פורום פסיכולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך מתחילים
    אמא
    10/09/2014

    היי
    , אני אמא לילדה בת 4 חולה במחלה ראומטית, זה מתבטא בהתקפי חום כל 2-3 שבועות הנמשכים עד שבוע, כל התקף כזה משבית אותה, משבית אותי, וגם כשחולף ההתקף נורא קשה לי נפשית להתמודד עם דברים אחרים, הראש כל הזמן בזה ואני חיה מהתקף להתקף כבר 3 שנים!! (מאז שהיא בת שנה)
    אף אחד באמת לא יודע מה עובר עלי ומה אני מרגישה, אני מאוד מופנמת וגיליתי שאפילו חזקה כי אני לא נשברת ואוספת כוחות כל פעם מחדש שאני מופתעת מאיפה מגיעים, היחסים עם הבעל התערערו מאוד בעקבות זה כיוון שהוא פחות מתרגש מדברים, טוען שאני אובססיבית אליה, לא משחררת, וזה דברים שאומנם נכונים אך זה דברים שנובעים מהמצב, התנהגות שהתגבשה בגלל מה שהיא עוברת והפכה אותי לרגישה יותר אליה ביחס להכל! נורא קשה לי להתנהג אליה כילדה רגילה כמו שהוא דורש ואני מעניקה לה את מלוא תשומת הלב, מפנקת, מוותרת, נמנעת מלתת לה לבכות ומנסה כמה שיותר לעשות לה טוב אפילו שזה על חשבון החיים שלי
    אני לא יכולה לעבוד כי אף מעסיק לא יוכל לתת לי חופשת מחלה כל שבועיים, לא יכולה ללמוד כי הראש לא שם, אני באמת מלאת כאב מבפנים אך מבחוץ איש לא ישים לב, תמיד עולות שאלות של ״למה את לא עובדת ולא עוזרת לפרנסת הבית״ ואין לי יכולת לתאר באמת למה, אף אדם לא באמת יוכל להבין מה עובר עלי אם לא עובר זאת בעצמו, אין כאב עצום יותר לאמא לחוות דבר כזה שהילדה שלה כ״כ סובלת והקלות הזאת שהסביבה רואה את זה זה בלתי נסבל, אני באמת לא יודעת אם זה אפשרי מבחינתי לצאת ולקדם את עצמי מבחינת לימודים וקריירה ועבודה כשהכל סביבי קורס? האם אני הלא בסדר או האנשים סביבי ש״לא מבינים על מה המהומה״ לא בסדר
    אודה לך מאוד על עזרתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איך מתחילים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך מתחילים שוב לנשום

    אירית כהן
    11/09/2014

    שלום לך,
    כשטסים במטוס הדיילת נותנת הנחיות לתנהגות בטיחותית, מסבירה איך להשתמש בערכת-החירום - ומדגישה שראשית על ההורים לדאוג לעצמם !! כי הם אלו שצריכים לטפל בילדים. אם ההורה יישאב' למצב-מצוקה הוא לא יוכל לתפקד ולטפל באופן נכון בילדים.

    את נוהגת בדיוק ההיפך מאותה הנחיה-בטיחותית, נשאבת לחלוטין למצב המצוקה. לך עצמך כבר אין אוויר, אינך מתפקדת. וכתוצאה גם אינך יכולה לעזור לבתך כפי שבאמת היית רוצה. [ואני נוטה לחשוב שבעלך כניראה צודק בכעסו.. הוא לא רק נפגע מכך שכאשתו את 'נעלמת' לו, אלא ייתכן שהוא צודק גם בטענותיו שאינך נוהגת נכון ככל שזה נוגע לילדתכם. הרי גם הוא אוהב אותה ודואג לה... ].

    איך מתחילים? לזמן מה את חייבת לחשוב על עצמך בנפרד מהילדה [כמו ההורה במטוס שקודם כל דואג שיהיה לו אוויר..], ולעשות מספר דברים כדי שאת תחזרי לנשום.
    איני מכירה אותך, איני יודעת מה את אוהבת לעשות - למשל איזו פעילות ספורטיבית תתאים לך [זה חשוב מאוד במצבים אלו]. טיפול פסיכולוגי נדרש לך מאוד כרגע - כדי לברר מדוע את כל-כך נשאבת למקום המצוקתי.. עלייך גם ללמוד לתת מקום לאביה של הילדה בכל הקשור לטיפול בה, להיעזר בו ולא 'להוציא' אותו מהתמונה.

    בהצלחה,
    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 16
    סופי
    10/09/2014

    שלום . אני אימא לילדה בת 16. נכון שזה כבר נשמע כמו אתגר, אבל אצלינו לדעתי המצב הרבה יותר מורכב. הבעיה שילדה שלי היא שקרנית פטולוגית. היא משקרת לכולם - לנו ההורים , לחברים (בנים) , לחברות , לידידים , לילדי הכיתה ולמורים. היא משקרת לצורך ולא לצורך. היא ממציא לה שם אחר ( שם רוסי שדומה לשם המקורי שלה) ואומרת שהיא עולה מרוסיה. היא מנהלת יחסי רומנטיים עם 2 בנים במקביל , כולל יחסי מין. את החסי מין התחילה מוקדם מאוד , בכיתה ז' . היה שם סיפור מורכב מאוד , היתה חברות עם ילד בכיתה והיא שיקרה לו וקיימה יחסים עם ילד אחר. כמובן שאחרי זה נזרקה , איימה להתאבד. אחרי זה היה לה מלא חברים , עם כולם מקיימת יחסים מהר ונפרדת. לא מסוגלת תהיות מחוייבת לקשר , להיות במערכת רצינית. משקרת לנו באופן קבוע. כאשר היתה בת 10 גנבה ממני כסף מהארנק , הכחישה עד שנתפסה בחם. אחרי זה גנבה שוקולדים ממכולת. הוזמנתי למכולת כדי להוציא אותה. עד לא מזמן היה לה חבר , חייל , היו כחודשיים במערכת ואז הכירה חבר שלו - תנחשו - שיקרה לחבר החדש שסיימה עם הקודם ובמקביל היתה בשתי מערכות. כאשר הכל נפתח , אמרה לחבר שהיא בהיריון. כמובן שילדה לא לומדת , - למי יש כח נפשי ללמוד כאשר יש אתגרים רגשיים בחוץ. לא מעניין אותה לימודים , אין אחריות , רק חיי חברה שהם מאוד עקומים אצלה. יש פתרון ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילדה בת 16

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נערה במצוקה

    אירית כהן
    10/09/2014

    שלום סופי,
    את מציגה את הבת שלך כ'ילדה רעה' ומעצבנת. אני מתרשמת שהיא נמצאת כבר שנים במצוקה אמיתית וזועקת לעזרה, וכבר מזמן היה מקום לברר מה עובר עליה ומה מקור קשייה, אצל איש מקצוע [פסיכולוג, למשל]. המצוקה יכולה להיות על רקע עניינים שונים - החל מבעייה משפחתית.. בעייה נוירו-פסיכולוגית .. מה שאת מתארת ניראה לי רק 'קצה הקרחון'. [הראש לא פנוי ללימודים בגלל מיניות ואתגרים רגשיים בחוץ? ייתכן שזה בדיוק להיפך.. המיניות ו'החוץ' הם בריחה מהעובדה שיש קושי עצום בלימודים בגלל הפרעה פנימית וקשיי ריכוז ].
    אם אמנם עד היום לא פניתם לבירור מקצועי רציני - החל באבחון פסיכודיאגנוסטי ובירור נוירו-פסיכולוגי - עשו זאת.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתקשה לדבר על יחסים אינטימיים
    מאיה
    10/09/2014

    אני נשואה + 3 ונמצאת בטיפול כשנה וחצי.

    לאחרונה המטפל שלי העלה תהיות לגבי קשריי עם גברים בעבר וביקש לבחון את זה.
    למרות שאני מסכימה ומוכנה לדבר על הנושא הזה, אני לא מרגישה נוח לשוחח על כך איתו על כך.
    אני מנסה להבין עם עצמי מה בדיוק מפריע לי ודי מתקשה.
    אולי זו העובדה שהוא גבר ולא אשה?!
    מצד שני, עם גברים אחרים או עם בעלי אין לי בעיה לדבר על זה, אז אני לא משוכנעת העניין כאן הוא המגדר, למרות שדי נראה שעם אשה היה לי יותר נוח.
    אולי זו העובדה שהוא מאוד קורקטי?! מצד שני דווקא שמדברים על נושאים כאלו נראה לי שקורקטיות היא גישה בריאה....

    אני פשוט לא מצליחה להבין ולא מצליחה לשים את האצבע על מה שמפריע לי. אני מנסה להעלות כל מיני השערות, ביני לבין עצמי, ומגיעה למבוי סתום.

    מה יכולה להיות הסיבה לכך? האם נתקלת במצב שמטופלים שלך (גברים) נמנעו מלשוחח איתך על יחסיהם האינטימיים? מה היו הסיבות לכך? ואיך הגעתם להבנה הזו של "מה מפריע"?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • 'יחסים אינטימיים'

    אירית כהן
    10/09/2014

    שלום מאיה,
    נסיונותי עם מטופלים שלי אינם 'לעניין' כאן, אלא יש לבחון את הדברים מנקודת המבט הרלוונטית לך - ואני הרי יודעת עלייך מעט מאוד..
    בכל אופן, מתיאורך אני מתרשמת מבלבול מסויים שאת חשה בתוך היחס האינטימי עם המטפל שלך, וחששות שלך [יותר או פחות מודעים לך עצמך] שמא האינטימיות תגלוש למקומות אסורים.

    ייתכן שמסיבה כלשהי את מתקשה לסמוך עליו [האם מדובר בפסיכולוג קליני? באדם בעל הרשאה של משרד הבריאות לטיפול נפשי?] . אם את בטוחה שהמטפל שלך הוא אדם ובעל-מקצוע שניתן לסמוך עליו, כניראה שהקושי שתיארת נובע מפרשנותך את המושג 'אינטימיות'. יש להבהיר שקשרים אינטימיים אינם דווקא קשרים מיניים, הרי אישיותנו מתעצבת בתוך קשרים אינטימיים שאינם מיניים במובן הרגיל של המילה, כגון היחסים עם ההורים. הפרשנות המינית שאת נותנת למושג 'אינטימיות' גורמת לבלבול נוסף שאת חשה, בין 'קורקטיות' לבין עצם הדיון ב'נושאים כאלה'.
    האם ניסית לדון עם המטפל עצמו בקושי הזה שלך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבהירה

    מאיה
    11/09/2014

    כשכתבתי יחסים אינטימיים בהחלט התכוונתי ליחסים מיניים ובניסוח פשוט יותר-סקס. אני לא בטוחה שאני מבולבלת אבל בהחלט משתמשת לידו במילים ״מכובסות״ יותר. באופן מוזר עם המטפל שלי אני ממש מתקשה להשתמש במילים כמו ״סקס״, אני גם מרגישה לא נוח לקלל לידו. הוא ממש לא שיפוטי ולא עושה משהו שאמור לגרום לי אי נוחות ויחד עם זה אני נבוכה ואני מרגישה שבגלל זה אני חסומה מלדבר בחופשיות.

    לגבי תהייתך אם אני סומכת עליו, את באמת צודקת - הוא די בתחילת דרכו ויכול להיות שזה קצת מפריע לי, אבל על הנקודה הזו אני לא מרגישה בנוח לדבר ( קצת מאוחר מידי לדבר על זה אחרי שנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מבהירה - תגובה

    אירית כהן
    13/09/2014

    הנה עוד 'בלבול' - מצד אחד המטפל אמור לייצג עבורך 'סמכות' , ומצד שני מפריע לך שהוא כדברייך 'בתחילת דרכו' .['אסור לדבר על סקס עם ההורים' או 'אסור לדבר על סקס עם הילדים' ?].
    לדעתי עלייך לשוחח בפתיחות על כל הקשיים וההיסוסים, עם המטפל עצמו. כולל בשאלה מדוע נושא זה שאינו נוח לך נדרש לפי דעתו לטיפול. [אגב, זה שהוא בתחילת דרכו עדיין לא אומר שהוא לא מטפל טוב, בעיקר אם מדובר בפסיכולוג קליני].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה שאולי נתפסת כמוזרה
    ענבל
    10/09/2014

    או אולי דווקא.. בריאה?
    היי אני ענבל, בת 25. מאוד מודעת לעצמי :).
    מאז שהייתי קטנה הייתה לי תופעה כזו שכאשר אני לבד (או אפילו הולכת לעצמי ברחוב), אני לפעמים "מדברת עם מישהו", ממש משוחחת עם מישהו שכאילו נמצא לידי, ואומרת לו את כל מה שאני רוצה לומר לו. לפעמים זה מכין אותי לשיחה שהולכת להגיע (במפגש או בטלפון) אבל לפעמים זה גם סתם בשביל לשתף אותו במה שאני מרגישה, ולעיתים זה אדם שאני יודעת שלא אוכל לדבר איתו. (אני אגב, משתדלת מאוד לדבר עם אנשים כשמפריעים לי אצלם דברים, והדיבור לעצמי מכין אותי לזה).
    גם כשאני בוכה ממשהו שמישהו עשה לי, אני למשל מדברת אליו, אומרת לו כמה שהוא פגע בי.
    זה נתפס אצלי כמשהו בריא ל"סילוק רעלים" שכזה, וזה לא ממש מפריע לי (חוץ מזה שלפעמים רואים אותי ממלמלת לעצמי ברחוב).
    אבל מעניין אותי לדעת אם התופעה הזו מוכרת, ואם זה נחשב באמת כזה בסדר כמו שאני חושבת :).

    אגב רקע כללי עליי: אני אדם שכותב המון. מחשבות. סיפורים. דמיונות. חלומות. שירים סיפורים. הגיגים. ומגדירה את עצמי לגמרי אמן. (מתעסקת באופן מקצועי ביצירת מוסיקה).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תופעה שאולי נתפסת כמוזרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תופעה שאולי נתפסת כמוזרה - תגובה

    אירית כהן
    10/09/2014

    שלום ענבל,
    לכל תופעה יש להתייחס בתוך ה'קונטקסט' שלה - והקונטקסט הוא האישיות שלך.. תפקודך.. מידת הסתגלותך במצבים שונים - ועוד , אינפורמציה שלא ניתן להגיע אליה במסגרת הפורום. ולכן, לדעתי עלייך לקבוע פגישה עם פסיכולוג [רצוי קליני] ולהעלות בפניו את שאלתך.
    לילדים קטנים יש לא פעם 'חבר דמיוניי - שנעלם בדרך-כלל בגיל ההתבגרות. בהתנהגות שאת מתארת יש כמה 'פריצות גבול', בלבול מסויים בין חיי-דמיון לבין מציאות, ויש מקום לחשש מפני אובדן שליטה על התופעה [למשל - האם את בטוחה שאת ערה ומודעת לכל-כל הפעמים שאת הולכת ברחוב וממלמלת לעצמך?].
    אני ממליצה אם כן על בירור פרטני.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • היי

    ענבל
    11/09/2014

    אם זה אינו מפריע לתפקוד היום יומי שלי, מדוע את חושבת שצריך ללכת לפסיכולוג?
    לדמיין שיחה עם הבוס לפני שאת הולכת להתפטר, כמעין סימולציה עם עצמך, הכנה, או לומר למישהו שהוא פגע בך, במקום לשמור כאב בבטן, זה נראה לי בדיוק מהלך תקין של הנפש.

    לא ברור לי ההפניה לפסיכולוג על כל דבר שנתפס "שונה".
    זה גם משונה להיות סופר ולכתוב סיפורים פרי הדמיון, אם תחשבי על זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מונולוגים ודיאלוגים

    אירית כהן
    13/09/2014

    שימי לב, ענבל, כמה מיהרת להיעלב ולהירתע מתגובתי.. בניגוד למונולוגים שאת מנהלת בינך לבין עצמך עם דמויות שונות, שם הן אומרות לך בדיוק מה שרצית לשמוע, אנשים מציאות'יים, בדיאלוג אמיתי, יאמרו לעתים דברים אחרים מאלו שצפית. האם את תמיד מוכנה לשמוע?

    אני מזכירה לך שאת זו שפנית לפסיכולוגית, כאן בפורום , ותהית אם יש משהו מוזר בהרגל זה שלך.
    וכדי לענות לך באופן אחראי יש צורך לדעת אודותיך יותר, דבר שלא ניתן לעשות במסגרת הפורום אלא בייעוץ פרטני.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אוקי.

    ענבל
    14/09/2014

    אבל אני עדיין חושבת שזה נכון לדמיין שיחה עם מישהו לפני שאת הולכת לשוחח איתו במציאות.
    רבים האנשים שעושים את זה, רובם בלב (וזה ממש לא משנה אם זה בלב או וורבלי), אבל אולי רובם לא יודו בכך. זו למשל, תופעה נפוצה. לפני ראיון עבודה או שיחה חשובה, את עושה עם עצמך סימולציה.
    אנשים מדברים לאלוהים את יודעת? והוא לא עונה להם, אבל הם מדמיינים שכן, שהוא מקשיב. הם אפילו שואלים שאלות.
    אנשים מדברים עם אדם שהם איבדו. בהתחלה זה בקבר, ואחר כך זה בלילה במיטה כשאף אחד לא שומע. והם עצובים וכועסים וצועקים, ולפעמים צוחקים.. "אתה זוכר איך שפעם היינו בלה בלה..." ופתאום זה מצחיק, לרגע, אז צוחקים.
    אנשים הולכים לתרפיה, וסדנא וטיפול, בשביל שישימו להם כסא ריק ויגידו להם "הנה, זה יוסי, הילד שעשה עליך חרם בבית הספר לפני 30 שנה. דבר אליו. תגיד לו את כל מה שרצית לומר לו, תוציא את זה מעצמך".
    את יודעת לאיזה תהליכים -בריאים- אנשים מגיעים בדיוק בזכות דברים "לא נורמליים" כאלה?
    זה הדרך של הנפש לטאטא החוצה הכל, בלי להדחיק שום דבר.

    אני לא ממהרת להפגע, כלל וכלל, אני פשוט רוצה להראות לך עוד זוית ראיה.
    יש נטייה לפסיכולוגים, על אף שהם עוסקים בנפש, לחשוב שיש דבר כזה "בסדר", ו"לא בסדר\מצריך טיפול" (כמעט כל אדם אגב צריך "טיפול" לפי המחשבה הזו), אבל נפש היא דבר מורכב, והיא מעבר למה שלומדים באוניברסיטה, ויש הרבה אפור.
    לא הייתי ממהרת לשלוח כל כך מהר לטיפול, כי באיזה מקום זה יוצר אצל האדם תחושה שמשהו לא בסדר, ולפעמים, עצם העניין הזה שפסיכולוג כאן "אבחן", שזה "בעיה", זה הדבר היחיד שמכניס אותו לבעיה עצמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לסיכום...

    אירית כהן
    14/09/2014

    יש הבדל גדול , ענבל, בין 'שיח דמויות' במסגרת טיפול כשיש לצידך קבוצה ומטפל שמגיבים לתהליך [טיפול גשטאלט, למשל] - לבין מונולוג-של-דמויות שמתקיים במלמול ברחוב בינך לבין עצמך, וכשאת שוב ושוב שומעת רק את עצמך, גם אם בדמויות שונות זו עדיין "אותה גברת בשינוי אדרת". אם למדת את משחק-הדמויות הזה במסגרת סדנא כלשהי - עלול להיות מסוכן 'לשחק' עם זה לבד..
    ההבדל אינו רק במקום ההתרחשות [חדר-טיפול לעומת רחוב] , ההבדל העיקרי הוא בנוכחות של מטפל שמאפשר מסגרת נכונה למשחק-הדמויות הזה, מפקח עליו שלא ייצא משליטה, ומתווך שינוי אמיתי.

    פנית לפסיכולוגית-בפורום לשאול שאלה [האם התנהגות מסויימת שלך היא מוזרה], נתתי לך תגובתי. אך את רצית לשמוע משהו אחר, ולכן את עושה שמיניות באוויר כדי לשכנע - את מי? אותי או את עצמך? - שתגובתי 'לא נכונה' .
    וכך גם כאן לא התקיים דיאלוג, לצערי.
    את מוזמנת לקרוא שוב מה שכתבתי לך בתגובותי השונות. ואולי במקום אחר כלשהו תצליחי יותר לקבל את הייעוץ בעניין שבו פנית לכאן מלכתחילה. אני מזכירה שהייעוץ כאן הוא ראשוני בלבד, ואינו במקום ייעוץ מקצועי פרטני.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול פסיכולוגי קופת חולים?
    מוני
    10/09/2014

    קופות החולים מסבסדות מספר מסוים של פגישות אצל פסיכולוג. אבל מה קורה לאחר מכן. האם על הלקוח להתחיל לשלם מחיר מלא על כל פגישה? או שעדיין יש סבסוד קל של הקופה וכל פגישה עולה מעט פחות מאשר תשלום באופן פרטי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התשובות בקופה שלך

    אירית כהן
    10/09/2014

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה קישתא!
    שני
    10/09/2014

    באמת שכוונתי לא להרע לאף אחד ובסה"כ אוהבת אדם אבל ממש ממש קשה לי עם הקנאה. איך נפתרים ממנה ומגיעים למצב של בטחון גבוה שלא תערער אף דמות?
    הייתי בסופש וכל פעם שסובבתי את הראש הייתה מישהי להסתכל עליה ולקנא. אני רקדנית, פתאום יש מלא רקדניות. ניסיתי לעבוד על עצמי מצד שני הסקרנות גרמה לי להסתכל אולי כדי ללמוד ממנה משהו מצד שני האגו לא רוצה להרגיש ככה שאני צריכה להרגיש פחות ושאני זו אני. עכשיו נתקלתי במקרה בהזמנה למסיבה והסתקרנתי כי כתוב חגיגה למישהי וזה אחת מהם. התחלתי להסתכל לה בתמונות ולהתבאס שהיא מגיעה גם לחיי "הפרטיים" במרכז ושאולי איאלץ לראות אותה שוב ושוב להתמודד עם זה ושזה ישתק אותי ולא ארקוד כי גיליתי שהיא רוקדת גם עוד סגנונות וכנראה טובה וסוג של תותחית זה נורא נורא מתסכל. מילות עידוד?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה קישתא!

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה קישתא! - תגובה

    אירית כהן
    10/09/2014

    שלום שני,
    את מתארת יפה את שני הצדדים של רגש הקינאה, שבגללם טבעו חז"ל את הביטוי "קינאת סופרים תרבה חוכמה".
    הייתה כאן הכרה מצד חז"ל שקינאה הוא רגש בלתי נעים למקנא, רגש עם 'שם לא טוב' [כפסיכולוגית אני נתקלת לעתים בצדדים הפתולוגיים של קינאה - בין אם זו קינאה במישהו עד כדי צעדים לפגוע בו.. או קינאה לאהוב/ה עד כדי אלימות].

    מה שאת מתארת איננו פתולוגי אלא נורמאלי מאוד. אני מניחה שאת צעירה למדי, עדיין בגיבוש עצמך - וכפי שאת רוצה ללמוד על מחול, את גם לומדת על נפשך. וזה בסדר גמור!
    דרך להתמודד עם הצד הלא-נעים של הקינאה - זכרי שכל אדם הוא יחיד ומיוחד! מה שיכולה ליצור מישהי אחרת את לא יכולה ליצור - ומה שאת יכולה ועוד תוכלי ליצור לא יוכל ליצור מישהו אחר. תפקידך הוא לממש את עצמך יותר ויותר - ולכן בחרי ממי את רוצה ללמוד , בחרי מורים טובים- בסופו של דבר את תקחי את מה שלמדת ותעשי מחומרים אלו את היצירה, המחול, שלך.
    לעומת זאת, הימנעי כשזה 'פולש' מדי , ולא לצורך לימוד. למשל, עדיף להימנע מלהסתכל לה בתמונות...

    בנוסף, ייתכן שנושא ה'עצמיות' שלך והביטחון שלך זקוקים למעט חיזוק, שקלי לפנות לטיפול פסיכולוגי.

    כל טוב ובהצלחה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש לה הכל ולא מרוצה צכלום
    שירי
    08/09/2014

    שלום,

    אני רוצה לשאול מספר שאלות לגבי המקרה הנ"ל :

    אישה, בת 40+, נשואה לבעל טוב, אמא לשישה ילדים, סבתא לשני נכדים.
    יש לה בית (יותר מ 1), כסף, עזרה בהכל (בין אם בעבודות הבית ובין אם במקלחות לילדים הקטנים...), היא חופשייה לעשות כרצונה, לטייל, לקנות בגדים וכו'. היא עובדת במקום עבודה מסודר מאוד.

    בקצרה : יש לה הכל! ב"ה.
    אישה זו היא ילדה מאומצת. בת יחידה. להורים שגידלו אותה בצורה הכי טובה שאפשר. היא ננטשה ע"י אימה הביולוגית בבית החולים ואומצה ע"י אותו זוג שהיה ללא ילדים. ינקותה, ילדותה, נערותה וכל חייה הבוגרים היא הייתה מוקפת במשפחה קרובה ומורחבת אוהבת מאוד. מעולם לא נחסך ממנה דבר וחצי דבר.

    ילדיה, היו תמיד עם הסבתא, אמא שלה, היא גידלה אותם, בעוד היא יכלה לטפח קריירה. היא יכלה לצאת עם בעלה מתי שרק רצתה, כי יש "בייביסיטר" צמודה, אשר עשתה זאת באהבה רבה .

    הבעיה היא שהיא אינה מרוצה מדבר,

    היא תמיד חושבת שאף אחד לא אוהב אותה (מבני המשפחה), כולם נזהרים שלא לעצבן אותה כי היא מתפרצת ואף נוטה להכות על פניה,היא מכורה לקניות. של כל דבר, לא משנה למי. לא משנה כמה זה עולה, למרות שיש לה המון פריטים מכל מוצר אפשרי, אף פעם זה לא מספיק. בכל יום היא חייבת לקנות משהו. בעיקר בגדים ונעליים. אם היא לא קונה אז מצב רוחה מאוד עצבני. הדברים שהיא קונה נלבשים/ננעלים פעם 1 בלבד ונזרקים לחדר שהוסב למחסן עקב הקניות המרובות.
    אף אחד לא יכול לומר לה דבר, כי היא מתחילה לצעוק ולהתעצבן.

    היא מקנאה בבנותיה, וטוענת מול אמה, כי אמה אוהבת את הבנות שלה יותר ממנה, "למה את לא אוהבת אותי ואותן כן", "מה הן יעזרו לך", "מה עשיתי לך שאת לא אוהבת אותי", אלא רק מדגם מהשאלות שנשאלות על ידה.

    יש לומר שאין "פרוטקציות", ואף אחד מהילדים שלה לא קיבל יותר אהבה ממנה.
    שלא לדבר על כסף, נכסים וכו'.

    שאלותיי ,לכן הן:
    1. מה הסיבה שהיא מרגישה ומתנהגת כך?
    2. מה הסיבה שהיא מכורה לקניות ברמות שכבר אין מקום בית מלהכיל את כל מה שהיא קונה?
    3. האם יש משהו שאפשר לעשות בנידון?


    אנא עזרתכן.

    תודה רב וסליחה מראש על האורך.

    כל טוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    יש לה הכל ולא מרוצה צכלום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות

    אירית כהן
    08/09/2014

    תשובותי לשאלותייך 1 ו 2 - אין לי מושג מה הסיבות.. תיתכנה סיבות שונות. לשאלתך השלישית - לא הבנתי מדוע את רוצה לעשות משהו ובאיזה 'נידון', מה בדיוק מפריע לך עצמך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות והמשך

    שירי
    09/09/2014

    שלום,
    תודה על המענה.

    לגבי מה מפריע-
    כשילדיה רואים אותה כך, הם מדוכדכים, בוכים, דואגים ומאוד לחוצים מכך, אחד הקטנים אף כינה אותה "משוגעת".

    בעלה אובד עצות וממש חושש להיכנס עימה לעימות כי אז מתחילות סצנות של צעקות, קללות, והיא לא מדברת איתו שבועיים.
    היא מקללת את בנותיה, מקנאה בהן, ולפעמים אף מכה את בנה הקטן...

    היא לא מתפקדת כאמא. הדבר היחיד שמעניין אותה זו היא עצמה והקניות.
    (לא משנה אם הילד אכל,אם הוא עייף,מה רצונותיו... הכי חשוב שלה יצא טוב מהעסק, לא משנה אם יש אוכל או אין אוכל, "שיאכלו פרוסות".... והטענות תמיד קיימות "למה לא עשיתן כך וכך" כשהיא ששוכבת במיטה ומשחקת בסמארטפון...".)


    לי, זה לא נשמע כמו מצב תקין וזה ה"נידון" שדיברתי עליו.

    האם יש דרך "להחזירה למוטב", כש-"המוטב" הוא כל מה שהוא להיפך ממה שרשמתי לעיל.


    תשובתך/ ן אודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובות והמשך - תגובה

    אירית כהן
    09/09/2014

    מה הקשר שלך אל אישה זו שאת מתארת, מיהי בשבילך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    שירי
    11/10/2014

    היא בת דודתי

    למה את שואלת?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחותי היקרה
    ברק
    06/09/2014

    שלום, הייתי מאוד רוצה לעזור לאחותי שנמצאת במצב לא בריא לדעתי. אולי קצה חוט של אבחון גס גם היה עוזר... אנסה לתאר כמה תמונות ממציאות חייה: גרושה עם שני בנים בני 8 ו 13. מדברת רוב הזמן בטון לחוץ וקצת תוקפני, בביתה היא כל הזמן רק מנקה ומסדרת ואינה יכולה לשבת במנוחה. נוטלת כדורי שינה באופן קבוע. מכורה לטיפות אף קרוב לעשר שנים. עצבנית רוב הזמן. מקיימת קשרים רומנטיים עם גברים נשואים. לא יכולה לומר טעיתי, משוכנעת תמיד בצדקתה. לא רוצה לשמוע על אפשרות של טיפול פסיכולוגי. לעומת זאת בבית הוריה היא נרגעת... קצת. בעלת לב טוב וחוש הומור. יפהפייה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אחותי היקרה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אחותי היקרה - תגובה

    אירית כהן
    07/09/2014

    כשאחותך תהיה מעוניית בשינוי במצבה ובאורח חייה עליה לפנות בעצמה לאיש בריאות הנפש, הוא יידע כיצד לאבחן בעיותיה ומהי דרך הטיפול המתאימה.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סבלנות ואיפוק
    נושה
    06/09/2014

    היי. אני בחורה עם פיוז יחסית קצר. ילדת זקונים שגדלה כמעט לבד (מאוד עצמאית) דומיננטית ואני מחפשת כתבות על סבלנות ואיפוק. אני רוצה לדעת אם אלו תכונות מולדות או הרגל שניתן לרכוש ואם כן / איך?!. הייתי רוצה להנחיל אותם לילדי כשהם עוד בגיל העיצוב (3 ושנה וחצי).
    תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    סבלנות ואיפוק

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אימפולסיביות

    אירית כהן
    07/09/2014

    "פיוז קצר", במלים אחרות 'אימפולסיביות', קושי בשליטה בדחפים - בעיקר בדחף התוקפני.
    כולנו נולדים עם דחפים, ובמהלך גידולנו וחינוכנו המטרה היא ללמדנו כיצד לשלוט בדחפים, כיצד לבטאם באופן מקובל חברתית ותרבותית. נטייה אימפולסיבית יכולה לעתים להיות מולדת, אך במידה רבה היא תוצר של חינוך.
    אם כדברייך את סובלת מ'פיוז קצר' יש חשש ש'תנחילי' זאת לילדייך. אני בספק רב אם קריאת כתבות תחולל את השינוי הנדרש. למיטב נסיוני הדרך הנכונה להתמודד עם זה היא שאת עצמך תעברי טיפול פסיכולוגי שיעזור לך 'להאריך את הפיוז'.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איפה אני בכל הסיפור?
    רגישה
    05/09/2014

    אני כוססת ציפורניים אבל זה מגיל קטן הפסקתי פעם ע"י החלטה בלבד אבל אני מתקשה לקחת החלטות או לבצע בזמן האחרון. להתחיל דברים חדשים. עברתי דבר לא קל וחלק בי מתקשה להשלים עם העבר וחלק מבין שחייבים להמשיך הלאה ועדיף לעשות את זה בטוב.
    דבר שחוזר על עצמו הרבה בחיי זה קנאה והשוואות. שמתי לב שתמיד יש דמות אחרת. אני מתעצבנת בסתר ליבי או שלא בסתר למי שקלט וממש קשה לי התנהגות בוטה או פרובוקטיבית של בנאדם אחר, לרב נקבה כמותי, יש מצב להתנגשות עם ערכים. ואני תמיד חוששת שהיא תגנוב לי את התשומת לב מהמין השני ואפילו בכלל בחברה. מצד אחד חשבתי לעצמי שאני צריכה ויכולה להבליט את עצמי גם אבל יש לי פחד מדחיה. מצד שני אולי זאת לא אני?!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    איפה אני בכל הסיפור?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איפה אני בכל הסיפור? - תגובה

    אירית כהן
    07/09/2014

    שלום לך,
    נשמע לי שאת לא רק 'כוססת צפורניים' אלא אוכלת את עצמך.. וזקוקה לקצת עזרה כדי לעכל אותם ענייני עבר שמטרידים אותך, לחזק את בטחונך העצמי, ולהתחיל לממש את עצמך ואת כל מה שבאמת מיוחד בך. רצוי שתפני לטיפול, לא תמיד אנחנו יכולים 'לבד'.
    [קינאה, אגב, היא אמנם רגש לא נעים, אך מאוד אנושי וטבעי.. היא יכולה לעתים 'לקדם', חשבי למשל על האימרה 'קינאת סופרים תרבה חוכמה'. אך כשהקינאה גורמת לביטול עצמי יש לטפל בכך].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבנ נכזבת
    kali
    04/09/2014

    השבוע פניתי אלכם באהבה אסורה עזרת לי מאוד לגבש את ההחלטה שלי
    אך שככול שהזמן עובר זה קשה.
    אנחנו עובדים יחד פעמיים בשבוע בזמן העבודה מדברים רק על העבודה
    לאחר מיכן אנחנו נמצאים יחד לוא מדברים בכלל

    הינו רגילים לקשר טלפוני יומי יומי בוקר טוב וכול וכרגע אין את זה מאוד קשה
    בטלפון מדברים בקרירות רק עניני עבודה.
    איך מתגברים על המועקה הקשה.
    אני מודה לך זה עוזר לי ליפרוק את מה שאני מרגישה תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אהבנ נכזבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרידה

    אירית כהן
    04/09/2014

    פרידות הן מטבען דבר קשה, קאלי. עם זאת היכולת להיפרד, וגם היכולת להתאבל כשנפרדים, היא חלק מבריאות נפשית. [אגב, לא הבנתי מדוע לאחר העבודה אתם נמצאים יחד.. רצוי לחדול מזה].
    - את יכולה לנהל יומן פרטי, שם תוכלי לומר כל מה שעל ליבך. פעמים רבות זה מקל.
    - אולי זו ההזדמנות לחזק את הקשר עם בעלך, ולהתנחם בו,?
    - אני מקווה גם שבשלב כלשהו 'תעשי מעשה' ותפני לטיפול פסיכולוגי . זה יקל על תחושותייך, ובעיקר יעזור לך להבהיר לעצמך את הבחירות שלך.

    חזקי ואמצי, הרגישי בטוב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה עושים?
    מוטי
    03/09/2014

    שלום,
    מה עושים במקרה שכזה:
    קיים אדם שמכירים הרבה שנים, אוהבים אותו מאוד ורוחשים לו כבוד. הוא דמות משמעותית בחייך.
    פתאום בזמן האחרון אותו אדם מתחיל לעצבן אותך. דעותיו, התנהגותו, אמירותיו וכו'.
    אתה, כמובן, עדיין אוהב אותו, הוא יקר לך וחשוב, אך הוא מרגיז אותך וקשה לך אף להיות בקרבתו. חוץ מהכעס שהוא מעורר בך, יש לך רגשות אשם עצומים שכך אתה חש כלפיו. אינך רוצה להרגיש את הכעס הנ"ל, אולם למרות השתדלויות לשמור על סבלנות ואיפוק, הכעס נמצא.
    מה עושים במקרה הזה?
    עצה לגבי פתיחת הדברים עמו איננה באה בחשבון, שכן אינך רוצה לפגוע ברגשותיו ולומר לו שאתה מנסה להיות כמה שפחות לידו.
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה עושים?

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עושים חושבים

    אירית כהן
    03/09/2014

    לא לכל שאלה יש מיד פתרונים. אני רק יכולה להציע דרך חשיבה [ובכלל, לפני ש'עושים' כדאי קצת לחשוב]. למשל, אילו היית לוקח את כל הטקסט שכתבת ובמקום 'הוא מעצבן' 'הוא מרגיז' היית כותב 'אני מתעצבן' 'אני מתרגז' - אולי אז היית מיטיב להבין מדוע לפתע בזמן האחרון...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להתיעץ לגבי משהו שמאוד מפריע
    מרי
    02/09/2014

    מפריע לי בכל זוגיות שאני נמצאת בה אם אפשר רק באיימיל שלי לא באתר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רציתי להתיעץ לגבי משהו שמאוד מפריע - תגובה

    אירית כהן
    02/09/2014

    הפנייה בפורום היא אנונימית, והייעוץ הוא ראשוני בלבד. אם תבחרי להעלות כאן פנייתך אשתדל להתייחס, כמו לכל פנייה אחרת.
    להתייעצות פרטית יש לתאם באמצעות הטלפון פגישה [לא במייל].

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עזרה.. בבקשה איו לי למי לפנות
    דניאל
    02/09/2014

    שלום, אני בת 19
    ובעיקרון אני אמורה להתגייס
    כבר שנתיים שאני מטורטרת על ידי הצבא הלוך ושוב.
    אבל אגש לעיקר.
    לפני כשנה וחצי, כחצי שנה לאחר שהתחלתי לעשות את כל הדברים הדרושים לצו הראשון, ביקשתי להיפגש עם פסיכולוג, לפזה לקח חצי שנה עד שזה קרה כי בעצם סירבתי לעשות בדיקה גופנית שזה בעצם להישאר בחזייה ותחתונים אפילו שזו הייתה רופאה שמבצעת את הבדיקה.. סירבתי במשך חצי שנה, כמובן שאיימו שאכנס לכלא, ואז הציעו לי להיפגש עם פסיכולוג, זאת אומרת קב״ן, קצין בריאות נפש.
    נפגשתי איתה , עם קצינת בריאות הנפש ובלי שום קשר לבדיקה הגופנית סיפרתי לה את האמת..
    על מחשבות ההתאבדות שלי מגיל יותר מידי צעיר על התעללות שעברתי עוד מיסודי ועד כמעט סוף תיכון.. והיא אמרה שלדעתה אראה פסיכיאטר.
    קבעו לי תור לפסיכיאטר, הגעתי, סיפרתי לו את אותם הדברים הוא כמובן שאל שאלות יותר לעמוק.. שלא הבנתי כל כך איך הן קשורות כמו ״האם את מחשבת לעוף מוזר בבית ספר״ וכל מיני שאלות שלא ממש קשורות ולא היו לי תשובות עלייהן.

    אני סובלת מחרדה חברתית, אמרתי לו שאני לא ממש נפגשת עם אנשים..
    שאני לא נוטה לצאת הרבה מהבית..
    לצערי הרב, לא סיפרתי הכול, לא רציתי להרחיק לכת ובנוסף.. אני סובלת חרדה חברתית כך שהיה לי קושי גדול לשבת מולו ובעצם לספר הכול כך שבעצם כמעט ולא ספרתי כלום..

    אחרי שיחה של כמעט חצי שעה.. הוא מצא לנכון שאני כשירה לגיוס..

    אני לא.
    אני יודעת שאני לא.
    את הבדיקה הגופנית עשיתי בלת ברירה ובפחד עצום.
    כמעט והתגייסתי בינואר האחרון וברגע האחרון לא..
    הצלחתי למשוך עוד זמן..

    אני יודעת שזה נישמע מטורף.. אבל אם הייתי מתגייסת.. אם היו מגיייסם אותי.. הייתי מתאבדת. ואני לא צוחקת.

    אף אחד לא יודע מהדברים האלו.
    גם לא הוריי ולא אחיי, כולם חושבים שאני פשוט עקשנית ולוקחת את העניין רחוק מידי, שאני מקצינה ושהצבא רק יועיל.

    לא מאמינים לי..

    אני מתחננת.. איו לי למי לפנות, אני רוצה שהם ייעזבו אותי בשקט.
    הם לא עוזבים אותי וזה רק מחמיר את מצבי הנפשי

    מהבחינה הזו הם לא מוכנים לשחרר אותי.. אז אמרתי להם שחזרה לי מחלה שהייתה לי פעם והיא היחידה שיכולה לפטור אותי מזה..
    הבעיה.. שזה שקר, לא חזרה לי מחלה שהייתה לי פעם, והם חושבים שכן.
    ואני אמורה לעשות בדיקות דם שאותם אתן לרופא המשפחה שלי שבבדיקות האלו בעצם רואים את מינון הכדורים ותפקודי הכבד.. הבעיה שאני לא לוקחת את הכדורים כי בעצם אין לי שום בעיה.
    הבדיקות בעוד שבוע וקצת..
    אני לא מתכוונת לקחת כדורים עכשיו מבלי שיש לי את הבעיה.
    אלו כדורים המשמשים להפרעה דו קוטבית ובעיות אפילפטיות.

    אני מתחננת לעזרה.
    אני לא רוצה להדאיג אף אחד ואני לא מסוגלת לעשות דבר חוץ ממכתבים כי אני בעצך סובלת מחרדה חברתית.
    כל האפשרויות סוגרות עליי אני בעצם נעולה.

    מה לעשות.. אני מתחננת לעזרה.
    תודה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוות דעת נוספת לגבי מצב נפשי.

    אירית כהן
    02/09/2014

    שלום דניאל,
    את יכולה לפנות באופן פרטי לגורם מקצועי אזרחי - פסיכולוג קליני, או פסיכיאטר. אולי מול גורם אזרחי תרגישי יותר נוח להסביר מה בדיוק מבעית אותך כל-כך ביחס לשירות הצבאי.. עלייך להסביר מראש מה מטרת הפנייה.
    מי שתפני אליו יעשה הערכה של מצבך, כל אחד לשיטתו [פסיכולוג קליני, למשל, ירצה לפגוש אותך למס' שיחות, אולי גם יעשה מבחנים פסיכולוגיים] . והיה ואותו גורם מקצועי אליו פנית, לאחר שבדק אותך בכלים שלו, יעריך שאמנם אינך מסוגלת לשרת בצבא - הוא יכתוב חוות דעת, איתה תוכלי לפנות לצבא.

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה אסורה
    kali
    01/09/2014

    יש לי רומן עם הבוס כבר למעלה מחמש שנים אני עובדת אצלו פעמיים בשבוע אני נשואה +2 כניכנסו לקשר שנינו ידענו למי ניכנסנו עי שנינו נשואים.
    היו לנו שנים טובים אבל במהלך השנה הוא היתחל הליך גירושים ונמצא בקשר עם בחורה גרושה.
    הוא טוען שאין לו שום קשר אומנתי איתה היא רק עוזרת לו והוא עוזר לה אני לא קונה את זה.הקשר הוא יום יומי ואפילו עזב אותי יום אחד והלך אילה
    אני רוצה לקבל עצה מה עלי לעשות הוא טוען שהוא אוהב אותי גם אני אוהבת אותו.
    אבל נמאס לי שכול פעם אנחנו רבים וניפרדים ביגלל הבחורה זקווה מאוד לעצה..

    תודה
    kali

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אהבה אסורה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אהבה אסורה - תגובה

    אירית כהן
    01/09/2014

    יש אנשים שאהבות אסורות ["מה יהיה אם ניתפס?"] , יחסים כפולים [כשהבוס הוא גם המאהב].. ובכלל בלגן במערכות היחסים - כל זה מעלה אצלם את האדרנלין ו"עושה להם את זה".
    אני מבינה שהבוס/מאהב שניהל איתך מערכת יחסים מהסוג הנ"ל מתחיל להשתנות, רוצה לעשות סדר ונקיון בחיים שלו , ושואף לבנות זוגיות מסוג אחר, זוגיות בריאה. כזו שלא בנוייה על בגידות.. יחסים כפולים..

    מה את צריכה לעשות? הניחי לו . הוא נמצא ככל הניראה בכיוון נכון ובריא, וגם אם את לא תניחי לו - הוא יניח לך, הוא כבר אינו מעוניין באותו משחק, זה כבר 'לא עושה לו את זה'.
    מן הסתם תוכלי למצוא פרטנר אחר שיאהב יחסים-בבלגן.. וגם הוא יהיה פרטנר זמני - כי בלגן אף פעם לא נגמר טוב. [את גם יכולה לשאול עצמך מדוע את משחקת באהבות אסורות.. והאם בסופו של דבר זה עושה טוב לך ולסביבה שלך. המקום לבירורים אלו הוא טיפול פסיכולוגי].

    כל טוב,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום