מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- דיפרסון דחוף יעוץקרן09/07/2014
אני בת 36 סוחבת תחושות של חרדות פאניקה ודיכאון שמתי לב לאחרונה שזה מתגבר ומחמיר לקחתי טיפול הומאופתי בטיפות ולא עזר לאחר שבועיים רופאת משפחה המליצה על ציפרלקס קניתי אבל מהססת להתחיל אחד תופאות הלואי שהיה רשום :פירכוסים די מלחיץ. ולא רוצה לכל החים ושהגוף יתמכר שמעתי על דיפרסון שזה טבעי האם זה מוכר? ועוזר לבעיות חרדה מדיכאון
אין ספק שאני חייבת טיפול אשמח ליעוץ דחוף
תןדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ייעוץ לגבי תרופות פסיכיאטריות
אירית כהן09/07/2014שלום קרן,
הדרך הנכונה היא לפנות לפסיכיאטר שיאבחן את מצבך, יקבע עבורך טיפול תרופתי, ויעשה את המעקב כדי לדעת אם התרופה מתאימה לך, לא רק מבחינת תופעות לוואי אלא מבחינת ההשפעה החיובית המצופה.
פסיכיאטר, לעומת רופא משפחה, יעשה אבחון מדוייק יותר של מצבך, וברשותו גם טווח רחב יותר של תרופות פסיכיאטריות.
תרופות 'טבעיות' שנמכרות ללא מירשם? הרי יש בהן חומר פעיל ש'עובד', אך הן לא בפיקוח משרד הבריאות ולכן אני לא הייתי משתמשת בהן.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחושת בדידותאלינור כהן08/07/2014
אני מרגישה בודדה כל כך, מרגישה חסרת חברים וזה לא שאין לי חברים פשוט לדעתי לא מספיק
אני מרגישה הרבה מתח ותחושת מועקה שלא עוזבת אותי לרגע
אשמח אם תסבירו לי את התחושה ומדוע היא נגרמת (בת 15)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך לתחושתיי
אלינור כהן08/07/2014בנוסף אני מרגישה מעין דיכדוך עמוק תחושת עייפות והתשה נפשית מאוד גדולה
כאילו כבר לא מתחשק לי לחיות
הרגשה של חוסר רצון להתחבר לעולם ורצון שהבעיות יפתרו מעצמן כבר
תחושה שמלווה אותי כל היום ופשוט מודחקת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחושות עצב של מתבגרת
אירית כהן08/07/2014שלום אלינור,
את מתארת תחושת עצב ודכדוך, ומבקשת 'הסבר'.
כיוון שאינני מכירה אותך אינני יכולה לדעת בדיוק.. יתכן שהתחושות האלו נובעות מתהליכים פסיכולוגיים של גיל ההתבגרות, שינויים רבים מתרחשים בתקופה זו בגופך ובנפשך, וזה באמת מעייף וגם יכול לגרום לבלבול רגשי . ייתכן שהתחושות של עצב ודכדוך הוחמרו עכשיו כש'פרץ' החופש הגדול ושיגרת חייך הרגילה נפסקה [ובנוסף, האם את מתגוררת באחד מאיזורי העימות והמלחמה?].
חפשי בחנות ספרים, או בספריה הציבורית, ספרות המיועדת לבנות גילך ומתארת את השינויים הללו, לפעמים עוזר לדעת שאת [דווקא] בכלל לא לבד במה שעובר עלייך.
בנוסף לכל הסיבות הנ"ל יתכנו גם סיבות נוספות, הרי אינני מכירה אותך. רצוי שתשוחחי על תחושותייך עם מישהו בוגר במשפחה. מותר לך גם לפנות למספר שיחות-ייעוץ אל מי מצוות בהי"ס שזמין גם בתקופת החופש הגדול, מחנכת או יועצת.
כתובות אפשריות נוספות להתייעץ: רופא/ת משפחה. עו"ס בקהילה.
אני מקווה שדברי מסייעים במשהו,
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי מאבחן חרדה ?רוני08/07/2014
היי
יש לי תסמינים שנראה שנובעים מחרדה.
מי בעל המקצוע הכי מתאים לאבחן חרדה ? פסיכולוג ? פסיכיאטר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי מאבחן חרדה ? - תגובה
אירית כהן08/07/2014שלום רוני,
הכתובת הראשונה היא רופא משפחה, שישלול בעייה גופנית כלשהי, וגם הוא מסוגל לאבחן שמדובר בהפרעה נפשית.
לאחר שרופא משפחה קבע שאמנם מדובר בהפרעה נפשית מומלץ להגיע לפסיכיאטר ו/או פסיכולוג קליני [רופא משפחה יכול לתת תרופות 'עזרה ראשונה' לחרדה, אולם עדיף שאיש מתחום בריאות הנפש יקבע מהו הרקע לתסמיני החרדה. וגם אם יש צורך בטיפול תרופתי עדיף שייקבע אותו פסיכיאטר].
הרגש בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהדניאל07/07/2014
אני והמטפלת שלי מסיימות טיפול של שנה, ואני ממש רוצה לשאול אותה אם אפשר לקבל ממנה חיבוק. זה בסדר לשאול דבר כזה? אולי לוותר, כי השאלה שלי תשים אותה במקום לא נוח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפנטזיות שמסתתרות בשאלה
אירית כהן08/07/2014שלום דניאל,
את מעשינו ומחשבותינו המודעות מלוות תמיד פנטזיות לא-מודעות או חצי-מודעות.
אני מזהה [לפחות] שתי פנטזיות מאחורי לבטייך, האחת - שהמטפלת לא תרצה חיבוק , יותר מדאגה למטפלת מדובר בפחד שלך מדחייה. הפנטזיה השנייה היא שהמטפלת תחוש בלבול או מבוכה נוכח הצורך לומר "לא" , וגם כאן מדובר בחשש שלך - שאת עצמך תחושי בלבול ומבוכה ותתקשי לומר "לא" אם ירצו לעשות לך דברים שאת לא ממש רוצה, או ממש לא רוצה, שיעשו לך.
כמובן שאיני יודעת מה תחוש ואיך תגיב המטפלת.. נסיתי לתת לך חומר מחשבה, או לטיפול [הזה, או הבא].
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בהפרעות אכילה.07/07/2014
שלום
אני שוקלת להתחיל טיפול חדש לאחר שלושה טיפולים שנכשלו (בגללי. פשוט עזבתי כשהתחיל להיות קשה).אני סובלת מהפרעות אכילה.
הייתי בשלוש פגישות אצל פסיכולוג קליני ונאמר לי שאם ברצוני להתחיל בקשר הטיפולי, אני אהיה חייבת בין הפגישות לעדכן את הפסיכולוג בסמס או במייל פעמיים ביום מה מצבי. הוא מתחייב לענות "קראתי", "קיבלתי", "ראיתי", וכמובן נדבר על מה שיעלה בפגישות. אם לדעתו יהיה צורך, אז ניזום שיחת טלפון "כעזרה ראשונה". הוא גם נותן לי אפשרות לכתוב לו מיילים (שישמשו על תקן יומן אישי). הוא לא יתייחס למה שכתבתי במייל (מלבד - "קראתי, אני איתך" והערות בסגנון הזה) ונדבר על כך בפגישות. אני יודעת שקשר בין פגישות נחשב לפריצה של גבולות או משהו כזה (קראתי על כך הרבה), אז מה קורה פה? איך אדע שאני מתחילה טיפול אצל מישהו טוב שאכן יודע מה הוא עושה ולא יפגע בי. מה המטרה של הקשר הזה בין הפגישות שהוא חושב שהכרחי עבורי ועבור הצלחת הטיפול?
אשמח לשמוע דעה נוספת בטרם אתחיל טיפול נוסף והפעם מקווה לא "לברוח".
ליהי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בהפרעות אכילה - תגובה
אירית כהן07/07/2014שלום לך,
יש סיבות שונות מדוע לעתים אנו נוקטים במסגרת טיפולית שונה, ומפעילים אופני מיפגש נוספים [מה שנקרא בשפה המקצועית reaching out]. אינני מכירה אותך, ולכן איני יכולה לדעת מה ה'הגיון' ששמנחה את אותו הפסיכולוג. [בנוסף, אין זה מסמכותי לחוות דיעה, כפי שביקשת. אם הוא מופיע ברשימת משרד הבריאות כפסיכולוג קליני מומחה, ומן הסתם גם קיבלת המלצות כלשהן לגביו , - אלו הדברים הקובעים].
אחד המאפיינים של אנשים הסובלים מהפרעת-אכילה הוא הקושי 'לקחת פנימה' דברים מהחוץ - כגון מזון קונקרטי, וגם 'מזון' טיפולי.. החששות שלך לגבי הפסיכולוג החדש , החששות שלך מפני 'חוסר-גבולות' , ממחישים זאת.
לכן, אני ממליצה שתעלי בפניו את חששותייך ולבטייך. בעל מקצוע מיומן לא יבהל מכך, וזה יכול לקדם את הקשר הטיפולי.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעות אכילהרחל07/07/2014
שלום לך..
אני בת 20 , לפני כשנתיים סבלתי מהפרעות אכילה וחשבתי שהתגברתי עליהם , אך למעשה הם תמיד נמצאים איתי והולכים איתי לכל מקום..אני לא יכולה לברוח מזה
לא קרה לי אף פעם מצב שבו אכלתי ולא היה לי אחר כך ייסורי מצפון שאכלתי את אותו מוצר ..
נמאס לי ואני לא יודעת מה לעשות..
אף פעם לא פניתי לעזרה כי הייתי בטוחה שאני יכולה להתגבר על זה לבד...
היום אני מקיאה את מה שאני אוכלת..זה בערך שבוע וחצי אני לא רוצה להתרגל לזה
ואני באמת לא יודעת מה לעשות
אני גם לא אוהבת את הרפואה הצבאיץ ומתביישת לבוא לרופא שלי לבקש עזרה
המצב שלי לא כזה קריטי.. אבל יש ימים שאני מתחרפנת מעצמי
מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרעות אכילה - תגובה
אירית כהן07/07/2014שלום רחל,
האם בעל מקצוע [כגון פסיכיאטר או פסיכלוג קליני] קבע שאת סובלת מהפרעת-אכילה?
כשאנו מדברים על הפרעת-אכילה הכוונה לא רק להתנהלות סביב אוכל., זוהי הפרעה שכרוכים בה הרבה קשיים אחרים, ובאמת יש צורך גם באבחון מקצועי וגם בעזרה מקצועית.
לא ברור לי אם מה שעובר עלייך כרגע הוא בגדר הפרעת-אכילה, אך וודאי שאי-אפשר לחיות תוך הקאות קבועות, תוך זמן קצר זה גם ישפיע לרעה על מצבך הבריאותי-הגופני.
אם ההקאות הן ספונטניות [מתרחשות מעצמן] עלייך להיבדק בהקדם אצל רופא.
אם ההקאות הן יזומות [כלומר את אוכלת ואח"כ מארגנת לעצמך הקאה] עלייך לראות איש בריאות הנפש, כגון קב"ן.
לא ברור לי מדוע את מסתייגת מהטיפול הרפואי של הצבא ! [ובכל אופן, אם תיפני לפסיכולוג במסגרת אזרחית - מן הסתם תתקבלי, אך תצטרכו - את והפסיכולוג - לבקש אישור מצה"ל להמשך הפגישות. פעמים רבות צה"ל אמנם מאשר זאת. קחי בחשבון שאז מימון הטיפול יהיה על חשבונך..]
טפלי בעצמך בהקדם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרעת אישיות טורדנית כפייתיתשוריק06/07/2014
שלום, האם לאדם הסובל מהפרעת אישיות טורדנית כפייתית, יכולים להיות קווים פסיכוטיים?/ האם הוא גובל עם סוציופטיות? תודה מראש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ?
אירית כהן06/07/2014השאלה מעידה בעיקר על בלבול בין מונחים שונים.
אם השאלה נובעת ממצוקה אישית - נא לפנות אלי בשפת בני-אדם ולא בתגיות פסיכיאטריות, ואנסה לסייע.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת הבנת את השאלה שלי.
שוריק07/07/2014אלה אתם שמתייגים בני אדם. אני פשוט מדבר בשפה שלך. כל טוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיעל04/07/2014
שלום,
אני צריכה לעבור בדיקה רפואית עם טשטוש הכולל את התרופה מידזולם, שעלולה לגרום לדיסאינהיביציה ושכחה.
זה אולי נשמע טפשי, אבל אני מאד חוששת שבגלל השפעת החומר אני עלולה למלמל דברים אישיים הקשורים לאובססיה סודית ומביכה שיש לי ושאחר כך לא אזכור את זה. בעבר דחיתי את הבדיקה בגלל החשש הזה.
אני לא יודעת עד כמה נפוצה התנהגות חסרת שליטה כזו כתוצאה מחומר הטשטוש אבל עצם המחשבה על כך משתקת אותי. ההבנה ההגיונית שבכל מקרה לרופא הבודק לא יהיה אכפת מדברים שנאמרים לא מרגיעה אותי ואני יודעת שהחשד ירדוף אותי זמן רב.
אודה לך בעד עצה כלשהי.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מתכוננים לפרוצדורה רפואית?
אירית כהן05/07/2014שלום יעל,
ראשית אדגיש שאינני רופאה, ואיני בקיאה בהשפעות ותופעות -לוואי של תרופות. אולם יש לי רושם שאת ניזונה מאינפורמציה לא מדוייקת לגבי התרופה הספציפית שציינת [אולי מקור המידע שלך הוא האינטרנט - ולא מקור מקצועי], וייתכן שהבנת את אותה אינפורמציה לא מדוייקת באופן סובייקטיבי..
פרוצדורה רפואית שמצריכה טשטוש היא בדרך כלל פרוצדורה חודרנית, ופרוצדורה כזו מטבעה מעוררת בכל אחד חששות ופחד.
הדרך הנכונה להתכונן לפרוצדורה רפואית היא לבקש להיפגש ולשוחח עם הרופא שיהיה נוכח - אולי הרופא המרדים [נדמה לי שיש כזה כשעושים טשטוש., תבררי!], או עם הרופא שיבצע את הבדיקה. הם אלו שיוכלו לתת לך את האינפורמציה המדוייקת לגבי התרופה והשפעותיה, ועצות נכונות איך להתמודד עם חששותייך.
[ואם חששותייך עדיין לא יפוגו, ותרצי שוב לדחות את הבדיקה - ייתכן שכדאי לך לפנות לפסיכולוג לקבל סיוע בעניין חששותייך ].
בהצלחה, תהיי בריאה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזלנור02/07/2014
בעלי בן 38 מקבל ברזל בגלל שיש לו אנמיה ההימוגלובין 12.3
הוא מרגיש חולשה מרגיש כאבים בכל הגוף אין חשק לאוכל והמצב הנפשי גרוע כאילו אין חשק לחיים מה אעשה איך לטפל בזה והוא רזה גם ויורד במשקל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל - תגובה
אירית כהן02/07/2014שלום נור,
לפני הצעות לטיפול - יש צורך לעשות הבחנה ברורה האם מדובר בבעייה גופנית [כגון אנמיה, ו/או משהו גופני אחר. הבירור הגופני צריך להיות יסודי וממצה! ] , או בהפרעה נפשית [כגון דיכאון].
הכתובת לבירור זה היא קודם כל רופא משפחה שצריך לפקח על הבירור ולכוון אותו, ואח"כ פסיכיאטר.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטעות נשלחה תגובתי פעמיים...
אירית כהן02/07/2014* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא יודעת מה קורה לימישהי02/07/2014
שלום
אני אישה בת 43 נשואה אמא לילדים גדולים סבלתי המון שנים מדיכאון טופלתי תרופות פסיכולוגים פסיכיאטרים היו עליות היו ירידות היום אינני יכולה לומר שאני בשיא הדיכאון אבל עם זאת לא מבינה מה קורה לי אני עובדת לפחות 10 שעות ביום מתרוצצת מהעבודה לדאגה לאמא חולה שלא מסתדרת עם העובדת הזרה מזה תקופה ארוכה אחד אחריי השני מתאשפז כולל הילדים הבעל וכו.... מה שהכי מפריע לי זה שאני כבר לא כמו פעם אני עייפה מאודדדדדד (יש לי פיברומיאלגיה אבל לא נותנת לזה להפריע ) אני כבר לא יכולה לקום מוקדם בבוקר כמו פעם הייתי חולת ניקיון היום בקושי מנקה וזה גומררררר אותי הייתי עושה את האוכל והעוגות הכי טובות אפילו הייתי מוכרת היום כלום לא טעים כמו פעם אין חשק אין רעיונות הייתי מארחת מדרגה ראשונה כולם היו אוהבים לבוא אליי היום אין לי מה לארח כי אין לי רעיונות לבישול ואפייה אני מתביישת בעצמי פעם בכל מקום בניי המשפחה היו תגאים בי היום לא שומעים כלום כולם מציעים לי חופשה אבל ממש לא בא לי בחופשה צריך להתלבש להתגנדר וממש לא בא לי הזוגיות כבר לא אותה זוגיות אין אהבה אין סקס חשבתי להתפטר ולתת יותר מזמני לבישול לאפייה אולי פחות לחץ יעשה לי טוב אבל חוששת שאם אהיה בבית מצבי רק יחמיר אני אבלה שעות במיטה ואז בכלל לאאצא מהבית
מה עושים ?איך מנהלים את הזמן האבוד ? האהבה? המחמאות? הטעם הטוב של האוכל כמו פעם הניחוח של העוגות
אנא עזרתכם
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לא יודעת מה קורה לי - תגובה
אירית כהן02/07/2014שלום לך,
דאגה לאימא חולה.. לילדים ובעל.. שעות עבודה רבות.. - כל אלה [בתוספת שרב עונתי] מתישים ומדכדכים. ואת אמנם נשמעת מדוכדכת, לפחות במובן של קושי ליהנות ממה שיש.
אין ספק שאת זקוקה למקום 'לנוח' בו מהדאגות, מקום שיאפשר חידוש מצברים. חופשה אכן יכולה לעזור, עם האוכל אולי יבוא התיאבון..
ובנוסף, לפני החלטות דרמטיות כמו פרישה מהעבודה, כדאי לחשוב על טיפול פסיכולוגי. כיוון שאת סובלת מפיברומיאלגיה, סינדרום שכשלעצמו מתיש ויכול להוסיף לדכדוך - האם ניסית להיעזר בטיפול בהיפנוזה? יש הצלחות לא רעות בהיפנוזה לטיפול בפיברומיאלגיה [אם את מתאימה לטיפול בהיפנוזה.. על כך יחליט מומחה להיפנוזה] .
אני ממליצה אם כן שתנסי למצוא באיזור מגורייך פסיכולוג קליני שגם מורשה להיפנוט. את יכולה לנסות דרך האגודה הישראלית להיפנוזה [או באמצעות גוגל].
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבטים לגבי טיפול...01/07/2014
שלום אירית
אובחנתי ע"י פסיכיאטר כבעלת פוסט טראומה מורכבת. מקבלת תרופות לחרדה. בעזרת התרופות מתפקדת באופן סביר: עובדת, זוגיות, אימא צעירה, מעגל חברים. סה"כ חיים סבירים אבל, אף אחד אינו יודע שאני פוגעת בעצמי פיזית בכל מני דרכים וגם מכורה לכדורים ותלויה בהם לשינה ולהרגעה.
אף פעם לא הייתי בטיפול והפסיכיאטר המליץ בחום. הבעיה היא שאני חוששת מאוד. יודעת שיש לי נטייה לפתח תלות. אני משתדלת לשלוט בנטייה הזו, ומצליחה. אני מפחדת שבטיפול כשאצטרך לבטוח, להיחשף, ליצור קשר קרוב ואינטימי, ולהביא לידי ביטוי את הצד הפגיע שלי - זה ימוטט אותי. אני גם חוששת מפרידה. איך אח"כ נפרדים מדמות שכה משמעותית וקרובה? זה לא טבעי להיפרד מדמות כזו. מהורה טוב אף פעם לא נפרדים (טוב המוות כן מפריד בסופו של דבר...). מפחדת שטיפול יעשה לי יותר נזק מטוב. מפחדת לאבד את קצת הטוב שיש לי בחיים.
אשמח אם ברגישותך ותבונתך תעזרי לי לעשות סדר כי אני חוששת ומבולבלת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבטים לגבי טיפול - תגובה
אירית כהן02/07/2014שלום לך,
חשש מסויים מלווה כניסה- לטיפול באופן טבעי, בד"כ חשש זה מקבל מענה בטיפול, זהו חלק מבניית 'המרחב הטיפולי'. ייתכן שאצלך החשש חריף יותר, סימפטום אופייני לפוסט-טראמה הוא הימנעות ממצבים חדשים - מה שגורם להיקבעות החרדות והפתולוגיה..
העיסוק שלך כבר עכשיו במחשבות על סיום-הטיפול מבטא לא רק את חרדותייך מפרידה, אלא אולי גם את אי -הרצון להתחיל, את הנטייה ה'הימנעותית' שלך. [לעניין החששות מפרידה, כיוון שהשווית טיפול להורות, - כל עוד הילד, קרי המטופל, נזקק להורות -צמודה ההורה נמצא שם, קרוב. עם ההתבגרות ילד שנעשה נער, ובוגר, שואף יותר ויותר למרחב. סיום טיפול נעשה כשהמטופל 'בגר', ומנסיוני מטופלים מגיעים בסופו של תהליך לרצות להיפרד מהמטפל]. .
איני יודעת על איזה טיפול המליץ הפסיכיאטר. עפ"י תיאורך הכתובת המתאימה היא פסיכולוג קליני, ורצוי לאור המורכבות של ההפרעה להתחיל באבחון פסיכודיאגנוסטי [טסטים פסיכולוגיים].
- החלק המטריד בפנייתך הוא הפגיעה העצמית, אני מבינה שמדובר בפגיעה פיזית. האם הפסיכיאטר שלך יודע על כך? ייתכן שגם לכך יש צורך במענה תרופתי [לצד - לא במקום - טיפול פסיכולוגי].
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרופה נגד חרדה שמפריעה ליסלי01/07/2014
שלום, אני בת 32 חרדתית, התחלתי ליטול תרופה נגד חרדה בהמלצת הפסיכולוג שלי. אני במערכת יחסים תקינה, מה שרק מאז שהתחלתי ליטול את התרופה נגד החרדה, אני לא מצליחה להגיע לאורגזמה כרגיל. בעבר היינו עושים זאת פעם אחת וזה היה מספק אותי, אך כרגע אני מרגושה שאני צריכה עוד ועוד, למרות שכבר גמרתי. מה שגם אני דואגת לבן זוגי שהדבר מתיש אותו נורא. מה לעשות, האם להפסיק את התרופה? אני מתביישת לשאול את הפסיכולוג שלי. מקווה שתביני. תודה מראש - סלי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש להיוועץ בפסיכיאטר/ית
אירית כהן01/07/2014תרופה נגד חרדה יש לקבל מפסיכיאטר! והוא הכתובת לדווח על תופעות לוואי של התרופה, ולייעץ לך. [אם בהמלצת הפסיכולוג את נוטלת 'משהו' שהיה בבית, או רופא משפחה רשם לך את התרופה, - זו אינה ההתנהלות הנכונה].
לא בטוח שהשינויים בחוויות המיניות שלך הם אמנם בהשפעת התרופה. לאחר שתתיעצי בפסיכיאטר/ית - אם התופעה לא תיפתר בוודאי שיש מקום לשוחח על כך עם הפסיכולוג שלך.
הרגישי בטוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נואשתתתסיגלית01/07/2014
שלום אני בחורה בת 22 וחצי , אני לא נחשבת לבחורה יפה
אני רזה בפנים ואני מרגישה מגעילה,
אני נפגשת עם בחורים כדי להתחתן אך כל בחור שאומר לא אני נפגעת וישר מקשרת את זה למראה החיצוני שלי , קשה לי מאוד כי אני גבר רוצה להתחתן ואני מציינת שנפגשתי עם המון המון בחורים !! אשמח אם תייעצי לי כי אני שבורה מאוד, אני חושבת על אופציה של להביא ילד לעולם מבנק הזרע ונגמר הסיפור,מחכה לתשובתך במהרה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נואשתתת - תגובה
אירית כהן01/07/2014שלום סיגלית,
חוויית הייאוש שאוחזת באדם ברגע מסויים יכולה לנבוע מדברים שונים, אפילו ענינינים כללים או לאומיים.. לא תמיד אנו ערים להשפעתם של עניינים אלו על המצב הפסיכולוגי שלנו.
חוויית הייאוש יכולה גם לנבוע מתסכול רב. ההתנהלות שאת מתארת, לפגוש המון-המון בחורים כששום דבר לא 'יוצא' מזה, - זו חוויה מתסכלת שמעוררת זעם פנימי . כשהזעם הזה מופנה כלפי עצמך זה גורם לדכדוך, או במלים אחרות לייאוש.
לכן, רצוי שתחדלי מההתנהלות הזו ["לפגוש המון המון בחורים"] , אולי עדיף לבקש עזרת חברים/קרובי משפחה ש'ישדכו' מישהו שיכול להתאים..[אולי אפילו שדכן מקצועי?].
אך לפני נישואין יש לפתח קשר-זוגי, וכדי לפתח קשר זוגי מוצלח ולצפות לאהבה כלפייך מבחוץ - צריכה להתפתח בך עצמך קצת אהבה כלפי עצמך! ייתכן שייעוץ כלשהו - אם במסגרת קופ"ח, במסגרת שירתי הרווחה, או באופן פרטי - יעזור לך בעניין זה.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
סיגלית01/07/2014איך אני יכולה לא לפגוש המון בחורים כי אני רוצה להתחתן ,
והרצון שלי להתחתן זה נטו כדי להביא ילדים לעולם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתגם ידוע..
אירית כהן02/07/2014פתגם ידוע אומר "אפשר להביא את הסוס אל הנהר אך אי-אפשר להכריח אותו לשתות".
את יכולה לקורא בעיון את תגובתי לפנייתך הראשונית ואת המלצותי, ולקחת משהו לעצמך.. ואת יכולה גם להתעלם מתגובתי ולהמשיך להתנהל בדרכך.
הבחירה היא שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
סיגלית02/07/2014בהחלט אני רוצה לשמוע רק שלא ממש הבנתי איך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסיבה שלא היה לי מענה כי בעצם את לאבשן29/06/2014
רוצה לתרום אלא לעצמך..לא כך?
זה חולי של הרבה פורומים, המטרה של הפורום הזה כמו הרבה פורומים אחרים זה לעזור לעצמך להשיג לקוחות, להפנות אנשים לטיפול אבל לא באמת לעזור להם באמת ובתמים מהלב.
נכון, רוב הדברים והקשיים יכולים להפתר עם טיפול, אולי...רק אולי,
אבל לא הכל, יש דברים שניתן לפתור ללא טיפול, לא תמיד צריך לשלוח כל אחד לטיפול.
והסיבה שלא נעניתי כי אמרתי שאין ברצוני טיפול...כך שתחשבי על זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תגובה לפניותייך השונות
אירית כהן29/06/2014שלום בשן,
אני מנהלת את הפורום ועונה לפניות בהתנדבות, ובקצב שאני יכולה לעמוד בו. אם יש דברים דחופים מומלץ לפנות באופן פרטני ליועץ באיזור מגורייך [מה גם שהייעוץ כאן הינו ראשוני ואינו במקום ייעוץ פרטני].
קראתי את פנייתך הראשונה מתאריך 28/6, מה שאת מבקשת - כיצד לקדם את הקאריירה, שיטות שיווק - אינם בתחום המומחיות שלי. ייתכן שבתור מפוטרת טרייה תוכלי להיעזר במשרד התמ"ת, או פני באופן פרטי לאימון-אישי.
כל טוב,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות בתחילת קשרבשן28/06/2014
היי, צריכה את העצה שלכן, אני אדם חברותי במהות שלו אבל בתכלס באופן מעשי אני לא מצליחה ליישם את הדברים כי אני מאוד ביישנית ובסופו של דבר גם התרגלתי ללבד שלי ולא ברור מה קודם למה, כך שאני מסתגרת רוב הזמן, אני רגישה ולא קל לי לפתח קשרים. עכשיו אני בת 34 ומנסה לשווק את עצמי מבחינת הקריירה שלי שם זה כמובן פוגע כמו בכל דבר,הגעתי למסקנה לאחר משבר פיטורין שעברתי שאני לא מסוגלת יותר לעבוד תחת סמכות של מישהו , אני מנסה לשפר את היכולות השיווקיות שלי בכדי להיות עצמאית, אני עושה קורס כדי לקדם את עצמי , אבל קשה לי מאוד כי אין לי ממש קשרים שאני יכולה למשוך בחוטים ולהזיז דברים אז דברים מתקדמים מאוד לאט רק בגלל היכולות הביצועיות שלי בשטח וכמובן בגלל שיש אינטנרט...לא צריך להפגש פנים מול פנים. אמנם אני מנסה לצאת לקורסים וסמינרים כי אין לי כבר ברירה וזה אחד מהפתרונות שאני חושבת שיכולים לתרום, בסמינרים האלה אני מרגישה לא טוב.כי אני לא דומיננטית, ז"א בראש שלי מבפנים אני אדם דומיננטי , אני מנסה להציג את עצמי ואכן עושה זאת אבל בסופו של דבר הרושם שאני משאירה לא ממש חיובי בגלל שאני סופר לא אפילינג לאנשים עקב הביישנות. אין לי את האפשרות לקחת טיפול מבחינה כלכלית וגם בעברי טיפול לא עזר לי ואני חושבת שבאיזשהו מקום לפחות אצלי הדבר שעוזר לי זה מפגשים מאולצים כמו מסגרות לימודים, מאחר ואין לי כמעט הכנסה אני מנסה לעשות פה ושם קורסים בעלויות מאוד נמוכות מסובסדות, השאלה שלי מה עושים במקרה הזה חוץ מטיפול, איך אדם כמוני יכול בכל זאת להצליח מבחינת קריירה ולהצליח בעסוק שבחר, למרות הביישנות שלו לשווק את עצמו, האם לדעתכם אני פשוט צריכה לאמץ איזה ריטואל קבוע או לעשות משהו מסוים כדי לאפשר לעצמי כן לשווק את עצמי, האם בכלל יש לי סיכוי מבחינה מקצועית להתקדם האם אתם מכירים אנשים שכן הצליחו בעידן הנוכחי אני מדברת למרות הביישנות הזאת, בקיצר אם יש איזשהי הצעה, גם קורס מסוים זה טוב. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכותרת לא מתאימה לתוכן המכתב
שלי29/06/2014לא הבנתי מה הקשר בין הדברים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)

