הראש, ולאו דווקא היעדר יכולת בסיסית להפעיל אותו [למשל, דכדוך ].
    יש לאבחן מהן היכולות שלך, ומהם הקשיים הספציפיים שמונעים ממך לממש את יכולותייך. אחד המקומות לעשות זאת הוא אבחון פסיכולוגי . ואם את סבורה שאותה בעייה ב'יצירתיות' היא כרונית אצלך - יתכן פסיכולוג שמתמחה בנושא לקויות למידה ויש לו גישה למבחנים נוספים, בנוסף למבחנים הפסיכולוגים המקובלים.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למה זה קורה לי
    מיואשת
    30/08/2014

    שלום רב
    מזה 13 שנה אני סובלת מדכאון מצביי רוח משתנים כן כדורים לא כדורים פיברומיאלגיה כאבים חזקים ובכל זאת עם הרבה מאמץ הצלחתי לקיים משפחה ולעבוד מעל ל10 שעות כל יום בקושי רב מאוד גדלתי 3 ילדים שלכל אחד תפקיד מאוד מיוחד בצבא (3 ילדים) . משהו במלחמה הזאת גרם לי לצאת מכל המצב הזה שהייתי שרויה בו 13 שנה הישיבה מול הטלוויזיה או האינטרנט שעות ביום הלחץ הפחד האזעקות נסעתי לדרוםם כמה פעמים עם חבילות לחיילים התנדבתי ביחידת ריענון של חיילים הייתי ישנה אחריי השעה 2 בלילה וקמה בבוקר כמו פנטר מוקדם בציפיה לפתוח טלויזיה אולי קרה משהו כל התקופה הזאת בכיתי המון מול הטלויזיה בכיתי ביחידת הרענון של החיילים כשראיתי את כל החיילים רעבים מלוכלכים משהו בזה נתן לי כח ועכשיו כשהכל נגמר ותודה לאל שזה נגמר חזרתי לנקודת ההתחלה כאבים בכל הגוף אין לי כח לקום בבוקר מוקדם לא בא לילנקותללכת לעבודה אני עייפה בצורה שלא ניתן לתאר משהו חסר לי "משעמם" אני כוללי ציפיה שתהיה אזעקה שיהיה מבזק פתאומי שעל המסך יופיע פיקוד העורף סליחה אם אני פוגעת במישהו עם דבריי לציפיה שכזאת
    אז מה באמת קורה לי ???השתגעתי??מלחמה זה מה שגורם לי לשינוי???איך אפשר לחשוב על זה בכלל???
    אנא עזרתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למה זה קורה לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצבים מעוררי אדרנלין

    אירית כהן
    30/08/2014

    כניראה שמצבים מעוררי-אדרנלין משפיעים עלייך לטובה.
    ייתכן שזה קשור לנטייה דיכאונית [אנשים דיכאוניים מכניסים עצמם לעתים למצבים 'אדרנליניים' , בהם המוח מייצר הורמונים מעוררים, אנדורפינים, כדי לא לחוש דיכאון. מצבים אלו ניראים כמצב מאני או היפו-מאני. ]
    את יכולה לארגן לעצמך קצת אדרנלין, למשל ע"י ספורט פעמיים-שלוש בשבוע.. והטוב ביותר הוא להתייעץ שוב בפסיכיאטר ולמצוא טיפול תרופתי מאזן.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להפסיק את הדמעות
    רננה
    30/08/2014

    אני רגישה ונוטה המון לבכי גם מדברים קטנים
    אני מנסה לשלוט בבכי אבל הוא שולט בי
    אני לא בדכאון ולא במצב רוח ירוד באופן קבוע
    אבל אם מישהו אומר מילה מעליבה או פוגעת
    ישר אני בוכה.
    נמאס לי לבכות!!!!!
    גם אם עצוב לי או נפגעתי איני צריכה שכול העולם יראה שאני בוכה.
    איך שולטים בבכי ??????

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    להפסיק את הדמעות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למצוא את המלים..

    אירית כהן
    30/08/2014

    בכי אינו דבר כל-כך נורא, רננה. זוהי תגובה ראשונית וטבעית.
    בדרך כלל הדמעות באות במקום מלים שעדיין חסרות לך, אינך מבינה באופן מלא מהו הרגש ומהן המלים שמאחורי הדמעות [והמקום לברר ולמצוא את אותן מלים הוא בדרך כלל טיפול פסיכולוגי].

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא....

    רננה
    31/08/2014

    המילים ממש אינן חסרות לי (:
    אני בוכה ובוכה אך לא מפסיקה לדבר (עם דמעות)
    איך שולטים בדמעות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למצוא את המלים הנכונות

    אירית כהן
    31/08/2014

    כשאנחנו חשים מובנים - בין אם ההבנה באה מצד הסביבה או מצד עצמנו - חווית השליטה חוזרת. ['הרבה מלים' עדיין אין משמעו שאלו המלים הנכונות, שמבטאות את התסכול הפנימי].
    אני מאמינה שבתוך טיפול פסיכולוגי תגיעי לאותה הבנה נדרשת, ולשליטה-עצמית.

    בהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי סיכוי?
    אנבל
    29/08/2014

    היי תמיד ניסיתי להתחבר ולהתחבב לפעמים על חשבוני שלי. הרי כולנו רוצים בסהכ אהבה. אבל אני נכבית כל פעם מחדש ונפגעת עד כלות הנשמה.
    אני טיפוס מרצה או לפחות מתיימרת להיות. אבל תמיד מרגישה שלא הצלחתי כי לא קיבלתי את הפידבק שהייתי צריכה. כך שזה לא משתלם בכל מקרה כי אני גם מוותרת על עצמי וגם לא מרוויחה אהבה או שמרוויחה פשוט כעס נוסף. אני כאילו חייבת להיות מושלמת להסתדר עם כולם אבל בסוף אני רק משלת ואנשים מתרחקים, מפחיד אותי הלבד כי גם איפשהו התרגלתי אליו, אולי מפחיד אותי שזה מצב נצחי. יש דברים שאני מבינה אבל מה שתוקע אותי זה שקשה לי ליישם כי אני לא טיפוס ככ מתמיד וגם קשה מאוד לשנות את המחשבות.
    אני בטיפול אבל חוץ מלשפוך את ליבי אני לא מרגישה שאני עושה משהו.
    כל סיטואציה מערערת את הבטחון שלי ואני חוזרת הבייתה פגועה וסוחבת איתי רגשות. מרגישה קורבן של החיים איפשהו שכלום לא מסתדר לי וזה שובר אבל כבר לא יודעת מה לעשות. איך נפטרים מהצורך הלא נגמר הזה לחיזוקים ואישורים מהסביבה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לי סיכוי?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לי סיכוי? - תגובה

    אירית כהן
    30/08/2014

    שלום אנבל,
    אני סבורה שתמיד יש סיכוי.. לפעמים לוקח קצת זמן עד שטיפול מתחיל 'לעבוד', אך מותר ואף רצוי לשתף את המטפל/ת שלך בתחושות שלך - תחושת ה'לבד' , הייאוש וגם בתחושה שאת רק 'שופכת 'ואולי אינך מרגישה מספיק פידבק.

    בהצלחה בטיפול, הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר בטחון עצום
    ---
    28/08/2014

    אני סובלת מחוסר בטחון עצום והדבר שהכי כרגע מעסיק אותי ואני מרגישה שהוא הורס לי הרבה זה העובדה שאני לא מסוגלת לצחוק בפני אחרםי ( אני לא אוהבת את השינים והחיוך שלי)..אלא אם כן זה אנשים שממש קרובים אליי..בכך די קשה לי לפתח קשר עם אנשים..
    זה מייאש אותי כי אני דווקא בן אדם שאוהב אפילו לחייך לאנשים שאני לא מכירה סתם באמצע הרחוב אבל לצחוק ממש ושיחשפו השינים שלי שצריכות קצת סידור זה לא קורה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חוסר בטחון עצום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ??

    אירית כהן
    30/08/2014

    לא ברור לי מפנייתך אם הבעייה היא מצב שיניים ירוד - או שהבעייה היא חוסר-שביעות רצון 'כרונית' שלך מעצמך.
    אם אמנם מצב השיניים גרוע - לא רק שזה לא מאפשר לך לחייך אלא זה פוגע בתחושת הנוחות שלך בכל מיפגש עם אחרים. זהו מצב שיש לתקן - אצל רופא השיניים ! [ולא רק בשביל האסתטיקה אלא גם בשביל בריאות הפה והלסת].

    אם רופא- שיניים שאת סומכת עליו [אפשר גם להתייעץ באמצעות קופת- החולים שלך] יאמר לך שאין בעייה בשיניים - פני לפסיכולוג..

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התקפי זעם
    יוסף
    28/08/2014

    שלום אז הספור שלי הוא כזה , יש לי אבא שנוטה להתקפי זעם, כל פעם שהוא מגיעה הביתה הוא תמיד מגיעה דרוך לריב, מוצא סיבה ומתחיל לצעוק ולשאוג את הגרון שלו אחוצה בזעם מעורר אימה, בדרך כלל הוא נטפל לקורבן שהכי קל לצעוק עליו נכון להיום אחותי הקטנה, צועק עליה ויורד עליה במשך זמן של חצי שעה , ואז בבת אחת הוא פתאום נרגע, ומדבר ברוגע. כאילו סצנת הצעקות בכלל לא הייתה, לא מבקש סליחה , פשוט מכין ארוחת ערב ומתנהג כרגיל, אפילו מנסה להיות נחמד פתאום. למשהו יש אולי הסבר לתופעה הזו, ואיך אני יכול לעזור לאחותי להתמודד עם זה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התקפי זעם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות אחדות..

    אירית כהן
    28/08/2014

    בן כמה אתה?
    בת כמה אחותך?
    ומי עוד בבית? - מה עם אימא, למשל?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה כסף נשאר בכיס?
    יוני
    27/08/2014

    פסיכולוג שמקבל מטופלים באופן פרטי וגובה מחיר של נגיד 300 שקל לפגישה. כמה כסף מתוך ה300 נשאר לו פחות או יותר בסופו של דבר. לאחר שלוקחים בחשבון את כל המיסים, שכר דירה, ביטוחים, וכ'ו?. עד כמה הקלישאה שפסיכולוגים מתעשרים על חשבון לקוחותיהם נכונה?

    אשמח לתשובה כנה ולא מתחכמת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כמה כסף נשאר בכיס?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה עולה חולצה?

    סיגל
    29/08/2014

    תלוי מאיזו חנות , איזה סוג בד , מה הגזרה, לאיזו מטרה...
    אין נוסחה לחשב כמה נשאר (וגם מה זה חשוב? )
    יש מטפלים שמשכירים קליניקה ואז זה תלוי מה העלויות , יש מחירים שמשתנים על פי גודל, מיקום, שותפים... יש כאלה שמקבלים בביתם ואז העליות אחרות.
    על פי ההכנסה- תלוי לכמה אחוזי מס מגיעים וכו
    ושוב.
    חשוב על המחיר שאתה משלם.
    מסוגל לעמוד בו? שווה את התועלת?
    אם לא, יש חלופות. זולות יותר
    בתכלס, גם אם נשאר למטפל 50 ש"ח לשעה בסוף, זה לא משנה אם אתה חושב שאתה משלם הרבה מדי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פסיכולוג מכבי
    ---
    27/08/2014

    אני צעירה ויש לי קשיים מסוימים. החלטתי שאני רוצה לפגוש פסיכולוגית כבר לפני הרבה חודשים, אך עדיין לא עשיתי את הצעד הזה.
    כל יום שאני לא הולכת נראה לי יותר גרוע. יש הרבה סיבות לכך שאני רוצה לפגוש פסיכולוג אבל מה שהכי דוחף אותי עכשיו הוא שמסיבות שונות אני לא מסוגלת להיות בקשר עם גבר ולכן דווקא בגיל הזה, זה נהיה קריטי יותר הפגישה עם הפסיכולוגית.
    הבעיה שאין לי אומץ, אני דוחה את זה, חוששת שמישהו יראה אותי(פוחדת מהסטיגמה, כן) ומצטערת על זה יום יום.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פסיכולוג מכבי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פני לקופה שלך לקבל רשימת פסיכולוגים

    אירית כהן
    27/08/2014

    ייתכן שתהיה רשימת המתנה.. ככל שתקדימי לפנות כך תקצרי את זמן ההמתנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סודיות בטיפול
    מיטל
    25/08/2014

    .שלום, האם תמיד נשמרת סודיות בטיפול? מה קורה כאשר מטפל נפטר? מי מקבל את האינפורמציה על המטופלים?ולהפך כשמטופל נפטר מי מקבל את השיחות?האם המשפחה זכאית לדעת מה היה בחדר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סודיות בטיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון בטיפול פסיכולוגי

    אירית כהן
    25/08/2014

    את מעלה, מיטל, בחבילה אחת, שאלות שונות. ורובן לא פסיכולוגיות אלא משפטיות.

    החיסיון בטיפול-פסיכולוגי הוא עיקרון חשוב מאוד, לצורך הטיפול, - אך יש פעמים שעקרונות אחרים או חוקי-מדינה גוברים עליו [למשל - אם נער מתבגר משתמש בסמים קשים ותוך הטיפול בו נודע לי על כך חובתי ליידע את הוריו, האפוטרופסים הטבעיים שלו. או, אם נודע לי בתוך טיפול בחסר- ישע שהוא חווה התעללות מצד סביבתו חובתי עפ"י חוק ליידע על כך פקיד-סעד. ואם לא אנהג כך אהיה צפוייה למאסר...].
    גם השאלות האחרות שהעלית הן משפטיות, ויש להן תשובות שונות - עפי נסיבות כל מקרה לגופו.

    אם שאלתך נבעה מסיטואציה ספציפית כלשהי שאת מתמודדת איתה - פרטי במה מדובר ואשתדל להתייחס.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיסיון

    מיטל
    25/08/2014

    תודה על תשובתך, אני מדברת על מצב רגיל ולא חריג, מצב שאינו פוגע באף אחד, משהו שקרה מזמן, או סוד שסופר למטפל וכיום אינו מהווה איום על איש.
    כשהמטפל נפטר הרי מישהו צריך לראות את התיקים? מי מטפל בזה? או כשמטופל נפטר, מותר למשפחה סתם מסקרנות או למטפל כי מתחשק לו לספר לפתוח ולראות את הרישומים?
    השאלה היא האם החיסיון נשמר לעולם? כאילו דיברתי אל עצמי? כשאין גורמים עוינים...או משפטיים שחייבים להיפתח..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלתך אינה נהירה

    אירית כהן
    25/08/2014

    את שואלת על 'עקרונות' התנהלות בכל מיני מצבים.. ההתנהלות נקבעת עפ"י נסיבות העניין, ועדיין לא ברור לי מהו העניין ומהן הנסיבות שככל הניראה מטרידות אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בכל אופן, מדובר בתיק-רפואי

    אירית כהן
    25/08/2014

    העקרונות החלים על כל תיק רפואי חלים גם כאן - הן שמירת חיסיון, והן מצבים שבהם עקרונות אחרים, או חוקים, או נסיבות כלשהן, יכולים לגרום לכך שתהיה שבירת חיסיון.
    [הדוגמאות שהבאת - סתם סקרנות של המשפחה.. או 'סתם כי מתחשק לו לספר' - אלו אינן נסיבות המתירות שבירת חיסיון רפואי].




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מיטל
    26/08/2014

    חשוב לי שהדברים שנאמרים ישארו ביני לבין המטפלת שלי, אני רוצה להרגיש ביטחון שיש מי שישמור עליי....שגם אם יקרה משהו תמיד תשמר הסודיות...כנראה שזה נובע מבעיית אמון שלי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שוחחי על כך עם המטפלת שלך

    אירית כהן
    26/08/2014

    רצוי שהיא תדע שזה מטריד אותך.. [ובנוסף, היא גם תוכל לספק לך תשובות].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם ocd
    דנה
    25/08/2014

    שלום.. הocd התפרץ אצלי בגיל 18. כיום אני בת 22 וחצי.
    ההפרעה באה לתקופות ועוזבת לתקופות. חוץ מההורים שלי אף אחד לא יודע עליה ולרוב היא לא ברורה לעין כי הכל מתרחש בתוכי בעקרון.
    העניין הוא שאני עצובה. על עצמי אני עצובה, שיש לי את זה. שאני לא כמו בחורה רגילה, אני צריכה להתמודד כל פעם כשזה צץ עם החרדות.
    והן מתפתחות לעוד תחומים לאורך השנים. בהתחלה זה היה הפחד חלילה לפגוע בעצמי או באחרים. עכשיו בחודשים האחרונים- סוג של היפוכונדריה. חרדות ממחלות. ממוות. מבדידות. מהתמודדות עם דברים סיוטיים וקשים שעולים לי בדמיון.
    אני שמה לב שכל פעם שטוב לי והעולם מחייך אלי, אני אמצא משהו, אני אהיה חייבת למצוא משהו שיהרוס לי. מחשבה טורדנית כלשהי שתחריב אותי ואת היום והלילה שלי.
    נדמה שלעולם לא אוכל להיות מאושרת עד הסוף.. אני תמיד אהרוס את זה. איכשהו. מה עושים.. איך בונים חיים ככה? למה דווקא אני נדפקתי עם השיט הזה ולמה התגייסתי לצבא שעורר את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות עם ocd

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם ocd - תגובה

    אירית כהן
    25/08/2014

    מי מטפל בך, דנה,? האם האבחנה והטיפול הם ע"י פסיכיאטר בלבד או שפנית גם לאבחון וטיפול ע"י פסיכולוג קליני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    דנה
    25/08/2014

    אובחנתי על ידי שני פסיכולוגים שונים, אני נמנעת מטיפול כי אני לא רוצה להתעסק עם נטילת כדורים אני מעדיפה להתמודד עם זה בעצמי אבל לפעמים זה באמת קשה לעבור את הגל של החרדות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד שאלות..

    אירית כהן
    25/08/2014

    האם נערך לך אבחון פסיכו-דיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים] ?
    והאם את כיום בטיפול פסיכולוגי - או שגם מזה את נמנעת...?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    דנה
    25/08/2014

    לא נערך לי אבחון כזה.
    אני לא בטיפול פסיכולוגי. כשאני נמצאת בתקופה ממש רעה של חרדות, זה קרה פעמיים, בתבא ולפני חודשיים (הפרש של כמה שנים) אני פונה לפסיכולוג ל2-3 פגישות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תבא=צבא

    דנה
    25/08/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משבר אצל בוגרים צעירים

    אירית כהן
    25/08/2014

    בשלהי גיל-ההתבגרות עלולה לעתים להתפתח הפרעה חריפה, שמעידה בדרך כלל על כך שלמתבגר או הבוגר הצעיר אין עדיין את כל הכלים הפסיכולוגיים והאישיותיים להתמודדות עצמאית. אם זה מטופל בצורה שיטתית - יש סיכוי טוב ש'מעז ייצא מתוק', ומהמשבר יצמח אדם יותר מגובש שיכול ליהנות מחייו.

    טיפול שיטתי מתחיל לטעמי באבחון פסיכודיאגנוסטי אצל פסיכולוג קליני, וטיפול פסיכולוגי מסודר ומתמשך. לגבי הצורך בטיפול תרופתי - בזה כדאי להתייעץ בפסיכולוג המטפל, ובתוצאות האבחון. אם הסימפטומים מאוד חריפים יש יתרון להיעזר גם בטיפול תרופתי לזמן מה, בנוסף לטיפול פסיכולוגי. [גם את תחושתך שזה פרץ בגלל הצבא את צריכה לבחון עם הפסיכולוג. אינני מכירה את תולדות המחלה שלך, אומר רק כי הצבא בדרך כלל אינו 'הסיבה' אלא עלול להיות סיטואצית-מבחן קשה מדי עבור מתבגר שלא פתר משימות-התפתחותיות.]

    אני מקווה שתחליטי לנקוט בדרך השיטתית.. לא תמיד אנו יכולים 'לבד', לעתים כל אחד מאיתנו נזקק לעזרה.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא נושמת כרגיל כבר שנה וחצי
    מיטל
    24/08/2014

    במרץ 2013 קבלתי התקף חרדה ומאז אני נושמת לא כמו בן אדם רגיל,אני צריכה לקחת נשימה עמוקה מידי פעם, היתי אצל כמה פסיכיאטריות, הראשונה נתנה לי מרשם של רסיטל 10 מ"ג והעלתה לי ל20 מ"ג אם אני זוכרת טוב ובמקביל לקחתי כדור sos של אלפרוקס, ואז באוגוסט אשתקד פסיכיאטרית אחרת החליפה לי לציפרלקס 10 מ"ג וטופלתי בזה עד מרץ השנה וזה גם לא עזר, ביוני פניתי לפסיכיאטרית שלישית שהיא הגדילה לי את המינון ל20 מ"ג ציפרלקס ועדיין אני לוקחת נשימה עמוקה מידי פעם לפעמים ממש קשה לי לנשום. בהתחלה עשו לי בדיקות גופניות ושללו הכל והגיעו למסקנה שזה נפשי. אשמח לעצה מה ניתן לעשות עוד כי זה נראה לי לא נורמלי מצב כזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אני לא נושמת כרגיל כבר שנה וחצי - תגובה

    אירית כהן
    24/08/2014

    שלום מיטל,
    ייתכן שאת עסוקה מדי בעניין זה של 'איך אני נושמת'.. כחלק ממצב שעדיין לא נירפא, כנראה דיכאון [התקפי חרדה הם לא פעם סימפטום נילווה לדיכאון, גם הטיפול התרופתי שאת מקבלת מתאים לאבחנה זו].
    מה לעשות?
    ייתכן שתתאים לך יותר תרופה אחרת, בעניין זה איני יכולה לייעץ כיוון שאינני רופאה.
    אולם בד"כ הטיפול היעיל לדיכאון הוא טיפול תרופתי משולב בטיפול פסיכולוגי. וכיוון שהמצב נמשך כבר תקופה ארוכה - רצוי לערוך אבחון פסיכודיאגנוסטי, כדי לוודא מהי האבחנה המדוייקת, ולצורך הכוונה למטפלים, הן הפסיכיאטר [התאמת תרופה אחרת] והן לטיפול הפסיכולוגי.
    המלצתי היא אם כן פנייה לפסיכולוג קליני הן לצורך אבחון והן לצורך טיפול. רצוי שפנייה זו תהיה בעצה אחת עם הפסיכיאטר המטפל. לחילופין , הפסיכולוג הקליני אליו תפני ייצור קשר עם הפסיכיאטר המטפל.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה אירית , אז

    מיטל
    24/08/2014

    אז מה זה אבחון פסיכודיאגנוסטי ? ללכת לפסיכולוג קליני ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון פסיכו-דיאגנוסטי

    אירית כהן
    24/08/2014

    אבחון פסיכו-דיאגנוסטי - הכוונה לטסטים פסיכולוגיים, נערכים ע"י פסיכולוג קליני.
    אבחון כזה מוזמן ע"י איש מקצוע [למשל, הפסיכיאטר יכול להפנות אותך לפסיכולוג קליני ולבקש אבחון כזה] או בכל אופן להיערך בהחלטה של איש מקצוע [למשל פסיכולוג קליני שאת פונה אליו לטיפול יכול לפני תחילת-טיפול לערוך אבחון כזה... או להפנות אותך לפסיכולוג אחר כדי שיעשה זאת].
    כן, את יכולה לחפש בעצמך פסיכולוג קליני באיזור מגורייך, או לבקש את הפסיכיאטר שיפנה אותך למישהו.

    הרגישי בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש מחקרים על אינואצינ אמהית?
    ruz
    22/08/2014

    היו לי מספר סיטואציות שהרגשתי ממש שקרה משהו לאחד הילדים ובסוף באמת קרה האם זה הגיוני??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ESP

    אירית כהן
    22/08/2014

    היו פעמים שהרגשת ובאמת קרה.. והיו פעמים שהרגשת אך כלום לא קרה.. או שקרה משהו בלי שהיו לך תחושות 'נבואיות'. מדובר בחוויות שנתונות לפרשנותך האישית - ואילו המחקר האקדמי מעדיף לעסוק בדברים אובייקטיביים , שניתנים לכימות ולמדידה מדוייקת.
    זה לא אומר שלא קיימות תופעות שהמדע אינו יודע לטפל בהן. ובכ"ז יש התייחסות מסויימת באקדמיה לתחום שנקרא Extrasensory Perception - תפיסה על-חושית, את יכולה לקרוא על כך תחת כותרת זו באינטרנט [ותוך זהירות רבה מפני כל מיני אתרים 'רוחניים' מדי..].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות
    ריקי
    21/08/2014

    הבת שלי בת 28
    היא יפה חכמה וגם מוכשרת בהרבה תחומים
    אני לא מצליחה להבין למה קשה לה להתמיד במערכות יחסים
    היא יכולה להיות שנה וחצי שנתיים בזוגיות אינטסיבית ואז היא מחליטה שזה לא בשבילה
    וזה לא שהיא לא רוצה זוגיות
    היא טוענת שברגע שהם רבים הרבה לא כייף לה ושהיא אינה מוכנה להתפשר
    איזו עצה טובה אני יכולה לתת לה ?
    הרי החיים עצמם מלאים בפשרות, קשה להתמיד בעקשנות וצריך איכשהו למצוא את דרך המלך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זוגיות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זוגיות - תגובה

    אירית כהן
    21/08/2014

    שלום ריקי,
    איני יכולה לדעת מה מקור הקושי של בתך להתמיד במערכות יחסים, ייתכן שמושגיה שונים משלך באשר לצורך למהר ולהתחייב [ולהינשא].. ובכל אופן, אם יש כאן משהו 'סידרתי' ייתכן שכדאי לה לפנות לייעוץ פסיכולוגי.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה נפשית בעקבות בעיה פיזית
    אור
    20/08/2014

    יש לי בעיה ברגל שמלווה אותי כבר מעל לחצי שנה, הבעיה היא כרונית ומלווה בכאבים עזים בשוק שמאל.
    בהתחלה הכאבים היו רק בזמן מאמץ ועם הזמן הכאבים עברו לכאבים במנוחה בנוסף ועם הזמן גם השינה נפגעה מכך.
    אני לא מצליח להרדם בלילה, כל הזמן עולות לי מחשבות על הבעיה ומה אפשר לעשות איתה וברגע שאני מצליח להרדם כל הזמן יש לי סיוטים, אני מתעורר עם זיעה וכשאני מנסה לבדוק אם יש לי חום אני מרגיש שהגוף שלי קר.
    בעקבות חוסר השינה אני לא מצליח לתפקד ביום גם בשל הכאבים וגם מתסכול וחוסר הבנה של הבעיה מצדי ומצד המפקדים שלי, אני נמצא בצבא.
    הראש שלי כל הזמן עסוק באיך לחזור לבית כשאני בצבא ואיך לחזור לצבא כשאני בבית.
    אני לא מסתדר חברתית עם אנשים בבסיס שלי, אבל בבית יש לי הרבה חברים.
    כשאני נמצא בבית אני מרגיש יותר טוב עם עצמי, הכאבים הם פחות חדים וההרגשה הכללית שלי היא יותר טובה.
    הייתי אצל קב"ן שלא הצליח לאבחן אותי והפנה אותי לפסיכיאטר, הקבן חושב שהכאבים שלי נובעים מבעיה פיזית אך קיימת בעיה נפשית שמעוררת כאבים חדים יותר וקשים יותר.
    רציתי להיוועץ כאן על מנת לקבל אבחנה ברורה יותר משל הקבן על הבעיה שאני נמצא בא כרגע.
    איך פסיכיאטר יכול לעזור לי במצבי ומה עוד נותר לי לעשות?
    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון בעייה נפשית

    אירית כהן
    20/08/2014

    פסיכיאטר יכול לאבחן את מצבך, אולי גם להציע טיפול תרופתי [נפשי] אם זה יתאים. אני מניחה שלצורך מטרות אלו היפנה אותך הקב"ן לפסיכיאטר.
    אם לא תהיה מסופק או מרוצה מהאבחנות והטיפול הצבאי אתה יכול לפנות באופן פרטי לייעוץ מחוץ לצבא, לפסיכיאטר או מומחה בפסיכולוגיה קלינית, ע"מ לקבל חוות-דעת נוספת. כל אחד משתי הפונקציות האלו יכולים גם לכתוב פנייה לצבא בעניינך, אם ימצאו לנכון.

    הרגש בטוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום